✅ نحوه صحیح آب بندی کردن خودروی صفر :
🔹پیش از هر چیز باید در نظر داشته باشید که خودرو های جدید به دلیل سطح فناوری بالاتری که نسبت به خودرو های قدیمی دارند، نیاز کمتری به طی کردن زمان آب بندی خواهند داشت اما همچنان رعایت نکاتی میتواند به طول عمر بیشتر خودرو و قطعات مکانیکی آن کمک کند.
🔸هرچند موتور خودروهای امروزی به شکل دقیق تر و با ابزارهای مناسب تری ساخته میشوند و حتی گاهی در شرکتهای تولید کننده خودرو تحت آزمون قرار میگیرند و دور موتور آن ها به محدوده قرمز هم میرسد اما همچنان توصیه میشود تا زمان رسیدن کیلومتر کارکرد خودرو به حدود ۷۰۰، از فشار آوردن به خودرو خودداری کنید.
🔹در این شرایط بهتر است دور موتور را در محدوده ای کمتر از ۳۰۰۰ نگه دارید و از شتاب گیریهای سریع بپرهیزید تا از این جهت به اجزا مکانیکی موتور خودرو فشار وارد نشود و این اجزا بتوانند به مرور در زمان حرکت موقعیت مناسب خود را بیابند.
🔸پس از آن نیز تا حدود ۳۰۰ کیلومتر بهتر است دور موتور را در دورهای موتور بالا ثابت نگه ندارید تا از فشار بر روی موتور خودرو جلوگیری شود.
🔹در کنار اینها توصیه میشود برای یافتن سریعتر هرگونه نشتی احتمالی، سطح مایعات خودرو را (روغن ها و آب سیستم خنک کننده) به صورت پیوسته بررسی کنید تا از وجود هر گونه کاهش در سطح آن ها پیش از آسیب رسیدن به خودرو جلوگیری شود.
🔸فلزات در مواجهه با ضربات سبک به مرور مستحکم تر میشوند (که اصطلاحا به آن ورز دادن فلز میگویند) و به همین جهت توصیه می شود تا پیش از رسیدن کیلومتر کارکرد خودرو به ۱۰۰۰، مراقب ضرباتی که به سیستم تعلیق وارد میشود، باشید.
⬅️ فشار معقول به این سیستم باعث میشود اجزای فلزی آن به مرور مستحکم تر شوند و از این جهت بهتر بتوانند در آینده ضربات را تحمل کنند.
- پایان پیام