شمع‌ها ممکن است قطعات کوچک خودرو باشند، اما نقش مهمی در عملکرد خودرو دارند. حتی با تداوم تغییرات تکنولوژیکی در خودروها، شمع کوچک قدرتمند همیشه قطعه مهمی از یک پازل بزرگ بوده است. چه موتورها یک سیلندر باشند چه هشت سیلندر، دارای یک میل بادامک یا چهار میل، کاربراتوری باشند یا انژکتوری، شمع در تمام خودروها وجود دارد. شمع مسئول ارسال یک تکان سریع با ولتاژ بالای برق، برای یک شروع انفجاری است که ما آن را احتراق می‌نامیم. این امکان وجود دارد که در طولانی مدت شمع دچار خرابی شود، در ادامه روش‎های تست شمع خودرو را عنوان خواهیم کرد.
شمع خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟
شمع خودرو یک قطعه کلیدی در سیستم اشتعال موتور خودرو است. کاربرد اصلی شمع، ایجاد اشتعال در سیلندرهای موتور برای سوختن مخلوط سوخت و هوا است. عمل اشتعال سوخت در سیلندرها باعث افزایش فشار و گرمای موتور می‌شود و این انرژی برای ایجاد حرکت توپر موتور استفاده می‌شود.

شمع خودرو از تعدادی قسمت تشکیل شده است، از جمله الکترودها و عایق‌های الکتریکی. وقتی کویل اشتعال به وایر شمع جریان برق می‌دهد، در اثر تخلیه الکتریکی، شعله‌ای کوچک در فاصله بین الکترودهای شمع ایجاد می‌شود. این شعله به سوخت و هوا کمک می‌کند تا به دستگاهی به نام میکسر برسد و سوخت را سوزانده و توپر موتور را تولید کند.
بنابراین، شمع خودرو نقش اساسی در عملکرد موتور و کارایی خودرو ایفا می‌کند. نگهداری و تعویض منظم شمع‌ها مهم است تا موتور به بهترین عملکرد خود برسد و مصرف سوخت بهینه داشته باشد.

عملکرد شمع‌ها چگونه است؟
برای اینکه موتور با احتراق داخلی، کار و نیرو تولید کند، به سه چیز نیاز دارد: هوا، سوخت و احتراق. هوا با استفاده از یک سیستم ورودی به سمت محفظه احتراق سیلندر هدایت می‌شود. سیستم سوخت از اجزای متعددی برای رساندن سوخت که بنزین است، استفاده می‌کند. این کار با این هدف انجام می‌شود که این دو ماده با هم مخلوط شوند تا یک دستور ایجاد احتراق را تشکیل دهند.

برای ایجاد انفجار، یک سیستم جرقه زنی، ولتاژ بالا را به شمع می‌رساند. نوک شمع از الکترودهایی ساخته شده است که با یک شکاف کوچک از هم جدا شده اند. ولتاژ بالا برای پرش از شکاف لازم است، سپس جرقه بسیار مهمی را تولید می‌کند. هنگامی که جرقه درست، در لحظه مناسب تحویل داده می‌شود، آنچه به عنوان انرژی شیمیایی از ترکیب هوا و سوخت شروع شده است، به انرژی گرمایی ناشی از انفجار و سپس به انرژی مکانیکی تبدیل می‌شود که میل لنگ و در نهایت پیشرانه را به حرکت در می‌آورد.

هر جرقه معمولاً حدود ۱ میلی ثانیه طول می‌کشد و کل فرآیند هزاران بار در دقیقه تکرار خواهد شد.

نشانه‌های خرابی شمع ها
از آنجایی که شمع‌ها نقش مهمی در فرآیند احتراق دارند، ممکن است یک یا چند علامت ایجاد شود که می‌تواند نشان دهنده خرابی آنها باشد. البته برای تشخیص قطعی باید از تکنسین‌ها کمک بگیرید. اما در اینجا برخی از نگرانی‌های احتمالی وجود دارد که ممکن است ناشی از خرابی شمع باشد:

مشکل استارت زدن وسیله نقلیه
از دست دادن قدرت
مصرف سوخت ضعیف
مشکل شمع نیز می‌تواند باعث روشن شدن یا چشمک زدن چراغ چک موتور شود.
اگر هر یک از این علائم هشدار دهنده را تجربه کردید، وسیله نقلیه خود را نزد یک تکنسین خودرو ببرید تا علت را به درستی تشخیص دهد. تشخیص صحیح برای اطمینان از علت، از انجام فرایند تعمیر، اهمیت بیشتری دارد.

انواع روش‌های تست شمع خودرو
برای تست شمع خودرو و اطمینان از کارایی آن، می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد. در زیر تعدادی از انواع روش‌های تست شمع خودرو میپردازیم.

بررسی رنگ شعله: با روش اشتعال شمع و مشاهده رنگ شعله‌ای که ایجاد می‌شود، می‌توان کیفیت اشتعال و وضعیت شمع را ارزیابی کرد. یک شعله سفید یا آبی نورانی نشان‌دهنده اشتعال بهتر و شمع سالم است. شعله زرد یا قهوه‌ای می‌تواند نشان‌دهنده مشکل در شمع باشد.

استفاده از تستر شمع: تستر شمع یک دستگاه است که با استفاده از آن مقاومت الکتریکی شمع را اندازه‌گیری می‌کند. این تست می‌تواند نشان دهد آیا شمع دارای مقاومت صحیحی است یا خیر.

بررسی رنگ رسوبات: رسوبات بر روی الکترودهای شمع می‌توانند نشانگر مشکلات باشند. بررسی رنگ و وضعیت رسوبات می‌تواند به تشخیص مشکلات در شمع کمک کند.

تست شمع در موتور: با تعویض شمع مشکوک به یک سیلندر موتور و سپس رانندگی تست، می‌توان اثر تغییرات در عملکرد موتور را ارزیابی کرد. اگر مشکل‌ها مرتفع شوند، این نشان می‌دهد که شمع ممکن است مشکل داشته باشد.

بررسی الکترودهای شمع: با مشاهده الکترودهای شمع و بررسی وضعیت و زنگ‌زدگی آن‌ها، می‌توان از شمع‌ها نیز نشانه‌های مشکلات دریافت کرد.

این روش‌ها به کمک تخصصی یا با استفاده از تجهیزات و ابزارهای مناسب می‌توانند به تست شمع خودرو کمک کنند و مشکلات آن را تشخیص دهند. توصیه می‌شود تست شمع‌ها به صورت منظم در بازه‌های زمانی مناسب انجام شود تا از عملکرد بهینه موتور خودرو اطمینان حاصل شود.

همچنین میتوانید مطالعه کنید :   آموزش تصویری نحوه تعویض شمع خودرو پراید – ۲۰۶ – سمند – تیبا – پژو پارس

مزایای تعویض شمع‌ها
فواصل سرویس‌ شمع‌ها متفاوت است، اکثر سازندگان خودرو، زمان تعویض شمع را بین ۹۰۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰۰ کیلومتر در خودروهای مدل قدیمی توصیه می‌کنند. که البته میزان استفاده از وسیله نقلیه نیز باید در نظر گرفته شود. هنگامی که شمع‌ها تعویض می‌شوند، احتمالاً متوجه برخی از تغییرات زیر خواهید شد:

بهبود قدرت، افزایش مصرف سوخت و کاهش آلایندگی این سه موضوع مهم را به خوبی درک خواهید کرد.
حرکت روان اعم از شروع، شتاب یا در حال حرکت یک شمع که به درستی کار می‌کند، حرکت خودرو بدون ایراد است.
کاهش خطر خرابی مبدل کاتالیزوری احتراق نادرست شمع‌ها می‌تواند باعث جمع شدن و گرم شدن بیش از حد سوخت نسوخته در اگزوز شود که این موضوع امکان آسیب زدن به مبدل کاتالیزوری را دارد.
خرید شمع خودرو
اکنون که از نقش مهمی که شمع‌ها در خودروی شما بازی می‌کنند، اطلاع پیدا کردید، می‌دانید که وقتی زمان تعویض شمع‌ها فرا می‌رسد، شمع‌های با کیفیت، انتخاب مناسب‎تری هستند. پس از اینکه روش‌های تست شمع خودرو را انجام دادید و شمع معیوب را شناسایی کردید باید شمع‌های باکیفیت را به جای شمع‌های اقتصادی و استاندارد انتخاب کنید، می‌توانید مطمئن باشید که برای وسیله نقلیه خود شمع‌هایی با ویژگی‌های ارتقا یافته خریداری کرده‌‌اید که قطعات درجه پایین‌تر نمی‌توانند این ویژگی‌ها را ارائه دهند. شمع‌های ممتاز نه تنها ویژگی‌های معمولی یک شمع را برآورده می‌کنند، بلکه چندین برابر فراتر از شمع‎های معمولی، کار کار می کنند .
عواقب استفاده از شمع‌های ارزان قیمت
شمع‌های ارزان‌تر معمولاً کیفیت پایین‌تری دارند و از مواد ضعیف‌تری ساخته شده‌‌اند که به مرور زمان توانایی خود را برای ایجاد جرقه، برای فرآیند احتراق از دست می‌دهند. شمع‌های درجه پایین ممکن است مطابق با مشخصات تجهیزات اصلی ساخته نشوند که می‌تواند منجر به مشکلات زیادی از جمله کاهش مسافت پیموده شده، شتاب ضعیف، خاموش شدن موتور و استارت‌های سخت شود. اگر شمع‌های درجه پایین‌تری را انتخاب کنید، ممکن است پیشرفت‌های فناوری را که منجر به عمر طولانی‌تر و عملکرد بهتر می‌شوند را از دست بدهید. شمع‌های با کیفیت پایین‌تر نسبت به شمع‌های درجه یک می‌توانند علائم رسوب را زودتر نشان دهند، به این معنی که باید آنها را بیشتر تعویض کنید.

به همین جهت توصیه می‌شود ابتدا سایت‌های معتبر فعال در زمینه فروش این محصولات را بررسی کرده و قیمت روز آنها را به دست آورید

سخن پایانی
با استفاده از روش‌های تست شمع خودرو می‌توان به راحتی شمع را بررسی و چک کرد. در مرحله اول باید تغییرات ظاهری شمع را چک کنید، در صورت مشاهده هرگونه تغییرات از جمله تغییر رنگ، زنگ زدگی، روغن زدگی و موارد دیگر باید شمع را تعویض کنید. اگر از نظر ظاهری هیچ ایرادی را پیدا نکردید، می‌توانید از اهم متر استفاده کنید و در نهایت با استفاده از دستگاه تست شمع، ایرادات را پیدا و در صورت لزوم شمع را تعویض کنید.

نکته‌ای که در مورد قیمت این محصولات وجود دارد این است که با توجه به نوسانات موجود در بازار، ممکن است قیمت آنها به صورت روزانه و حتی لحظه‌ای تغییر کند. از این رو حتماً قبل از خرید، قیمت آنها را استعلام کنید.

 
  
  نظربده مسابقه‌ای است برپایه نظرات، تجربیات و دانش ارزشمند شماست کاری که باید در این مسابقه انجام دهید ، این است که مطالب مختلف را مطالعه کنید و دیدگاه خود را درباره آن موضوع در بخش نظرات در پایین همان مطلب، به اشتراک بگذارید . شما با هر نظری که در سایت به ثبت می‌رسانید، امتیاز می‌گیرید و هر امتیاز دارای کد تخفیف خرید از فروشگاه و هدیه رایگان می باشد .  
  •  
  •  
  • پایان پیام

برندهای موجود

نماینده و پخش محصولات امیرنیا

برندهای موجود

پخش شمع اورجینال رنو

برندهای موجود

توزیع تسمه ها و کیت های تایم پاورگریپ ، گیتس

برندهای موجود

ایده پارت

برندهای موجود

گارانتی محصولات عرضه شده

برندهای موجود

پخش پمپ بنزین خودرو با برند bpco ( بی پی کو )

برندهای موجود

پخش پمپ بنزین های راویان نور ، دقایق فن

برندهای موجود

پخش انواع دیسک و صفحه والئو فرانسه

برندهای موجود

پخش محصولات جلوبندی لاهیجان

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت اتحاد موتور ( امکو )

برندهای موجود

بازرگانی الماس پور

برندهای موجود

پخش محصولات سمن شیمی

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ایران پژوهش

برندهای موجود

شرکت NGK ژاپن

برندهای موجود

پخش قطعات و لوازم جلوبندی خودرو رفیع نیا

برندهای موجود

پخش محصولات سوخت اما

برندهای موجود

مرکز پخش عمده کمک فنر کوشاوران ، kds

برندهای موجود

پخش شمع سوزنی NGK معرفی شمع جی پاور ۷۰۹۲

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت سامفر

برندهای موجود

وایرشمع بوجیکورد

برندهای موجود

پخش فنر لول های شرکت AGU

برندهای موجود

پخش الماس پور

برندهای موجود

نماینده و پخش کننده شمع PMQ تحت لیسانس Autolite

برندهای موجود

پخش کابل های کنترلی خودرو و دستگاه های شیشه بالابر شرکت سبزوار PKC ( پیشرو کابل سبزوار )

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت مهرتابش

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت بتا سرامد

برندهای موجود

پخش و فروش لنت پارس

برندهای موجود

پخش واترپمپ ایران گداخت

برندهای موجود

هرینگتون

برندهای موجود

پخش محصولات دستگاه های شیشه بالابر شرکت صنعتی ابری

برندهای موجود

پخش انواع جک خودرو مددرویان

برندهای موجود

اینه پیشگام

برندهای موجود

برند بوش bosch و همه چیز درباره ان

برندهای موجود

نماینده و پخش کننده شمع KLG

برندهای موجود

پخش کیت کلاچ پراید پی اچ سی والئو آبی (PHC Valeo) ساخت کره

برندهای موجود

پخش اسپری انژکتور ام طوسی ( mtoosi )

برندهای موجود

Ngktsq

برندهای موجود

سنسور اکسیژن NTK ژاپن

برندهای موجود

اسپری انژکتور شوی گانک

برندهای موجود

تسمه تایگر

برندهای موجود

نماینده و پخش لامپ عقاب کره

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت شتابکار

برندهای موجود

پخش لوازم یدکی خودرو چکاد

برندهای موجود

بلبرینگ های FAG – بهترین کیفیت و قیمت

برندهای موجود

کیت کلاچ ( دیسک و صفحه ) سکو

برندهای موجود

پخش محصولات گوهر قطعه پارسیان

برندهای موجود

پخش کمک فنر های کوشاوران KDS

برندهای موجود

نماینده و عاملیت توزیع لنت ترمز gss با مهر استاندارد ایران

برندهای موجود

دیسک و صفحه کلاج لوک المان

برندهای موجود

نماینده و پخش لنت های G.S.S

برندهای موجود

پخش محصولات و پمپ بنزین های شرکت مادپارت

برندهای موجود

اسپری انژکتور و محصولات نگهداری خودرو STP

برندهای موجود

پخش ترموستات های باباپارت

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت مارپیچ باختر MBC

برندهای موجود

اکسل روئین صنعت

برندهای موجود

اینه کاوج

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ام دبلیو اچ mwh

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ایمن تک پیشرو

برندهای موجود

پخش محصولات گروه کارخانجات لاستیک سازی گیلان

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت همتک

برندهای موجود

ایده نگر

برندهای موجود

عرضه تسمه دانگیل کره

برندهای موجود

پخش واترپمپ پارسیان

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ارال تک

برندهای موجود

زمان فنر

برندهای موجود

پخش جعبه فرمان های مارپیچ باختر mbc

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت رادیکال

برندهای موجود

امید فنر

برندهای موجود

ایران کاربراتور

برندهای موجود

شما بگویید چه برند و کالایی نیاز دارید

 
همچنین میتوانید مطالعه کنید :   آشنایی با روغن موتور و روغن سوزی خودرو
 انلاین شاپ الماس پور     

بهترین روش های کاهش مصرف سوخت خودرو

اطلاعاتی در مورد سیبک فرمان خودرو و کاربرد ان

برداشتن کاتالیزور ماشین و معایب و مزایا

همه چیز در مورد تسمه تایم و زنجیر تایم

شناسایی شمع اکیوم اصلی و تقلبی در بازار

نکات بسیار مهم درباره سیل رانندگی و خودرو

دستگاه شیشه بالابر خودرو چیست و چه ویژه‌گی هایی دارد ؟

جعبه فرمان چیست و دقیقا چه کار می کند؟

آموزش تصویری نحوه تعویض شمع خودرو پراید – ۲۰۶ – سمند – تیبا – پژو پارس

نشتی روغن هیدرولیک

دلیل آب کم کردن خودرو چیست؟

ماهک گیربکس چیست و چگونه عمل می کند؟

چرا وقتی ترمز میکنم ماشین خاموش میشه یا کم جون میشه؟

آموزش کامل تمیز کردن استپر موتور Steper خودرو

نگهداری و سرویس دوره ای خودرو

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس دستی و اتوماتیک

راهنمای خرید جک خودرو و معرفی انواع جک ماشین

انواع کمک‌فنر و کاربرد آن در خودرو

موقع خرابی ماشین در جاده چیکار کنیم؟ 14 اقدام حیاتی

۱۰ دلیل رایج روشن شدن چراغ چک در خودروها

از صفر تا صد اسپری انژکتور شور و نحوه استفاده از ان

مکانیکی به زبان ساده؛ چگونه بدون دانش تخصصی عیب خودرو را کشف کنیم؟

شمع خودرو چیست؟ عیب یابی تصویری شمع خودرو

بررسی علل خاموش شدن ناگهانی خودرو

نحوه انتخاب و خرید شمع موتور خودرو

سیم کلاچ رگلاژ اتوماتیک یا رگلاژ دستی ؟

واتر پمپ چه نقشی در خودرو دارد؟

آشنایی با روغن موتور و روغن سوزی خودرو

شایع ترین ایرادات خودرو

وایر شمع چیست و چه نقشی در خودرو دارد ؟

آموزش روش های تعویض کاسه نمد و تعویض دنده

استپر چیست و چه نقشی در خودرو دارد؟

تشخیص نوع خرابی شمع از روی شکل ظاهری شمع

راهنمای خرید لاستیک دولتی به قیمت کارخانه

اگر دهانه یا گًپ شمع تنظیم نباشد، چه بلایی سر ماشین می‌آید؟

علت صدای لق لق ، تق تق یا تقه مداوم در جعبه فرمان

عواقب تاخیر در تعویض تسمه ها

۵ دلیل واضح برای تعویض دیسک و صفحه کلاچ خودرو

کمک فنر و عیب یابی کمک فنر خودرو

نشانه های خرابی ترمز

بلایی که بنزین معمولی سر خودرو‌ می‌آورد

شناسایی شمع NGK تقلبی و اصلی

عیب یابی سریع خودرو و تعمیر آن

اولین اقدام پس از روشن شدن چراغ چک خودرو چیست؟

آموزش خاموش کردن چراغ سرویس در خودروهای داخلی

اکسل خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

چرا صدای پمپ بنزین نمیاد؟

نگهداری خودرو نیازمند توجه به چه نکاتی است؟

بررسی دلایل پرش دنده گیربکس اتومات + نحوه رفع مشکل

نکات نگهداری از گیربکس دستی خودرو

چگونه از صفحه کلاچ خودرو خود مراقبت کنیم؟

علائم و تست خرابی پمپ بنزین انواع ماشین

۶ برند برتر شمع خودرو در ایران

در مورد شمع خودرو چه میدانید ؟

نکاتی ساده جهت خنک تر کردن کولر خودرو

باز کردن و بستن پمپ بنزین ۲۰۶

نشانه های مهم ضعیف شدن لنت ترمز

استارت خوردن و علت روشن نشدن ماشین

نحوه خاموش کردن چراغ آچار

نحوه صحیح آب بندی کردن خودروی صفر

چرا پیشرانه‌ها ضربه‌ (ناک) می‌زنند

باتری خراب است یا دینام؟

درباره فیلتر بنزین (صافی بنزین خودرو) و نشانه های کثیف بودن آن بخوانید.

همه چیز درمورد ضدیخ

نشانه هایی که خرابی پمپ بنزین خودرو شما را هشدار می دهد

آموزش نصب رله تقویت کننده شیشه بالابر پراید ، پژو ۴۰۵

نحوه تشخیص زمان تعویض صفحه کلاچ خودرو

قطع و وصل اتوماتیک پمپ بنزین

اصول نگهداری از خودرو

از بین بردن خراش‌های روی ماشین

علت اصلی سفت شدن فرمان هیدرولیک چیست؟

دلایل سوختن لامپ چراغهای خودرو و روشهای جلوگیری از آن

علت و علائم خرابی شمع خودرو

۷ مرحله برای شناسایی و تعمیر خودرو خود

واتر پمپ ماشین و نحوه نگهداری از آن

مراحل تست پمپ بنزین

دلیل عطسه و صدای انفجار در هواکش

معرفی شغل مکانیک خودرو

علت ذوب شدن سر شمع خودرو

ترموستات و مشکلاتش

نکاتی که در مورد علائم نیم سوز شدن پمپ بنزین باید بدانید!

اشتباه اکثر رانندگان ایرانی موقع پر کردن باک بنزین

وظیفه پمپ بنزین خودرو + نشانه خرابی پمپ بنزین ماشین

مهمترین مشخصه های روغن موتور مناسب برای خودرو

انتخاب باتری مناسب خودرو

شستشو موتور خودرو ، بشوریم با نشودیم ؟

خودروی هیبریدی چیست و چگونه کار می کند؟/آشنایی با خودروهای هیبریدی موجود در ایران (+جزئیات و عکس)

تشریح کامل چراغ های اخطار پشت آمپر خودرو

آیا بلبرینگ ها و رولبرینگ ها مشابه یکدیگر هستند؟

ماهک دنده چیه و چرا خراب میشه؟!

نحوه ی خاموش کردن چراغ آچار(سرویس) پژو۲۰۶ و رانا

تست و تعویض پمپ بنزین ماشین

مشکلات انژکتورها و نحوه بررسی و رفع آنها

خلافی آنلاین/استعلام خلافی خودرو از طریق اینترنت، پیام کوتاه ، تلفن

نگهداری موتور xu7

مراحل راه‌اندازی فروشگاه لوازم یدکی

نکات نگهداری خودرو

شیر فرمان یا شیر هیدرولیک چیست و چه وظایفی دارد؟

دلیل قطع و وصل شدن کولر ماشین چیست؟

7 راه ساده و سریع جهت تشخیص شمع خراب خودرو

تفاوت قطعات اصلی و غیراصلی لوازم یدکی خودرو

استپر موتور چیست و نشانه‌ خرابی استپر موتور خودرو چیست ؟

علائم خرابی سنسور دریچه گاز + نحوه عیب یابی

شستشوی انژکتور

علت کار نکردن فن خودرو و نحوه حل مشکل

فواید تنظیم موتور خودرو چیست ؟

روش‌های تشخیص رنگ شدگی بدنه خودرو کارکرده چیست؟

علائمی که خبر از خرابی و نیم‌ سوز شدن پمپ بنزین دارند

چگونه مصرف سوخت و بنزین خودرو را کاهش دهید

زمان و دلایل تعویض روغن گیربکس های دستی و دیفرانسیل

سنسور اکسیژن و عملکرد ان

آشنایی با دسته موتور خودرو

تفاوت لنت ترمز جلو و عقب خودرو در چیست؟

لیست و جداول عیب یابی سیستم های مختلف خودرو

روغن سوزی موتور خودرو

باور غلط زیاد بودن شتاب خودرو با شمع چند الکترود اما باور صحیح بالا بودن عمر مفید شمع چند الکترود

اشتباهات رایج مکانیک ها

روش‌های تست شمع خودرو چگونه است؟

بهترین روغن موتور بر اساس استاندارد گرانروی

منشا نشتی مایعات زیر خودرو چیست؟

جلوگیری از دزدی و سرقت خودرو

استارت خوردن و روشن نشدن ماشین

کاربرد درب سوپاپ و واشر درب سوپاپ چیست

علائم خرابی سیستم فرمان هیدرولیک خودرو پراید ، پژو ۴۰۵ ،سمند ، پژو ۲۰۶ ،رنو تندر

علت خروج اب از اگزوز

تنظیم موتور با دستگاه دیاگ

چگونه چراغ چک خودرو را خاموش کنیم؟

وقتی آمپر آب ماشین بالا رفت چه کنیم؟

هوزینگ دیفرانسیل گیربکس خودرو

نکات و توصیه های مهم برای نگهداری انواع خودرو ها

راه اندازی مغازه ی تعویض روغنی | درآمد و معایب تعویض روغنی

علت نرسیدن برق به پمپ بنزین

پمپ روغن یا اویل پمپ چیست و چه وظیفه ای در خودرو دارد؟

اهمیت شستشوی سیستم سوخت رسانی خودرو

چرا خودروی ما داغ می کند؟

عیب یابی استپر موتور

تاریخچه شمع

نحوه ی خاموش کردن چراغ آچار(سرویس) سمند EF7

کوئل خودرو و عیب یابی

نکاتی در مورد نگهداری خودرو

راهنمای خرید و انتخاب واترپمپ خودرو

تشخصیص صدای جعبه فرمان پژو ۴۰۵ و تست نشتی روغن

دستگاه ها و تجهیزات لازم جهت راه اندازی اتوسرویس تعویض روغنی و آپاراتی

راه اندازی فروشگاه لوازم یدکی خودرو

علت کم جون شدن ماشین

معرفی سوزن انژکتور، علائم خرابی و روش های شستشوی آن

آموزش تعویض ماهک دنده پژو ۴۰۵ ، سمند ، پژو ۲۰۶ و زانتیا

همه چیز درباره شمع خودرو

اموزش تعمیر جلوبندی پراید

چرا ماشین دیر روشن می شود؟

اهمیت نگهداری ، قطعات یدکی خودرو

چگونه شمع خودرو را تمیز کنیم؟

علت چرب شدن شمع خودرو و نحوه رفع آن

زمان تعویض روغن های ترمز، هیدرولیک و گیربکس

تفاوت شمع پلاتینیوم و ایریدیوم

آیا ماشین دنده اتوماتیک دیسک و صفحه کلاچ دارد؟

انواع پمپ بنزین خودرو

جعبه فرمان چیست و چه وظیفه‌ای دارد ؟

معرفی ۱۵ هشدار برای جلوگیری از خرابی جلوبندی خودرو

انواع صدای ماشین و علت ان

با روش صحیح اضافه کردنِ آب رادیاتور آشنا شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *