برای یک رانندگی مطمئن و طولانی مدت انتخاب یک باتری مناسب خودرو ضروری است. بدون باتری سالم، کارکرد صحیح وسیله نقلیه غیرممکن خواهد بود چرا که خرید باطری ماشین و به طور کلی باتری ماشین جزء کلیدی آن، در روشن شدن موتور و روشن نگه داشتن تمام قطعات الکترونیکی خودرو می باشد. همچنین به شما این امکان را می دهد که ، حتی در زمان خاموش بودن موتور. گوشی خود را شارژ کنید، لوازم جانبی ایمنی را اجرا کنید و موسیقی پخش کنید.

تعویض باتری ماشین کاری است که همه ما باید در طول عمر خودروی خود انجام دهیم. زیرا اینکه باتری به مرور زمان قدرت خود را از دست بدهد امری طبیعی است و شرایطی مثل نحوه رانندگی و هوای سرد می تواند بر روی میزان عمر باتری ماشین تاثیر گذار باشد. در حالت ایده‌آل، باید باتری خود را در یکی از نمایندگی های محلی آزمایش کنید تا مشخص شود کدام باتری برای خودروی شما و نیازهای رانندگی شما بهترین عملکرد را خواهد داشت.

نکات انتخاب باتری مناسب خودرو
اگر پس از تست باتری ماشین مشخص شد که نیاز به تعویض باطری دارید، در اینجا چند نکته ضروری برای انتخاب باتری مناسب آورده شده است:

تبلیغات

۱. آمپر باتری ماشین
انتخاب باتری ماشین با ظرفیت خیلی کم معمولاً به این معنی است که در نهایت زودتر از حد معمول باتری را باید تعویض کنید. از سوی دیگر، اگر باتریی با ظرفیت بیش از حد خریداری کنید، در نهایت هزینه بیشتری پرداخت کرده اید که غیر ضروری بوده است. از این رو، درک اصول اولیه باتری خودرو امری حیاتی است. لازم به ذکر است خرید باتری با آمپرهای بالاتر ریسک آتش سوزی در تصادفات را افزایش خواهد داد پس اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که در صورت استفاده از کولر و سیستمهای صوتی باتری با ظرفیت بیش از ۱۰ امپر از باتری فابریک ماشین نصب نکنید.

برای هر نوع وسیله نقلیه ای باتری مناسب طراحی شده است . بنابراین قبل از خرید یک باتری جدید برای خودروی خود، با مطالعه دفترچه خودرو،مطمئن شوید که چه باتری از نظر ابعاد و ظرفیت با وسیله نقلیه شما مطابقت دارد. در ادامه ظرفیت مناسب برای تعدادی از خودروهای پرتیراژ ساخت داخل ذکر شده است:

باتری پراید – باتری تیبا – باتری ساینا و باتری کوئیک: باتری ۵۰ آمپر، باتری ۵۵ آمپر و باتری ۶۰ آمپر
باتری پژو ۲۰۶ و باتری پژو ۲۰۷ : باتری ۵۰ آمپر، باتری ۵۵ آمپر و باتری ۶۰ آمپر
باتری سمند – باطری پژو پارس – باطری پژو ۴۰۵ : باتری ۶۶ آمپر، باتری ۷۰ آمپر و باتری ۷۴ آمپر
باتری مگان – باتری ساندرو – باتری ال نود: باتری ۶۶ آمپر، باتری ۷۰ آمپر و باتری ۷۴ آمپر
باتری دنا: باتری ۶۶ آمپر، باتری ۷۰ آمپر و باتری ۷۴ آمپر
باتری رانا: باتری ۵۰ آمپر، باتری ۵۵ آمپر و باتری ۶۰ آمپر
باتری تارا: باتری ۶۶ آمپر، باتری ۷۰ آمپر و باتری ۷۴ آمپر
باتری شاهین: باتری ۶۶ آمپر، باتری ۷۰ آمپر و باتری ۷۴ آمپر

همچنین میتوانید مطالعه کنید :   نشانه هایی که خرابی پمپ بنزین خودرو شما را هشدار می دهد

۲- وجود نمایندگی‌های معتبر
برای خرید باتری با کیفیت بالا، با نمایندگی های معتبر تماس بگیرید و از خرید باتری از فروشگاه‌های باتری‌ که باتری‌های با قیمت بسیار پایین می‌فروشند، خودداری کنید، زیرا این باتری‌ها دوام زیادی ندارند و احتمالا تاریخشان در شرف انقضا است. در عوض باتری خودرو خود را میان باتری های با نام تجاری معتبر و فروشگاه معتبر قطعات خودرو تهیه کنید.

کارایی یک باطری تاریخ گذشته به مراتب کم تر از یک باطری با تولید جدید است. حتی زمان انباشته کردن باتری نیز، ممکن است باتری قدرت خود را از دست بدهد. پس پیشنهاد می شود باتری هایی که در شش ماه اخیر تولید شده اند را خریداری کنید. با خرید باتری ماشین از ایران باتری اطمینان خواهید داشت که باتری با تاریخ مناسب و گارانتی معتبر بدست شما خواهد رسید.

۳- طول عمر باتری ماشین
قیمت باطری ماشین معمولاً شاخص خوبی برای طول عمر آن به حساب می آید. اکثر آنها برای ۵ سال رتبه بندی شده اند، بنابراین با خرید یک باتری بی کیفیت ریسک کار نکردن باتری را نپذیرید . ولی اگر قصد ندارید وسیله نقلیه را برای مدت طولانی نگه دارید، برای خرید یک باتری گران قیمت هزینه نکنید، باتری بخرید که بتواند در آن مدت طول عمر باطری نیاز شما را برطرف کند.

۴- مقایسه باتری قدیمی در مقابل باتری جدید
خارج کردن باتری قدیمی و مقایسه آن با باتری جدید به تصمیم گیری در مورد اینکه آیا باتری جدید ، باتری مناسبی است یا خیر کمک می کند. اندازه، شکل و پیکربندی این دو را با هم مقایسه کنید و اگر مطابقت نداشتند، بهتر است باتری دیگری را دوباره امتحان کنید.

۵- ضمانتنامه و خدمات پس از فروش
گارانتی باتری می تواند نشان دهنده کیفیت باتری باشد و در تصمیم گیری برای خرید باتری به ما کمک کند. معمولاً هر چه مدت گارانتی طولانی‌تر باشد باتری بهتری است، زیرا سازنده محصول به خریداراین اطمینان را می دهد که طول عمر آن طولانی‌تر خواهد بود. به عنوان مثال به کدهای باتری توجه کنید: ۲۴/۸۴ که دوره تعویض رایگان ۲۴ ماهه و گارانتی ۸۴ ماهه را نشان می دهد.

گارانتی باطری ها شرکتی هستند و هنگام خراب شدن باید به خدمات پس از فروش مربوط به باطری مراجعه شود. تا خدمات لازم ارائه شود. یکی از مزیت های استفاده از باتری های ایرانی دسترسی آسان به نمایندگی های مجاز آن ها و قیمت کمتر نسبت به باطری های کره ای است.

۶- نکات فنی در انتخاب باتری ماشین
برای به دست آوردن قدرت باتری مناسب برای وسیله نقلیه خود، باید آمپرهای میل لنگ سرد (CCA) و ظرفیت ذخیره (RC) را در نظر بگیرید. آمپرهای میل لنگ اندازه گیری قدرت راه اندازی باتری شما است و همیشه باید با الزامات استاندارد وسیله نقلیه شما مطابقت داشته باشد. دفترچه راهنمای خودرو را برای این مشخصات بررسی کنید.

ظرفیت ذخیره، تعداد دقیقه‌های توان ذخیره باتری را در یک بار مشخص اندازه‌گیری می‌کند. این قدرت باتری است که به شما اطمینان را می دهد که باتری شما انرژی لوازم جانبی خودروی شما را هنگامی که موتور خاموش است تامین می کند. همچنین RC بخش حیاتی برای روشن نگه داشتن وسایل ضروری در هنگام از کار افتادن دینام است و برای کارکرد روان خودرو مورد نیاز است. نوع فناوری و اندازه باتری نیز نقش مهمی در مصرف باتری خواهد داشت. قبل از خرید، حتماً برچسب باتری را بررسی کنید یا از فروشنده بخواهید رتبه بندی RC (در چند دقیقه) را داشته باشد. دفترچه راهنمای خودرو شما دارای RC مدل خودروی شما می باشد.

۷- تعمیر و نگهداری باتری: اتمی یا اسیدی
ممکن است بین انتخاب باتری اتمی یا اسیدی برای خودروی خود تردید داشته باشید. بهتر است بدانید باتری اسیدی به طور تدریجی تخریب می‌شود و باطری اتمی به صورت ناگهانی از کار می‌افتد. از طرفی باتری اتمی نیاز به نگهداری ندارد. امروزه استفاده از باتری‌های اتمی طرفداران بیشتری پیدا کرده است و تنوع و کیفیت باتری‌های اتمی از باتریهای اسیدی بیشتر شده است.

اکثر رانندگان یک باتری اتمی خودکار بدون تعمیر و نگهداری را انتخاب می کنند که معمولاً هزینه بیشتری دارد اما این مزیت را دارد که می توانید بدون نگرانی از عملکرد آن استفاده کنید. هنگامی که این نوع باتری در خودروی شما نصب شد، باتری نیازی به نظارت بر الکترولیت و سطح آب باتری ندارد.

باتری های که نیاز به تعمییر و نگهداری دارند ارزان تر هستند اما به نظارت نیاز دارند. به عنوان راننده، شما باید سطح الکترولیت خودروی خود را خودتان بررسی کنید یا مطمئن شوید که توسط یک متخصص انجام شود. افزایش سطوح الکترولیت نیز ممکن است ضروری باشد.؟

۸- آیا باتری که خریداری کرده اید با ماشین و نیازهای رانندگی شما مطابقت دارد؟
مهمترین سوالی که قبل از خرید باتری جدید باید به آن پاسخ دهید این است که آیا این باتری با نیازهای خودرو و نوع رانندگی شما مطابقت دارد؟ باتری های جایگزین باید اندازه و طراحی مناسب خودروی شما باشند تا اطمینان حاصل شود که منبع تغذیه مناسب است و شما سرگردان نخواهید ماند.

آب و هوایی که در آن زندگی می کنید و شرایط رانندگی را در نظر بگیرید، زیرا دمای بالا می تواند به طور قابل توجهی بر عمر باتری تأثیر بگذارد و باعث خوردگی و تبخیر الکترولیت شود، بنابراین اگر مطمئن نیستید بهتر است با نمایندگی خودروی خود مشورت کنید. تست عمر باتری می تواند تعیین کننده بهترین گزینه برای مکان سکونت و نیازهای رانندگی شما باشد. باتری های اسیدی برای مناطق سردسیر انتخاب بهتری هستند.

همچنین میتوانید مطالعه کنید :   مکانیکی به زبان ساده؛ چگونه بدون دانش تخصصی عیب خودرو را کشف کنیم؟

پرسش های متداول درباره انتخاب باتری ماشین

باتری کره‌ای بخریم یا نه؟

باتری های کره‌ای بدلیل تحریم ها بصورت قاچاق و ته لنجی وارد کشور می‌شوند. باتری های کره ای هیچگونه گارانتی و خدمات پس از فروشی ندارند و بدلیل پروسه واردات پیچیده اکثرا تاریخ تولید قدیمی دارند. خوشبختانه کیفیت باتری های تولید داخل مناسب است و در حال حاضر خرید باتری ایرانی بیشتر توصیه می‌شود.

مهمترین نکات انتخاب باتری ماشین چه مواردی هستند؟

آمپر باتری ماشین، ابعاد باتری و گارانتی و خدمات پس از فروش از مهمترین مواردی هستند که در هنگام خرید باتری باید به آن ها توجه کنید.

منابع:

Home

 
 
  نظربده مسابقه‌ای است برپایه نظرات، تجربیات و دانش ارزشمند شماست کاری که باید در این مسابقه انجام دهید ، این است که مطالب مختلف را مطالعه کنید و دیدگاه خود را درباره آن موضوع در بخش نظرات در پایین همان مطلب، به اشتراک بگذارید . شما با هر نظری که در سایت به ثبت می‌رسانید، امتیاز می‌گیرید و هر امتیاز دارای کد تخفیف خرید از فروشگاه و هدیه رایگان می باشد .    

  •  
  •  
  • پایان پیام

برندهای موجود

نماینده و پخش کننده شمع KLG

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت بتا سرامد

برندهای موجود

پخش محصولات گروه کارخانجات لاستیک سازی گیلان

برندهای موجود

پخش انواع جک خودرو مددرویان

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ایمن تک پیشرو

برندهای موجود

بلبرینگ های FAG – بهترین کیفیت و قیمت

برندهای موجود

ایران کاربراتور

برندهای موجود

پخش فنر لول های شرکت AGU

برندهای موجود

پخش کمک فنر های کوشاوران KDS

برندهای موجود

پخش ترموستات های باباپارت

برندهای موجود

پخش واترپمپ پارسیان

برندهای موجود

پخش پمپ بنزین های راویان نور ، دقایق فن

برندهای موجود

گارانتی محصولات عرضه شده

برندهای موجود

پخش الماس پور

برندهای موجود

تسمه تایگر

برندهای موجود

پخش جعبه فرمان های مارپیچ باختر mbc

برندهای موجود

بازرگانی الماس پور

برندهای موجود

پخش اسپری انژکتور ام طوسی ( mtoosi )

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ام دبلیو اچ mwh

برندهای موجود

اسپری انژکتور و محصولات نگهداری خودرو STP

برندهای موجود

پخش لوازم یدکی خودرو چکاد

برندهای موجود

هرینگتون

برندهای موجود

پخش محصولات جلوبندی لاهیجان

برندهای موجود

عرضه تسمه دانگیل کره

برندهای موجود

پخش محصولات گوهر قطعه پارسیان

برندهای موجود

پخش واترپمپ ایران گداخت

برندهای موجود

دیسک و صفحه کلاج لوک المان

برندهای موجود

شرکت NGK ژاپن

برندهای موجود

پخش پمپ بنزین خودرو با برند bpco ( بی پی کو )

برندهای موجود

نماینده و پخش محصولات امیرنیا

برندهای موجود

شما بگویید چه برند و کالایی نیاز دارید

برندهای موجود

اینه کاوج

برندهای موجود

نماینده و پخش لامپ عقاب کره

برندهای موجود

برند بوش bosch و همه چیز درباره ان

برندهای موجود

پخش محصولات و پمپ بنزین های شرکت مادپارت

برندهای موجود

پخش و فروش لنت پارس

برندهای موجود

پخش شمع سوزنی NGK معرفی شمع جی پاور ۷۰۹۲

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت همتک

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ارال تک

برندهای موجود

نماینده و پخش کننده شمع PMQ تحت لیسانس Autolite

برندهای موجود

پخش کابل های کنترلی خودرو و دستگاه های شیشه بالابر شرکت سبزوار PKC ( پیشرو کابل سبزوار )

برندهای موجود

امید فنر

برندهای موجود

اکسل روئین صنعت

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ایران پژوهش

برندهای موجود

پخش شمع اورجینال رنو

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت شتابکار

برندهای موجود

وایرشمع بوجیکورد

برندهای موجود

زمان فنر

برندهای موجود

اسپری انژکتور شوی گانک

برندهای موجود

نماینده و پخش لنت های G.S.S

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت مهرتابش

برندهای موجود

پخش کیت کلاچ پراید پی اچ سی والئو آبی (PHC Valeo) ساخت کره

برندهای موجود

توزیع تسمه ها و کیت های تایم پاورگریپ ، گیتس

برندهای موجود

کیت کلاچ ( دیسک و صفحه ) سکو

برندهای موجود

پخش محصولات دستگاه های شیشه بالابر شرکت صنعتی ابری

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت سامفر

برندهای موجود

پخش محصولات سمن شیمی

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت رادیکال

برندهای موجود

نماینده و عاملیت توزیع لنت ترمز gss با مهر استاندارد ایران

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت اتحاد موتور ( امکو )

برندهای موجود

پخش انواع دیسک و صفحه والئو فرانسه

برندهای موجود

مرکز پخش عمده کمک فنر کوشاوران ، kds

برندهای موجود

سنسور اکسیژن NTK ژاپن

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت مارپیچ باختر MBC

برندهای موجود

پخش محصولات سوخت اما

برندهای موجود

پخش قطعات و لوازم جلوبندی خودرو رفیع نیا

 
 انلاین شاپ الماس پور     

آیا ماشین دنده اتوماتیک دیسک و صفحه کلاچ دارد؟

استپر چیست و چه نقشی در خودرو دارد؟

دستگاه شیشه بالابر خودرو چیست و چه ویژه‌گی هایی دارد ؟

مراحل تست پمپ بنزین

کمک فنر و عیب یابی کمک فنر خودرو

خلافی آنلاین/استعلام خلافی خودرو از طریق اینترنت، پیام کوتاه ، تلفن

دلیل آب کم کردن خودرو چیست؟

خودروی هیبریدی چیست و چگونه کار می کند؟/آشنایی با خودروهای هیبریدی موجود در ایران (+جزئیات و عکس)

آموزش نصب رله تقویت کننده شیشه بالابر پراید ، پژو ۴۰۵

چرا خودروی ما داغ می کند؟

شستشوی انژکتور

مکانیکی به زبان ساده؛ چگونه بدون دانش تخصصی عیب خودرو را کشف کنیم؟

عیب یابی استپر موتور

دلیل قطع و وصل شدن کولر ماشین چیست؟

نکاتی ساده جهت خنک تر کردن کولر خودرو

قطع و وصل اتوماتیک پمپ بنزین

علت صدای لق لق ، تق تق یا تقه مداوم در جعبه فرمان

نکات و توصیه های مهم برای نگهداری انواع خودرو ها

ماهک دنده چیه و چرا خراب میشه؟!

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس دستی و اتوماتیک

سنسور اکسیژن و عملکرد ان

چگونه شمع خودرو را تمیز کنیم؟

در مورد شمع خودرو چه میدانید ؟

اموزش تعمیر جلوبندی پراید

همه چیز درباره شمع خودرو

بررسی علل خاموش شدن ناگهانی خودرو

آموزش تعویض ماهک دنده پژو ۴۰۵ ، سمند ، پژو ۲۰۶ و زانتیا

بهترین روش های کاهش مصرف سوخت خودرو

اطلاعاتی در مورد سیبک فرمان خودرو و کاربرد ان

واتر پمپ ماشین و نحوه نگهداری از آن

وایر شمع چیست و چه نقشی در خودرو دارد ؟

روغن سوزی موتور خودرو

تشخصیص صدای جعبه فرمان پژو ۴۰۵ و تست نشتی روغن

اکسل خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

نگهداری موتور xu7

نحوه ی خاموش کردن چراغ آچار(سرویس) سمند EF7

شمع خودرو چیست؟ عیب یابی تصویری شمع خودرو

معرفی ۱۵ هشدار برای جلوگیری از خرابی جلوبندی خودرو

چرا ماشین دیر روشن می شود؟

دلایل سوختن لامپ چراغهای خودرو و روشهای جلوگیری از آن

اولین اقدام پس از روشن شدن چراغ چک خودرو چیست؟

علت ذوب شدن سر شمع خودرو

عواقب تاخیر در تعویض تسمه ها

دستگاه ها و تجهیزات لازم جهت راه اندازی اتوسرویس تعویض روغنی و آپاراتی

نگهداری خودرو نیازمند توجه به چه نکاتی است؟

شناسایی شمع اکیوم اصلی و تقلبی در بازار

شایع ترین ایرادات خودرو

تشریح کامل چراغ های اخطار پشت آمپر خودرو

با روش صحیح اضافه کردنِ آب رادیاتور آشنا شوید

نحوه ی خاموش کردن چراغ آچار(سرویس) پژو۲۰۶ و رانا

زمان و دلایل تعویض روغن گیربکس های دستی و دیفرانسیل

نشتی روغن هیدرولیک

آموزش تصویری نحوه تعویض شمع خودرو پراید – ۲۰۶ – سمند – تیبا – پژو پارس

علت نرسیدن برق به پمپ بنزین

چرا پیشرانه‌ها ضربه‌ (ناک) می‌زنند

نگهداری و سرویس دوره ای خودرو

شستشو موتور خودرو ، بشوریم با نشودیم ؟

علت خروج اب از اگزوز

تنظیم موتور با دستگاه دیاگ

فواید تنظیم موتور خودرو چیست ؟

آموزش کامل تمیز کردن استپر موتور Steper خودرو

انواع کمک‌فنر و کاربرد آن در خودرو

تشخیص نوع خرابی شمع از روی شکل ظاهری شمع

نحوه انتخاب و خرید شمع موتور خودرو

۵ دلیل واضح برای تعویض دیسک و صفحه کلاچ خودرو

۷ مرحله برای شناسایی و تعمیر خودرو خود

نشانه هایی که خرابی پمپ بنزین خودرو شما را هشدار می دهد

تفاوت قطعات اصلی و غیراصلی لوازم یدکی خودرو

باور غلط زیاد بودن شتاب خودرو با شمع چند الکترود اما باور صحیح بالا بودن عمر مفید شمع چند الکترود

راه اندازی فروشگاه لوازم یدکی خودرو

چرا صدای پمپ بنزین نمیاد؟

برداشتن کاتالیزور ماشین و معایب و مزایا

۱۰ دلیل رایج روشن شدن چراغ چک در خودروها

راه اندازی مغازه ی تعویض روغنی | درآمد و معایب تعویض روغنی

عیب یابی سریع خودرو و تعمیر آن

نکات بسیار مهم درباره سیل رانندگی و خودرو

علائم خرابی سیستم فرمان هیدرولیک خودرو پراید ، پژو ۴۰۵ ،سمند ، پژو ۲۰۶ ،رنو تندر

از صفر تا صد اسپری انژکتور شور و نحوه استفاده از ان

علت چرب شدن شمع خودرو و نحوه رفع آن

بلایی که بنزین معمولی سر خودرو‌ می‌آورد

استپر موتور چیست و نشانه‌ خرابی استپر موتور خودرو چیست ؟

شیر فرمان یا شیر هیدرولیک چیست و چه وظایفی دارد؟

اشتباه اکثر رانندگان ایرانی موقع پر کردن باک بنزین

دلیل عطسه و صدای انفجار در هواکش

انتخاب باتری مناسب خودرو

واتر پمپ چه نقشی در خودرو دارد؟

آیا بلبرینگ ها و رولبرینگ ها مشابه یکدیگر هستند؟

آموزش روش های تعویض کاسه نمد و تعویض دنده

علائمی که خبر از خرابی و نیم‌ سوز شدن پمپ بنزین دارند

مراحل راه‌اندازی فروشگاه لوازم یدکی

جعبه فرمان چیست و چه وظیفه‌ای دارد ؟

نحوه تشخیص زمان تعویض صفحه کلاچ خودرو

علت و علائم خرابی شمع خودرو

اصول نگهداری از خودرو

آشنایی با دسته موتور خودرو

لیست و جداول عیب یابی سیستم های مختلف خودرو

علائم و تست خرابی پمپ بنزین انواع ماشین

نحوه صحیح آب بندی کردن خودروی صفر

تفاوت شمع پلاتینیوم و ایریدیوم

روش‌های تشخیص رنگ شدگی بدنه خودرو کارکرده چیست؟

7 راه ساده و سریع جهت تشخیص شمع خراب خودرو

ماهک گیربکس چیست و چگونه عمل می کند؟

نکاتی که در مورد علائم نیم سوز شدن پمپ بنزین باید بدانید!

نشانه های مهم ضعیف شدن لنت ترمز

نکات نگهداری خودرو

کوئل خودرو و عیب یابی

مشکلات انژکتورها و نحوه بررسی و رفع آنها

هوزینگ دیفرانسیل گیربکس خودرو

چگونه از صفحه کلاچ خودرو خود مراقبت کنیم؟

جعبه فرمان چیست و دقیقا چه کار می کند؟

علت اصلی سفت شدن فرمان هیدرولیک چیست؟

آموزش خاموش کردن چراغ سرویس در خودروهای داخلی

اهمیت شستشوی سیستم سوخت رسانی خودرو

بهترین روغن موتور بر اساس استاندارد گرانروی

تفاوت لنت ترمز جلو و عقب خودرو در چیست؟

راهنمای خرید و انتخاب واترپمپ خودرو

همه چیز درمورد ضدیخ

وظیفه پمپ بنزین خودرو + نشانه خرابی پمپ بنزین ماشین

روش‌های تست شمع خودرو چگونه است؟

اهمیت نگهداری ، قطعات یدکی خودرو

باز کردن و بستن پمپ بنزین ۲۰۶

زمان تعویض روغن های ترمز، هیدرولیک و گیربکس

سیم کلاچ رگلاژ اتوماتیک یا رگلاژ دستی ؟

نکاتی در مورد نگهداری خودرو

موقع خرابی ماشین در جاده چیکار کنیم؟ 14 اقدام حیاتی

معرفی شغل مکانیک خودرو

منشا نشتی مایعات زیر خودرو چیست؟

راهنمای خرید جک خودرو و معرفی انواع جک ماشین

انواع پمپ بنزین خودرو

شناسایی شمع NGK تقلبی و اصلی

تاریخچه شمع

معرفی سوزن انژکتور، علائم خرابی و روش های شستشوی آن

اشتباهات رایج مکانیک ها

راهنمای خرید لاستیک دولتی به قیمت کارخانه

پمپ روغن یا اویل پمپ چیست و چه وظیفه ای در خودرو دارد؟

مهمترین مشخصه های روغن موتور مناسب برای خودرو

نکات نگهداری از گیربکس دستی خودرو

۶ برند برتر شمع خودرو در ایران

آشنایی با روغن موتور و روغن سوزی خودرو

درباره فیلتر بنزین (صافی بنزین خودرو) و نشانه های کثیف بودن آن بخوانید.

چگونه مصرف سوخت و بنزین خودرو را کاهش دهید

وقتی آمپر آب ماشین بالا رفت چه کنیم؟

استارت خوردن و روشن نشدن ماشین

اگر دهانه یا گًپ شمع تنظیم نباشد، چه بلایی سر ماشین می‌آید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *