پمپ بنزین یکی از قطعات حیاتی در باک خودرو است که وظیفه‌اش، پمپ‌کردن بنزین از باک به موتور است. از این‌رو خرابی پمپ بنزین ماشین به‌منزله‌ی کاهش و یا مختل شدن عملکرد سوخت‌رسانی در خودرو خواهد بود. به همین دلیل است که می‌بایست هر از گاهی نسبت به تست و تشخیص خرابی پمپ بنزین خودرو اقدام نمایید.

در این مطلب قصد داریم دلایل خرابی پمپ بنزین و نشانه‌های آن را بررسی کنیم. با دانستن موارد ذکر شده در این مطلب، راحت‌تر و سریع‌تر می‌توانید برای تعمیر پمپ اقدام کنید. پس تا پایان این مطلب همراه ما بمانید.

وظیفه‌ی پمپ بنزین در خودرو چیست؟
پمپ بنزین، یکی از قطعات مکانیکی یا برقی خودرو است که درون باک قرار دارد و سوخت موجود در باک را از طریق سیستم سوخت‌رسانی به داخل موتور می‌فرستد. در طی این فرآیند، بنزین از طریق فیلتر سوخت، وارد انژکتورهای سوخت شده و سپس در داخل سیلندرها می‌سوزد.

نصب پمپ بنزین درون باک باعث می‌شود که دمای باک که به‌خاطر تماس با بنزین و فعالیت، بالا رفته است کاهش پیدا کند و در نتیجه خودرو روان‌تر به مسیرش ادامه بدهد.

خودروهای قدیمی‌تر، پمپ‌های سوخت مکانیکی دارند که از پیستون یا دیافراگم برای انتقال سوخت به کاربراتور استفاده می‌کنند و سپس آن را به داخل سیلندرها می‌پاشند. اما خودروهای مدرن و انژکتوری، دارای پمپ‌های سوخت الکتریکی هستند که در داخل باک بنزین نصب شده و توسط یک موتور الکتریکی DC کار می‌کنند.

از آنجایی‌که پمپ‌های مکانیکی، مستقیماً توسط حرکت موتور هدایت می‌شوند و دارای قطعات متحرک کمی هستند، احتمال خرابی آن‌ها کمتر است و درصورت خرابی، تشخیص و تعمیر آن‌ها نسبتاً آسان است. اما پمپ‌های الکترونیکی، معمولاً به سیستم‌های کنترل الکترونیکی متصل شده و شامل چندین قسمت متحرک هستند که هر یک از این قسمت‌‌ها، ممکن است خراب شده و منجر به مشکلات پمپ بنزین شوند. از این‌رو، این نوع پمپ‌ها بیشتر مستعد خرابی هستند.

علائم خرابی پمپ و نیم سوز شدن پمپ بنزین را بشناسید
حال که با وظیفه‌ی این قطعه در خودروی خد آشنا شده‌اید وقت آن است که به‌سراغ علائم خرابی پمپ بنزین برویم و ببینیم که چطور می‌توانیم متوجه خرابی این قطعه‌ی مهم در خودرو شویم تا به‌موقع به آن رسیدگی کنیم. از جمله مهم‌ترین علائمی که هشدار خراب شدن و سوختن پمپ بنزین را می‌دهند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. بالا رفتن دمای موتور خودرو
گرم شدن بیش از حد موتور، رایج‌ترین نشانه‌ی خرابی پمپ بنزین است. دلیل این امر نیز این است که پمپ بنزین خراب، سوخت را به‌مقدار کافی به موتور نمی‌رساند. در نتیجه، ممکن است باعث داغ شدن موتور و خاموش شدن ماشین در حال حرکت شود. در این سناریو، ممکن است وسیله‌ی نقلیه شما پس از گرم شدن بیش از حد، خاموش شده و دوباره راه‌اندازی شود و نیم ساعت بعد دوباره این اتفاق تکرار شود.

۲. کاهش عملکرد مطلوب پدال گاز

پمپ ‌بنزین، در قسمت عقبی و در باک خودرو قرار دارد. این قطعه، سوخت خودرو را از باک به موتور منتقل می‌کند، از این‌رو یکی از بخش‌های ضروری در خودرو محسوب می‌شود. اگر پمپ ‌بنزین مسدود شده و یا دچار نقص فنی شود، سوخت کافی را به موتور نمی‌رساند، در نتیجه، مهم‌ترین علت گاز نخوردن ماشین در دور موتور بالا را هنگام فشار دادن پدال گاز، می‌توان ناشی از خرابی این قطعه دانست.

۳. شنیدن صدا از پمپ بنزین
یکی دیگر از علائم خرابی پمپ بنزین، شنیدن صدایی مانند ویز-ویز از آن است. گاهی نیز قضیه بالعکس است و پمپ‌های خراب در هنگام استارت‌زدن بی‌صدا می‌شوند. (معمولا در هنگام راه‌اندازی خودرو، به‌طور طبیعی صدایی کوتاه از پمپ به گوش می‌رسد). در واقع صدایی که شنیده می‌شود با آن ویز-ویزی که ممتد و قابل شنیدن است، کاملا فرق دارد. این صدا منقطع و عادی است و نام‌آوایی شبیه «وینگ» دارد.

۴. مشکل در استارت‌ زدن
هر زمان که خودرو را استارت می‌زنید، پمپ هم شروع‌به‌کار کرده و بنزین را از باک به موتور می‌رساند. اگر پمپ بنزین دچار مشکل شود، نمی‌تواند بنزین را از باک به موتور برساند. درنتیجه، برای روشن کردن خودرو با مشکل مواجه خواهید شد.

۵. کاهش قدرت موتور هنگامی‌که تحت فشار است
هنگام رانندگی در سربالایی یا حمل بارهای سنگین، ماشین شما تحت فشار است. اگر در چنین زمان‌هایی ماشین قدرت کلی خود را از دست بدهد، ممکن است مشکل از پمپ بنزین باشد. اگر پمپ بنزین خراب باشد، وقتی خودرو تحت فشار است و نیاز به سوخت بیشتری دارد عملیات سوخت‌رسانی از سمت پمپ، به‌درستی صورت نمی‌گیرد و قدرت موتور کاهش پیدا می‌کند.

۶. پرش موتور
یکی از مهم‌ترین علائمی که نشان می‌دهد پمپ بنزین ماشین از کار افتاده است، پرش موتور در حین رانندگی با سرعت‌های بالاست. پرش موتور، زمانی اتفاق می‌افتد که پمپ در تلاش برای تامین بخار ثابت سوخت با فشار مناسب است. پرش موتور می‌تواند کنترل خودرو را از دست شما خارج کند و بسیار خطرناک است، بنابراین در صورت مشاهده‌ی این اتفاق در خودرو، حتما برای رفع آن اقدامات لازم را انجام بدهید.

۷. افزایش مصرف سوخت

اگر متوجه شدید که خودرو مصرف سوخت زیاد و غیرعادی پیدا کرده است، احتمال دارد که مشکل از پمپ بنزین باشد. در این شرایط، پمپ ممکن است بنزین زیادی را به موتور بفرستد و باک بنزین سریع‌تر از حد معمول خالی شود، پس درصورت مشاهده‌ی چنین مشکلی حتما به تعمیرکار مراجعه کنید.

همچنین میتوانید مطالعه کنید :   آیا بلبرینگ ها و رولبرینگ ها مشابه یکدیگر هستند؟

۸. روشن ‌نشدن خودرو
اگر با هر یک از علائم بالا مواجه شوید و آن‌ها را نادیده بگیرید، در نهایت، با بدترین علامت خرابی پمپ بنزین، یعنی روشن نشدن ماشین روبه‌رو می‌شوید. هنگامی‌که پمپ بنزین به‌طور کامل خراب می‌شود، سوخت کافی برای موتور فراهم نمی‌شود و در نتیجه، خودرو روشن نمی‌شود.

اما علت خرابی پمپ بنزین چیست؟

پمپ بنزین، مانند سایر قطعات خودرو نیازی به تعویض دوره‌ای ندارد و به‌گونه‌ای ساخته شده است که مدت زمان زیادی مورد استفاده قرار بگیرد. اما عواملی وجود دارند که منجر به خراب شدن، سوختن و یا نیم سوز شدن پمپ بنزین می‌شوند.از جمله‌ی این دلایل، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. رانندگی با سوخت کم
برای خنک کردن و روغن‌کاری اجزای داخلی، سوخت باید به‌طور مداوم در پمپ سوخت جریان داشته باشد. بنابراین اگر با سوخت کم رانندگی کنید، ممکن است منجر به داغ شدن پمپ بنزین و در نهایت سوختن آن شود. پس همیشه حجم بنزین را کنترل و بیشتر از یک‌-چهارم ظرفیت باک را پُر کنید.

۲. سوختن فیوز پمپ
دیگر علت خرابی پمپ بنزین، سوختن فیوز پمپ است. بنابراین حواستان به فیوز باشد و هر چندوقت یک‌بار، فیوز را بررسی کرده و از سلامتش مطمئن شوید. این کار اهمیت زیادی دارد؛ چراکه اگر فیوز پمپ آسیب ببیند، هزینه‌ی تعویض آن کمتر از تعمیر پمپ خوهد بود.

۳. استفاده از بنزین نامرغوب و نامطلوب
استفاده از بنزین نامرغوب نیز می‌تواند در خرابی پمپ بنزین، تاثیر به‌سزایی داشته باشد. اگر از سوخت نامرغوب استفاده کنید یا باک دچار فرسودگی و کهنگی شده باشد، آلودگی‌ها به سمت پمپ جذب شده و فشار زیادی به پمپ وارد می‌شود. در نتیجه، شاهد نیم‌سوز شدن پمپ بنزین، خواهید بود.

۴. مشکلات الکترونیکی
همانطور که در بالاتر هم گفتیم، پمپ سوخت موجود در اکثر خودروهای انژکتوری، از نوع الکتریکی است و در داخل باک سوخت قرار می‌گیرد‌. لحظه‌ای که استارت خودرو را می‌زنید، پمپ بنزین باید کار خود را انجام دهد، با این حال، وجود یک خطای الکتریکی در پمپ بنزین می‌تواند مانع از عملکرد صحیح آن شود. معمولاً خرابی‌های الکتریکی پمپ بنزین به‌دلیل زنگ زدگی یا شل شدن کانکتورها ایجاد می‌شود.

چطور از خرابی پمپ بنزین جلوگیری کنید؟
اما نکاتی وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید طول عمر پمپ بنزین را افزایش دهید:

یکی از راه‌های پیشگیری از خرابی پمپ بنزین، پُر کردن باک در حد متعادل و رانندگی‌نکردن با سوخت کم است.
استفاده از بنزین مرغوب هم می‌تواند تاحد زیادی از بروز مشکلات برای پمپ خودرو جلوگیری کند.
سیستم بنزین و فیلترهای بنزین را به‌طور دوره‌ای بررسی کرده و درصورت وجود مشکل در هر کدام، آن‌‌ها را تعویض کنید.
یکی از ابزارهایی که می‌تواند به شما در کنترل سلامت ماشینتان کمک کند ردیاب خودرو است. ردیاب خودرو در ابتدا تنها به‌منظور حفظ امنیت خودرو وارد بازار شد اما در سال‌های اخیر امکانات جذاب دیگری نیز به‌منظور افزایش ایمنی و کاهش هزینه‌های خودرو به ردیاب اضافه شده است که از مهم‌ترین و جذاب‌ترین این امکانات می‌توان به قابلیت دیاگ یا عیب‌ یابی آنلاین خودرو اشاره کرد. با استفاده از این قابلیت بدون نیاز به مراجعه‌ی پی‌در‌پی به تعمیرگاه، تنها از طریق تلفن همراه خود و در هر زمان و مکانی می‌توانید مشکلات ریز و درشت خودروی خود را متوجه شوید و سپس برای رسیدگی به هر یک، برنامه‌ریزی کنید.

در آخر باید گفت که

خرابی پمپ بنزین یکی از مشکلات خودرو است که باید نشانه‌ها و علائم خرابی آن را جدی بگیرید و نگذارید که با دردسری بزرگ‌تر، یعنی خرابی کامل این قطعه مواجه شوید. برای جلوگیری از خرابی و آسیب پمپ هم باید با دلایل تخریب آنکه پیش‌تر مطرح شد، آشنایی داشته باشید. اگر این دلایل را بشناسید و توصیه‌های پیش‌گیرانه را رعایت کنید با مشکل روبه‌رو نخواهید شد. مثلا گاهی، فقط کافی است که یک قطعه کوچک را تعویض کنید تا مشکلات دیگر که جدی و بزرگ هستند به تبعش در قطعات مهم‌تر خودرو پیش نیایند. پس حواستان را جمع کنید و با معلوماتی که درباره‌ی پمپ بنزین خودرو کسب کردید، هوای ایمنی و سلامت خودروی‌تان را بیشتر داشته باشید.

 
  
  نظربده مسابقه‌ای است برپایه نظرات، تجربیات و دانش ارزشمند شماست کاری که باید در این مسابقه انجام دهید ، این است که مطالب مختلف را مطالعه کنید و دیدگاه خود را درباره آن موضوع در بخش نظرات در پایین همان مطلب، به اشتراک بگذارید . شما با هر نظری که در سایت به ثبت می‌رسانید، امتیاز می‌گیرید و هر امتیاز دارای کد تخفیف خرید از فروشگاه و هدیه رایگان می باشد .  
  •  
  •  
  • پایان پیام

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ایمن تک پیشرو

برندهای موجود

سنسور اکسیژن NTK ژاپن

برندهای موجود

ایده پارت

برندهای موجود

نماینده و پخش لنت های G.S.S

برندهای موجود

پخش اسپری انژکتور ام طوسی ( mtoosi )

برندهای موجود

پخش قطعات و لوازم جلوبندی خودرو رفیع نیا

برندهای موجود

وایرشمع بوجیکورد

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ام دبلیو اچ mwh

برندهای موجود

برند بوش bosch و همه چیز درباره ان

برندهای موجود

دیسک و صفحه کلاج لوک المان

برندهای موجود

پخش پمپ بنزین خودرو با برند bpco ( بی پی کو )

برندهای موجود

پخش محصولات سوخت اما

برندهای موجود

پخش محصولات جلوبندی لاهیجان

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت همتک

برندهای موجود

پخش شمع سوزنی NGK معرفی شمع جی پاور ۷۰۹۲

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت رادیکال

برندهای موجود

پخش کابل های کنترلی خودرو و دستگاه های شیشه بالابر شرکت سبزوار PKC ( پیشرو کابل سبزوار )

برندهای موجود

پخش محصولات دستگاه های شیشه بالابر شرکت صنعتی ابری

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت شتابکار

برندهای موجود

مرکز پخش عمده کمک فنر کوشاوران ، kds

برندهای موجود

اینه کاوج

برندهای موجود

پخش فنر لول های شرکت AGU

برندهای موجود

تسمه تایگر

برندهای موجود

پخش جعبه فرمان های مارپیچ باختر mbc

برندهای موجود

امید فنر

برندهای موجود

پخش پمپ بنزین های راویان نور ، دقایق فن

برندهای موجود

پخش شمع اورجینال رنو

برندهای موجود

پخش و فروش لنت پارس

برندهای موجود

بلبرینگ های FAG – بهترین کیفیت و قیمت

برندهای موجود

گارانتی محصولات عرضه شده

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت سامفر

برندهای موجود

پخش محصولات گوهر قطعه پارسیان

برندهای موجود

نماینده و پخش کننده شمع KLG

برندهای موجود

اسپری انژکتور شوی گانک

برندهای موجود

شرکت NGK ژاپن

برندهای موجود

زمان فنر

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت اتحاد موتور ( امکو )

برندهای موجود

ایده نگر

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ارال تک

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت مارپیچ باختر MBC

برندهای موجود

پخش الماس پور

برندهای موجود

عرضه تسمه دانگیل کره

برندهای موجود

نماینده و پخش کننده شمع PMQ تحت لیسانس Autolite

برندهای موجود

اینه پیشگام

برندهای موجود

هرینگتون

برندهای موجود

پخش محصولات گروه کارخانجات لاستیک سازی گیلان

برندهای موجود

پخش انواع جک خودرو مددرویان

برندهای موجود

پخش کیت کلاچ پراید پی اچ سی والئو آبی (PHC Valeo) ساخت کره

برندهای موجود

پخش محصولات سمن شیمی

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت مهرتابش

برندهای موجود

پخش واترپمپ پارسیان

برندهای موجود

اکسل روئین صنعت

برندهای موجود

پخش کمک فنر های کوشاوران KDS

برندهای موجود

پخش لوازم یدکی خودرو چکاد

برندهای موجود

بازرگانی الماس پور

برندهای موجود

اسپری انژکتور و محصولات نگهداری خودرو STP

برندهای موجود

توزیع تسمه ها و کیت های تایم پاورگریپ ، گیتس

برندهای موجود

Ngktsq

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ایران پژوهش

برندهای موجود

نماینده و پخش محصولات امیرنیا

برندهای موجود

کیت کلاچ ( دیسک و صفحه ) سکو

برندهای موجود

نماینده و پخش لامپ عقاب کره

برندهای موجود

ایران کاربراتور

برندهای موجود

پخش ترموستات های باباپارت

برندهای موجود

پخش محصولات و پمپ بنزین های شرکت مادپارت

برندهای موجود

نماینده و عاملیت توزیع لنت ترمز gss با مهر استاندارد ایران

برندهای موجود

پخش انواع دیسک و صفحه والئو فرانسه

برندهای موجود

پخش واترپمپ ایران گداخت

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت بتا سرامد

برندهای موجود

شما بگویید چه برند و کالایی نیاز دارید

 
همچنین میتوانید مطالعه کنید :   چرا پیشرانه‌ها ضربه‌ (ناک) می‌زنند
 انلاین شاپ الماس پور     

مکانیکی به زبان ساده؛ چگونه بدون دانش تخصصی عیب خودرو را کشف کنیم؟

علائم و تست خرابی پمپ بنزین انواع ماشین

نگهداری موتور xu7

نحوه ی خاموش کردن چراغ آچار(سرویس) سمند EF7

بلایی که بنزین معمولی سر خودرو‌ می‌آورد

نکات نگهداری از گیربکس دستی خودرو

تفاوت قطعات اصلی و غیراصلی لوازم یدکی خودرو

آموزش خاموش کردن چراغ سرویس در خودروهای داخلی

آشنایی با روغن موتور و روغن سوزی خودرو

استارت خوردن و روشن نشدن ماشین

جلوگیری از دزدی و سرقت خودرو

نکات بسیار مهم درباره سیل رانندگی و خودرو

علت نرسیدن برق به پمپ بنزین

۶ برند برتر شمع خودرو در ایران

تفاوت شمع پلاتینیوم و ایریدیوم

چرا خودروی ما داغ می کند؟

اشتباه اکثر رانندگان ایرانی موقع پر کردن باک بنزین

مراحل تست پمپ بنزین

استپر چیست و چه نقشی در خودرو دارد؟

آیا بلبرینگ ها و رولبرینگ ها مشابه یکدیگر هستند؟

همه چیز در مورد تسمه تایم و زنجیر تایم

چگونه چراغ چک خودرو را خاموش کنیم؟

آشنایی با دسته موتور خودرو

7 راه ساده و سریع جهت تشخیص شمع خراب خودرو

نشتی روغن هیدرولیک

وایر شمع چیست و چه نقشی در خودرو دارد ؟

علت و علائم خرابی شمع خودرو

وقتی آمپر آب ماشین بالا رفت چه کنیم؟

چرا صدای پمپ بنزین نمیاد؟

نکات نگهداری خودرو

علت خروج اب از اگزوز

بهترین روش های کاهش مصرف سوخت خودرو

استارت خوردن و علت روشن نشدن ماشین

شستشو موتور خودرو ، بشوریم با نشودیم ؟

تست و تعویض پمپ بنزین ماشین

اهمیت نگهداری ، قطعات یدکی خودرو

شمع خودرو چیست؟ عیب یابی تصویری شمع خودرو

خودروی هیبریدی چیست و چگونه کار می کند؟/آشنایی با خودروهای هیبریدی موجود در ایران (+جزئیات و عکس)

کاربرد درب سوپاپ و واشر درب سوپاپ چیست

چگونه مصرف سوخت و بنزین خودرو را کاهش دهید

تشخیص نوع خرابی شمع از روی شکل ظاهری شمع

روش‌های تست شمع خودرو چگونه است؟

۵ دلیل واضح برای تعویض دیسک و صفحه کلاچ خودرو

زمان و دلایل تعویض روغن گیربکس های دستی و دیفرانسیل

اهمیت شستشوی سیستم سوخت رسانی خودرو

هوزینگ دیفرانسیل گیربکس خودرو

اکسل خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

۱۰ دلیل رایج روشن شدن چراغ چک در خودروها

دلیل عطسه و صدای انفجار در هواکش

اموزش تعمیر جلوبندی پراید

نگهداری خودرو نیازمند توجه به چه نکاتی است؟

چرا وقتی ترمز میکنم ماشین خاموش میشه یا کم جون میشه؟

انواع کمک‌فنر و کاربرد آن در خودرو

بهترین روغن موتور بر اساس استاندارد گرانروی

جعبه فرمان چیست و دقیقا چه کار می کند؟

شناسایی شمع NGK تقلبی و اصلی

باور غلط زیاد بودن شتاب خودرو با شمع چند الکترود اما باور صحیح بالا بودن عمر مفید شمع چند الکترود

انواع صدای ماشین و علت ان

آموزش نصب رله تقویت کننده شیشه بالابر پراید ، پژو ۴۰۵

علائم خرابی سنسور دریچه گاز + نحوه عیب یابی

شستشوی انژکتور

دلیل آب کم کردن خودرو چیست؟

لیست و جداول عیب یابی سیستم های مختلف خودرو

واتر پمپ ماشین و نحوه نگهداری از آن

تشریح کامل چراغ های اخطار پشت آمپر خودرو

نحوه تشخیص زمان تعویض صفحه کلاچ خودرو

علت کم جون شدن ماشین

همه چیز درباره شمع خودرو

نگهداری و سرویس دوره ای خودرو

اگر دهانه یا گًپ شمع تنظیم نباشد، چه بلایی سر ماشین می‌آید؟

دستگاه شیشه بالابر خودرو چیست و چه ویژه‌گی هایی دارد ؟

دستگاه ها و تجهیزات لازم جهت راه اندازی اتوسرویس تعویض روغنی و آپاراتی

نحوه ی خاموش کردن چراغ آچار(سرویس) پژو۲۰۶ و رانا

موقع خرابی ماشین در جاده چیکار کنیم؟ 14 اقدام حیاتی

راه اندازی مغازه ی تعویض روغنی | درآمد و معایب تعویض روغنی

دلایل سوختن لامپ چراغهای خودرو و روشهای جلوگیری از آن

انواع پمپ بنزین خودرو

منشا نشتی مایعات زیر خودرو چیست؟

چگونه از صفحه کلاچ خودرو خود مراقبت کنیم؟

وظیفه پمپ بنزین خودرو + نشانه خرابی پمپ بنزین ماشین

اصول نگهداری از خودرو

بررسی دلایل پرش دنده گیربکس اتومات + نحوه رفع مشکل

در مورد شمع خودرو چه میدانید ؟

تاریخچه شمع

۷ مرحله برای شناسایی و تعمیر خودرو خود

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس دستی و اتوماتیک

نکاتی ساده جهت خنک تر کردن کولر خودرو

راهنمای خرید جک خودرو و معرفی انواع جک ماشین

ماهک دنده چیه و چرا خراب میشه؟!

علت اصلی سفت شدن فرمان هیدرولیک چیست؟

از بین بردن خراش‌های روی ماشین

شیر فرمان یا شیر هیدرولیک چیست و چه وظایفی دارد؟

همه چیز درمورد ضدیخ

زمان تعویض روغن های ترمز، هیدرولیک و گیربکس

راه اندازی فروشگاه لوازم یدکی خودرو

باز کردن و بستن پمپ بنزین ۲۰۶

آیا ماشین دنده اتوماتیک دیسک و صفحه کلاچ دارد؟

معرفی سوزن انژکتور، علائم خرابی و روش های شستشوی آن

عیب یابی استپر موتور

برداشتن کاتالیزور ماشین و معایب و مزایا

مهمترین مشخصه های روغن موتور مناسب برای خودرو

علت ذوب شدن سر شمع خودرو

نکات و توصیه های مهم برای نگهداری انواع خودرو ها

استپر موتور چیست و نشانه‌ خرابی استپر موتور خودرو چیست ؟

تشخصیص صدای جعبه فرمان پژو ۴۰۵ و تست نشتی روغن

جعبه فرمان چیست و چه وظیفه‌ای دارد ؟

آموزش کامل تمیز کردن استپر موتور Steper خودرو

نشانه های مهم ضعیف شدن لنت ترمز

اولین اقدام پس از روشن شدن چراغ چک خودرو چیست؟

انتخاب باتری مناسب خودرو

از صفر تا صد اسپری انژکتور شور و نحوه استفاده از ان

علت صدای لق لق ، تق تق یا تقه مداوم در جعبه فرمان

نشانه های خرابی ترمز

علائمی که خبر از خرابی و نیم‌ سوز شدن پمپ بنزین دارند

راهنمای خرید و انتخاب واترپمپ خودرو

روش‌های تشخیص رنگ شدگی بدنه خودرو کارکرده چیست؟

آموزش روش های تعویض کاسه نمد و تعویض دنده

نکاتی که در مورد علائم نیم سوز شدن پمپ بنزین باید بدانید!

آموزش تعویض ماهک دنده پژو ۴۰۵ ، سمند ، پژو ۲۰۶ و زانتیا

علائم خرابی سیستم فرمان هیدرولیک خودرو پراید ، پژو ۴۰۵ ،سمند ، پژو ۲۰۶ ،رنو تندر

چرا پیشرانه‌ها ضربه‌ (ناک) می‌زنند

نحوه خاموش کردن چراغ آچار

عواقب تاخیر در تعویض تسمه ها

اشتباهات رایج مکانیک ها

راهنمای خرید لاستیک دولتی به قیمت کارخانه

معرفی ۱۵ هشدار برای جلوگیری از خرابی جلوبندی خودرو

سنسور اکسیژن و عملکرد ان

شناسایی شمع اکیوم اصلی و تقلبی در بازار

نکاتی در مورد نگهداری خودرو

درباره فیلتر بنزین (صافی بنزین خودرو) و نشانه های کثیف بودن آن بخوانید.

کمک فنر و عیب یابی کمک فنر خودرو

چگونه شمع خودرو را تمیز کنیم؟

روغن سوزی موتور خودرو

علت چرب شدن شمع خودرو و نحوه رفع آن

بررسی علل خاموش شدن ناگهانی خودرو

چرا ماشین دیر روشن می شود؟

باتری خراب است یا دینام؟

تفاوت لنت ترمز جلو و عقب خودرو در چیست؟

با روش صحیح اضافه کردنِ آب رادیاتور آشنا شوید

ترموستات و مشکلاتش

معرفی شغل مکانیک خودرو

اطلاعاتی در مورد سیبک فرمان خودرو و کاربرد ان

پمپ روغن یا اویل پمپ چیست و چه وظیفه ای در خودرو دارد؟

واتر پمپ چه نقشی در خودرو دارد؟

قطع و وصل اتوماتیک پمپ بنزین

مراحل راه‌اندازی فروشگاه لوازم یدکی

نحوه انتخاب و خرید شمع موتور خودرو

آموزش تصویری نحوه تعویض شمع خودرو پراید – ۲۰۶ – سمند – تیبا – پژو پارس

مشکلات انژکتورها و نحوه بررسی و رفع آنها

نشانه هایی که خرابی پمپ بنزین خودرو شما را هشدار می دهد

کوئل خودرو و عیب یابی

تنظیم موتور با دستگاه دیاگ

دلیل قطع و وصل شدن کولر ماشین چیست؟

سیم کلاچ رگلاژ اتوماتیک یا رگلاژ دستی ؟

فواید تنظیم موتور خودرو چیست ؟

علت کار نکردن فن خودرو و نحوه حل مشکل

نحوه صحیح آب بندی کردن خودروی صفر

عیب یابی سریع خودرو و تعمیر آن

خلافی آنلاین/استعلام خلافی خودرو از طریق اینترنت، پیام کوتاه ، تلفن

ماهک گیربکس چیست و چگونه عمل می کند؟

شایع ترین ایرادات خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *