یکی از قطعات خودرو انژکتور است و می توان آن را مهمترین قطعه در سیستم سوخت رسانی ماشین به حساب آورد. در برخی مواقع به دلیل استفاده از مکمل بنزین یا وجود نا خالصی ها در بنزین قطعه انژکتور رسوب می بندد. برای از بین بردن رسوب ها در این قطعه مهم از اسپری انژکتور شور استفاده می شود. در سال های اخیر مواد شوینده زیادی به منظور شستشو انژکتور تولید شده اند اما محلول انژکتور شور یکی از پر استفاده ترین مواد شوینده به منظور پاکسازی محفظه ی داخل سیلندر ماشین ها است. اسپری مذکور قادر است کربن های موجود در داخل سیلندر و انژکتور و شمع را پاکسازی کند. برای تمیز کردن سوزن های انژکتور باید از محلول انژکتور شور استفاده کنید، چرا که بعد از شستشو قطعات مهم خودرو با استفاده از این اسپری موتور خودروی شما بهتر عمل می کند.

برای استفاده از اسپری انژکتور شور باید ابتدا قطعه مورد نظر را با استفاده از یک دستمال نمدار پاک کنید. سپس اسپری را باید در فاصله ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر قرار داده و بر روی قطعه مورد نظر اسپری کنید. برای بهترین عملکرد اسپری باید ده دقیقه منتظر باشید تا اسپری مورد نظر بتواند کربن ها را از روی قطعه شستشو دهد. بعد از گذشت ۱۰ دقیقه باید از یک دستمال تمیز و خشک کمک بگیرید و قطعه را تمیز کنید. همانطور که یک بار بیان شد باید هر سه ماه یکبار به صورت دوره ای و منظم از اسپری انژکتور شور برای شستشوی این قطعه استفاده کنید. پیشنهاد می شود از اسپری معتبر و استاندارد استفاده کنید تا قطعه مورد نظر به درستی تمیز شود و سبب آسیب به قطعات مهم خودرو نشود. اگر سوزن های انژکتور کثیف باشند سوخت رسانی خودرو به درستی انجام نمی شود. برای تمیز کردن این قطعه باید از تکنیک‌ های تمیز کردن انژکتور استفاده کنید. برای رفع گرفتگی ها باید انژکتور را گرفته و از ریل سوخت باز کنید، سپس به صورت مستقیم مواد اسپری را بر روی انژکتور اسپری کنید. در این روش تا حدود ۹۰ درصد گرفتگی های انژکتور رفع می شود.

همچنین میتوانید مطالعه کنید :   روش‌های تشخیص رنگ شدگی بدنه خودرو کارکرده چیست؟

یکی از ساده ترین و راحت ترین راه برای تمیز کردن و پاکسازی انژکتور ها استفاده از اسپری انژکتور شور است. اگر از این اسپری به صورت منظم و دوره ای استفاده کنید تاثیر آن را بر روی عملکرد بهتر خودرو مشاهده می کنید. اگر انژکتور خودرو کثیف باشد از اگزوز خودرو دود خارجی شده و باعث آلوده شدن هوا می شود. همچنین کثیفی قطعه انژکتور باعث تاخیر در روشن شدن خودرو می شود. محلول انژکتور شور می تواند از خروج آلودگی ها جلوگیری کند چرا که کربن ها و رسوب های درون این قطعه را شستشو داده و هیچ آلودگی در این قطعه نمی ماند که از اگزوز خارج شود.

مزایای استفاده از اسپری انژکتور شور
افزایش در سوخت و ساز موتور
خاصیت روان کنندگی و تمیز کنندگی قطعات خودرو
کاهش در مصرف سوخت ماشین
حذف رسوبات کربنی
تمیز کننده سنسور هوای انژکتور و دریچه گاز و قطعه انژکتور
مانع شدن یخ زدگی
بهینه کردن مصرف سوخت

اگر شما رسوب ها و کربن های موجود در قطعات خودرو را از بین نبرید این مواد در قسمت محفظه احتراق مانده و پیش از جرقه اصلی شمع آتش می گیرند و توان خودرو را کاهش می دهند. اگر انژکتور خودرو تمیز باشد عملیات سوخت رسانی را به درستی انجام می شود و موتور خودرو می تواند با قدرت بالا روشن شود. اما برعکس نه تنها موتور خودرو با سرعت بالا روشن نمی شود بلکه به خودروی شما آسیب جدی وارد می شود. البته بسیاری از افراد معتقدند که این نوع محلول ها برای محیط زیست و کودکان خطرناک هستند اما نمی‌ توان گفت این موضوع اثبات شده است.

همچنین میتوانید مطالعه کنید :   زمان تعویض روغن های ترمز، هیدرولیک و گیربکس

محلول انژکتور شور از متریال منحصر به فردی تولید شده است که قادر است با انواع مکمل های بنزینی و سوخت سازگاری و همخوانی داشته باشد. محلول انژکتور شور یک نوع اسپری نگهداری است. این اسپری ها بر اساس فاکتور های چون حجم اسپری انژکتور شوی، کیفیت و برند تولیدی قیمت گذاری می شوند. بنابراین شما می توانید در بازار انواع اسپری انژکتور شور را بر اساس حجم و برند در قیمت های مختلف بیابید. قبل از خرید محلول انژکتور شوی باید وضعیت موتور خود را بررسی کرده سپس اسپری را خریداری کنید. در حقیقت اگر قصد برگرداندن قدرت موتور خودرو را دارید این اسپری برای شما مفید است. این محلول شستشوی انژکتور باعث کاهش اصطکاک موتور شده و استارت زدن را راحت تر می کند همچنین در سوپاپ های ورودی کربن های انباشته شده را از بین می برد. نکته‌ ای که باید در خرید محلول انژکتور شوی به آن توجه کنید این است که این محلول شستشوی انژکتور باید سازگاری لازم را با سنسور اکسیژن و کاتالیزور ماشین داشته باشد.

بهترین محلول انژکتور شور

اسپری انژکتور شور باید کیفیت بالایی داشته باشد تا بعد از استفاده از آن و شستشوی قطعات خودرو، موتور خودرو با قدرت بالا روشن شود. محلول انژکتور شور با کیفیت باید قابلیت تمیز کردن کامل سیستم سوخت رسانی را داشته و باعث شتاب بهتر خودرو شود. استفاده از این انژکتور در باک خودرو مهم بوده چرا که باعث افزایش سوخت رسانی در باک می شود. محلول انژکتور شور به دلیل کاربرد مهمی که دارد مورد استقبال صاحبان خودرو قرار گرفته است. در بازار می توانید انواع مواد شوینده سیستم سوخت رسانی خودرو را مشاهده کنید که طریقه مصرف آن ها با یکدیگر متفاوت است. امروزه به دلیل استفاده آسان و راحت تر از اسپری انژکتور شور در قسمت باک بنزین استفاده می شود چرا که این اسپری ها به سرعت تمام رسوبات و آلودگی‌ های موجود در قطعات خودرو را از بین می‌ برند و در زمان صرفه جویی می کنند.

همچنین میتوانید مطالعه کنید :   شمع خودرو چیست؟ عیب یابی تصویری شمع خودرو

معرفی اسپری انژکتور شوی

در اثر استفاده مداوم از موتور خودرو، موتور خودرو به مرور زمان دچار آلودگی شده و این آلودگی‌ ها سبب شده در قسمت سوخت‌ رسانی به صورت کامل احتراق انجام نشود. در این زمان برای از بین بردن این آلودگی ها باید به سراغ اسپری انژکتور شور بروید تا عمر سیستم سوخت رسانی خودروی شما افزایش یابد. برای بهتر تمیز کردن انژکتور خودرو می‌ توانید از محلول یا اسپری انژکتور شوی استفاده کنید تا قطعات انژکتور خودرو به درستی تمیز شوند.

تبلیغات
  جشنواره فروش بلبرینگ های FAG اورجینال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.