👨‍🔧 پنج ایراد مهمی که باید آنها را جدی بگیرید

خودرو های امروزی هر چقدر هم که با کیفیت و مطمئن باشند، به مراقبت و رسیدگی نیاز دارند. وجود انواع سیستم های الکترونیکی، قطعات ثابت و متحرک زیاد و همچنین فشارهای وارده به بخش های مختلف در طول زمان ایجاب می کند که مالکان برای جلوگیری از خرابی وسیله نقلیه خود هر از چند گاهی قسمت های اصلی را بازدید نموده و در صورت مشاهده برخی علایم سریعا به تعمیرگاه مراجعه کنند.

اکثر خرابی ها قبل از وقوع نشانه هایی را بروز می دهند، به همین جهت می توان با اقدام به موقع از آنها جلوگیری کرد. البته این کار هزینه هایی را نیز در پی دارد، اما همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. با این پیش زمینه قصد داریم در مطلب حاضر به برخی از شایع ترین علایم که در صورت بی توجهی ممکن است خرابی های بزرگی به دنبال داشته باشند، بپردازیم.

دود سنگین

وقتی از دهانه اگزوز دود زیادی خارج می شود، حتما ایرادی در موتور وجود دارد. این دود می تواند به رنگ های سفید، خاکستری، آبی یا سیاه باشد که هر کدام از آنها نمایانگر مشکلی خاص است.

دود سفید حکایت از آن دارد که موتور آب را به درون اگزوز می فرستد. این مشکل در خودروهای بنزینی ناشی از ایراد در واشر سر سیلندر و در خودروهای دیزلی می تواند ناشی از ایراد در زمانبندی تزریق سوخت باشد. اگر به دود سفید بی اعتنایی کنید، در نهایت سر سیلندر خودرو با مشکلی جدی مواجه می شود.

دود آبی به معنای اینست که موتور خودرو روغن سوزی دارد. علت این مساله نقص در رینگ پیستون است که باید حتما تعویض گردد. از آنجایی که برطرف کردن این ایراد نیازمند باز شدن موتور می باشد، هزینه زیادی به مالک تحمیل خواهد شد. چنانچه هنگام رانندگی بوی خاصی به مشامتان رسید، حتما گازهای خروجی از اگزوز را چک کنید.

دود سیاه نشان دهنده ترکیب نادرست میزان سوخت و هوا است. در موتورهای بنزینی تنظیم مجدد موتور می تواند این ایراد را رفع کند، اما در موتورهای دیزلی این مساله نیازمند بررسی بیشتر است.

دود خاکستری می تواند نشانه مشکلات مختلفی باشد؛ مثل مشکل در سر سیلندر و نشت روغن یا آب به درون محفظه احتراق و همچنین شکستگی دریچه تهویه کارتر (PCV). رفع این ایراد نیز می تواند هزینه زیادی روی دوش مالک خودرو بگذارد.

چنانچه در مورد خروج دود از اگزوز خودروی خود تردید دارید، می توانید با یکی از دوستان خود این مساله را کنترل کنید؛ البته گهگاه چنانچه میزان دود خروجی زیاد باشد، می توان با دقت در آینه ها آن را مشاهده کرد.

نشت مایعات

برای به حرکت درآوردن هر خودرویی، انواع مایعات مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. به همین جهت شاید در بلند مدت برخی اتصالات یا مجاری نشتی داشته باشند.

برای پی بردن به این مشکل همیشه جایی را که اتومبیل خود را پارک می کنید، به دقت کنترل کنید تا اثری از لکه های روغن نباشد؛ بازبینی و بررسی هفتگی قسمت های مربوط به حفظ یا انتقال مایعات نیز می تواند بسیار مفید باشد.

چنانچه بر روی رینگ یا لاستیک روغن غیر عادی دیدید، به احتمال بسیار سیستم ترمز نشتی پیدا کرده است. اگر پدال ترمز نرم تر از قبل شده باشد، این احتمال قوت می گیرد؛ بنابراین بلافاصله سطح روغن ترمز را چک کنید. در صورت محرز شدن این مشکل حتما مکانیک خود را در جریان گذاشته و یا اتومبیل خود را با یدک کش به تعمیرگاه منتقل کنید. در این شرایط رانندگی با خودرو به هیچ وجه توصیه نمی شود.

گاه نشت روغن بر روی موتور خودرو به وضوح قابل مشاهده است. البته بیشتر اوقات نشتی ها – مخصوصا نشتی سیستم خنک کننده – هنگام کارکرد موتور و در دمای عملیاتی رخ می دهند، بنابراین بد نیست گهگاه پس از مسافرت های نسبتا طولانی قبل از خاموش کردن خودرو اطراف موتور را چک کنید. نشتی روغن سیستم هیدرولیک فرمان یکی دیگر از موارد شایع است که با دقت در محفظه و پمپ می توان به آن پی برد.

اگر نشتی از مجاری سوخت رسانی اتفاق بیفتد، سریعا یک ظرف را در زیر قسمت مربوطه بگذارید تا از جاری شدن آن جلوگیری کنید. ناگفته پیداست که در این شرایط باید بسیار محتاطانه عمل نموده و از روشن کردن خودرو یا هر شی دیگر امتناع نمایید.

صداها و لرزش های غیر عادی

با گذشت زمان برخی از اتومبیل ها صداها، لرزش ها، ضربه ها و رفتارهای غیر عادی از خود نشان می دهند. اگر اتومبیل تان هنگام عبور از روی دست اندازهای کوچک صدای غیر طبیعی تولید می کند، احتمالا به بوش های جدید نیاز پیدا خواهید کرد؛ اما اگر این اتفاق بر روی دست اندازهای بزرگ رخ می دهد، احتمالا کمک فنرها آسیب دیده اند.

همچنین میتوانید مطالعه کنید :   علائم خرابی سیستم فرمان هیدرولیک خودرو پراید ، پژو ۴۰۵ ،سمند ، پژو ۲۰۶ ،رنو تندر

رسید، سیستم فرمان باید در اولین فرصت بازبینی شود.

بدترین نوع صدایی که یک موتور تولید می کند، به ناک یا صدای کوبیدن مربوط می شود. چنانچه با این نوع صدا روبرو شدید ابتدا سطح روغن را چک کنید، اگر میزان آن معمولی بود باید خود را برای هزینه ای گران تر آماده کنید. البته یک نوع صدای ضربات خفیف نیز وجود دارد که احتمالا مربوط به تایپیت ها است. به هر ترتیب در صورت شنیدن صدای غیر عادی از موتور حتما به مکانیک مراجعه کنید.

مشکلات غیر متداول

این نوع از مشکلات معمولا به ندرت دیده می شوند. برای مثال پس از مدتی مصرف سوخت خودرو بالا می رود و یا توان موتور افت می کند که در چنین مواقعی تنظیم مجدد موتور احتمالا راهگشا باشد.

اگر برخی مواقع موتور به سختی روشن می شود، هنگام مراجعه به مکانیک حتما این مساله را مطرح کنید. چنانچه موتور اتومبیلتان تقویت شده، استفاده از نشان دهنده های فشار و دمای روغن نیز امری ضروری است.

در حالت کلی باید رفتار اتومبیل خود را همواره به دقت زیر نظر بگیرید. هر مشکل غیر عادی که بروز می کند، حتما دلیلی دارد؛ البته برخی از این مشکلات به شرایط محیطی مثل سرما یا گرمای بیش از حد وابسته هستند که در وضعیت عادی خودبخور برطرف می شوند و جای نگرانی وجود ندارد.

ایرادات برقی

شاید دیده باشید که هنگام درجا کار کردن برخی خودروها در شب، نور چراغ های اصلی نوسان پیدا کرده و یا هنگام شتاب گیری کم و زیاد می شود. این مساله در کنار دکمه هایی که گهگاه کار نمی کنند، می تواند گویای یک مشکل جدی در سیستم برق خودرو باشد.

جعبه فیوز اولین قسمتی است که در صورت بروز یک مشکل الکتریکی باید بررسی شود. اگر در این بخش مشکلی مشاهده نکردید، بهتر است کار را به کاردان سپرده و از یک برق کار کمک بگیرید؛ زیرا در صورت اشتباه این احتمال وجود دارد که خودرو دچار حریق شود.

جمع بندی

بسیاری از ما عادت داریم همزمان با روشن کردن موتور، سیستم صوتی خودرو را نیز روشن کنیم. بهتر است گهگاه هنگام رانندگی، به جای گوش دادن به موسیقی، دنبال صداها و لرزش های غیرعادی بگردیم. اگر با مورد عجیبی روبرو شدیم، شرایطی مثل سرد یا گرم بودن موتور، سمتی از خودرو که ایراد بروز کرده و جزییات مسیر را به خاطر بسپاریم تا موقع مراجعه به تعمیرگاه با مکانیک در میان بگذاریم.

هر چه وقت بیشتری را برای پیدا کردن عیوب خودروی خود صرف کنیم، هم در هزینه ها صرفه جویی خواهیم کرد و هم در شرایط اضطراری خواهیم توانست جان خود یا عزیزانمان را نجات دهیم.

منبع:autoevolution

 
  
  نظربده مسابقه‌ای است برپایه نظرات، تجربیات و دانش ارزشمند شماست کاری که باید در این مسابقه انجام دهید ، این است که مطالب مختلف را مطالعه کنید و دیدگاه خود را درباره آن موضوع در بخش نظرات در پایین همان مطلب، به اشتراک بگذارید . شما با هر نظری که در سایت به ثبت می‌رسانید، امتیاز می‌گیرید و هر امتیاز دارای کد تخفیف خرید از فروشگاه و هدیه رایگان می باشد .  
  •  
  •  
  • پایان پیام

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت اتحاد موتور ( امکو )

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ایران پژوهش

برندهای موجود

پخش محصولات گروه کارخانجات لاستیک سازی گیلان

برندهای موجود

پخش محصولات دستگاه های شیشه بالابر شرکت صنعتی ابری

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت بتا سرامد

برندهای موجود

دیسک و صفحه کلاج لوک المان

برندهای موجود

ایده نگر

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت مارپیچ باختر MBC

برندهای موجود

نماینده و پخش لامپ عقاب کره

برندهای موجود

پخش کمک فنر های کوشاوران KDS

برندهای موجود

توزیع تسمه ها و کیت های تایم پاورگریپ ، گیتس

برندهای موجود

پخش انواع جک خودرو مددرویان

برندهای موجود

Ngktsq

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت سامفر

برندهای موجود

پخش ترموستات های باباپارت

برندهای موجود

سنسور اکسیژن NTK ژاپن

برندهای موجود

پخش واترپمپ پارسیان

برندهای موجود

پخش قطعات و لوازم جلوبندی خودرو رفیع نیا

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت رادیکال

برندهای موجود

امید فنر

برندهای موجود

بلبرینگ های FAG – بهترین کیفیت و قیمت

برندهای موجود

شما بگویید چه برند و کالایی نیاز دارید

برندهای موجود

پخش شمع سوزنی NGK معرفی شمع جی پاور ۷۰۹۲

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت مهرتابش

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ام دبلیو اچ mwh

برندهای موجود

شرکت NGK ژاپن

برندهای موجود

تسمه تایگر

برندهای موجود

پخش انواع دیسک و صفحه والئو فرانسه

برندهای موجود

اسپری انژکتور شوی گانک

برندهای موجود

پخش محصولات سوخت اما

برندهای موجود

برند بوش bosch و همه چیز درباره ان

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ارال تک

برندهای موجود

پخش پمپ بنزین های راویان نور ، دقایق فن

برندهای موجود

ایران کاربراتور

برندهای موجود

پخش الماس پور

برندهای موجود

پخش محصولات جلوبندی لاهیجان

برندهای موجود

پخش شمع اورجینال رنو

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت شتابکار

برندهای موجود

پخش و فروش لنت پارس

برندهای موجود

اسپری انژکتور و محصولات نگهداری خودرو STP

برندهای موجود

نماینده و پخش لنت های G.S.S

برندهای موجود

وایرشمع بوجیکورد

برندهای موجود

پخش محصولات سمن شیمی

برندهای موجود

مرکز پخش عمده کمک فنر کوشاوران ، kds

برندهای موجود

پخش محصولات و پمپ بنزین های شرکت مادپارت

برندهای موجود

پخش اسپری انژکتور ام طوسی ( mtoosi )

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ایمن تک پیشرو

برندهای موجود

کیت کلاچ ( دیسک و صفحه ) سکو

برندهای موجود

نماینده و پخش کننده شمع KLG

برندهای موجود

نماینده و عاملیت توزیع لنت ترمز gss با مهر استاندارد ایران

برندهای موجود

اکسل روئین صنعت

برندهای موجود

هرینگتون

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت همتک

برندهای موجود

پخش لوازم یدکی خودرو چکاد

برندهای موجود

عرضه تسمه دانگیل کره

برندهای موجود

نماینده و پخش کننده شمع PMQ تحت لیسانس Autolite

برندهای موجود

پخش محصولات گوهر قطعه پارسیان

برندهای موجود

اینه کاوج

برندهای موجود

نماینده و پخش محصولات امیرنیا

برندهای موجود

پخش پمپ بنزین خودرو با برند bpco ( بی پی کو )

برندهای موجود

گارانتی محصولات عرضه شده

برندهای موجود

پخش کابل های کنترلی خودرو و دستگاه های شیشه بالابر شرکت سبزوار PKC ( پیشرو کابل سبزوار )

برندهای موجود

پخش واترپمپ ایران گداخت

برندهای موجود

پخش جعبه فرمان های مارپیچ باختر mbc

برندهای موجود

ایده پارت

برندهای موجود

اینه پیشگام

برندهای موجود

زمان فنر

برندهای موجود

بازرگانی الماس پور

برندهای موجود

پخش فنر لول های شرکت AGU

برندهای موجود

پخش کیت کلاچ پراید پی اچ سی والئو آبی (PHC Valeo) ساخت کره

 
همچنین میتوانید مطالعه کنید :   کاربرد درب سوپاپ و واشر درب سوپاپ چیست
 انلاین شاپ الماس پور     

شستشو موتور خودرو ، بشوریم با نشودیم ؟

استپر موتور چیست و نشانه‌ خرابی استپر موتور خودرو چیست ؟

تشخصیص صدای جعبه فرمان پژو ۴۰۵ و تست نشتی روغن

علت کار نکردن فن خودرو و نحوه حل مشکل

سیم کلاچ رگلاژ اتوماتیک یا رگلاژ دستی ؟

نگهداری موتور xu7

دلیل قطع و وصل شدن کولر ماشین چیست؟

دلیل عطسه و صدای انفجار در هواکش

تنظیم موتور با دستگاه دیاگ

روغن سوزی موتور خودرو

انواع کمک‌فنر و کاربرد آن در خودرو

چگونه مصرف سوخت و بنزین خودرو را کاهش دهید

مشکلات انژکتورها و نحوه بررسی و رفع آنها

درباره فیلتر بنزین (صافی بنزین خودرو) و نشانه های کثیف بودن آن بخوانید.

مراحل تست پمپ بنزین

از صفر تا صد اسپری انژکتور شور و نحوه استفاده از ان

کاربرد درب سوپاپ و واشر درب سوپاپ چیست

آشنایی با روغن موتور و روغن سوزی خودرو

عیب یابی استپر موتور

جعبه فرمان چیست و چه وظیفه‌ای دارد ؟

زمان و دلایل تعویض روغن گیربکس های دستی و دیفرانسیل

استارت خوردن و روشن نشدن ماشین

تشریح کامل چراغ های اخطار پشت آمپر خودرو

اکسل خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

باز کردن و بستن پمپ بنزین ۲۰۶

تفاوت لنت ترمز جلو و عقب خودرو در چیست؟

معرفی شغل مکانیک خودرو

نگهداری خودرو نیازمند توجه به چه نکاتی است؟

استارت خوردن و علت روشن نشدن ماشین

کمک فنر و عیب یابی کمک فنر خودرو

واتر پمپ ماشین و نحوه نگهداری از آن

دلایل سوختن لامپ چراغهای خودرو و روشهای جلوگیری از آن

نحوه ی خاموش کردن چراغ آچار(سرویس) سمند EF7

۶ برند برتر شمع خودرو در ایران

نشانه های مهم ضعیف شدن لنت ترمز

راهنمای خرید لاستیک دولتی به قیمت کارخانه

چرا پیشرانه‌ها ضربه‌ (ناک) می‌زنند

علت چرب شدن شمع خودرو و نحوه رفع آن

در مورد شمع خودرو چه میدانید ؟

تفاوت شمع پلاتینیوم و ایریدیوم

برداشتن کاتالیزور ماشین و معایب و مزایا

انتخاب باتری مناسب خودرو

۵ دلیل واضح برای تعویض دیسک و صفحه کلاچ خودرو

آشنایی با دسته موتور خودرو

چرا خودروی ما داغ می کند؟

علت خروج اب از اگزوز

باتری خراب است یا دینام؟

نکات بسیار مهم درباره سیل رانندگی و خودرو

اشتباه اکثر رانندگان ایرانی موقع پر کردن باک بنزین

راه اندازی مغازه ی تعویض روغنی | درآمد و معایب تعویض روغنی

چگونه از صفحه کلاچ خودرو خود مراقبت کنیم؟

عیب یابی سریع خودرو و تعمیر آن

علت نرسیدن برق به پمپ بنزین

علائم خرابی سنسور دریچه گاز + نحوه عیب یابی

با روش صحیح اضافه کردنِ آب رادیاتور آشنا شوید

اطلاعاتی در مورد سیبک فرمان خودرو و کاربرد ان

تشخیص نوع خرابی شمع از روی شکل ظاهری شمع

مهمترین مشخصه های روغن موتور مناسب برای خودرو

منشا نشتی مایعات زیر خودرو چیست؟

تفاوت قطعات اصلی و غیراصلی لوازم یدکی خودرو

مکانیکی به زبان ساده؛ چگونه بدون دانش تخصصی عیب خودرو را کشف کنیم؟

اصول نگهداری از خودرو

روش‌های تست شمع خودرو چگونه است؟

از بین بردن خراش‌های روی ماشین

بهترین روش های کاهش مصرف سوخت خودرو

علت ذوب شدن سر شمع خودرو

روش‌های تشخیص رنگ شدگی بدنه خودرو کارکرده چیست؟

دلیل آب کم کردن خودرو چیست؟

نکات نگهداری خودرو

چگونه شمع خودرو را تمیز کنیم؟

وقتی آمپر آب ماشین بالا رفت چه کنیم؟

بررسی دلایل پرش دنده گیربکس اتومات + نحوه رفع مشکل

شستشوی انژکتور

تست و تعویض پمپ بنزین ماشین

اولین اقدام پس از روشن شدن چراغ چک خودرو چیست؟

معرفی سوزن انژکتور، علائم خرابی و روش های شستشوی آن

علائمی که خبر از خرابی و نیم‌ سوز شدن پمپ بنزین دارند

شایع ترین ایرادات خودرو

7 راه ساده و سریع جهت تشخیص شمع خراب خودرو

بلایی که بنزین معمولی سر خودرو‌ می‌آورد

نشانه های خرابی ترمز

بهترین روغن موتور بر اساس استاندارد گرانروی

نکات و توصیه های مهم برای نگهداری انواع خودرو ها

بررسی علل خاموش شدن ناگهانی خودرو

۷ مرحله برای شناسایی و تعمیر خودرو خود

موقع خرابی ماشین در جاده چیکار کنیم؟ 14 اقدام حیاتی

آموزش نصب رله تقویت کننده شیشه بالابر پراید ، پژو ۴۰۵

جعبه فرمان چیست و دقیقا چه کار می کند؟

همه چیز درمورد ضدیخ

نشانه هایی که خرابی پمپ بنزین خودرو شما را هشدار می دهد

فواید تنظیم موتور خودرو چیست ؟

تاریخچه شمع

وظیفه پمپ بنزین خودرو + نشانه خرابی پمپ بنزین ماشین

آیا بلبرینگ ها و رولبرینگ ها مشابه یکدیگر هستند؟

چرا وقتی ترمز میکنم ماشین خاموش میشه یا کم جون میشه؟

دستگاه شیشه بالابر خودرو چیست و چه ویژه‌گی هایی دارد ؟

شناسایی شمع اکیوم اصلی و تقلبی در بازار

سنسور اکسیژن و عملکرد ان

خودروی هیبریدی چیست و چگونه کار می کند؟/آشنایی با خودروهای هیبریدی موجود در ایران (+جزئیات و عکس)

انواع پمپ بنزین خودرو

چرا ماشین دیر روشن می شود؟

همه چیز درباره شمع خودرو

راهنمای خرید و انتخاب واترپمپ خودرو

۱۰ دلیل رایج روشن شدن چراغ چک در خودروها

نکات نگهداری از گیربکس دستی خودرو

آموزش کامل تمیز کردن استپر موتور Steper خودرو

نشتی روغن هیدرولیک

راهنمای خرید جک خودرو و معرفی انواع جک ماشین

دستگاه ها و تجهیزات لازم جهت راه اندازی اتوسرویس تعویض روغنی و آپاراتی

اشتباهات رایج مکانیک ها

ماهک گیربکس چیست و چگونه عمل می کند؟

علت و علائم خرابی شمع خودرو

نحوه ی خاموش کردن چراغ آچار(سرویس) پژو۲۰۶ و رانا

علت اصلی سفت شدن فرمان هیدرولیک چیست؟

هوزینگ دیفرانسیل گیربکس خودرو

واتر پمپ چه نقشی در خودرو دارد؟

قطع و وصل اتوماتیک پمپ بنزین

شناسایی شمع NGK تقلبی و اصلی

جلوگیری از دزدی و سرقت خودرو

وایر شمع چیست و چه نقشی در خودرو دارد ؟

اهمیت نگهداری ، قطعات یدکی خودرو

آموزش خاموش کردن چراغ سرویس در خودروهای داخلی

نگهداری و سرویس دوره ای خودرو

معرفی ۱۵ هشدار برای جلوگیری از خرابی جلوبندی خودرو

کوئل خودرو و عیب یابی

زمان تعویض روغن های ترمز، هیدرولیک و گیربکس

شمع خودرو چیست؟ عیب یابی تصویری شمع خودرو

شیر فرمان یا شیر هیدرولیک چیست و چه وظایفی دارد؟

آیا ماشین دنده اتوماتیک دیسک و صفحه کلاچ دارد؟

عواقب تاخیر در تعویض تسمه ها

نحوه خاموش کردن چراغ آچار

خلافی آنلاین/استعلام خلافی خودرو از طریق اینترنت، پیام کوتاه ، تلفن

علائم و تست خرابی پمپ بنزین انواع ماشین

ترموستات و مشکلاتش

نکاتی در مورد نگهداری خودرو

نحوه انتخاب و خرید شمع موتور خودرو

علائم خرابی سیستم فرمان هیدرولیک خودرو پراید ، پژو ۴۰۵ ،سمند ، پژو ۲۰۶ ،رنو تندر

اگر دهانه یا گًپ شمع تنظیم نباشد، چه بلایی سر ماشین می‌آید؟

باور غلط زیاد بودن شتاب خودرو با شمع چند الکترود اما باور صحیح بالا بودن عمر مفید شمع چند الکترود

چگونه چراغ چک خودرو را خاموش کنیم؟

استپر چیست و چه نقشی در خودرو دارد؟

نکاتی که در مورد علائم نیم سوز شدن پمپ بنزین باید بدانید!

علت کم جون شدن ماشین

آموزش تعویض ماهک دنده پژو ۴۰۵ ، سمند ، پژو ۲۰۶ و زانتیا

نحوه صحیح آب بندی کردن خودروی صفر

آموزش تصویری نحوه تعویض شمع خودرو پراید – ۲۰۶ – سمند – تیبا – پژو پارس

مراحل راه‌اندازی فروشگاه لوازم یدکی

راه اندازی فروشگاه لوازم یدکی خودرو

پمپ روغن یا اویل پمپ چیست و چه وظیفه ای در خودرو دارد؟

همه چیز در مورد تسمه تایم و زنجیر تایم

چرا صدای پمپ بنزین نمیاد؟

علت صدای لق لق ، تق تق یا تقه مداوم در جعبه فرمان

آموزش روش های تعویض کاسه نمد و تعویض دنده

انواع صدای ماشین و علت ان

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس دستی و اتوماتیک

لیست و جداول عیب یابی سیستم های مختلف خودرو

ماهک دنده چیه و چرا خراب میشه؟!

نحوه تشخیص زمان تعویض صفحه کلاچ خودرو

اموزش تعمیر جلوبندی پراید

نکاتی ساده جهت خنک تر کردن کولر خودرو

اهمیت شستشوی سیستم سوخت رسانی خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *