دانستنی های کسب کار

شکست در بازاریابی، نعمتی بسیار بزرگ

💢👈 دیوید گاگینز در کتاب خود به نام «نمی‌توانی به من آسیب بزنی»، می‌گوید:

🎯 در زندگی هیچ نعمتی به اندازه شکست، مورد غفلت و چشم‌پوشی واقع نشده است

🎯 من بارها از این نعمت بهره‌مند شده‌ام و آموخته‌ام به شکست‌هایم عشق بورزم

🎯 زیرا اگر شکست‌های‌تان را به خوبی کالبدشکافی کنید، سرنخ‌هایی خواهید یافت که کجا به اصلاحات نیاز دارید و چطور در نهایت به هدف‌تان می‌رسید

👈 نظرات گاگینز کاربرد گسترده‌ای در بازاریابی، به خصوص در دو موضوع «معرفی محصولات جدید» و «جذب مشتریان ناراضی» دارد

👈 طبق گزارش دانشگاه هاروارد، بیش از ۹۵ درصد از محصولات جدیدی که در آمریکا معرفی می‌شوند، شکست می‌خورند. ولی آیا شرکت‌ها دست از خلاقیت و معرفی محصولات جدید بیشتر می‌کشند؟ قطعا خیر، چون به خوبی می‌دانند که شکست، مقدمه‌ای بر پیروزی است و اگر خلاقیت نداشته باشند، در نهایت از بازار حذف می‌شوند

👈 شرکت‌های حرفه‌ای همچنین می‌دانند مشتریان ناراضی‌شان، مهم‌ترین منبع یادگیری هستند، چون خطاها و روش اصلاح آن را به شرکت نشان می‌دهند

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه الماس پور

اکنون می توانید از طریق کانال تلگرام ما را دنبال کنید

عضویت در کانال
بستن