اگر سیستم خنک کننده خودروی شما به درستی عمل نکند یا به اصطلاح موتور داغ کرده باشد بدان معنی است که گرمای حاصل از احتراق موتور به درستی انتقال نمی یابد و باعث آسیب رسیدن به اجزای داخلی موتور می شود. برای پیشگیری از بالا رفتن آمپر آب باید از سلامت کامل سیستم خنک کننده و داشتن مایع کافی در آن مطمئن شوید و هنگام رانندگی هر از چند گاهی چشمتان به آمپر دمای موتور باشد تا به محض اینکه دما اندکی از حد نرمال بالاتر رفت اقدامات لازم برای پیشگیری از جوش آوردن را اجرا کنید.

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که دمای نرمال کارکرد موتور در چه محدوده ای است؟ جواب این سوال با چک کردن عقربه آمپر آب هنگام روشن و خاموش شدن فن های رادیاتور در حالت دور کند مشخص می شود. برای پی بردن به این موضوع در حالی که موتور خودرویتان روشن است (کولر خاموش باشد) از خودرو پیاده شده و از قسمت جلو پنجره فن ها را تحت نظر داشته باشید. به محض اینکه فن ها شروع به چرخیدن کردند داخل کابین برگردید و موقعیت عقربه دمای آب را حفظ کنید. همچنین به محض اینکه فن ها خاموش شدند همین حرکت را تکرار کنید و موقعیت عقربه مذکور را به خاطر بسپارید.

بنابراین محدوده بازی عقربه پشت آمپر بین دو حالت روشن و خاموش شدن فن ها محدوده دمایی کارکرد نرمال موتور خودروی شماست. البته این محدوده برای حالت عادی است و هنگام حرکت در سرپایینی ممکن است آمپر آب مقداری پایینتر از حد معمول باشد یا هنگام حرکت در سربالایی با کولر روشن اندکی بالاتر از نرمال باشد که مشکلی ایجاد نمی کند.

حال اگر در موقعیتی قرار گرفتید که آمپر آب در حالت عادی از مقدار مشخص شده هنگام روشن شدن فن بالاتر رفت و پس از مدتی به جای قبلی خود بر نگشت باید چه اقدامی کنیم تا جلوی بالا رفتن بیش از حد دمای آب گرفته شود؟
1 – خودرو را متوقف کرده و در کاپوت را بالا بزنید تا مقداری از گرمای اطراف موتور خارج شود. در چنین شرایطی به هیچ وجه در رادیاتور یا در مخزن انبساط را باز نکنید زیرا فشار سیستم بسیار بالاست و خطر سوختگی در اثر پاشیدن آب وجود دارد.

2 – سراغ فن ها رفته و کارکرد آنها را بررسی کنید اگر فن ها خاموش بودند دکمه کولر را بزنید تا دور تند فن ها وارد مدار شوند. اگر باز هم فن ها عمل نکردند مقداری آب روی پره های رادیاتور بریزید و پس از اینکه دما به حالت نرمال برگشت موتور را خاموش کنید و مشکل عدم کارکرد فن ها را برطرف کنید. (به هیچ وجه روی خود موتور آب نریزید زیرا دمای آن بسیار بالاست و باعث آسیب رسیدن به سرسیلندر و دیگر قطعات می شود)

در خودروهایی که فن آنها مکانیکی و توسط موتور به گردش در می آید با گاز دادن در حالت جا و رساندن دور موتور به 2000 می توانید تا حدودی به کاهش دمای موتور کمک کنید. (به خصوص هنگامی که در ترافیک گیر کرده اید و امکان حرکت وجود ندارد)
خرابی سنسور دمای آب یا رله فنها از دیگر دلایل عمده مختل شدن کارکرد فن های الکتریکی می باشد.
3 – اگر فن ها در حال چرخش بودند ولی دمای موتور همچنان رو به افزایش بود احتمال کم بودن آب در سیستم وجود دارد. در این حالت موتور را خاموش کرده ولی هر چند ثانیه یکبار یک استارت کوچک (تک استارت) بزنید در حدی که موتور روشن نشود و فقط پیستون ها بالا پایین بروند. با این کار احتمال چسبیدن رینگ پیستون به دیواره سیلندر کاهش می یابد. پس از اینکه دما کاهش یافت در رادیاتور را باز کنید و در صورت کم بودن آب مقدار کسری آن را جبران کنید. سپس اگر نشتی در سیستم خنک کننده وجود دارد که باعث کمبود آب شده است آن را شناسایی کرده و رفع کنید.

4 – اگر فن ها در حال چرخش بودند و از عدم کمبود آب در سیستم نیز مطمئن بودید و حتی با ریختن آب روی رادیاتور باز هم دما پایین نیامد مشکل از چیست؟ در چنین شرایطی 3 حالت پیش می آید:
1 – وجود هوا در سیستم:
همانطور که می دانید اگر در سیستم خنک کننده هوا وجود داشته باشد جلوی گردش آب را می گیرد و باعث بالا رفتن دما می شود. برای رفع این مشکل موتور را خاموش کرده و برای جلوگیری از چسبیدن رینگ پیستون ها نکات ذکر شده در مورد سوم را رعایت کنید و پس خنک شدن موتور باید عمل هواگیری توسط مکانیک ماهر انجام شود تا مشکل رفع شود.
2 – قفل کردن ترموستات:
روش تشخیص قفل شدن ترموستات به این صورت است که دست خود را به رادیاتور نزدیک کنید و اگر حس کردید دمای آن بالا نیست دستتان را روی رادیاتور بگذارید. اگر احساس کردید رادیاتور سرد است ولی دمای آمپر آب موتور از حد نرمال بالاتر بود احتمال قفل شدن ترموستات وجود دارد.

همچنین میتوانید مطالعه کنید :   ۱۰ دلیل رایج روشن شدن چراغ چک در خودروها

در چنین مواقعی چاره ای جز خاموش کردن موتور و صبر کردن ندارید تا پس از خنک شدن اقدام به تعویض ترموستات کنید. لازم به ذکر است که دیر عوض کردن مایع سیستم خنک کننده و جرم گرفتن داخل سیستم از عواملی هستند که باعث قفل شدن ترموستات می شوند.
3 – مسدود شدن مجاری عبور آب در رادیاتور یا کثیفی پره های رادیاتور:
برای اینکه مطمئن شوید داخل رادیاتور شما جرم ندارد یا مسدود نشده است باید به رادیاتور ساز معتبر مراجعه کنید تا وضعیت کل سیستم را برای شما بررسی کند. مسلما در صورت انسداد، آب نمی تواند به راحتی گردش کند و خنک شدن موتور مختل می شود. این مشکل ممکن است در مواقع عادی که فشار روی موتور زیاد نباشد (مانند حرکت در سرپایینی) خودش را نشان ندهد و فقط هنگامی که به موتور فشار بیاورید (حرکت در سربالایی، روشن بودن کولر و …) بروز کند.
وجود برگ و گل و لای و حشرات در میان پره های رادیاتور نیز از بازدهی آن به شدت می کاهد.
4 – از کار افتادن واتر پمپ:

این حالت معمولا به ندرت اتفاق می افتد. اگر با تعویض ترموستات همچنان مشکل پا بر جا بود می توان به خرابی واتر پمپ شک کرد. برای رفع عیب باید واتر پمپ بررسی شده و در صورت نیاز تعویض شود.
مشکل سرسیلندر و واشر:
رد خودروهایی که مایع سیستم خنک کننده آنها مدت زمان زیادی تعویض نشده است یا به جای ترکیب آب مقطر و ضد یخ، آب شهر یا ضد یخ خالی در رادیاتور آنها جریان داشته پس از مدتی باعث خورده شدن واشر سرسیلندر و حتی خود سرسیلندر می شود و در صورت بروز چنین مشکلی دی اکسید کربن یا روغن وارد رادیاتور شده و باعث بالا رفتن دما و حتی ترکیدن شیلنگهای رادیاتور می شود.

تشخیص عیب واشر سر سیلندر کار ساده ای نیست و باید توسط افراد اهل فن بررسی شود ولی علائم شایع آن سفت شدن بیش از حد شیلنگهای رادیاتور هنگام گرم بودن موتور (در حدی که با دست نتوانید آنها را فشار دهید)، کم کردن مداوم آب رادیاتور، بد کار کردن موتور هنگام استارت اول صبح و شنیدن صدایی مانند باز کردن در نوشابه هنگام باز کردن در رادیاتور (پس از پایین اومدن آمپر آب) است که نشان از وجود کمپرس موتور در داخل سیستم خنک کننده است.
برای جلوگیری از مشکلات فوق چه اقداماتی می توان انجام داد؟
رسیدگی مرتب به رادیاتور و بررسی کامل اجزای آن و اطمینان از عدم هر گونه نشتی در سیستم، تعویض به موقع مایع سیستم خنک کننده (طبق دفترچه راهنمای خودرو – معمولا هر 2 سال یکبار)، چک کردن میزان آب موجود در سیستم به صورت هفتگی، چک کردن وضعیت فن ها، اطمینان از پر بودن گاز کولر هنگام استفاده از آن (در صورت کمبود گاز در مدار کولر، فرمان روشن شدن فن ها در حالت تند صادر نمی شود)، بررسی وضعیت در رادیاتور و تعویض آن در صورت نیاز، هواگیری صحیح و اصولی و تمیز کردن پره های رادیاتور سالی یکبار از مهمترین اقداماتی است که می توان انجام داد تا از بالارفتن دمای آب موتور پیشگیری شود.

 
  
  نظربده مسابقه‌ای است برپایه نظرات، تجربیات و دانش ارزشمند شماست کاری که باید در این مسابقه انجام دهید ، این است که مطالب مختلف را مطالعه کنید و دیدگاه خود را درباره آن موضوع در بخش نظرات در پایین همان مطلب، به اشتراک بگذارید . شما با هر نظری که در سایت به ثبت می‌رسانید، امتیاز می‌گیرید و هر امتیاز دارای کد تخفیف خرید از فروشگاه و هدیه رایگان می باشد .  
  •  
  •  
  • پایان پیام

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت اتحاد موتور ( امکو )

برندهای موجود

اینه پیشگام

برندهای موجود

مرکز پخش عمده کمک فنر کوشاوران ، kds

برندهای موجود

پخش کیت کلاچ پراید پی اچ سی والئو آبی (PHC Valeo) ساخت کره

برندهای موجود

شما بگویید چه برند و کالایی نیاز دارید

برندهای موجود

پخش انواع دیسک و صفحه والئو فرانسه

برندهای موجود

بلبرینگ های FAG – بهترین کیفیت و قیمت

برندهای موجود

Ngktsq

برندهای موجود

پخش الماس پور

برندهای موجود

پخش کابل های کنترلی خودرو و دستگاه های شیشه بالابر شرکت سبزوار PKC ( پیشرو کابل سبزوار )

برندهای موجود

اکسل روئین صنعت

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت همتک

برندهای موجود

زمان فنر

برندهای موجود

پخش قطعات و لوازم جلوبندی خودرو رفیع نیا

برندهای موجود

اینه کاوج

برندهای موجود

توزیع تسمه ها و کیت های تایم پاورگریپ ، گیتس

برندهای موجود

امید فنر

برندهای موجود

پخش لوازم یدکی خودرو چکاد

برندهای موجود

هرینگتون

برندهای موجود

پخش واترپمپ پارسیان

برندهای موجود

پخش جعبه فرمان های مارپیچ باختر mbc

برندهای موجود

گارانتی محصولات عرضه شده

برندهای موجود

پخش کمک فنر های کوشاوران KDS

برندهای موجود

تسمه تایگر

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت مارپیچ باختر MBC

برندهای موجود

نماینده و پخش کننده شمع KLG

برندهای موجود

بازرگانی الماس پور

برندهای موجود

پخش پمپ بنزین خودرو با برند bpco ( بی پی کو )

برندهای موجود

ایده نگر

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت سامفر

برندهای موجود

کیت کلاچ ( دیسک و صفحه ) سکو

برندهای موجود

نماینده و پخش لنت های G.S.S

برندهای موجود

پخش انواع جک خودرو مددرویان

برندهای موجود

ایران کاربراتور

برندهای موجود

پخش ترموستات های باباپارت

برندهای موجود

پخش و فروش لنت پارس

برندهای موجود

سنسور اکسیژن NTK ژاپن

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ایران پژوهش

برندهای موجود

وایرشمع بوجیکورد

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت شتابکار

برندهای موجود

پخش شمع سوزنی NGK معرفی شمع جی پاور ۷۰۹۲

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت مهرتابش

برندهای موجود

پخش پمپ بنزین های راویان نور ، دقایق فن

برندهای موجود

نماینده و پخش محصولات امیرنیا

برندهای موجود

ایده پارت

برندهای موجود

پخش محصولات جلوبندی لاهیجان

برندهای موجود

نماینده و پخش لامپ عقاب کره

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ام دبلیو اچ mwh

برندهای موجود

پخش محصولات دستگاه های شیشه بالابر شرکت صنعتی ابری

برندهای موجود

عرضه تسمه دانگیل کره

برندهای موجود

پخش محصولات گوهر قطعه پارسیان

برندهای موجود

پخش اسپری انژکتور ام طوسی ( mtoosi )

برندهای موجود

اسپری انژکتور و محصولات نگهداری خودرو STP

برندهای موجود

شرکت NGK ژاپن

برندهای موجود

اسپری انژکتور شوی گانک

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ایمن تک پیشرو

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت رادیکال

برندهای موجود

دیسک و صفحه کلاج لوک المان

برندهای موجود

پخش شمع اورجینال رنو

برندهای موجود

نماینده و عاملیت توزیع لنت ترمز gss با مهر استاندارد ایران

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت بتا سرامد

برندهای موجود

پخش محصولات سمن شیمی

برندهای موجود

نماینده و پخش کننده شمع PMQ تحت لیسانس Autolite

برندهای موجود

پخش محصولات گروه کارخانجات لاستیک سازی گیلان

برندهای موجود

پخش محصولات و پمپ بنزین های شرکت مادپارت

برندهای موجود

پخش فنر لول های شرکت AGU

برندهای موجود

برند بوش bosch و همه چیز درباره ان

برندهای موجود

پخش محصولات سوخت اما

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ارال تک

برندهای موجود

پخش واترپمپ ایران گداخت

 
همچنین میتوانید مطالعه کنید :   نگهداری موتور xu7
 انلاین شاپ الماس پور     

راهنمای خرید جک خودرو و معرفی انواع جک ماشین

آموزش تعویض ماهک دنده پژو ۴۰۵ ، سمند ، پژو ۲۰۶ و زانتیا

خلافی آنلاین/استعلام خلافی خودرو از طریق اینترنت، پیام کوتاه ، تلفن

روش‌های تشخیص رنگ شدگی بدنه خودرو کارکرده چیست؟

شیر فرمان یا شیر هیدرولیک چیست و چه وظایفی دارد؟

دستگاه ها و تجهیزات لازم جهت راه اندازی اتوسرویس تعویض روغنی و آپاراتی

در مورد شمع خودرو چه میدانید ؟

شستشو موتور خودرو ، بشوریم با نشودیم ؟

استارت خوردن و روشن نشدن ماشین

نکات نگهداری از گیربکس دستی خودرو

استپر چیست و چه نقشی در خودرو دارد؟

کاربرد درب سوپاپ و واشر درب سوپاپ چیست

شناسایی شمع NGK تقلبی و اصلی

شناسایی شمع اکیوم اصلی و تقلبی در بازار

اموزش تعمیر جلوبندی پراید

نحوه صحیح آب بندی کردن خودروی صفر

معرفی سوزن انژکتور، علائم خرابی و روش های شستشوی آن

نکات و توصیه های مهم برای نگهداری انواع خودرو ها

کمک فنر و عیب یابی کمک فنر خودرو

شمع خودرو چیست؟ عیب یابی تصویری شمع خودرو

مهمترین مشخصه های روغن موتور مناسب برای خودرو

علت اصلی سفت شدن فرمان هیدرولیک چیست؟

نگهداری خودرو نیازمند توجه به چه نکاتی است؟

چرا پیشرانه‌ها ضربه‌ (ناک) می‌زنند

نشانه هایی که خرابی پمپ بنزین خودرو شما را هشدار می دهد

تاریخچه شمع

علت و علائم خرابی شمع خودرو

چگونه مصرف سوخت و بنزین خودرو را کاهش دهید

آشنایی با روغن موتور و روغن سوزی خودرو

اکسل خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

استپر موتور چیست و نشانه‌ خرابی استپر موتور خودرو چیست ؟

همه چیز در مورد تسمه تایم و زنجیر تایم

چرا وقتی ترمز میکنم ماشین خاموش میشه یا کم جون میشه؟

عیب یابی سریع خودرو و تعمیر آن

تشخیص نوع خرابی شمع از روی شکل ظاهری شمع

نحوه خاموش کردن چراغ آچار

علائمی که خبر از خرابی و نیم‌ سوز شدن پمپ بنزین دارند

نشتی روغن هیدرولیک

۱۰ دلیل رایج روشن شدن چراغ چک در خودروها

همه چیز درمورد ضدیخ

راهنمای خرید و انتخاب واترپمپ خودرو

دلیل عطسه و صدای انفجار در هواکش

ترموستات و مشکلاتش

تشخصیص صدای جعبه فرمان پژو ۴۰۵ و تست نشتی روغن

آموزش خاموش کردن چراغ سرویس در خودروهای داخلی

فواید تنظیم موتور خودرو چیست ؟

آیا ماشین دنده اتوماتیک دیسک و صفحه کلاچ دارد؟

خودروی هیبریدی چیست و چگونه کار می کند؟/آشنایی با خودروهای هیبریدی موجود در ایران (+جزئیات و عکس)

نحوه انتخاب و خرید شمع موتور خودرو

راه اندازی فروشگاه لوازم یدکی خودرو

زمان تعویض روغن های ترمز، هیدرولیک و گیربکس

چگونه شمع خودرو را تمیز کنیم؟

مکانیکی به زبان ساده؛ چگونه بدون دانش تخصصی عیب خودرو را کشف کنیم؟

همه چیز درباره شمع خودرو

7 راه ساده و سریع جهت تشخیص شمع خراب خودرو

با روش صحیح اضافه کردنِ آب رادیاتور آشنا شوید

ماهک دنده چیه و چرا خراب میشه؟!

جعبه فرمان چیست و چه وظیفه‌ای دارد ؟

نگهداری موتور xu7

اصول نگهداری از خودرو

از بین بردن خراش‌های روی ماشین

اهمیت نگهداری ، قطعات یدکی خودرو

انواع کمک‌فنر و کاربرد آن در خودرو

تفاوت قطعات اصلی و غیراصلی لوازم یدکی خودرو

منشا نشتی مایعات زیر خودرو چیست؟

بررسی علل خاموش شدن ناگهانی خودرو

باز کردن و بستن پمپ بنزین ۲۰۶

شستشوی انژکتور

واتر پمپ چه نقشی در خودرو دارد؟

از صفر تا صد اسپری انژکتور شور و نحوه استفاده از ان

نگهداری و سرویس دوره ای خودرو

چرا ماشین دیر روشن می شود؟

۶ برند برتر شمع خودرو در ایران

۷ مرحله برای شناسایی و تعمیر خودرو خود

شایع ترین ایرادات خودرو

علت چرب شدن شمع خودرو و نحوه رفع آن

بلایی که بنزین معمولی سر خودرو‌ می‌آورد

تفاوت لنت ترمز جلو و عقب خودرو در چیست؟

واتر پمپ ماشین و نحوه نگهداری از آن

جعبه فرمان چیست و دقیقا چه کار می کند؟

باتری خراب است یا دینام؟

علت کم جون شدن ماشین

دستگاه شیشه بالابر خودرو چیست و چه ویژه‌گی هایی دارد ؟

روش‌های تست شمع خودرو چگونه است؟

موقع خرابی ماشین در جاده چیکار کنیم؟ 14 اقدام حیاتی

علت نرسیدن برق به پمپ بنزین

چرا خودروی ما داغ می کند؟

تشریح کامل چراغ های اخطار پشت آمپر خودرو

علت کار نکردن فن خودرو و نحوه حل مشکل

پمپ روغن یا اویل پمپ چیست و چه وظیفه ای در خودرو دارد؟

تنظیم موتور با دستگاه دیاگ

آموزش کامل تمیز کردن استپر موتور Steper خودرو

نحوه ی خاموش کردن چراغ آچار(سرویس) سمند EF7

مراحل راه‌اندازی فروشگاه لوازم یدکی

تفاوت شمع پلاتینیوم و ایریدیوم

هوزینگ دیفرانسیل گیربکس خودرو

نکاتی ساده جهت خنک تر کردن کولر خودرو

باور غلط زیاد بودن شتاب خودرو با شمع چند الکترود اما باور صحیح بالا بودن عمر مفید شمع چند الکترود

بهترین روغن موتور بر اساس استاندارد گرانروی

علت صدای لق لق ، تق تق یا تقه مداوم در جعبه فرمان

لیست و جداول عیب یابی سیستم های مختلف خودرو

ماهک گیربکس چیست و چگونه عمل می کند؟

قطع و وصل اتوماتیک پمپ بنزین

نکاتی در مورد نگهداری خودرو

سنسور اکسیژن و عملکرد ان

استارت خوردن و علت روشن نشدن ماشین

نکاتی که در مورد علائم نیم سوز شدن پمپ بنزین باید بدانید!

چگونه چراغ چک خودرو را خاموش کنیم؟

علائم خرابی سیستم فرمان هیدرولیک خودرو پراید ، پژو ۴۰۵ ،سمند ، پژو ۲۰۶ ،رنو تندر

آشنایی با دسته موتور خودرو

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس دستی و اتوماتیک

نشانه های مهم ضعیف شدن لنت ترمز

عواقب تاخیر در تعویض تسمه ها

آیا بلبرینگ ها و رولبرینگ ها مشابه یکدیگر هستند؟

روغن سوزی موتور خودرو

مشکلات انژکتورها و نحوه بررسی و رفع آنها

معرفی ۱۵ هشدار برای جلوگیری از خرابی جلوبندی خودرو

اطلاعاتی در مورد سیبک فرمان خودرو و کاربرد ان

جلوگیری از دزدی و سرقت خودرو

نکات نگهداری خودرو

علائم و تست خرابی پمپ بنزین انواع ماشین

دلایل سوختن لامپ چراغهای خودرو و روشهای جلوگیری از آن

راه اندازی مغازه ی تعویض روغنی | درآمد و معایب تعویض روغنی

علت ذوب شدن سر شمع خودرو

کوئل خودرو و عیب یابی

وایر شمع چیست و چه نقشی در خودرو دارد ؟

نحوه ی خاموش کردن چراغ آچار(سرویس) پژو۲۰۶ و رانا

عیب یابی استپر موتور

آموزش تصویری نحوه تعویض شمع خودرو پراید – ۲۰۶ – سمند – تیبا – پژو پارس

معرفی شغل مکانیک خودرو

چرا صدای پمپ بنزین نمیاد؟

انواع پمپ بنزین خودرو

انتخاب باتری مناسب خودرو

وظیفه پمپ بنزین خودرو + نشانه خرابی پمپ بنزین ماشین

انواع صدای ماشین و علت ان

زمان و دلایل تعویض روغن گیربکس های دستی و دیفرانسیل

بهترین روش های کاهش مصرف سوخت خودرو

آموزش نصب رله تقویت کننده شیشه بالابر پراید ، پژو ۴۰۵

برداشتن کاتالیزور ماشین و معایب و مزایا

اشتباهات رایج مکانیک ها

سیم کلاچ رگلاژ اتوماتیک یا رگلاژ دستی ؟

اهمیت شستشوی سیستم سوخت رسانی خودرو

دلیل آب کم کردن خودرو چیست؟

راهنمای خرید لاستیک دولتی به قیمت کارخانه

نکات بسیار مهم درباره سیل رانندگی و خودرو

علت خروج اب از اگزوز

۵ دلیل واضح برای تعویض دیسک و صفحه کلاچ خودرو

دلیل قطع و وصل شدن کولر ماشین چیست؟

درباره فیلتر بنزین (صافی بنزین خودرو) و نشانه های کثیف بودن آن بخوانید.

اشتباه اکثر رانندگان ایرانی موقع پر کردن باک بنزین

تست و تعویض پمپ بنزین ماشین

نحوه تشخیص زمان تعویض صفحه کلاچ خودرو

اولین اقدام پس از روشن شدن چراغ چک خودرو چیست؟

وقتی آمپر آب ماشین بالا رفت چه کنیم؟

چگونه از صفحه کلاچ خودرو خود مراقبت کنیم؟

اگر دهانه یا گًپ شمع تنظیم نباشد، چه بلایی سر ماشین می‌آید؟

آموزش روش های تعویض کاسه نمد و تعویض دنده

مراحل تست پمپ بنزین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *