الماس پور به نقل از پدال : پس از ممنوعیت واردات، بازار خودروی کشورمان بیش‌ازپیش حالت انحصاری به خود گرفت و در حال حاضر بازه قیمتی ۸۰۰ میلیون تا دو میلیارد تومان کاملاً تحت سلطه چینی‌ها است. هم‌اکنون در این بخش از بازار خودروهای چینی متنوعی در کلاس‌های مختلف عرضه می‌شوند که انتخاب از میان آن‌ها می‌تواند دشوار باشد. به همین دلیل، در این مطلب قصد داریم بهترین خودروهای چینی بازار کشور در کلاس‌های مختلف را معرفی کنیم. البته مدل‌هایی که در اینجا معرفی می‌شوند بی‌نقص نیستند اما می‌توان آن‌ها را نسبت به دیگر چینی‌های هم‌کلاس و هم‌قیمت برتر دانست.

آیا خودروهای چینی ارزش خرید دارند؟

همان‌طور که اشاره شد، به دلیل شرایط انحصاری بازار خودروی کشورمان، کسانی که به دنبال خودروهایی مدرن‌تر و مجهزتر از مدل‌های داخلی هستند انتخابی جز چینی‌ها نخواهند داشت. البته شاید آزادسازی واردات خودرو که به‌تازگی صورت گرفته بتواند کمی این شرایط را تغییر دهد اما اکثر مدل‌های وارداتی از برندهای معتبر جهانی به‌احتمال‌زیاد بالای دو میلیارد تومان قیمت خواهند داشت که این یعنی بازهٔ قیمت یک تا دو میلیارد تومان همچنان در اختیار چینی‌ها خواهد بود؛ بنابراین، با توجه به پیشرفت‌هایی که خودروسازان چینی طی سال‌های گذشته از لحاظ کیفیت، طراحی و تکنولوژی داشته‌اند و ازآنجایی‌که از اکثر آپشن‌های خودروهای بروز جهانی بهره می‌برند، برای کسانی که در بخش قیمتی بالای یک میلیارد تومان به دنبال خودرو هستند می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند.

بهترین خودروهای چینی در بازار ایران

در ابتدا سراغ سدان‌ها می‌رویم و بهترین نمونه‌های آن در کلاس‌های مختلف را معرفی می‌کنیم و سپس به شاسی‌بلندها و پیکاپ‌ها خواهیم پرداخت.

سدان کوچک

جک J4

در بخش قیمتی زیر یک میلیارد تومان بازار کشور سدان‌های چینی چندانی وجود ندارد و انتخاب‌ها بیشتر به مدل‌های داخلی محدود می‌شود ولی در همین بخش سدانی که چند سالی است بی‌سروصدا در بازار حضور دارد و تا حدودی نظر خریداران را جلب کرده جک J4 است. این خودرو به لطف استهلاک پایین، قدرت قابل‌قبول پیشرانه، گیربکس اتوماتیک و قیمت نسبتاً مناسب می‌تواند انتخاب مناسبی بجای مدل‌های هم‌قیمت داخلی باشد. J4 که برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ معرفی شد، شاید ظاهر چندان جذاب و مدرنی نداشته باشد اما در داخل از کیفیت قابل‌قبول و کابین جاداری نسبت به اندازه بهره می‌برد. این خودرو از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر با ۱۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتن متر گشتاور نیرو می‌گیرد که به یک گیربکس CVT متصل است.

سدان کامپکت

بهمن ریسپکت

یکی دیگر از سدان‌های چینی زیر یک میلیارد تومان بازار کشور بهمن ریسپکت است. البته منظور ما قیمت کارخانه‌ای آن (۷۷۰ میلیون تومان) است زیرا قیمت این خودرو در بازار به بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است. ریسپکت در اصل محصول کووین است که برند اقتصادی چری محسوب می‌شود. این خودرو بر اساس چری آریزو ۷ ساخته شده اما در داخل و بیرون بازطراحی بزرگی را تجربه کرده است تا مدرن‌تر شود. ظاهر نسبتاً جذاب و بروز، پیشرانه توربوشارژ قدرتمند، آپشن‌های قابل‌توجه و قیمت کارخانه‌ای مناسب (البته اگر موفق به خرید آن با قیمت کارخانه‌ای بشوید!) از نقاط قوت این ماشین هستند. ریسپکت به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو با ۱۵۴ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور در کنار یک گیربکس ۹ سرعتهٔ CVT مجهز است.

همچنین میتوانید مطالعه کنید :   بازرگانی الماس پور

کی‌ام‌سی J7

شرکت جک که سال‌ها پیش با سدان خوش‌چهرهٔ J5 جا پای خود را در بازار ایران محکم کرد، چند وقتی است که سدان جدیدی بنام J7 را به بازار کشورمان فرستاده است. این ماشین که حالا با برند جدید کی‌ام‌سی کرمان خودرو عرضه می‌شود، درواقع سی‌هائو A5 نام دارد (سی‌هائو برند زیرمجموعهٔ جک است) و پیشینهٔ آن به سال ۲۰۱۹ بازمی‌گردد اما در سال ۲۰۲۱ فیس‌لیفت بزرگی را تجربه کرده است. یکی از ویژگی‌های قابل‌توجه این خودرو طراحی جذاب و منحصربه‌فردی است که شخصیت خاص خود را داشته و اثری از کپی‌برداری در آن دیده نمی‌شود. J7 در داخل هم از کابینی مدرن با نمایشگر عمودی بزرگی بهره می‌برد و از لحاظ آپشن هم چیزی کم و کسر ندارد. زیر کاپوت این ماشین هرچند مثل اکثر چینی‌ها یک موتور ۱.۵ لیتری قرار گرفته اما این پیشرانه به لطف توربوشارژر و تزریق مستقیم سوخت، ۱۷۲ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند تا قوی‌ترین سدان بازار کشور لقب گیرد.

بهترین شاسی بلندهای چینی در بازار ایران

پس از سدان‌ها، حالا سراغ شاسی‌بلندهای چینی بازار کشورمان می‌رویم که تنوع بیشتری دارند و در انتها هم به یک پیکاپ خواهیم پرداخت.

شاسی‌بلند کوچک

چانگان CS35 پلاس

در دههٔ ۹۰ شمسی سایپا اقدام به مونتاژ نسل اول چانگان CS35 کرد و توانست نظر خریداران را جلب کند اما تحریم‌ها مانع از ادامهٔ همکاری این دو شرکت شد. بااین‌حال، چانگان دوباره قصد بازگشت به بازار کشورمان را دارد و برای اولین قدم، مدل CS35 پلاس را انتخاب کرده که نسخهٔ فیس‌لیفت نسل دوم همان CS35 محبوب بازار ایران است. این ماشین که فعلاً قرار است به‌صورت وارداتی عرضه شود، به لطف طراحی بیرونی جذاب، کابین مدرن، پیشرانهٔ قدرتمند و پشتیبانی سایپا، می‌تواند موفقیت نسل قبلی خود را تکرار کند. CS35 پلاس با یک پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری توربو در ایران عرضه می‌شود که ۱۵۸ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد و برای کراس‌اووری با این کلاس و ابعاد قدرت قابل‌توجهی به‌حساب می‌آید و آن را از همهٔ رقبای هم‌کلاس خود بالاتر قرار می‌دهد. انتقال این نیرو هم از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه صورت می‌گیرد. هنوز قیمت دقیق CS35 پلاس مشخص نیست اما با توجه به اعلام قیمت پایهٔ ۵۸۳ میلیون تومانی آن در بورس، انتظار می‌رود قیمت کارخانه‌ای نهایی کراس‌اوور جدید چانگان در ایران حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان باشد.

شاسی‌بلند کامپکت

دیگنیتی پرستیژ

دیگنیتی پرایم که توسط گروه بهمن راهی بازار کشورمان شد، به لطف طراحی کوپه مانند جذاب و قیمت مناسب، توانست موفق عمل کند اما انتقاد اصلی که به این خودرو وارد می‌شد، پیشرانهٔ نه‌چندان قدرتمند در کنار گیربکس کسل‌کنندهٔ CVT بود. به همین دلیل، گروه بهمن در اوایل امسال نسخهٔ قوی‌تر این خودرو را با نام دیگنیتی پرستیژ معرفی کرد. این نسخه به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری توربو مجهز شده که با ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن متر گشتاور، پس از فونیکس تیگو ۸ پرو مکس دومین شاسی‌بلند قدرتمند بازار ایران محسوب می‌شود. علاوه بر این، انتقال نیروی این موتور هم بجای گیربکس CVT نسخهٔ قبلی توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد. ظاهر جذاب و خاص، پیشرانهٔ قدرتمند و قیمت کارخانه‌ای مناسب، دیگنیتی پرستیژ را به یکی از گزینه‌های قابل‌توجه در بین کراس‌اوورهای کامپکت بازار ایران تبدیل کرده است.

همچنین میتوانید مطالعه کنید :   راهنمای خرید لاستیک دولتی به قیمت کارخانه

فونیکس تیگو ۷ پرو

فونیکس تیگو ۷ پرو درواقع نسل دوم چری تیگو ۷ است که در سال ۲۰۲۰ راهی بازار چین شد و مدت کوتاهی بعد به کشورمان آمد. نسل اول این خودرو هم در ایران عرضه می‌شد و همچنان در کنار نسل جدید تولید آن توسط مدیران خودرو ادامه دارد. بااین‌حال، تیگو ۷ پرو که در قیمت کارخانه تنها ۲۲۰ میلیون تومان از تیگو ۷ معمولی گران‌تر است، از ظاهر بسیار جذاب‌تر و مدرن‌تری با جلوپنجرهٔ موسوم به کهکشانی چری بهره می‌برد. این خودرو همچنین از کابین قابل‌توجهی هم برخوردار است که آپشن‌های زیادی مثل گرم‌کن صندلی‌های جلو، کول باکس، شارژر بی‌سیم گوشی، نورپردازی داخلی و… را ارائه می‌کند. زیر کاپوت این کراس‌اوور چینی یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو با ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است که نیروی خود را به یک گیربکس ۹ سرعتهٔ CVT تحویل می‌دهد.

شاسی‌بلند دو دیفرانسیل

فونیکس تیگو ۸ پرو مکس

مشکل اصلی اکثر شاسی‌بلندهای چینی که بسیاری از آن انتقاد می‌کند، عدم برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک است یعنی چیزی که در بسیاری از مدل‌های جهانی دیده می‌شود. به‌تازگی اما مدیران خودرو اقدام به معرفی تیگو ۸ پرو مکس کرده است تا این نقیصه را برطرف کند. این یکی از تنها دو شاسی‌بلند چینی چهارچرخ محرک بازار کشورمان محسوب می‌شود. چری این خودرو را برای اولین بار در پاییز سال ۲۰۲۱ در چین معرفی کرد و حالا در کنار برادر محرک جلوی خود یعنی تیگو ۸ پرو به بازار کشورمان آمده است. تیگو ۸ پرو مکس علاوه بر برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک، به پیشرانهٔ قوی‌تر ۲ لیتری توربو هم مجهز است که با ۲۵۴ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور، این کراس‌اوور را به قوی‌ترین خودروی چینی بازار ایران تبدیل می‌کند. این در حالی است که تیگو ۸ پرو محرک جلو از یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری توربو با ۱۹۷ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. البته تیگو ۸ پرو مکس با قیمت کارخانه‌ای بسیار گزاف دو میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد اما از سوی دیگر، عنوان قوی‌ترین، مجهزترین و تنها کراس‌اوور چهارچرخ محرک بازار ایران را یدک می‌کشد.

شاسی‌بلند آفرودی

دایون Y5

دایون Y5 که حدود یک سال پیش توسط ایلیا موتور راهی بازار ایران شد، تا پیش از عرضهٔ تیگو ۸ پرو مکس تنها شاسی‌بلند چینی دو دیفرانسیل بازار محسوب می‌شد. البته شاید در نگاه اول Y5 خودروی چندان جالبی به نظر نرسد اما ویژگی‌هایی که زیر پوست آن پنهان شده می‌تواند نظرات را تغییر دهد. اول اینکه برخلاف تیگو ۸ پرو مکس و تمام کراس‌اوورهای چینی بازار، Y5 که برادر شاسی‌بلند پیکاپ مکث کلوت محسوب می‌شود، شاسی نردبانی مستقل دارد و یک SUV واقعی است. علاوه بر این، زیر کاپوت این ماشین یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ تحت لیسانس میتسوبیشی قرار گرفت است که ۲۰۲ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد. سامانهٔ چهارچرخ محرک ساخت بورگ وارنر با حالات سبک و سنگین، قفل دیفرانسیل عقب ساخت ایتون و گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک آیسین هم از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه Y5 هستند. البته این خودرو از لحاظ طراحی داخلی و تجهیزات در برابر کراس‌اوورهای هم‌قیمت خود حرفی برای گفتن ندارد اما این کاستی را با توانایی‌های آفرود بالا، کابین بزرگ با سه ردیف صندلی و قیمت مناسب‌تر جبران می‌کند.

همچنین میتوانید مطالعه کنید :   دوچرخه کوهستان پژو وسیله نقلیه‌ای مناسب برای مسیرهای کوهستانی

پیکاپ

فوتون G7

اگر وانت‌های فرتوت و بی‌کیفیت داخلی را در نظر نگیریم، بخش پیکاپ‌های بازار کشورمان کاملاً تحت سلطهٔ چینی‌ها است که در مدل‌های مختلفی به فروش می‌رسند. در بین این پیکاپ‌های رنگارنگ می‌توان فوتون G7 جدید ایران‌خودرو را برترین گزینه دانست. این خودرو که جدیدترین وانت بازار محسوب می‌شود، به لطف طراحی مدرن، بهره‌گیری از زیرساخت‌های تویوتا هایلوکس، پیشرانهٔ قدرتمند و آپشن‌های زیاد، بالاتر از رقبای خود قرار می‌گیرد. فوتون G7 با پیشرانهٔ ۲ لیتری توربو تزریق مستقیم سوخت که ۲۳۵ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد، قوی‌ترین وانت حال حاضر کشور محسوب می‌شود. این خودرو همچنین با برخورداری از تجهیزاتی مثل سنسور نور و باران، نورپردازی داخلی، شارژر بی‌سیم گوشی، هشدار حرکت بین خطوط، هشدار جلوگیری از تصادف، گرم‌کن و تنظیم برقی صندلی‌های جلو، دوربین ۳۶۰ درجه و سنسورهای پارک جلو و عقب، پرامکانات‌ترین وانت بازار هم به‌حساب می‌آید. دیگر ویژگی مثبت فوتون G7 نیز قیمت کارخانه‌ای نسبتاً مناسب یک میلیارد ۲۳۸ میلیون تومانی آن در مقایسه با رقبا است.

پایان پیام .
   
  • برندهای موجود

برندهای موجود

پخش کابل های کنترلی خودرو و دستگاه های شیشه بالابر شرکت سبزوار PKC ( پیشرو کابل سبزوار )

برندهای موجود

شرکت NGK ژاپن

برندهای موجود

پخش واترپمپ ایران گداخت

برندهای موجود

پخش محصولات و پمپ بنزین های شرکت مادپارت

برندهای موجود

نماینده و پخش محصولات امیرنیا

برندهای موجود

نماینده و پخش لنت های G.S.S

برندهای موجود

پخش واترپمپ پارسیان

برندهای موجود

عرضه تسمه دانگیل کره

برندهای موجود

شما بگویید چه برند و کالایی نیاز دارید

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت بتا سرامد

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ارال تک

برندهای موجود

گارانتی محصولات عرضه شده

برندهای موجود

پخش لوازم یدکی خودرو چکاد

برندهای موجود

نماینده و عاملیت توزیع لنت ترمز gss با مهر استاندارد ایران

برندهای موجود

پخش جعبه فرمان های مارپیچ باختر mbc

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت مارپیچ باختر MBC

برندهای موجود

سنسور اکسیژن NTK ژاپن

برندهای موجود

پخش کمک فنر های کوشاوران KDS

برندهای موجود

پخش شمع سوزنی NGK معرفی شمع جی پاور ۷۰۹۲

برندهای موجود

پخش محصولات سمن شیمی

  

   انلاین شاپ الماس پور    

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *