مثل همیشه، با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال ۲۰۲۲، کارانددرایور اقدام به انتخاب و معرفی بهترین خودروهای مدل ۲۰۲۳ تحت عنوان ۱۰Best کرده است. این رقابت امسال چهل‌ساله شده و تکامل پیدا کرده است. طی سال‌های گذشته، در لیست بهترین‌ها همهٔ انواع خودروها شامل سواری، شاسی‌بلند و پیکاپ حضور داشتند اما امسال برای اولین بار شاهد سه لیست ۱۰Best خواهیم بود. این کار امکان نگاه جامع‌تری به کل بازار خودرو و همین‌طور انتخاب تعداد بیشتری از خودروهای محبوب را فراهم می‌کند. در ابتدا لیست بهترین خودروهای سواری سال ۲۰۲۳ شامل سدان‌ها، هاچ‌بک‌ها، خودروهای اسپرت و سوپراسپرت‌ها منتشر شده و در ماه‌های آینده لیست بهترین شاسی‌بلندها و بهترین پیکاپ‌ها را هم خواهیم دید.

بسیاری از خودروهایی که در ادامه خواهید دید آشنا هستند و در لیست سال گذشته هم حضور داشته‌اند زیرا لیست ۱۰Best سال ۲۰۲۳ فقط به خودروهای جدید اختصاص ندارد و شامل بهترین خودروهای حاضر در بازار می‌شود. بااین‌حال، این لیست چند قانون دارد. اولین اینکه خودروها باید تا ۳۱ ژانویهٔ سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه شده باشند. قانون بعدی هم سقف قیمتی است که ورود خودروهای بسیار گران را ممنوع می‌کند. البته با توجه به تورم، این سقف حالا افزایش پیدا کرده است و می‌توانیم کوروت ۱۱۰ هزار دلاری Z06 را هم در آن ببینم. مردان کارانددرایور پس از یک هفته رانندگی با همهٔ خودروهای جدید بازار، لیست زیر را انتخاب کرده‌اند.

ب‌ام‌و i4

ب‌ام‌و i4 در بین رقبا خودروی متمایزی است آن‌هم نه‌فقط به دلیل اینکه یک ب‌ام‌و الکتریکی است. i4 با شتاب، هندلینگ، جانمایی هوشمندانه و ارزش بالا در برابر قیمت، خود را از سایر سدان‌های اسپرت متمایز می‌کند حالا چه الکتریکی باشند چه نباشند. درواقع، i4 همان چیزی است که ب‌ام‌و برای الکتریکی شدن بدان نیاز دارد.

همچنین میتوانید مطالعه کنید :   پرسرعت‌ترین خودروی مرسدس را ببینید +تصاویر

کادیلاک CT4-V بلک‌وینگ

مهم نیست که چندین بار پشت فرمان CT4-V بلک‌وینگ نشسته‌ایم زیرا هر بار ما را مجذوب خود می‌کند. بازخورد بالای شاسی و فرمان این ماشین بسیاری از خودروهای اسپرت را شرمنده می‌کند و با انتخاب گیربکس دستی نیز می‌توان از تعویض دنده‌های نرم لذت برد. هرکسی که خواهان لذت رانندگی است پشت فرمان CT4-V بلک‌وینگ خوشحال خواهد بود.

کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ

حتی قبل از شروع حرکت، کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ مثل یک قهرمان به نظر می‌رسد. زیر کاپوت نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۶۶۸ اسب بخاری متعلق به کوروت غرش می‌کند اما درخشش بلک‌وینگ فراتر از این V8 قدرتمند است. کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ اگر نگوییم در کل تاریخ، لااقل بهترین سدان اسپرت حال حاضر بازار محسوب می‌شود.

شورلت کوروت

کارشناسانی مثل ما، کوروت C8 را به خاطر پرفورمنس و تجربهٔ رانندگی آن دوست دارند، طرفداران کوروت، نسل C8 را دوست دارند چون حد نهایی خودروی موردعلاقهٔ آن‌ها است و کسانی که هرگز علاقه‌ای به کوروت نداشته‌اند نیز ناگهان عاشق C8 می‌شوند چون این بسیار متفاوت از نسل‌های قبلی است. اضافه شدن نسخهٔ جدید ۶۷۰ اسب بخاری Z06 نیز جا پای کوروت را در لیست ۱۰Best محکم‌تر می‌کند.

هوندا آکورد

حتی پیش از آنکه از پارکینگ خانه خارج شوید می‌توانید شایستگی آکورد برای حضور در لیست بهترین‌ها را احساس کنید. این خودرویی نرم، ساکت و بسیار راحت است. نسل جدید آکورد هم به‌تازگی با مصرف سوخت کمتر، ظاهر جدید و حفظ کارایی و پرفورمنس قبلی معرفی شده که آن را به پادشاه سدان‌های خانوادگی تبدیل می‌کند.

هوندا سیویک

جایزهٔ امسال به کل خانوادهٔ سیویک اعطا می‌شود زیرا هر مدلی در این خانواده خودرویی درخشان و باارزش است. حتی نسخهٔ پایهٔ سیویک هم با هندلینگ جذاب، رفتار جاده‌ای مناسب و فرمان دقیق، رانندگی لذت‌بخشی دارد. در صدر این خانواده هم مدل‌های Si و تایپ R هیجان را برای علاقه‌مندانی با بودجهٔ اندک فراهم می‌کنند. سیویک از بالا تا پایین برای هر خریداری چیزی برای لذت بردن ارائه می‌کند.

همچنین میتوانید مطالعه کنید :   تولید نخستین خودروی برقی لامبورگینی

پورشه ۷۱۸

رانندگی با یک پورشه ۷۱۸ کیمن یا باکستر سطح انتظارات شما از شیوهٔ هدایت، شتاب گیری، هندلینگ و احساس یک خودرو را دوباره تعیین می‌کند. این ماشین برای چندمین بار در لیست ۱۰Best قرار گرفته است زیرا ما عاشق رانندگی هستیم و ۷۱۸ می‌داند چگونه به این زبان عشق صحبت کند. با افزایش سقف قیمتی این لیست، حالا می‌توانیم تمام نسخه‌های ۷۱۸ از پایهٔ چهار سیلندر توربو گرفته تا GTS 4.0 را در نظر بگیریم.

سوبارو BRZ / تویوتا GR86

این خودروها بجای پر کردن جدول مشخصات فنی با اعداد بزرگ، برای سرگرم کردن خریداران پشت فرمان طراحی شده‌اند. این کوپه‌ها با وزن سبک و فقدان تجهیزات اضافی که تأثیری در بهبود تجربهٔ رانندگی ندارند، لذتی بی‌واسطه و ارزان را فراهم می‌کنند. باشد که BRZ و GT86 همین‌طور باقی بمانند.

تویوتا GR کرولا

GR اولین تویوتا کرولایی است که به لیست ۱۰Best راه پیدا کرده اما این یک کرولای معمولی نیست. GR ظاهر، رانندگی و صدایی که از یک خودروی اسپرت انتظار می‌رود را در قالب یک هاچ‌بک کاربردی ارائه می‌کند. این ماشین چه در پیست و چه در جاده مشتاق خوشحال کردن راننده است. انتظار برای ساخت یک کرولای هیجان‌انگیز طولانی بود اما GR ارزش این انتظار را داشت.

تویوتا سوپرا

برای سال ۲۰۲۳ سوپرا به لطف گیربکس دستی که به‌تازگی برای آن ارائه شده دوباره به لیست ۱۰Best بازگشته است. این آپشن جدید تعامل بین راننده و سوپرا را به سطح جدیدی ارتقا می‌دهد و هرچند نسخهٔ اتوماتیک این ویژگی را کمتر دارد اما همهٔ سوپراها از هندلینگ آمادهٔ پیست، پیشرانهٔ سرحال زیر کاپوت و پرفورمنسی لبخند برانگیز برخوردار هستند.

همچنین میتوانید مطالعه کنید :   برای اولین بار در دنیا موتور خودرو با سوخت آمونیاک معرفی شد؛ پایانی بر خودروهای برقی؟
تبلیغات
  جشنواره فروش بلبرینگ های FAG اورجینال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.