دلیل روشن نشدن ماشین چیست؟ اکثر رانندگان حداقل یکبار با این مشکل مواجه شده‌اند که وقتی خودروی خود را استارت می‌زنند، ماشین روشن نمی‌شود. در اینگونه مواقع بسیاری افراد، دستپاچه می‌شوند و نمی‌دانند چه کار انجام دهند. علت روشن نشدن ماشین همیشه یکسان نیست و در شرایط و ماشین های مختلف، متفاوت است. در این مقاله قصد داریم به بررسی دلایل استارت خوردن و روشن نشدن ماشین بپردازیم. با الماس پور همراه باشید.

فرض کنید، صبح است و شما آماده‌ شده‌اید که به محل کار خود بروید. سوار ماشین می‌شوید، استارت می‌زنید ولی ماشین روشن نمی‌شود. کلافه و عصبانی می‌شوید. از یک طرف نگران دیر رسیدن‌ به محل کار خود هستید، از یک طرف نگران این هستید که مبادا اتفاق خاصی برای خودرو افتاده‌ باشد و هزینه سنگینی بر دوش شما بگذارد. اما واقعاً چه دلایلی باعث استارت خوردن و روشن نشدن ماشین می‌شود؟

خب باید بگوییم با توجه به اینکه خودرو از تعداد قطعات زیادی تشکیل شده‌ است، نقص در هر کدام از این قطعات ممکن است به گونه‌ای منجر به روشن نشدن خودرو شود. ولی برخی دلایل هستند که به صورت متداول‌تر اتفاق می‌افتند. در ادامه این مطلب به متداول‌ترین دلایل روشن نشدن خودرو می‌پردازیم.

دلایل روشن نشدن ماشین و استارت خوردن

در ادامه به شرح برخی از دلایل استارت خوردن و روشن نشدن ماشین می‌پردازیم.

۱- خالی بودن باک بنزین

تمام شدن بنزین یکی از دلایل روشن نشدن خودرو است.

اولین و ساده‌ترین چیزی که ممکن است باعث استارت خوردن و روشن نشدن خودرو شود، کمبود بنزین در باک است. خودرو برای شروع به حرکت، باید سوخت کافی داشته باشد. همیشه حواستان به ذخیره بنزین باشد.

۲- نقص در سیستم سوخت رسانی
وجود نقص در سیستم سوخت‌رسانی خودرو هم می‌تواند، منجر به روشن نشدن‌ خودرو پس از استارت زدن‌ شود. خودرو برای اینکه شروع به حرکت کند، نیاز دارد که سوخت و هوای کافی به درون محفظه سیلندر آن وارد شود تا عمل احتراق به خوبی صورت بگیرد. هرگونه نقص در این مسیر، منجر به روشن نشدن خودرو می‌شود.

در اینگونه مواقع، ممکن است منیفولد ورود هوا و یا انژکتورها خراب باشند. حتی ممکن است پمپ بنزین درست کار نکند و یا فیلتر بنزین دچار گرفتگی شده‌ باشد. هر کدام از این موارد باید بررسی شود تا از سالم بودن مسیر سوخت‌رسانی مطمئن شوید و به سراغ عیب در قسمت‌های دیگر بروید.

۳- ایراد در سیستم برقی خودرو
اگر باک بنزینتان پر بود یا حداقل به اندازه کافی بنزین داشتید و سیستم سوخت‌رسانی هم مشکلی نداشت، باید به دنبال ایراد در سیستم برقی خودرو باشید. خودرو دارای سنسورهای متعددی است؛ هر کدام از این سنسورها که مشکل داشته باشند، پالس اشتباه به ECU می‌فرستند و باعث می‌شوند که موتور کار نکند. اما کدام بخش از سیستم برقی خودرو ممکن است مشکل داشته باشد؟ بهتر است جعبه فیوز، باتری، دینام، سیم کشی خودرو و آپشن‌های داخل کابین را بررسی کنید.

۴- خرابی سنسورها یا دینام

خرابی دینام یا سنسورها از علل روشن نشدن خودرو است.

یکی دیگر از دلایل استارت خوردن و روشن نشدن ماشین، ممکن است مشکل از سنسورها باشد؛ مثلاً: سنسور فشار هوا، سنسور دمای آب، سنسور دور موتور و یا سنسور موقعیت میل‌لنگ خراب باشند و به درستی عمل نکنند.

ممکن است مشکل مربوط به بخش دینام و باتری باشد. خرابی وایرها یا کویل تقویت‌کننده ولتاژ باتری، خرابی دینام و خرابی یا خالی شدن باتری هم می‌تواند منجر به روشن نشدن خودرو شود. بنابراین بهتر است برای بررسی باتری و دینام به یک تعمیرگاه مجاز مراجعه نمایید.

۵- خرابی سوئیچ
ممکن است به دلایلی مانند خرابی سوئیچ و عدم ارسال کد در ایموبیلایزر، خرابی سوئیچ قطع‌کننده بنزین (اینرسی) و یا خرابی یا سوختگی رله و اتصالات آن باشد که ماشین روشن نمی‌شود. در این‌گونه مواقع با یک دیاگ ساده مشکل مشخص شده‌ و رفع می‌شود. در صورت خرابی سوئیچ می‌توانید از کابل جامپر و سیم‌های خودرو برای روشن شدن آن استفاده کنید و سریعا به یک مرکز مورد تایید برای تعمیر سوئیچ بروید.

۶- بررسی اتصالات فیزیکی
اگر تمامی موارد بالا درست بود و مشکلی در آن بخش‌ها وجود نداشت؛ اما مجددا با مشکل استارت خوردن و روشن نشدن ماشین مواجه بودید، باید به سراغ بررسی اتصالات فیزیکی و دیگر اجزای مکانیکی خودرو برویم. ممکن است سوپاپ‌ها خراب باشند و یا موتور تنظیم نباشد. حتی ممکن است نقصی در سیستم روانکاری موتور وجود داشته باشد. خصوصاً در فصل زمستان اگر استارت زدید و ماشین روشن نشد، ممکن است به دلیل کیفیت پایین روغن موتورتان باشد. این را هم در نظر داشته باشید.

۷- خرابی یاتاقان
یکی از دلایل روشن نشدن خودرو خرابی یاتاقان است.

از دیگر دلایل روشن نشدن ماشین می‌توان به خرابی یاتاقان و قطعات محرک اشاره کرد. برای بررسی این مورد بهتر است خودرو را در بازه‌های زمانی مشخص به تعمیرگاه‌های مجاز ببرید تا وضعیت یاتاقان را چک کنند.

علت استارت خوردن و روشن نشدن ماشین ۲۰۶، پراید یا دیگر ماشین ها همه و همه می‌تواند یکی از مواردی باشد که در قسمت های بالا گفته شد.

مشکلات مربوط به استارت
چون وجود مشکل در سیستم استارت بسیار شایع است در این قسمت بیشتر به این موضوع می‌پردازیم. استارت خودرو در صورتی که مدل دکمه‌ای نباشد و سوئیچی باشد، در سه حالت می‌تواند قرار بگیرد:

باز: در این حالت برق به اجزای مختلف خودرو و صفحه کیلومترشمار می‌رسد.
بسته: این همان حالت خاموش بودن‌‌ موتور و عدم برق‌رسانی است.
استارت: همان استارت زدن‌
خب حالا فرض کنیم شما سوئیچ را چرخاندید ولی صفحه کیلومترشمار خودرو روشن نشد. در این هنگام، ابتدا فیوزها را بررسی کنید. بعد از اطمینان از صحت و سلامت فیوزها، به سراغ مغزی سوئیچ و سوکت‌ها بروید و آن‌ها را بررسی کنید. باز هم اگر مشکل در این قسمت‌ها نبود، ذغال استارت و آرمیچر استارت را بررسی کنید. اگر باز هم مشکل از این‌ها نبود، به سراغ باتری بروید.

۸- بررسی باتری ماشین
موارد بالا برای وقتی بود که با چرخاندن سوئیچ صفحه کیلومترشمار روشن نمی‌شد. اگر با استارت زدن‌ صفحه کیلومترشمار روشن شد، اما بلافاصله خاموش شد و موتور هم کلاً خاموش شد، امکان دارد، مشکل از باتری ماشین باشد.
یعنی شاید باتری ضعیف شده‌ است. چون در این حالت، باتری ضعیف ممکن است بتواند، برق را به صفحه کیلومترشمار برساند؛ ولی به موتور نه. در این‌گونه مواقع می‌توان با باتری به باتری کردن ماشین را روشن کرد. فقط حواستان باشد که پس از روشن شدن ماشین، زود آن را خاموش نکنید. اجازه بدهید دینام کار پر کردن شارژ باتری را به طور کامل انجام دهد.

۹- بررسی استارت ماشین
مورد بعدی که ممکن است پیش بیاید، این است که وقتی استارت می‌زنید، صدای استارت خوردن را نشنوید، یا موتور استارت نخورد، در این صورت باید ابتدا به دنبال عیب در سوئیچ و مغزی آن باشید. اگر عیب در آنجا نبود به سراغ خود استارت بروید.

حالا اگر استارت زدید و صداهای ناهنجار و غیرعادی شنیدید، حتماً استارت را بررسی کنید؛ چون ممکن است چرخ دنده‌های آن شکسته‌ باشد و یا اتوماتیک استارت ضعیف یا نیم‌سوز شده‌ باشد.

همچنین میتوانید مطالعه کنید :   آموزش تصویری نحوه تعویض شمع خودرو پراید – ۲۰۶ – سمند – تیبا – پژو پارس

اگر هم قدرت استارت نسبت به گذشته کمتر شده‌ است و یا بلافاصله موتور روشن نمی‌شود و کمی طول می‌کشد تا موتور روشن شود، دوباره باید دنبال عیب در استارت و بوش آن باشید. اگر سالم بود، نوبت بررسی باتری است.

به صورت کلی دلیل اصلی بد روشن شدن ماشین در صبح نرسیدن بنزین به موتور باشد. شما با توجه به نوع ماشین و کارکرد آن باید برای بررسی مشکل وارد عمل شده و به مکانیکی اقدام کنید.

۱۰- خرابی فیوز خودرو
خرابی فیوز از دلایل روشن نشدن خودرو است.

خرابی فیوز خودرو یکی از دلایل استارت خوردن و روشن نشدن ماشین است. فیوز نیروی مورد نیاز برای موتور خودرو را فراهم می‌کند و وظیفه انتقال انرژی را در خودرو به عهده دارد. بهتر است در چنین مواردی فیوز خودرو را نیز مورد بررسی قرار دهید.

فیوز یکی از قطعات خودرو است که وظیفه کنترل برق خودرو را به عهده دارد. ایجاد مشکل در فیوز به طور مستقیم روی عملکرد خودرو تاثیر می‌گذارد. کدام فیوز علت روشن نشدن ماشین میتواند باشد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم در تمامی خودروها فیوزی به نام فیوز استارت وجود دارد که خراب شدن آن موجب روشن نشدن خودرو می‌شود. علت این امر را می‌توان عدم فرآهم شدن برق کافی برای خودرو دانست. در این مقاله می‌خواهیم در مورد کدام فیوز باعث روشن نشدن ماشین می‌شود؟ برداشتن فیوز برای جلوگیری از سرقت و اهمیت این قطعه با شما صحبت کنیم.

کدام فیوز در روشن نشدن خودرو نقش دارد؟

احتمالا شما هم سوالاتی مانند کدام فیوز باعث روشن نشدن ماشین پژو پارس می‌شود؟ کدام فیوز باعث روشن نشدن ماشین ۲۰۶ می‌شود؟ و مواردی از این دست دارید. همان‌طور که گفتیم فیوز استارت نقش اصلی را در روشن شدن خودرو به عهده دارد. فیوز استارت نیروی مورد نیاز برای فعالیت موتور خودرو فرآهم می‌کند تا خودرو روشن شود. بنابراین خراب شدن فیوز استارت موجب از کارافتادن موتور و خرابی باتری خودرو می‌شود. برخی افراد برای جلوگیری از سرقت خودرو در خیابان فیوز استارت را قطع می‌کنند، با این کار عملا خودرو روشن نمی‌شود.

خرابی فیوز خودرو و خاموش شدن آن

فیوز استارت موجب انتقال برق از باتری خودرو به استارت می‌شود. زمانی که استارت خودرو این برق را دریافت می‌کند، موتور استارت فعال و خودرو روشن می‌شود. به زبان ساده‌تر فیوز استارت موجب انتقال جریان‌های الکتریکی از باتری به شیربرقی استارت می‌شود. استارت به تنهایی نمی‌تواند موجب روشن شدن خودرو شود. فیوز استارت، شیر برقی استارت و موتور استارت با همکاری هم موجب روشن شدن خودرو می‌شوند. فیوز استارت با توجه به نوع خودرو در زیر کاپوت یا جعبه استارت قرار می‌گیرد. لازم است بدانید که فیوز استارت در خودروی سمند را با F33، در خودروی پراید با حرف G و رنگ قرمز و در پژو ۴۰۵ فیوز ۳۰ آمپر سبز رنگ است.

چه مواردی موجب خراب شدن فیوز استارت می‌شود؟
فیوز استارت به دلایل زیادی ممکن است خراب شود. خرابی فیوز یکی از دلایل روشن نشدن خودرو است. در ادامه موارد مهمی که در خرابی یا سوختن فیوز استارت موثر هستند را برای شما شرح می‌دهیم:

۱. وجود آسیب در سیم‌کشی یا سیم‌کشی شل
کمبود جریان یکی از عوامل تعیین کننده در خرابی استارت است. ممکن است خودرو به نحوی عمل کند که می‌خواهد استارت بزند اما قدرت کافی برای چرخاندن موتور را نداشته باشد. در این حالت احتمالا سیم‌کشی شما با مشکل رو به رو است. لازم است بدانید وجود مشکل یا ایراد در سیم‌کشی می‌تواند موجب خرابی فیوز خودرو شود.

۲. تاثیر آلودگی فیوز روی خرابی فیوز استارت
تجمع گرد و غبار و آلودگی در اطراف فیوز استارت می‌تواند موجب خرابی فیوز استارت شود. این آلودگی‌ها می‌توانند به کاهش عملکرد و جریان فیوز منجر شوند.

۳. گرم شدن بیش از حد و خرابی فیوز
لازم است بدانید که فیوز استارت وظیفه هدایت انرژِی را به عهده دارد. در صورتی که ولتاژ بالا و پیوسته از فیوز عبور کند، این قطعه به دلیل عدم توانایی گرمای زیاد ذوب می‌شود. در چنین مواردی باید به سرعت خودرو را تعمیر کنید تا از بروز اسیب جدی جلوگیری نمایید.

۴. تاثیر قدیمی بودن فیوز استارت در خرابی این قطعه

فیوز استارت موجب روشن شدن خودرو می‌شود.

گاهی به دلیل قدیمی بودن فیوز استارت نیز افراد با روشن نشدن خودرو مواجه می‌شوند. فیوز استارت نیز با گذشت زمان قدیمی و فرسوده می‌شود و نمی‌تواند وظایف خود را به درستی انجام دهد.

بررسی ۴ نشانه خرابی فیوز استارت
اگر خودروی شما به درستی روشن نمی‌شود، احتمالا فیوز خودرو آسیب دیده است. شما باید در مورد علائم خرابی فیوز استارت اطلاع داشته باشید تا بتوانید به موقع برای تعمیر آن اقدام نمایید. مهمترین علائم خرابی فیوز استارت به شرح زیر هستند:

۱. احتراق بدون پاسخ از علائم خرابی فیوز استارت
همان‌طور که گفتیم فیوز وظیفه انتقال انرژی از باتری به شیر برقی استارت را به عهده دارد. اگر زمانی که سوییچ را می‌چرخانید، احتراق خودرو صدایی مانند کلیک ایجاد می‌کند، حتما فیوز استارت آسیب دیده است. اما اگر در زمان استارت زدن صدای کلیک را نمی‌شنوید یعنی فیوز استارت سوخته و نیاز به تعویض دارد.

۲. خاموش شدن خودرو
خاموش شدن خودرو یکی از اتفاقات ناخوشایند است مخصوصا زمانی که در خیابان حضور دارید. در صورتی که فیوز استارت نیروی لازم را برای قطعاتی مانند پمپ بنزین تامین نکند، موتور خودرو نمی‌تواند روشن بماند و خودرو خاموش می‌شود.

۳. خرابی باتری از علائم خرابی فیوز استارت
فیوز استارت موجب برقراری ارتباط بین اجزای مختلف خودرو می‌شود. در صورت خرابی فیوز، باتری برق مورد نیاز را برای موتور تامین می‌کند و این موضوع موجب می‌شود تا باتری خودرو به دلیل فعالیت بیش از حد خالی شود.

۴. ایجاد بوی پلاستیک ذوب شده
گرمای بیش از حد موجب خرابی فیوز استارت می‌شود. اگر ولتاژ بالا و ثابتی از فیوز استارت بگذرد، می‌تواند موجب ذوب شدن فیوز و اجزای پلاستیکی اطراف آن شود. بنابراین اگر بوی پلاستیک ذوب شده را استشمام کردید باید بلافاصله وضعیت فیوز استارت را بررسی کنید.
فیوز استارت و تاثیر آن در روشن نشدن خودرو
خرابی فیوز استارت یکی از دلایل روشن نشدن خودرو است. روشن نشدن خودرو به علت خرابی فیوز استارت را با نشانه‌هایی که در این مقاله ذکر کردیم، می‌توان متوجه شد.

علت آمدن برق پشت آمپر و استارت نخوردن خودرو
احتمالا می‌پرسید چرا برق پشت آمپر می‌آید، ماشین استارت می‌خورد اما روشن نمی‌شود؟ در پاسخ باید بگوییم اگر باتری خودرو جریان مورد نیاز برای استارت ماشین را تامین نکند، برق پشت آمپر می‌آید و خودرو استارت می‌خورد اما روشن نمی‌شود. این موضوع می‌تواند به دلیل خرابی یا خالی شدن باتری ماشین باشد. بنابراین اگر در این وضعیت قرار دارید بهتر است باتری خودرو را کنترل کنید.

مهم ترین عوامل خرابی استارت خودرو
مشکل روشن نشدن ماشین چیست؟ دلیل روشن نشدن خودرو در بیشتر اوقات ریشه در خرابی استارت دارد. شما زمانی می‌توانید از خرابی‌های استارت ماشین جلوگیری کنید که با مهم ترین عوامل خرابی آن آشنا باشید. از مهم ترین این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

همچنین میتوانید مطالعه کنید :   شستشوی انژکتور

بروز اتصالی در بین سیم‌ها
تمام شدن رغال استارت
خرابی چرخ دنده های استارت
خرابی موتور استارت
وجود مشکل در قیمت سلکتور گیربکس
قفل شدن موتور به علت خرابی یاتاقان
زمانی که ماشین روشن نمیشود، می‌بایست به موارد بالا توجه کنید و آنها را بررسی کنید.

علت طولانی استارت خوردن ماشین چیست؟
یکی دیگر از شرایطی که افراد در زمان روشن کردن ماشین با آن روبرو می‌شوند، طولانی شدن مدت زمان استارت یا زیاد استارت خوردن خودرو( صدای استارت ماشین سنگین) است. از جمله دلایلی که منجر به این اتفاق می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نفوذ آب به فضای احتراق
کم و زیاد بودن نسبت هوا و بنزین
ورود روغن به قسمت احتراق
ضعف در جرقه شمع
خراب شدن شمع
بالا نبودن تاکم موتور
علت بد روشن شدن خودرو در صبح
یکی دیگر از مشکلاتی که رانندگان مخصوصا در فصول سرد سال با آن روبرو می‌شوند، روشن نشدن خودرو اول صبح است. علت روشن نشدن ماشین در صبح می‌تواند به خاطر وجود موارد مختلفی باشد که در ادامه به بررسی اجمالی آنها می‌پردازیم:

عدم کارکرد درست پمپ بنزین
عدم وجود بنزین یه میزان کافی در باک
عملکرد کلید قطع کن بنزین
وجود ایراد در سنسور موقعیت میل سوپاپ
کثیفی صافی و عدم عبور بنزین
مشکل داشتن سیستم پاشش سوخت
دلایل بسیار زیادی ممکن است وجود داشته باشد که منجر به استارت خوردن و روشن نشدن ماشین شود. مواردی که در بالا ذکر شد، متداول‌ترین دلایلی بود که به خاطر آن‌ها خودرو روشن نمی‌شود.

علت روشن نشدن ماشین بعد از گرم شدن چیست؟
در چنین حالتی اصطلاحا خودرو با مشکل استارت گرم رو به رو شده و علت می‌تواند در خرابی سنسور دور موتور باشد.

علت طولانی استارت خوردن ماشین چیست؟
نفوذ آب به فضای احتراق، کم و زیاد بودن نسبت هوا و بنزین، ورود روغن به قسمت احتراق، ضعف در جرقه شمع، خراب شدن شمع و بالا نبودن تاکم موتور از دلایل طولانی استارت خورد ماشین است.

اگر وقتی استارت می‌زنیم، صدای استارت خوردن را نشنویم، مشکل از کجاست؟
باید ابتدا به دنبال عیب در سوئیچ و مغزی آن باشید. اگر عیب در آنجا نبود به سراغ خود استارت بروید.

علت استارت خوردن و روشن نشدن ماشین پراید انژکتور چیست؟
این موضوع می‌تواند دلایل زیادی مانند تمام شدن سوخت خودرو، مسدود شدن فیلتر بنزین، روغن بی‌کیفیت، خرابی دنده ماشین و مواردی از این دست باشد.

علت استارت خوردن و روشن نشدن ماشین 405 چیست؟
پژو 405 نیز به دلایلی مشابه آن‌چه در این مقاله و برای پراید ذکر کردیم، ممکن است در زمان استارت خوردن روشن نشود.

 
  
  نظربده مسابقه‌ای است برپایه نظرات، تجربیات و دانش ارزشمند شماست کاری که باید در این مسابقه انجام دهید ، این است که مطالب مختلف را مطالعه کنید و دیدگاه خود را درباره آن موضوع در بخش نظرات در پایین همان مطلب، به اشتراک بگذارید . شما با هر نظری که در سایت به ثبت می‌رسانید، امتیاز می‌گیرید و هر امتیاز دارای کد تخفیف خرید از فروشگاه و هدیه رایگان می باشد .  
  •  
  •  
  • پایان پیام

برندهای موجود

نماینده و پخش لنت های G.S.S

برندهای موجود

پخش اسپری انژکتور ام طوسی ( mtoosi )

برندهای موجود

پخش محصولات جلوبندی لاهیجان

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت سامفر

برندهای موجود

پخش کابل های کنترلی خودرو و دستگاه های شیشه بالابر شرکت سبزوار PKC ( پیشرو کابل سبزوار )

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت همتک

برندهای موجود

نماینده و عاملیت توزیع لنت ترمز gss با مهر استاندارد ایران

برندهای موجود

پخش پمپ بنزین های راویان نور ، دقایق فن

برندهای موجود

پخش پمپ بنزین خودرو با برند bpco ( بی پی کو )

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت اتحاد موتور ( امکو )

برندهای موجود

پخش شمع سوزنی NGK معرفی شمع جی پاور ۷۰۹۲

برندهای موجود

پخش شمع اورجینال رنو

برندهای موجود

توزیع تسمه ها و کیت های تایم پاورگریپ ، گیتس

برندهای موجود

ایده نگر

برندهای موجود

اسپری انژکتور و محصولات نگهداری خودرو STP

برندهای موجود

پخش محصولات دستگاه های شیشه بالابر شرکت صنعتی ابری

برندهای موجود

پخش فنر لول های شرکت AGU

برندهای موجود

ایده پارت

برندهای موجود

Ngktsq

برندهای موجود

شرکت NGK ژاپن

برندهای موجود

اسپری انژکتور شوی گانک

برندهای موجود

پخش ترموستات های باباپارت

برندهای موجود

بلبرینگ های FAG – بهترین کیفیت و قیمت

برندهای موجود

اکسل روئین صنعت

برندهای موجود

وایرشمع بوجیکورد

برندهای موجود

پخش محصولات و پمپ بنزین های شرکت مادپارت

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ایران پژوهش

برندهای موجود

نماینده و پخش کننده شمع PMQ تحت لیسانس Autolite

برندهای موجود

پخش محصولات سوخت اما

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت مهرتابش

برندهای موجود

سنسور اکسیژن NTK ژاپن

برندهای موجود

دیسک و صفحه کلاج لوک المان

برندهای موجود

بازرگانی الماس پور

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ام دبلیو اچ mwh

برندهای موجود

عرضه تسمه دانگیل کره

برندهای موجود

زمان فنر

برندهای موجود

پخش و فروش لنت پارس

برندهای موجود

کیت کلاچ ( دیسک و صفحه ) سکو

برندهای موجود

اینه پیشگام

برندهای موجود

پخش کیت کلاچ پراید پی اچ سی والئو آبی (PHC Valeo) ساخت کره

برندهای موجود

امید فنر

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت شتابکار

برندهای موجود

پخش کمک فنر های کوشاوران KDS

برندهای موجود

پخش واترپمپ پارسیان

برندهای موجود

پخش انواع دیسک و صفحه والئو فرانسه

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت مارپیچ باختر MBC

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت رادیکال

برندهای موجود

تسمه تایگر

برندهای موجود

برند بوش bosch و همه چیز درباره ان

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ارال تک

برندهای موجود

ایران کاربراتور

برندهای موجود

شما بگویید چه برند و کالایی نیاز دارید

برندهای موجود

پخش لوازم یدکی خودرو چکاد

برندهای موجود

اینه کاوج

برندهای موجود

پخش واترپمپ ایران گداخت

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ایمن تک پیشرو

برندهای موجود

پخش انواع جک خودرو مددرویان

برندهای موجود

مرکز پخش عمده کمک فنر کوشاوران ، kds

برندهای موجود

پخش محصولات سمن شیمی

برندهای موجود

گارانتی محصولات عرضه شده

برندهای موجود

نماینده و پخش کننده شمع KLG

برندهای موجود

پخش محصولات گوهر قطعه پارسیان

برندهای موجود

نماینده و پخش لامپ عقاب کره

برندهای موجود

هرینگتون

برندهای موجود

نماینده و پخش محصولات امیرنیا

برندهای موجود

پخش محصولات گروه کارخانجات لاستیک سازی گیلان

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت بتا سرامد

برندهای موجود

پخش جعبه فرمان های مارپیچ باختر mbc

برندهای موجود

پخش الماس پور

برندهای موجود

پخش قطعات و لوازم جلوبندی خودرو رفیع نیا

 
 انلاین شاپ الماس پور     

آموزش تصویری نحوه تعویض شمع خودرو پراید – ۲۰۶ – سمند – تیبا – پژو پارس

تشخصیص صدای جعبه فرمان پژو ۴۰۵ و تست نشتی روغن

معرفی سوزن انژکتور، علائم خرابی و روش های شستشوی آن

تست و تعویض پمپ بنزین ماشین

7 راه ساده و سریع جهت تشخیص شمع خراب خودرو

دلایل سوختن لامپ چراغهای خودرو و روشهای جلوگیری از آن

نگهداری خودرو نیازمند توجه به چه نکاتی است؟

انواع کمک‌فنر و کاربرد آن در خودرو

شیر فرمان یا شیر هیدرولیک چیست و چه وظایفی دارد؟

برداشتن کاتالیزور ماشین و معایب و مزایا

مراحل تست پمپ بنزین

استپر موتور چیست و نشانه‌ خرابی استپر موتور خودرو چیست ؟

خلافی آنلاین/استعلام خلافی خودرو از طریق اینترنت، پیام کوتاه ، تلفن

شستشوی انژکتور

نشانه های مهم ضعیف شدن لنت ترمز

بلایی که بنزین معمولی سر خودرو‌ می‌آورد

نحوه انتخاب و خرید شمع موتور خودرو

مکانیکی به زبان ساده؛ چگونه بدون دانش تخصصی عیب خودرو را کشف کنیم؟

تفاوت قطعات اصلی و غیراصلی لوازم یدکی خودرو

اصول نگهداری از خودرو

پمپ روغن یا اویل پمپ چیست و چه وظیفه ای در خودرو دارد؟

وایر شمع چیست و چه نقشی در خودرو دارد ؟

باور غلط زیاد بودن شتاب خودرو با شمع چند الکترود اما باور صحیح بالا بودن عمر مفید شمع چند الکترود

اشتباهات رایج مکانیک ها

علت ذوب شدن سر شمع خودرو

درباره فیلتر بنزین (صافی بنزین خودرو) و نشانه های کثیف بودن آن بخوانید.

باتری خراب است یا دینام؟

معرفی ۱۵ هشدار برای جلوگیری از خرابی جلوبندی خودرو

آشنایی با روغن موتور و روغن سوزی خودرو

نکاتی ساده جهت خنک تر کردن کولر خودرو

نکات بسیار مهم درباره سیل رانندگی و خودرو

آیا بلبرینگ ها و رولبرینگ ها مشابه یکدیگر هستند؟

مشکلات انژکتورها و نحوه بررسی و رفع آنها

تاریخچه شمع

آموزش نصب رله تقویت کننده شیشه بالابر پراید ، پژو ۴۰۵

علائم خرابی سیستم فرمان هیدرولیک خودرو پراید ، پژو ۴۰۵ ،سمند ، پژو ۲۰۶ ،رنو تندر

بهترین روغن موتور بر اساس استاندارد گرانروی

وظیفه پمپ بنزین خودرو + نشانه خرابی پمپ بنزین ماشین

نحوه ی خاموش کردن چراغ آچار(سرویس) سمند EF7

اکسل خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

مراحل راه‌اندازی فروشگاه لوازم یدکی

اشتباه اکثر رانندگان ایرانی موقع پر کردن باک بنزین

در مورد شمع خودرو چه میدانید ؟

استپر چیست و چه نقشی در خودرو دارد؟

۵ دلیل واضح برای تعویض دیسک و صفحه کلاچ خودرو

نکاتی در مورد نگهداری خودرو

بررسی دلایل پرش دنده گیربکس اتومات + نحوه رفع مشکل

موقع خرابی ماشین در جاده چیکار کنیم؟ 14 اقدام حیاتی

عیب یابی سریع خودرو و تعمیر آن

اموزش تعمیر جلوبندی پراید

روغن سوزی موتور خودرو

چرا وقتی ترمز میکنم ماشین خاموش میشه یا کم جون میشه؟

چرا پیشرانه‌ها ضربه‌ (ناک) می‌زنند

نحوه تشخیص زمان تعویض صفحه کلاچ خودرو

تشخیص نوع خرابی شمع از روی شکل ظاهری شمع

جعبه فرمان چیست و چه وظیفه‌ای دارد ؟

راهنمای خرید جک خودرو و معرفی انواع جک ماشین

چرا خودروی ما داغ می کند؟

با روش صحیح اضافه کردنِ آب رادیاتور آشنا شوید

کوئل خودرو و عیب یابی

علت خروج اب از اگزوز

معرفی شغل مکانیک خودرو

کاربرد درب سوپاپ و واشر درب سوپاپ چیست

همه چیز درمورد ضدیخ

نحوه صحیح آب بندی کردن خودروی صفر

چگونه از صفحه کلاچ خودرو خود مراقبت کنیم؟

همه چیز در مورد تسمه تایم و زنجیر تایم

زمان تعویض روغن های ترمز، هیدرولیک و گیربکس

دستگاه شیشه بالابر خودرو چیست و چه ویژه‌گی هایی دارد ؟

علائم خرابی سنسور دریچه گاز + نحوه عیب یابی

دلیل آب کم کردن خودرو چیست؟

نکات نگهداری خودرو

دلیل قطع و وصل شدن کولر ماشین چیست؟

شناسایی شمع اکیوم اصلی و تقلبی در بازار

روش‌های تشخیص رنگ شدگی بدنه خودرو کارکرده چیست؟

وقتی آمپر آب ماشین بالا رفت چه کنیم؟

علت نرسیدن برق به پمپ بنزین

جعبه فرمان چیست و دقیقا چه کار می کند؟

راه اندازی فروشگاه لوازم یدکی خودرو

علت صدای لق لق ، تق تق یا تقه مداوم در جعبه فرمان

بهترین روش های کاهش مصرف سوخت خودرو

خودروی هیبریدی چیست و چگونه کار می کند؟/آشنایی با خودروهای هیبریدی موجود در ایران (+جزئیات و عکس)

علائم و تست خرابی پمپ بنزین انواع ماشین

علت اصلی سفت شدن فرمان هیدرولیک چیست؟

کمک فنر و عیب یابی کمک فنر خودرو

دلیل عطسه و صدای انفجار در هواکش

تفاوت شمع پلاتینیوم و ایریدیوم

نشتی روغن هیدرولیک

زمان و دلایل تعویض روغن گیربکس های دستی و دیفرانسیل

واتر پمپ چه نقشی در خودرو دارد؟

تفاوت لنت ترمز جلو و عقب خودرو در چیست؟

دستگاه ها و تجهیزات لازم جهت راه اندازی اتوسرویس تعویض روغنی و آپاراتی

عیب یابی استپر موتور

علائمی که خبر از خرابی و نیم‌ سوز شدن پمپ بنزین دارند

آموزش کامل تمیز کردن استپر موتور Steper خودرو

از صفر تا صد اسپری انژکتور شور و نحوه استفاده از ان

نشانه هایی که خرابی پمپ بنزین خودرو شما را هشدار می دهد

ماهک گیربکس چیست و چگونه عمل می کند؟

چرا صدای پمپ بنزین نمیاد؟

لیست و جداول عیب یابی سیستم های مختلف خودرو

انواع پمپ بنزین خودرو

شناسایی شمع NGK تقلبی و اصلی

راهنمای خرید لاستیک دولتی به قیمت کارخانه

نشانه های خرابی ترمز

نگهداری و سرویس دوره ای خودرو

اولین اقدام پس از روشن شدن چراغ چک خودرو چیست؟

علت و علائم خرابی شمع خودرو

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس دستی و اتوماتیک

نکاتی که در مورد علائم نیم سوز شدن پمپ بنزین باید بدانید!

استارت خوردن و علت روشن نشدن ماشین

شایع ترین ایرادات خودرو

راه اندازی مغازه ی تعویض روغنی | درآمد و معایب تعویض روغنی

۶ برند برتر شمع خودرو در ایران

شمع خودرو چیست؟ عیب یابی تصویری شمع خودرو

آیا ماشین دنده اتوماتیک دیسک و صفحه کلاچ دارد؟

آموزش روش های تعویض کاسه نمد و تعویض دنده

چرا ماشین دیر روشن می شود؟

مهمترین مشخصه های روغن موتور مناسب برای خودرو

راهنمای خرید و انتخاب واترپمپ خودرو

اهمیت شستشوی سیستم سوخت رسانی خودرو

چگونه مصرف سوخت و بنزین خودرو را کاهش دهید

منشا نشتی مایعات زیر خودرو چیست؟

قطع و وصل اتوماتیک پمپ بنزین

اگر دهانه یا گًپ شمع تنظیم نباشد، چه بلایی سر ماشین می‌آید؟

سیم کلاچ رگلاژ اتوماتیک یا رگلاژ دستی ؟

۱۰ دلیل رایج روشن شدن چراغ چک در خودروها

نحوه ی خاموش کردن چراغ آچار(سرویس) پژو۲۰۶ و رانا

ترموستات و مشکلاتش

علت چرب شدن شمع خودرو و نحوه رفع آن

همه چیز درباره شمع خودرو

نکات و توصیه های مهم برای نگهداری انواع خودرو ها

روش‌های تست شمع خودرو چگونه است؟

علت کم جون شدن ماشین

۷ مرحله برای شناسایی و تعمیر خودرو خود

آموزش تعویض ماهک دنده پژو ۴۰۵ ، سمند ، پژو ۲۰۶ و زانتیا

تنظیم موتور با دستگاه دیاگ

اهمیت نگهداری ، قطعات یدکی خودرو

جلوگیری از دزدی و سرقت خودرو

علت کار نکردن فن خودرو و نحوه حل مشکل

آشنایی با دسته موتور خودرو

آموزش خاموش کردن چراغ سرویس در خودروهای داخلی

نگهداری موتور xu7

چگونه شمع خودرو را تمیز کنیم؟

شستشو موتور خودرو ، بشوریم با نشودیم ؟

از بین بردن خراش‌های روی ماشین

فواید تنظیم موتور خودرو چیست ؟

واتر پمپ ماشین و نحوه نگهداری از آن

ماهک دنده چیه و چرا خراب میشه؟!

انتخاب باتری مناسب خودرو

بررسی علل خاموش شدن ناگهانی خودرو

عواقب تاخیر در تعویض تسمه ها

انواع صدای ماشین و علت ان

چگونه چراغ چک خودرو را خاموش کنیم؟

استارت خوردن و روشن نشدن ماشین

سنسور اکسیژن و عملکرد ان

اطلاعاتی در مورد سیبک فرمان خودرو و کاربرد ان

باز کردن و بستن پمپ بنزین ۲۰۶

نکات نگهداری از گیربکس دستی خودرو

هوزینگ دیفرانسیل گیربکس خودرو

تشریح کامل چراغ های اخطار پشت آمپر خودرو

نحوه خاموش کردن چراغ آچار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *