اگر سیستم خنک کننده خودروی شما به درستی عمل نکند یا به اصطلاح موتور داغ کرده باشد بدان معنی است که گرمای حاصل از احتراق موتور به درستی انتقال نمی یابد و باعث آسیب رسیدن به اجزای داخلی موتور می شود. برای پیشگیری از بالا رفتن آمپر آب باید از سلامت کامل سیستم خنک کننده و داشتن مایع کافی در آن مطمئن شوید و هنگام رانندگی هر از چند گاهی چشمتان به آمپر دمای موتور باشد تا به محض اینکه دما اندکی از حد نرمال بالاتر رفت اقدامات لازم برای پیشگیری از جوش آوردن را اجرا کنید.

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که دمای نرمال کارکرد موتور در چه محدوده ای است؟ جواب این سوال با چک کردن عقربه آمپر آب هنگام روشن و خاموش شدن فن های رادیاتور در حالت دور کند مشخص می شود. برای پی بردن به این موضوع در حالی که موتور خودرویتان روشن است (کولر خاموش باشد) از خودرو پیاده شده و از قسمت جلو پنجره فن ها را تحت نظر داشته باشید. به محض اینکه فن ها شروع به چرخیدن کردند داخل کابین برگردید و موقعیت عقربه دمای آب را حفظ کنید. همچنین به محض اینکه فن ها خاموش شدند همین حرکت را تکرار کنید و موقعیت عقربه مذکور را به خاطر بسپارید.

بنابراین محدوده بازی عقربه پشت آمپر بین دو حالت روشن و خاموش شدن فن ها محدوده دمایی کارکرد نرمال موتور خودروی شماست. البته این محدوده برای حالت عادی است و هنگام حرکت در سرپایینی ممکن است آمپر آب مقداری پایینتر از حد معمول باشد یا هنگام حرکت در سربالایی با کولر روشن اندکی بالاتر از نرمال باشد که مشکلی ایجاد نمی کند.

حال اگر در موقعیتی قرار گرفتید که آمپر آب در حالت عادی از مقدار مشخص شده هنگام روشن شدن فن بالاتر رفت و پس از مدتی به جای قبلی خود بر نگشت باید چه اقدامی کنیم تا جلوی بالا رفتن بیش از حد دمای آب گرفته شود؟
1 – خودرو را متوقف کرده و در کاپوت را بالا بزنید تا مقداری از گرمای اطراف موتور خارج شود. در چنین شرایطی به هیچ وجه در رادیاتور یا در مخزن انبساط را باز نکنید زیرا فشار سیستم بسیار بالاست و خطر سوختگی در اثر پاشیدن آب وجود دارد.

2 – سراغ فن ها رفته و کارکرد آنها را بررسی کنید اگر فن ها خاموش بودند دکمه کولر را بزنید تا دور تند فن ها وارد مدار شوند. اگر باز هم فن ها عمل نکردند مقداری آب روی پره های رادیاتور بریزید و پس از اینکه دما به حالت نرمال برگشت موتور را خاموش کنید و مشکل عدم کارکرد فن ها را برطرف کنید. (به هیچ وجه روی خود موتور آب نریزید زیرا دمای آن بسیار بالاست و باعث آسیب رسیدن به سرسیلندر و دیگر قطعات می شود)

در خودروهایی که فن آنها مکانیکی و توسط موتور به گردش در می آید با گاز دادن در حالت جا و رساندن دور موتور به 2000 می توانید تا حدودی به کاهش دمای موتور کمک کنید. (به خصوص هنگامی که در ترافیک گیر کرده اید و امکان حرکت وجود ندارد)
خرابی سنسور دمای آب یا رله فنها از دیگر دلایل عمده مختل شدن کارکرد فن های الکتریکی می باشد.
3 – اگر فن ها در حال چرخش بودند ولی دمای موتور همچنان رو به افزایش بود احتمال کم بودن آب در سیستم وجود دارد. در این حالت موتور را خاموش کرده ولی هر چند ثانیه یکبار یک استارت کوچک (تک استارت) بزنید در حدی که موتور روشن نشود و فقط پیستون ها بالا پایین بروند. با این کار احتمال چسبیدن رینگ پیستون به دیواره سیلندر کاهش می یابد. پس از اینکه دما کاهش یافت در رادیاتور را باز کنید و در صورت کم بودن آب مقدار کسری آن را جبران کنید. سپس اگر نشتی در سیستم خنک کننده وجود دارد که باعث کمبود آب شده است آن را شناسایی کرده و رفع کنید.

4 – اگر فن ها در حال چرخش بودند و از عدم کمبود آب در سیستم نیز مطمئن بودید و حتی با ریختن آب روی رادیاتور باز هم دما پایین نیامد مشکل از چیست؟ در چنین شرایطی 3 حالت پیش می آید:
1 – وجود هوا در سیستم:
همانطور که می دانید اگر در سیستم خنک کننده هوا وجود داشته باشد جلوی گردش آب را می گیرد و باعث بالا رفتن دما می شود. برای رفع این مشکل موتور را خاموش کرده و برای جلوگیری از چسبیدن رینگ پیستون ها نکات ذکر شده در مورد سوم را رعایت کنید و پس خنک شدن موتور باید عمل هواگیری توسط مکانیک ماهر انجام شود تا مشکل رفع شود.
2 – قفل کردن ترموستات:
روش تشخیص قفل شدن ترموستات به این صورت است که دست خود را به رادیاتور نزدیک کنید و اگر حس کردید دمای آن بالا نیست دستتان را روی رادیاتور بگذارید. اگر احساس کردید رادیاتور سرد است ولی دمای آمپر آب موتور از حد نرمال بالاتر بود احتمال قفل شدن ترموستات وجود دارد.

همچنین میتوانید مطالعه کنید :   راهنمای خرید و انتخاب واترپمپ خودرو

در چنین مواقعی چاره ای جز خاموش کردن موتور و صبر کردن ندارید تا پس از خنک شدن اقدام به تعویض ترموستات کنید. لازم به ذکر است که دیر عوض کردن مایع سیستم خنک کننده و جرم گرفتن داخل سیستم از عواملی هستند که باعث قفل شدن ترموستات می شوند.
3 – مسدود شدن مجاری عبور آب در رادیاتور یا کثیفی پره های رادیاتور:
برای اینکه مطمئن شوید داخل رادیاتور شما جرم ندارد یا مسدود نشده است باید به رادیاتور ساز معتبر مراجعه کنید تا وضعیت کل سیستم را برای شما بررسی کند. مسلما در صورت انسداد، آب نمی تواند به راحتی گردش کند و خنک شدن موتور مختل می شود. این مشکل ممکن است در مواقع عادی که فشار روی موتور زیاد نباشد (مانند حرکت در سرپایینی) خودش را نشان ندهد و فقط هنگامی که به موتور فشار بیاورید (حرکت در سربالایی، روشن بودن کولر و …) بروز کند.
وجود برگ و گل و لای و حشرات در میان پره های رادیاتور نیز از بازدهی آن به شدت می کاهد.
4 – از کار افتادن واتر پمپ:

این حالت معمولا به ندرت اتفاق می افتد. اگر با تعویض ترموستات همچنان مشکل پا بر جا بود می توان به خرابی واتر پمپ شک کرد. برای رفع عیب باید واتر پمپ بررسی شده و در صورت نیاز تعویض شود.
مشکل سرسیلندر و واشر:
رد خودروهایی که مایع سیستم خنک کننده آنها مدت زمان زیادی تعویض نشده است یا به جای ترکیب آب مقطر و ضد یخ، آب شهر یا ضد یخ خالی در رادیاتور آنها جریان داشته پس از مدتی باعث خورده شدن واشر سرسیلندر و حتی خود سرسیلندر می شود و در صورت بروز چنین مشکلی دی اکسید کربن یا روغن وارد رادیاتور شده و باعث بالا رفتن دما و حتی ترکیدن شیلنگهای رادیاتور می شود.

تشخیص عیب واشر سر سیلندر کار ساده ای نیست و باید توسط افراد اهل فن بررسی شود ولی علائم شایع آن سفت شدن بیش از حد شیلنگهای رادیاتور هنگام گرم بودن موتور (در حدی که با دست نتوانید آنها را فشار دهید)، کم کردن مداوم آب رادیاتور، بد کار کردن موتور هنگام استارت اول صبح و شنیدن صدایی مانند باز کردن در نوشابه هنگام باز کردن در رادیاتور (پس از پایین اومدن آمپر آب) است که نشان از وجود کمپرس موتور در داخل سیستم خنک کننده است.
برای جلوگیری از مشکلات فوق چه اقداماتی می توان انجام داد؟
رسیدگی مرتب به رادیاتور و بررسی کامل اجزای آن و اطمینان از عدم هر گونه نشتی در سیستم، تعویض به موقع مایع سیستم خنک کننده (طبق دفترچه راهنمای خودرو – معمولا هر 2 سال یکبار)، چک کردن میزان آب موجود در سیستم به صورت هفتگی، چک کردن وضعیت فن ها، اطمینان از پر بودن گاز کولر هنگام استفاده از آن (در صورت کمبود گاز در مدار کولر، فرمان روشن شدن فن ها در حالت تند صادر نمی شود)، بررسی وضعیت در رادیاتور و تعویض آن در صورت نیاز، هواگیری صحیح و اصولی و تمیز کردن پره های رادیاتور سالی یکبار از مهمترین اقداماتی است که می توان انجام داد تا از بالارفتن دمای آب موتور پیشگیری شود.

 
  
  نظربده مسابقه‌ای است برپایه نظرات، تجربیات و دانش ارزشمند شماست کاری که باید در این مسابقه انجام دهید ، این است که مطالب مختلف را مطالعه کنید و دیدگاه خود را درباره آن موضوع در بخش نظرات در پایین همان مطلب، به اشتراک بگذارید . شما با هر نظری که در سایت به ثبت می‌رسانید، امتیاز می‌گیرید و هر امتیاز دارای کد تخفیف خرید از فروشگاه و هدیه رایگان می باشد .  
  •  
  •  
  • پایان پیام

برندهای موجود

پخش واترپمپ پارسیان

برندهای موجود

مرکز پخش عمده کمک فنر کوشاوران ، kds

برندهای موجود

پخش الماس پور

برندهای موجود

پخش محصولات و پمپ بنزین های شرکت مادپارت

برندهای موجود

امید فنر

برندهای موجود

پخش لوازم یدکی خودرو چکاد

برندهای موجود

اکسل روئین صنعت

برندهای موجود

اینه پیشگام

برندهای موجود

پخش کابل های کنترلی خودرو و دستگاه های شیشه بالابر شرکت سبزوار PKC ( پیشرو کابل سبزوار )

برندهای موجود

پخش شمع سوزنی NGK معرفی شمع جی پاور ۷۰۹۲

برندهای موجود

پخش پمپ بنزین های راویان نور ، دقایق فن

برندهای موجود

شرکت NGK ژاپن

برندهای موجود

پخش کیت کلاچ پراید پی اچ سی والئو آبی (PHC Valeo) ساخت کره

برندهای موجود

پخش محصولات گوهر قطعه پارسیان

برندهای موجود

پخش اسپری انژکتور ام طوسی ( mtoosi )

برندهای موجود

نماینده و پخش کننده شمع KLG

برندهای موجود

پخش واترپمپ ایران گداخت

برندهای موجود

پخش محصولات سمن شیمی

برندهای موجود

پخش جعبه فرمان های مارپیچ باختر mbc

برندهای موجود

پخش محصولات سوخت اما

برندهای موجود

برند بوش bosch و همه چیز درباره ان

برندهای موجود

سنسور اکسیژن NTK ژاپن

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت اتحاد موتور ( امکو )

برندهای موجود

بازرگانی الماس پور

برندهای موجود

اینه کاوج

برندهای موجود

شما بگویید چه برند و کالایی نیاز دارید

برندهای موجود

پخش انواع جک خودرو مددرویان

برندهای موجود

نماینده و پخش لامپ عقاب کره

برندهای موجود

دیسک و صفحه کلاج لوک المان

برندهای موجود

زمان فنر

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت رادیکال

برندهای موجود

نماینده و پخش محصولات امیرنیا

برندهای موجود

بلبرینگ های FAG – بهترین کیفیت و قیمت

برندهای موجود

هرینگتون

برندهای موجود

اسپری انژکتور شوی گانک

برندهای موجود

پخش ترموستات های باباپارت

برندهای موجود

گارانتی محصولات عرضه شده

برندهای موجود

Ngktsq

برندهای موجود

پخش محصولات جلوبندی لاهیجان

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ارال تک

برندهای موجود

عرضه تسمه دانگیل کره

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت شتابکار

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت بتا سرامد

برندهای موجود

پخش و فروش لنت پارس

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ایمن تک پیشرو

برندهای موجود

پخش فنر لول های شرکت AGU

برندهای موجود

پخش محصولات دستگاه های شیشه بالابر شرکت صنعتی ابری

برندهای موجود

پخش شمع اورجینال رنو

برندهای موجود

وایرشمع بوجیکورد

برندهای موجود

پخش قطعات و لوازم جلوبندی خودرو رفیع نیا

برندهای موجود

پخش پمپ بنزین خودرو با برند bpco ( بی پی کو )

برندهای موجود

ایده نگر

برندهای موجود

پخش انواع دیسک و صفحه والئو فرانسه

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ام دبلیو اچ mwh

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ایران پژوهش

برندهای موجود

اسپری انژکتور و محصولات نگهداری خودرو STP

برندهای موجود

نماینده و عاملیت توزیع لنت ترمز gss با مهر استاندارد ایران

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت مهرتابش

برندهای موجود

پخش محصولات گروه کارخانجات لاستیک سازی گیلان

برندهای موجود

توزیع تسمه ها و کیت های تایم پاورگریپ ، گیتس

برندهای موجود

نماینده و پخش لنت های G.S.S

برندهای موجود

پخش کمک فنر های کوشاوران KDS

برندهای موجود

نماینده و پخش کننده شمع PMQ تحت لیسانس Autolite

برندهای موجود

ایده پارت

برندهای موجود

ایران کاربراتور

برندهای موجود

کیت کلاچ ( دیسک و صفحه ) سکو

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت مارپیچ باختر MBC

برندهای موجود

تسمه تایگر

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت سامفر

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت همتک

 
همچنین میتوانید مطالعه کنید :   راه اندازی فروشگاه لوازم یدکی خودرو
 انلاین شاپ الماس پور     

همه چیز درمورد ضدیخ

منشا نشتی مایعات زیر خودرو چیست؟

دستگاه شیشه بالابر خودرو چیست و چه ویژه‌گی هایی دارد ؟

اشتباهات رایج مکانیک ها

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس دستی و اتوماتیک

درباره فیلتر بنزین (صافی بنزین خودرو) و نشانه های کثیف بودن آن بخوانید.

نحوه خاموش کردن چراغ آچار

راهنمای خرید جک خودرو و معرفی انواع جک ماشین

تشخصیص صدای جعبه فرمان پژو ۴۰۵ و تست نشتی روغن

علت و علائم خرابی شمع خودرو

مراحل راه‌اندازی فروشگاه لوازم یدکی

چرا وقتی ترمز میکنم ماشین خاموش میشه یا کم جون میشه؟

شناسایی شمع NGK تقلبی و اصلی

بهترین روش های کاهش مصرف سوخت خودرو

علت کار نکردن فن خودرو و نحوه حل مشکل

تنظیم موتور با دستگاه دیاگ

انواع صدای ماشین و علت ان

شستشو موتور خودرو ، بشوریم با نشودیم ؟

۶ برند برتر شمع خودرو در ایران

نکاتی که در مورد علائم نیم سوز شدن پمپ بنزین باید بدانید!

سیم کلاچ رگلاژ اتوماتیک یا رگلاژ دستی ؟

دلیل عطسه و صدای انفجار در هواکش

آموزش نصب رله تقویت کننده شیشه بالابر پراید ، پژو ۴۰۵

نکاتی ساده جهت خنک تر کردن کولر خودرو

تفاوت لنت ترمز جلو و عقب خودرو در چیست؟

۵ دلیل واضح برای تعویض دیسک و صفحه کلاچ خودرو

نشانه هایی که خرابی پمپ بنزین خودرو شما را هشدار می دهد

قطع و وصل اتوماتیک پمپ بنزین

چرا پیشرانه‌ها ضربه‌ (ناک) می‌زنند

۷ مرحله برای شناسایی و تعمیر خودرو خود

شمع خودرو چیست؟ عیب یابی تصویری شمع خودرو

کاربرد درب سوپاپ و واشر درب سوپاپ چیست

جعبه فرمان چیست و چه وظیفه‌ای دارد ؟

زمان تعویض روغن های ترمز، هیدرولیک و گیربکس

اطلاعاتی در مورد سیبک فرمان خودرو و کاربرد ان

لیست و جداول عیب یابی سیستم های مختلف خودرو

استارت خوردن و روشن نشدن ماشین

اهمیت شستشوی سیستم سوخت رسانی خودرو

نشانه های مهم ضعیف شدن لنت ترمز

علائم خرابی سیستم فرمان هیدرولیک خودرو پراید ، پژو ۴۰۵ ،سمند ، پژو ۲۰۶ ،رنو تندر

نگهداری خودرو نیازمند توجه به چه نکاتی است؟

نحوه ی خاموش کردن چراغ آچار(سرویس) سمند EF7

آموزش تعویض ماهک دنده پژو ۴۰۵ ، سمند ، پژو ۲۰۶ و زانتیا

واتر پمپ چه نقشی در خودرو دارد؟

نکاتی در مورد نگهداری خودرو

خلافی آنلاین/استعلام خلافی خودرو از طریق اینترنت، پیام کوتاه ، تلفن

خودروی هیبریدی چیست و چگونه کار می کند؟/آشنایی با خودروهای هیبریدی موجود در ایران (+جزئیات و عکس)

از بین بردن خراش‌های روی ماشین

راه اندازی فروشگاه لوازم یدکی خودرو

علت صدای لق لق ، تق تق یا تقه مداوم در جعبه فرمان

علت اصلی سفت شدن فرمان هیدرولیک چیست؟

علائم خرابی سنسور دریچه گاز + نحوه عیب یابی

نشتی روغن هیدرولیک

مکانیکی به زبان ساده؛ چگونه بدون دانش تخصصی عیب خودرو را کشف کنیم؟

شستشوی انژکتور

بهترین روغن موتور بر اساس استاندارد گرانروی

کمک فنر و عیب یابی کمک فنر خودرو

همه چیز درباره شمع خودرو

علائم و تست خرابی پمپ بنزین انواع ماشین

ترموستات و مشکلاتش

اشتباه اکثر رانندگان ایرانی موقع پر کردن باک بنزین

علت نرسیدن برق به پمپ بنزین

دلیل قطع و وصل شدن کولر ماشین چیست؟

نشانه های خرابی ترمز

همه چیز در مورد تسمه تایم و زنجیر تایم

نکات و توصیه های مهم برای نگهداری انواع خودرو ها

چرا ماشین دیر روشن می شود؟

اولین اقدام پس از روشن شدن چراغ چک خودرو چیست؟

دستگاه ها و تجهیزات لازم جهت راه اندازی اتوسرویس تعویض روغنی و آپاراتی

مشکلات انژکتورها و نحوه بررسی و رفع آنها

اموزش تعمیر جلوبندی پراید

اهمیت نگهداری ، قطعات یدکی خودرو

نحوه ی خاموش کردن چراغ آچار(سرویس) پژو۲۰۶ و رانا

راه اندازی مغازه ی تعویض روغنی | درآمد و معایب تعویض روغنی

مهمترین مشخصه های روغن موتور مناسب برای خودرو

سنسور اکسیژن و عملکرد ان

انواع پمپ بنزین خودرو

نگهداری موتور xu7

اکسل خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

7 راه ساده و سریع جهت تشخیص شمع خراب خودرو

وقتی آمپر آب ماشین بالا رفت چه کنیم؟

نکات نگهداری از گیربکس دستی خودرو

وظیفه پمپ بنزین خودرو + نشانه خرابی پمپ بنزین ماشین

تشریح کامل چراغ های اخطار پشت آمپر خودرو

برداشتن کاتالیزور ماشین و معایب و مزایا

بررسی دلایل پرش دنده گیربکس اتومات + نحوه رفع مشکل

راهنمای خرید لاستیک دولتی به قیمت کارخانه

با روش صحیح اضافه کردنِ آب رادیاتور آشنا شوید

دلیل آب کم کردن خودرو چیست؟

چگونه مصرف سوخت و بنزین خودرو را کاهش دهید

واتر پمپ ماشین و نحوه نگهداری از آن

نحوه انتخاب و خرید شمع موتور خودرو

باز کردن و بستن پمپ بنزین ۲۰۶

باتری خراب است یا دینام؟

آیا بلبرینگ ها و رولبرینگ ها مشابه یکدیگر هستند؟

تاریخچه شمع

نگهداری و سرویس دوره ای خودرو

علائمی که خبر از خرابی و نیم‌ سوز شدن پمپ بنزین دارند

۱۰ دلیل رایج روشن شدن چراغ چک در خودروها

نکات نگهداری خودرو

آموزش روش های تعویض کاسه نمد و تعویض دنده

عیب یابی استپر موتور

تشخیص نوع خرابی شمع از روی شکل ظاهری شمع

روش‌های تشخیص رنگ شدگی بدنه خودرو کارکرده چیست؟

باور غلط زیاد بودن شتاب خودرو با شمع چند الکترود اما باور صحیح بالا بودن عمر مفید شمع چند الکترود

فواید تنظیم موتور خودرو چیست ؟

پمپ روغن یا اویل پمپ چیست و چه وظیفه ای در خودرو دارد؟

نحوه صحیح آب بندی کردن خودروی صفر

زمان و دلایل تعویض روغن گیربکس های دستی و دیفرانسیل

تست و تعویض پمپ بنزین ماشین

ماهک گیربکس چیست و چگونه عمل می کند؟

علت کم جون شدن ماشین

انواع کمک‌فنر و کاربرد آن در خودرو

تفاوت قطعات اصلی و غیراصلی لوازم یدکی خودرو

آموزش کامل تمیز کردن استپر موتور Steper خودرو

آیا ماشین دنده اتوماتیک دیسک و صفحه کلاچ دارد؟

آموزش تصویری نحوه تعویض شمع خودرو پراید – ۲۰۶ – سمند – تیبا – پژو پارس

علت خروج اب از اگزوز

آشنایی با روغن موتور و روغن سوزی خودرو

چگونه از صفحه کلاچ خودرو خود مراقبت کنیم؟

معرفی سوزن انژکتور، علائم خرابی و روش های شستشوی آن

شایع ترین ایرادات خودرو

استارت خوردن و علت روشن نشدن ماشین

ماهک دنده چیه و چرا خراب میشه؟!

آشنایی با دسته موتور خودرو

جلوگیری از دزدی و سرقت خودرو

استپر موتور چیست و نشانه‌ خرابی استپر موتور خودرو چیست ؟

از صفر تا صد اسپری انژکتور شور و نحوه استفاده از ان

عواقب تاخیر در تعویض تسمه ها

بلایی که بنزین معمولی سر خودرو‌ می‌آورد

مراحل تست پمپ بنزین

شیر فرمان یا شیر هیدرولیک چیست و چه وظایفی دارد؟

دلایل سوختن لامپ چراغهای خودرو و روشهای جلوگیری از آن

هوزینگ دیفرانسیل گیربکس خودرو

موقع خرابی ماشین در جاده چیکار کنیم؟ 14 اقدام حیاتی

اصول نگهداری از خودرو

اگر دهانه یا گًپ شمع تنظیم نباشد، چه بلایی سر ماشین می‌آید؟

تفاوت شمع پلاتینیوم و ایریدیوم

معرفی شغل مکانیک خودرو

روش‌های تست شمع خودرو چگونه است؟

استپر چیست و چه نقشی در خودرو دارد؟

انتخاب باتری مناسب خودرو

بررسی علل خاموش شدن ناگهانی خودرو

روغن سوزی موتور خودرو

راهنمای خرید و انتخاب واترپمپ خودرو

نحوه تشخیص زمان تعویض صفحه کلاچ خودرو

وایر شمع چیست و چه نقشی در خودرو دارد ؟

جعبه فرمان چیست و دقیقا چه کار می کند؟

چرا صدای پمپ بنزین نمیاد؟

علت ذوب شدن سر شمع خودرو

معرفی ۱۵ هشدار برای جلوگیری از خرابی جلوبندی خودرو

در مورد شمع خودرو چه میدانید ؟

چرا خودروی ما داغ می کند؟

آموزش خاموش کردن چراغ سرویس در خودروهای داخلی

چگونه شمع خودرو را تمیز کنیم؟

چگونه چراغ چک خودرو را خاموش کنیم؟

نکات بسیار مهم درباره سیل رانندگی و خودرو

عیب یابی سریع خودرو و تعمیر آن

کوئل خودرو و عیب یابی

شناسایی شمع اکیوم اصلی و تقلبی در بازار

علت چرب شدن شمع خودرو و نحوه رفع آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *