خودروهای اس یو وی امروزه به‌نوعی به عملکردی در حد و اندازه سوپرکارها رسیده‌اند. در ادامه به اسپرت ترین شاسی بلندهای لوکس جهان می‌پردازیم.

شاید ده‌ها سال قبل کمتر کسی فکر می‌کرد که سوپر اس یو وی‌هایی لوکس، بازار پرفروش مجزایی را تشکیل بدهند. با این حال، صنعت خودرو مثل خیلی از صنایع دیگر در دنیای مدرن به مسیرهای هیجان‌انگیز جدیدی کشیده است. یکی از این مسیرهای صنعت خودرو، توسعه اتومبیل‌های شاسی بلند با نهایت تجمل و در همان حال، عملکرد درجه اول است. در ادامه ۹ مورد از اسپرت ترین شاسی بلندهای لوکس حال حاضر را مرور می‌کنیم.

شاسی بلندهای عملکردمحور لوکس بازار؛ اسپرت ترین های پرزرق و برق

پورشه کاین توربو GT

پورشه کاین توربو GT جزو اسپرت ترین شاسی بلندهای جهان

پورشه کاین نامی آشنا بین شاسی بلندهای لوکس و البته اسپرت است که حتی در ایران هم ماشین‌دوست‌ها به‌خوبی آن را می‌شناسند. توربو GT، یکی از جذاب‌ترین نسخه‌های کاین و یکی از اسپرت ترین شاسی بلندهای جهان، پا را حتی فراتر می‌گذارد. پیشرانه 4 لیتری V8 توئین توربو این نسخه قابلیت تولید قدرت 631 اسب بخار و گشتاور 850 نیوتون متر را دارد. به‌علاوه این، به‌لطف آن راننده می‌تواند طعم شیرین شتاب‌گیری از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت فقط طی 3.1 ثانیه را بچشد.

لامبورگینی اوروس پرفورمانته

لامبورگینی اوروس پرفورمانته جزو اسپرت ترین شاسی بلندهای جهان

 

لامبورگینی اوروس از اولین شاسی بلندهای عملکردمحور فوق‌العاده لوکس بود. همین توصیف شاید کافی باشد تا بدانید که چرا توانست به‌سرعت بین سلبریتی‌ها جا باز کند. لامبورگینی برای اینکه عملکرد Urus را یک قدم جلوتر ببرد، برای مدل 2023 نسخه‌ای تحت عنوان پرفورمانته را روی کار آورد. این نسخه با پیشرانه 4 لیتری V8 توئین توربو خود مجموعاً 666 اسب بخار قدرت تولید می‌کند که افزایشی 16 اسب بخاری نسبت به نسخه استاندارد است. گشتاور 850 نیوتون متری این شاسی بلند ایتالیایی دست‌نخورده باقی مانده است. ضمن این، پرفورمانته می‌تواند فقط طی 3.1 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد.

همچنین میتوانید مطالعه کنید :   گزارش جالب خودروهایی که پس از عرضه در بازار ایران با القابی خاص معروف شدند

 

DBX کاندیدای استون مارتین برای بازار سوپر اس یو وی‌های لوکس به‌حساب می‌آید که به‌نوعی زیر سایه امثال لامبورگینی اوروس و بی ام و XM ماند. با وجود این، دی بی ایکس چیزی از سوپر اسپرت‌های دیگر این خودروساز بریتانیایی کم ندارد و حتی یکی از اسپرت ترین شاسی بلندهای موجود است. این کراس اوور مجهز به یک پیشرانه 4 لیتری V8 توئین توربو از AMG است که خروجی آن به 550 اسب بخار می‌رسد. با این پیشرانه، 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت را هم طی 4.3 ثانیه می‌پیماید. ضمناً پیاده‌سازی طراحی استون مارتین در قالب یک SUV همچنان همان سرعت و زرق و برق همیشگی از جنس انگلیسی را به‌یاد می‌آورد.

کادیلاک اسکالید V

کادیلاک اسکالید V جزو قدرتمندترین خودروهای اس یو وی

اینکه اسکالید مصداق بارز یک شاسی بلند فول سایز لوکس آمریکایی درجه یک است، در حال حاضر موضوع بحث نیست. نکته اصلی این است که کادیلاک برای آخرین بار پیشرانه V8 سوپرشارژ 6.2 لیتری خود را در نسخه اسکالید V به‌کار می‌گیرد. این پیشرانه حجیم توان تولید قدرت 682 اسب بخار و گشتاور 885 نیوتون متر را دارد و شتاب‌گیری از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت در 4.4 ثانیه را ممکن می‌کند. چنین عملکردی با توجه به اندازه این SUV توجه هر کسی را به خود جلب می‌کند؛ سر و صدای گوش‌نواز اگزوز هم به آن اضافه کنید!

فراری پوروسانگوئه

فراری پوروسانگوئه جزو اسپرت ترین شاسی بلندهای جهان

پوروسانگوئه، اولین شاسی بلند فراری بالاخره پس از سال‌ها انتظار به‌تازگی رسماً معرفی شد. بر هیچ‌کس پوشیده نیست که روی آوردن فراری به شاسی بلندها چندان به مذاق طرفداران سفت و سخت آن خوش نیامده است. با این حال، این ساخته این خودروساز ایتالیایی نوید آینده‌ای هیجان‌انگیزتر برای بازار سوپر اس یو وی‌ها را می‌دهد. اینکه هنوز پوروسانگوئه در دسترس نیست، قضاوت درباره آن را دشوارتر می‌کند. در هر صورت، این شاسی بلند با یک پیشرانه 6.5 لیتری V12 توانایی تولید قدرت 715 اسب بخار و گشتاور 720 نیوتون متر را دارد. همچنین شتاب‌گیری صفر تا صد آن تنها 3.3 ثانیه زمان می‌برد.

همچنین میتوانید مطالعه کنید :   نسل سوم پلتفرم هیوندای

مرسدس بنز G63

مرسدس بنز G63 جزو اسپرت ترین شاسی بلندهای جهان

امکان ندارد که پای شاسی بلندهای لوکس در میان باشد و در بین‌ آن‌ها اثری از مرسدس بنز کلاس G یا جی واگن معروف را ندید. جی واگن، شاسی بلندی با ریشه‌های نظامی بود که حالا به گزینه ایده‌آل اشخاص مطرح برای گشت‌وگذار در خیابان‌های لس آنجلس تبدیل شده است. حالا G63 و به‌خصوص G63 اسکوئرد، جی واگن را به سطح جدیدی می‌برند. جی واگن جی 63 اسکوئرد یک پیشرانه 4 لیتری V8 توئین توربو با قابلیت تولید 577 اسب بخار قدرت 850 نیوتون زیر کاپوت خود دارد. همچنین به‌لطف این پیشرانه، طی 3.9 ثانیه از 0 به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

تسلا مدل X پلید

تسلا مدل X، سریع ترین شاسی بلند جهان

تسلا مدل X پلید برای دستیابی به عملکردی استثنائی، از یک پیشرانه الکتریکی متشکل از ۳ موتور با خروجی ۱۰۲۰ اسب بخار بهره می‌برد. این کراس اوور لوکس آمریکایی فقط به ۲.۵ ثانیه زمان نیاز دارد تا ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را طی کند. در نتیجه، سریع‌ترین اس یو وی تولید انبوه در جهان در برهه کنونی نام می‌گیرد؛ و بدون شک یکی از اسپرت ترین شاسی بلندها در حال حاضر. با این حال، به هیچ وجه علاقه‌ای به خودنمایی ندارد و بر خلاف درون‌سوزها، با اتکا به قوای الکتریکی با کمترین سر و صدای ممکن راننده را از صفر به صد می‌رساند.

بی ام و آلپینا XB7

بی ام و آلپینا XB7 جزو اسپرت ترین اس یو وی های جهان

بی ام و آلپینا XB7 به‌عنوان نسخه تقویت‌شده X7 یکی از آن دست‌پخت‌های جذاب این تیونر متعلق به مونیخی‌ها است؛ چیزی در حد و اندازه ساخته‌های برند M بی ام و. ایکس 7 به‌خودی خود شاسی بلندی لوکس با عملکرد سطح بالا است، ولی با تدارکات آلپینا فضای داخلی و قوای محرکه آن یک پله بالاتر رفته‌اند. اول از همه، پیشرانه 4.4 لیتری V8 توئین توربو آلپینا XBX7 حدود 630 اسب بخار خروجی می‌دهد و امکان پیمودن صفر تا صد در 3.9 ثانیه را فراهم می‌کند. فضای داخلی این SUV آلمانی هم با چرم درجه یک و المان‌های بصری جدید، مجلل‌تر از هر زمان دیگری شده است.

همچنین میتوانید مطالعه کنید :   ده تکنولوژی برتر جهان خودرو در سال ۲۰۱۸؛ تلفیق ناب خلاقیت و مهندسی

جگوار اف پیس SVR

جگوار اف پیس SVR

جگوار اف پیس SVR لوکس‌ترین مورد لیست اسپرت ترین شاسی بلندهای لوکس نیست، اما در زمینه سرعت و همچنین سر و صدای هیجان‌انگیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد؛ البته برای کسانی که می‌خواهند خیابان‌های شهرشان را به پیست مسابقه تبدیل کنند و همچنین آن‌هایی که تواضع و فروتنی تسلا مدل X (!) چندان باب میلشان نیست. کراس اوور F-Pace SVR از طریق یک پیشرانه 5 لیتری V8 سوپرشارژ می‌تواند 550 اسب بخار قدرت و 700 نیوتون متر اسب بخار تولید کند. علاوه بر این، می‌تواند ظرف 3.7 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد.

پایان پیام .
   
  • برندهای موجود

برندهای موجود

پخش شمع سوزنی NGK معرفی شمع جی پاور ۷۰۹۲

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت شتابکار

برندهای موجود نگاهی به صنعت خودرو

پخش الماس پور

برندهای موجود

نماینده و پخش لنت های G.S.S

برندهای موجود

پخش شمع اورجینال رنو

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت مهرتابش

برندهای موجود

پخش اسپری انژکتور ام طوسی ( mtoosi )

برندهای موجود

پخش جعبه فرمان های مارپیچ باختر mbc

برندهای موجود

پخش فنر لول های شرکت AGU

برندهای موجود

پخش محصولات گوهر قطعه پارسیان

برندهای موجود

پخش پمپ بنزین خودرو با برند bpco ( بی پی کو )

برندهای موجود

پخش محصولات سوخت اما

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت رادیکال

برندهای موجود

عرضه تسمه دانگیل کره

برندهای موجود

شما بگویید چه برند و کالایی نیاز دارید

برندهای موجود

پخش ترموستات های باباپارت

برندهای موجود

شرکت NGK ژاپن

برندهای موجود

سنسور اکسیژن NTK ژاپن

برندهای موجود

گارانتی محصولات عرضه شده

برندهای موجود

پخش کمک فنر های کوشاوران KDS

  

   انلاین شاپ الماس پور    

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *