فهرست مطالب ارائه شده در مطلب :

اهمیت شغل تنظیم موتور
چه خودرو هایی به تعمیرگاه تنظیم موتور مراجعه می‌کنند؟
چگونه به یک تعمیرکار تنظیم موتور تبدیل شویم؟
نتیجه گیری
اهمیت شغل تنظیم موتور
شغل تنظیم موتور یکی از شاخه های برق خودرو می‌باشد. تنظیم موتور یکی از حوزه های مهم تعمیرات خودرویی محسوب می‌شود. افراد تعمیرکار در حوزه تنظیم موتور وظیفه بسیار مهمی را بر دوش دارند.

یک تنظیم موتور کار خوب، وظیفه دارد که خودرو را به حالت اولیه خود باز گرداند و به صورت کامل تمام ادوات برقی مانند سنسورها و عملگرها را با دستگاه عیب یاب یا دیاگ بررسی کند و از درست کار کردن قطعات اطمینان حاصل کند تا خودرو بتواند بهترین راندمان را به راننده خودرو تحویل دهد.

چه خودرو هایی به تعمیرگاه تنظیم موتور مراجعه می‌کنند؟
باور اینکه تا خودرو خراب نشده است نباید به تعمیرگاه مراجعه کنیم یک باور بسیار اشتباه و غلط است که موجب افزایش هزینه های تعمیراتی و خرابی بیشتر خودرو می‌شود. اما به هر حال معمولا مشتری های شغل تنظیم موتوری به چند دسته تقسیم می‌شوند:

• خودرو هایی که زمان بازدید و سرویس های دوره ای آن فرا رسیده
به صورت عمومی خودروهای انژکتوری باید هر 60000 کیلومتر برای سرویس کامل خودرو خود اقدام و به یک مرکز تعمیرات تنظیم موتور مراجعه کنند. اما این در حالتی است که خودرو شما در شرایط ایده‌آل کار کرده باشد. قیلترها و صافی بنزین را به موقع تعویض کرده باشید و سرویس های قبلی را به موقع و کامل انجام داده باشید. هر کدام از موارد بالا اگر رعایت نشود باعث می‌شود که شما زودتر جهت تنظیم کردن موتور خودرو خود به یک تعمیرگاه تنظیم موتور مراجعه کنید.

• خودرو هایی که دچار مشکل در کارکرد خودرو شده اند
با توجه به اینکه ممکن است برخی از مالکان خودرو سرویس های دوره ای انژکتور را جدی نگیرند و در نهایت خودرو بد کار کند و جهت تعمیر خودرو به تعمیرگاه تنظیم موتور مراجعه کنند. کیفیت قطعات لوازم یدکی خودرو در سال های اخیر از مشکلات اساسی مالکین خودرو و همچنین تعمیرکاران خودرو است. همچین این مشکل باعث می‌شود که خودرو قبل از اینکه زمان سرویس دوره ای آن فرا رسد دوباره جهت تعمیر خودرو، مالک به تعمیرگاه تنظیم موتور مراجعه کند.

همچنین میتوانید مطالعه کنید :   دستگاه ها و تجهیزات لازم جهت راه اندازی اتوسرویس تعویض روغنی و آپاراتی

• خودروهایی که از طرف مکانیک ها و یا باطریسازها به تعمیرگاه تنظیم موتور مراجعه می‌کنند
با توجه به اینکه خودروهای انژکتوری دارای پیچیدگی خاصی نسبت به سیستم های کاربراتور هستند و معمولا عزیزانی که تعمیرات مکانیکی خودرو را انجام می‌دهند و یا خدمات باطریسازی که همان تعمیرات دینام و استارت و سیستم روشنایی خودرو می‌شود اطلاعات کافی نسبت به این خودرو ها نداشته باشند، مشتریان آن ها مجبور هستند برای تکمیل فرایند تعمیر به یک تعمیرگاه تنظیم موتور مراجعه کنند. و با توجه به اینکه تعداد تعمیرگاه های تنظیم موتور معمولا کمتر از مکانیکی ها و باطریسازی ها است و همچنین تعداد این خودروها کم نیست، در نهایت شغل تنظیم موتور می تواند یک شغل جذاب، ایده آل و با درآمد بالا برای تعمیرکاران خودرو باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر راجب تنظیم موتور، حتما مقاله تنظیم موتور چیست؟ را مطالعه کنید.

• خودرو هایی که برای دیاگ زدن و یا روشن شدن چراغ چک به تعمیرگاه تنظیم موتور مراجعه می‌کنند
بسیاری از خودروها هستند که برای دیاگ زدن و عیب یابی علت روشن شدن چراغ چک خودرو به تعمیرگاه های تنظیم موتور مراجعه می‌کنند. معمولا این مشکلات با خرابی یکی از قطعات انژکتوری پیش می‌آید و یا مشکلات نرم افزاری باعث پیش‌آمد این مشکل شده است و یا اینکه زمان سرویس دوره ای آن خودرو فرا رسیده است که در تمامی این موارد، مشکل این خودرو فقط با مراجعه به تعمیرگاه تنظیم موتور حل می شود. زیرا تعمیرگاه های تنظیم موتور هستند که به صورت تخصصی دستگاه دیاگ و عیب یاب را دارا هستند و به صورت حرفه‌ای از دیاگ استفاده می کنند.

همچنین میتوانید مطالعه کنید :   راه اندازی مغازه ی تعویض روغنی | درآمد و معایب تعویض روغنی

اهمیت شناخت سیستم سوخت رسانی انژکتوری
برای اینکه به عنوان یک تنظیم موتور کار حرفه ای فعالیت کنید باید ایسیوهای مختلف خودروها را بشناسید و از نحوه کارکرد موتور و پیشرانه های رایج استفاده شده در خودروهایی که قرار است به آنها خدمات ارایه دهید مطلع باشید. سیستم سوخت رسانی انژکتوری را درک کنید و اشراف کامل به نحوه کارکرد سنسور ها و عملگر های سیستم سوخت رسانی داشته باشید تا بتوانید با استفاده از پارامترخوانی با دستگاه دیاگ یا عیب یاب ایرادات خودرو را تشخیص دهیم. معمولا کسانی در حوزه تنظیم موتور فعالیت دارند در عیب یابی ایرادات فوق العاده قوی ظاهر می‌شوند و این باعث می‌شود که شما بتوانید در کنار تنظیم موتور خدمات دیگر مانند تعمیرات ایسیو و ریمپ را ارایه دهید. در دوره سیستم سوخت رسانی انژکتوری آموزشگاه فنی حرفه ای به صورت عملی و تئوری بر روی سیستم سوخت رسانی انژکتور کار خواهیم کرد و با تمامی نسل های سیستم سوخت رسانی انژکتوری آشنا می‌شویم با استراتژی ایسیو های مختلف را برای راه اندازی و کار کرد را متوجه می‌شویم.

مهم ترین قسمت آموزش سیستم سوخت رسانی نحوه تشخیص عیب و عیب یابی می‌باشد و مراحل تست کردن تا به ایراد رسیدن است که با توجه به اینکه در دوره آموزشی سوخت رسانی هنرآموز با نقشه الکتریکی به تحلیل نحوه عملکرد می‌رسد و بر روی استند های آموزشی و به صورت عملی بر روی خودرو کار خواهد کرد . گذراندن دوره تنظیم موتور (سیستم سوخت رسانی انژکتوری) مهم ترین پیش نیاز ورود به شغل تنظیم موتور می باشد.

همچنین میتوانید مطالعه کنید :   مراحل راه‌اندازی فروشگاه لوازم یدکی

نتیجه گیری
برای ورود به شغل تنظیم موتور و راه اندازی یک تعمیرگاه تنظیم موتوری به یک سری از تجهیزات نیاز داریم . اما از همه مهم تر خود شما تعمیرکار عزیز هستید که با سرمایه گذاری بر روی خودتان و با آموزش دیدن و با این بازار کار تضمین شده به آینده خود رنگ تازه ای می‌زنید. با توجه کمبود نیروی متخصص و حرفه ای در حوزه تنظیم موتور فرصت اکنون فرص خوبی برای ارتقا کار خود و یا ورود به این حوزه تعمیراتی است، مخصوصا تعمیر کارهایی که هم اکنون در حوزه تعمرات مکانیکی و باطری سازی فعالیت دارند.

منبع : ثمین خودرو پویا

پایان پیام .
   
  • برندهای موجود

برندهای موجود

پخش کیت کلاچ پراید پی اچ سی والئو آبی (PHC Valeo) ساخت کره

برندهای موجود

اسپری انژکتور شوی گانک

برندهای موجود

پخش محصولات سوخت اما

برندهای موجود

پخش اسپری انژکتور ام طوسی ( mtoosi )

برندهای موجود نگاهی به صنعت خودرو

بازرگانی الماس پور

برندهای موجود

نماینده و پخش لامپ عقاب کره

برندهای موجود

اکسل روئین صنعت

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت مهرتابش

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت همتک

برندهای موجود

پخش فنر لول های شرکت AGU

برندهای موجود

بلبرینگ های FAG – بهترین کیفیت و قیمت

برندهای موجود

پخش و فروش لنت پارس

برندهای موجود

کیت کلاچ ( دیسک و صفحه ) سکو

برندهای موجود

دیسک و صفحه کلاج لوک المان

برندهای موجود

پخش محصولات گوهر قطعه پارسیان

برندهای موجود

پخش محصولات و پمپ بنزین های شرکت مادپارت

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت بتا سرامد

برندهای موجود

پخش کابل های کنترلی خودرو و دستگاه های شیشه بالابر شرکت سبزوار PKC ( پیشرو کابل سبزوار )

برندهای موجود

پخش پمپ بنزین های راویان نور ، دقایق فن

برندهای موجود نگاهی به صنعت خودرو

پخش الماس پور

  

   انلاین شاپ الماس پور    

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *