👨‍💻 تشخیص منشا نشتی مایعات ماشین بسیار ضروری و پر اهمیت می باشد چرا که نشتی روغن موتور و سایر سیالات زیر خودرو اولین نشانه از وجود ایراد در قطعات حیاتی خودروتان می باشد. نشتی روانکارها از خودرو می‌تواند برای همه رانندگان اتفاق بیفتد! بی توجهی به ریختن مایعات زیر خودرو می تواند دردسرساز باشد. در مراحل ابتدایی نشتی سیالات، این امر به وضوح خود را نشان نمی دهد بنابراین بهتر است به صورت دوره ای و مرتب میزان سیالات چک گردد و در صورت وجود هرگونه نشتی، سریعا منشا نشتی شناسایی و نسبت به رفع نشتی اقدام گردد.

پس از تشخیص نشانه هایی از نشت مایعات، برای شناسایی دقیق منبع نشتی می بایست خودرو را در مکان هموار و صاف پارک نمایید و زیر خودرو ( موقعیت احتمالی) یک تکه مقوا یا کارتن ترجیحا سفید رنگ قرار دهید. تا میزان و نوع و رنگ مایع ریخته شده قابل تشخیص باشد.

اینفوگرافیک فوق اطلاعات مفیدی در مورد جنس، بو، رنگ و موقعیت نشتی مایعات خودرو جهت تشخیص سریع منشا و علت نشتی مایعات ارائه می دهد که در ادامه به بررسی اجمالی می پردازیم.

تشخیص ریخته شدن بنزین

در صورت وجود نشتی بنزین در خودرو ، علائم ریختن بنزین در زیر خودرو معمولا از بخش انتهایی خودرو تا جلو خودرو قابل مشاهده می باشد اما معمولا در ناحیه باک بنزین این احتمال بیشتر می باشد. بوی بنزین برای بیشترین رانندگان آشنا می باشد و معمولا رقیق و آبکی بوده و معمولا شفاف می باشد. البته در صورت استفاده از مکمل های سوختی رنگ بنزین تغییر می یابد.

همچنین میتوانید مطالعه کنید :   تنظیم موتور با دستگاه دیاگ

علائم نشتی روغن موتور زیر خودرو

مکانی که معمولا در زمان نشتی روغن موتور آلوده می گردد زیر موتور خودرو می باشد. روغن موتور تازه دارای رنگ قهوه ای روشن می باشد که با توجه به زمان تعویض روغن قبلی و نیز عمر موتور خودرو می تواند تا رنگ سیاه متغیر باشد. بوی روغن موتور شبیه روغن پخت و پر می باشد و جهت اطمینان می توانید با استفاده از گیج روغن موتور و تطبیق با نشتی مایع زیر خودرو مطمئن گردید که سیال ریخته شده روغن موتور می باشد. جنس روغن موتور غلیظ و لغزنده می باشد.

تشخیص نشتی مایع خنک کننده ( ضدیخ)

در صورت مشکل در سیستم خنک کننده موتور خودرو معمولا ضدیخ در بخش زیرین رادیاتور ریخته می شود. معمولا مایع خنک کننده خودرو سبز رنگ می باشد ولی برخی ضدیخ های غیر رایج در رنگ های آبی و نارنجی و سبز نیز عرضه می گردد. ضدیخ دارای طعم شیرین بوده و سمی می باشد.

تشخیص نشتی روغن ترمز ماشین

روغن ترمز تازه براساس کیفیت تولیدی می تواند آبی یا زرد رنگ باشد ولی با توجه به زمان تعویض روغن ترمز قبلی می تواند تا رنگ قهوه ای متغیر می باشد. روغن ترمز بوی شبیه به روغن ماهی دارد و جنسی مابین روغن موتور و بنزین دارد.

تشخیص نشتی روغن گیربکس

روغن دنده خودرو در یکی از رنگ های قرمز یا بنفش یا قهوه ای تولید می شود. در صورت نشتی روغن دنده علائم آن در بخش زیر گیربکس خودرو مشهود خواهد بود. روغن دنده دارای بوی تندی می باشد.

علائم نشتی روغن هیدرولیک

رنگ روغن هیدرولیک از قرمز تا قهوه ای بوده و معمولا نشتی روغن فرمان در بخش زیرین جعبه فرمان خودرو خواهد بود و دارای بویی شبیه به بوی مارشملو سوخته می باشد.

همچنین میتوانید مطالعه کنید :   وایر شمع چیست و چه نقشی در خودرو دارد ؟

تشخیص نشتی شیشه شوی

شیشه شوی مورد استفاده در خودرو رنگ های متنوعی دارد از رنگ آبی و سبز گرفته تا رنگ بنفش و نارنجی. معمولا در صورت داشتن نشتی در شیشه پاک کن خودرو، قطرات شیشه شوی در بخش زیرین شیشه خودرو مشهود خواهد بود.

عواقب خطرناک در صورت عدم توجه به نشتی مایعات زیر خودرو

یکی از نخستین نشانه های مشکل در سیستم های مختلف خودرو، نشتی مایعات متفاوت که در عملکرد خودرو نقش حیاتی دارند، می باشد که بی توجهی به نشتی روغن موتور و سایر روانکارها می تواند آسیب های جدی به خودروتان وارد نماید. بنابراین بهتر است در اسرع وقت نسبت به تشخیص و رفع عیب مربوطه اقدام فرمایید. از کار افتادن ترمز خودرو، عدم عملکرد مناسب فرمان خودرو و نیز آسیب های جدی موتور خودرو بخشی از خطراتی می باشد که بی توجهی به نشتی سیالات خودرو در پی داشته باشد.

در صورتی که شما نیز با نشتی خاصی در موتور خودرو مواجه شده اید تجربه خودتان را با ما مطرح نمایید.

پایان پیام .
   
  • برندهای موجود

برندهای موجود

پخش واترپمپ ایران گداخت

برندهای موجود

دیسک و صفحه کلاج لوک المان

برندهای موجود

پخش محصولات گروه کارخانجات لاستیک سازی گیلان

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت همتک

برندهای موجود

بلبرینگ های FAG – بهترین کیفیت و قیمت

برندهای موجود

نماینده و پخش کننده شمع KLG

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت رادیکال

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت مارپیچ باختر MBC

برندهای موجود

پخش قطعات و لوازم جلوبندی خودرو رفیع نیا

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ارال تک

برندهای موجود

کیت کلاچ ( دیسک و صفحه ) سکو

برندهای موجود

پخش شمع اورجینال رنو

برندهای موجود

پخش محصولات سوخت اما

برندهای موجود

نماینده و پخش لنت های G.S.S

برندهای موجود

پخش جعبه فرمان های مارپیچ باختر mbc

برندهای موجود

پخش محصولات سمن شیمی

برندهای موجود

برند بوش bosch و همه چیز درباره ان

برندهای موجود

شما بگویید چه برند و کالایی نیاز دارید

برندهای موجود

پخش کیت کلاچ پراید پی اچ سی والئو آبی (PHC Valeo) ساخت کره

برندهای موجود

سنسور اکسیژن NTK ژاپن

  
همچنین میتوانید مطالعه کنید :   ۵ دلیل واضح برای تعویض دیسک و صفحه کلاچ خودرو


   انلاین شاپ الماس پور    

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *