
بازاریابی گوشه ای یا نیچ مارکتینگ
📌بازاریابی گوشه ای یا نیچ مارکتینگ (Niche Marketing) نوعی از بازاریابی هدفمند است که بر روی بخش کوچکی از بازار تمرکز میکند یا اینکه نیازهای بخش محدودی از جامعه را پوشش میدهد که مورد توجه کسب و کارهای بزرگتر قرار نگرفته یا اینکه هنوز شناسایی نشده است.
💢البته همیشه به این صورت نیست که بخش هدف یا همان نیچ، مشخص شده باشد، بلکه باید تیم بازاریابی، نیچ را شناسایی کنند و سپس تحقیقات کافی را در مورد همان بخش از بازار یا جامعه هدف، انجام دهند.
💢بهتر است تا کسب و کارهایی که قدرت رقابت با کسب و کارهای بزرگ را ندارند، ابتدا روی گوشه ای از بازار تمرکز کنند تا بتوانند در آن بخش شناخته شوند، سپس با طراحی استراتژیهایی، خود را توسعه دهند.

