علت صدا ندادن پمپ بنزین

قبل از اینکه به بررسی ” علت صدا ندادن پمپ بنزین ” بپردازیم اجازه دهید یک بررسی کلی از پمپ بنزین خودرو داشته باشیم.

سیستم تزریق سوخت، برای تامین سوخت انژکتورها به یک پمپ فشار بالا ( پمپ بنزین خودرو ) نیاز دارد. برای اینکه موتور به طور عادی روشن و کار کند، سوخت باید با فشار مشخصی ایجاد شود و در حجم کافی برای تامین نیاز موتور در تمام سرعت‌ها موجود باشد.

هنگامی که سوئیچ را باز می کنید، قبل از استارت خودرو صدایی شبیه ویژ ویژ از خودرو به گوش می رسد. این صدا در واقع صدای پمپ بنزین خودرو است و نشانه ی عمل کردن آن می باشد. اما گاهی ” صدای پمپ بنزین نمیاد ” و یا به گوش نمی رسد و به احتمال قوی نیز خودرو روشن نخواهد شد.

تبلیغات

مهمترین دلایل صدا ندادن پمپ بنزین

معمولا یکی از دلایل زیر علت اصلی شنیده نشدن صدای پمپ بنزین خودرو می باشد:

  1. خرابی رله دوبل
  2. پریدن کد سوئیچ
  3. خرابی نرم افزار یا سخت افزار ایسیو
  4. مشکلات مربوط به سیم کشی خودرو
  5. خرابی پمپ بنزین

5 دلیل بالا مهمترین دلایل صدا ندادن پمپ بنزین می باشد و معمولا در اکثر خودروها مانند پراید، پژو206، پژو 405، پژو پارس، تیبا، ساینا و … نیز همین موارد هستند.

البته باید در نظر داشته باشید که برخی خودروهای نظیر 206، تیبا و … رله دوبل ندارند و دستور خود را از قسمت دیگری دریافت می کنند.

 

در #بعضی از #خودرها پمپ بنزین خودرو دارای فیوز می‌باشد. فیوز (Fuse) یک قطعه کوچک و حیاتی در سیستم‌های الکتریکی خودروها است که طراحی شده تا مدارهای الکتریکی را در صورت بروز جریان بیش از حد مجاز (از جمله جریان ناشی از اتصال کوتاه) قطع کند. هدف از داشتن فیوز ایمنی افزایش محافظت از اجزای الکتریکی خودرو، جلوگیری از حوادث و از بین نرفتن اجزا در صورت بروز مشکلات الکتریکی است. پمپ بنزین خودرو نیز یکی از اجزایی است که نیاز به حفاظت الکتریکی دارد. در صورتی که پمپ بنزین به هر دلیلی جریان بیش از حد مجاز مصرف کند (مثلاً به دلیل گیر کردن پمپ یا بسته شدن خطوط بنزین)، فیوز مرتبط با این قسمت از سیستم الکتریکی فعال می‌شود و جریان بلافاصله قطع می‌شود. این کار باعث جلوگیری از آسیب رسیدن به پمپ بنزین یا سایر اجزای مرتبط و به طور کلی، کاهش خطر حوادث برقی می‌شود. فیوزها عموماً در جعبه فیوزهای خودرو (Fuse Box) قرار دارند که معمولاً در مکان‌هایی قابل دسترسی برای تعویض آنها قرار می‌گیرند. توصیه می‌شود که هنگام تعویض فیوزها، فیوز مورد نیاز با فیوزی با همان مشخصات و مقدار جریان مجاز جایگزین شود تا از سیستم الکتریکی بهینه و ایمن خودرو حفاظت شود.

 

تست و عیب یابی انواع پمپ بنزین خودرو

 

چگونه تشخیص بدهیم پمپ بنزین سالم هستش؟ چرا در سربالایی ها پمپ بنزین ماشین کار نمی‌کند؟ پمپ بنزین و رله دوبل را بررسی کردم اما همچنان خودرو مشکل دارد. چرا برق به پمپ بنزین خودرو نمی‎‌رسد؟

 

این ها بخشی از مشکلاتی هستند که رانندگان و تعمیرکاران خودرو با آن مواجه هستند و علت مشکل را تشخیص نمی‌دهند.

 

در ادامه این مقاله از الماس پور بصورت اصولی و فنی به تمام این مشکلات در خودروهایی مانند: پراید، پژو 405، پژو 206، پیکان، سمند و… پرداخته می‌شود و سعی می‌کنیم تا حد امکان پاسخ تمام سوالات و مشکلات احتمالی شما را بدهیم. پس تا انتها مقاله با ما همراه باشید.

 

پمپ بنزین چیست؟ کاربرد پمپ بنزین در خودرو ها چیست؟

 

پمپ بنزین خودرو، یک قطعه مکانیکی است که وظیفه انتقال سوخت (بنزین) از مخزن سوخت خودرو به موتور را دارد. عملکرد پمپ بنزین به این صورت است که سوخت از مخزن سوخت خودرو مکشیده شده و از طریق لوله‌ها و فیلترهای مربوطه به موتور منتقل می‌شود.

همچنین میتوانید مطالعه کنید :   تشریح کامل چراغ های اخطار پشت آمپر خودرو

 

بیشتر خودروها از پمپ بنزین الکتریکی استفاده می‌کنند که با استفاده از موتور الکتریکی، سوخت را از مخزن جابجا می‌کند. این پمپ‌ها اغلب درون مخزن سوخت نصب می‌شوند و قادرند با فشار و جریان مناسب، سوخت را به موتور منتقل کنند.

عملکرد صحیح و بهینه پمپ بنزین برای عملکرد صحیح موتور خودرو بسیار مهم است. در صورتی که پمپ بنزین به درستی کار نکند و سوخت به موتور منتقل نشود، خودرو ممکن است دچار مشکلات رانندگی شود و حتی قادر به روشن شدن نشود. بنابراین، نگهداری و تعمیر صحیح پمپ بنزین و تعویض آن در صورت لزوم، برای عملکرد صحیح خودرو بسیار مهم است.

 

تست پمپ بنزین یکی از موارد مهم برای اطمینان از عملکرد صحیح سیستم سوخت در خودرو است. برای تست کردن عملکرد پمپ بنزین خودرو، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

 

بررسی نشانگرها: قبل از آغاز تست پمپ بنزین، نشانگرهای سوخت را بررسی کنید. اگر نشانگر سوخت خودرو در حالت خاموش یا در حال تعمیر است، تست پمپ بنزین مناسب نیست.

 

بررسی صدای پمپ بنزین: هنگامی که کلید را به حالت “ON” (روشن) تغییر دادید (بدون آغاز موتور)، گوش کنید و به صدای پمپ بنزین گوش دهید. باید صدای مشخص و چرخشی را بشنوید. اگر صدای عجیب یا بی‌صدا باشد، ممکن است پمپ بنزین مشکل داشته باشد.

 

بررسی فشار سوخت: برخی از خودروها دارای فشار سوخت بالایی هستند که می‌توانید آن را تست کنید. برای این منظور، باید فشار سوخت را با استفاده از تجهیزات خاصی نظیر فشارسنج سوخت یا تجهیزات تست سیستم سوخت بررسی کنید. البته این روش ممکن است نیاز به تجهیزات خاصی داشته باشد.

 

بررسی جریان سوخت: برای این تست، می‌توانید خط سوخت را از پمپ بنزین جدا کنید و در یک بطری خالی قرار دهید. سپس کلید را به حالت “ON” تغییر داده و ببینید که آیا سوخت به درستی از خط سوخت جریان دارد یا خیر. اگر جریان سوخت ضعیف یا ناپایدار است، ممکن است پمپ بنزین یا خط سوخت دچار مشکل باشد.

 

برق پمپ بنزین از کجا تامین می شود؟

برق پمپ بنزین از سیستم برق خودرو تامین می‌شود. در اکثر خودروها، سیستم برق خودرو شامل باتری، آلترناتور (ژنراتور) و سیم‌کشی است.

 

در زمان روشن شدن خودرو، باتری برق لازم را فراهم می‌کند تا موتور راه‌اندازی شود. سپس آلترناتور برق مورد نیاز برای شارژ باتری و تأمین برق برای سیستم‌های مختلف خودرو را تولید می‌کند.

 

پمپ بنزین نیز یک قسمت از سیستم برق خودرو است. وقتی که کلید را در قسمت ارکاب (ترمینال) روشن کنید، برق از باتری به پمپ بنزین ارسال می‌شود.

 

این برق به موتور الکتریکی پمپ بنزین منتقل می‌شود و موتور راه‌اندازی می‌شود تا سوخت از مخزن بنزین به سیستم سوخت تزریق شود. بنابراین، تامین برق پمپ بنزین به واسطه باتری و آلترناتور خودرو انجام می‌شود.

 

دلایل نرسیدن برق به پمپ بنزین چیست؟

در حین رانندگی، یکی از مسائلی که ممکن است با آن مواجه شویم، نرسیدن برق به پمپ بنزین است. اما چرا برق به پمپ بنزین نمی رسه؟

 

این ایراد می‌تواند عامل ایجاد مشکلاتی برای راننده باشد و باعث شود که ماشین نتواند به درستی کار کند. پس با ما همراه باشید تا به بررسی دلایل قطعی برق پمپ بنزین بپردازیم:

 

مشکل در سیستم برق رسانی خودرو

یکی از اصلی‌ترین دلایل نرسیدن برق به پمپ بنزین، مشکل در سیستم برقی ماشین است. ممکن است که باتری ماشین خالی شده باشد یا سیستم برقی ماشین دچار خرابی شده باشد. اگر باتری ماشین خالی شده باشد، باید آن را با باتری جدید جایگزین کنیم. اگر سیستم برقی ماشین دچار خرابی شده باشد، ممکن است که نیاز به تعمیر داشته باشد.

 

خرابی پمپ بنزین و رگولاتور فشار سوخت

علاوه بر مشکلات سیستم برقی ماشین، عوامل دیگری مانند خرابی پمپ بنزین، رگولاتور فشار سوخت، و یا فیوزهای برقی نیز می‌توانند باعث نرسیدن برق به پمپ بنزین شوند. اگر پمپ بنزین خراب شده باشد، باید آن را تعمیر یا جایگزین کنیم.

 

 رگولاتور فشار سوخت نیز می‌تواند به دلیل خرابی باعث مشکلاتی در سیستم سوخت شود. در صورتی که فیوزهای برقی خراب شده باشند، باید آن‌ها را جایگزین کنیم.

 

اشکال در سیستم های برقی

در بعضی موارد، نرسیدن برق به پمپ بنزین ممکن است به دلیل اشکال در سیم‌های برقی باشد. در این صورت، باید سیم‌های برقی را بررسی کرده و هرگونه خرابی را تعمیر کنیم.

 

ایراد در قطعات الکترونیکی و سنسور های خودرو

در برخی خودروها، سنسورها و ماژول‌های مربوط به سیستم سوخت، برای کنترل و مدیریت بهینه سوخت استفاده می‌شوند.

 

 خرابی یا عدم عملکرد صحیح این سنسورها می‌تواند باعث از بین رفتن سیگنال برق مورد نیاز برای پمپ بنزین شود و در نتیجه، عملکرد آن را متوقف کند.

 

عدم وجود سوخت در مخزن بنزین

همچنین، نبود یا نارسایی سوخت در مخزن بنزین نیز می‌تواند باعث نرسیدن برق به پمپ بنزین شود. در این صورت، باید مخزن بنزین را با سوخت تازه پر کنیم و اطمینان حاصل کنیم که میزان بنزین کافی در مخزن وجود دارد.

 

با توجه به اینکه دلایل مختلفی می‌توانند باعث نرسیدن برق به پمپ بنزین شوند، بهتر است در صورتی که با این مشکل مواجه شدیم، ابتدا علت مشکل را بررسی کرده و سپس اقدام به تعمیر و یا جایگزینی قطعات مربوطه کنیم.

 

اگر درباره نحوه تشخیص و عیب یابی قطعات برقی خودرو دانش لازم را ندارید، می‌توانید به صفحه دوره اموزش سیم کشی اتومبیل در مشهد مراجعه کنید و زیر نظر اساتید باتجربه این حرفه مهارت های لازم را کسب کنید.

 

همچنین، بهتر است همیشه سیستم برقی ماشین را به صورت دوره‌ای بررسی کرده و نگهداری کنیم تا از بروز مشکلاتی جلوگیری شود.

 

خرابی رله ها وفیوزها

رله‌ها و فیوزها بخشی از سیستم برقی هستند که برای محافظت از مدارها در برابر اتصال کوتاه یا جریان بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند. در صورت خرابی یا سوختن رله‌ها و فیوزها، برق به پمپ بنزین نخواهد رسید.

 

علائم نیم سوز شدن پمپ بنزین: 5 نشانه اصلی!

نیم سوز شدن پمپ بنزین اصطلاح باطری سازی بوده و منظور از نیم سوز شدن پمپ بنزین ، بد عمل کردن آن می باشد. علائم نیم سوز شدن پمپ بنزین ممکن است به علت مشکلات مختلفی در سیستم سوخت خودرو به وجود آیند. در ادامه، برخی از علائم مشترک نیم سوز شدن پمپ بنزین را بررسی می کنیم:

 

مشکل در روشن شدن موتور: اگر پمپ بنزین در حال نیم سوز شدن باشد، ممکن است موتور به درستی روشن نشود و دچار مشکلات در راه‌اندازی شود. ممکن است سوخت کافی به موتور تحویل نشود و در نتیجه موتور نتواند به صورت صحیح عمل کند.

 

عملکرد نامناسب موتور: وجود مشکل در پمپ بنزین می‌تواند به عملکرد نامناسب موتور منجر شود. ممکن است موتور با سوخت ناکافی کار کند یا سوخت به درستی به سیلندرها تزریق نشود، که باعث کاهش توان و راندمان موتور می‌شود.

 

تاخیر در پاسخگویی: هنگامی که پمپ بنزین نیم سوز شده است، ممکن است سوخت به درستی به سیستم سوخت تزریق نشود. در نتیجه، موتور ممکن است تاخیری در پاسخ به فشار دستگاه ترمز یا گاز دادن داشته باشد، که می‌تواند ایمنی و عملکرد خودرو را تحت تأثیر قرار دهد.

همچنین میتوانید مطالعه کنید :   سنسور اکسیژن و عملکرد ان

 

اختلالات در حرکت صاف و پیوسته: نیم سوز شدن پمپ بنزین می‌تواند باعث اختلالات در حرکت صاف و پیوسته خودرو شود. ممکن است خودرو هنگام شتاب‌دهی یا تغییر دنده، قطع و وصل سوخت داشته باشد، که باعث افت توان و عملکرد ناپایدار خودرو می‌شود.

 

نویزهای غیرعادی: وقتی که پمپ بنزین دچار مشکل می‌شود، ممکن است نویزهای غیرعادی از قسمت پمپ بنزین شنیده شود. این نویزها ممکن است عبارت باشند از صداهای بوقلمونی، زنگ خوردن، یا وزوزهای ناشی از عدم عملکرد صحیح پمپ بنزین

 

روش های عیب یابی برق پمپ بنزین انواع خودروها

در این قسمت بر اساس نوع خودرو، راه حل هایی برای عیب یابی پمپ بنزین خودرو ارائه شده است. این راهکار ها توسط اساتید فنی دوره های مکانیک خودرو آموزشگاه فنی حرفه ای ایده پاژ ارائه شده است.

 

مشکل پمپ بنزین پژو 405

فیوزهای خودرو چک شوند.

رله دوبل و مسیر رله دوبل بررسی شود.

سنسورهای خودرو بررشی شوند.

مغزی پمپ بنزین تعویض گردد.

سیستم ضدسرقت خودرو بررسی و در صورت لزوم تعریف کلید.

ایسیو و ورودی های منفی به سمت ایسیو بررسی شوند.

مشکل پمپ بنزین پیکان

تعویض پمپ بنزین

تعویض رله دوبل

بررسی باطری خودرو

بررسی سوخت پاش ها

مشکل پمپ بنزین پژو 206

بررسی جعبه فیوز داخل موتور

بررسی خروجی دستور پمپ

مشکل پمپ بنزین سمند

مسیر رله دوبل و خود رله دوبل چک شوند.

فیوز ها چک شوند.

بررسی کامل سیستم ایسیو در صورت مشکل در ارسال سیگنال منفی

مشکل پمپ بنزین پژو پارس

بررسی سیستم کارت استارت

مشکل پمپ بنزین برلیانس

تست جعبه فیوز و فیوزها

مشکلات متداول پمپ بنزین خودرو

آموزش یکسره کردن پمپ بنزین

یکی از اصلی ترین مسائلی که با آن روبرو هستیم خراب شدن رله پمپ بنزین می‌باشد. ممکن است در جاده باشید و این مشکل برای خودرو شما رخ دهد، چه کاری باید انجام داد؟ در چنین مواقعی باید رله پمپ بنزین خودرو را یکسره کرد. در مقاله یکسره کردن رله پمپ بنزین، نحوه یکسره کردن پمپ بنزین پراید با یک ویدئو آموزش داده می‌شود.

 

چگونه بفهمیم برق پمپ بنزین سالم می‌باشد؟

برای اطمینان از سالم بودن برق پمپ بنزین خودرو، یک برق مستقیم به پمپ بنزین خودرو بزنید. برای اینکار می‌توانید از سیم چراغ عقب برق مثبته گرفته و به مثبت پمپ بنزین متصل کنید. اگر پمپ بنزین خودرو کار کرد ایراد از سیم کشی ها می‌باشد. فقط حین انجام این کار باید در نظر داشته باشید که چراغ های خودرو روشن باشند.

 

برای پیدا کردن مثبت سرسیم به بدنه و سر دیگر سیم را به سیم ها بمالید، اگر جرقه داد یعنی مثبت است. مثبت پمپ بنزین در خودروهای دوگانه، با زدن سیم درست چراغ کلید تعویض سوخت روشن می‌شود.

 

علت کارنکردن پمپ بنزین در سربالایی‌ها چه می‌باشد؟

اصلی ترین دلیل کارنکردن پمپ بنزین در سربالایی ها نیم سوز شدن این رله می‌باشد. وقتی این قطعه داغ می‌کند خودرو ریپ زده و ماشین خاموش می‌شود. در موارد اضطراری منتظر بمانید تا سرد شود، سپس به رانندگی ادامه دهید. دقت داشته باشید در اسرع وقت پمپ بنزین تعویض یا تعمیر شود.

 

علت قطع نشدن صدا پمپ بنزین چیست؟

هنگامی که خودرو روشن می‌شود، پمپ بنزین باید اندکی صدا داشته باشد که نشان دهنده فعال بودن آن است. اگر صدا خیلی زیاد باشد، مشکل می‌تواند از شلنگ ها یا رگولاتور باشد. البته نوع و مدل خودرو در تعیین نوع مشکل مهم است.

 

منابع :  ایده پاژ _ الماس پور _ اینفویدک

 
 
  نظربده مسابقه‌ای است برپایه نظرات، تجربیات و دانش ارزشمند شماست کاری که باید در این مسابقه انجام دهید ، این است که مطالب مختلف را مطالعه کنید و دیدگاه خود را درباره آن موضوع در بخش نظرات در پایین همان مطلب، به اشتراک بگذارید . شما با هر نظری که در سایت به ثبت می‌رسانید، امتیاز می‌گیرید و هر امتیاز دارای کد تخفیف خرید از فروشگاه و هدیه رایگان می باشد .    

  •  
  •  
  • پایان پیام

برندهای موجود

پخش واترپمپ ایران گداخت

برندهای موجود

پخش پمپ بنزین خودرو با برند bpco ( بی پی کو )

برندهای موجود

اسپری انژکتور شوی گانک

برندهای موجود

نماینده و پخش لامپ عقاب کره

برندهای موجود

وایرشمع بوجیکورد

برندهای موجود

پخش ترموستات های باباپارت

برندهای موجود

پخش کمک فنر های کوشاوران KDS

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت بتا سرامد

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت رادیکال

برندهای موجود

بازرگانی الماس پور

برندهای موجود

پخش محصولات جلوبندی لاهیجان

برندهای موجود

پخش محصولات و پمپ بنزین های شرکت مادپارت

برندهای موجود

پخش محصولات گروه کارخانجات لاستیک سازی گیلان

برندهای موجود

پخش انواع دیسک و صفحه والئو فرانسه

برندهای موجود

نماینده و پخش لنت های G.S.S

برندهای موجود

امید فنر

برندهای موجود

اسپری انژکتور و محصولات نگهداری خودرو STP

برندهای موجود

هرینگتون

برندهای موجود

پخش و فروش لنت پارس

برندهای موجود

پخش اسپری انژکتور ام طوسی ( mtoosi )

برندهای موجود

عرضه تسمه دانگیل کره

برندهای موجود

پخش شمع سوزنی NGK معرفی شمع جی پاور ۷۰۹۲

برندهای موجود

مرکز پخش عمده کمک فنر کوشاوران ، kds

برندهای موجود

پخش کیت کلاچ پراید پی اچ سی والئو آبی (PHC Valeo) ساخت کره

برندهای موجود

پخش فنر لول های شرکت AGU

برندهای موجود

پخش واترپمپ پارسیان

برندهای موجود

پخش لوازم یدکی خودرو چکاد

برندهای موجود

پخش الماس پور

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت اتحاد موتور ( امکو )

برندهای موجود

پخش کابل های کنترلی خودرو و دستگاه های شیشه بالابر شرکت سبزوار PKC ( پیشرو کابل سبزوار )

برندهای موجود

نماینده و عاملیت توزیع لنت ترمز gss با مهر استاندارد ایران

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت سامفر

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ارال تک

برندهای موجود

پخش قطعات و لوازم جلوبندی خودرو رفیع نیا

برندهای موجود

پخش شمع اورجینال رنو

برندهای موجود

پخش جعبه فرمان های مارپیچ باختر mbc

برندهای موجود

اکسل روئین صنعت

برندهای موجود

سنسور اکسیژن NTK ژاپن

برندهای موجود

توزیع تسمه ها و کیت های تایم پاورگریپ ، گیتس

برندهای موجود

تسمه تایگر

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ایمن تک پیشرو

برندهای موجود

پخش پمپ بنزین های راویان نور ، دقایق فن

برندهای موجود

بلبرینگ های FAG – بهترین کیفیت و قیمت

برندهای موجود

نماینده و پخش کننده شمع PMQ تحت لیسانس Autolite

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ایران پژوهش

برندهای موجود

پخش محصولات دستگاه های شیشه بالابر شرکت صنعتی ابری

برندهای موجود

شما بگویید چه برند و کالایی نیاز دارید

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت مهرتابش

برندهای موجود

نماینده و پخش محصولات امیرنیا

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت مارپیچ باختر MBC

برندهای موجود

اینه کاوج

برندهای موجود

برند بوش bosch و همه چیز درباره ان

برندهای موجود

پخش محصولات سوخت اما

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت همتک

برندهای موجود

پخش محصولات سمن شیمی

برندهای موجود

شرکت NGK ژاپن

برندهای موجود

ایران کاربراتور

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت شتابکار

برندهای موجود

گارانتی محصولات عرضه شده

برندهای موجود

پخش محصولات گوهر قطعه پارسیان

برندهای موجود

زمان فنر

برندهای موجود

پخش انواع جک خودرو مددرویان

برندهای موجود

نماینده و پخش کننده شمع KLG

برندهای موجود

دیسک و صفحه کلاج لوک المان

برندهای موجود

کیت کلاچ ( دیسک و صفحه ) سکو

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ام دبلیو اچ mwh

 
همچنین میتوانید مطالعه کنید :   علائم خرابی سیستم فرمان هیدرولیک خودرو پراید ، پژو ۴۰۵ ،سمند ، پژو ۲۰۶ ،رنو تندر
 انلاین شاپ الماس پور     

دلیل عطسه و صدای انفجار در هواکش

علت و علائم خرابی شمع خودرو

شایع ترین ایرادات خودرو

تنظیم موتور با دستگاه دیاگ

دلیل قطع و وصل شدن کولر ماشین چیست؟

نکات نگهداری خودرو

جعبه فرمان چیست و چه وظیفه‌ای دارد ؟

موقع خرابی ماشین در جاده چیکار کنیم؟ 14 اقدام حیاتی

علائم و تست خرابی پمپ بنزین انواع ماشین

شستشو موتور خودرو ، بشوریم با نشودیم ؟

آیا ماشین دنده اتوماتیک دیسک و صفحه کلاچ دارد؟

نگهداری موتور xu7

اشتباه اکثر رانندگان ایرانی موقع پر کردن باک بنزین

واتر پمپ چه نقشی در خودرو دارد؟

اهمیت نگهداری ، قطعات یدکی خودرو

منشا نشتی مایعات زیر خودرو چیست؟

بهترین روش های کاهش مصرف سوخت خودرو

زمان تعویض روغن های ترمز، هیدرولیک و گیربکس

شمع خودرو چیست؟ عیب یابی تصویری شمع خودرو

نحوه صحیح آب بندی کردن خودروی صفر

تشخیص نوع خرابی شمع از روی شکل ظاهری شمع

اشتباهات رایج مکانیک ها

نکات نگهداری از گیربکس دستی خودرو

در مورد شمع خودرو چه میدانید ؟

راهنمای خرید جک خودرو و معرفی انواع جک ماشین

معرفی سوزن انژکتور، علائم خرابی و روش های شستشوی آن

اولین اقدام پس از روشن شدن چراغ چک خودرو چیست؟

علت ذوب شدن سر شمع خودرو

علت نرسیدن برق به پمپ بنزین

واتر پمپ ماشین و نحوه نگهداری از آن

دستگاه شیشه بالابر خودرو چیست و چه ویژه‌گی هایی دارد ؟

آموزش نصب رله تقویت کننده شیشه بالابر پراید ، پژو ۴۰۵

نکاتی در مورد نگهداری خودرو

روغن سوزی موتور خودرو

بررسی علل خاموش شدن ناگهانی خودرو

نکات و توصیه های مهم برای نگهداری انواع خودرو ها

آیا بلبرینگ ها و رولبرینگ ها مشابه یکدیگر هستند؟

وظیفه پمپ بنزین خودرو + نشانه خرابی پمپ بنزین ماشین

دلایل سوختن لامپ چراغهای خودرو و روشهای جلوگیری از آن

سیم کلاچ رگلاژ اتوماتیک یا رگلاژ دستی ؟

معرفی ۱۵ هشدار برای جلوگیری از خرابی جلوبندی خودرو

پمپ روغن یا اویل پمپ چیست و چه وظیفه ای در خودرو دارد؟

نحوه ی خاموش کردن چراغ آچار(سرویس) سمند EF7

هوزینگ دیفرانسیل گیربکس خودرو

آموزش تعویض ماهک دنده پژو ۴۰۵ ، سمند ، پژو ۲۰۶ و زانتیا

ماهک دنده چیه و چرا خراب میشه؟!

عیب یابی سریع خودرو و تعمیر آن

وایر شمع چیست و چه نقشی در خودرو دارد ؟

استپر چیست و چه نقشی در خودرو دارد؟

نشانه های مهم ضعیف شدن لنت ترمز

تاریخچه شمع

چرا خودروی ما داغ می کند؟

راهنمای خرید و انتخاب واترپمپ خودرو

نحوه تشخیص زمان تعویض صفحه کلاچ خودرو

بلایی که بنزین معمولی سر خودرو‌ می‌آورد

مشکلات انژکتورها و نحوه بررسی و رفع آنها

علائم خرابی سیستم فرمان هیدرولیک خودرو پراید ، پژو ۴۰۵ ،سمند ، پژو ۲۰۶ ،رنو تندر

استپر موتور چیست و نشانه‌ خرابی استپر موتور خودرو چیست ؟

اهمیت شستشوی سیستم سوخت رسانی خودرو

همه چیز درمورد ضدیخ

کمک فنر و عیب یابی کمک فنر خودرو

آموزش روش های تعویض کاسه نمد و تعویض دنده

آشنایی با روغن موتور و روغن سوزی خودرو

آشنایی با دسته موتور خودرو

همه چیز درباره شمع خودرو

علت خروج اب از اگزوز

آموزش خاموش کردن چراغ سرویس در خودروهای داخلی

شناسایی شمع اکیوم اصلی و تقلبی در بازار

معرفی شغل مکانیک خودرو

شناسایی شمع NGK تقلبی و اصلی

روش‌های تست شمع خودرو چگونه است؟

علائمی که خبر از خرابی و نیم‌ سوز شدن پمپ بنزین دارند

۵ دلیل واضح برای تعویض دیسک و صفحه کلاچ خودرو

۱۰ دلیل رایج روشن شدن چراغ چک در خودروها

برداشتن کاتالیزور ماشین و معایب و مزایا

لیست و جداول عیب یابی سیستم های مختلف خودرو

انواع کمک‌فنر و کاربرد آن در خودرو

نگهداری و سرویس دوره ای خودرو

روش‌های تشخیص رنگ شدگی بدنه خودرو کارکرده چیست؟

مکانیکی به زبان ساده؛ چگونه بدون دانش تخصصی عیب خودرو را کشف کنیم؟

عیب یابی استپر موتور

۷ مرحله برای شناسایی و تعمیر خودرو خود

خودروی هیبریدی چیست و چگونه کار می کند؟/آشنایی با خودروهای هیبریدی موجود در ایران (+جزئیات و عکس)

ماهک گیربکس چیست و چگونه عمل می کند؟

اگر دهانه یا گًپ شمع تنظیم نباشد، چه بلایی سر ماشین می‌آید؟

نحوه ی خاموش کردن چراغ آچار(سرویس) پژو۲۰۶ و رانا

راه اندازی فروشگاه لوازم یدکی خودرو

اموزش تعمیر جلوبندی پراید

آموزش کامل تمیز کردن استپر موتور Steper خودرو

اکسل خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

نشتی روغن هیدرولیک

شستشوی انژکتور

علت صدای لق لق ، تق تق یا تقه مداوم در جعبه فرمان

نکاتی که در مورد علائم نیم سوز شدن پمپ بنزین باید بدانید!

دلیل آب کم کردن خودرو چیست؟

کوئل خودرو و عیب یابی

راهنمای خرید لاستیک دولتی به قیمت کارخانه

مهمترین مشخصه های روغن موتور مناسب برای خودرو

۶ برند برتر شمع خودرو در ایران

مراحل تست پمپ بنزین

درباره فیلتر بنزین (صافی بنزین خودرو) و نشانه های کثیف بودن آن بخوانید.

چرا ماشین دیر روشن می شود؟

تشخصیص صدای جعبه فرمان پژو ۴۰۵ و تست نشتی روغن

چگونه مصرف سوخت و بنزین خودرو را کاهش دهید

مراحل راه‌اندازی فروشگاه لوازم یدکی

نکات بسیار مهم درباره سیل رانندگی و خودرو

قطع و وصل اتوماتیک پمپ بنزین

وقتی آمپر آب ماشین بالا رفت چه کنیم؟

چرا پیشرانه‌ها ضربه‌ (ناک) می‌زنند

زمان و دلایل تعویض روغن گیربکس های دستی و دیفرانسیل

باور غلط زیاد بودن شتاب خودرو با شمع چند الکترود اما باور صحیح بالا بودن عمر مفید شمع چند الکترود

اصول نگهداری از خودرو

چگونه شمع خودرو را تمیز کنیم؟

دستگاه ها و تجهیزات لازم جهت راه اندازی اتوسرویس تعویض روغنی و آپاراتی

بهترین روغن موتور بر اساس استاندارد گرانروی

باز کردن و بستن پمپ بنزین ۲۰۶

عواقب تاخیر در تعویض تسمه ها

انواع پمپ بنزین خودرو

نکاتی ساده جهت خنک تر کردن کولر خودرو

راه اندازی مغازه ی تعویض روغنی | درآمد و معایب تعویض روغنی

فواید تنظیم موتور خودرو چیست ؟

7 راه ساده و سریع جهت تشخیص شمع خراب خودرو

سنسور اکسیژن و عملکرد ان

آموزش تصویری نحوه تعویض شمع خودرو پراید – ۲۰۶ – سمند – تیبا – پژو پارس

از صفر تا صد اسپری انژکتور شور و نحوه استفاده از ان

اطلاعاتی در مورد سیبک فرمان خودرو و کاربرد ان

جعبه فرمان چیست و دقیقا چه کار می کند؟

استارت خوردن و روشن نشدن ماشین

تفاوت شمع پلاتینیوم و ایریدیوم

با روش صحیح اضافه کردنِ آب رادیاتور آشنا شوید

تفاوت لنت ترمز جلو و عقب خودرو در چیست؟

چرا صدای پمپ بنزین نمیاد؟

تفاوت قطعات اصلی و غیراصلی لوازم یدکی خودرو

علت اصلی سفت شدن فرمان هیدرولیک چیست؟

علت چرب شدن شمع خودرو و نحوه رفع آن

شیر فرمان یا شیر هیدرولیک چیست و چه وظایفی دارد؟

نحوه انتخاب و خرید شمع موتور خودرو

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس دستی و اتوماتیک

انتخاب باتری مناسب خودرو

تشریح کامل چراغ های اخطار پشت آمپر خودرو

نگهداری خودرو نیازمند توجه به چه نکاتی است؟

چگونه از صفحه کلاچ خودرو خود مراقبت کنیم؟

خلافی آنلاین/استعلام خلافی خودرو از طریق اینترنت، پیام کوتاه ، تلفن

نشانه هایی که خرابی پمپ بنزین خودرو شما را هشدار می دهد

32 دیدگاه برای “چرا صدای پمپ بنزین نمیاد؟

    1. بله ، در #بعضی از #خودرها پمپ بنزین خودرو دارای فیوز می‌باشد. فیوز (Fuse) یک قطعه کوچک و حیاتی در سیستم‌های الکتریکی خودروها است که طراحی شده تا مدارهای الکتریکی را در صورت بروز جریان بیش از حد مجاز (از جمله جریان ناشی از اتصال کوتاه) قطع کند. هدف از داشتن فیوز ایمنی افزایش محافظت از اجزای الکتریکی خودرو، جلوگیری از حوادث و از بین نرفتن اجزا در صورت بروز مشکلات الکتریکی است.

      پمپ بنزین خودرو نیز یکی از اجزایی است که نیاز به حفاظت الکتریکی دارد. در صورتی که پمپ بنزین به هر دلیلی جریان بیش از حد مجاز مصرف کند (مثلاً به دلیل گیر کردن پمپ یا بسته شدن خطوط بنزین)، فیوز مرتبط با این قسمت از سیستم الکتریکی فعال می‌شود و جریان بلافاصله قطع می‌شود. این کار باعث جلوگیری از آسیب رسیدن به پمپ بنزین یا سایر اجزای مرتبط و به طور کلی، کاهش خطر حوادث برقی می‌شود.

      فیوزها عموماً در جعبه فیوزهای خودرو (Fuse Box) قرار دارند که معمولاً در مکان‌هایی قابل دسترسی برای تعویض آنها قرار می‌گیرند. توصیه می‌شود که هنگام تعویض فیوزها، فیوز مورد نیاز با فیوزی با همان مشخصات و مقدار جریان مجاز جایگزین شود تا از سیستم الکتریکی بهینه و ایمن خودرو حفاظت شود.

    2. چرا صدای پمپ بنزین با باز کردن سویچ در وول صبح دیر قطع میسه

        1. ماشین من وقتی سویچ را باز میکنم اصلا صدا نمیاد یکدفعه اینجوری شد مشکل از چیه دمتون گرم

          1. سلام اگر صدا نمیاد ولی ماشین کار میکنه که مشکلی نیست
            اگر صدا نمیاد و ماشین هم کار نمیکنه روشن نمیشه اول باید پمپ بنزین چک شود

  1. من استارت میزنم ماشین روشن میشه کارم میکنه ولی صدای پمپ نمیاد و قبلا صداش زیاد بود

    1. وقتی ماشین کار میکنه نیاز به پیگیری صدا پمپ نیست
      صدای پمپ وقتی باید پیگیری بشه که سوخت رسانی دچار مشکل و خودرو روشن نشود

      1. ممنون ..ماشین من هم صدای پمپ چند وقته نمیاد ماشین هم روشن میشه وهیچ مشکلی نداره ..نیاز به پیگیری نیست ؟

      2. واسه منم همینه ماشینم پژو ۲۰۶ تیپ دو .. صداش قطع شده ولی استارت میخوره ماشین روشن میشه ولی وسط راه ماشین خاموش میشه باز باید چند دقیقه صبر کنم تا ماشین رو استارت بزنم روشن بشه

        1. ممکنه به خاطر مغزی پمپ بنزین باشه که ضعیف شده و وقتی داغ می‌شود کار نمیکنه ابتدا باید چک شود اگر مشکل همین باسه با تعویض مغزی پمپ بنزین مشکل حل می‌شود

    2. سلام ببخشید ماشین روشن میشه بعد راه می‌رفتی خاموش می‌کنی میای روشن کنی نمیشه برق مستقیم میدم روشن میشه ممنون

    3. سلام ماشین پارس مدل 82دارم پمپ بنزین اون یکسزه کردن برای انصراف از یکسره شدن چه کار باید بکنم

      1. سلام معمولا این کارها فنی هست و کار شما نیست در صورتی که پمپ بنزین ایراد دارد حتما تعویض کنید و از دستکاری غیر اصولی پرهیز کنید

    4. سلام،آقا ببخشید من ماشینم پراید روشن میکنم صدای پمپ نمیادبعد فیوز عوض میکنم درست میشه و صداش میاد و بعد استارت میزنم فیوزم جرقه میزنه از چی میشه ممنون کمکم کنی

  2. سلام و ممنون از اطلاعات خوبتون
    پژو ۴۰۵ دارم و بعضی اوقات صدای پمپ نمیاد و روشن نمیشه ..بیشتر وقتی ماشین سرد باشه اینطور هست..

    1. ممکنه سوکت پمپ شل باشه یا پمپ مشکل داشته باشه مهمتر از صدا ، کار کردن پمپ میباشد اگر پمپ بعضی وقت ها کار نمیکنه باید بررسی بشه

  3. سلام پمپ بنزین پراید صدا قطع شد تعمیر کار پمپ جدید کامل گذاشت باز برق دارد اما بنزین نمیده باز قدیمی شو گذاشت اوکی شد روشن شد بعد مسیر کوتاهی بعد خاموش کردم باز صدای پمپ ندارم استارت میخوره

      1. سلام،آقا ببخشید من ماشینم پراید روشن میکنم صدای پمپ نمیادبعد فیوز عوض میکنم درست میشه و صداش میاد و بعد استارت میزنم فیوزم جرقه میزنه از چی میشه ممنون کمکم کنی،پس یعنی پمپ بنزینم سالم ایراد از جای دیگه ای است

  4. سلام وقت بخیر ماشینم تا سرد هست صدای پمپ بنزین میاد ولی نیم ساعت که کار کنه ماشین گرم شد ماشین رو خاموش میکنم تا میخام روشن کنم صدای پمپ بنزین نمیاد و ریل سوخت پر نمیشه و با دو بار استارت روشن میشه و کار میکنه

    1. اگر پمپ بنزین وقتی داغ می‌شود بعد از مدتی کار کردن درست کار نمی‌کند باید مغزی پمپ بنزین تعویض شود

  5. سلام ببخشید من سوییچ میزنم صدای پمپ بنزین نمیاد بعد روشن نمیشه چن بار بخاطر همین تو راه موندم، بعد یه بار اینطوری شد مکانیک صندلی ماسینو برداشت چند تا تقه زد دوباره کار کرد ماشین روشن شد، میخواستم ببینم راهی هست که وقتی اینطوری پمپ بنزین کار نکرد نمیدونم یه جوری ماشینو روشن کنی تا به یه تعمیر گاه خودتو برسونی!؟ ممنون میشم راهنمایی کنید🙏

  6. سلام ببخشید من سوییچ میزنم صدای پمپ بنزین نمیاد بعد روشن نمیشه چن بار بخاطر همین تو راه موندم، بعد یه بار اینطوری شد مکانیک صندلی ماسینو برداشت چند تا تقه زد دوباره کار کرد ماشین روشن شد، میخواستم ببینم راهی هست که وقتی اینطوری پمپ بنزین کار نکرد نمیدونم یه جوری ماشینو روشن کنی تا به یه تعمیر گاه خودتو برسونی!؟ ممنون میشم راهنمایی کنید🙏

  7. وقت بخیر ماشینم روا ۸۷ هست ماشینو خاموش کردم دیگه روشن نشد صدای پمپ هم قطع شده لطفا راهنماییم کنید۶ماه پیش رله پمپ وعوض کرده بودم

    1. سلام ممکنه ایراد از پمپ باشه ابتدا می‌توانید با برداشتم صندلی عقب از سالم بودن پمپ اطمینان حاصل کنیید
      ایراد برقی هم ممکنه داشته باشه که منجر به روشن نشد خودرو شود
      در هر صورت باید متخصص چک کند

  8. سلام
    من مزدا۲۰۰۰دارم ۲بار در عرض چند روزمغزب پمپ بنزینش میسوزه دلیلش رو نمیدونم

    1. سلام
      احتمال زیاد ممکنه ایراد برقی داشته باشه
      مغزی تعویض می‌کنید حتما صافی مغزی و صافی بنزین را تعویض کنید
      از مغزی پمپ بنزین های با کیفیت مثل برندهای امکو و mwh استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *