زمان تعویض روغن های ترمز، هیدرولیک و گیربکس

👨‍💻 قریبا همه رانندگان وسایل نقلیه از نحوه عملکرد روغن موتور و زمان تعویض آن بر اساس کیلومتر کارکرد خودرو اطلاعات کافی دارند، اما سیالات مهم دیگری در خودرو مورد استفاده قرار می گیرند که همگی وظایف بسیار حساس و دقیقی را بر عهده دارند؛ در صورتی که در عملکرد صحیح هر یک از این سیالات اختلال ایجاد شود حوادث ناگواری در انتظار سرنشینان خودرو خواهد بود. از جمله این سیالات کاربردی می توان به روغن هیدرولیک، روغن گیربکس یا واسکازین و روغن ترمز اشاره کرد. آیا تاکنون در ذهن خود با این سوالات روبه رو شده اید که زمان تعویض روغن هیدرولیک و مایع ترمز چه وقت است؟ عمر مفید این سیالات در حال کارکرد در خودرو چقدر است؟ آیا روغن هیدرولیک تازه در نرمی و عملکرد فرمان تاثیر دارد؟ آیا روغن ترمز تازه بر قدرت ترمزگیری تاثیر دارد؟ آیا تعویض روغن گیربکس بر نرمی و بی صدا کارکردن گیربکس موثر است؟ چگونه می توان دریافت که این سیالات خواص فیزییک و شیمیایی خود را از دست داده و یا اصطلاحا فاسد شده اند؟ در این نوشتار سعی شده است که به بخشی از این گونه سوالات پاسخ داده شود. 

روغن هیدرولیک

خودرویی که دارای فرمان هیدرولیکی است، به یک منبع انرژی برای کمک به راننده در هنگام پیچیدن و دور زدن مجهز است. بیشتر فرمان هایی که از چنین منبع انرژی برخوردارند هیدرولیکی اند. وقتی راننده غربیلک فرمان را می چرخاند، پمپ هیدرولیک، روغن مربوطه را تحت فشار به سیستم فرمان خودرو انتقال می دهد تا به واسطه اهرم بندی مناسب، چر خها به راحتی به طرفین گردش کنند. روغن هیدرولیک مانند روغن های دیگر از اختلاط روغن پایه و مواد افزودنی تولید می شود که می تواند با توجه به نوع روغن پایه و مواد افزودنی، کاربردهای مختلفی در سیستم های گوناگون داشته باشد. 

روغن هیدرولیک را می توان پرمصرف ترین روغن صنعتی نامید، از اینرو با توجه به مصرف بالا وکاربردهای متنوع و شرایط کاری گوناگون، این روغن نیز از تنوع بالایی برخوردار است. در واقع روغن هیدرولیک در یک سیستم نقش انتقال دهنده انرژی را بازی می کند و در صورتی که این روغن دچار مشکل شود، این وظیفه به خوبی انجام نشده و سیستم با اختلال یا توقف در کارکرد روبه رو می شود. به طور کلی وظایفی که از یک روغن هیدرولیک انتظار می رود، روانکاری، انتقال نیرو، کاهش اصطکاک و سایش، محافظت از زنگ زدگی اجزای سیستم و سازگاری با تمام اجزای سیستم است. 

روغن های هیدرولیک به شدت به آلودگی هایی که واردآن ها می شوند حساس بوده و خصوصیات فیزیکی و شیمیایی آن ها در اثر آلودگی و ایجاد شرایط سخت کاری تغییر می کند. 

بیشتر افراد بر این باورند که روغن هیدرولیک نیز باید همچون روغن موتور، زمان و یا کیلومتر کارکرد مشخصی داشته باشد، در حالی که این موضوع در روغن های صنعتی و به خصوص روغن هیدرولیک به تنوع تجهیزات، شرایط گوناگون کارکرد و نوع کاری که روغن در سیستم انجام می دهد بستگی دارد، از این رو نمی توان برای تمام انواع روغن های هیدرولیک مورد استفاده در خودروهای مختلف زمان کارکرد یکسانی را تعریف کرد و آن را مبنای کار سیستم قرار داد. 

روغن های هیدرولیک عموما دارای افزودنی هایی هستند که تجهیزات هیدرولیک را در مقابل سایش، خوردگی و اصطکاک محافظت میکنند. افرودنی های این نوع روغن معمولا چندمنظوره بوده و میزان آن ها در روغن هیدرولیک نباید به هر دلیلی کاهش یابد. تغییر در وضعیت روغن هیدرولیک به واسطه تیره شدن یا مات شدن ظاهری رنگ آن، استشمام بوی سوختگی از روغن، تغییرات در گرانروی یا ویسکوزیته و همچنین کف کردن آن قابل تشخیص است. 

ادامه کار با روغن اکسیدشده نیز منجر به تشدید سایش در تجهیزات متحرک و ایجاد مشکل در سیستم فرمان خودرو می شود که باعث جمع شدن لجن در مخزن و لوله ها می شود. در صورتی که هیچ یک از علائم فوق در روغن هیدرولیک مشاهده نشود، توصیه می شود بر اساس سفارش شرکت سازنده و کارشناسان خودرو، این سیال پس از هر ۱۲۰ هزار کیلومتر پیمایش خودرو به طور کامل تعویض شود. ضمنا به این نکته نیز باید توجه داشت که هرگز روغن های هیدرولیک حتی با ویسکوزیته یکسان را نباید با هم مخلوط کرد. 

روغن گیربکس

یکی از روغن ها یی که در خودرو مصرف می شود، روغن دنده یا واسکازین است. واسکازین کلمه روسی روغن دنده (gear oil ) است. این روغن ها در گیربکس و دیفرانسیل خودرو مورد استفاده قرار گرفته و با روغن موتور فرق دارند. روغن دنده دارای مواد افزودنی مخصوصی است که از چرخ دنده ها و متعلقات آن ها در برابر فشار وارده محافظت می کند. روغن دنده مخصوص دیفرانسیل چون در شرایط سخت تری کار می کند، اغلب از روغن دنده گیربکس قوی تر است. این روغن ها نیز مانند روغن موتور بر اساس سطح کیفیتAPI و ویسکوزیته(گرانروی SAE ) طبقه بندی می شوند. این روان ساز دارای گرانروی ناچیز(حتی در دماهای پایین) بوده و با فلزات موجود در جعبه دنده (فولاد و آلیاژهای مس) سازگاری کافی دارد. 

واسکازین نیز مانند سایر روغن ها نیاز به تعویض دارد که تعویض به موقع آن باعث روان کارکردن گیربکس، افزایش عمر مفید قطعات، کاهش درجه حرارت گیربکس، کاهش سر و صدا و در نهایت بهبود عملکرد آن می شود؛ کیلومتر تعویض آن هم بستگی به نوع روغن و گیربکس خودرو و شرایط مختلف آب و هوایی و کارکرد آن دارد. معمولا همزمان با تعویض دیسک و صفحه کلاچ، واسکازین نیز تعویض می شود. با فرض متوسط عمر سیستم کلاچ خودرو و با در نظر گرفتن ترکیبی از رانندگی در داخل شهر و جاده حدود ۱۰۰ هزار کیلومتر کارکرد را شامل می شود، پس در هر بار تعویض دیسک و صفحه کلاچ که با باز شدن کامل گیربکس همراه است، این سیال نیز تعویض می شود. این موضوع در مورد خودرو های دارای گیربکس اتوماتیک کاملا متفاوت است. عملکرد این نوع گیربکس ها هیدرومکانیکی بوده و با استفاده از فشار روغن و تنظیم مقدار فشار آن، نیروی لازم را از موتور به چرخ ها منتقل می کند. تعویض دنده ها از طریق تغییر مسیر و کنترل فشار جریان روغن در گیربکس توسط شیرهای الکترونیکی (شیر برقی) انجام می شود. تمامی این اعمال و کنترل قسمت های مختلف توسط نرم افزاری که بر روی واحد الکترونیکی گیربکس ( EGS ) نصب است انجام می گیرد. 

در داخل گیربکس های اتوماتیک AL4 که در خانواده ۲۰۶ دیده می شود، از روغن مخصوصی استفاده شده که اصطلاحا به روغن های مادام العمرLifetime معروفند. منظور از این اصطلاح این نیست که هیچ گاه نیاز به تعویض نخواهند داشت، بلکه حکایت از مدت زمان زیاد کارکرد آنها دارد. 

روغن گیربکس در اثر ورود ذرات گرد و غبار از منافذی که روغن از آ نها به بیرون نشت می کند و همچنین کار کردن طولانی مدت روغن در دمای بالا به سرعت دچار استهلاک شده و سبب از بین رفتن خاصیت اولیه آن می شود. 

دیگران در حال خواندن این صفحه هستند :  کوئل خودرو و عیب یابی

مایع ترمز

مایع ترمز یا در اصطلاح عامیانه، روغن ترمز توسط بیشتر رانندگان امروزی مورد بی توجهی قرارگرفته و باوجود اهمیت حیاتی آن متاسفانه بسیاری از رانندگان و حتی تعمیرکاران لزومی به تعویض آن نمی بینند. مایع ترمز در سطوح کیفی خاصی تولید می شود و بر اساس کد استانداردی که از سوی اداره حمل و نقل آمریکا برای روغن ترمزها تعیین شده سه نوع روغن ترمز DOT4،DOT5 و DOT3 در وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می گیرد. شماره DOT بزر گتر نشان دهنده بالاتر بودن دمای جوش روغن ترمز و در نتیجه کیفیت بهتر و تحمل بیش تر آن است. روغن ترمز DOT3 بر پایه ترکیبات پلی الیفاتیک با نقطه جوش حداقل ۳۶۹ درجه فارنهایت، DOT4 بر پایه استربورات با نقطه جوش حداقل ۴۱۴ درجه فارنهایت و DOT5 متشکل از پلی دی متیل سیلوکسان بر پایه سیلیکون یا نقطه جوش حداقل ۴۶۸ درجه فارنهایت است. از میان استانداردهای ذکرشده، انواع DOT3 و DOT4 تقریبا عملکرد مشابهی دارند، ولی نقطه جوش DOT4 بالاتر است. اما DOT5 کاملا با این دو متفاوت بوده و جاذب رطوبت نیست و فقط باید در سیستم هایی استفاده شود که لاستیکها و درزبندی ها با آن سازگار باشد، زیرا در غیر این صورت سیستم دچار خوردگی و نشتی خواهد شد. میانگین دمای جوش مایع ترمز پس از سه سال کار کرد، به دلیل جذب رطوبت، تا حد خطرناکی پایین می آید. بسیاری از کارشناسان بر تعویض مایع ترمز هر یک یا دو سال یک بار بر حسب شرایط کارکرد خودرو تاکید دارند منطق آ نها بر پایه این واقعیت است که مایع ترمز با پایه گلیکولی، رطوبت واردشده به سیستم را جذب می کند و مایع ترمزی که رطوبت را جذب کرده باشد باعث ایجاد ترک های میکروسکوپی در سیستم ترمز و نهایتا نشتی و ورود هوا می شود. این مشکل در مناطق آب و هوایی مرطوب بیشتر مشهود است. مایع ترمز خودروها فقط بعد از یک سال، به طور میانگین دو درصد رطوبت جذب می کنند؛ بعد از ۱۸ ماه سطح الودگی می تواند بیش از سه درصد شود و پس از چند سال آلودگی مایع ترمز به هفت تا هشت درصد رطوبت می رسد. افزایس میزان رطوبت سبب ایجاد حبا بهای ریز در مایع ترمز می شود. بررسی ها نشان می دهد که سیستم ترمز چر خهای جلوی خودرو که خطوط انتقال نیمه فلزی دارند، گرمای بیشتری نسبت به چرخهای عقب تولید می کنند؛ این دمای بالا نیازمند مایع ترمزی است که بتواند آن را تحمل کند. 

این نوع سیالات چون پایه گلیکولی دارند، خاصیت جذب آب و رطوبت در آن ها وجود دارد تا بتوانند رطوبت موجود در سیستم را جذب کنند و مانع پوسیدن سیستم ترمز و از بین رفتن مدارها شوند اما هر ماده ای که چنین قابلیتی دارد بالاخره به نقطه اشباع هم می رسد و در این زمان رطوبتی که وارد سیستم می شود برای روغن ترمز قابل جذب نیست و این رطوبت ممکن است در قسمت های مختلف سیستم جمع و باعث بروز اشکال شده و بعد از مدتی باعث فاسد شدن روغن ترمز شود. در آن صورت دمای جوش روغن پایین آمده و در شرایطی که ترمزهای پی در پی یا شدید گرفته می شود روغن ترمز به جوش می آید و باعث به اصطلاح خالی شدن ترمز می شود. بنابر این توصیه می شود روغن ترمز حداقل هر دو سال یکبارو یا ۶۰ هزار کیلومتر به طور کامل از سیستم تخلیه و تعویض شود. 

 
  
  نظربده مسابقه‌ای است برپایه نظرات، تجربیات و دانش ارزشمند شماست کاری که باید در این مسابقه انجام دهید ، این است که مطالب مختلف را مطالعه کنید و دیدگاه خود را درباره آن موضوع در بخش نظرات در پایین همان مطلب، به اشتراک بگذارید . شما با هر نظری که در سایت به ثبت می‌رسانید، امتیاز می‌گیرید و هر امتیاز دارای کد تخفیف خرید از فروشگاه و هدیه رایگان می باشد .  
  •  
  •  
  • پایان پیام

برندهای موجود

بازرگانی الماس پور

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت سامفر

برندهای موجود

اکسل روئین صنعت

برندهای موجود

پخش محصولات گوهر قطعه پارسیان

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت اتحاد موتور ( امکو )

برندهای موجود

پخش جعبه فرمان های مارپیچ باختر mbc

برندهای موجود

وایرشمع بوجیکورد

برندهای موجود

نماینده و پخش محصولات امیرنیا

برندهای موجود

زمان فنر

برندهای موجود

هرینگتون

برندهای موجود

گارانتی محصولات عرضه شده

برندهای موجود

پخش کابل های کنترلی خودرو و دستگاه های شیشه بالابر شرکت سبزوار PKC ( پیشرو کابل سبزوار )

برندهای موجود

پخش پمپ بنزین های راویان نور ، دقایق فن

برندهای موجود

پخش ترموستات های باباپارت

برندهای موجود

پخش محصولات سوخت اما

برندهای موجود

نماینده و پخش لامپ عقاب کره

برندهای موجود

پخش شمع سوزنی NGK معرفی شمع جی پاور ۷۰۹۲

برندهای موجود

نماینده و پخش کننده شمع PMQ تحت لیسانس Autolite

برندهای موجود

دیسک و صفحه کلاج لوک المان

برندهای موجود

ایده نگر

برندهای موجود

پخش فنر لول های شرکت AGU

برندهای موجود

پخش شمع اورجینال رنو

برندهای موجود

نماینده و پخش کننده شمع KLG

برندهای موجود

اسپری انژکتور و محصولات نگهداری خودرو STP

برندهای موجود

پخش محصولات گروه کارخانجات لاستیک سازی گیلان

برندهای موجود

پخش انواع جک خودرو مددرویان

برندهای موجود

امید فنر

برندهای موجود

اینه کاوج

برندهای موجود

اسپری انژکتور شوی گانک

برندهای موجود

برند بوش bosch و همه چیز درباره ان

برندهای موجود

پخش قطعات و لوازم جلوبندی خودرو رفیع نیا

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت رادیکال

برندهای موجود

پخش کمک فنر های کوشاوران KDS

برندهای موجود

پخش و فروش لنت پارس

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت مارپیچ باختر MBC

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ایران پژوهش

برندهای موجود

ایران کاربراتور

برندهای موجود

نماینده و پخش لنت های G.S.S

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ارال تک

برندهای موجود

شما بگویید چه برند و کالایی نیاز دارید

برندهای موجود

پخش محصولات جلوبندی لاهیجان

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ام دبلیو اچ mwh

برندهای موجود

شرکت NGK ژاپن

برندهای موجود

توزیع تسمه ها و کیت های تایم پاورگریپ ، گیتس

برندهای موجود

پخش پمپ بنزین خودرو با برند bpco ( بی پی کو )

برندهای موجود

پخش محصولات و پمپ بنزین های شرکت مادپارت

برندهای موجود

تسمه تایگر

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت شتابکار

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت همتک

برندهای موجود

بلبرینگ های FAG – بهترین کیفیت و قیمت

برندهای موجود

مرکز پخش عمده کمک فنر کوشاوران ، kds

برندهای موجود

پخش محصولات دستگاه های شیشه بالابر شرکت صنعتی ابری

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت مهرتابش

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ایمن تک پیشرو

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت بتا سرامد

برندهای موجود

Ngktsq

برندهای موجود

ایده پارت

برندهای موجود

پخش واترپمپ پارسیان

برندهای موجود

عرضه تسمه دانگیل کره

برندهای موجود

کیت کلاچ ( دیسک و صفحه ) سکو

برندهای موجود

سنسور اکسیژن NTK ژاپن

برندهای موجود

پخش واترپمپ ایران گداخت

برندهای موجود

پخش محصولات سمن شیمی

برندهای موجود

پخش الماس پور

برندهای موجود

اینه پیشگام

برندهای موجود

نماینده و عاملیت توزیع لنت ترمز gss با مهر استاندارد ایران

برندهای موجود

پخش اسپری انژکتور ام طوسی ( mtoosi )

برندهای موجود

پخش کیت کلاچ پراید پی اچ سی والئو آبی (PHC Valeo) ساخت کره

برندهای موجود

پخش انواع دیسک و صفحه والئو فرانسه

برندهای موجود

پخش لوازم یدکی خودرو چکاد

 
دیگران در حال خواندن این صفحه هستند :  بهترین زمان تعویض شمع خودرو و فواید تعویض ان
 انلاین شاپ الماس پور     

نشتی روغن هیدرولیک

همه چیز در مورد کیت تسمه تایم و اجزای ان

علت خنک نکردن کولر خودرو

مراحل تست پمپ بنزین

راهنمای خرید جک خودرو و معرفی انواع جک ماشین

فواید تنظیم موتور خودرو چیست ؟

جعبه فرمان چیست و چه وظیفه‌ای دارد ؟

فیلتر بنزین خودرو چیست ؟ | زمان تعویض فیلتر بنزین ؛ علائم خرابی صافی بنزین را بشناسید

دیاگ چیست و چگونه کار می‌کند؟ آشنایی با مراحل دیاگ زدن خودرو

نکاتی در مورد نگهداری خودرو

باور غلط زیاد بودن شتاب خودرو با شمع چند الکترود اما باور صحیح بالا بودن عمر مفید شمع چند الکترود

علت جوش آوردن ماشین

اشتباه اکثر رانندگان ایرانی موقع پر کردن باک بنزین

نحوه انتخاب و خرید شمع موتور خودرو

تاریخچه شمع

دستگاه ها و تجهیزات لازم جهت راه اندازی اتوسرویس تعویض روغنی و آپاراتی

علت اصلی سفت شدن فرمان هیدرولیک چیست؟

نحوه خاموش کردن چراغ آچار

تفاوت قطعات اصلی و غیراصلی لوازم یدکی خودرو

نگهداری و سرویس دوره ای خودرو

روش‌های تست شمع خودرو چگونه است؟

تفاوت لنت ترمز جلو و عقب خودرو در چیست؟

علت صدای لق لق ، تق تق یا تقه مداوم در جعبه فرمان

جلوگیری از دزدی و سرقت خودرو

نحوه ی خاموش کردن چراغ آچار(سرویس) سمند EF7

علائمی که خبر از خرابی و نیم‌ سوز شدن پمپ بنزین دارند

علت کم شدن شتاب خودرو چیست؟

چگونه مصرف سوخت و بنزین خودرو را کاهش دهید

دلیل آب کم کردن خودرو چیست؟

شستشو موتور خودرو ، بشوریم با نشودیم ؟

آیا بلبرینگ ها و رولبرینگ ها مشابه یکدیگر هستند؟

تفاوت شمع پلاتینیوم و ایریدیوم

شناسایی شمع اکیوم اصلی و تقلبی در بازار

بخش‌های اصلی خرابی های رایج خودرو

شیر فرمان یا شیر هیدرولیک چیست و چه وظایفی دارد؟

بهترین روغن موتور بر اساس استاندارد گرانروی

تشریح کامل چراغ های اخطار پشت آمپر خودرو

همه چیز درمورد ضدیخ

آموزش تصویری نحوه تعویض شمع خودرو پراید – ۲۰۶ – سمند – تیبا – پژو پارس

انواع صدای ماشین و علت ان

تشخصیص صدای جعبه فرمان پژو ۴۰۵ و تست نشتی روغن

انتخاب باتری مناسب خودرو

منشا نشتی مایعات زیر خودرو چیست؟

نکات و توصیه های مهم برای نگهداری انواع خودرو ها

علائم خرابی سیستم فرمان هیدرولیک خودرو پراید ، پژو ۴۰۵ ،سمند ، پژو ۲۰۶ ،رنو تندر

نشانه های مهم ضعیف شدن لنت ترمز

انواع کمک‌فنر و کاربرد آن در خودرو

ماهک گیربکس چیست و چگونه عمل می کند؟

مشکلات انژکتورها و نحوه بررسی و رفع آنها

نحوه ی خاموش کردن چراغ آچار(سرویس) پژو۲۰۶ و رانا

۷ مرحله برای شناسایی و تعمیر خودرو خود

وظایف تسمه پروانه و تفاوت آن با تسمه تایم

آشنایی با دسته موتور خودرو

چرا پیشرانه‌ها ضربه‌ (ناک) می‌زنند

برداشتن کاتالیزور ماشین و معایب و مزایا

راه اندازی مغازه ی تعویض روغنی | درآمد و معایب تعویض روغنی

خلافی آنلاین/استعلام خلافی خودرو از طریق اینترنت، پیام کوتاه ، تلفن

چرا صدای پمپ بنزین نمیاد؟

وقتی آمپر آب ماشین بالا رفت چه کنیم؟

درباره فیلتر بنزین (صافی بنزین خودرو) و نشانه های کثیف بودن آن بخوانید.

علائم و تست خرابی پمپ بنزین انواع ماشین

اطلاعاتی در مورد سیبک فرمان خودرو و کاربرد ان

نگهداری خودرو نیازمند توجه به چه نکاتی است؟

۱۰ دلیل رایج روشن شدن چراغ چک در خودروها

نگهداری موتور xu7

ماهک دنده چیه و چرا خراب میشه؟!

علت کار نکردن فن خودرو و نحوه حل مشکل

راه حل مشکل شایع سوختن واشر سرسیلندر پژو 405 و سمند چیست؟

نشانه های خرابی ترمز

استارت خوردن و روشن نشدن ماشین

تشخیص نوع خرابی شمع از روی شکل ظاهری شمع

نشانه هایی که خرابی پمپ بنزین خودرو شما را هشدار می دهد

باز کردن و بستن پمپ بنزین ۲۰۶

دستگاه شیشه بالابر خودرو چیست و چه ویژه‌گی هایی دارد ؟

کاربرد درب سوپاپ و واشر درب سوپاپ چیست

نحوه تشخیص زمان تعویض صفحه کلاچ خودرو

معرفی شغل مکانیک خودرو

علت ذوب شدن سر شمع خودرو

بلایی که بنزین معمولی سر خودرو‌ می‌آورد

شناسایی شمع NGK تقلبی و اصلی

کمک فنر و عیب یابی کمک فنر خودرو

گیربکس چیست؟ آشنایی با نحوه کار و اجزای جعبه‌دنده خودرو

علت کم شدن قدرت خودرو در سربالایی

بررسی ریپ زدن خودرو و علت ان

ترفندهایی ساده برای افزایش قدرت خودرو

مهمترین مشخصه های روغن موتور مناسب برای خودرو

اصول نگهداری از خودرو

چگونه شمع خودرو را تمیز کنیم؟

آموزش خاموش کردن چراغ سرویس در خودروهای داخلی

همه چیز درباره شمع خودرو

زمان تعویض روغن های ترمز، هیدرولیک و گیربکس

دلایل سفت شدن کلاچ خودرو ؛ راه‌های رفع سفتی کلاچ را بدانید

سیم کلاچ رگلاژ اتوماتیک یا رگلاژ دستی ؟

پنج دلیل اصلی خرابی پلوس خودرو +‌ روش های تعمیر

جعبه فرمان چیست و دقیقا چه کار می کند؟

بهترین زمان تعویض شمع خودرو و فواید تعویض ان

علت خروج اب از اگزوز

پمپ روغن یا اویل پمپ چیست و چه وظیفه ای در خودرو دارد؟

شستشوی انژکتور

آیا ماشین دنده اتوماتیک دیسک و صفحه کلاچ دارد؟

علت نرسیدن برق به پمپ بنزین

بهترین روش های کاهش مصرف سوخت خودرو

وایر شمع چیست و چه نقشی در خودرو دارد ؟

عیب یابی استپر موتور

علت چرب شدن شمع خودرو و نحوه رفع آن

همه چیز در مورد تسمه تایم و زنجیر تایم

استارت خوردن و علت روشن نشدن ماشین

راهنمای خرید و انتخاب واترپمپ خودرو

هوزینگ دیفرانسیل گیربکس خودرو

علت ریپ زدن ماشین در حالت گاز و حین حرکت

نکاتی که در مورد علائم نیم سوز شدن پمپ بنزین باید بدانید!

دلیل قطع و وصل شدن کولر ماشین چیست؟

چگونه چراغ چک خودرو را خاموش کنیم؟

نحوه صحیح آب بندی کردن خودروی صفر

نکات طلایی برای نگهداری صفحه کلاچ خودرو

اشتباهات رایج مکانیک ها

عواقب تاخیر در تعویض تسمه ها

آموزش کامل تمیز کردن استپر موتور Steper خودرو

ترموستات و مشکلاتش

اهمیت نگهداری ، قطعات یدکی خودرو

چیزهای زیادی وجود دارد که شاید درباره اتومبیل خود آنها را نمی دانید

5 نشانه ی شایع کم شدن گاز کولر خودرو

اکسل خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

نکات نگهداری خودرو

دلیل عطسه و صدای انفجار در هواکش

تفاوت شمع سرد و گرم خودرو

علائم خرابی سنسور اکسیژن

روش‌های تشخیص رنگ شدگی بدنه خودرو کارکرده چیست؟

واتر پمپ چه نقشی در خودرو دارد؟

دلایل ریپ زدن خودرو در هنگام گاز دادن و شتاب گیری

اموزش تعمیر جلوبندی پراید

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس دستی و اتوماتیک

مراحل راه‌اندازی فروشگاه لوازم یدکی

قطع و وصل اتوماتیک پمپ بنزین

عیب یابی سریع خودرو و تعمیر آن

از بین بردن خراش‌های روی ماشین

علت کم و زیاد شدن باد کولر خودرو

معرفی سوزن انژکتور، علائم خرابی و روش های شستشوی آن

نکات بسیار مهم درباره سیل رانندگی و خودرو

آموزش روش های تعویض کاسه نمد و تعویض دنده

معرفی ۱۵ هشدار برای جلوگیری از خرابی جلوبندی خودرو

کوئل خودرو و عیب یابی

علت روغن ریزی سمند + رفع و عیب یابی

اگر دهانه یا گًپ شمع تنظیم نباشد، چه بلایی سر ماشین می‌آید؟

شمع خودرو چیست؟ عیب یابی تصویری شمع خودرو

مکانیکی به زبان ساده؛ چگونه بدون دانش تخصصی عیب خودرو را کشف کنیم؟

۶ برند برتر شمع خودرو در ایران

راهنمای خرید لاستیک دولتی به قیمت کارخانه

چگونه می توان لجنی شدن خودرو را رفع کرد و علت لجنی شدن روغن موتور چیست ؟

استپر موتور چیست و نشانه‌ خرابی استپر موتور خودرو چیست ؟

بررسی دلایل پرش دنده گیربکس اتومات + نحوه رفع مشکل

موقع خرابی ماشین در جاده چیکار کنیم؟ 14 اقدام حیاتی

کنیستر (canister) چگونه کار می کند؟

وظیفه پمپ بنزین خودرو + نشانه خرابی پمپ بنزین ماشین

با روش صحیح اضافه کردنِ آب رادیاتور آشنا شوید

انواع پمپ بنزین خودرو

نحوه‌ی رفع خطا و سرویس کردن سنسور اکسیژن

دلایل سوختن لامپ چراغهای خودرو و روشهای جلوگیری از آن

اولین اقدام پس از روشن شدن چراغ چک خودرو چیست؟

چه روغن موتوری مناسب چه خودرویی است؟

زمان و دلایل تعویض روغن گیربکس های دستی و دیفرانسیل

شایع ترین ایرادات خودرو

آموزش نصب رله تقویت کننده شیشه بالابر پراید ، پژو ۴۰۵

واتر پمپ ماشین و نحوه نگهداری از آن

علت بالا رفتن آمپر موقع کولر گرفتن

از صفر تا صد اسپری انژکتور شور و نحوه استفاده از ان

اهمیت شستشوی سیستم سوخت رسانی خودرو

راه اندازی فروشگاه لوازم یدکی خودرو

نکاتی ساده جهت خنک تر کردن کولر خودرو

نکات نگهداری از گیربکس دستی خودرو

چگونه از صفحه کلاچ خودرو خود مراقبت کنیم؟

چرا وقتی ترمز میکنم ماشین خاموش میشه یا کم جون میشه؟

چرا ماشین دیر روشن می شود؟

استپر چیست و چه نقشی در خودرو دارد؟

علت و علائم خرابی شمع خودرو

شستن و تمیز کردن دریچه گاز و تاثیر آن بر عملکرد خودرو

علائم خرابی سنسور دریچه گاز + نحوه عیب یابی

سنسور اکسیژن و عملکرد ان

تست و تعویض پمپ بنزین ماشین

خودروی هیبریدی چیست و چگونه کار می کند؟/آشنایی با خودروهای هیبریدی موجود در ایران (+جزئیات و عکس)

روغن سوزی موتور خودرو

علت کم جون شدن ماشین

باتری خراب است یا دینام؟

چرا خودروی ما داغ می کند؟

بررسی علل خاموش شدن ناگهانی خودرو

۵ دلیل واضح برای تعویض دیسک و صفحه کلاچ خودرو

علت روشن شدن چراغ چک سمند ef7

در مورد شمع خودرو چه میدانید ؟

آشنایی با روغن موتور و روغن سوزی خودرو

آموزش تعویض ماهک دنده پژو ۴۰۵ ، سمند ، پژو ۲۰۶ و زانتیا

سنسور دریچه گاز چیست؟ چطور از خرابی آن آگاه شویم؟

7 راه ساده و سریع جهت تشخیص شمع خراب خودرو

ضعیف بودن اتصال بدنه خودرو و نحوه برطرف کردن آن

لیست و جداول عیب یابی سیستم های مختلف خودرو

تنظیم موتور با دستگاه دیاگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه الماس پور

.: استعلام قیمت لوازم یدکی خودرو در کانال تلگرام پخش الماس پور :.

لینک کانال تلگرام
بستن