👨‍💻 به گزارش الماس پور به نقل از خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در اوایل ماه نوامبر بود که شرکت کیا تصاویری از ظاهر جدید خودرو اپتیما را به نمایش گذاشت. طرفداران کیا در همان زمان به طور کامل با طراحی و ویژگی‌های ظاهری خودرو آشنا شدند، اما مشخصات فنی اپتیما اعلام نشد. نسل جدید سدان اندازه متوسط اپتیما که در خود کره با نام K۵ شناخته می‌شود، دارای مشخصات و ویژگی‌های کاربردی و بهینه‌ای است که قطعا مورد توجه خریداران قرار می‌گیرد. کیا تا کنون مشخص کرده که برخی از مدل‌های اپتیما جدید دارای دیفرانسیل چهارچرخ هستند و همچنین برخی از مشخصات فنی این خودرو درون بازار کره با بازار دیگر کشور‌ها متفاوت خواهد بود.

تولید اپتیما با مشخصات فنی مختلف

به طور مثال خریداران آمریکایی می‌توانند اپتیما با دو پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با ۱۷۸ اسب‌بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن‌متر گشتاور یا مدل قدرتمندتر با پیشرانه ۲.۵ لیتری توربوشارژ با چهار سیلندر و ۲۸۶ اسب‌بخار قدرت و ۴۲۲ نیوتن‌متر گشتاور را انتخاب کنند. اپتیما ۲۸۶ اسب‌بخاری با عنوان اپتیما GT شاخته می‌شود. بر اساس اطلاعات منتشر شده از شرکت کیا، اپتیما GT در ۶.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ثانیه می‌رسد. همچنین در این مدل از سیستم انتقال هشت سرعته کلاچ دوگانه خودکار استفاده می‌شود.

نسل جدید کیا اپتیما معرفی شد
نسل جدید کیا اپتیما معرفی شد

اما جدا از بازار آمریکا، اپتیما در چندین مدل دیگر تولید می‌شود که هرکدام مشخصات خاص خود را دارند و در بازار‌های مختلف نیز عرضه خواهند شد. این دارای یک نسخه با پیشرانه ۲.۰ لیتری چهار سیلند با ۱۵۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۹۲ نیوتن‌متر گشتاور است، نسخه بهبود یافته همین پیشرانه با قدرت ۱۵۸ اسب‌بخار نیز دردسترس خواهد بود. همچنین مدلی دیگر با پیشرانه ۲.۵ لیتری چهار سیلندر با خروجی قدرت ۱۹۱ اسب‌بخار و ۲۴۶ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌شود. تمامی این مدل‌ها با سیستم انتقال ۶ یا ۸ سرعته خودکار عرضه می‌شوند، اما نسخه کلاچ دوگانه مخصوص اپتیما GT خواهد بود. به گفته کیا، نسخه هیبریدی اپتیما نیز به زودی روانه بازار می‌شود.

همچنین میتوانید مطالعه کنید :   ۹ مورد از اسپرت ترین شاسی بلندهای جهان؛ ترکیب تجمل و عملکرد

در داخل خودرو ویژگی‌هایی مانند نمایشگر لمسی ۱۰.۲ اینچ سیستم اطلاعات مرکزی، نمایشگر ۸ اینچی HUD، به همراه تعداد زیادی از سیستم‌های دستیار راننده و ایمنی خودرو مانند دستیار پارک خودرو با قابلیت پارک خودکار اتومبیل در دسترس است. اپتیما ۲۰۲۰ در نیمه ابتدایی سال میلادی آینده در تمامی بازار‌های هدف شرکت کیا عرضه خواهد شد، احتمالا نام خودرو نیز به K۵ تغییر پیدا می‌کند. اطلاعاتی در مورد قیمت این مدل منتشر نشده است.

نسل جدید کیا اپتیما معرفی شد
نسل جدید کیا اپتیما معرفی شد

انتهای پیام/

تبلیغات
  جشنواره فروش بلبرینگ های FAG اورجینال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.