انواع صدای ماشین و علائم آن

  • سر و صدا در حالت درجا و هنگام استارت
  • سر و صدا هنگام استارت زدن و هنگام رانندگی
  • صدا هنگام تعویض دنده و کلاچ کردن
  • صدا در هنگام فرمان و ترمز
  • سر و صدا از کف زیرین
  • صداها در فضای داخلی
    صدای ماشین و علل آنصداهای ناآشنا خودرو را می توان با شبیه سازی موقعیتی که در آن صداها تا حد امکان نزدیکتر می شود و کاهش صداهای دیگر تا حد امکان بررسی کرد. بنابراین یک سواری رایگان در یک محیط آرام برای عیب یابی بهتر از ترافیک پر سر و صدا است. همراه داشتن یک مسافر باتجربه که می تواند صداهایی را که عادت به شنیدن آنها ندارید را تشخیص دهد و در عین حال می تواند روی مکان یابی سر و صدا تمرکز کند، می تواند مفید باشد. در ادامه شما را با صداها و موقعیت های مختلفی که در آنها ممکن است رخ دهد آشنا می کنیم و علل احتمالی را فهرست می کنیم.

به هر حال: اگر ماشین نه تنها صدا می دهد، بلکه تکان می خورد یا می لرزد، ما در اینجا به شما نکاتی را در مورد علت آن می دهیم: تکان های ماشین و لرزش: باعث می شود .

سر و صدا در زمان ثابت و هنگام استارت
دکمه استارت ماشین
کمک فنرهای معیوب می تواند باعث شود که ماشین هنگام سوار شدن به جیر جیر بزند . در این صورت باید کمک فنرها را توسط متخصص بررسی کنید.

اگر خودرو هنگام روشن شدن اشتعال زمزمه می کند، به سادگی صدای کار پمپ بنزین است که می توان آن را نادیده گرفت.

اگر بالابرهای هیدرولیک فرسوده شوند، موتور هنگام استارت زدن صدای کلیک ایجاد می کند . در این مورد، یک متخصص باید آسیب را بررسی کند.

اگر ماشین در هنگام دور زدن صدای جیر جیر می کند، ممکن است تسمه V شکل باشد. اگر فقط شل است، باید سفت شود. اگر تسمه V شکل قدیمی است باید تعویض شود.

سر و صدا هنگام استارت زدن و هنگام رانندگی

اگر هنگام رانندگی یا استارت زدن صدای غرش و بوم را می شنوید، ممکن است اگزوز نشتی داشته باشد. برای بررسی محل نشتی، لوله اگزوز را با دستمال بسته نگه دارید. اگر هیچ فشار متقابلی احساس نمی‌کنید و صدای خش خش در جای دیگری وجود دارد، باید از شخص دیگری بخواهید تا بررسی کند که صدای خش خش از کجا می‌آید. سوراخ های کوچکتر را اغلب می توان با خمیر مهر و موم کرد. اگر سوراخ ها بزرگتر یا زیاد هستند، اگزوز باید تعویض شود.

اگر هنگام استارت زدن یا رانندگی صدای جیر جیر می شنوید، ممکن است تسمه V شکل باشد. اگر شل است فقط باید سفت شود. یک تسمه V شکل فرسوده باید با یک تسمه جدید جایگزین شود.

ترکیدن هنگام پا گذاشتن روی گاز ممکن است به دلیل آتش سوزی نادرست باشد. اگر مشکل چندین بار رخ داد، خودرو باید توسط متخصص بررسی شود.

اگر در حین رانندگی صدای سوت می‌شنوید ، ممکن است روغن کافی در گیربکس وجود نداشته باشد. در این صورت باید در اسرع وقت بررسی کنید که آیا روغن دنده به بیرون نشت کرده است یا خیر.

فرسوده بالابرهای سوپاپ هیدرولیک می تواند باعث شود موتور هنگام رانندگی به صدا درآید . اینکه آیا این واقعاً علت است یا خیر، باید توسط متخصص بررسی شود.

اگر خودرو هنگام رانندگی از روی دست اندازها به صدا در می آید، ممکن است استخوان جناغی، کمک فنر یا حتی تثبیت کننده ها فرسوده شوند. برای بررسی این موضوع، خودرو باید بر روی سکوی بالابر قرار داده شود و اجزای آن به صورت جداگانه بررسی شوند.

صدا هنگام تعویض دنده و کلاچ کردن

اگر هنگام تعویض دنده صدای تند و کوبیدن می شنوید ، موتور یا بلبرینگ گیربکس معمولا معیوب است. ماشین باید بلند شود و یاتاقان ها باید بررسی شوند.

اگر صدای تق تق در هنگام تعویض دنده وجود داشته باشد، لاستیک‌های اگزوز شل یا پاره می‌شوند: سپس اگزوز هنگام تغییر بار به صفحات محافظ حرارتی اطراف یا بدنه برخورد می‌کند.

گاهی اوقات پدال کلاچ نیز مقصر است: به عنوان یک جزء متحرک، همیشه باید به خوبی روغن کاری شود. اگر روغن کاری تمام شده باشد، وقتی روی کلاچ پا می گذارید می توانید صدای جیر جیر را بشنوید . اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع: صدای جیر جیر، جغجغه یا سوت کلاچ: علل

صدا در هنگام فرمان و ترمز

اگر صدای تق تق در هنگام فرمان شنیدید ، باید ماشین را پارک کنید و در حالت ثابت چرخ ها را به راست و چپ بچرخانید و بررسی کنید که آیا در جایی چربی وجود دارد یا خیر. اگر بوت میل درایو پاره شده باشد، احتمالاً گریس نشت کرده و محل اتصال میل درایو خشک شده است که باعث ایجاد لرزش می شود. در این مورد، چکمه (که به آن دم نیز می گویند) باید تعویض شود.

اگر هنگام رانندگی و فرمان صدای زمزمه شنیده می شود، باید ماشین را مسدود کنید و بررسی کنید که آیا بلبرینگ چرخ معیوب است یا خیر.

همچنین میتوانید مطالعه کنید :   علت کار نکردن فن خودرو و نحوه حل مشکل

اگر صدای جیرجیر هنگام فرمان می شنوید ، چند دلیل ممکن است وجود داشته باشد: می تواند به دلیل شل بودن یا فرسودگی تسمه V شکل باشد (راه حل: سفت یا تعویض کنید). اگر صدای جیر جیر هنگام چرخش زیادتر شود، پمپ برق فرمان ممکن است روغن کافی نداشته باشد. در این حالت باید سطح روغن در مخزن سروو را بررسی کنید و در صورت لزوم سیستم را از نظر نشتی بررسی کنید. اگر صدای جیر جیر هنگام رانندگی رخ می دهد و هنگامی که در حالت ایستاده به جلو و عقب می روید، صدای ترک خوردگی می شنوید، باید بررسی کنید که آیا بلبرینگ تعلیق (بلبرینگ گنبدی) فرسوده شده است یا خیر . لاستیک‌های کهنه یا فرسوده نیز می‌توانند صدای جیر جیر را هنگام پیچیدن ایجاد کنند، همانطور که تایرهایی که کمتر باد شده‌اند.

اگر لنت های ترمز فرسوده شده باشند ، هنگام ترمزگیری صدای خراش را می شنوید . در این حالت، بهتر است بیشتر از این رانندگی نکنید، بلکه ماشین را به نزدیکترین کارگاه یدک بکشید یا با اوردایو مطلق در آنجا رانندگی کنید.

اگر ترمزها به درستی کار نکنند یا کثیف، زنگ زده، لعاب یا به سادگی بی کیفیت باشند، صدای جیر جیر می تواند هنگام ترمزگیری ایجاد شود.

سر و صدا از کف زیرین

نشتی اگزوز می تواند باعث ایجاد صداهای غرشی از زیر بدنه شود که هر چه بیشتر دریچه گاز را باز کنید بلندتر می شود. همانطور که در بالا ذکر شد، می توانید اگزوز را با یک پارچه بپوشانید و بررسی کنید که کجا می توانید صدای خش خش را بشنوید. نکاتی در مورد نحوه تعمیر: صدا خفه کن را درزبندی کنید یا صدا خفه کن را تعمیر کنید .

اگر هنگام تعویض دنده صدای تق تق از پایین بشنوید ، ممکن است لاستیک های اگزوز شل یا فرسوده شده باشند. در نتیجه، اگزوز به سپرهای حرارتی اطراف برخورد می کند.

با این حال، اگر صدای زنگ از زیر بدنه بشنوید ، محافظ حرارتی مبدل کاتالیزوری ممکن است شل شده باشد. در این حالت باید ماشین را روی یک سکوی بالابر ببرید و سپر حرارتی را از نظر محکم بودن بررسی کنید و در صورت لزوم آن را ببندید.

یک مبدل کاتالیزوری معیوب با هسته سرامیکی شکسته اگر از زیر بدنه به صدا درآید می تواند علت آن باشد. اگر ماشین جک شده است، می توانید به آرامی مبدل کاتالیزوری را بزنید و به قطعات شل گوش کنید. توجه: اگر خودرو برای مدت طولانی رانده شده باشد، اگزوز هنوز بسیار داغ است. برای ایمن بودن، صبر کنید تا خنک شود.

صداها در فضای داخلی

اگر داشبورد به صدا درآید ، اتصال شلی در جایی وجود دارد. در این حالت، باید روی داشبورد ضربه بزنید و نقطه شل را دوباره وصل کنید. اگر کمی دانش قبلی داشته باشید، می توانید به راحتی خودتان بدون کارگاه چنین کاری را انجام دهید.

اگر فن تهویه مطبوع مسدود شده باشد یا خیلی کند بچرخد، صدای جیغ می‌شنوید . در این صورت باید فورا تهویه را خاموش کرده و خودرو را به کارگاه ببرید. احتیاط: اگر چرخ فن دیگر اصلاً نچرخد، حتی می تواند شروع به سوختن کند. بنابراین، قطعا باید به تشکیل دود توجه کرد.

اگر کمپرسور تهویه مطبوع آسیب دیده باشد ، ممکن است صدای تق تق از داخل کمپرسور بشنوید . در این صورت احتمالاً تهویه مطبوع نیز دیگر کار نخواهد کرد .

اگر هنگام رانندگی از روی دست اندازها ، صندلی ماشین جیرجیر کند، مکانیزم صندلی فرسوده شده و باید برداشته شود و دوباره روغن کاری شود.

 
  
  نظربده مسابقه‌ای است برپایه نظرات، تجربیات و دانش ارزشمند شماست کاری که باید در این مسابقه انجام دهید ، این است که مطالب مختلف را مطالعه کنید و دیدگاه خود را درباره آن موضوع در بخش نظرات در پایین همان مطلب، به اشتراک بگذارید . شما با هر نظری که در سایت به ثبت می‌رسانید، امتیاز می‌گیرید و هر امتیاز دارای کد تخفیف خرید از فروشگاه و هدیه رایگان می باشد .  
  •  
  •  
  • پایان پیام

برندهای موجود

گارانتی محصولات عرضه شده

برندهای موجود

Ngktsq

برندهای موجود

اینه کاوج

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت مهرتابش

برندهای موجود

پخش شمع اورجینال رنو

برندهای موجود

دیسک و صفحه کلاج لوک المان

برندهای موجود

پخش محصولات گروه کارخانجات لاستیک سازی گیلان

برندهای موجود

پخش قطعات و لوازم جلوبندی خودرو رفیع نیا

برندهای موجود

اکسل روئین صنعت

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت رادیکال

برندهای موجود

پخش لوازم یدکی خودرو چکاد

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ام دبلیو اچ mwh

برندهای موجود

پخش محصولات سوخت اما

برندهای موجود

شرکت NGK ژاپن

برندهای موجود

پخش محصولات و پمپ بنزین های شرکت مادپارت

برندهای موجود

پخش پمپ بنزین های راویان نور ، دقایق فن

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت مارپیچ باختر MBC

برندهای موجود

نماینده و پخش کننده شمع KLG

برندهای موجود

برند بوش bosch و همه چیز درباره ان

برندهای موجود

ایده پارت

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت سامفر

برندهای موجود

پخش محصولات گوهر قطعه پارسیان

برندهای موجود

نماینده و پخش لامپ عقاب کره

برندهای موجود

اسپری انژکتور و محصولات نگهداری خودرو STP

برندهای موجود

پخش کابل های کنترلی خودرو و دستگاه های شیشه بالابر شرکت سبزوار PKC ( پیشرو کابل سبزوار )

برندهای موجود

شما بگویید چه برند و کالایی نیاز دارید

برندهای موجود

تسمه تایگر

برندهای موجود

هرینگتون

برندهای موجود

زمان فنر

برندهای موجود

اینه پیشگام

برندهای موجود

پخش اسپری انژکتور ام طوسی ( mtoosi )

برندهای موجود

پخش پمپ بنزین خودرو با برند bpco ( بی پی کو )

برندهای موجود

نماینده و پخش محصولات امیرنیا

برندهای موجود

پخش انواع دیسک و صفحه والئو فرانسه

برندهای موجود

نماینده و پخش کننده شمع PMQ تحت لیسانس Autolite

برندهای موجود

پخش انواع جک خودرو مددرویان

برندهای موجود

پخش کیت کلاچ پراید پی اچ سی والئو آبی (PHC Valeo) ساخت کره

برندهای موجود

بلبرینگ های FAG – بهترین کیفیت و قیمت

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ایمن تک پیشرو

برندهای موجود

پخش شمع سوزنی NGK معرفی شمع جی پاور ۷۰۹۲

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت اتحاد موتور ( امکو )

برندهای موجود

پخش کمک فنر های کوشاوران KDS

برندهای موجود

اسپری انژکتور شوی گانک

برندهای موجود

نماینده و پخش لنت های G.S.S

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت شتابکار

برندهای موجود

پخش ترموستات های باباپارت

برندهای موجود

پخش محصولات سمن شیمی

برندهای موجود

مرکز پخش عمده کمک فنر کوشاوران ، kds

برندهای موجود

پخش جعبه فرمان های مارپیچ باختر mbc

برندهای موجود

امید فنر

برندهای موجود

سنسور اکسیژن NTK ژاپن

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت بتا سرامد

برندهای موجود

کیت کلاچ ( دیسک و صفحه ) سکو

برندهای موجود

پخش فنر لول های شرکت AGU

برندهای موجود

پخش واترپمپ پارسیان

برندهای موجود

ایران کاربراتور

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ایران پژوهش

برندهای موجود

نماینده و عاملیت توزیع لنت ترمز gss با مهر استاندارد ایران

برندهای موجود

ایده نگر

برندهای موجود

پخش الماس پور

برندهای موجود

پخش محصولات دستگاه های شیشه بالابر شرکت صنعتی ابری

برندهای موجود

عرضه تسمه دانگیل کره

برندهای موجود

پخش محصولات جلوبندی لاهیجان

برندهای موجود

بازرگانی الماس پور

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت همتک

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ارال تک

برندهای موجود

توزیع تسمه ها و کیت های تایم پاورگریپ ، گیتس

برندهای موجود

وایرشمع بوجیکورد

برندهای موجود

پخش واترپمپ ایران گداخت

برندهای موجود

پخش و فروش لنت پارس

 
همچنین میتوانید مطالعه کنید :   واتر پمپ ماشین و نحوه نگهداری از آن
 انلاین شاپ الماس پور     

علائم خرابی سیستم فرمان هیدرولیک خودرو پراید ، پژو ۴۰۵ ،سمند ، پژو ۲۰۶ ،رنو تندر

نگهداری و سرویس دوره ای خودرو

تشخصیص صدای جعبه فرمان پژو ۴۰۵ و تست نشتی روغن

همه چیز درمورد ضدیخ

شناسایی شمع اکیوم اصلی و تقلبی در بازار

عیب یابی استپر موتور

انواع صدای ماشین و علت ان

در مورد شمع خودرو چه میدانید ؟

چگونه از صفحه کلاچ خودرو خود مراقبت کنیم؟

اطلاعاتی در مورد سیبک فرمان خودرو و کاربرد ان

اگر دهانه یا گًپ شمع تنظیم نباشد، چه بلایی سر ماشین می‌آید؟

هوزینگ دیفرانسیل گیربکس خودرو

تفاوت قطعات اصلی و غیراصلی لوازم یدکی خودرو

تاریخچه شمع

آموزش تصویری نحوه تعویض شمع خودرو پراید – ۲۰۶ – سمند – تیبا – پژو پارس

اشتباهات رایج مکانیک ها

راهنمای خرید جک خودرو و معرفی انواع جک ماشین

نکاتی که در مورد علائم نیم سوز شدن پمپ بنزین باید بدانید!

نگهداری موتور xu7

آموزش تعویض ماهک دنده پژو ۴۰۵ ، سمند ، پژو ۲۰۶ و زانتیا

پمپ روغن یا اویل پمپ چیست و چه وظیفه ای در خودرو دارد؟

سنسور اکسیژن و عملکرد ان

شستشو موتور خودرو ، بشوریم با نشودیم ؟

جلوگیری از دزدی و سرقت خودرو

چگونه شمع خودرو را تمیز کنیم؟

با روش صحیح اضافه کردنِ آب رادیاتور آشنا شوید

اموزش تعمیر جلوبندی پراید

روش‌های تشخیص رنگ شدگی بدنه خودرو کارکرده چیست؟

تفاوت لنت ترمز جلو و عقب خودرو در چیست؟

واتر پمپ چه نقشی در خودرو دارد؟

مهمترین مشخصه های روغن موتور مناسب برای خودرو

کمک فنر و عیب یابی کمک فنر خودرو

آیا ماشین دنده اتوماتیک دیسک و صفحه کلاچ دارد؟

موقع خرابی ماشین در جاده چیکار کنیم؟ 14 اقدام حیاتی

معرفی سوزن انژکتور، علائم خرابی و روش های شستشوی آن

بهترین روغن موتور بر اساس استاندارد گرانروی

باور غلط زیاد بودن شتاب خودرو با شمع چند الکترود اما باور صحیح بالا بودن عمر مفید شمع چند الکترود

سیم کلاچ رگلاژ اتوماتیک یا رگلاژ دستی ؟

مراحل راه‌اندازی فروشگاه لوازم یدکی

باتری خراب است یا دینام؟

دلیل عطسه و صدای انفجار در هواکش

لیست و جداول عیب یابی سیستم های مختلف خودرو

7 راه ساده و سریع جهت تشخیص شمع خراب خودرو

اهمیت نگهداری ، قطعات یدکی خودرو

۷ مرحله برای شناسایی و تعمیر خودرو خود

معرفی شغل مکانیک خودرو

نکات نگهداری از گیربکس دستی خودرو

استارت خوردن و روشن نشدن ماشین

۶ برند برتر شمع خودرو در ایران

منشا نشتی مایعات زیر خودرو چیست؟

نکات بسیار مهم درباره سیل رانندگی و خودرو

مشکلات انژکتورها و نحوه بررسی و رفع آنها

علت کار نکردن فن خودرو و نحوه حل مشکل

راه اندازی فروشگاه لوازم یدکی خودرو

علت صدای لق لق ، تق تق یا تقه مداوم در جعبه فرمان

آموزش روش های تعویض کاسه نمد و تعویض دنده

مکانیکی به زبان ساده؛ چگونه بدون دانش تخصصی عیب خودرو را کشف کنیم؟

علت خروج اب از اگزوز

آموزش کامل تمیز کردن استپر موتور Steper خودرو

نحوه تشخیص زمان تعویض صفحه کلاچ خودرو

چرا پیشرانه‌ها ضربه‌ (ناک) می‌زنند

ترموستات و مشکلاتش

درباره فیلتر بنزین (صافی بنزین خودرو) و نشانه های کثیف بودن آن بخوانید.

انتخاب باتری مناسب خودرو

نشانه های خرابی ترمز

دستگاه شیشه بالابر خودرو چیست و چه ویژه‌گی هایی دارد ؟

نکاتی ساده جهت خنک تر کردن کولر خودرو

راهنمای خرید و انتخاب واترپمپ خودرو

علت نرسیدن برق به پمپ بنزین

دلیل قطع و وصل شدن کولر ماشین چیست؟

اهمیت شستشوی سیستم سوخت رسانی خودرو

ماهک دنده چیه و چرا خراب میشه؟!

چرا ماشین دیر روشن می شود؟

زمان تعویض روغن های ترمز، هیدرولیک و گیربکس

استارت خوردن و علت روشن نشدن ماشین

علائم خرابی سنسور دریچه گاز + نحوه عیب یابی

اکسل خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

نحوه ی خاموش کردن چراغ آچار(سرویس) پژو۲۰۶ و رانا

استپر موتور چیست و نشانه‌ خرابی استپر موتور خودرو چیست ؟

عیب یابی سریع خودرو و تعمیر آن

شمع خودرو چیست؟ عیب یابی تصویری شمع خودرو

شایع ترین ایرادات خودرو

نکات نگهداری خودرو

علت و علائم خرابی شمع خودرو

تفاوت شمع پلاتینیوم و ایریدیوم

علت اصلی سفت شدن فرمان هیدرولیک چیست؟

علائمی که خبر از خرابی و نیم‌ سوز شدن پمپ بنزین دارند

نشانه هایی که خرابی پمپ بنزین خودرو شما را هشدار می دهد

معرفی ۱۵ هشدار برای جلوگیری از خرابی جلوبندی خودرو

راهنمای خرید لاستیک دولتی به قیمت کارخانه

از صفر تا صد اسپری انژکتور شور و نحوه استفاده از ان

اولین اقدام پس از روشن شدن چراغ چک خودرو چیست؟

وایر شمع چیست و چه نقشی در خودرو دارد ؟

انواع کمک‌فنر و کاربرد آن در خودرو

آیا بلبرینگ ها و رولبرینگ ها مشابه یکدیگر هستند؟

تست و تعویض پمپ بنزین ماشین

نکات و توصیه های مهم برای نگهداری انواع خودرو ها

نگهداری خودرو نیازمند توجه به چه نکاتی است؟

نشتی روغن هیدرولیک

ماهک گیربکس چیست و چگونه عمل می کند؟

چگونه مصرف سوخت و بنزین خودرو را کاهش دهید

خلافی آنلاین/استعلام خلافی خودرو از طریق اینترنت، پیام کوتاه ، تلفن

قطع و وصل اتوماتیک پمپ بنزین

جعبه فرمان چیست و چه وظیفه‌ای دارد ؟

علت کم جون شدن ماشین

دلایل سوختن لامپ چراغهای خودرو و روشهای جلوگیری از آن

شیر فرمان یا شیر هیدرولیک چیست و چه وظایفی دارد؟

مراحل تست پمپ بنزین

روش‌های تست شمع خودرو چگونه است؟

۵ دلیل واضح برای تعویض دیسک و صفحه کلاچ خودرو

بررسی دلایل پرش دنده گیربکس اتومات + نحوه رفع مشکل

آموزش نصب رله تقویت کننده شیشه بالابر پراید ، پژو ۴۰۵

راه اندازی مغازه ی تعویض روغنی | درآمد و معایب تعویض روغنی

برداشتن کاتالیزور ماشین و معایب و مزایا

عواقب تاخیر در تعویض تسمه ها

زمان و دلایل تعویض روغن گیربکس های دستی و دیفرانسیل

دستگاه ها و تجهیزات لازم جهت راه اندازی اتوسرویس تعویض روغنی و آپاراتی

بهترین روش های کاهش مصرف سوخت خودرو

چگونه چراغ چک خودرو را خاموش کنیم؟

جعبه فرمان چیست و دقیقا چه کار می کند؟

شناسایی شمع NGK تقلبی و اصلی

چرا خودروی ما داغ می کند؟

آشنایی با دسته موتور خودرو

وقتی آمپر آب ماشین بالا رفت چه کنیم؟

استپر چیست و چه نقشی در خودرو دارد؟

آشنایی با روغن موتور و روغن سوزی خودرو

خودروی هیبریدی چیست و چگونه کار می کند؟/آشنایی با خودروهای هیبریدی موجود در ایران (+جزئیات و عکس)

چرا وقتی ترمز میکنم ماشین خاموش میشه یا کم جون میشه؟

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس دستی و اتوماتیک

دلیل آب کم کردن خودرو چیست؟

همه چیز در مورد تسمه تایم و زنجیر تایم

نشانه های مهم ضعیف شدن لنت ترمز

واتر پمپ ماشین و نحوه نگهداری از آن

آموزش خاموش کردن چراغ سرویس در خودروهای داخلی

انواع پمپ بنزین خودرو

علائم و تست خرابی پمپ بنزین انواع ماشین

نحوه انتخاب و خرید شمع موتور خودرو

بررسی علل خاموش شدن ناگهانی خودرو

تشریح کامل چراغ های اخطار پشت آمپر خودرو

باز کردن و بستن پمپ بنزین ۲۰۶

از بین بردن خراش‌های روی ماشین

اشتباه اکثر رانندگان ایرانی موقع پر کردن باک بنزین

چرا صدای پمپ بنزین نمیاد؟

کوئل خودرو و عیب یابی

وظیفه پمپ بنزین خودرو + نشانه خرابی پمپ بنزین ماشین

علت چرب شدن شمع خودرو و نحوه رفع آن

تشخیص نوع خرابی شمع از روی شکل ظاهری شمع

کاربرد درب سوپاپ و واشر درب سوپاپ چیست

نحوه ی خاموش کردن چراغ آچار(سرویس) سمند EF7

علت ذوب شدن سر شمع خودرو

نکاتی در مورد نگهداری خودرو

نحوه خاموش کردن چراغ آچار

اصول نگهداری از خودرو

۱۰ دلیل رایج روشن شدن چراغ چک در خودروها

روغن سوزی موتور خودرو

نحوه صحیح آب بندی کردن خودروی صفر

شستشوی انژکتور

فواید تنظیم موتور خودرو چیست ؟

همه چیز درباره شمع خودرو

تنظیم موتور با دستگاه دیاگ

بلایی که بنزین معمولی سر خودرو‌ می‌آورد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *