شغل لوازم یدکی خودرو یکی از مشاغلی است که صرفه اقتصادی و درآمد بسیار مناسبی دارد. در این مقاله سعی شده تمام آنچه که برای راه اندازی یک فروشگاه لوازم یدکی خودرو باید بدانید ذکر شود. مانند: طراحی مدل کسب‌وکار، انتخاب مکان مناسب فروشگاه، تامین اجناس فروشگاه لوازم یدکی، استخدام نیروی کار و …

راه اندازی فروشگاه لوازم یدکی خودرو

اگر به خودرو و کار آزاد علاقه دارید، با فروش لوازم یدکی خودرو می‌توانید به اهداف شغلی خود برسید و خود را با چیزهایی که دوست دارید مشغول کنید. شروع هر کسب و کاری، ریسک‌هایی دارد، اما اگر به خوبی تحقیق و برای شروع کار برنامه‌ریزی کنید، داشتن فروشگاه لوازم یدکی می‌تواند شغلی بسیار درآمدزا باشد.
در منطقه‌ی خود در خصوص نیاز به لوازم یدکی تحقیق کنید. اگر در محله‌ی‌تان تعداد زیادی فروشگاه لوازم یدکی وجود دارد، خدمات آن‌ها را ارزیابی کنید. شما می‌توانید لوازم یدکی را بفروشید که آن‌ها نمی‌فروشند. به‌طور مثال می‌توانید به‌صورت تخصصی روی فروش قطعات و لوازم یدکی سیستم انزکتور خودرو تمرکز کنید.

آیا درآمد شغل لوازم یدکی مناسب است؟

لوازم یدکی در صنعت خودرو حتی در دوران بحران اقتصادی هم رونق خود را از دست نمی‌دهد. با توجه به این‌که بحران اقتصادی باعث می‌شود مردم کمتر خودرو خریداری کنند، سعی می‌کنند خودروهای قدیمی خود را حفظ کنند و برای سالم نگه داشتن آن‌ها، بیشتر لوازم یدکی می‌خرند. اما از آن‌جایی که صنعت تولید لوازم یدکی خودرو معمولا در کارخانه‌های بزرگ متمرکز است، قبل از راه‌اندازی فروشگاه لوازم یدکی، باید بازار را خوب بشناسید و مراحل این فرایند را به‌ درستی طی کنید.

طراحی مدل کسب و کار

یک مدل کسب و کار طراحی کنید که در آن اهداف و آرمان‌های کسب و کارتان را مشخص شده باشد. برای مثال، اهداف خود در راستای گسترش کسب و کار و افزایش سوددهی را تعیین کنید. هم‌چنین باید مواردی مثل مخارج و درآمد ماهیانه را پیش‌بینی کنید.

همچنین میتوانید مطالعه کنید :   بلایی که بنزین معمولی سر خودرو‌ می‌آورد

اگر برای شروع کسب و کار سرمایه‌‌ی کافی ندارید، به‌دنبال یک شریک و سرمایه‌گذاری باشید. هم‌چنین می‌توانید از بانک وام بگیرید. از این‌که مدل کسب و کارتان را به سرمایه‌گذاران احتمالی نشان دهید وحشت نداشته باشید. رفتار حرفه‌ای شما در قانع کردن افراد به شراکت نقش مهمی دارد.

انتخاب مکان مناسب فروشگاه

مکانی مناسب برای فروشگاه لوازم یدکی پیدا کنید. زیرا مکانی که برای احداث فروشگاه لوازم یدکی انتخاب می‌کنید، در میزان فروش و سوددهی آن تاثیر زیادی دارد. تعداد فروشگاه‌های لوازم یدکی موجود اطراف مکان مورد نظرتان را بررسی و در مورد مشتریان احتمالی و قدرت خرید آن‌ها تحقیق کنید. یکی از مکان‌های مناسب برای احداث فروشگاه لوازم یدکی، نزدیکی تعمیرگاه‌های خودرو است. می‌توانید لوازم یدکی فروشی خود را بر اساس خودروهایی که تعمیرگاه‌ها در تعمیر آن‌ها تخصص دارند انتخاب کنید. به این شکل کسب و کار به‌خاطر وجود مشتریان زیاد همیشه سرپا می‌ماند. فروشگاه را می‌توانید بخرید، اجاره کنید یا خودتان بسازید. هر سه روش نکات مثبت و منفی خودشان را دارند.

تامین اجناس فروشگاه لوازم یدکی

تامین اجناس فروشگاه لوازم یدکی

یک توزیع‌کننده لوازم یدکی پیدا کنید که بتواند همیشه قفسه‌های فروشگاه را پر نگه دارد. احتمالا باید قطعاتی مثل: قطعات سیستم انژکتور خودرو، سنسورها و عملگرهای خودرو،  فیلتر روغن، برف پاک کن، روکش خودرو، کفی، خنک‌کننده و دیگر قطعات را در فروشگاه داشته باشید. قبل از تصمیم‌گیری و سفارش دادن، به‌دنبال توزیع‌کننده‌ای با بهترین قیمت باشید. جهت تامین قطعات و لوازم یدکی خودرو و همچنین مشاوره جهت تجهیز فروشگاه لوازم یدکی خود می‌توانید با پخش و بازرگانی الماس پور که لوازم یدکی خودرو را با برند معتبر بازار داخلی و خارجی را عرضه می‌کند تماس بگیرید.

یادتان باشد که باید رابطه‌ی خوبی با توزیع‌کننده لوازم یدکی برقرار کنید چون اوست که قطعاتی که قرار است به مشتریان‌تان بفروشید را فراهم می‌کند.

همچنین میتوانید مطالعه کنید :   شمع خودرو چیست؟ عیب یابی تصویری شمع خودرو
کارگر فروشگاه لوازم یدکی

استخدام نیروی کار

تعداد کارکنانی که برای گرداندن فروشگاه لوازم یدکی نیاز دارید را تعیین کنید. صندوقدار و فروشنده استخدام کنید. تعداد کارکنانی که نیاز دارید به اندازه‌ی فروشگاه بستگی دارد. فروشنده‌هایی که استخدام می‌کنید باید با لوازم یدکی خودرو و مکانیکی کمی آشنایی داشته باشند تا بتوانند مشتریان را راهنمایی کنند. البته اگر در امور مکانیکی خودرو و آشنایی با لوازم یدکی خبره باشند، به حفظ مشتری کمک زیادی خواهند کرد. می‌توانید برای پیدا کردن کارکنان در روزنامه و اینترنت آگهی بدهید. هم‌چنین می‌توانید از آژانس‌های کاریابی کمک بگیرید.

افتتاحیه فروشگاه

در خصوص افتتاحیه‌ی فروشگاه در محله و بین فروشگاه‌های لوازم یدکی دیگر و تعمیرگاه‌های خودرو تبلیغ کنید. برای تبلیغ و اطلاع رسانی نقش شبکه‌های اجتماعی و وفضای مجازی را فراموش نکنید؛ صفحاتی در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام، تلگرام و … بسازید. یک وب‌سایت درست کنید که در آن اطلاعات مهم مثل اطلاعات تماس و ساعات کار وجود داشته باشد. هم‌چنین می‌توانید به فروش اینترنتی لوازم یدکی هم فکر کنید. به این شکل میزان فروش‌تان افزایش می‌یابد و می‌توانید به مشتریانی که خارج از منطقه‌ی‌تان هستند هم دسترسی پیدا کنید.

ارائه مشاوره تخصصی درباره لوازم یدکی به مشتریان

مشتریان برای خرید قطعات لوازم یدکی باید اطلاعات کافی از قطعات و ماشین ها داشته باشند. برخی از مشتریان تخصصی در زمینه ی ماشین و قطعات آن ندارند و تنها به دنبال یک قطعه خاص برای ماشین خود هستند. این افراد به دلیل عدم داشتن اطلاعات کافی ممکن است یک قطعه ی اشتباهی را انتخاب کنند. به همین دادن اطلاعات دقیق در مورد هر قطعه کمک بسیاری به این گونه مشتریان خواهد کرد. به هنگام خرید، مشتریان ممکن است در رابطه با قطعات مورد نظر خود نیاز به مشاوره ی تخصصی داشته باشند. در یک فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو به دلیل عدم دسترسی به مشاوران، می توانید مشاوره ی تخصصی برای مشتریان فراهم آورید و آن ها را در خریدشان راهنمایی کنید.

همچنین میتوانید مطالعه کنید :   روش‌های تشخیص رنگ شدگی بدنه خودرو کارکرده چیست؟

سخن آخر

همیشه یادتان باشد که برای موفق شدن باید بهترین خدمات را به مشتری ارائه کنید. سعی کنید بر صنعت خودرو تسلط پیدا کنید و اطلاعات کارکنان‌تان را نیز افزایش دهید. قیمت‌های رقابتی در کنار قطعات و خدمات باکیفیت، موفقیت کسب و کار شما را تضمین خواهد کرد. هم‌چنین فراموش نکنید پخش و بازرگانی الماس پور جهت راه اندازی فروشگاه لوازم یدکی خودرو همیشه در کنار شماست. پس با ما تماس بگیرید.

پایان پیام .
   
  • برندهای موجود

برندهای موجود

بلبرینگ های FAG – بهترین کیفیت و قیمت

برندهای موجود

پخش واترپمپ ایران گداخت

برندهای موجود

پخش محصولات دستگاه های شیشه بالابر شرکت صنعتی ابری

برندهای موجود

پخش محصولات سمن شیمی

برندهای موجود

پخش محصولات و پمپ بنزین های شرکت مادپارت

برندهای موجود

گارانتی محصولات عرضه شده

برندهای موجود

پخش جعبه فرمان های مارپیچ باختر mbc

برندهای موجود

مرکز پخش عمده کمک فنر کوشاوران ، kds

برندهای موجود

نماینده و پخش کننده شمع KLG

برندهای موجود

پخش قطعات و لوازم جلوبندی خودرو رفیع نیا

برندهای موجود

پخش شمع سوزنی NGK معرفی شمع جی پاور ۷۰۹۲

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ایمن تک پیشرو

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت شتابکار

برندهای موجود نگاهی به صنعت خودرو

پخش الماس پور

برندهای موجود

پخش اسپری انژکتور ام طوسی ( mtoosi )

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت همتک

برندهای موجود

پخش محصولات گوهر قطعه پارسیان

برندهای موجود

نماینده و پخش کننده شمع PMQ تحت لیسانس Autolite

برندهای موجود

نماینده و پخش محصولات امیرنیا

برندهای موجود

پخش پمپ بنزین خودرو با برند bpco ( بی پی کو )

  

   انلاین شاپ الماس پور    

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *