🚘 لنت ترمز قسمتی از سیستم ترمز وسایل نقلیه‌است که با به وجود آوردن اصطکاک با دیسک یاکاسه ترمز باعث شتاب منفی در خودرو می‌شود. قدرت این سیستم معمولاً ۱۰ برابر قدرت موتور و حتی بیشتر می‌باشد. برای متوقف ساختن خودرویی با وزن یک تن که با سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت در حرکت است توانی به میزان ۱۵۰ کیلووات مورد نیاز است. این توان به صورت انرژی حرارتی (که در برخی نقاط از لنت ترمز دمای آن به ۳۰۰الی ۸۰۰ درجه سانتیگراد می‌رسد) دفع می‌شود.

لنت وظیفه دارد با تولید نیروی اصطکاکی مناسب انرژی جنبشی چرخ متحرکی را که تحت تأثیر نیروی موتور می‌باشد را گرفته و به انرژی حرارتی تبدیل کند. و سپس انرژی حرارتی را در فضا پخش نماید که با این عمل اتومبیل از حالت حرکت به حالت سکون و یا از سرعت آن کاسته می‌شود.

لنت باید ضریب اصطکاکی بالا و پایدار داشته و با تغییرات درجه حرارت خاصیت خود را از دست ندهد و همچنین باید در مقابل سائیدگی استحکام داشته و کاسه ترمز را خراش ندهد.

تاریخچه
لنت ترمز در سال ۱۹۰۲ توسط فردریک لنکستر اختراع شد.

پروسه تولید لنت
در کل تولید لنت ترمز دو پروسه عمده را طی می‌کند:

ساخت کفشک
ساخت لقمه لنت
کفشک
کفشک محل قرارگیری لنت است و با توجه به طراحی سازنده اشکال متفاوتی دارد.

لنت
لقمه لنت به ۵ نوع تقسیم می‌شود که عبارت است از:

بدون آزبست ارگانیک
سرامیکی
نیمه متالیک
کم متالیک
زینتری
انواع لنت
لنت کفشکی: لنتهای کفشکی در خودروهای قدیمی کاربرد داشتند.
لنت دیسکی، که نسبت به لنتهای کفشکی دارای مزایایی هستند.
فلزی ویرایش
تاریخچه
در گذشته لنت از ترکیب پنبه نسوز و سیمهای مسی و تارهای روی که به‌طور گشاد و شل بافته شده‌اند تشکیل می‌شد. این ترکیب پس از مدتی با رزین توام شده، ترکیبی آمیخته برهم تشکیل دادند که به صورت نوار آماده می‌شد و چون انعطاف‌پذیر بود به هر شعاعی که لازم بود بر روی کفشک به صورت چسبی یا به صورت پرچ قرار داده می‌شد. بعد از آن لنتها از آزبست ساخته می‌شد ولی امروزه استفاده از آزبست ممنوع است.[۱]در گذشته لنت از ترکیب پنبه نسوز و سیمهای مسی و تارهای روی که به‌طور گشاد و شل بافته شده‌اند تشکیل می‌شد. این ترکیب پس از مدتی با رزین توام شده، ترکیبی آمیخته برهم تشکیل دادند که به صورت نوار آماده می‌شد و چون انعطاف‌پذیر بود به هر شعاعی که لازم بود بر روی کفشک به صورت چسبی یا به صورت پرچ قرار داده می‌شد. بعد از آن لنتها از آزبست ساخته می‌شد ولی امروزه استفاده از آزبست ممنوع است.[۱][۲] تولید لنت ترمز کفشکی در ایران در دهه ۱۳۴۰ با تأسیس کارخانه لنت ترمز ایران واقع در کیلومتر ۵ جاده تهران-کرج صورت پذیرفت که اولین تولیدات آن مخصوص کامیون‌ها و اتوبوس و مینی بوس‌های تولیدی شرکت خاور (دایملر بنز)می شد. تولید لنت ترمز دیسکی در ایران در سال ۱۳۶۳ توسط بیژن ایازی و برادران هنربخش در کارخانه لنت ساز واقع در مازندران صورت گرفت که کل خط تولیداین کارخانه توسط صنعتگران ایرانی و فناوری بومی به بهره‌برداری رسید تا نیاز کشور به لنت دیسکی را در سالهای جنگ برآورده نماید.

مواد تشکیل دهنده لنت فلزی
در ساخت بیشتر لنتهای فلزی تعداد ۱۵ تا ۲۰ نوع مواد گوناگون استفاده می‌شود، برخی از این مواد مانند گرافیت نرم هستند و بعضی از آن‌ها مانند پودرهای کربنی سخت هستند.

مواد سازنده پس از مخلوط شدن به صورت پودر به داخل قالب ریخته شده و افزودنی‌هایی به آن اضافه می‌شود، و از سمت دیگر کفشکهای را که شستشو و چربی زدایی شده را چسب می‌زنند. در مرحله بعد لنتی را که شکل اولیه بخود گرفته روی کفشک قرار می‌دهند. سپس پرس پخت انجام می‌گیرد، که در آن لنت تحت فشار ۷۰۰ الی ۸۰۰ بار به کفشک متصل می‌شود.

بعد از اتمام قالب گیری و پرس، سطح لنتها ساب می‌خورد و به ضخامت استاندارد رسانده می‌شود. سپس لنتها وارد کوره با دمای ۳۰۰ درجه سانتیگراد می‌شوند. در نهایت شماره سریال ویژه خودروساز اصلی (OEM) بر روی آن حک می‌شود.

سرامیکی
فیبرهای تکه‌تکه شده کولار به عنوان جایگزین برای آزبست در لنت ترمز سرامیکی استفاده می‌شوند.

ویژگی‌های ظاهری و ساختاری لنت
لنت‌ها با ویژگی‌های ظاهری متفاوتی ساخته می‌شوند. شرکت‌های مختلف با هدف کاهش صدا، بهبود ترمزگیری و سازگاری بهتر با دیسک چرخ تغییراتی را در شکل لنت ایجاد می‌کنند. برخی از عملیاتی که بر روی ساختار و شکل لنت انجام می‌گیرند به شرح زیر می‌باشند.

ایجاد شیار بر روی سطح لنت:

این شیار منفذی را برای فرار گرد لنت و همچنین گازهای تولید شده از آن در هنگام ترمزگیری فراهم می‌کنند. همچنین وجود این شیار موجب بهبود جریان هوا بر روی لنت شده و باعث بهتر خنک شدن لنت می گردد. شیار روی لنت با کمک به کاهش دمای لنت و خروج بهتر گازها احتمال شیشه شدن لنت و از دست رفتن توان ترمزگیری در شرایط سخت را پایین می‌آورد.

همچنین میتوانید مطالعه کنید :   پخش کابل های کنترلی خودرو و دستگاه های شیشه بالابر شرکت سبزوار PKC ( پیشرو کابل سبزوار )

پخ کردن حاشیه‌های لنت:

ممکن است کالیپر ترمز نتواند تمام سطح لنت را در هنگام ترمزگیری به دیسک بچسباند و فشار کمتری به حاشیه‌های لنت وارد کند که این مسئله می‌تواند موجب ایجاد صدا در هنگام ترمزگیری شود. این مسئله مخصوصاً زمانی که لنت نو می‌باشد و دارای حاشیه‌های تیز است بیشتر ممکن است اتفاق بیفتد برای مقابله با این مسئله بعضی از لنت‌ها به صورت پخ شده عرضه می گردند. پخ بودن حاشیه‌های لنت همچنین موجب توزیع بهتر فشار و تنش بر روی لنت می گردد.البته بعضی از تولید کنندگان ایرانی با تجربه، با اتکا به دانش و مهارت خود هیچ گونه پخی را روی لقمه لنت لحاظ نمیکنند، از معدود تولید کنندگان ایرانی که بدون خط لنت تولید میکند بعنوان مثال گروه تولیدی وارِن WAREEN رو میتوان نام برد . صفحه‌های فلزی یا غیر فلزی در پشت لنت: نقش این صفحه جذب برخی ارتعاشات و صداهای تولید شده می‌باشد. که عملکرد کم صداتری را برای لنت به ارمغان می‌آورد.

هشدار دهنده اتمام لنت:

بیشتر لنت‌ها دارای یک قطعه از جنس فلز نرم در داخل می‌باشند، زمانی که لنت رو به اتمام می‌باشد و ضخامت آن از حدّ مشخصی کمتر می‌شود، این قطعه فلزی با دیسک درگیر شده و ایجاد صدا می‌کند تا راننده خودرو متوجه اتمام عمر لنت گردد و قبل از آنکه دیسک آسیب ببیند آن را تعویض کند. در خودروهای پیشرفته تر این قطعه با یک سنسور جایگزین می‌شود که زمانی که لنت رو به اتمام است با ارسال سیگنال علامتی را بر روی صفحه نمایشگر خودرو نمایش می‌دهد.

از دست رفتن قابلیت ترمزگیری در هنگام داغ شدن ترمز brake fade
بارها شنیده شده‌است که راننده‌ای پس از ترمز گیری‌های متوالی مخصوصاً در جاده‌های کوهستانی و شرایطی که فشار بیشتری به لنت وارد می‌شود، توان ترمز را از دست داده است و اصطلاحاً گفته می‌شود که لنت خودرو شیشه شده‌است. دلیل این پدیده به شرح زیر می‌باشد: زمانی که به ترمز فشار وارد می‌شود، مثلاً در هنگام مسابقه یا زمانی که خودرو با وزن زیاد از شیب طولانی پایین می‌رود، لنت‌ها و دیسک ترمز به شدت داغ می‌شوند و دمای لنت به حدی می رسد که اجزای آن توانایی جذب گرمای بیشتری را ندارند و لنت خاصیت ترمزگیری و اصطکاک خود را از دست می‌دهد. همچنین با بالا رفتن دمای لنت، رزین‌های استفاده شده در ساختار آن شروع به تبخیر می‌کنند. بخارات ایجاد شده لایه‌ای را بین لنت و دیسک ایجاد می‌کنند که مانع تماس لنت با دیسک می گردند، در این حالت فشار دادن پدال ترمز بی‌فایده بوده و اصطکاکی بین لنت و دیسک ایجاد نمی‌گردد.

تستهای لنت
کلیه تستهای لنت بر اساس استاندارد ۵۸۶ ملی ایران انجام می‌شود. که شامل تست سایش – تست برش – تست چسبندگی – و تست سختی می‌باشد. سختی لنت باید بین ۴۰ الی ۸۰ راکول اس باشد (با راکول سی اشتباه نشود- مثلاً سختی ابزارهای برش از ۷۵ راکول سی به بالا می‌باشد). در صورتی که سختی کم باشد لنت زود خورده می‌شود و در ضمن درجه حرارت آن خیلی سریع بالا می‌رود و اگر درجه سختی زیاد باشد لنت به سرعت آینه شده و همچنین به دیسک و یا کاسه چرخ آسیب وارد می‌کند.

 
  
  نظربده مسابقه‌ای است برپایه نظرات، تجربیات و دانش ارزشمند شماست کاری که باید در این مسابقه انجام دهید ، این است که مطالب مختلف را مطالعه کنید و دیدگاه خود را درباره آن موضوع در بخش نظرات در پایین همان مطلب، به اشتراک بگذارید . شما با هر نظری که در سایت به ثبت می‌رسانید، امتیاز می‌گیرید و هر امتیاز دارای کد تخفیف خرید از فروشگاه و هدیه رایگان می باشد .  
  •  
  •  
  • پایان پیام

برندهای موجود

مرکز پخش عمده کمک فنر کوشاوران ، kds

برندهای موجود

بلبرینگ های FAG – بهترین کیفیت و قیمت

برندهای موجود

پخش قطعات و لوازم جلوبندی خودرو رفیع نیا

برندهای موجود

Ngktsq

برندهای موجود

پخش کیت کلاچ پراید پی اچ سی والئو آبی (PHC Valeo) ساخت کره

برندهای موجود

ایده پارت

برندهای موجود

زمان فنر

برندهای موجود

پخش محصولات دستگاه های شیشه بالابر شرکت صنعتی ابری

برندهای موجود

نماینده و پخش لنت های G.S.S

برندهای موجود

پخش پمپ بنزین خودرو با برند bpco ( بی پی کو )

برندهای موجود

وایرشمع بوجیکورد

برندهای موجود

نماینده و پخش محصولات امیرنیا

برندهای موجود

پخش محصولات و پمپ بنزین های شرکت مادپارت

برندهای موجود

پخش کمک فنر های کوشاوران KDS

برندهای موجود

پخش واترپمپ پارسیان

برندهای موجود

نماینده و پخش لامپ عقاب کره

برندهای موجود

نماینده و پخش کننده شمع KLG

برندهای موجود

نماینده و عاملیت توزیع لنت ترمز gss با مهر استاندارد ایران

برندهای موجود

پخش واترپمپ ایران گداخت

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت رادیکال

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ایمن تک پیشرو

برندهای موجود

امید فنر

برندهای موجود

پخش پمپ بنزین های راویان نور ، دقایق فن

برندهای موجود

بازرگانی الماس پور

برندهای موجود

اسپری انژکتور و محصولات نگهداری خودرو STP

برندهای موجود

سنسور اکسیژن NTK ژاپن

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت همتک

برندهای موجود

توزیع تسمه ها و کیت های تایم پاورگریپ ، گیتس

برندهای موجود

هرینگتون

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ارال تک

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت شتابکار

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ایران پژوهش

برندهای موجود

برند بوش bosch و همه چیز درباره ان

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت بتا سرامد

برندهای موجود

پخش و فروش لنت پارس

برندهای موجود

پخش محصولات سوخت اما

برندهای موجود

پخش انواع دیسک و صفحه والئو فرانسه

برندهای موجود

ایران کاربراتور

برندهای موجود

پخش فنر لول های شرکت AGU

برندهای موجود

تسمه تایگر

برندهای موجود

پخش اسپری انژکتور ام طوسی ( mtoosi )

برندهای موجود

پخش محصولات جلوبندی لاهیجان

برندهای موجود

اینه کاوج

برندهای موجود

پخش محصولات گوهر قطعه پارسیان

برندهای موجود

گارانتی محصولات عرضه شده

برندهای موجود

پخش الماس پور

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت مهرتابش

برندهای موجود

کیت کلاچ ( دیسک و صفحه ) سکو

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ام دبلیو اچ mwh

برندهای موجود

شرکت NGK ژاپن

برندهای موجود

پخش جعبه فرمان های مارپیچ باختر mbc

برندهای موجود

پخش محصولات گروه کارخانجات لاستیک سازی گیلان

برندهای موجود

اینه پیشگام

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت اتحاد موتور ( امکو )

برندهای موجود

اسپری انژکتور شوی گانک

برندهای موجود

نماینده و پخش کننده شمع PMQ تحت لیسانس Autolite

برندهای موجود

اکسل روئین صنعت

برندهای موجود

ایده نگر

برندهای موجود

عرضه تسمه دانگیل کره

برندهای موجود

پخش ترموستات های باباپارت

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت سامفر

برندهای موجود

دیسک و صفحه کلاج لوک المان

برندهای موجود

پخش شمع سوزنی NGK معرفی شمع جی پاور ۷۰۹۲

برندهای موجود

پخش کابل های کنترلی خودرو و دستگاه های شیشه بالابر شرکت سبزوار PKC ( پیشرو کابل سبزوار )

برندهای موجود

پخش لوازم یدکی خودرو چکاد

برندهای موجود

پخش انواع جک خودرو مددرویان

برندهای موجود

شما بگویید چه برند و کالایی نیاز دارید

برندهای موجود

پخش محصولات سمن شیمی

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت مارپیچ باختر MBC

برندهای موجود

پخش شمع اورجینال رنو

 
همچنین میتوانید مطالعه کنید :   پخش انواع جک خودرو مددرویان
 انلاین شاپ الماس پور     

اکسل خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

پمپ روغن یا اویل پمپ چیست و چه وظیفه ای در خودرو دارد؟

تفاوت قطعات اصلی و غیراصلی لوازم یدکی خودرو

در مورد شمع خودرو چه میدانید ؟

بلایی که بنزین معمولی سر خودرو‌ می‌آورد

۶ برند برتر شمع خودرو در ایران

چگونه از صفحه کلاچ خودرو خود مراقبت کنیم؟

نگهداری خودرو نیازمند توجه به چه نکاتی است؟

علت و علائم خرابی شمع خودرو

علائم و تست خرابی پمپ بنزین انواع ماشین

وایر شمع چیست و چه نقشی در خودرو دارد ؟

آموزش روش های تعویض کاسه نمد و تعویض دنده

چگونه چراغ چک خودرو را خاموش کنیم؟

ترموستات و مشکلاتش

۵ دلیل واضح برای تعویض دیسک و صفحه کلاچ خودرو

اگر دهانه یا گًپ شمع تنظیم نباشد، چه بلایی سر ماشین می‌آید؟

خودروی هیبریدی چیست و چگونه کار می کند؟/آشنایی با خودروهای هیبریدی موجود در ایران (+جزئیات و عکس)

دستگاه ها و تجهیزات لازم جهت راه اندازی اتوسرویس تعویض روغنی و آپاراتی

شناسایی شمع اکیوم اصلی و تقلبی در بازار

استارت خوردن و علت روشن نشدن ماشین

تشخیص نوع خرابی شمع از روی شکل ظاهری شمع

ماهک دنده چیه و چرا خراب میشه؟!

آموزش تعویض ماهک دنده پژو ۴۰۵ ، سمند ، پژو ۲۰۶ و زانتیا

مراحل راه‌اندازی فروشگاه لوازم یدکی

7 راه ساده و سریع جهت تشخیص شمع خراب خودرو

باور غلط زیاد بودن شتاب خودرو با شمع چند الکترود اما باور صحیح بالا بودن عمر مفید شمع چند الکترود

علت خروج اب از اگزوز

لیست و جداول عیب یابی سیستم های مختلف خودرو

۱۰ دلیل رایج روشن شدن چراغ چک در خودروها

وقتی آمپر آب ماشین بالا رفت چه کنیم؟

کاربرد درب سوپاپ و واشر درب سوپاپ چیست

علائم خرابی سیستم فرمان هیدرولیک خودرو پراید ، پژو ۴۰۵ ،سمند ، پژو ۲۰۶ ،رنو تندر

از صفر تا صد اسپری انژکتور شور و نحوه استفاده از ان

نشانه های خرابی ترمز

علائمی که خبر از خرابی و نیم‌ سوز شدن پمپ بنزین دارند

انواع پمپ بنزین خودرو

بررسی دلایل پرش دنده گیربکس اتومات + نحوه رفع مشکل

انواع کمک‌فنر و کاربرد آن در خودرو

راهنمای خرید و انتخاب واترپمپ خودرو

مشکلات انژکتورها و نحوه بررسی و رفع آنها

نکاتی ساده جهت خنک تر کردن کولر خودرو

دلیل عطسه و صدای انفجار در هواکش

تست و تعویض پمپ بنزین ماشین

اشتباه اکثر رانندگان ایرانی موقع پر کردن باک بنزین

تفاوت لنت ترمز جلو و عقب خودرو در چیست؟

کمک فنر و عیب یابی کمک فنر خودرو

معرفی شغل مکانیک خودرو

سنسور اکسیژن و عملکرد ان

شیر فرمان یا شیر هیدرولیک چیست و چه وظایفی دارد؟

نحوه ی خاموش کردن چراغ آچار(سرویس) سمند EF7

شمع خودرو چیست؟ عیب یابی تصویری شمع خودرو

نکاتی که در مورد علائم نیم سوز شدن پمپ بنزین باید بدانید!

هوزینگ دیفرانسیل گیربکس خودرو

همه چیز درباره شمع خودرو

اموزش تعمیر جلوبندی پراید

اشتباهات رایج مکانیک ها

اصول نگهداری از خودرو

سیم کلاچ رگلاژ اتوماتیک یا رگلاژ دستی ؟

بهترین روش های کاهش مصرف سوخت خودرو

آموزش نصب رله تقویت کننده شیشه بالابر پراید ، پژو ۴۰۵

جعبه فرمان چیست و چه وظیفه‌ای دارد ؟

برداشتن کاتالیزور ماشین و معایب و مزایا

نگهداری و سرویس دوره ای خودرو

باتری خراب است یا دینام؟

وظیفه پمپ بنزین خودرو + نشانه خرابی پمپ بنزین ماشین

چرا صدای پمپ بنزین نمیاد؟

چرا ماشین دیر روشن می شود؟

دلیل قطع و وصل شدن کولر ماشین چیست؟

نحوه خاموش کردن چراغ آچار

چگونه مصرف سوخت و بنزین خودرو را کاهش دهید

دلیل آب کم کردن خودرو چیست؟

روش‌های تست شمع خودرو چگونه است؟

بهترین روغن موتور بر اساس استاندارد گرانروی

نشتی روغن هیدرولیک

نشانه های مهم ضعیف شدن لنت ترمز

با روش صحیح اضافه کردنِ آب رادیاتور آشنا شوید

علت نرسیدن برق به پمپ بنزین

از بین بردن خراش‌های روی ماشین

درباره فیلتر بنزین (صافی بنزین خودرو) و نشانه های کثیف بودن آن بخوانید.

همه چیز در مورد تسمه تایم و زنجیر تایم

راه اندازی فروشگاه لوازم یدکی خودرو

بررسی علل خاموش شدن ناگهانی خودرو

استپر چیست و چه نقشی در خودرو دارد؟

علت ذوب شدن سر شمع خودرو

روغن سوزی موتور خودرو

انواع صدای ماشین و علت ان

نحوه تشخیص زمان تعویض صفحه کلاچ خودرو

خلافی آنلاین/استعلام خلافی خودرو از طریق اینترنت، پیام کوتاه ، تلفن

شناسایی شمع NGK تقلبی و اصلی

چگونه شمع خودرو را تمیز کنیم؟

اهمیت نگهداری ، قطعات یدکی خودرو

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس دستی و اتوماتیک

روش‌های تشخیص رنگ شدگی بدنه خودرو کارکرده چیست؟

آشنایی با دسته موتور خودرو

نکات و توصیه های مهم برای نگهداری انواع خودرو ها

دلایل سوختن لامپ چراغهای خودرو و روشهای جلوگیری از آن

عیب یابی سریع خودرو و تعمیر آن

علت چرب شدن شمع خودرو و نحوه رفع آن

نکات نگهداری از گیربکس دستی خودرو

چرا خودروی ما داغ می کند؟

عواقب تاخیر در تعویض تسمه ها

جلوگیری از دزدی و سرقت خودرو

فواید تنظیم موتور خودرو چیست ؟

تفاوت شمع پلاتینیوم و ایریدیوم

نکاتی در مورد نگهداری خودرو

تشریح کامل چراغ های اخطار پشت آمپر خودرو

نکات نگهداری خودرو

علائم خرابی سنسور دریچه گاز + نحوه عیب یابی

علت کار نکردن فن خودرو و نحوه حل مشکل

تشخصیص صدای جعبه فرمان پژو ۴۰۵ و تست نشتی روغن

دستگاه شیشه بالابر خودرو چیست و چه ویژه‌گی هایی دارد ؟

استپر موتور چیست و نشانه‌ خرابی استپر موتور خودرو چیست ؟

شستشو موتور خودرو ، بشوریم با نشودیم ؟

منشا نشتی مایعات زیر خودرو چیست؟

تاریخچه شمع

موقع خرابی ماشین در جاده چیکار کنیم؟ 14 اقدام حیاتی

راهنمای خرید لاستیک دولتی به قیمت کارخانه

واتر پمپ ماشین و نحوه نگهداری از آن

علت کم جون شدن ماشین

واتر پمپ چه نقشی در خودرو دارد؟

آموزش تصویری نحوه تعویض شمع خودرو پراید – ۲۰۶ – سمند – تیبا – پژو پارس

همه چیز درمورد ضدیخ

مراحل تست پمپ بنزین

شایع ترین ایرادات خودرو

چرا پیشرانه‌ها ضربه‌ (ناک) می‌زنند

قطع و وصل اتوماتیک پمپ بنزین

انتخاب باتری مناسب خودرو

عیب یابی استپر موتور

چرا وقتی ترمز میکنم ماشین خاموش میشه یا کم جون میشه؟

شستشوی انژکتور

جعبه فرمان چیست و دقیقا چه کار می کند؟

معرفی ۱۵ هشدار برای جلوگیری از خرابی جلوبندی خودرو

اهمیت شستشوی سیستم سوخت رسانی خودرو

اطلاعاتی در مورد سیبک فرمان خودرو و کاربرد ان

آشنایی با روغن موتور و روغن سوزی خودرو

نحوه صحیح آب بندی کردن خودروی صفر

مکانیکی به زبان ساده؛ چگونه بدون دانش تخصصی عیب خودرو را کشف کنیم؟

اولین اقدام پس از روشن شدن چراغ چک خودرو چیست؟

مهمترین مشخصه های روغن موتور مناسب برای خودرو

علت اصلی سفت شدن فرمان هیدرولیک چیست؟

نحوه ی خاموش کردن چراغ آچار(سرویس) پژو۲۰۶ و رانا

نحوه انتخاب و خرید شمع موتور خودرو

زمان و دلایل تعویض روغن گیربکس های دستی و دیفرانسیل

آیا بلبرینگ ها و رولبرینگ ها مشابه یکدیگر هستند؟

نگهداری موتور xu7

زمان تعویض روغن های ترمز، هیدرولیک و گیربکس

نشانه هایی که خرابی پمپ بنزین خودرو شما را هشدار می دهد

۷ مرحله برای شناسایی و تعمیر خودرو خود

استارت خوردن و روشن نشدن ماشین

آموزش کامل تمیز کردن استپر موتور Steper خودرو

آموزش خاموش کردن چراغ سرویس در خودروهای داخلی

ماهک گیربکس چیست و چگونه عمل می کند؟

باز کردن و بستن پمپ بنزین ۲۰۶

نکات بسیار مهم درباره سیل رانندگی و خودرو

راه اندازی مغازه ی تعویض روغنی | درآمد و معایب تعویض روغنی

راهنمای خرید جک خودرو و معرفی انواع جک ماشین

تنظیم موتور با دستگاه دیاگ

معرفی سوزن انژکتور، علائم خرابی و روش های شستشوی آن

کوئل خودرو و عیب یابی

آیا ماشین دنده اتوماتیک دیسک و صفحه کلاچ دارد؟

علت صدای لق لق ، تق تق یا تقه مداوم در جعبه فرمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *