هر شغلی، حتی اگر از نظر شما بهترین شغل دنیا هم باشد، خطرات خاص خود را به همراه دارد. البته میزان ریسک و خطر هر شغل بسیار متفاوت است. برای مثال خطراتی که یک برقکار را تهدید می‌کند، به مراتب از خطراتی که یک فروشنده سوپرمارکت تجربه می‌نماید، بیشتر است. مکانیک‌های خودرو نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اتفاقا این گروه از مشاغل با خطرات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند. به عبارتی ساده‌تر، خطرات شغل مکانیکی بسیار گسترده است. برق گرفتگی، آتش سوزی، سوختگی، تحریک پوست و چشم و حتی مسمویت از جمله عوارضی است که در طول تعمیر خودرو ممکن است برای هر تعمیرکاری رخ دهد. آیا علاقه دارید با خطرات شغل مکانیک خودرو بیشتر آشنا شوید؟ پس واجب است این مقاله را تا انتها مهمان سایت الماس پور به نقل از آموزشگاه فنی حرفه‌ای ایران ILO باشید.

خطرات شغل مکانیکی در یک نگاه
خطرات شغل مکانیک خودرو
مدت طولانی کارخطرات جسمی و آسیب با ابزارهاداشتن تمرکز بالاسقوط در چالهآتش سوزیخطرات ناشی از کار با مواد شیمیاییخطرات ناشی از صدا و ارتعاشبرق گرفتگی
معایب شغل مکانیکی؛ مدت طولانی کار
طبق قانون کار هر کارگر می‌بایست در طول روز 8 ساعت و در طول هفته 44 ساعت کار کند. این میزان ساعت کاری باعث می‌شود فرد مدت زمان کافی برای استراحت یا به قول معروف ریکاوری داشته باشد. اما اگر آمار مکانیکی‌های سطح شهر خود را دربیاورید، متوجه می‌شوید این افراد معمولا از صبح زود تا پاسی از شب کار می‌کنند. این فرایند در دراز مدت باعث احساس فرسودگی در کار می‌شود.

عوارض شغل مکانیکی؛ خطرات جسمی و آسیب با ابزارها
از جمله خطرات شغل مکانیکی خطرات جسمی و آسیب‌هایی است که در هنگام کار با ابزارها ممکن است رخ دهد. حتما تا به حال دیده‌اید که مکانیکی‌ها از ابزارهای مختلف برای تعمیر خرابی خودروی مشتریان استفاده می‌کنند. هرگونه کوتاهی یا بی توجهی در زمان کار می‌تواند خطرات جسمی و حتی نقص عضو مکانیک را در پی داشته باشد.

همچنین میتوانید مطالعه کنید :   معرفی شغل مکانیک خودرو

معایب شغل مکانیکی؛ داشتن تمرکز بالا
اگرچه داشتن تمرکز بالا در هر شغلی جزو واجبات است، اما عدم تمرکز بالا در هر شغلی منجر به آسیب یا خسارت نمی‌شود. این در حالی است که قضیه برای تعمیرکاران خودرو کاملا فرق می‌کند. چنانچه تعمیرکار خودرو تمرکز کافی برای تعمیر ماشین نداشته باشد، ممکن است با مشکلات متعددی مواجه شود.

خطرات شغل مکانیک خودرو؛ سقوط در چاله
اگر تا به حال گذرتان به تعمیرگاه مکانیکی افتاده باشد، حتما چاله‌های گود داخل این مغازه‌ها را دیده‌اید. از این چاله برای تعمیر زیربندی خودرو استفاده می‌شود. با این حال این چاله‌ها در لیست خطرات شغل مکانیکی دسته بندی می‌شوند. سالانه تعداد زیادی از تعمیرکاران داخل این چاله‌ها سقوط کرده و دچار ضرر جانی و مالی می‌شوند.

خطرات مربوط به شغل مکانیکی؛ آتش‌سوزی
دلایل متعددی باعث آتش گرفتن خودرو می‌شود. خودرو یک وسیله مکانیکی بوده و از مایعات اشتعال زا بهره می‌برد. از همین رو این اتفاق چندان غیرقابل پیش‌بینی نیست. بنابراین زمانی که در مکانیکی کار می‌کنید، خطر آتس‌سوزی از رگ گردن به شما نزدیکتر است.

خطرات ناشی از کار با مواد شیمیایی در مکانیکی
کار با مواد شیمیایی یکی دیگر از خطرات شغل مکانیکی محسوب می‌شود. این مواد هرگونه خطری را به همراه دارند. مواد شیمیایی که در خودروی تمام مشتریان مورد استفاده قرار می‌گیرد، باعث انواع مشکلاتی پوستی، تنفسی، سرطان و … می‌شود. از طرفی اغلب این مواد قابلیت اشتعال داشته و حتی می‌توانند منجر به یک انفجار بزرگ شوند. پس یک تعمیرکار باید حواس خود را در زمان کار با ماشین مشتریان جمع کند.

همچنین میتوانید مطالعه کنید :   مراحل راه‌اندازی فروشگاه لوازم یدکی

خطرات ناشی از صدا و ارتعاش در شغل مکانیک خودرو
احتمالا از خطرات و مشکلات قرار گرفتن در مجاورت بیش از حد صدا و ارتعاش آگاهی دارید. صدا و ارتعاش یکی از خطرات شغل مکانیک خودرو است که می‌تواند در دراز مدت مشکلات زیادی برای تعمیرکاران ایجاد کند. برای مثال قرار گرفتن تحت صدای بیش از حد منجر به کاهش قدرت شنوایی فرد خواهد شد.

معایب مربوط به شغل مکانیک خودرو؛ برق گرفتگی
از جمله خطرات شغل مکانیکی می‌توان به برق گرفتگی اشاره کرد. زمانی که در حال تعمیر بخش‌های مختلف خودرو هستید، خطر برق گرفتگی بسیار جدی است. بنابراین حواستان باید خیلی جمع باشد. برای مثال از دست زدن به سیم‌های لخت اجتناب کنید.

آیا با وجود معایب باز هم شغل مکانیکی مناسب است؟
اگرچه عوارض شغل مکانیکی خطرساز و حادثه آفرین است، اما اگر به صورت حرفه‌ای این شغل را آموزش دیده باشید، احتمال بروز چنین مشکلاتی به صفر می‌رسد. این موضوع نه تنها در شغل مکانیکی، بلکه در تمام حرفه‌ها صدق می‌کند.

بنابراین یادگیری اصولی مکانیک خودرو در کاهش بروز مشکلات و خطرات تاثیر بسزایی دارد. حال شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شود که چگونه مکانیک خودرو را یاد بگیریم تا ضمن تعمیر حرفه‌ای خودرو از چنین خطراتی دور بمانیم؟ ما به شما دوره تعمیرات آموزشگاه ایران ILO را پیشنهاد می‌دهیم.

بهترین روش آموزش شغل مکانیکی
حالا که با خطرات شغل مکانیکی آشنا شدید، شاید کمی تا حدودی برای یادگیری این حرفه ترس شما را فرا گرفته باشد. اما همانطور که گفتیم اگر یادگیری این شغل به صورت اصولی و استاندارد طی شده باشد، خطرات شغل مکانیک خودرو به کمترین میزان ممکن می‌رسد. آموزش دوره مکانیک خودرو در آموزشگاه ایران ILO تحت نظر اساتید برجسته و مجرب انجام می‌شود. به شما تضمین می‌دهیم که با شرکت در این دوره، تعمیر انواع خودرو را به صورت اصولی یاد بگیرید. اگر می‌خواهید خطرات و چالش‌های تعمیرکاران را تجربه نکنید، بهتر است یادگیری را زیر نظر اساتید ما شروع کنید.

همچنین میتوانید مطالعه کنید :   راه اندازی مغازه ی تعویض روغنی | درآمد و معایب تعویض روغنی
پایان پیام .
   
  • برندهای موجود

برندهای موجود

شما بگویید چه برند و کالایی نیاز دارید

برندهای موجود

پخش محصولات و پمپ بنزین های شرکت مادپارت

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت شتابکار

برندهای موجود

پخش انواع دیسک و صفحه والئو فرانسه

برندهای موجود

پخش فنر لول های شرکت AGU

برندهای موجود

عرضه تسمه دانگیل کره

برندهای موجود

پخش انواع جک خودرو مددرویان

برندهای موجود

پخش جعبه فرمان های مارپیچ باختر mbc

برندهای موجود

پخش لوازم یدکی خودرو چکاد

برندهای موجود

دیسک و صفحه کلاج لوک المان

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت مارپیچ باختر MBC

برندهای موجود نگاهی به صنعت خودرو

بازرگانی الماس پور

برندهای موجود

پخش محصولات سمن شیمی

برندهای موجود

نماینده و پخش کننده شمع KLG

برندهای موجود نگاهی به صنعت خودرو

پخش الماس پور

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ایمن تک پیشرو

برندهای موجود

پخش ترموستات های باباپارت

برندهای موجود

پخش کیت کلاچ پراید پی اچ سی والئو آبی (PHC Valeo) ساخت کره

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ارال تک

برندهای موجود

پخش پمپ بنزین خودرو با برند bpco ( بی پی کو )

  

   انلاین شاپ الماس پور    

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *