👨‍🔧 واتر پمپ یکی از قطعات مهم در پیشرانه خودرو است که آب و ضد یخ را به حرکت و جریان در می‌آورد تا از جوش آوردن جلوگیری شود. نقص در این قطعه باعث آسیب‌های جدی می‌شود بنابراین بهتر است با عملکرد و زمان تعویض آن آشنا شوید.

الماس پور به نقل از گسترش‌نیوز: واترپمپ با پمپاژ آب و ضد یخ در اطراف پیشرانه و سیلندرها باعث خنک شدن مجموعه کلی پیشرانه می‌شود و این مایع پس از گردش دوباره توسط قطعه ذکر شده به رادیاتور باز می‌گرد. فرآیند مورد نظر توسط پره‌هایی که در داخل واتر پمپ قرار دارد انجام می‌شود. محل قرارگیری واترپمپ معمولا کنار تسمه تایم و بر روی سیلندر است. یکی از مهم‌ترین قطعات در زمینه خنک‌سازی پیشرانه خودرو را می‌توان واترپمپ دانست بنابراین صاحبان خودرو باید توجه لازم را به این قطعه داشته باشند. در صورت بررسی نکردن واترپمپ به صورت دوره‌ای هزینه‌ تعمیرات گزافی به صاحب خودرو متحمل خواهد شد. لازم به ذکر است که اگر پمپاژ آب با فشار کم توسط این قطعه انجام شد خساراتی به رادیاتور، شلنگ‌ها و ترموستات وارد می‌شود.

تشخیص ایراد

اگر صدای زوزه مانندی از پیشرانه خودرو به گوش رسید به سرعت خودرو را متوقف کنید چرا که این صدا یکی از نشانه‌های ایجاد ایراد در واترپمپ خودرو است. در صورتی که واترپمپ به خوبی عمل نکند می‌تواند منجر به جوش آوردن خودرو و حتی از بین رفتن واشر سر سیلندر شود. زمانی که واترپمپ دچار مشکل شده باشد شروع به چکه کردن می‌کند. برای این موضوع بهتر است صبح‌ها پس از استارت خودرو حتما زیر خودرو را از لحاظ نشتی چک کنید. در صورتی که شاهد قطره‌های آب یا قطره سبز رنگ بودید این مورد می‌تواند یکی از نشانه‌های نشتی و خرابی واترپمپ باشد. با این وجود احتمالات دیگری نیز وجود دارد و باید به صورت کامل بررسی شود.

همچنین میتوانید مطالعه کنید :   علت خروج اب از اگزوز

زمان تعویض

به طور کلی زمان خاصی برای تعویض قطعاتی مانند واترپمپ تعیین نشده است و صاحب خودرو باید به صورت دوره‌ای اقدام به چک کردن این قطعه کند. در نهایت زمانی که شاهد چنین قطراتی در زیر خودرو شدید باید به سرعت نسبت به تعویض واترپمپ اقدام کنید. با توجه به برند سازند و مدل واترپمپ معمولا این قطعه بین ۱۰۰ الی ۱۵۰ هزار کیلومتر عمر می‌کند. لازم به ذکر است در فصل تابستان ممکن است شاهد قطراتی در زیر خودرو باشید که این به دلیل کار کردن کولر خودرو است و جای نگرانی ندارد اما در غیر این صورت باید به واتر پمپ توجه کنید.

پایان پیام .
   
  • برندهای موجود

برندهای موجود نگاهی به صنعت خودرو

بازرگانی الماس پور

برندهای موجود

پخش شمع اورجینال رنو

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت همتک

برندهای موجود

نماینده و پخش لامپ عقاب کره

برندهای موجود نگاهی به صنعت خودرو

پخش الماس پور

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ایمن تک پیشرو

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت مارپیچ باختر MBC

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت شتابکار

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت بتا سرامد

برندهای موجود

پخش اسپری انژکتور ام طوسی ( mtoosi )

برندهای موجود

پخش کمک فنر های کوشاوران KDS

برندهای موجود

پخش محصولات و پمپ بنزین های شرکت مادپارت

برندهای موجود

پخش محصولات گوهر قطعه پارسیان

برندهای موجود

پخش کابل های کنترلی خودرو و دستگاه های شیشه بالابر شرکت سبزوار PKC ( پیشرو کابل سبزوار )

برندهای موجود

نماینده و پخش محصولات امیرنیا

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت سامفر

برندهای موجود

شرکت NGK ژاپن

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ارال تک

برندهای موجود

پخش فنر لول های شرکت AGU

برندهای موجود

پخش محصولات دستگاه های شیشه بالابر شرکت صنعتی ابری

  
همچنین میتوانید مطالعه کنید :   چگونه مصرف سوخت و بنزین خودرو را کاهش دهید


   انلاین شاپ الماس پور    

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *