تسمه تایم چیست؟

این قطعه لاستیکی در واقع پل ارتباطی است که میل لنگ و میل سوپاپ را به هم متصل کرده و عملکرد این قطعات را زمان بندی می کند. در واقع تسمه تایم باعث می شود، میل لنگ و میل سوپاپ به صورت همزمان با هم بچرخند.

تسمه تایم و زنجیر تایم

در خودرو های قدیمی تر به جای تسمه تایم از زنجیر تایم استفاده می شده است، تفاوت تسمه و زنجیر تایم در جنس آنها می باشد، همانطور که گفتیم تسمه تایم جنس لاستیکی دارد اما زنجیر تایم از فلز ساخته شده است که این موضوع باعث می شود که زنجیر تایم عمر طولانی تری نسبت به تسمه تایم داشته باشد.
جالب است بدانید استفاده از زنجیر تایم در خودرو باعث تولید صدای بسیار بیشتری نسبت به تسمه تایم می شود، همچنین در صورت پاره شدن زنجیر تایم خسارت های بیسیار بیشتری نسبت به پاره شدن تسمه تایم به خودرو وارد خواهد شد، این خسارت ها به حدی زیاد است که گفته می شود بهتر است در زمان پاره شدن زنجیر تایم، موتور خودرو به طور کامل تعویض شود.

عملکرد تسمه تایم در خودرو

این قطعه لاستیکی دارای دندانه های مختلفی می باشد که با چرخش میل لنگ، میل سوپاپ را می چرخاند و باعث می شود تا دریچه ورودی و خروجی موتور همزمان با پیستون ها باز یا بسته شود در نتیجه فرآیند احتراق به بهترین شکل صورت گیرد.

جالب است بدانید اگر تسمه تایم مشکل داشته باشد و سوپاپ های ورودی زودتر از زمان بندی استاندارد باز شوند، هوای زیادی وارد محفظه احتراق شده و احتراق ضعیف صورت می گیرد. همچنین در صورتی که سوپاپ های خروج زودتر از زمان بندی باز شوند عواقبی همچون از دست رفتن توان و یا افت نیرو انتظار می رود.

نشانه های تعویض تسمه تایم
همیشه نباید مسافت طی شده را معیاری برای تعویض تسمه تایم در نظر گرفت، زیرا ممکن است در برخی از مواقع تسمه تایم خودرو زودتر از زمان تعیین شده و به دلایل مختلفی خراب شود و نیاز به تعویض داشته باشد، در ادامه برخی از علائمی که خبر از زمان تعویض تسمه تایم می دهند، ذکر شده است.

لرزش خودرو
صدا دادن تسمه
عدم تنظیم دور موتور
خوب استارت نخوردن خودرو
صدا دادن موتور در زمان استارت زدن
افزایش دود خروجی اگزوز ها
افت توان و کاهش قدرت موتور
این موارد برخی از نشانه های تعویض تسمه تایم می باشند، بنابراین در صورت مشاهده این علائم سریعا خودرو را برای بررسی نزد مکانیک ببرید و از او درخواست کنید که تسمه تایم خودرو شما را بررسی کند.

و اما کمی بیشتر توضیح دهید :

خرابی تسمه تایم با چه علائم و نشانه‌هایی همراه است؟
تسمه تایم هم مانند سایر قطعات مصرفی خودرو دارای طول عمر مشخصی بوده و به مرور زمان دچار فرسودگی یا پارگی می‌شود که باید در اسرع وقت نسبت به تعویض آن اقدام کرد؛ زیرا خرابی این قطعه حیاتی، می‌تواند به موتور آسیب‌های جدی وارد کند.

حال بروز هرگونه مشکل در تسمه تایم با علائم و نشانه‌هایی همراه است تا رانندگان خودرو هرچه سریع‌تر مطلع شده و آن را تعویض کنند. از علائم خرابی تسمه تایم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خاموش شدن ناگهانی خودرو
چنانچه خودرو با وجود استارت خوردن روشن نشود، ممکن است که دلیل آن به فرسودگی و خرابی تسمه تایم مربوط شود؛ زیرا برای روشن شدن خودرو باید با هر بار چرخیدن میل بادامک، میل لنگ هم دو بار بچرخد و اگر تسمه تایم خودرو خراب باشد، تنظیم حرکت سوپاپ‌ها به هم می‌ریزد و موتور خودرو روشن نمی‌شود. به‌طور معمول تسمه تایم در زمان روشن بودن خودرو پاره می‌شود و احتمال وارد شدن صدمات جدی به سرسیلندر وجود دارد.

سر و صدای غیر عادی از داخل محفظه موتور از علائم خرابی تسمه تایم
اگر صدای غیر عادی مانند تیک تیک از داخل کاپوت و محفظه موتور در دور آرام موتور به گوش برسد، می‌تواند از علائم خرابی تسمه تایم باشد که باید در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به تعویض آن اقدام کرد. لازم به ذکر است که فشار پایین روغن یا کم بودن میزان آن هم می‌تواند سبب ایجاد چنین صدایی از موتور شود که باید در اسرع وقت به تعمیرگاه تخصصی معتبر و مجاز مراجعه کرد.

نشتی روغن
یکی دیگر از علائم خرابی تسمه تایم خودرو، می‌تواند نشتی روغن از کاور تسمه باشد. روکش تسمه تایم با پیج و مهره‌هایی ثابت نگه داشته می‌شود؛ از این‌رو به مرور زمان تسمه فرسوده و شل می‌شود که منجر به نشت روغن از کاور خواهد شد. همچنین در صورت شل بودن تسمه تایم به هر دلیلی، دمای موتور خودرو افزایش پیدا می‌کند و منجر به جوش آوردن موتور خواهد شد.

افزایش مصرف سوخت و خروج دود غیر طبیعی و زیاد از اگزوز
خروج دود زیاد از اگزوز خودرو از علائم خرابی تسمه تایم است که به معنی زمان تعویض آن خواهد بود؛ زیرا زمانی‌که تسمه تایم دچار فرسودگی شده باشد و به خوبی کار نکند، موتور تلاش بیشتری دارد و قطعات بیشتری کار می‌کنند که مصرف سوخت افزایش می‌یابد و در نهایت به خروج دود زیاد از اگزوز منجر می‌شود.

اختلال در شتاب خودرو
چنانچه در زمان افزایش سرعت و دور موتور در حین رانندگی، شتاب مورد نیاز دریافت نشود یا در صورتی‌که خودرو شتاب مناسب دارد اما دور موتور به شکل غیر منطقی بالا می‌رود، این موضوع می‌تواند از علائم خرابی تسمه تایم یا شل شدن آن باشد؛ بنابراین در چنین مواقعی باید نسبت به تعویض به موقع تسمه اقدام کرد.

میس فایر دادن موتور خودرو
گاهی اوقات احتراق درون سیلندر به‌طور کامل صورت نمی‌گیرد که به آن «میس فایر دادن موتور» گفته می‌شود. این مشکل به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد که فرسودگی، خوردگی دنده‌های تسمه، سفت نبودن یا شل بودن تسمه تایم، می‌تواند منجر به اختلال در باز و بسته شدن سوپاپ‌ها و تنظیم زمان‌بندی آن‌ها شود.

همچنین میتوانید مطالعه کنید :   آیا بلبرینگ ها و رولبرینگ ها مشابه یکدیگر هستند؟

پارگی تسمه تایم

در این صفحه بار ها و بارها گفته شد که پارگی تسمه تایم ضرر و زیان سنگینی به خودرو وارد می کند اما خوب است بدانید در صورت پارگی تسمه تایم چه خسارت هایی به خودرو وارد خواهد شد؟ در صورت پاره شدن تسمه تایم به سوپاپ ها آسیب جدی وارد می شود، زیرا سوپاپ ها در داخل سیلندر قرار دارند و اگر تسمه تایم پاره شود، پیستون و سوپاپ با یکدگر برخورد خواهند کرد و در نتیجه سوپاپ دچار خرابی می شود. در صورتی که دور موتور بالا باشد و تسمه تایم پاره شود احتمال وارد شدن خسارت های سنگین به سوپاپ، سیلندر و حتی موتور نیز وجود دارد.

جالب است بدانید در برخی از خودرو ها مانند پراید های قدیمی در صورت پاره شدن تسمه تایم خسارتی به خودرو وارد نمی شود اما اگر در خودرو هایی مانند پژو یا ال 90 تسمه تایم پاره شود خسارت های زیادی به موتور وارد خواهد آمد. دلیل عدم خرابی پس از پاره شدن تسمه تایم در پراید های قدیمی، کوتاه بودن شاتون می باشد که در صورت پاره شدن تسمه، پیستون برخوردی با سوپاپ ندارد.

بنابراین حتما به تسمه تایم خودرو دقت کنید و آنرا در زمان مناسب تعویض نمایید تا متحمل خسارت های سنگین نشوید، همچنین توصیه می شود در زمان تعویض تسمه تایم، استپر موتور را نیز تعویض کنید، زیرا این دو قطعه عمر یکسانی داشته و بهتر است همزمان تعویض شوند.

 

زمان تعویض تسمه تایم

تسمه تایم یک تسمه دندانه دار از جنس لاستیک است که از لایه های مختلفی تشکیل شده که این لایه ها پس از گذشت زمان دچار فرسودگی خواهند شد، بنابراین باید به صورت دوره ای تسمه تایم را بررسی کرد و در صورت لزوم اقدام به تعویض آن نمود، احتمالا می دانید که اکثر راننده ها یا مکانیک ها توجه ویژه ای به تسمه تایم خودرو دارند زیرا آنها می دانند که پاره شده تسمه تایم هزینه های بسیار زیادی برای آنها به دنبال دارد.

 

بنابراین دانستن زمان تعویض تسمه تایم می تواند مانع از بروز خسارت های سنگین شود، اما زمان مناسب برای تعویض تسمه تایم چه زمانی است؟ باید بدانید در خودرو های مختلف زمان تعویض تسمه متفاوت است اما به طور متوسط بهتر از هر 60 الی 70 هزار کیلومتر تسمه تایم خودرو را تعویض کرد.

 

البته دقت داشته باشید که تسمه تایم تاریخ انقضا دارد و پس از 4 الی 5 سال باید تعویض شود، بنابراین اگر از عمر این تسمه در خودرو شما مدت زمان زیادی می گذرد بهتر است اقدام به تعویض آن نمایید. البته برای تعویض تسمه تایم نباید به همین موارد بسنده کرد، لذا در ادامه همین صفحه در مورد نشانه های خرابی تسمه تایم توضیح داده شده است.

 

بهترین زمان تعویض تسمه تایم

بهترین زمان تعویض تسمه تایم پس از طی کردن مسافت 60 هزار کیلومتر می باشد اما بهترین زمان تعویض تسمه تایم در خودرو های مختلف در جدول زیر ذکر شده است.

 

خودرو بهترین زمان تعویض تسمه تایم

پراید 90 هزار کیلومتر

پژو 405 60 هزار کیلومتر

پژو 206 60 هزار کیلومتر

سمند 70 هزار کیلومتر

ریو 50 هزار کیلومتر

ال 90 40 هزار کیلومتر

مگان 50 هزار کیلومتر

مزدا 60 هزار کیلومتر

جدول بهترین زمان تعویض تسمه تایم در خودرو های مختلف

سوالات متداول
عمر مفید تسمه تایم چند سال است؟

عمر مفید تسمه تایم 4 الی 5 سال می باشد و باید پس از این مدت تعویض گردد. البته زمان تعویض تسمه تایم به میزان کارکرد ماشین و کیفیت تسمه تایم بستگی دارد.

عمر مفید تسمه تایم پراید چقدر است؟

عمر مفید تسمه تایم پراید 5 سال می باشد و باید بعد از این مدت حتما تعویض گردد. همچنین هر 90 هزار کیلومتر باید برای تعویض تسمه تایم پراید اقدام کنید.

تسمه تایم چیست؟

تسمه تایم پل ارتباطی بین میل لنگ و میل سوپاپ است و این قطعات را زمان بندی می کند.

استارت زدن بعد از پاره شدن تسمه تایم باعث چه چیزی می شود؟

در صورتی که تسمه تایم پاره شود و شما استارت بزنید سوپاپ و پیستون برخورد شدیدی با هم دیگر داشته و خسارت های زیادی به موتور ماشین وارد می شود.

تفاوت تسمه تایم و زنجیر تایم چیست؟

در خودرو های قدیمی به جای استفاده از تسمه تایم از زنجیر تایم استفاده می شود و عملکرد آن با تسمه تایم کاملا یکسان می باشد.

کلام پایانی

همانطور که گفتیم تسمه تایم یکی از قطعات اصلی و البته مصرفی خودرو است که در صورت پارگی خسارت های سنگینی به موتور وارد می کند، به همین خاطر باید با عمر تسمه تایم آشنا باشید و نشانه های خرابی آنرا بدانید. در این صفحه سعی کردیم تا در مورد بهترین زمان تعویض تسمه تایم در خودرو های مختلف توضیح دهیم، اما درصورت داشتن هر گونه سوال در مورد این تسمه حیاتی در خودرو حتما سوال خود را در انتها و در بخش دیدگاه ها از ما بپرسید تا کارشناسان ما پاسخگوی شما عزیزان باشند.

 
  
  نظربده مسابقه‌ای است برپایه نظرات، تجربیات و دانش ارزشمند شماست کاری که باید در این مسابقه انجام دهید ، این است که مطالب مختلف را مطالعه کنید و دیدگاه خود را درباره آن موضوع در بخش نظرات در پایین همان مطلب، به اشتراک بگذارید . شما با هر نظری که در سایت به ثبت می‌رسانید، امتیاز می‌گیرید و هر امتیاز دارای کد تخفیف خرید از فروشگاه و هدیه رایگان می باشد .
همچنین میتوانید مطالعه کنید :   روش‌های تشخیص رنگ شدگی بدنه خودرو کارکرده چیست؟
 
  •  
  •  
  • پایان پیام

برندهای موجود

برند بوش bosch و همه چیز درباره ان

برندهای موجود

تسمه تایگر

برندهای موجود

گارانتی محصولات عرضه شده

برندهای موجود

اسپری انژکتور شوی گانک

برندهای موجود

پخش الماس پور

برندهای موجود

شرکت NGK ژاپن

برندهای موجود

پخش شمع اورجینال رنو

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ام دبلیو اچ mwh

برندهای موجود

پخش محصولات گوهر قطعه پارسیان

برندهای موجود

پخش جعبه فرمان های مارپیچ باختر mbc

برندهای موجود

توزیع تسمه ها و کیت های تایم پاورگریپ ، گیتس

برندهای موجود

زمان فنر

برندهای موجود

پخش واترپمپ پارسیان

برندهای موجود

هرینگتون

برندهای موجود

نماینده و عاملیت توزیع لنت ترمز gss با مهر استاندارد ایران

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت مارپیچ باختر MBC

برندهای موجود

نماینده و پخش محصولات امیرنیا

برندهای موجود

پخش و فروش لنت پارس

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت بتا سرامد

برندهای موجود

پخش قطعات و لوازم جلوبندی خودرو رفیع نیا

برندهای موجود

نماینده و پخش کننده شمع KLG

برندهای موجود

ایده نگر

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت همتک

برندهای موجود

وایرشمع بوجیکورد

برندهای موجود

نماینده و پخش کننده شمع PMQ تحت لیسانس Autolite

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ایران پژوهش

برندهای موجود

پخش واترپمپ ایران گداخت

برندهای موجود

Ngktsq

برندهای موجود

پخش ترموستات های باباپارت

برندهای موجود

شما بگویید چه برند و کالایی نیاز دارید

برندهای موجود

پخش کیت کلاچ پراید پی اچ سی والئو آبی (PHC Valeo) ساخت کره

برندهای موجود

پخش محصولات سمن شیمی

برندهای موجود

پخش لوازم یدکی خودرو چکاد

برندهای موجود

پخش پمپ بنزین خودرو با برند bpco ( بی پی کو )

برندهای موجود

کیت کلاچ ( دیسک و صفحه ) سکو

برندهای موجود

عرضه تسمه دانگیل کره

برندهای موجود

بازرگانی الماس پور

برندهای موجود

پخش محصولات گروه کارخانجات لاستیک سازی گیلان

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت شتابکار

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت اتحاد موتور ( امکو )

برندهای موجود

پخش پمپ بنزین های راویان نور ، دقایق فن

برندهای موجود

امید فنر

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت مهرتابش

برندهای موجود

مرکز پخش عمده کمک فنر کوشاوران ، kds

برندهای موجود

ایران کاربراتور

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت سامفر

برندهای موجود

سنسور اکسیژن NTK ژاپن

برندهای موجود

اینه پیشگام

برندهای موجود

نماینده و پخش لنت های G.S.S

برندهای موجود

پخش محصولات جلوبندی لاهیجان

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت رادیکال

برندهای موجود

بلبرینگ های FAG – بهترین کیفیت و قیمت

برندهای موجود

پخش محصولات دستگاه های شیشه بالابر شرکت صنعتی ابری

برندهای موجود

پخش کابل های کنترلی خودرو و دستگاه های شیشه بالابر شرکت سبزوار PKC ( پیشرو کابل سبزوار )

برندهای موجود

پخش کمک فنر های کوشاوران KDS

برندهای موجود

پخش اسپری انژکتور ام طوسی ( mtoosi )

برندهای موجود

پخش انواع دیسک و صفحه والئو فرانسه

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ارال تک

برندهای موجود

دیسک و صفحه کلاج لوک المان

برندهای موجود

پخش انواع جک خودرو مددرویان

برندهای موجود

اینه کاوج

برندهای موجود

پخش فنر لول های شرکت AGU

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ایمن تک پیشرو

برندهای موجود

ایده پارت

برندهای موجود

پخش محصولات و پمپ بنزین های شرکت مادپارت

برندهای موجود

اسپری انژکتور و محصولات نگهداری خودرو STP

برندهای موجود

پخش شمع سوزنی NGK معرفی شمع جی پاور ۷۰۹۲

برندهای موجود

پخش محصولات سوخت اما

برندهای موجود

نماینده و پخش لامپ عقاب کره

برندهای موجود

اکسل روئین صنعت

 
 انلاین شاپ الماس پور     

وظیفه پمپ بنزین خودرو + نشانه خرابی پمپ بنزین ماشین

باور غلط زیاد بودن شتاب خودرو با شمع چند الکترود اما باور صحیح بالا بودن عمر مفید شمع چند الکترود

چرا پیشرانه‌ها ضربه‌ (ناک) می‌زنند

انواع کمک‌فنر و کاربرد آن در خودرو

کاربرد درب سوپاپ و واشر درب سوپاپ چیست

از صفر تا صد اسپری انژکتور شور و نحوه استفاده از ان

علت و علائم خرابی شمع خودرو

نگهداری خودرو نیازمند توجه به چه نکاتی است؟

نشانه هایی که خرابی پمپ بنزین خودرو شما را هشدار می دهد

علت اصلی سفت شدن فرمان هیدرولیک چیست؟

وایر شمع چیست و چه نقشی در خودرو دارد ؟

علائم خرابی سیستم فرمان هیدرولیک خودرو پراید ، پژو ۴۰۵ ،سمند ، پژو ۲۰۶ ،رنو تندر

نحوه انتخاب و خرید شمع موتور خودرو

همه چیز در مورد تسمه تایم و زنجیر تایم

نکات و توصیه های مهم برای نگهداری انواع خودرو ها

اصول نگهداری از خودرو

جعبه فرمان چیست و چه وظیفه‌ای دارد ؟

عواقب تاخیر در تعویض تسمه ها

اشتباه اکثر رانندگان ایرانی موقع پر کردن باک بنزین

علت ذوب شدن سر شمع خودرو

چرا ماشین دیر روشن می شود؟

نکات بسیار مهم درباره سیل رانندگی و خودرو

۱۰ دلیل رایج روشن شدن چراغ چک در خودروها

باز کردن و بستن پمپ بنزین ۲۰۶

تشخصیص صدای جعبه فرمان پژو ۴۰۵ و تست نشتی روغن

همه چیز درمورد ضدیخ

اهمیت نگهداری ، قطعات یدکی خودرو

روش‌های تست شمع خودرو چگونه است؟

بهترین روغن موتور بر اساس استاندارد گرانروی

شمع خودرو چیست؟ عیب یابی تصویری شمع خودرو

تشریح کامل چراغ های اخطار پشت آمپر خودرو

ترموستات و مشکلاتش

انواع صدای ماشین و علت ان

تفاوت قطعات اصلی و غیراصلی لوازم یدکی خودرو

تست و تعویض پمپ بنزین ماشین

علت چرب شدن شمع خودرو و نحوه رفع آن

انتخاب باتری مناسب خودرو

استارت خوردن و علت روشن نشدن ماشین

اطلاعاتی در مورد سیبک فرمان خودرو و کاربرد ان

نشتی روغن هیدرولیک

راهنمای خرید جک خودرو و معرفی انواع جک ماشین

روش‌های تشخیص رنگ شدگی بدنه خودرو کارکرده چیست؟

دستگاه شیشه بالابر خودرو چیست و چه ویژه‌گی هایی دارد ؟

مشکلات انژکتورها و نحوه بررسی و رفع آنها

بلایی که بنزین معمولی سر خودرو‌ می‌آورد

بررسی علل خاموش شدن ناگهانی خودرو

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس دستی و اتوماتیک

اولین اقدام پس از روشن شدن چراغ چک خودرو چیست؟

مراحل راه‌اندازی فروشگاه لوازم یدکی

ماهک گیربکس چیست و چگونه عمل می کند؟

سنسور اکسیژن و عملکرد ان

هوزینگ دیفرانسیل گیربکس خودرو

نکاتی ساده جهت خنک تر کردن کولر خودرو

استپر چیست و چه نقشی در خودرو دارد؟

مراحل تست پمپ بنزین

راه اندازی مغازه ی تعویض روغنی | درآمد و معایب تعویض روغنی

واتر پمپ ماشین و نحوه نگهداری از آن

انواع پمپ بنزین خودرو

تاریخچه شمع

نحوه تشخیص زمان تعویض صفحه کلاچ خودرو

اگر دهانه یا گًپ شمع تنظیم نباشد، چه بلایی سر ماشین می‌آید؟

7 راه ساده و سریع جهت تشخیص شمع خراب خودرو

نحوه خاموش کردن چراغ آچار

پمپ روغن یا اویل پمپ چیست و چه وظیفه ای در خودرو دارد؟

نحوه ی خاموش کردن چراغ آچار(سرویس) سمند EF7

عیب یابی سریع خودرو و تعمیر آن

علت کم جون شدن ماشین

نگهداری موتور xu7

در مورد شمع خودرو چه میدانید ؟

آموزش خاموش کردن چراغ سرویس در خودروهای داخلی

۵ دلیل واضح برای تعویض دیسک و صفحه کلاچ خودرو

درباره فیلتر بنزین (صافی بنزین خودرو) و نشانه های کثیف بودن آن بخوانید.

کوئل خودرو و عیب یابی

اشتباهات رایج مکانیک ها

خلافی آنلاین/استعلام خلافی خودرو از طریق اینترنت، پیام کوتاه ، تلفن

نشانه های مهم ضعیف شدن لنت ترمز

آموزش روش های تعویض کاسه نمد و تعویض دنده

با روش صحیح اضافه کردنِ آب رادیاتور آشنا شوید

علائم خرابی سنسور دریچه گاز + نحوه عیب یابی

فواید تنظیم موتور خودرو چیست ؟

نکاتی در مورد نگهداری خودرو

دستگاه ها و تجهیزات لازم جهت راه اندازی اتوسرویس تعویض روغنی و آپاراتی

عیب یابی استپر موتور

لیست و جداول عیب یابی سیستم های مختلف خودرو

شایع ترین ایرادات خودرو

تفاوت شمع پلاتینیوم و ایریدیوم

راهنمای خرید و انتخاب واترپمپ خودرو

نکاتی که در مورد علائم نیم سوز شدن پمپ بنزین باید بدانید!

نکات نگهداری خودرو

اکسل خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

شستشو موتور خودرو ، بشوریم با نشودیم ؟

راهنمای خرید لاستیک دولتی به قیمت کارخانه

دلیل قطع و وصل شدن کولر ماشین چیست؟

برداشتن کاتالیزور ماشین و معایب و مزایا

دلیل آب کم کردن خودرو چیست؟

دلیل عطسه و صدای انفجار در هواکش

ماهک دنده چیه و چرا خراب میشه؟!

شیر فرمان یا شیر هیدرولیک چیست و چه وظایفی دارد؟

چرا وقتی ترمز میکنم ماشین خاموش میشه یا کم جون میشه؟

از بین بردن خراش‌های روی ماشین

آموزش تعویض ماهک دنده پژو ۴۰۵ ، سمند ، پژو ۲۰۶ و زانتیا

آشنایی با دسته موتور خودرو

آیا ماشین دنده اتوماتیک دیسک و صفحه کلاچ دارد؟

اموزش تعمیر جلوبندی پراید

شناسایی شمع NGK تقلبی و اصلی

کمک فنر و عیب یابی کمک فنر خودرو

آموزش نصب رله تقویت کننده شیشه بالابر پراید ، پژو ۴۰۵

زمان و دلایل تعویض روغن گیربکس های دستی و دیفرانسیل

باتری خراب است یا دینام؟

معرفی سوزن انژکتور، علائم خرابی و روش های شستشوی آن

علت خروج اب از اگزوز

آشنایی با روغن موتور و روغن سوزی خودرو

چگونه شمع خودرو را تمیز کنیم؟

تنظیم موتور با دستگاه دیاگ

آموزش تصویری نحوه تعویض شمع خودرو پراید – ۲۰۶ – سمند – تیبا – پژو پارس

چرا صدای پمپ بنزین نمیاد؟

معرفی شغل مکانیک خودرو

آموزش کامل تمیز کردن استپر موتور Steper خودرو

نحوه ی خاموش کردن چراغ آچار(سرویس) پژو۲۰۶ و رانا

علت کار نکردن فن خودرو و نحوه حل مشکل

۷ مرحله برای شناسایی و تعمیر خودرو خود

نشانه های خرابی ترمز

روغن سوزی موتور خودرو

قطع و وصل اتوماتیک پمپ بنزین

علائم و تست خرابی پمپ بنزین انواع ماشین

علائمی که خبر از خرابی و نیم‌ سوز شدن پمپ بنزین دارند

بهترین روش های کاهش مصرف سوخت خودرو

آیا بلبرینگ ها و رولبرینگ ها مشابه یکدیگر هستند؟

نحوه صحیح آب بندی کردن خودروی صفر

چگونه چراغ چک خودرو را خاموش کنیم؟

وقتی آمپر آب ماشین بالا رفت چه کنیم؟

دلایل سوختن لامپ چراغهای خودرو و روشهای جلوگیری از آن

شستشوی انژکتور

چگونه مصرف سوخت و بنزین خودرو را کاهش دهید

تفاوت لنت ترمز جلو و عقب خودرو در چیست؟

نکات نگهداری از گیربکس دستی خودرو

نگهداری و سرویس دوره ای خودرو

اهمیت شستشوی سیستم سوخت رسانی خودرو

علت نرسیدن برق به پمپ بنزین

موقع خرابی ماشین در جاده چیکار کنیم؟ 14 اقدام حیاتی

چرا خودروی ما داغ می کند؟

بررسی دلایل پرش دنده گیربکس اتومات + نحوه رفع مشکل

منشا نشتی مایعات زیر خودرو چیست؟

مهمترین مشخصه های روغن موتور مناسب برای خودرو

معرفی ۱۵ هشدار برای جلوگیری از خرابی جلوبندی خودرو

چگونه از صفحه کلاچ خودرو خود مراقبت کنیم؟

راه اندازی فروشگاه لوازم یدکی خودرو

علت صدای لق لق ، تق تق یا تقه مداوم در جعبه فرمان

استارت خوردن و روشن نشدن ماشین

تشخیص نوع خرابی شمع از روی شکل ظاهری شمع

زمان تعویض روغن های ترمز، هیدرولیک و گیربکس

جلوگیری از دزدی و سرقت خودرو

شناسایی شمع اکیوم اصلی و تقلبی در بازار

۶ برند برتر شمع خودرو در ایران

واتر پمپ چه نقشی در خودرو دارد؟

خودروی هیبریدی چیست و چگونه کار می کند؟/آشنایی با خودروهای هیبریدی موجود در ایران (+جزئیات و عکس)

جعبه فرمان چیست و دقیقا چه کار می کند؟

مکانیکی به زبان ساده؛ چگونه بدون دانش تخصصی عیب خودرو را کشف کنیم؟

استپر موتور چیست و نشانه‌ خرابی استپر موتور خودرو چیست ؟

سیم کلاچ رگلاژ اتوماتیک یا رگلاژ دستی ؟

همه چیز درباره شمع خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *