🚘 لنت ترمز قسمتی از سیستم ترمز وسایل نقلیه‌است که با به وجود آوردن اصطکاک با دیسک یاکاسه ترمز باعث شتاب منفی در خودرو می‌شود. قدرت این سیستم معمولاً ۱۰ برابر قدرت موتور و حتی بیشتر می‌باشد. برای متوقف ساختن خودرویی با وزن یک تن که با سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت در حرکت است توانی به میزان ۱۵۰ کیلووات مورد نیاز است. این توان به صورت انرژی حرارتی (که در برخی نقاط از لنت ترمز دمای آن به ۳۰۰الی ۸۰۰ درجه سانتیگراد می‌رسد) دفع می‌شود.

لنت وظیفه دارد با تولید نیروی اصطکاکی مناسب انرژی جنبشی چرخ متحرکی را که تحت تأثیر نیروی موتور می‌باشد را گرفته و به انرژی حرارتی تبدیل کند. و سپس انرژی حرارتی را در فضا پخش نماید که با این عمل اتومبیل از حالت حرکت به حالت سکون و یا از سرعت آن کاسته می‌شود.

لنت باید ضریب اصطکاکی بالا و پایدار داشته و با تغییرات درجه حرارت خاصیت خود را از دست ندهد و همچنین باید در مقابل سائیدگی استحکام داشته و کاسه ترمز را خراش ندهد.

تاریخچه
لنت ترمز در سال ۱۹۰۲ توسط فردریک لنکستر اختراع شد.

پروسه تولید لنت
در کل تولید لنت ترمز دو پروسه عمده را طی می‌کند:

ساخت کفشک
ساخت لقمه لنت
کفشک
کفشک محل قرارگیری لنت است و با توجه به طراحی سازنده اشکال متفاوتی دارد.

لنت
لقمه لنت به ۵ نوع تقسیم می‌شود که عبارت است از:

بدون آزبست ارگانیک
سرامیکی
نیمه متالیک
کم متالیک
زینتری
انواع لنت
لنت کفشکی: لنتهای کفشکی در خودروهای قدیمی کاربرد داشتند.
لنت دیسکی، که نسبت به لنتهای کفشکی دارای مزایایی هستند.
فلزی ویرایش
تاریخچه
در گذشته لنت از ترکیب پنبه نسوز و سیمهای مسی و تارهای روی که به‌طور گشاد و شل بافته شده‌اند تشکیل می‌شد. این ترکیب پس از مدتی با رزین توام شده، ترکیبی آمیخته برهم تشکیل دادند که به صورت نوار آماده می‌شد و چون انعطاف‌پذیر بود به هر شعاعی که لازم بود بر روی کفشک به صورت چسبی یا به صورت پرچ قرار داده می‌شد. بعد از آن لنتها از آزبست ساخته می‌شد ولی امروزه استفاده از آزبست ممنوع است.[۱]در گذشته لنت از ترکیب پنبه نسوز و سیمهای مسی و تارهای روی که به‌طور گشاد و شل بافته شده‌اند تشکیل می‌شد. این ترکیب پس از مدتی با رزین توام شده، ترکیبی آمیخته برهم تشکیل دادند که به صورت نوار آماده می‌شد و چون انعطاف‌پذیر بود به هر شعاعی که لازم بود بر روی کفشک به صورت چسبی یا به صورت پرچ قرار داده می‌شد. بعد از آن لنتها از آزبست ساخته می‌شد ولی امروزه استفاده از آزبست ممنوع است.[۱][۲] تولید لنت ترمز کفشکی در ایران در دهه ۱۳۴۰ با تأسیس کارخانه لنت ترمز ایران واقع در کیلومتر ۵ جاده تهران-کرج صورت پذیرفت که اولین تولیدات آن مخصوص کامیون‌ها و اتوبوس و مینی بوس‌های تولیدی شرکت خاور (دایملر بنز)می شد. تولید لنت ترمز دیسکی در ایران در سال ۱۳۶۳ توسط بیژن ایازی و برادران هنربخش در کارخانه لنت ساز واقع در مازندران صورت گرفت که کل خط تولیداین کارخانه توسط صنعتگران ایرانی و فناوری بومی به بهره‌برداری رسید تا نیاز کشور به لنت دیسکی را در سالهای جنگ برآورده نماید.

مواد تشکیل دهنده لنت فلزی
در ساخت بیشتر لنتهای فلزی تعداد ۱۵ تا ۲۰ نوع مواد گوناگون استفاده می‌شود، برخی از این مواد مانند گرافیت نرم هستند و بعضی از آن‌ها مانند پودرهای کربنی سخت هستند.

مواد سازنده پس از مخلوط شدن به صورت پودر به داخل قالب ریخته شده و افزودنی‌هایی به آن اضافه می‌شود، و از سمت دیگر کفشکهای را که شستشو و چربی زدایی شده را چسب می‌زنند. در مرحله بعد لنتی را که شکل اولیه بخود گرفته روی کفشک قرار می‌دهند. سپس پرس پخت انجام می‌گیرد، که در آن لنت تحت فشار ۷۰۰ الی ۸۰۰ بار به کفشک متصل می‌شود.

بعد از اتمام قالب گیری و پرس، سطح لنتها ساب می‌خورد و به ضخامت استاندارد رسانده می‌شود. سپس لنتها وارد کوره با دمای ۳۰۰ درجه سانتیگراد می‌شوند. در نهایت شماره سریال ویژه خودروساز اصلی (OEM) بر روی آن حک می‌شود.

سرامیکی
فیبرهای تکه‌تکه شده کولار به عنوان جایگزین برای آزبست در لنت ترمز سرامیکی استفاده می‌شوند.

ویژگی‌های ظاهری و ساختاری لنت
لنت‌ها با ویژگی‌های ظاهری متفاوتی ساخته می‌شوند. شرکت‌های مختلف با هدف کاهش صدا، بهبود ترمزگیری و سازگاری بهتر با دیسک چرخ تغییراتی را در شکل لنت ایجاد می‌کنند. برخی از عملیاتی که بر روی ساختار و شکل لنت انجام می‌گیرند به شرح زیر می‌باشند.

ایجاد شیار بر روی سطح لنت:

این شیار منفذی را برای فرار گرد لنت و همچنین گازهای تولید شده از آن در هنگام ترمزگیری فراهم می‌کنند. همچنین وجود این شیار موجب بهبود جریان هوا بر روی لنت شده و باعث بهتر خنک شدن لنت می گردد. شیار روی لنت با کمک به کاهش دمای لنت و خروج بهتر گازها احتمال شیشه شدن لنت و از دست رفتن توان ترمزگیری در شرایط سخت را پایین می‌آورد.

پخ کردن حاشیه‌های لنت:

ممکن است کالیپر ترمز نتواند تمام سطح لنت را در هنگام ترمزگیری به دیسک بچسباند و فشار کمتری به حاشیه‌های لنت وارد کند که این مسئله می‌تواند موجب ایجاد صدا در هنگام ترمزگیری شود. این مسئله مخصوصاً زمانی که لنت نو می‌باشد و دارای حاشیه‌های تیز است بیشتر ممکن است اتفاق بیفتد برای مقابله با این مسئله بعضی از لنت‌ها به صورت پخ شده عرضه می گردند. پخ بودن حاشیه‌های لنت همچنین موجب توزیع بهتر فشار و تنش بر روی لنت می گردد.البته بعضی از تولید کنندگان ایرانی با تجربه، با اتکا به دانش و مهارت خود هیچ گونه پخی را روی لقمه لنت لحاظ نمیکنند، از معدود تولید کنندگان ایرانی که بدون خط لنت تولید میکند بعنوان مثال گروه تولیدی وارِن WAREEN رو میتوان نام برد . صفحه‌های فلزی یا غیر فلزی در پشت لنت: نقش این صفحه جذب برخی ارتعاشات و صداهای تولید شده می‌باشد. که عملکرد کم صداتری را برای لنت به ارمغان می‌آورد.

دیگران در حال خواندن این صفحه هستند :  اینه کاوج

هشدار دهنده اتمام لنت:

بیشتر لنت‌ها دارای یک قطعه از جنس فلز نرم در داخل می‌باشند، زمانی که لنت رو به اتمام می‌باشد و ضخامت آن از حدّ مشخصی کمتر می‌شود، این قطعه فلزی با دیسک درگیر شده و ایجاد صدا می‌کند تا راننده خودرو متوجه اتمام عمر لنت گردد و قبل از آنکه دیسک آسیب ببیند آن را تعویض کند. در خودروهای پیشرفته تر این قطعه با یک سنسور جایگزین می‌شود که زمانی که لنت رو به اتمام است با ارسال سیگنال علامتی را بر روی صفحه نمایشگر خودرو نمایش می‌دهد.

از دست رفتن قابلیت ترمزگیری در هنگام داغ شدن ترمز brake fade
بارها شنیده شده‌است که راننده‌ای پس از ترمز گیری‌های متوالی مخصوصاً در جاده‌های کوهستانی و شرایطی که فشار بیشتری به لنت وارد می‌شود، توان ترمز را از دست داده است و اصطلاحاً گفته می‌شود که لنت خودرو شیشه شده‌است. دلیل این پدیده به شرح زیر می‌باشد: زمانی که به ترمز فشار وارد می‌شود، مثلاً در هنگام مسابقه یا زمانی که خودرو با وزن زیاد از شیب طولانی پایین می‌رود، لنت‌ها و دیسک ترمز به شدت داغ می‌شوند و دمای لنت به حدی می رسد که اجزای آن توانایی جذب گرمای بیشتری را ندارند و لنت خاصیت ترمزگیری و اصطکاک خود را از دست می‌دهد. همچنین با بالا رفتن دمای لنت، رزین‌های استفاده شده در ساختار آن شروع به تبخیر می‌کنند. بخارات ایجاد شده لایه‌ای را بین لنت و دیسک ایجاد می‌کنند که مانع تماس لنت با دیسک می گردند، در این حالت فشار دادن پدال ترمز بی‌فایده بوده و اصطکاکی بین لنت و دیسک ایجاد نمی‌گردد.

تستهای لنت
کلیه تستهای لنت بر اساس استاندارد ۵۸۶ ملی ایران انجام می‌شود. که شامل تست سایش – تست برش – تست چسبندگی – و تست سختی می‌باشد. سختی لنت باید بین ۴۰ الی ۸۰ راکول اس باشد (با راکول سی اشتباه نشود- مثلاً سختی ابزارهای برش از ۷۵ راکول سی به بالا می‌باشد). در صورتی که سختی کم باشد لنت زود خورده می‌شود و در ضمن درجه حرارت آن خیلی سریع بالا می‌رود و اگر درجه سختی زیاد باشد لنت به سرعت آینه شده و همچنین به دیسک و یا کاسه چرخ آسیب وارد می‌کند.

 
  
  نظربده مسابقه‌ای است برپایه نظرات، تجربیات و دانش ارزشمند شماست کاری که باید در این مسابقه انجام دهید ، این است که مطالب مختلف را مطالعه کنید و دیدگاه خود را درباره آن موضوع در بخش نظرات در پایین همان مطلب، به اشتراک بگذارید . شما با هر نظری که در سایت به ثبت می‌رسانید، امتیاز می‌گیرید و هر امتیاز دارای کد تخفیف خرید از فروشگاه و هدیه رایگان می باشد .  
  •  
  •  
  • پایان پیام

برندهای موجود

شما بگویید چه برند و کالایی نیاز دارید

برندهای موجود

شرکت NGK ژاپن

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ام دبلیو اچ mwh

برندهای موجود

بازرگانی الماس پور

برندهای موجود

پخش و فروش لنت پارس

برندهای موجود

نماینده و پخش لامپ عقاب کره

برندهای موجود

زمان فنر

برندهای موجود

پخش کیت کلاچ پراید پی اچ سی والئو آبی (PHC Valeo) ساخت کره

برندهای موجود

اکسل روئین صنعت

برندهای موجود

برند بوش bosch و همه چیز درباره ان

برندهای موجود

پخش جعبه فرمان های مارپیچ باختر mbc

برندهای موجود

نماینده و پخش کننده شمع KLG

برندهای موجود

اسپری انژکتور شوی گانک

برندهای موجود

پخش محصولات جلوبندی لاهیجان

برندهای موجود

پخش لوازم یدکی خودرو چکاد

برندهای موجود

پخش انواع جک خودرو مددرویان

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت بتا سرامد

برندهای موجود

دیسک و صفحه کلاج لوک المان

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت مارپیچ باختر MBC

برندهای موجود

پخش پمپ بنزین های راویان نور ، دقایق فن

برندهای موجود

پخش واترپمپ پارسیان

برندهای موجود

هرینگتون

برندهای موجود

پخش محصولات گوهر قطعه پارسیان

برندهای موجود

پخش محصولات دستگاه های شیشه بالابر شرکت صنعتی ابری

برندهای موجود

پخش الماس پور

برندهای موجود

اینه کاوج

برندهای موجود

امید فنر

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت مهرتابش

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت همتک

برندهای موجود

پخش محصولات گروه کارخانجات لاستیک سازی گیلان

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ارال تک

برندهای موجود

پخش انواع دیسک و صفحه والئو فرانسه

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت شتابکار

برندهای موجود

تسمه تایگر

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت اتحاد موتور ( امکو )

برندهای موجود

کیت کلاچ ( دیسک و صفحه ) سکو

برندهای موجود

اینه پیشگام

برندهای موجود

پخش محصولات و پمپ بنزین های شرکت مادپارت

برندهای موجود

عرضه تسمه دانگیل کره

برندهای موجود

توزیع تسمه ها و کیت های تایم پاورگریپ ، گیتس

برندهای موجود

پخش پمپ بنزین خودرو با برند bpco ( بی پی کو )

برندهای موجود

ایده نگر

برندهای موجود

ایران کاربراتور

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت رادیکال

برندهای موجود

گارانتی محصولات عرضه شده

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ایران پژوهش

برندهای موجود

پخش شمع اورجینال رنو

برندهای موجود

پخش محصولات سمن شیمی

برندهای موجود

پخش کمک فنر های کوشاوران KDS

برندهای موجود

نماینده و پخش لنت های G.S.S

برندهای موجود

پخش واترپمپ ایران گداخت

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ایمن تک پیشرو

برندهای موجود

سنسور اکسیژن NTK ژاپن

برندهای موجود

پخش اسپری انژکتور ام طوسی ( mtoosi )

برندهای موجود

ایده پارت

برندهای موجود

پخش محصولات سوخت اما

برندهای موجود

پخش فنر لول های شرکت AGU

برندهای موجود

پخش ترموستات های باباپارت

برندهای موجود

وایرشمع بوجیکورد

برندهای موجود

اسپری انژکتور و محصولات نگهداری خودرو STP

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت سامفر

برندهای موجود

پخش کابل های کنترلی خودرو و دستگاه های شیشه بالابر شرکت سبزوار PKC ( پیشرو کابل سبزوار )

برندهای موجود

نماینده و پخش کننده شمع PMQ تحت لیسانس Autolite

برندهای موجود

پخش قطعات و لوازم جلوبندی خودرو رفیع نیا

برندهای موجود

پخش شمع سوزنی NGK معرفی شمع جی پاور ۷۰۹۲

برندهای موجود

نماینده و عاملیت توزیع لنت ترمز gss با مهر استاندارد ایران

برندهای موجود

مرکز پخش عمده کمک فنر کوشاوران ، kds

برندهای موجود

نماینده و پخش محصولات امیرنیا

برندهای موجود

بلبرینگ های FAG – بهترین کیفیت و قیمت

برندهای موجود

Ngktsq

 
دیگران در حال خواندن این صفحه هستند :  نماینده و پخش کننده شمع PMQ تحت لیسانس Autolite
 انلاین شاپ الماس پور     

آموزش خاموش کردن چراغ سرویس در خودروهای داخلی

۱۰ دلیل رایج روشن شدن چراغ چک در خودروها

پنج دلیل اصلی خرابی پلوس خودرو +‌ روش های تعمیر

آموزش کامل تمیز کردن استپر موتور Steper خودرو

همه چیز درباره شمع خودرو

موقع خرابی ماشین در جاده چیکار کنیم؟ 14 اقدام حیاتی

استارت خوردن و روشن نشدن ماشین

نکات طلایی برای نگهداری صفحه کلاچ خودرو

زمان تعویض روغن های ترمز، هیدرولیک و گیربکس

باور غلط زیاد بودن شتاب خودرو با شمع چند الکترود اما باور صحیح بالا بودن عمر مفید شمع چند الکترود

دلایل سفت شدن کلاچ خودرو ؛ راه‌های رفع سفتی کلاچ را بدانید

با روش صحیح اضافه کردنِ آب رادیاتور آشنا شوید

نشتی روغن هیدرولیک

واتر پمپ ماشین و نحوه نگهداری از آن

شایع ترین ایرادات خودرو

اصول نگهداری از خودرو

شناسایی شمع اکیوم اصلی و تقلبی در بازار

از صفر تا صد اسپری انژکتور شور و نحوه استفاده از ان

کنیستر (canister) چگونه کار می کند؟

علت نرسیدن برق به پمپ بنزین

چگونه می توان لجنی شدن خودرو را رفع کرد و علت لجنی شدن روغن موتور چیست ؟

علت چرب شدن شمع خودرو و نحوه رفع آن

ماهک دنده چیه و چرا خراب میشه؟!

خودروی هیبریدی چیست و چگونه کار می کند؟/آشنایی با خودروهای هیبریدی موجود در ایران (+جزئیات و عکس)

تفاوت شمع سرد و گرم خودرو

هوزینگ دیفرانسیل گیربکس خودرو

اطلاعاتی در مورد سیبک فرمان خودرو و کاربرد ان

تاریخچه شمع

نکاتی ساده جهت خنک تر کردن کولر خودرو

اگر دهانه یا گًپ شمع تنظیم نباشد، چه بلایی سر ماشین می‌آید؟

نشانه های مهم ضعیف شدن لنت ترمز

آیا بلبرینگ ها و رولبرینگ ها مشابه یکدیگر هستند؟

اولین اقدام پس از روشن شدن چراغ چک خودرو چیست؟

دلایل ریپ زدن خودرو در هنگام گاز دادن و شتاب گیری

تفاوت لنت ترمز جلو و عقب خودرو در چیست؟

شمع خودرو چیست؟ عیب یابی تصویری شمع خودرو

برداشتن کاتالیزور ماشین و معایب و مزایا

منشا نشتی مایعات زیر خودرو چیست؟

چرا صدای پمپ بنزین نمیاد؟

علت ذوب شدن سر شمع خودرو

کمک فنر و عیب یابی کمک فنر خودرو

واتر پمپ چه نقشی در خودرو دارد؟

تشریح کامل چراغ های اخطار پشت آمپر خودرو

چگونه شمع خودرو را تمیز کنیم؟

بررسی علل خاموش شدن ناگهانی خودرو

بررسی ریپ زدن خودرو و علت ان

تفاوت قطعات اصلی و غیراصلی لوازم یدکی خودرو

نحوه‌ی رفع خطا و سرویس کردن سنسور اکسیژن

پمپ روغن یا اویل پمپ چیست و چه وظیفه ای در خودرو دارد؟

مشکلات انژکتورها و نحوه بررسی و رفع آنها

شیر فرمان یا شیر هیدرولیک چیست و چه وظایفی دارد؟

چگونه چراغ چک خودرو را خاموش کنیم؟

سیم کلاچ رگلاژ اتوماتیک یا رگلاژ دستی ؟

علائم و تست خرابی پمپ بنزین انواع ماشین

روغن سوزی موتور خودرو

نحوه تشخیص زمان تعویض صفحه کلاچ خودرو

دیاگ چیست و چگونه کار می‌کند؟ آشنایی با مراحل دیاگ زدن خودرو

نحوه ی خاموش کردن چراغ آچار(سرویس) پژو۲۰۶ و رانا

اهمیت شستشوی سیستم سوخت رسانی خودرو

استپر موتور چیست و نشانه‌ خرابی استپر موتور خودرو چیست ؟

وظایف تسمه پروانه و تفاوت آن با تسمه تایم

وقتی آمپر آب ماشین بالا رفت چه کنیم؟

اموزش تعمیر جلوبندی پراید

همه چیز درمورد ضدیخ

بلایی که بنزین معمولی سر خودرو‌ می‌آورد

بهترین روش های کاهش مصرف سوخت خودرو

کوئل خودرو و عیب یابی

تفاوت شمع پلاتینیوم و ایریدیوم

مراحل تست پمپ بنزین

علت اصلی سفت شدن فرمان هیدرولیک چیست؟

آموزش تعویض ماهک دنده پژو ۴۰۵ ، سمند ، پژو ۲۰۶ و زانتیا

انتخاب باتری مناسب خودرو

دلایل سوختن لامپ چراغهای خودرو و روشهای جلوگیری از آن

عیب یابی استپر موتور

دلیل آب کم کردن خودرو چیست؟

علت ریپ زدن ماشین در حالت گاز و حین حرکت

زمان و دلایل تعویض روغن گیربکس های دستی و دیفرانسیل

نکات نگهداری خودرو

تنظیم موتور با دستگاه دیاگ

ضعیف بودن اتصال بدنه خودرو و نحوه برطرف کردن آن

نکات نگهداری از گیربکس دستی خودرو

آموزش روش های تعویض کاسه نمد و تعویض دنده

راهنمای خرید جک خودرو و معرفی انواع جک ماشین

انواع پمپ بنزین خودرو

چیزهای زیادی وجود دارد که شاید درباره اتومبیل خود آنها را نمی دانید

اشتباه اکثر رانندگان ایرانی موقع پر کردن باک بنزین

ماهک گیربکس چیست و چگونه عمل می کند؟

نگهداری خودرو نیازمند توجه به چه نکاتی است؟

علت بالا رفتن آمپر موقع کولر گرفتن

مهمترین مشخصه های روغن موتور مناسب برای خودرو

علت روشن شدن چراغ چک سمند ef7

نحوه خاموش کردن چراغ آچار

راهنمای خرید و انتخاب واترپمپ خودرو

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس دستی و اتوماتیک

معرفی ۱۵ هشدار برای جلوگیری از خرابی جلوبندی خودرو

۷ مرحله برای شناسایی و تعمیر خودرو خود

چرا وقتی ترمز میکنم ماشین خاموش میشه یا کم جون میشه؟

بهترین زمان تعویض شمع خودرو و فواید تعویض ان

دستگاه ها و تجهیزات لازم جهت راه اندازی اتوسرویس تعویض روغنی و آپاراتی

آشنایی با روغن موتور و روغن سوزی خودرو

بررسی دلایل پرش دنده گیربکس اتومات + نحوه رفع مشکل

آشنایی با دسته موتور خودرو

تست و تعویض پمپ بنزین ماشین

علت خروج اب از اگزوز

عواقب تاخیر در تعویض تسمه ها

علائم خرابی سیستم فرمان هیدرولیک خودرو پراید ، پژو ۴۰۵ ،سمند ، پژو ۲۰۶ ،رنو تندر

چگونه از صفحه کلاچ خودرو خود مراقبت کنیم؟

راهنمای خرید لاستیک دولتی به قیمت کارخانه

جعبه فرمان چیست و دقیقا چه کار می کند؟

نحوه صحیح آب بندی کردن خودروی صفر

علت و علائم خرابی شمع خودرو

تشخصیص صدای جعبه فرمان پژو ۴۰۵ و تست نشتی روغن

لیست و جداول عیب یابی سیستم های مختلف خودرو

فواید تنظیم موتور خودرو چیست ؟

استپر چیست و چه نقشی در خودرو دارد؟

آیا ماشین دنده اتوماتیک دیسک و صفحه کلاچ دارد؟

عیب یابی سریع خودرو و تعمیر آن

چه روغن موتوری مناسب چه خودرویی است؟

علت کم و زیاد شدن باد کولر خودرو

وظیفه پمپ بنزین خودرو + نشانه خرابی پمپ بنزین ماشین

آموزش نصب رله تقویت کننده شیشه بالابر پراید ، پژو ۴۰۵

شستشوی انژکتور

گیربکس چیست؟ آشنایی با نحوه کار و اجزای جعبه‌دنده خودرو

نکاتی که در مورد علائم نیم سوز شدن پمپ بنزین باید بدانید!

علت کم شدن قدرت خودرو در سربالایی

5 نشانه ی شایع کم شدن گاز کولر خودرو

باز کردن و بستن پمپ بنزین ۲۰۶

راه اندازی مغازه ی تعویض روغنی | درآمد و معایب تعویض روغنی

نگهداری موتور xu7

نشانه های خرابی ترمز

اشتباهات رایج مکانیک ها

علت روغن ریزی سمند + رفع و عیب یابی

نکات و توصیه های مهم برای نگهداری انواع خودرو ها

علت خنک نکردن کولر خودرو

وایر شمع چیست و چه نقشی در خودرو دارد ؟

کاربرد درب سوپاپ و واشر درب سوپاپ چیست

باتری خراب است یا دینام؟

علت جوش آوردن ماشین

شستن و تمیز کردن دریچه گاز و تاثیر آن بر عملکرد خودرو

روش‌های تست شمع خودرو چگونه است؟

علت کار نکردن فن خودرو و نحوه حل مشکل

از بین بردن خراش‌های روی ماشین

علت کم شدن شتاب خودرو چیست؟

روش‌های تشخیص رنگ شدگی بدنه خودرو کارکرده چیست؟

دستگاه شیشه بالابر خودرو چیست و چه ویژه‌گی هایی دارد ؟

شناسایی شمع NGK تقلبی و اصلی

انواع صدای ماشین و علت ان

راه اندازی فروشگاه لوازم یدکی خودرو

معرفی شغل مکانیک خودرو

چرا ماشین دیر روشن می شود؟

دلیل عطسه و صدای انفجار در هواکش

ترفندهایی ساده برای افزایش قدرت خودرو

بهترین روغن موتور بر اساس استاندارد گرانروی

نحوه انتخاب و خرید شمع موتور خودرو

۶ برند برتر شمع خودرو در ایران

سنسور دریچه گاز چیست؟ چطور از خرابی آن آگاه شویم؟

علائم خرابی سنسور اکسیژن

چگونه مصرف سوخت و بنزین خودرو را کاهش دهید

شستشو موتور خودرو ، بشوریم با نشودیم ؟

چرا خودروی ما داغ می کند؟

علت صدای لق لق ، تق تق یا تقه مداوم در جعبه فرمان

نکات بسیار مهم درباره سیل رانندگی و خودرو

مراحل راه‌اندازی فروشگاه لوازم یدکی

فیلتر بنزین خودرو چیست ؟ | زمان تعویض فیلتر بنزین ؛ علائم خرابی صافی بنزین را بشناسید

دلیل قطع و وصل شدن کولر ماشین چیست؟

سنسور اکسیژن و عملکرد ان

همه چیز در مورد تسمه تایم و زنجیر تایم

درباره فیلتر بنزین (صافی بنزین خودرو) و نشانه های کثیف بودن آن بخوانید.

آموزش تصویری نحوه تعویض شمع خودرو پراید – ۲۰۶ – سمند – تیبا – پژو پارس

استارت خوردن و علت روشن نشدن ماشین

اهمیت نگهداری ، قطعات یدکی خودرو

ترموستات و مشکلاتش

7 راه ساده و سریع جهت تشخیص شمع خراب خودرو

انواع کمک‌فنر و کاربرد آن در خودرو

جعبه فرمان چیست و چه وظیفه‌ای دارد ؟

نشانه هایی که خرابی پمپ بنزین خودرو شما را هشدار می دهد

قطع و وصل اتوماتیک پمپ بنزین

نکاتی در مورد نگهداری خودرو

در مورد شمع خودرو چه میدانید ؟

نگهداری و سرویس دوره ای خودرو

خلافی آنلاین/استعلام خلافی خودرو از طریق اینترنت، پیام کوتاه ، تلفن

نحوه ی خاموش کردن چراغ آچار(سرویس) سمند EF7

چرا پیشرانه‌ها ضربه‌ (ناک) می‌زنند

علائم خرابی سنسور دریچه گاز + نحوه عیب یابی

۵ دلیل واضح برای تعویض دیسک و صفحه کلاچ خودرو

مکانیکی به زبان ساده؛ چگونه بدون دانش تخصصی عیب خودرو را کشف کنیم؟

معرفی سوزن انژکتور، علائم خرابی و روش های شستشوی آن

بخش‌های اصلی خرابی های رایج خودرو

اکسل خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

علائمی که خبر از خرابی و نیم‌ سوز شدن پمپ بنزین دارند

علت کم جون شدن ماشین

تشخیص نوع خرابی شمع از روی شکل ظاهری شمع

همه چیز در مورد کیت تسمه تایم و اجزای ان

جلوگیری از دزدی و سرقت خودرو

راه حل مشکل شایع سوختن واشر سرسیلندر پژو 405 و سمند چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه الماس پور

.: استعلام قیمت لوازم یدکی خودرو در کانال تلگرام پخش الماس پور :.

لینک کانال تلگرام
بستن