
یک فروشنده حرفهای با چه کسانی معاشرت میکند؟
👈 جیمز کلیر در کتاب «خرده عادتها» میگوید: با افرادی معاشرت کنید که عادتهایی دارند که دوست دارید خودتان داشته باشید، چون انسانها با هم رشد میکنند
👈 بر همین اساس، فروشندگانی که خواهان موفقیت هستند، سعی میکنند با فروشندگانی معاشرت کنند که عادتهای یک فروشنده خوب را دارند و از فروشندگانی که عادتهای بدی مثل ناامیدی، غر زدن و غیره دارند، دوری میکنند
👈 یک فروشنده خوب و حرفهای این ۱۴ عادت را دارد:
۱- شناختش از مشتریان هدف را مرتب افزایش میدهد
۲- فرایند دقیقی برای شناسایی و جذب مشتریان جدید دارد و هر جا که میرود، یک چشمش دنبال مشتری جدید است
۳- شناختش از محصول شرکت و رقبا را مرتب افزایش میدهد
۴- به ویژگیهای محصولی که میفروشد، ایمان دارد و آنها را به منافع ملموس برای مشتری تبدیل میکند
۵- هیچ روزی را بدون داشتن اهداف مکتوب شروع نمیکند و همواره روی اهداف مهم تمرکز میکند
۶- مهارتهایی مانند گوش دادن فعال به مشتری و مذاکره موثر با مشتری را مرتب در خودش ارتقاء میدهد و فرایند مذاکره را با پرسیدن سوالات خوب از مشتری، پیش میبرد
۷- سخت کار میکند و از رسیدن به اهداف فروش خود به راحتی مایوس نمیشود
۸- با مشتریانش فقط برای فروش محصول تماس نمیگیرد، بلکه سعی میکند با آنها روابط شخصی ایجاد کند
۹- همیشه صادق و وقتشناس است و با مشتری حتی در بدترین شرایط، با ادب رفتار میکند
۱۰- از نه شنیدن هراسی ندارد و بعد از هر بار نه شنیدن، روش و تکنیک فروش خود را تغییر میدهد
۱۱- همواره مشتریان فعلیاش را تشویق میکند به او مشتری جدید معرفی کنند
۱۲- به مشتریان در حل مشکلاتشان کمک میکند، حتی اگر آن مشکلات ربطی به او نداشته باشند
۱۳- همواره انگیزههای درونی و مهارتهای شخصیاش برای موفقیت بیشتر را تقویت میکند
۱۴- هیچ وقت از استراحت و تجدید قوای ذهنی و جسمیاش غافل نمیشود

