اموزش

علائم خرابی سنسور اکسیژن ۲۰۶ و راه های پیشگیری از خرابی

👨‍🔧 علائم خرابی سنسور اکسیژن ۲۰۶ تیپ ۲

همیشه همه ی رانندگان خودروی پژو ۲۰۶ به دنبال علائم خرابی سنسور اکسیژن ۲۰۶ تیپ ۲ و راه های پیشگیری از خرابی آن هستند.

خیلی مواقع با پیدا کردن علائم خرابی ، میتوان از هزینه های اضافی جلوگیری کرده و با هزینه ای کمتر بدون نیاز به خرید قطعه سنسور را سرویس کرد.

اگر بخواهیم سنسور ها را عیب یابی کنیم باید نوع ۲۰۶ تیپ دو یا سه خود را تشخیص دهیم.

علائم خرابی سنسور اکسیژن ۲۰۶ تیپ ۲

برای بررسی علائم معیوب بودن اکسیژن سنسور ، باید با انواع ۲۰۶ های TU3 که شامل تیپ دو و سه هستند آشنا شویم.

موتور TU3 از سال ۸۱ تا ۹۱ و از سال ۹۵ تا الان تولید شده است و دچار تغییرات زیادی در تولید بوده است.

انواع پژو ۲۰۶ تیپ دو و سه موجود در ایران

در ایران ، شرکت ایران خودرو در سال ۸۰ شروع به فروش ۲۰۶ های تیپ یک کرد که در اصل نصل اول موتور TU3 بود.

این خودرو دارای سیستم سوخت رسانی ساژم با یونیت کنترل کننده ای از همین شرکت بود.

در سال ۸۱ تیپ یک توقف تولید و تیپ دو جایگزین شد.

تیپ دو و تیپ سه تولید شده از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۶

تیپ دو از سال ۱۳۸۱ تا سال ۱۳۸۶ از سیستم سوخت رسانی ساژم با ECU ساژم S2000 و در بعضی مدل ها والئو S2000 استفاده شده است.

سیستم پاشش سوخت تک نقطه ای و دریچه گاز سیمی یکی از عمده تفاوت این مدل از پژو ۲۰۶ تیپ دو با سایر مدل های ایپ دو است.

این مدل که در بین مردم به ۲۰۶ فرانسوی مشهور است معمولا با عیب کپ کردن کمی رانندگان این خودرو را اذیت میکند.

دلیل اصلی کپ کردن پژو ۲۰۶ ساژم ، خرابی سنسور اکسیژن و مشکل سوزن انژکتور

ناسازگاری سوخت ایران با این مدل از پژو باعث ایجاد تداخل در سیستم سنسور اکسیژن میشود.

اما یکی از موارد تاثیر گذار در خرابی سنسور اکسیژن ۲۰۶ های ساژم نقص در سیستم سوزن انژکتور است.

سوزن انژکتور این مدل از پژو ۲۰۶ تک سوراخ است و همین مورد باعث بهم ریختن پاشش سوخت میشود.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و تیپ ۳ از مدل ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۱

این مدل دارای ecu تولیدی شرکت والئو مدل j34 است.

دریچه گاز برقی و سوزن انژکتور سه سوراخه از مهمترین تفاوت های این مدل با نسل قبل است.

پژو ۲۰۶ j34 معمولا خرابی سنسور اکسیژن را با علائمی مثل کپ کردن اول حرکت در صبح ها و کاهش شدید شتاب در سربالایی ها روبرو میشود.

البته روشن شدن چراغ چک هم در مواردی دیده میشود.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ یورو ۴ تولید از ۹۵

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که بعد از توقف تولید و تولید مجدد تبدیل به یورو ۴ شد دارای دو سنسور اکسیژن طرح زیمنس است.

در این مدل به دلیل یورو چهار بودن خرابی سنسور هم بیشتر دیده میشود.

دقت تصحیح سوخت خودروهای یورو چهار بسیار بالاتر از خودروهای یورو ۲ است.

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x