بهترین استراتژی های بازاریابی لوازم یدکی و قطعات خودرو

«این قطعه دیگه به درد نمی‌خوره و از کار افتاده؛ باید یه جدیدشو بخری.»

مشتری بالقوهٔ شما بعد از شنیدن این جمله از آقای مکانیک، از تعمیرگاه بیرون می‌آید و دنبال یک فروشندهٔ لوازم یدکی باانصاف می‌گردد!

تبلیغات

در آن طرف ماجرا، شما به‌عنوان فروشندهٔ لوازم یدکی خودرو دنبال یک فرصت می‌گردید که مشتری جدیدی را تور کنید. حالا، بخت با شما یار بوده و این فرصت پیدا شده است؛ چطور باید با او ارتباط بگیرید و مشتری بالقوه را جذب و به مشتری وفادار تبدیل کنید؟

با بازاریابی! بازاریابی، مشتری را به شما (یا برعکس!) وصل می‌کند. اگر می‌خواهید نحوه بازاریابی قطعات خودرو را یاد بگیرید، این مقاله مخصوص خودتان است. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا با روش‌ها و تکنیک‌های کاربردی – هم آنلاین و هم آفلاین – آشنا شوید. قبل از اینکه این روش‌ها را بررسی کنیم، بیایید ببینیم بازاریابی در این حوزه چه کمکی به شما می‌کند.

چرا باید به فکر بازاریابی لوازم یدکی خودرو باشید؟
بازار قطعات خودرو، بازار بزرگی است که در آن با مشتریان بالقوهٔ گوناگونی، از تولیدکننده‌های خودرو گرفته تا مکانیک‌ها و مردم عادی سروکار دارید. از طرف دیگر، میانگین سنی خودروها هر روز بالاتر می‌رود و نیاز به قطعات جدید برای تعمیر ماشین بیشتر می‌شود. در این شرایط، رقبای شما هم بیکار نمی‌نشینند و تمام تلاش خود را برای جذب مشتری و فروش محصولات‌ به کار می‌بندند. همین افزایش نیاز و تقاضا از سمت مشتری و رقابت شدید در بازار، دلایل کافی برای بازاریابی قطعات خودرو هستند.

بنابراین، فرقی نمی‌کند شما تولیدکنندهٔ قطعات یدکی خودرو هستید یا خرده‌فروش‌، یا نمایندگی‌ فروش لوازم یدکی دارید؛ چون برای اینکه بتوانید بخشی از این بازار را مالِ خودتان کنید به یک استراتژی بازاریابی حساب‌شده نیاز دارید. در غیر این صورت مجبورید زمین بازی را دودستی تقدیم رقبا کنید!

بازاریابی لوازم یدکی خودرو به شما کمک می‌کند:

تصویر و جایگاه بهتری از کسب‌وکارتان در ذهن مشتری بسازید؛
با مشتریان فعلی‌تان ارتباط بلندمدتی ایجاد کنید و او را به خرید مجدد ترغیب کنید؛
با شناخت دقیق مخاطبان، هدفمند تبلیغ کنید و بودجهٔ تبلیغات را هدر ندهید؛
بهترین روش‌های تعامل و کانال‌های ارتباطی با مشتری را بشناسید و توجه مشتریان بیشتری را جلب کنید؛
مشتری راغب را به سمت خرید محصولات سوق دهید.
برای مثال، نشان‌دادن تبلیغ رینگ به جوانان ۲۰ تا ۲۵ ساله احتمالاً نتیجهٔ بهتری از هدف‌گرفتن افراد بالای ۵۰ سال به‌ دنبال خواهد داشت. این همان چیزی است که استراتژی بازاریابی موثر برای شما به ارمغان می‌آورد.

خب، حالا که این مقدمات و بحث‌های تئوری را دانستیم، یک‌راست به سراغ راهکارهای عملی برای درخشیدن شما در بین رقبا می‌رویم!

روش‌های کاربردی برای بازاریابی قطعات خودرو
یک نکتهٔ کلیدی در انتخاب مؤثرترین روش برای بازاریابی وجود دارد و آن شناخت مشتری است. قطعاً برای همهٔ مشتری‌های قطعات خودرو، یک راهکار و تکنیک واحد جواب نمی‌دهد.

برای مثال، روشی که برای بازاریابی تولیدکنندهٔ قطعات خودرو – که بیشتر با شرکت‌های خودروسازی و نمایندگی‌های فروش مراوده دارند – مناسب است، لزوماً به کار خرده‌فروش لوازم یدکی نمی‌آید.

با در نظر گرفتن این مورد، بیایید ببینیم در دنیای بازاریابی لوازم یدکی و قطعات خودرو چه خبر است!

۱. استفاده از نظرات و تجربهٔ مشتریان فعلی
قبلاً اگر کسی به تعویض یکی از قطعات خودرو نیاز داشت، به نزدیک‌ترین فروشندهٔ لوازم یدکی خودرو مراجعه می‌کرد و خریدش را انجام می‌داد.

اما حالا مرز بین خرید آنلاین و آفلاین تقریباً از بین رفته است؛ یعنی حتی اگر مشتری برای خرید قطعهٔ مورد نیازش حضوراً اقدام کند، معمولاً قبل از آن، نظرات دیگران را در شبکه‌های اجتماعی و گوگل با دقت بررسی می‌کند.

طبق گفتۀ سایت Semrush، بیش از ۹۰ درصد مردم به توصیهٔ اشخاص دیگر بیشتر اعتماد می‌کنند تا تبلیغات یک کسب‌وکار؛ حتی اگر فردی که آن را توصیه می‌کند غریبه باشد!

بنابراین، اگر می‌خواهید افراد بیشتری برای خرید قطعات یدکی موردنیازشان، فروشگاه شما را انتخاب کنند، باید مشتریان راضی خود را تشویق کنید تا نظر مثبت خود را در شبکه‌های اجتماعی شما یا در قسمت نظرات گوگل مپ ثبت کنند.

شما همچنین می‌توانید نظرات آن‌ها را در قالب هایلایت در اینستاگرام منتشر کنید تا سایر افراد هم ببینند.

نکتهٔ مهم: از نظرات بد نترسید! ببینید مشکل کجاست و با حل آن، مشتری ناراضی را به مشتری راضی تبدیل کنید. این‌طوری، مشتری‌های احتمالی هم می‌بینند شما فقط به فکر جیب خود نیستید.

. تمرکز روی جست‌وجوهای محلی (Local)
آدم‌ها ترجیح می‌دهند از جایی خرید کنند که از نظر مکانی به آن‌ها نزدیک است؛ پس بخش قابل‌توجهی از مشتریان فروشگاه‌های قطعات خودرو در مناطق مختلف، مردم همان محدوده هستند.

برای مثال، بیشترین مشتری نمایندگی قطعات ایران‌خودرو در ونک، کسانی هستند که در ده ونک، گاندی، توانیر، میرداماد و سایر محله‌های نزدیک زندگی می‌کنند.

از طرفی یکی از فاکتورهایی که در نشان‌دادن نتایج جست‌وجو برای گوگل اهمیت دارد، لوکیشن و مکان شماست.

خب این‌ حرف‌ها چه اهمیتی دارند؟

برای اینکه فروشگاه شما هم در جست‌وجوهای مرتبط با یک موقعیت مکانی مشخص دیده شود، باید روی لوکال سئو یا همان سئوی محلی کار کنید. فراموش نکنید برخی مشتریان شما (اجازه دهید طبق آمار بگوییم که یک‌سوم آن‌ها) از عبارت‌هایی مثل عبارت‌های زیر استفاده می‌کنند:

بهترین فروشندهٔ لوازم یدکی خودرو در غرب تهران؛
لوازم یدکی نزدیک من؛
خرید قطعات خودرو اصفهان؛
لوازم یدکی خودرو نیاوران.
پس شما باید کاری کنید که نام شما هم هنگام جست‌وجوی چنین عبارت‌هایی، در نتایج ظاهر شوید! از موارد مهم و تاثیرگذار در رتبهٔ سایت شما هم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

همچنین میتوانید مطالعه کنید :   راه اندازی فروشگاه لوازم یدکی خودرو

آدرس، تلفن و نام شما در صفحه‌های سایت؛
ثبت موقعیت مکانی در نقشهٔ گوگل؛
استفاده از اسکیما برای ارائهٔ آدرس، تلفن و نام خود؛
نظرات و امتیاز مشتریان؛
استفاده از نام شهر یا محله در کلمه کلیدی (می‌توانید آن را در عنوان سئو یا متا دیسکریپشن لندینگ به کار ببرید.)؛
اضافه‌کردن نقشهٔ گوگل به سایت.
از طرفی، سایت هستهٔ مرکزی استراتژی‌های بازاریابی قطعات خودرو بسیاری مثل روش بعدی است. شما می‌توانید مواردی مثل:

محتواهای آموزشی در حوزهٔ کاری خودتان؛
راه‌های ارتباطی؛
اطلاعاتی دربارهٔ سابقه و تجربهٔ کاری؛
تستیمونیال (Testimonial) برای جلب اعتماد مشتری؛
تصاویری از لوازم یدکی خودرو به همراه مشخصات و قیمت.
را در سایت قرار دهید و علاوه بر تعامل و ارتباط با مشتری،‌ از آن به‌عنوان فروشگاه اینترنتی برای فروش محصولات هم استفاده کنید.

نکته: ‌ راه‌اندازی و نگهداری سایت به منابع کافی (هم مالی و هم انسانی) نیاز دارد؛ بنابراین اگر می‌بینید برای شما به‌صرفه نیست، از راه‌های دیگر مثل حضور در پلتفرم‌های واسطه یا شبکه‌های اجتماعی برای رسیدن به مشتری استفاده کنید. در ادامه، دربارهٔ این روش‌ها بیشتر صحبت خواهیم کرد.

نکتهٔ اضافه: اگر حتی نمی‌خواهید سایت داشته باشید، موقعیت مکانی خود را حتماً در نقشهٔ گوگل ثبت کنید تا جست‌وجوهای محلی را از دست ندهید.

گوگل به شما اجازه می‌دهد شماره‌تلفن، تصاویر واقعی فروشگاه و ساعات کاری را در نقشه ثبت کنید و این اطلاعات را در لوکال پک (۳ نتیجهٔ اول که در تصویر می‌بینید) به کاربر نشان دهید.

ثبت موقعیت مکانی در گوگل یک تیر و چند نشان است! با این کار:

جست‌وجوگران محلی شما را راحت‌تر پیدا می‌کنند؛
در صدر نتایج جست‌وجو حضور دارید؛
نظرات کاربران را دریافت می‌کنید.
همچنین کاربران می‌توانند نظر خود را ثبت کنند و به شما امتیاز بدهند. همان طور که ابتدای مقاله گفتیم، می‌توانید از این فرصت برای تاثیرگذاری و ترغیب مشتریان احتمالی استفاده کنید.

۳. فروش بیشتر با بازاریابی موتورهای جست‌وجو (SEM)
کلمۀ SEM مخفف Search Engine Marketing و به‌معنی بازاریابی موتورهای جستجو است. در این شیوه، شما می‌توانید با پرداخت هزینه به موتورهای جستجو (مثلاً گوگل و Bing)، تبلیغات خودتان را در SERP (یا صفحۀ نتایج جست‌وجو) نمایش دهید و از ترکیب SEO و تبلیغات برای حضور حداکثری بهره ببرید.

شاید بهتر باشد روی همان گوگل به‌عنوان شلوغ‌ترین نقطهٔ دنیای آنلاین کار کنید. با استفاده از گوگل ادز، می‌توانید تبلیغات خود را در هنگام جست‌وجوی عبارت‌های مشخص به کاربر نشان دهید. این تبلیغات از نظر ظاهری هیچ فرقی با نتایج ارگانیک ندارند و فقط یک عبارت «AD» کنار آن‌هاست.

ممکن است در بالا یا پایین صفحهٔ نتایج ظاهر شوند. فقط زمانی که کاربر روی تبلیغ کلیک کند، مبلغی مشخص به‌ازای ۱ کلیک پرداخت می‌کنید. از این روش برای رسیدن به صفحهٔ اول گوگل و افزایش فوری فروش استفاده می‌شود.

شما همچنین می‌توانید شماره تلفن خود را به این تبلیغ مجانی اضافه کنید. از آنجایی که کاربری روی تبلیغ کلیک نمی‌کند، هیچ مبلغی از شما کسر نمی‌شود. این یکی از مزایای مهم تبلیغات در گوگل برای شماست؛ چراکه مشتری می‌تواند پس از جست‌وجو از همان صفحهٔ نتایج مستقیماً با شما تماس بگیرد.

برای اینکه بدانید چگونه می‌توانید شماره‌تلفن خود را به تبلیغ اضافه کنید، مقالهٔ «راهنمای اضافه کردن شماره تلفن ایران در گوگل ادز (2 روش)» را حتماً بخوانید.

البته تبلیغات متنی تنها گزینهٔ روی میز نیست. کمپین دیگری (PLA) هم برای حضور در صفحهٔ نتایج جست‌وجو داریم؛ ولی متأسفانه در دسترس کاربران ایرانی نیست.

۴. حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی
وقتی که دربارۀ بازاریابی مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی صحبت می‌کنیم، باید حواسمان به هر دو جنبۀ آن – یعنی بازاریابی رایگان و پولی – باشد.

در حالت رایگان، شما مشتریان راغب را با کمک محتواهای خود جذب می‌کنید. این محتواها می‌توانند تعاملی یا تبلیغاتی باشند. به‌طور کلی، توصیه می‌شود ۸۰ درصد آن‌ها تعاملی و ۲۰ درصد هم تبلیغاتی باشد.

شما می‌توانید محتواهای خود را در قالب‌های مختلف آماده و منتشر کنید. علاوه بر فالوورها، این امکان هم وجود دارد که با ورود به اکسپلور، در معرض دید هزاران مشتری راغب قرار بگیرید.

در رابطه با بازاریابی لوازم یدکی خودرو، بهتر است که ابتدا با تصاویر یا ویدئوهای کوتاه و کاربردی، اعم از معرفی محصولات، تکنیک‌های مرتبط با سرویس یا عیب‌یابی خودرو، اطلاعات مفید دربارهٔ لوازم یدکی خودرو و…، سلیقۀ کاربران را محک بزنید و طبق نتایج و آمارها، محتواهای خود را رفته‌رفته بهینه کنید.

توصیه می‌کنیم از قابلیت‌های جدید اینستاگرام مثل ریلز هم استفاده کنید تا بیشتر دیده شوید. برای آشنایی بیشتر با این قابلیت، مقالهٔ «آموزش فعال کردن ریلز اینستاگرام در آیفون و اندروید (3 روش)» را مطالعه کنید.

در روش پولیِ بازاریابی قطعات خودرو در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام هم می‌توانید با پرداخت هزینه به صفحات یا بلاگرهای مرتبط با کسب‌وکارتان یا آن‌هایی که دایرهٔ مخاطبانشان به شما نزدیک است:

نام خود را سر زبان‌ها بیندازید (افزایش آگاهی از برند)؛
فالوورهای خود را افزایش دهید؛
مشتری راغب جذب کنید؛
فروش خود را بیشتر کنید.
برای مثال، صفحات آموزش رانندگی، صفحات ماشین‌بازها و حتی پیج‌های همکاران برای تبلیغ لوازم قطعات خودرو در اینستاگرام مناسب‌اند.

برقراری ارتباط با صاحبان پیج‌های پربازدید و اینفلوئنسرها در بیشتر اوقات سخت است؛ ولی نگران نباشید!‌ جریان (یکی از زیرمجموعه‌های یکتانت) این کار را برای شما راحت کرده است. شما می‌توانید لیست اینفلوئنسرهای اینستاگرام و صفحه‌های پربازدید را بررسی و بهترین گزینه را بر اساس بودجه و نیاز خود انتخاب کنید.

۵. استفاده از ویدئو
ویدئو چند سالی است که به محبوب‌ترین نوع محتوا تبدیل شده است. از طرفی، دست شما هم در ویدئو بازتر است و می‌توانید مشتری را از نزدیک با محصول و مشخصات آن آشنا کنید.

خیلی به خودتان سخت نگیرید! اگر تازه‌کار هستید، با استفاده از یک گوشی موبایل تولید ویدئو را شروع کنید.

شاید بپرسید که دربارۀ چه موضوعی؟

برای پیدا کردن موضوع ویدئوی مرتبط با بازاریابی قطعات خودرو، به نکات زیر دقت کنید:

مشتری‌ها معمولاً چه سؤالاتی از شما می‌پرسند؟
ویدئوهای پربازدیدِ حوزۀ لوازم یدکی خودرو در آپارات، اینستاگرام و یوتیوب کدام‌اند؟
در کامنت‌های شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها، کاربران چه سؤال‌هایی دارند؟
محصولاتی که می‌توانید با ویدئو به مخاطبان معرفی کنید، کدام‌اند؟
مشکلاتی که می‌توانید با کالاهای‌ خود حل کنید، چه هستند؟
فکرکردن به جواب این سؤال‌ها، سرنخ‌هایی برای رسیدن به ایده‌های تولید محتوای ویدئویی را نمایان می‌کند.

به استفاده از ویدئو در بازاریابی، در جهت جذب و حفظ مشتری، ویدئو مارکتینگ (بازاریابی ویدئویی) گفته می‌شود. شما باید بدانید که چه نوع ویدئویی، با چه حجم و فرمتی، با چه محتوایی و از چه طریقی می‌تواند باعث ایجاد آگاهی از برند شوند، برای شما مشتری بیاورد یا آوازۀ خوش برندتان را در همه‌جا بپیچد.

اصلاً کدام پلتفرم‌ها برای انتشار ویدئو مناسب هستند و چگونه باید آن‌ها را مدیریت کرد؟

خیالتان را راحت کنیم که بازاریابی ویدئویی کار سختی نیست؛ اما به آموزش نیاز دارد و استفاده از منابع معتبر، به شما کمک می‌کند از ضرر مالی در امان بمانید!

۶. جذب و حفظ مشتری با بازاریابی پیامکی
پیامک یکی از ارزان‌ترین، در دسترس‌ترین و زودبازده‌ترین ابزارهای بازاریابی است. ما هم توصیه می‌کنیم که پیامک را در استراتژی بازاریابی قطعات خودرو قرار دهید.
با استفاده از پیام کوتاه، هم می‌توانید مشتریِ جدید جذب کنید و هم می‌توانید رابطۀ خود را با مشتریان فعلی ادامه دهید و کاری کنید که به مشتری وفادار شما تبدیل شوند.

برای جذب مشتری جدید از طریق پیامک، خیلی دقت کنید که چه گروه‌هایی را هدف می‌گیرید. مثلاً آیا ارسال پیامک به زنان خانه‌دار بالای ۵۰ سال دردی از شما دوا می‌کند؟ از طرفی هم باید به موقعیت مکانی مخاطب موردنظر نگاه کنید.

اگر شما فروشگاهی در جنوب ایران دارید، ارسال پیامک تبلیغاتی به کاربران ساکن در شمال ایران سودی نخواهد داشت. البته ممکن است شما ارسال به سراسر ایران داشته باشید که آن موقع با داستان متفاوتی سروکار داریم!

به‌طور کلی، اگر می‌خواهید پیامک شما را به هدف خود نزدیک کند، مخاطبِ هدف آن را ابتدا مشخص کنید. البته گاهی اوقات کسب‌وکارها به ارسال پیامک انبوه دل می‌بندند تا طیف وسیعی را در لحظه هدف بگیرند (افزایش آگاهی از برند!).

در رابطه با حفظ مشتری، حتماً شماره‌تلفن کسانی را که از شما خرید کرده‌اند، در جایی ثبت کنید تا بعداً اطلاع‌رسانی‌ها، تخفیف‌ها و… را از این طریق انجام دهید و آن‌ها را برای تکرار خرید دعوت کنید.

۷. همکاری در فروش
یک راهکار ساده اما مؤثر برای بازاریابی قطعات خودرو همکاری در فروش است. داستان از چه قرار است؟

شما با مکانیک‌ها، آپاراتی‌ها، نقاش‌ها یا حتی افراد عادی قرارداد می‌بندید که اگر مشتری از شما خرید کرد، درصد مشخصی از سود را به‌عنوان پورسانت به آن‌ها بدهید.

همچنین میتوانید مطالعه کنید :   خطرات شغل مکانیکی: آشنایی با سختی ها و معایب شغل مکانیک خودرو

به احتمال خیلی زیاد هم بارها با این قضیه برخورد کرده‌اید که به پیشنهاد تعمیرکار، قطعهٔ موردنیاز را از فروشگاه خاص خریده باشید. حتی در برخی موارد دیده شده است که آن‌ها زمانی ماشین شما را تعمیر می‌کنند که قطعه‌ای با برند مشخص را از یک فروشگاه خاص تهیه کنید.

برای مثال، ممکن است بگویند: «واشر سر سیلندر X را بخر؛ چون این رو امتحان کردیم و جواب داده است. اگر قطعهٔ دیگری بگیری، ما چیزی را تضمین نمی‌کنیم!»
این ترفند همان همکاری در فروش است. شما هم می‌توانید از این روش برای افزایش فروش خود استفاده کنید.

نکته: در دنیای آنلاین، شما لینک محصول را در اختیار دیگران می‌گذارید. اگر از طریق این لینک، محصولی فروخته شود، درصدی به معرف داده می‌شود.

۸. جذب مشتری جدید با بازاریابی دهان‌به‌دهان
مشتری اگر دلیلی برای صحبت‌کردن از شما داشته باشد، قطعاً این کار را انجام می‌دهد و چه چیزی بهتر از اینکه بدون صرف هیچ هزینه‌ای، نام و آوازهٔ شما دهان‌به‌دهان بچرخد!

در بازاریابی دهان‌به‌دهان، تنها کاری که شما باید انجام دهید جلب رضایت مشتری است؛ باقی راه را خود مشتری در نقش بازاریاب طی می‌کند!

برای جلب رضایت مشتری،‌ فقط فروشنده نباشید؛ از هر کاری که برای ایجاد یک تجربهٔ خوب برای مشتری از دستتان برمی‌آید، دریغ نکنید. اگر همه‌چیز بر وفق مراد مشتری باشد، مشتاقانه شما را به دیگران هم معرفی می‌کند.

از روش‌هایی که می‌توانید دل مشتری را به دست بیاورید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ارسال رایگان خرید مشتری (مثلاً همان مشتری‌های شهر خودتان)؛
مشاورهٔ رایگان و ارائهٔ راهنمایی‌های لازم؛
خدمات پس از فروش مثل تعویض کالای خراب؛
ارائهٔ قطعات اصلی و باکیفیت.
خیلی ساده بگوییم:
هوای مشتری را داشته باشید تا هوای شما را داشته باشد!

۹. حضور موثر در رویدادها
برگزاری یا شرکت در ایونت‌ها یک فرصت عالی برای تولیدکنندگان قطعات خودرو است تا از نزدیک محصولات خود را به دیگران معرفی و مشتریان احتمالی را جذب کنند.

کسانی که در یک رویداد شرکت می‌کنند، احتمالاً به حوزهٔ کاری و محصولات شما علاقه‌مند هستند. جذب مشتریان علاقه‌مند بسیار راحت‌تر از بازدیدکنندگان معمولی است.

علاوه بر این، با شرکت در رویدادها، نه‌تنها دایرهٔ ارتباطات شما گسترده‌تر می‌شود، بلکه اعتبار و تصویر کلی برندتان هم ارتقا می‌یابد و به‌تبع آن، فروش‌تان چند برابر می‌شود.

برای مثال، نمایشگاه‌های بین‌المللی خودرو و قطعات خودرو چند بار در سال در تهران برگزار می‌شود. شما هم می‌توانید شرکت در این نمایشگاه را در استراتژی خود بگنجانید!

۱۰ . فروش بیشتر از طریق سایت‌ها و اپلیکیشن‌های واسطه
یکی دیگر از روش‌های بازاریابی قطعات خودرو، همکاری و استفاده از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های واسطه مثل دیجی‌کالا، ترب، ایمالز، دیوار و شیپور است.

مشتری‌های لوازم یدکی فقط به سایت شما تکیه نمی‌‌کنند و برای خواندن نظرات مردم و پیداکردن محصول با مناسب‌ترین قیمت، سری هم به این واسطه‌ها می‌زنند. شما باید این بخش از مشتریان را هم دریابید!

می‌دانید چطور؟

دو راه پیش رو دارید:

محصول را از طریق سایت میزبان (دیجی‌کالا، ترب و ایلماز) می‌فروشید و درصدی از عایدی‌تان را به این واسطه‌ها می‌دهید؛
آگهی محصول را در دیوار و شیپور قرار می‌دهید و بدون پرداخت پورسانت به واسطه،‌ آن را می‌فروشید.

۱۱. تبلیغات چاپی
گفتیم که صنعت خودرو و کسب‌وکارهای وابسته به آن بازار بزرگی دارد. تعدادی از آن مخاطبان، اهل اینترنت و فضای آنلاین نیستند و به شبکه‌های اجتماعی کمتر سر می‌زنند؛ آن‌ها بیشتر در روزنامه و مجلات دنبال چیزی که می‌خواهند، می‌گردند!

استفاده از تبلیغات چاپی برای جذب این دسته از مشتریان روشی کاربردی است.

پخش تراکت، چاپ آگهی تبلیغاتی در روزنامه‌ها، نیازمندی‌های همشهری و مجلات تخصصی خودرو، راهکارهایی هستند که می‌توانید برای جذب این گروه از مشتریان امتحان کنید.

برای مثال، می‌توانید با پخش تراکت در محله‌های اطراف شروع کنید. در تراکت خود، ارزش پیشنهادی را برجسته کنید. به مشتری بگویید چه چیزی شما را از دیگران متمایز می‌کند؛ مثلاً قطعات اصلی، تضمین و گارانتی، قیمت کمتر یا ارسال رایگان به سایر نقاط شهر.

۱۲. افزایش فروش با بازاریابی تلفنی
بگذارید همین اول کار خیالتان را راحت کنیم:

اگر مخاطب و نیازهای او را خوب بشناسید و حقوق حداقلی او را رعایت کنید، نه‌تنها با قطع تماس و بوق ممتد تلفن مواجه نمی‌شوید، بلکه می‌توانید فروش‌ خود را هم افزایش بدهید!

اجازه دهید تجربهٔ خودم را بگویم. هفتهٔ پیش بازاریابی تماس گرفت و سعی داشت رینگ برند x را به من بفروشد؛ بماند که اصلاً ماشین ندارم! حالا به نظرتان اگر این بازاریاب عزیز، لیستی از مشتریان ماشین‌دار که احتمالاً به رینگ نیاز دارند، تهیه می‌کرد و با همان‌ها تماس می‌گرفت، بازدهی بهتری نداشت؟

به هر حال با اینکه اغلب مردم تجربهٔ خوشایندی از بازاریابان تلفنی ندارند، اما هنوز هم این نوع بازاریابی، به‌عنوان روشی مکمل و سودآور در کنار سایر روش‌ها و تکنیک‌ها کاربرد دارد.

۱۳. تبلیغات محیطی برای جلب توجه مشتری
تبلیغات محیطی همان استندها، بیلبوردها و تبلیغاتی هستند که روزی صد مرتبه در مترو، خیابان، عرشهٔ پل و در و دیوار شهر می‌بینید!

از آنجایی که این تبلیغات خوش رنگ‌ولعاب‌اند، ابعاد بزرگی دارند و دائم در معرض دید مردم قرار می‌گیرند، برای جلب توجه مشتری و آگاهی از برند، گزینهٔ مناسبی هستند.

اینکه از کدام شکل تبلیغات محیطی برای تبلیغ لوازم یدکی خودرو استفاده کنید، به بودجهٔ بازاریابی شما بستگی دارد.

برای مثال، اگر یک مغازهٔ کوچک خرده‌فروشی دارید و بیشتر مشتریان شما مردم محل هستند، استفاده از استند‌های تبلیغاتی در نزدیکی فروشگاه برای جلب توجه رهگذران فکر خوبی است.

ولی اگر تولیدکنندهٔ قطعات خودرو هستید، بنرها و بیلبوردهای بزرگ تبلیغاتی در اتوبان‌ها و مناطق شلوغ و پررفت‌آمد بهتر است.

۱۴. هدایای تبلیغاتی
استفاده از هدایای تبلیغاتی در بازاریابی، بسیار متداول است (مخصوصاً‌ در نمایشگاه‌ها و رویدادها) و به توضیح زیادی نیاز ندارد.

شما با اهدا کردن ماگ، سررسید، کیف، خوراکی‌ها، خودکار، دفترچه یادداشت و… که نام برندتان روی آن‌ها درج شده، نه‌تنها آگاهی از برند را افزایش می‌دهید، بلکه با انتقال حس خوب به مشتری‌ها، به وفاداری آن‌ها و حفظ جایگاه برندتان در ذهن‌ها کمک می‌کنید.

با روشی مناسب، بیشترین مشتری را جذب کنید!
کسب‌وکار بدون استراتژی مناسب برای بازاریابی، مثل جشن عروسی بدون شام است!

بدون بازاریابی قطعات خودرو هم رسیدن به اهدافی مثل جذب مشتری و افزایش فروش و درآمد بیشتر در این صنعت، تقریباً ممکن نیست. اگر تا امروز بازاریابی برای کسب‌وکارتان را پشت گوش انداخته بودید،‌ همین حالا دست بجنبانید و استراتژی خود را آماده کنید.

ما در این مقاله گفتیم که بازاریابی قطعات خودرو چگونه است و سعی کردیم استراتژی‌هایی را برای بازاریابی قطعات یدکی خودرو در شرایط مختلف معرفی کردیم.
در انتخاب روش و تاکتیک، به ۳ مسئله دقت کنید:

مخاطبِ هدف؛
هدف؛
بودجه.
البته که همهٔ این‌ها فقط تعدادی از راه‌های بازاریابی بودند! از شما هم می‌خواهیم اگر از تکنیکی خارج از این لیست، برای بازاریابی لوازم یدکی خودرو استفاده کرده‌اید، حتماً در بخش نظرات برای ما بنویسید.

اگر هم سؤالی بود، در بخش نظرات بنویسید تا به آن پاسخ دهیم.

منابع:

Copypress | autotrends | oeminteractive | yektanet.com

 
 
  نظربده مسابقه‌ای است برپایه نظرات، تجربیات و دانش ارزشمند شماست کاری که باید در این مسابقه انجام دهید ، این است که مطالب مختلف را مطالعه کنید و دیدگاه خود را درباره آن موضوع در بخش نظرات در پایین همان مطلب، به اشتراک بگذارید . شما با هر نظری که در سایت به ثبت می‌رسانید، امتیاز می‌گیرید و هر امتیاز دارای کد تخفیف خرید از فروشگاه و هدیه رایگان می باشد .    

  •  
  •  
  • پایان پیام

برندهای موجود

پخش و فروش لنت پارس

برندهای موجود

بلبرینگ های FAG – بهترین کیفیت و قیمت

برندهای موجود

پخش انواع جک خودرو مددرویان

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت سامفر

برندهای موجود

گارانتی محصولات عرضه شده

برندهای موجود

پخش محصولات گروه کارخانجات لاستیک سازی گیلان

برندهای موجود

پخش واترپمپ ایران گداخت

برندهای موجود

پخش واترپمپ پارسیان

برندهای موجود

پخش کابل های کنترلی خودرو و دستگاه های شیشه بالابر شرکت سبزوار PKC ( پیشرو کابل سبزوار )

برندهای موجود

پخش ترموستات های باباپارت

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت اتحاد موتور ( امکو )

برندهای موجود

نماینده و پخش کننده شمع PMQ تحت لیسانس Autolite

برندهای موجود

سنسور اکسیژن NTK ژاپن

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت بتا سرامد

برندهای موجود

پخش محصولات جلوبندی لاهیجان

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ارال تک

برندهای موجود

ایران کاربراتور

برندهای موجود

شما بگویید چه برند و کالایی نیاز دارید

برندهای موجود

برند بوش bosch و همه چیز درباره ان

برندهای موجود

پخش قطعات و لوازم جلوبندی خودرو رفیع نیا

برندهای موجود

اینه کاوج

برندهای موجود

تسمه تایگر

برندهای موجود

نماینده و پخش لنت های G.S.S

برندهای موجود

پخش شمع اورجینال رنو

برندهای موجود

پخش کمک فنر های کوشاوران KDS

برندهای موجود

دیسک و صفحه کلاج لوک المان

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت شتابکار

برندهای موجود

پخش الماس پور

برندهای موجود

زمان فنر

برندهای موجود

وایرشمع بوجیکورد

برندهای موجود

عرضه تسمه دانگیل کره

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت رادیکال

برندهای موجود

پخش محصولات سمن شیمی

برندهای موجود

پخش لوازم یدکی خودرو چکاد

برندهای موجود

پخش جعبه فرمان های مارپیچ باختر mbc

برندهای موجود

مرکز پخش عمده کمک فنر کوشاوران ، kds

برندهای موجود

اکسل روئین صنعت

برندهای موجود

امید فنر

برندهای موجود

کیت کلاچ ( دیسک و صفحه ) سکو

برندهای موجود

پخش محصولات سوخت اما

برندهای موجود

اسپری انژکتور و محصولات نگهداری خودرو STP

برندهای موجود

نماینده و پخش کننده شمع KLG

برندهای موجود

پخش پمپ بنزین های راویان نور ، دقایق فن

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ام دبلیو اچ mwh

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت مارپیچ باختر MBC

برندهای موجود

پخش انواع دیسک و صفحه والئو فرانسه

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ایمن تک پیشرو

برندهای موجود

پخش محصولات و پمپ بنزین های شرکت مادپارت

برندهای موجود

پخش شمع سوزنی NGK معرفی شمع جی پاور ۷۰۹۲

برندهای موجود

پخش محصولات دستگاه های شیشه بالابر شرکت صنعتی ابری

برندهای موجود

نماینده و پخش محصولات امیرنیا

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت مهرتابش

برندهای موجود

پخش اسپری انژکتور ام طوسی ( mtoosi )

برندهای موجود

اسپری انژکتور شوی گانک

برندهای موجود

توزیع تسمه ها و کیت های تایم پاورگریپ ، گیتس

برندهای موجود

هرینگتون

برندهای موجود

پخش فنر لول های شرکت AGU

برندهای موجود

پخش پمپ بنزین خودرو با برند bpco ( بی پی کو )

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ایران پژوهش

برندهای موجود

پخش محصولات گوهر قطعه پارسیان

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت همتک

برندهای موجود

بازرگانی الماس پور

برندهای موجود

نماینده و پخش لامپ عقاب کره

برندهای موجود

نماینده و عاملیت توزیع لنت ترمز gss با مهر استاندارد ایران

برندهای موجود

پخش کیت کلاچ پراید پی اچ سی والئو آبی (PHC Valeo) ساخت کره

برندهای موجود

شرکت NGK ژاپن

 
همچنین میتوانید مطالعه کنید :   آشنایی با لوازم یدکی و لوازم جانبی خودرو
 انلاین شاپ الماس پور     

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس دستی و اتوماتیک

جعبه فرمان چیست و چه وظیفه‌ای دارد ؟

زمان تعویض روغن های ترمز، هیدرولیک و گیربکس

شستشوی انژکتور

از صفر تا صد اسپری انژکتور شور و نحوه استفاده از ان

اموزش تعمیر جلوبندی پراید

علت صدای لق لق ، تق تق یا تقه مداوم در جعبه فرمان

چرا خودروی ما داغ می کند؟

نگهداری خودرو نیازمند توجه به چه نکاتی است؟

آیا ماشین دنده اتوماتیک دیسک و صفحه کلاچ دارد؟

بررسی علل خاموش شدن ناگهانی خودرو

روش‌های تشخیص رنگ شدگی بدنه خودرو کارکرده چیست؟

دلیل آب کم کردن خودرو چیست؟

اطلاعاتی در مورد سیبک فرمان خودرو و کاربرد ان

با روش صحیح اضافه کردنِ آب رادیاتور آشنا شوید

مکانیکی به زبان ساده؛ چگونه بدون دانش تخصصی عیب خودرو را کشف کنیم؟

آیا بلبرینگ ها و رولبرینگ ها مشابه یکدیگر هستند؟

علت ذوب شدن سر شمع خودرو

زمان و دلایل تعویض روغن گیربکس های دستی و دیفرانسیل

اشتباهات رایج مکانیک ها

روش‌های تست شمع خودرو چگونه است؟

نحوه ی خاموش کردن چراغ آچار(سرویس) سمند EF7

سنسور اکسیژن و عملکرد ان

۵ دلیل واضح برای تعویض دیسک و صفحه کلاچ خودرو

علائم و تست خرابی پمپ بنزین انواع ماشین

وقتی آمپر آب ماشین بالا رفت چه کنیم؟

اهمیت شستشوی سیستم سوخت رسانی خودرو

آموزش کامل تمیز کردن استپر موتور Steper خودرو

شناسایی شمع NGK تقلبی و اصلی

انواع پمپ بنزین خودرو

نگهداری و سرویس دوره ای خودرو

راه اندازی فروشگاه لوازم یدکی خودرو

اصول نگهداری از خودرو

باور غلط زیاد بودن شتاب خودرو با شمع چند الکترود اما باور صحیح بالا بودن عمر مفید شمع چند الکترود

منشا نشتی مایعات زیر خودرو چیست؟

چرا پیشرانه‌ها ضربه‌ (ناک) می‌زنند

دلیل قطع و وصل شدن کولر ماشین چیست؟

موقع خرابی ماشین در جاده چیکار کنیم؟ 14 اقدام حیاتی

مهمترین مشخصه های روغن موتور مناسب برای خودرو

مراحل راه‌اندازی فروشگاه لوازم یدکی

استارت خوردن و روشن نشدن ماشین

اگر دهانه یا گًپ شمع تنظیم نباشد، چه بلایی سر ماشین می‌آید؟

آشنایی با روغن موتور و روغن سوزی خودرو

چرا صدای پمپ بنزین نمیاد؟

بلایی که بنزین معمولی سر خودرو‌ می‌آورد

نکات و توصیه های مهم برای نگهداری انواع خودرو ها

آشنایی با دسته موتور خودرو

وظیفه پمپ بنزین خودرو + نشانه خرابی پمپ بنزین ماشین

آموزش تعویض ماهک دنده پژو ۴۰۵ ، سمند ، پژو ۲۰۶ و زانتیا

۶ برند برتر شمع خودرو در ایران

عیب یابی سریع خودرو و تعمیر آن

نحوه تشخیص زمان تعویض صفحه کلاچ خودرو

تاریخچه شمع

چگونه مصرف سوخت و بنزین خودرو را کاهش دهید

راه اندازی مغازه ی تعویض روغنی | درآمد و معایب تعویض روغنی

نکات بسیار مهم درباره سیل رانندگی و خودرو

نحوه انتخاب و خرید شمع موتور خودرو

نکاتی ساده جهت خنک تر کردن کولر خودرو

شمع خودرو چیست؟ عیب یابی تصویری شمع خودرو

۱۰ دلیل رایج روشن شدن چراغ چک در خودروها

نگهداری موتور xu7

خودروی هیبریدی چیست و چگونه کار می کند؟/آشنایی با خودروهای هیبریدی موجود در ایران (+جزئیات و عکس)

استپر چیست و چه نقشی در خودرو دارد؟

مشکلات انژکتورها و نحوه بررسی و رفع آنها

نشتی روغن هیدرولیک

علت اصلی سفت شدن فرمان هیدرولیک چیست؟

اکسل خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

نحوه صحیح آب بندی کردن خودروی صفر

علائم خرابی سیستم فرمان هیدرولیک خودرو پراید ، پژو ۴۰۵ ،سمند ، پژو ۲۰۶ ،رنو تندر

آموزش روش های تعویض کاسه نمد و تعویض دنده

7 راه ساده و سریع جهت تشخیص شمع خراب خودرو

همه چیز درمورد ضدیخ

راهنمای خرید جک خودرو و معرفی انواع جک ماشین

درباره فیلتر بنزین (صافی بنزین خودرو) و نشانه های کثیف بودن آن بخوانید.

دستگاه ها و تجهیزات لازم جهت راه اندازی اتوسرویس تعویض روغنی و آپاراتی

باز کردن و بستن پمپ بنزین ۲۰۶

نحوه ی خاموش کردن چراغ آچار(سرویس) پژو۲۰۶ و رانا

آموزش تصویری نحوه تعویض شمع خودرو پراید – ۲۰۶ – سمند – تیبا – پژو پارس

پمپ روغن یا اویل پمپ چیست و چه وظیفه ای در خودرو دارد؟

معرفی شغل مکانیک خودرو

همه چیز درباره شمع خودرو

نکاتی که در مورد علائم نیم سوز شدن پمپ بنزین باید بدانید!

معرفی سوزن انژکتور، علائم خرابی و روش های شستشوی آن

دلیل عطسه و صدای انفجار در هواکش

تشخیص نوع خرابی شمع از روی شکل ظاهری شمع

مراحل تست پمپ بنزین

نشانه های مهم ضعیف شدن لنت ترمز

روغن سوزی موتور خودرو

انتخاب باتری مناسب خودرو

تفاوت لنت ترمز جلو و عقب خودرو در چیست؟

اهمیت نگهداری ، قطعات یدکی خودرو

تشخصیص صدای جعبه فرمان پژو ۴۰۵ و تست نشتی روغن

ماهک گیربکس چیست و چگونه عمل می کند؟

واتر پمپ ماشین و نحوه نگهداری از آن

نکات نگهداری خودرو

معرفی ۱۵ هشدار برای جلوگیری از خرابی جلوبندی خودرو

جعبه فرمان چیست و دقیقا چه کار می کند؟

علت چرب شدن شمع خودرو و نحوه رفع آن

چرا ماشین دیر روشن می شود؟

علت نرسیدن برق به پمپ بنزین

شایع ترین ایرادات خودرو

تنظیم موتور با دستگاه دیاگ

در مورد شمع خودرو چه میدانید ؟

شناسایی شمع اکیوم اصلی و تقلبی در بازار

استپر موتور چیست و نشانه‌ خرابی استپر موتور خودرو چیست ؟

ماهک دنده چیه و چرا خراب میشه؟!

تشریح کامل چراغ های اخطار پشت آمپر خودرو

نشانه هایی که خرابی پمپ بنزین خودرو شما را هشدار می دهد

راهنمای خرید لاستیک دولتی به قیمت کارخانه

۷ مرحله برای شناسایی و تعمیر خودرو خود

انواع کمک‌فنر و کاربرد آن در خودرو

فواید تنظیم موتور خودرو چیست ؟

اولین اقدام پس از روشن شدن چراغ چک خودرو چیست؟

سیم کلاچ رگلاژ اتوماتیک یا رگلاژ دستی ؟

کمک فنر و عیب یابی کمک فنر خودرو

علت و علائم خرابی شمع خودرو

آموزش خاموش کردن چراغ سرویس در خودروهای داخلی

لیست و جداول عیب یابی سیستم های مختلف خودرو

علت خروج اب از اگزوز

قطع و وصل اتوماتیک پمپ بنزین

برداشتن کاتالیزور ماشین و معایب و مزایا

علائمی که خبر از خرابی و نیم‌ سوز شدن پمپ بنزین دارند

واتر پمپ چه نقشی در خودرو دارد؟

هوزینگ دیفرانسیل گیربکس خودرو

نکات نگهداری از گیربکس دستی خودرو

دستگاه شیشه بالابر خودرو چیست و چه ویژه‌گی هایی دارد ؟

شیر فرمان یا شیر هیدرولیک چیست و چه وظایفی دارد؟

آموزش نصب رله تقویت کننده شیشه بالابر پراید ، پژو ۴۰۵

کوئل خودرو و عیب یابی

عواقب تاخیر در تعویض تسمه ها

بهترین روش های کاهش مصرف سوخت خودرو

نکاتی در مورد نگهداری خودرو

راهنمای خرید و انتخاب واترپمپ خودرو

چگونه از صفحه کلاچ خودرو خود مراقبت کنیم؟

عیب یابی استپر موتور

تفاوت شمع پلاتینیوم و ایریدیوم

خلافی آنلاین/استعلام خلافی خودرو از طریق اینترنت، پیام کوتاه ، تلفن

بهترین روغن موتور بر اساس استاندارد گرانروی

شستشو موتور خودرو ، بشوریم با نشودیم ؟

تفاوت قطعات اصلی و غیراصلی لوازم یدکی خودرو

اشتباه اکثر رانندگان ایرانی موقع پر کردن باک بنزین

دلایل سوختن لامپ چراغهای خودرو و روشهای جلوگیری از آن

وایر شمع چیست و چه نقشی در خودرو دارد ؟

چگونه شمع خودرو را تمیز کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *