علت خروج اب از اگزوز

در بسیاری از مواقع برایتان پیش امده که از اگزوز خودروتان اب خارج شده باشد ما در این مقاله به علت خروج اب از اگزوز خودروتان خواهیم پرداخت.

 

تا به حال برایتان این اتفاق افتاده است که به یکباره بینید که از اگزوز خودروتان اب خارج می‌شود؟ به احتمال زیاد در ان مواقع به هزار و چند مشگل احتمالی که در ذهنتان امده فکر کرده اید. البته این نکته نیز لازم به ذکر است که خروج اب از اگزوز خودرو بدون شک خبر از مشگل جدی در خودروتان می‌دهد، گاهی اوقات هم کاملا طبیعی است و علت ساده‌ای دارد. در این مطلب ابتدا مختصری درباره سیستم اگزوز خودرو صحبت می‌کنیم و در ادامه، دلایلی را که باعث خروج آب از اگزوز می‌شود، بیان خواهیم کرد. همچنین می‌خواهیم نحوه پیشگیری از آن را نیز توضیح دهیم. پس از صفحه خارج نشوید و تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

سیستم اگزوز خودرو

سیستم اگزوز بدون شک یکی از مهم ترین بخش های استفاده شده در داخل خودرو است. وظیفه اگزوز این است که گازهای تولیدشده حاصل از فرایند احتراق در داخل محفظه موتور را به بیرون از خودرو هدایت کند. در اصل وظیفه اصلی اگزوز خودرو خارج کردن این احتراق ها است اما اگزوز وظایف بیشتری هم انجام می‌دهد که سه مورد از آنها عبارت‌اند از:

  • کاهش آلایندگی
  • کاهش صدا
  • کاهش دما

اگزوز خودرو دارای سه بخش اصلی متصل به موتور، بخش میانی و بخش انتهایی است. بخش اولیه مبدل کاتالیست یا کاتالیزور است که با تبدیل گازهای سمی ناشی از سوختن سوخت به گازهای سبک‌تر و بی‌خطر آلایندگی را کاهش می‌دهد، بخش های میانی نیز ظیفه کاهش الایندگی و صدا را بر عهده دارند. اگزوز خودرو ها وظایف بسیار بیشتری دارند اما وظایف اصلی اگزوز موارد نام برد هستند.

همچنین میتوانید مطالعه کنید :   انواع کمک‌فنر و کاربرد آن در خودرو

از انجایی که عملکرد اگزوز خودرو برای خودرو حیاتی است، بسیار مهم است که هرازگاهی آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید درست کار می‌کند و آسیب‌دیدگی ندارد. یکی از مهم ترین مواردی که در حین رانندگی و یا به طور تصادفی به ان برخورد می‌کنید خروج آب از اگزوز است. در ادامه ۵ دلیلی را که موجب خروج آب از اگزوز می‌شود بررسی خواهیم کرد.

خروج اب از اگزوز خودرو

دلایل خروج آب از اگزوز

1. داغ‌بودن موتور

هنگام روشن کردن خودرو بیشترین گرما در ابتدا استارت زدن تولید خواهد شد. از جایی که روغن خودروتان برای جریان یافتن و روغن کاری قطعات خودرو نیاز به زمان بسیاری برای خنک شدن دارد باید دمای بسیار زیادی از اگزوز خودرو خارج می‌شود.

اگر دمای بیرون سرد باشد، به‌دلیل تفاوت دمای هوا و اگزوز، بخار آبی که درون اگزوز تشکیل می‌شود با برخورد به فلز سرد اگزوز، به مایع تبدیل می‌شود. این قطرات آب بعد از گذشت چند دقیقه از لوله اگزوز خارج می‌شوند. اگر خروج قطرات آب پس از مدت کوتاهی متوقف نشود، می‌تواند یکی از نشانه‌های خرابی اگزوز خودرو باشد.

2. میعان بخار آب از دیگر علت خروج اب از اگزوز

در تمام خودرو های قطعه ای به نام کاتالیست وجود دارد. وظسفه این قطعه این است که گاز های سمی که از اگزوز خارج می‌شود را به حد زیادی کاهش دهد. به این ترتیب گازهای خروجی از خودرو برای انسان و محیط زیست مضر نخواهد بود. در طول این فرایند، کمی بخار آب تولید می‌شود که به‌شکل قطره‌های آب از لوله اگزوز خودرو خارج می‌شوند و  این اتفاق امری طبیعی محسوب می‌شود. این قطرات طبق فرایند معمولی باید بعد از مدتی به خودی خود از بین بروند. اگر چنین نشد یعنی مشکلی در سیستم اگزوز خودرو وجود دارد.

همچنین میتوانید مطالعه کنید :   اطلاعاتی در مورد سیبک فرمان خودرو و کاربرد ان

3. خرابی رینگ و پیستون

اگر ایراد از رینگ و پیستون خودروتان باشد ممکن است از علت خروج اب از اگزوز خودروتان باشد. علائم خرابی رینگ و پیستون خودرو چیست؟ اما اگر واشر سر سیلندر هم ترکیده باشد یا درون سیستم اگزوز بخار آب متراکم باقی مانده باشد احتمال خروج آب از اگزوز وجود دارد. پیستون و رینگ های خراب خرابی بیشتری را در موتور به بار خواهند اورد.

 

علت خروج اب از اگزوز و نحوه جلوگیری از ان

در مواقعی که این اتفاق بر اثر سرمای زیاد و یا میعان اتفاق می‌افتد بهتر است با خودروتان 15 الی 20 دقیقه رانندگی مداوم کنید. این کار باعث گرم‌شدن لوله اگزوز و متوقف‌شدن نشت آب می‌شود.

در این مواقع خروج دود از اگزوز بوی عجیبی ندارد. اگر متوجه شدید خروج آب از اگزوز طبیعی نیست و حتی بعد از رانندگی متوقف نشده است یا با بوی سوختگی یا دود خاکستری تیره همراه است، به این معناست که خودروتان در شرایط مساعدی قرار ندارد. در چنین شرایطی، آبی که از لوله می‌چکد ممکن است خنک‌کننده موتور باشد. احتمال دارد پیستون، مبدل یا واشرسرسیلندر مشکل داشته باشند. در این مواقع باید به یک مکانیک زبده مراجعه کنید تا عیب و ایراد خودرو را برطرف کند.

پایان پیام .
   
  • برندهای موجود

برندهای موجود

پخش شمع اورجینال رنو

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت شتابکار

برندهای موجود

عرضه تسمه دانگیل کره

برندهای موجود

پخش کمک فنر های کوشاوران KDS

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت بتا سرامد

برندهای موجود

پخش واترپمپ پارسیان

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت سامفر

برندهای موجود

پخش محصولات گروه کارخانجات لاستیک سازی گیلان

برندهای موجود

پخش ترموستات های باباپارت

برندهای موجود

نماینده و پخش کننده شمع PMQ تحت لیسانس Autolite

برندهای موجود

نماینده و پخش کننده شمع KLG

برندهای موجود

پخش جعبه فرمان های مارپیچ باختر mbc

برندهای موجود

پخش شمع سوزنی NGK معرفی شمع جی پاور ۷۰۹۲

برندهای موجود

کیت کلاچ ( دیسک و صفحه ) سکو

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ایمن تک پیشرو

برندهای موجود

پخش اسپری انژکتور ام طوسی ( mtoosi )

برندهای موجود

پخش محصولات گوهر قطعه پارسیان

برندهای موجود

پخش فنر لول های شرکت AGU

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت مارپیچ باختر MBC

برندهای موجود

وایرشمع بوجیکورد

  
همچنین میتوانید مطالعه کنید :   دستگاه ها و تجهیزات لازم جهت راه اندازی اتوسرویس تعویض روغنی و آپاراتی


   انلاین شاپ الماس پور    

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *