یکی از مهمترین و ضروری ترین ابزارها در هر خودرو جک برای تعویض لاستیک پنچر است. تعداد کمی از رانندگان تصمیم می گیرند بدون اطلاع از وضعیت لاستیک، روغن موتور همراه بودن لوازم یدکی و جک ماشین و آچار چرخ سفر کنند.زیرا احتمال سوراخ شدن لاستیک خودرو به هیچ وجه دور از تصور نیست. جک یکی از مهمترین ابزارهایی است که هنگام پنچر شدن تایر خودرو یا به اصطلاح سوراخ شدن به آن نیاز دارید.شما که این مقاله را می خوانید ممکن است تعمیرکار خودرو داشته باشید و بدانید که جک مهمترین ابزار تعمیر خودرو است. برای تعمیرکاران خودرو ، یک جک ساده کار آمد نیست و آنها به جکی نیاز دارند تا ماشین را سریعتر از روی زمین بلند کند. کسانی که ایمنی و سرعت کار بالایی دارند.اگر جک مورد نظر نتواند وزن خودرو مورد نظر را تحمل کند ، می تواند خسارات جبران ناپذیر مالی و جانی به همراه داشته باشد. بنابراین هنگام خرید جک برای ماشین مراقب باشیداگر تصمیم به خرید جک خودرو گرفته اید قبلش باید انواع جک ماشین رو بشناسید اما با توجه به تنوع مدل های مختلف این وسیله دچار مشکل شده اید، مضطرب نباشید.ما تصمیم گرفته ایم در این مطلب شما را با انواع جک ماشین و نکات مهمی که هنگام خرید جک خودرو باید به ان ها توجه داشته باشید، آشنا خواهیم کرد.جک خودرو چیست؟جک نوعی ابزار برای بلند کردن و بالا بردن اشیاء سنگین است. نمونه‌ی بارز جک‌های هیدرولیک ، جک‌های سوسماری و جک‌های روغنی هستند.با استفاده از جک‌های هیدرولیک نیاز کمتری به بلند کردن اجسام سنگین است. در واقع این نوع جک یکی از ابزارهای بسیار کاربردی بوده و وجود آن‌ها در هر خودرویی ضروری است .آشنای با انواع جک ماشین:

جک مکانیکی

از این نوع جک ها که جک دنده ای نیز نامیده می شوند ، برای بلند یا بسته شدن اتومبیل با باز و بسته شدن دنده یا پیچ و مهره برای جمع شدن یا تعمیرات جزئی استفاده می شود. استفاده از این جک ها به انرژی و قدرت بدنی زیادی نیاز دارد.

جک هیدرولیکی

این نوع جک ها دارای یک یا چند پمپ هیدرولیک هستند. با فشار دادن روغن، پیستون به جلو حرکت می کند و نیروی زیادی برای بلند کردن اجسام از زمین تولید می کند. استفاده از این جک ها بسیار آسان است و به انرژی زیادی احتیاج ندارند.

آشنایی انواع جک هیدرولیکی ماشین:

جک‌های هیدرولیک با توجه به نام آنها با نیروی هیدرولیک (وابسته به نیروی محرکه) مورد استفاده قرار می‌گیرد و نمونه بارز جک‌های هیدرولیک به همان جک‌های بالا برنده خودرو می‌توان اشاره نمود که به جک سوسماری و جک روغنی در بازار معروف هستند. با استفاده از جک‌های هیدرولیک نیاز کمتری برای بلند کردن اجسام سنگین لازم است.

جک هیدرولیک روغنی

این نوع جک از دو قسمت ساخته شده است ، بنابراین اندازه آنها کوچک است، این اندازه کوچک حمل جک را آسان می کند. آنها همچنین دارای یک سری پیچی هستند که برای افزایش میزان بلند شدن دستگاه از زمین استفاده می شوند.

بخشی که خودرو قرار گرفته دارای برجستگی هایی است که به ایمن سازی دستگاه کمک می کند. این نوع جک عمدتا برای وسایل نقلیه سنگین و سبک استفاده می شود.

جک سوسماری

انواع دیگری از جک های هیدرولیکی وجود دارد که قدرت بیشتری برای بلند کردن اجسام سنگین تر دارند. این جک ها بیشتر در کارگاه های مکانیکی و جلوبندی سازی مورد استفاده قرار می گیرند.

زیرا به راحتی می توان جلو یا عقب ماشین را کاملاً از زمین بلند کنند. بلند کردن و پایین آوردن ماشین سریعتر انجام می شود و انرژی کمتری مصرف می کند. متأسفانه به دلیل حجم و وزن زیاد این جک ها به راحتی قابل جابجایی نیستند بنابراین در داخل ماشین مناسب نیستند.

جک برقی

اگر تابحال ماشین شما پنچر شده باشد حتما با حرف من که پنچر گیری یکی از زجر آورترین کارهاست موافقید، امروزه تولیدکنندگان انواع جک ماشین نسل جدیدی از جک ها را به عنوان جک برقی به بازار معرفی کرده اند که با اتصال این جک ها به فندک اتومبیل می توانید ماشین خود را برای چند ثانیه از زمین بلند کنید. این یک هدیه بسیار شاد برای خانم هاست.

مزیت های استفاده از جک برقی ماشین چیست؟

  • جکهای برقی از نظر ابعاد و وزن بسیار کوچک هستند، که باعث سهولت استفاده و همچنین اشغال کمترین فضای صندوق عقب شما می شود.
  • با استفاده از جک برقی وسایل سنگین مانند اتومبیل از زمین انرژی زیادی لازم نیست. به راحتی می توانید اجسام سنگین را از زمین بلند کنید. جکهای برقی به کمترین میزان انرژی نیاز دارند
  • شما با استفاده از جک برقی ماشین به راحتی در کمترین زمان و انرژی میتوانید لاستیک وسیله ای نقلیه ای خود را تعویض کنید و به کمک کسی نیاز ندارید

نکاتی که قبل از خرید جک خودرو باید بدانید

خرید انواع جک ماشین
  • اگر خودرو سواری دارید که وزن آن به کمتر از 3 تن می‌رسد انتخاب جک‌های جمع شونده که به صورت پیچی هستند مناسب است. این نوع جک‌ها هم هزینه کمتری دارند و هم اینکه جای کمی از خودرو را اشغال می‌کنند. البته می‌توانید از جک برقی برای این نوع خودرو نیز استفاده کنید.
  • اگر خودرو شما شامل خودروهای باری سبک مثل وانت است بهتر است که از جک روغنی با توان پایین استفاده کنید که قادر به بلند کردن خودرو شما باشد.
  • اگر خودرو شما نیمه سنگین است و وزن بیش از 10 تن را دارد باید از جک‌های روغنی استفاده کنید که هم قدرت بالایی دارند و هم اینکه ماندگاری آنها طولانی است.
  • و در نهایت اگر تعمیرکار هستید که زیاد با جک سر و کار دارید باید از جک سوسماری استفاده کنید که زیاد درگیر تلف کردن وقت خود برای استفاده از سایر جک‌ها به دلیل محدودیت‌هایی که دارند نباشید.
همچنین میتوانید مطالعه کنید :   تاریخچه شمع

نوع ماشین:

در صورتی که وزن خودرو از 3 تن کمتر باشد می‌‌توانید هم از نوع پیچی جمع شونده استفاده کنید تا هم جایگیری آن در خودرو راحت باشد و هم متحمل هزینه‌‌های سنگین نشوید. از طرفی نوع برقی هم مناسب است. اگر خودرو شما وانت باشد، جک روغنی کم توان بهترین گزینه است. خودروهای نیمه سنگین نیاز به جک روغنی پرتوان نیاز دارند تا بتوانند وزنی بیشتر از 10 تن را تحمل کرده و آن را بلند کنند و دوام بالایی هم داشته باشند.

اگر هم در تعمیرگاه نیاز به استفاده از جک خودرو دارید نوع سوسماری را انتخاب کنید تا بدون محدودیت از کاربردهای آن استفاده کنید.

میزان استفاده:

اگر استفاده‌‌ی شما از جک خودرو زیاد است مانند کسانی که در تعمیرگاه مشغول فعالیت هستند این افراد باید نوعی را انتخاب کنند که دوام و ماندگاری بالایی داشته باشد تا در کوتاه مدت کارکرد خود را از دست ندهد لذا نوع هیدرولیکی را پیشنهاد می‌‌کنیم.

نوع محیط:

حتی نوع محیط هم فاکتور مهم در خرید جک خودرو محسوب می‌‌گردد به نحوی که جک ماردونی بهترین گزینه برای محیط‌‌های آلوده و گرد و خاکی است.

سیستم ایمنی:

حتما نوعی که خریداری می‌‌کنید سیستم ایمنی از نوع مکانیکی یا حتی هیدرولیکی برای آن در نظر گرفته شده باشد.

وزن جک خودرو:

این قضیه بیشتر برای کسانی مطرح است که در تعمیرگاه هستند و نیاز به بلند کردن و زمین گذاشتن دائم جک دارند لذا توصیه می‌‌شود نوعی را خریداری کنند که در عین مقاوم و فشرده بودن متریال ساخت، وزن کمی هم داشته باشد.

راحتی در استفاده:

برخی افراد مطرح می‌‌کنند که حوصله‌‌ی فشار دادن اهرم را ندارند لذا توصیه می‌‌کنیم جک خودرو از نوع برقی را خریداری کنند. در این نوع کافی است تا به شارژ فندکی یا باتری وصل شود تا به راحتی نیروی لازم برای بلند کردن خودرو را فراهم کند.

همچنین برخی افراد از بد حرکت کردن جک در زیر خودرو شکایت دارند. به همین دلیل هم وزن پایین کمک به حرکت ساده‌‌تر خواهد کرد و هم حرکت راحت چرخ‌‌ها و فرم ساخت آنها به شما کمک زیادی خواهند کرد.

 
  
  نظربده مسابقه‌ای است برپایه نظرات، تجربیات و دانش ارزشمند شماست کاری که باید در این مسابقه انجام دهید ، این است که مطالب مختلف را مطالعه کنید و دیدگاه خود را درباره آن موضوع در بخش نظرات در پایین همان مطلب، به اشتراک بگذارید . شما با هر نظری که در سایت به ثبت می‌رسانید، امتیاز می‌گیرید و هر امتیاز دارای کد تخفیف خرید از فروشگاه و هدیه رایگان می باشد .  
  •  
  •  
  • پایان پیام

برندهای موجود

پخش ترموستات های باباپارت

برندهای موجود

اکسل روئین صنعت

برندهای موجود

نماینده و پخش لامپ عقاب کره

برندهای موجود

زمان فنر

برندهای موجود

اینه کاوج

برندهای موجود

عرضه تسمه دانگیل کره

برندهای موجود

بازرگانی الماس پور

برندهای موجود

پخش محصولات جلوبندی لاهیجان

برندهای موجود

پخش اسپری انژکتور ام طوسی ( mtoosi )

برندهای موجود

نماینده و پخش کننده شمع PMQ تحت لیسانس Autolite

برندهای موجود

شرکت NGK ژاپن

برندهای موجود

بلبرینگ های FAG – بهترین کیفیت و قیمت

برندهای موجود

نماینده و عاملیت توزیع لنت ترمز gss با مهر استاندارد ایران

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت همتک

برندهای موجود

پخش فنر لول های شرکت AGU

برندهای موجود

پخش محصولات سوخت اما

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ایران پژوهش

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ارال تک

برندهای موجود

پخش لوازم یدکی خودرو چکاد

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت مهرتابش

برندهای موجود

پخش محصولات سمن شیمی

برندهای موجود

پخش واترپمپ ایران گداخت

برندهای موجود

پخش انواع جک خودرو مددرویان

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت مارپیچ باختر MBC

برندهای موجود

پخش پمپ بنزین های راویان نور ، دقایق فن

برندهای موجود

ایده پارت

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت سامفر

برندهای موجود

اسپری انژکتور شوی گانک

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ایمن تک پیشرو

برندهای موجود

تسمه تایگر

برندهای موجود

پخش محصولات گوهر قطعه پارسیان

برندهای موجود

نماینده و پخش لنت های G.S.S

برندهای موجود

پخش محصولات و پمپ بنزین های شرکت مادپارت

برندهای موجود

پخش واترپمپ پارسیان

برندهای موجود

ایران کاربراتور

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت بتا سرامد

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت رادیکال

برندهای موجود

پخش پمپ بنزین خودرو با برند bpco ( بی پی کو )

برندهای موجود

شما بگویید چه برند و کالایی نیاز دارید

برندهای موجود

گارانتی محصولات عرضه شده

برندهای موجود

ایده نگر

برندهای موجود

وایرشمع بوجیکورد

برندهای موجود

پخش شمع سوزنی NGK معرفی شمع جی پاور ۷۰۹۲

برندهای موجود

پخش الماس پور

برندهای موجود

پخش و فروش لنت پارس

برندهای موجود

امید فنر

برندهای موجود

دیسک و صفحه کلاج لوک المان

برندهای موجود

پخش محصولات دستگاه های شیشه بالابر شرکت صنعتی ابری

برندهای موجود

پخش کمک فنر های کوشاوران KDS

برندهای موجود

سنسور اکسیژن NTK ژاپن

برندهای موجود

اسپری انژکتور و محصولات نگهداری خودرو STP

برندهای موجود

پخش شمع اورجینال رنو

برندهای موجود

اینه پیشگام

برندهای موجود

کیت کلاچ ( دیسک و صفحه ) سکو

برندهای موجود

Ngktsq

برندهای موجود

پخش کیت کلاچ پراید پی اچ سی والئو آبی (PHC Valeo) ساخت کره

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت شتابکار

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت اتحاد موتور ( امکو )

برندهای موجود

نماینده و پخش محصولات امیرنیا

برندهای موجود

پخش قطعات و لوازم جلوبندی خودرو رفیع نیا

برندهای موجود

پخش جعبه فرمان های مارپیچ باختر mbc

برندهای موجود

نماینده و پخش کننده شمع KLG

برندهای موجود

پخش محصولات گروه کارخانجات لاستیک سازی گیلان

برندهای موجود

برند بوش bosch و همه چیز درباره ان

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ام دبلیو اچ mwh

برندهای موجود

پخش انواع دیسک و صفحه والئو فرانسه

برندهای موجود

هرینگتون

برندهای موجود

توزیع تسمه ها و کیت های تایم پاورگریپ ، گیتس

برندهای موجود

مرکز پخش عمده کمک فنر کوشاوران ، kds

برندهای موجود

پخش کابل های کنترلی خودرو و دستگاه های شیشه بالابر شرکت سبزوار PKC ( پیشرو کابل سبزوار )

 
همچنین میتوانید مطالعه کنید :   علت کم جون شدن ماشین
 انلاین شاپ الماس پور     

آیا ماشین دنده اتوماتیک دیسک و صفحه کلاچ دارد؟

باتری خراب است یا دینام؟

کاربرد درب سوپاپ و واشر درب سوپاپ چیست

نکات و توصیه های مهم برای نگهداری انواع خودرو ها

درباره فیلتر بنزین (صافی بنزین خودرو) و نشانه های کثیف بودن آن بخوانید.

قطع و وصل اتوماتیک پمپ بنزین

اصول نگهداری از خودرو

روش‌های تشخیص رنگ شدگی بدنه خودرو کارکرده چیست؟

فواید تنظیم موتور خودرو چیست ؟

از صفر تا صد اسپری انژکتور شور و نحوه استفاده از ان

استپر چیست و چه نقشی در خودرو دارد؟

علت خروج اب از اگزوز

بهترین روغن موتور بر اساس استاندارد گرانروی

ماهک گیربکس چیست و چگونه عمل می کند؟

آموزش خاموش کردن چراغ سرویس در خودروهای داخلی

استارت خوردن و علت روشن نشدن ماشین

راهنمای خرید لاستیک دولتی به قیمت کارخانه

جلوگیری از دزدی و سرقت خودرو

تشخیص نوع خرابی شمع از روی شکل ظاهری شمع

آیا بلبرینگ ها و رولبرینگ ها مشابه یکدیگر هستند؟

با روش صحیح اضافه کردنِ آب رادیاتور آشنا شوید

شستشوی انژکتور

استارت خوردن و روشن نشدن ماشین

دلیل عطسه و صدای انفجار در هواکش

علت ذوب شدن سر شمع خودرو

راه اندازی مغازه ی تعویض روغنی | درآمد و معایب تعویض روغنی

اگر دهانه یا گًپ شمع تنظیم نباشد، چه بلایی سر ماشین می‌آید؟

بهترین روش های کاهش مصرف سوخت خودرو

دستگاه شیشه بالابر خودرو چیست و چه ویژه‌گی هایی دارد ؟

مهمترین مشخصه های روغن موتور مناسب برای خودرو

وقتی آمپر آب ماشین بالا رفت چه کنیم؟

تاریخچه شمع

ترموستات و مشکلاتش

جعبه فرمان چیست و چه وظیفه‌ای دارد ؟

علت کار نکردن فن خودرو و نحوه حل مشکل

سنسور اکسیژن و عملکرد ان

جعبه فرمان چیست و دقیقا چه کار می کند؟

تنظیم موتور با دستگاه دیاگ

7 راه ساده و سریع جهت تشخیص شمع خراب خودرو

بررسی علل خاموش شدن ناگهانی خودرو

شمع خودرو چیست؟ عیب یابی تصویری شمع خودرو

۷ مرحله برای شناسایی و تعمیر خودرو خود

دلایل سوختن لامپ چراغهای خودرو و روشهای جلوگیری از آن

اموزش تعمیر جلوبندی پراید

معرفی سوزن انژکتور، علائم خرابی و روش های شستشوی آن

اکسل خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

آموزش روش های تعویض کاسه نمد و تعویض دنده

نکاتی ساده جهت خنک تر کردن کولر خودرو

کوئل خودرو و عیب یابی

همه چیز در مورد تسمه تایم و زنجیر تایم

انواع پمپ بنزین خودرو

مشکلات انژکتورها و نحوه بررسی و رفع آنها

۱۰ دلیل رایج روشن شدن چراغ چک در خودروها

۵ دلیل واضح برای تعویض دیسک و صفحه کلاچ خودرو

شناسایی شمع NGK تقلبی و اصلی

عواقب تاخیر در تعویض تسمه ها

اولین اقدام پس از روشن شدن چراغ چک خودرو چیست؟

نکاتی در مورد نگهداری خودرو

مراحل تست پمپ بنزین

بررسی دلایل پرش دنده گیربکس اتومات + نحوه رفع مشکل

چرا پیشرانه‌ها ضربه‌ (ناک) می‌زنند

چگونه مصرف سوخت و بنزین خودرو را کاهش دهید

علائم خرابی سنسور دریچه گاز + نحوه عیب یابی

کمک فنر و عیب یابی کمک فنر خودرو

زمان تعویض روغن های ترمز، هیدرولیک و گیربکس

اشتباهات رایج مکانیک ها

آموزش تصویری نحوه تعویض شمع خودرو پراید – ۲۰۶ – سمند – تیبا – پژو پارس

شیر فرمان یا شیر هیدرولیک چیست و چه وظایفی دارد؟

نشانه های خرابی ترمز

وایر شمع چیست و چه نقشی در خودرو دارد ؟

انواع صدای ماشین و علت ان

سیم کلاچ رگلاژ اتوماتیک یا رگلاژ دستی ؟

ماهک دنده چیه و چرا خراب میشه؟!

دلیل آب کم کردن خودرو چیست؟

شناسایی شمع اکیوم اصلی و تقلبی در بازار

برداشتن کاتالیزور ماشین و معایب و مزایا

بلایی که بنزین معمولی سر خودرو‌ می‌آورد

روش‌های تست شمع خودرو چگونه است؟

تفاوت قطعات اصلی و غیراصلی لوازم یدکی خودرو

واتر پمپ چه نقشی در خودرو دارد؟

باز کردن و بستن پمپ بنزین ۲۰۶

آموزش تعویض ماهک دنده پژو ۴۰۵ ، سمند ، پژو ۲۰۶ و زانتیا

نحوه انتخاب و خرید شمع موتور خودرو

چگونه چراغ چک خودرو را خاموش کنیم؟

اهمیت نگهداری ، قطعات یدکی خودرو

راه اندازی فروشگاه لوازم یدکی خودرو

نحوه تشخیص زمان تعویض صفحه کلاچ خودرو

راهنمای خرید جک خودرو و معرفی انواع جک ماشین

از بین بردن خراش‌های روی ماشین

علت چرب شدن شمع خودرو و نحوه رفع آن

چگونه از صفحه کلاچ خودرو خود مراقبت کنیم؟

وظیفه پمپ بنزین خودرو + نشانه خرابی پمپ بنزین ماشین

چرا وقتی ترمز میکنم ماشین خاموش میشه یا کم جون میشه؟

تست و تعویض پمپ بنزین ماشین

انتخاب باتری مناسب خودرو

تشریح کامل چراغ های اخطار پشت آمپر خودرو

اطلاعاتی در مورد سیبک فرمان خودرو و کاربرد ان

زمان و دلایل تعویض روغن گیربکس های دستی و دیفرانسیل

آموزش کامل تمیز کردن استپر موتور Steper خودرو

نحوه ی خاموش کردن چراغ آچار(سرویس) پژو۲۰۶ و رانا

تفاوت شمع پلاتینیوم و ایریدیوم

نشتی روغن هیدرولیک

نحوه صحیح آب بندی کردن خودروی صفر

تفاوت لنت ترمز جلو و عقب خودرو در چیست؟

شایع ترین ایرادات خودرو

چرا خودروی ما داغ می کند؟

علائم و تست خرابی پمپ بنزین انواع ماشین

باور غلط زیاد بودن شتاب خودرو با شمع چند الکترود اما باور صحیح بالا بودن عمر مفید شمع چند الکترود

چگونه شمع خودرو را تمیز کنیم؟

نگهداری خودرو نیازمند توجه به چه نکاتی است؟

نشانه های مهم ضعیف شدن لنت ترمز

علت کم جون شدن ماشین

استپر موتور چیست و نشانه‌ خرابی استپر موتور خودرو چیست ؟

راهنمای خرید و انتخاب واترپمپ خودرو

دلیل قطع و وصل شدن کولر ماشین چیست؟

آشنایی با دسته موتور خودرو

همه چیز درمورد ضدیخ

پمپ روغن یا اویل پمپ چیست و چه وظیفه ای در خودرو دارد؟

علائم خرابی سیستم فرمان هیدرولیک خودرو پراید ، پژو ۴۰۵ ،سمند ، پژو ۲۰۶ ،رنو تندر

مکانیکی به زبان ساده؛ چگونه بدون دانش تخصصی عیب خودرو را کشف کنیم؟

علائمی که خبر از خرابی و نیم‌ سوز شدن پمپ بنزین دارند

در مورد شمع خودرو چه میدانید ؟

معرفی شغل مکانیک خودرو

چرا صدای پمپ بنزین نمیاد؟

اشتباه اکثر رانندگان ایرانی موقع پر کردن باک بنزین

همه چیز درباره شمع خودرو

روغن سوزی موتور خودرو

نگهداری موتور xu7

نحوه خاموش کردن چراغ آچار

نکات نگهداری خودرو

نحوه ی خاموش کردن چراغ آچار(سرویس) سمند EF7

چرا ماشین دیر روشن می شود؟

معرفی ۱۵ هشدار برای جلوگیری از خرابی جلوبندی خودرو

شستشو موتور خودرو ، بشوریم با نشودیم ؟

عیب یابی سریع خودرو و تعمیر آن

خلافی آنلاین/استعلام خلافی خودرو از طریق اینترنت، پیام کوتاه ، تلفن

آشنایی با روغن موتور و روغن سوزی خودرو

دستگاه ها و تجهیزات لازم جهت راه اندازی اتوسرویس تعویض روغنی و آپاراتی

اهمیت شستشوی سیستم سوخت رسانی خودرو

۶ برند برتر شمع خودرو در ایران

علت اصلی سفت شدن فرمان هیدرولیک چیست؟

موقع خرابی ماشین در جاده چیکار کنیم؟ 14 اقدام حیاتی

نگهداری و سرویس دوره ای خودرو

علت و علائم خرابی شمع خودرو

مراحل راه‌اندازی فروشگاه لوازم یدکی

نشانه هایی که خرابی پمپ بنزین خودرو شما را هشدار می دهد

نکات نگهداری از گیربکس دستی خودرو

عیب یابی استپر موتور

لیست و جداول عیب یابی سیستم های مختلف خودرو

واتر پمپ ماشین و نحوه نگهداری از آن

علت نرسیدن برق به پمپ بنزین

آموزش نصب رله تقویت کننده شیشه بالابر پراید ، پژو ۴۰۵

علت صدای لق لق ، تق تق یا تقه مداوم در جعبه فرمان

نکات بسیار مهم درباره سیل رانندگی و خودرو

خودروی هیبریدی چیست و چگونه کار می کند؟/آشنایی با خودروهای هیبریدی موجود در ایران (+جزئیات و عکس)

تشخصیص صدای جعبه فرمان پژو ۴۰۵ و تست نشتی روغن

انواع کمک‌فنر و کاربرد آن در خودرو

هوزینگ دیفرانسیل گیربکس خودرو

نکاتی که در مورد علائم نیم سوز شدن پمپ بنزین باید بدانید!

منشا نشتی مایعات زیر خودرو چیست؟

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس دستی و اتوماتیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *