🚘 لنت ترمز قسمتی از سیستم ترمز وسایل نقلیه‌است که با به وجود آوردن اصطکاک با دیسک یاکاسه ترمز باعث شتاب منفی در خودرو می‌شود. قدرت این سیستم معمولاً ۱۰ برابر قدرت موتور و حتی بیشتر می‌باشد. برای متوقف ساختن خودرویی با وزن یک تن که با سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت در حرکت است توانی به میزان ۱۵۰ کیلووات مورد نیاز است. این توان به صورت انرژی حرارتی (که در برخی نقاط از لنت ترمز دمای آن به ۳۰۰الی ۸۰۰ درجه سانتیگراد می‌رسد) دفع می‌شود.

لنت وظیفه دارد با تولید نیروی اصطکاکی مناسب انرژی جنبشی چرخ متحرکی را که تحت تأثیر نیروی موتور می‌باشد را گرفته و به انرژی حرارتی تبدیل کند. و سپس انرژی حرارتی را در فضا پخش نماید که با این عمل اتومبیل از حالت حرکت به حالت سکون و یا از سرعت آن کاسته می‌شود.

لنت باید ضریب اصطکاکی بالا و پایدار داشته و با تغییرات درجه حرارت خاصیت خود را از دست ندهد و همچنین باید در مقابل سائیدگی استحکام داشته و کاسه ترمز را خراش ندهد.

تاریخچه
لنت ترمز در سال ۱۹۰۲ توسط فردریک لنکستر اختراع شد.

پروسه تولید لنت
در کل تولید لنت ترمز دو پروسه عمده را طی می‌کند:

ساخت کفشک
ساخت لقمه لنت
کفشک
کفشک محل قرارگیری لنت است و با توجه به طراحی سازنده اشکال متفاوتی دارد.

لنت
لقمه لنت به ۵ نوع تقسیم می‌شود که عبارت است از:

بدون آزبست ارگانیک
سرامیکی
نیمه متالیک
کم متالیک
زینتری
انواع لنت
لنت کفشکی: لنتهای کفشکی در خودروهای قدیمی کاربرد داشتند.
لنت دیسکی، که نسبت به لنتهای کفشکی دارای مزایایی هستند.
فلزی ویرایش
تاریخچه
در گذشته لنت از ترکیب پنبه نسوز و سیمهای مسی و تارهای روی که به‌طور گشاد و شل بافته شده‌اند تشکیل می‌شد. این ترکیب پس از مدتی با رزین توام شده، ترکیبی آمیخته برهم تشکیل دادند که به صورت نوار آماده می‌شد و چون انعطاف‌پذیر بود به هر شعاعی که لازم بود بر روی کفشک به صورت چسبی یا به صورت پرچ قرار داده می‌شد. بعد از آن لنتها از آزبست ساخته می‌شد ولی امروزه استفاده از آزبست ممنوع است.[۱]در گذشته لنت از ترکیب پنبه نسوز و سیمهای مسی و تارهای روی که به‌طور گشاد و شل بافته شده‌اند تشکیل می‌شد. این ترکیب پس از مدتی با رزین توام شده، ترکیبی آمیخته برهم تشکیل دادند که به صورت نوار آماده می‌شد و چون انعطاف‌پذیر بود به هر شعاعی که لازم بود بر روی کفشک به صورت چسبی یا به صورت پرچ قرار داده می‌شد. بعد از آن لنتها از آزبست ساخته می‌شد ولی امروزه استفاده از آزبست ممنوع است.[۱][۲] تولید لنت ترمز کفشکی در ایران در دهه ۱۳۴۰ با تأسیس کارخانه لنت ترمز ایران واقع در کیلومتر ۵ جاده تهران-کرج صورت پذیرفت که اولین تولیدات آن مخصوص کامیون‌ها و اتوبوس و مینی بوس‌های تولیدی شرکت خاور (دایملر بنز)می شد. تولید لنت ترمز دیسکی در ایران در سال ۱۳۶۳ توسط بیژن ایازی و برادران هنربخش در کارخانه لنت ساز واقع در مازندران صورت گرفت که کل خط تولیداین کارخانه توسط صنعتگران ایرانی و فناوری بومی به بهره‌برداری رسید تا نیاز کشور به لنت دیسکی را در سالهای جنگ برآورده نماید.

مواد تشکیل دهنده لنت فلزی
در ساخت بیشتر لنتهای فلزی تعداد ۱۵ تا ۲۰ نوع مواد گوناگون استفاده می‌شود، برخی از این مواد مانند گرافیت نرم هستند و بعضی از آن‌ها مانند پودرهای کربنی سخت هستند.

مواد سازنده پس از مخلوط شدن به صورت پودر به داخل قالب ریخته شده و افزودنی‌هایی به آن اضافه می‌شود، و از سمت دیگر کفشکهای را که شستشو و چربی زدایی شده را چسب می‌زنند. در مرحله بعد لنتی را که شکل اولیه بخود گرفته روی کفشک قرار می‌دهند. سپس پرس پخت انجام می‌گیرد، که در آن لنت تحت فشار ۷۰۰ الی ۸۰۰ بار به کفشک متصل می‌شود.

بعد از اتمام قالب گیری و پرس، سطح لنتها ساب می‌خورد و به ضخامت استاندارد رسانده می‌شود. سپس لنتها وارد کوره با دمای ۳۰۰ درجه سانتیگراد می‌شوند. در نهایت شماره سریال ویژه خودروساز اصلی (OEM) بر روی آن حک می‌شود.

سرامیکی
فیبرهای تکه‌تکه شده کولار به عنوان جایگزین برای آزبست در لنت ترمز سرامیکی استفاده می‌شوند.

ویژگی‌های ظاهری و ساختاری لنت
لنت‌ها با ویژگی‌های ظاهری متفاوتی ساخته می‌شوند. شرکت‌های مختلف با هدف کاهش صدا، بهبود ترمزگیری و سازگاری بهتر با دیسک چرخ تغییراتی را در شکل لنت ایجاد می‌کنند. برخی از عملیاتی که بر روی ساختار و شکل لنت انجام می‌گیرند به شرح زیر می‌باشند.

ایجاد شیار بر روی سطح لنت:

این شیار منفذی را برای فرار گرد لنت و همچنین گازهای تولید شده از آن در هنگام ترمزگیری فراهم می‌کنند. همچنین وجود این شیار موجب بهبود جریان هوا بر روی لنت شده و باعث بهتر خنک شدن لنت می گردد. شیار روی لنت با کمک به کاهش دمای لنت و خروج بهتر گازها احتمال شیشه شدن لنت و از دست رفتن توان ترمزگیری در شرایط سخت را پایین می‌آورد.

همچنین میتوانید مطالعه کنید :   پخش محصولات شرکت رادیکال

پخ کردن حاشیه‌های لنت:

ممکن است کالیپر ترمز نتواند تمام سطح لنت را در هنگام ترمزگیری به دیسک بچسباند و فشار کمتری به حاشیه‌های لنت وارد کند که این مسئله می‌تواند موجب ایجاد صدا در هنگام ترمزگیری شود. این مسئله مخصوصاً زمانی که لنت نو می‌باشد و دارای حاشیه‌های تیز است بیشتر ممکن است اتفاق بیفتد برای مقابله با این مسئله بعضی از لنت‌ها به صورت پخ شده عرضه می گردند. پخ بودن حاشیه‌های لنت همچنین موجب توزیع بهتر فشار و تنش بر روی لنت می گردد.البته بعضی از تولید کنندگان ایرانی با تجربه، با اتکا به دانش و مهارت خود هیچ گونه پخی را روی لقمه لنت لحاظ نمیکنند، از معدود تولید کنندگان ایرانی که بدون خط لنت تولید میکند بعنوان مثال گروه تولیدی وارِن WAREEN رو میتوان نام برد . صفحه‌های فلزی یا غیر فلزی در پشت لنت: نقش این صفحه جذب برخی ارتعاشات و صداهای تولید شده می‌باشد. که عملکرد کم صداتری را برای لنت به ارمغان می‌آورد.

هشدار دهنده اتمام لنت:

بیشتر لنت‌ها دارای یک قطعه از جنس فلز نرم در داخل می‌باشند، زمانی که لنت رو به اتمام می‌باشد و ضخامت آن از حدّ مشخصی کمتر می‌شود، این قطعه فلزی با دیسک درگیر شده و ایجاد صدا می‌کند تا راننده خودرو متوجه اتمام عمر لنت گردد و قبل از آنکه دیسک آسیب ببیند آن را تعویض کند. در خودروهای پیشرفته تر این قطعه با یک سنسور جایگزین می‌شود که زمانی که لنت رو به اتمام است با ارسال سیگنال علامتی را بر روی صفحه نمایشگر خودرو نمایش می‌دهد.

از دست رفتن قابلیت ترمزگیری در هنگام داغ شدن ترمز brake fade
بارها شنیده شده‌است که راننده‌ای پس از ترمز گیری‌های متوالی مخصوصاً در جاده‌های کوهستانی و شرایطی که فشار بیشتری به لنت وارد می‌شود، توان ترمز را از دست داده است و اصطلاحاً گفته می‌شود که لنت خودرو شیشه شده‌است. دلیل این پدیده به شرح زیر می‌باشد: زمانی که به ترمز فشار وارد می‌شود، مثلاً در هنگام مسابقه یا زمانی که خودرو با وزن زیاد از شیب طولانی پایین می‌رود، لنت‌ها و دیسک ترمز به شدت داغ می‌شوند و دمای لنت به حدی می رسد که اجزای آن توانایی جذب گرمای بیشتری را ندارند و لنت خاصیت ترمزگیری و اصطکاک خود را از دست می‌دهد. همچنین با بالا رفتن دمای لنت، رزین‌های استفاده شده در ساختار آن شروع به تبخیر می‌کنند. بخارات ایجاد شده لایه‌ای را بین لنت و دیسک ایجاد می‌کنند که مانع تماس لنت با دیسک می گردند، در این حالت فشار دادن پدال ترمز بی‌فایده بوده و اصطکاکی بین لنت و دیسک ایجاد نمی‌گردد.

تستهای لنت
کلیه تستهای لنت بر اساس استاندارد ۵۸۶ ملی ایران انجام می‌شود. که شامل تست سایش – تست برش – تست چسبندگی – و تست سختی می‌باشد. سختی لنت باید بین ۴۰ الی ۸۰ راکول اس باشد (با راکول سی اشتباه نشود- مثلاً سختی ابزارهای برش از ۷۵ راکول سی به بالا می‌باشد). در صورتی که سختی کم باشد لنت زود خورده می‌شود و در ضمن درجه حرارت آن خیلی سریع بالا می‌رود و اگر درجه سختی زیاد باشد لنت به سرعت آینه شده و همچنین به دیسک و یا کاسه چرخ آسیب وارد می‌کند.

 
  
  نظربده مسابقه‌ای است برپایه نظرات، تجربیات و دانش ارزشمند شماست کاری که باید در این مسابقه انجام دهید ، این است که مطالب مختلف را مطالعه کنید و دیدگاه خود را درباره آن موضوع در بخش نظرات در پایین همان مطلب، به اشتراک بگذارید . شما با هر نظری که در سایت به ثبت می‌رسانید، امتیاز می‌گیرید و هر امتیاز دارای کد تخفیف خرید از فروشگاه و هدیه رایگان می باشد .  
  •  
  •  
  • پایان پیام

برندهای موجود

پخش پمپ بنزین خودرو با برند bpco ( بی پی کو )

برندهای موجود

سنسور اکسیژن NTK ژاپن

برندهای موجود

پخش انواع جک خودرو مددرویان

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت مارپیچ باختر MBC

برندهای موجود

اسپری انژکتور و محصولات نگهداری خودرو STP

برندهای موجود

تسمه تایگر

برندهای موجود

پخش محصولات گروه کارخانجات لاستیک سازی گیلان

برندهای موجود

توزیع تسمه ها و کیت های تایم پاورگریپ ، گیتس

برندهای موجود

پخش محصولات گوهر قطعه پارسیان

برندهای موجود

پخش واترپمپ پارسیان

برندهای موجود

امید فنر

برندهای موجود

وایرشمع بوجیکورد

برندهای موجود

پخش قطعات و لوازم جلوبندی خودرو رفیع نیا

برندهای موجود

پخش کمک فنر های کوشاوران KDS

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ایمن تک پیشرو

برندهای موجود

دیسک و صفحه کلاج لوک المان

برندهای موجود

شما بگویید چه برند و کالایی نیاز دارید

برندهای موجود

ایده نگر

برندهای موجود

پخش محصولات جلوبندی لاهیجان

برندهای موجود

پخش کیت کلاچ پراید پی اچ سی والئو آبی (PHC Valeo) ساخت کره

برندهای موجود

پخش پمپ بنزین های راویان نور ، دقایق فن

برندهای موجود

پخش محصولات سوخت اما

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ایران پژوهش

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت بتا سرامد

برندهای موجود

هرینگتون

برندهای موجود

نماینده و پخش کننده شمع PMQ تحت لیسانس Autolite

برندهای موجود

گارانتی محصولات عرضه شده

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ارال تک

برندهای موجود

اکسل روئین صنعت

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت اتحاد موتور ( امکو )

برندهای موجود

ایران کاربراتور

برندهای موجود

پخش شمع سوزنی NGK معرفی شمع جی پاور ۷۰۹۲

برندهای موجود

اینه پیشگام

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت شتابکار

برندهای موجود

زمان فنر

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت مهرتابش

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت رادیکال

برندهای موجود

نماینده و پخش محصولات امیرنیا

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت سامفر

برندهای موجود

نماینده و پخش لامپ عقاب کره

برندهای موجود

بلبرینگ های FAG – بهترین کیفیت و قیمت

برندهای موجود

مرکز پخش عمده کمک فنر کوشاوران ، kds

برندهای موجود

نماینده و پخش لنت های G.S.S

برندهای موجود

پخش اسپری انژکتور ام طوسی ( mtoosi )

برندهای موجود

نماینده و عاملیت توزیع لنت ترمز gss با مهر استاندارد ایران

برندهای موجود

پخش شمع اورجینال رنو

برندهای موجود

پخش کابل های کنترلی خودرو و دستگاه های شیشه بالابر شرکت سبزوار PKC ( پیشرو کابل سبزوار )

برندهای موجود

پخش لوازم یدکی خودرو چکاد

برندهای موجود

ایده پارت

برندهای موجود

نماینده و پخش کننده شمع KLG

برندهای موجود

پخش محصولات سمن شیمی

برندهای موجود

شرکت NGK ژاپن

برندهای موجود

کیت کلاچ ( دیسک و صفحه ) سکو

برندهای موجود

پخش و فروش لنت پارس

برندهای موجود

پخش ترموستات های باباپارت

برندهای موجود

Ngktsq

برندهای موجود

پخش انواع دیسک و صفحه والئو فرانسه

برندهای موجود

پخش فنر لول های شرکت AGU

برندهای موجود

پخش جعبه فرمان های مارپیچ باختر mbc

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت همتک

برندهای موجود

عرضه تسمه دانگیل کره

برندهای موجود

بازرگانی الماس پور

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ام دبلیو اچ mwh

برندهای موجود

پخش واترپمپ ایران گداخت

برندهای موجود

پخش محصولات دستگاه های شیشه بالابر شرکت صنعتی ابری

برندهای موجود

برند بوش bosch و همه چیز درباره ان

برندهای موجود

اسپری انژکتور شوی گانک

برندهای موجود

پخش الماس پور

برندهای موجود

اینه کاوج

برندهای موجود

پخش محصولات و پمپ بنزین های شرکت مادپارت

 
همچنین میتوانید مطالعه کنید :   اسپری انژکتور شوی گانک
 انلاین شاپ الماس پور     

جعبه فرمان چیست و چه وظیفه‌ای دارد ؟

تفاوت لنت ترمز جلو و عقب خودرو در چیست؟

شستشوی انژکتور

نشتی روغن هیدرولیک

دلیل عطسه و صدای انفجار در هواکش

نکات و توصیه های مهم برای نگهداری انواع خودرو ها

مشکلات انژکتورها و نحوه بررسی و رفع آنها

اطلاعاتی در مورد سیبک فرمان خودرو و کاربرد ان

روغن سوزی موتور خودرو

نحوه خاموش کردن چراغ آچار

آموزش خاموش کردن چراغ سرویس در خودروهای داخلی

همه چیز درباره شمع خودرو

نکات نگهداری خودرو

نگهداری خودرو نیازمند توجه به چه نکاتی است؟

چرا خودروی ما داغ می کند؟

چرا ماشین دیر روشن می شود؟

تشخیص نوع خرابی شمع از روی شکل ظاهری شمع

وظیفه پمپ بنزین خودرو + نشانه خرابی پمپ بنزین ماشین

علائمی که خبر از خرابی و نیم‌ سوز شدن پمپ بنزین دارند

نحوه ی خاموش کردن چراغ آچار(سرویس) پژو۲۰۶ و رانا

دلیل آب کم کردن خودرو چیست؟

معرفی ۱۵ هشدار برای جلوگیری از خرابی جلوبندی خودرو

استارت خوردن و علت روشن نشدن ماشین

هوزینگ دیفرانسیل گیربکس خودرو

جلوگیری از دزدی و سرقت خودرو

تشخصیص صدای جعبه فرمان پژو ۴۰۵ و تست نشتی روغن

دلیل قطع و وصل شدن کولر ماشین چیست؟

بررسی دلایل پرش دنده گیربکس اتومات + نحوه رفع مشکل

همه چیز درمورد ضدیخ

علت و علائم خرابی شمع خودرو

عیب یابی استپر موتور

۱۰ دلیل رایج روشن شدن چراغ چک در خودروها

وایر شمع چیست و چه نقشی در خودرو دارد ؟

دلایل سوختن لامپ چراغهای خودرو و روشهای جلوگیری از آن

استپر چیست و چه نقشی در خودرو دارد؟

علت کم جون شدن ماشین

خلافی آنلاین/استعلام خلافی خودرو از طریق اینترنت، پیام کوتاه ، تلفن

اصول نگهداری از خودرو

چگونه شمع خودرو را تمیز کنیم؟

اهمیت نگهداری ، قطعات یدکی خودرو

عیب یابی سریع خودرو و تعمیر آن

نحوه تشخیص زمان تعویض صفحه کلاچ خودرو

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس دستی و اتوماتیک

نگهداری موتور xu7

آشنایی با دسته موتور خودرو

موقع خرابی ماشین در جاده چیکار کنیم؟ 14 اقدام حیاتی

نحوه انتخاب و خرید شمع موتور خودرو

زمان و دلایل تعویض روغن گیربکس های دستی و دیفرانسیل

علائم خرابی سنسور دریچه گاز + نحوه عیب یابی

وقتی آمپر آب ماشین بالا رفت چه کنیم؟

علائم و تست خرابی پمپ بنزین انواع ماشین

عواقب تاخیر در تعویض تسمه ها

منشا نشتی مایعات زیر خودرو چیست؟

علت نرسیدن برق به پمپ بنزین

نکاتی ساده جهت خنک تر کردن کولر خودرو

علت کار نکردن فن خودرو و نحوه حل مشکل

سنسور اکسیژن و عملکرد ان

جعبه فرمان چیست و دقیقا چه کار می کند؟

شناسایی شمع NGK تقلبی و اصلی

علائم خرابی سیستم فرمان هیدرولیک خودرو پراید ، پژو ۴۰۵ ،سمند ، پژو ۲۰۶ ،رنو تندر

استپر موتور چیست و نشانه‌ خرابی استپر موتور خودرو چیست ؟

آموزش نصب رله تقویت کننده شیشه بالابر پراید ، پژو ۴۰۵

واتر پمپ چه نقشی در خودرو دارد؟

با روش صحیح اضافه کردنِ آب رادیاتور آشنا شوید

مراحل تست پمپ بنزین

بهترین روش های کاهش مصرف سوخت خودرو

مهمترین مشخصه های روغن موتور مناسب برای خودرو

کمک فنر و عیب یابی کمک فنر خودرو

علت چرب شدن شمع خودرو و نحوه رفع آن

آیا بلبرینگ ها و رولبرینگ ها مشابه یکدیگر هستند؟

معرفی سوزن انژکتور، علائم خرابی و روش های شستشوی آن

شمع خودرو چیست؟ عیب یابی تصویری شمع خودرو

اشتباه اکثر رانندگان ایرانی موقع پر کردن باک بنزین

تنظیم موتور با دستگاه دیاگ

روش‌های تست شمع خودرو چگونه است؟

شیر فرمان یا شیر هیدرولیک چیست و چه وظایفی دارد؟

زمان تعویض روغن های ترمز، هیدرولیک و گیربکس

آموزش تصویری نحوه تعویض شمع خودرو پراید – ۲۰۶ – سمند – تیبا – پژو پارس

نگهداری و سرویس دوره ای خودرو

سیم کلاچ رگلاژ اتوماتیک یا رگلاژ دستی ؟

مراحل راه‌اندازی فروشگاه لوازم یدکی

روش‌های تشخیص رنگ شدگی بدنه خودرو کارکرده چیست؟

نشانه های خرابی ترمز

شایع ترین ایرادات خودرو

آموزش کامل تمیز کردن استپر موتور Steper خودرو

چگونه مصرف سوخت و بنزین خودرو را کاهش دهید

راه اندازی فروشگاه لوازم یدکی خودرو

همه چیز در مورد تسمه تایم و زنجیر تایم

نکاتی که در مورد علائم نیم سوز شدن پمپ بنزین باید بدانید!

نحوه ی خاموش کردن چراغ آچار(سرویس) سمند EF7

بلایی که بنزین معمولی سر خودرو‌ می‌آورد

درباره فیلتر بنزین (صافی بنزین خودرو) و نشانه های کثیف بودن آن بخوانید.

استارت خوردن و روشن نشدن ماشین

خودروی هیبریدی چیست و چگونه کار می کند؟/آشنایی با خودروهای هیبریدی موجود در ایران (+جزئیات و عکس)

۵ دلیل واضح برای تعویض دیسک و صفحه کلاچ خودرو

۷ مرحله برای شناسایی و تعمیر خودرو خود

چگونه چراغ چک خودرو را خاموش کنیم؟

ترموستات و مشکلاتش

بهترین روغن موتور بر اساس استاندارد گرانروی

تفاوت قطعات اصلی و غیراصلی لوازم یدکی خودرو

چرا پیشرانه‌ها ضربه‌ (ناک) می‌زنند

ماهک دنده چیه و چرا خراب میشه؟!

اهمیت شستشوی سیستم سوخت رسانی خودرو

قطع و وصل اتوماتیک پمپ بنزین

نکات نگهداری از گیربکس دستی خودرو

تفاوت شمع پلاتینیوم و ایریدیوم

دستگاه شیشه بالابر خودرو چیست و چه ویژه‌گی هایی دارد ؟

تشریح کامل چراغ های اخطار پشت آمپر خودرو

انواع پمپ بنزین خودرو

بررسی علل خاموش شدن ناگهانی خودرو

علت صدای لق لق ، تق تق یا تقه مداوم در جعبه فرمان

آیا ماشین دنده اتوماتیک دیسک و صفحه کلاچ دارد؟

اموزش تعمیر جلوبندی پراید

لیست و جداول عیب یابی سیستم های مختلف خودرو

آموزش تعویض ماهک دنده پژو ۴۰۵ ، سمند ، پژو ۲۰۶ و زانتیا

اگر دهانه یا گًپ شمع تنظیم نباشد، چه بلایی سر ماشین می‌آید؟

تست و تعویض پمپ بنزین ماشین

انتخاب باتری مناسب خودرو

نحوه صحیح آب بندی کردن خودروی صفر

۶ برند برتر شمع خودرو در ایران

در مورد شمع خودرو چه میدانید ؟

چگونه از صفحه کلاچ خودرو خود مراقبت کنیم؟

تاریخچه شمع

پمپ روغن یا اویل پمپ چیست و چه وظیفه ای در خودرو دارد؟

انواع کمک‌فنر و کاربرد آن در خودرو

اکسل خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

راهنمای خرید و انتخاب واترپمپ خودرو

مکانیکی به زبان ساده؛ چگونه بدون دانش تخصصی عیب خودرو را کشف کنیم؟

فواید تنظیم موتور خودرو چیست ؟

شستشو موتور خودرو ، بشوریم با نشودیم ؟

شناسایی شمع اکیوم اصلی و تقلبی در بازار

انواع صدای ماشین و علت ان

از بین بردن خراش‌های روی ماشین

علت ذوب شدن سر شمع خودرو

ماهک گیربکس چیست و چگونه عمل می کند؟

برداشتن کاتالیزور ماشین و معایب و مزایا

علت اصلی سفت شدن فرمان هیدرولیک چیست؟

کوئل خودرو و عیب یابی

7 راه ساده و سریع جهت تشخیص شمع خراب خودرو

نشانه هایی که خرابی پمپ بنزین خودرو شما را هشدار می دهد

نکاتی در مورد نگهداری خودرو

باتری خراب است یا دینام؟

آموزش روش های تعویض کاسه نمد و تعویض دنده

معرفی شغل مکانیک خودرو

چرا وقتی ترمز میکنم ماشین خاموش میشه یا کم جون میشه؟

واتر پمپ ماشین و نحوه نگهداری از آن

اشتباهات رایج مکانیک ها

راهنمای خرید جک خودرو و معرفی انواع جک ماشین

کاربرد درب سوپاپ و واشر درب سوپاپ چیست

باز کردن و بستن پمپ بنزین ۲۰۶

از صفر تا صد اسپری انژکتور شور و نحوه استفاده از ان

نکات بسیار مهم درباره سیل رانندگی و خودرو

آشنایی با روغن موتور و روغن سوزی خودرو

باور غلط زیاد بودن شتاب خودرو با شمع چند الکترود اما باور صحیح بالا بودن عمر مفید شمع چند الکترود

علت خروج اب از اگزوز

نشانه های مهم ضعیف شدن لنت ترمز

اولین اقدام پس از روشن شدن چراغ چک خودرو چیست؟

دستگاه ها و تجهیزات لازم جهت راه اندازی اتوسرویس تعویض روغنی و آپاراتی

چرا صدای پمپ بنزین نمیاد؟

راهنمای خرید لاستیک دولتی به قیمت کارخانه

راه اندازی مغازه ی تعویض روغنی | درآمد و معایب تعویض روغنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *