👨‍💻 لوازم یدکی در صنعت خودرو حتی در دوران بحران اقتصادی هم رونق خود را از دست نمی‌دهد. با توجه به این‌که بحران اقتصادی باعث می‌شود مردم کمتر خودرو خریداری کنند، سعی می‌کنند خودروهای قدیمی خود را حفظ کنند و برای سالم نگه داشتن آن‌ها، بیشتر لوازم یدکی می‌خرند. اما از آن‌جایی که صنعت تولید لوازم یدکی خودرو معمولا در کارخانه‌های بزرگ متمرکز است، قبل از راه‌اندازی فروشگاه لوازم یدکی، باید بازار را خوب بشناسید و مراحل این فرایند را به‌ درستی طی کنید. 

انتخاب مکان مناسب

مکانی که برای احداث فروشگاه لوازم یدکی انتخاب می‌کنید، در میزان فروش و سوددهی آن تاثیر زیادی دارد. تعداد فروشگاه‌های لوازم یدکی موجود اطراف مکان مورد نظرتان را بررسی و در مورد مشتریان احتمالی و قدرت خرید آن‌ها تحقیق کنید. یکی از مکان‌های مناسب برای احداث فروشگاه لوازم یدکی، نزدیکی تعمیرگاه‌های خودرو است. می‌توانید لوازم یدکی فروشی خود را بر اساس خودروهایی که تعمیرگاه‌ها در تعمیر آن‌ها تخصص دارند انتخاب کنید. 

تحقیقات بازار

در مورد بازار لوازم یدکی تحقیق و راهبرد ورود به بازارتان را مشخص کنید. رقبای خود را بشناسید؛ اگر فروشگاه‌تان نزدیک فروشگاه‌های لوازم یدکی بزرگ و مشهور باشد، باید راهبرد ورود به بازار را طوری طراحی کنید که نسبت به این فروشگاه‌ها برتری داشته باشید. اول راهبرد بازارایابی رقبای خود را بررسی و سپس، راهبرد بازاریابی خود را طراحی کنید. برای مثال اگر فروشگاه‌تان نزدیک فروشگاه لوازم یدکی یکی از کارخانه‌های تولید خودرو واقع شده، باید روی فروش لوازم یدکی کارخانه‌ای دیگر تمرکز کنید. 

استخدام

صندوقدار و فروشنده استخدام کنید. تعداد کارکنانی که نیاز دارید به اندازه‌ی فروشگاه بستگی دارد. فروشنده‌هایی که استخدام می‌کنید باید با لوازم یدکی خودرو و مکانیکی کمی آشنایی داشته باشند تا بتوانند مشتریان را راهنمایی کنند. البته اگر در امور مکانیکی خودرو و آشنایی با لوازم یدکی خبره باشند، به حفظ مشتری کمک زیادی خواهند کرد. 

همچنین میتوانید مطالعه کنید :   واتر پمپ ماشین و نحوه نگهداری از آن
تبلیغات
  جشنواره فروش بلبرینگ های FAG اورجینال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.