آیا اخیراً وقتی روی ترمز گذاشته اید، از کار افتادن موتور خود را تجربه کرده اید و می خواهید بدانید که در مورد آن چه کاری می توانید انجام دهید؟ شما به جای درستی آمده اید، زیرا ما در مورد این سوال تحقیق کرده ایم و پاسخ آن را برای شما داریم.

پنج دلیل احتمالی وجود دارد که چرا موتور هنگام پا گذاشتن روی ترمز متوقف می شود:

نشتی در شیلنگ تقویت کننده ترمز خلاء
یک سوپاپ خراب در تقویت کننده ترمز خلاء
اختلال در عملکرد کنترل سرعت دور آرام (ISC)
خرابی یا خرابی واحد کنترل موتور (ECU)
پمپ بنزین بد یا خراب

تقویت کننده ترمز چیست؟
جسمی با وزن ۳۰۰۰ پوند یا بیشتر را تصور کنید که با سرعت ۵۰ مایل در ساعت حرکت می کند. آیا فکر می کنید بتوانید آن را فقط با نیروی پاهای خود متوقف کنید؟ شاید نه. به همین دلیل است که خودروها به تقویت کننده ترمز نیاز دارند.

تقویت کننده ترمز وسیله ای است که نیرویی را که به ترمزهای خود وارد می کنید افزایش می دهد. این باعث می شود که ترمزهای شما در توقف خودرو حتی زمانی که در سرعت های بالا کار می کند موثرتر باشد.

تقویت کننده ترمز چگونه کار می کند؟
هنگامی که روی ترمزها پا می گذارید، دریچه ای باز می شود تا هوا به سمت پدال ترمز بوستر وارد شود. در عین حال، حرکت هوا به داخل سوپاپ ورودی موتور منجر به افت فشار می شود که خلاء ایجاد می کند. یک شیلنگ خلاء که منیفولد ورودی موتور و سیلندر اصلی تقویت کننده ترمز را به هم متصل می کند، به بوستر ترمز دسترسی به خلاء داخل موتور را می دهد.

هنگامی که هوا به سمت پدال ترمز بوستر وارد می شود، خلاء موتور به سمت سیلندر اصلی تقویت کننده گسترش می یابد. این باعث ایجاد اختلاف در فشار هوا می شود و سمت سیلندر اصلی فشار کمتری دارد. فشار کمتر، دیافراگم ترمز را می کشد و این نیرویی را که از پای شما به ترمز وارد می شود، تقویت می کند.

افزایش نیروی ترمز باعث می شود خودروی شما به راحتی متوقف شود.

چگونه یک تقویت کننده ترمز بد را تشخیص دهیم؟

اکنون که از نحوه عملکرد یک تقویت کننده ترمز آگاهی دارید، می توانید این دانش را برای درک مشکل تقویت کننده ترمز که باعث از کار افتادن موتور شما می شود، به کار ببرید.

نشتی خلاء
نشتی خلاء نیروی کششی را که بوستر ترمز ایجاد می کند کاهش می دهد. این توانایی آن را برای تقویت نیروی وارده از پای شما در هنگام پا گذاشتن روی پدال ترمز کاهش می دهد. در نتیجه، احساس خواهید کرد که پدال ترمز شما سفت تر از حد معمول به نظر می رسد.

از آنجایی که پدال ترمز سفت است، توقف خودرو سخت تر است. این بدان معنی است که شما مسافت ترمز بیشتری نسبت به حالت عادی دارید. این می تواند با صدای خش خش نیز همراه باشد.

در نهایت، از آنجایی که موتور منبع خلاء است که تقویت کننده ترمز برای تقویت نیروی ترمز از پای شما به آن نیاز دارد، نشت خلاء هوای بیشتری را نسبت به حالت عادی به داخل موتور می کشد و عملکرد موتور را به خطر می اندازد. پا گذاشتن بیشتر روی پدال ترمز هوای بیشتری را به داخل موتور می کشد و این امر می تواند باعث کندوپاش و توقف آن شود.

این مشکل همچنین می تواند ناشی از خرابی تقویت کننده ترمز باشد. یک تقویت کننده ترمز خراب می تواند هوا را از سمت پدال ترمز به سمت خط خلاء نشت کند که همین علائم را ایجاد می کند. خوشبختانه می توانید از یک آزمون برای هر دو استفاده کنید.

چگونه نشتی خلاء را آزمایش کنیم؟
برای آزمایش این موضوع، ماشین خود را در فضای باز پارک کنید، جایی که ماشین شما می تواند با قدرت ترمز ضعیف بدون برخورد با چیزی حرکت کند. برای تست مراحل زیر را دنبال کنید:

خط خلاء را که به بوستر ترمز می رود جدا کنید.
ماشین خود را روشن کنید و آن را به آرامی حرکت دهید.
برای متوقف کردن حرکت ماشین خود، روی ترمزها قدم بگذارید. به خاطر داشته باشید که ترمزهای شما بسیار سفت خواهند بود و برای متوقف کردن خودرو به نیروی بسیار بیشتری نیاز دارید. اگر موتور خاموش نشد، مشکل از نشتی خلاء یا خرابی تقویت کننده ترمز است. قطع کردن خط خلاء موتور را از سیستم ترمز جدا می کند. چه نشتی خلاء باشد یا یک تقویت کننده ترمز خراب، سیستم ترمز قادر نخواهد بود هوای بیشتری را به موتور وارد کند.
ماشین خود را نزد یک مکانیک حرفه ای ببرید تا مشکل دقیق را مشخص و برطرف کند.
کنترل سرعت دور آرام (ISC) چیست؟
با وجود اینکه به آن پدال گاز می گویند، با پا گذاشتن روی آن هوا و سوخت به داخل موتور راه می یابد و باعث احتراق می شود. با این حال، اگر موتور برای تامین هوا و سوخت تنها به پدال گاز متکی باشد، با رها کردن پدال گاز، موتور خاموش می شود. اینجاست که ISC وارد می شود.

زمانی که دیگر روی پدال گاز پا نمی گذارید، ISC ورودی هوا را بر عهده می گیرد. این اجازه می دهد تا مقدار مناسبی از هوا از طریق یک سوپاپ بای پس وارد موتور شود.

همچنین میتوانید مطالعه کنید :   عواقب تاخیر در تعویض تسمه ها

اگر سیستم ISC شما شروع به از کار افتادن کند، دیگر نمی تواند هوای مناسبی را برای موتور شما تامین کند تا آن را در حالت آرام کار کند. و این باعث می شود که هنگام پا گذاشتن روی ترمز و کاهش سرعت موتور، مشکل از کار افتادن موتور به وجود بیاید.

چگونه مشکلات ISC را شناسایی کنیم؟
همیشه قبل از بررسی ISC، نشتی خلاء را بررسی کنید. هنگامی که احتمال نشت خلاء را رد کردید، می توانید به عیب یابی ISC اقدام کنید. نشتی خلاء نیز می تواند بر سرعت دور آرام تأثیر بگذارد.

وضعیت شیر ​​برقی بای پس هوای دور آرام را بررسی کنید. در بیشتر موارد، به طور کامل از بین خواهد رفت.

شیر برقی بای پس بیکار در این حالت به این معنی است که ECU دائماً در تلاش است تا بای پس هوا را ببندد تا سرعت دور آرام را کاهش دهد. این رفتار اغلب در نتیجه نشت هوا در موتور است.

تعمیر ISC
ماشین خود را نزد یک مکانیک حرفه ای ببرید تا ماشین شما را بررسی کند و مشکل را برای شما برطرف کند. اگر مشکل به دلیل نشت هوا در موتور باشد، یک مکانیک می‌تواند بداند برای رفع مشکل چه کاری انجام دهد.

ECU چیست؟

ECU مغز ماشین شماست . می توان آن را ECM یا ماژول کنترل موتور نامید. اگر واحد وظیفه کنترل گیربکس اتوماتیک را نیز بر عهده داشته باشد، یک ماژول کنترل PCM یا Powertrain است.

عملکرد اصلی آن کنترل هوا و سوخت وارد شده به موتور و زمان جرقه برای مشتعل شدن مخلوط است. از اطلاعات CPS یا سنسور موقعیت میل لنگ برای تعیین زمان صحیح فعال کردن سیستم جرقه زنی استفاده می کند.

ECU همچنین مسئول حفظ نسبت صحیح هوا و سوخت است. هوای بیش از حد و موتور از کمبود نیرو رنج می برد و باعث لکنت یا توقف آن می شود. هوای خیلی کم و موتور گرمای بیش از حد تولید می کند، سوخت بیش از حد می سوزاند (سوخت هدر می رود) و آلودگی بیش از حد تولید می کند.

چگونه می توان ECU خراب را تشخیص داد؟
چندین علامت وجود دارد که باید به آنها توجه کرد تا مشخص شود آیا ECU مشکلی دارید یا خیر. رایج ترین چراغ “Check Engine” است که حتی پس از انجام بازنشانی روشن می ماند. خاموش شدن ناگهانی موتور یکی دیگر از علائم است.

متأسفانه، مشکلاتی که یک ECU خراب ایجاد می کند می تواند از سایر قطعات خراب موتور نیز باشد. بنابراین، بهتر است خودروی خود را نزد یک مکانیک حرفه ای ببرید تا خودروی شما را بررسی کند.

ماشین خود را پیش مکانیک نبرید، از یک شرکت یدک کش بخواهید آن را به آنجا بیاورد. مشکل ECU ایمنی رانندگی با ماشین شما را به شدت به خطر می اندازد.

پمپ بنزین چیست؟

پمپ سوخت وظیفه حفظ فشار سوخت مورد نیاز موتور برای حفظ جریان سوخت را بر عهده دارد.

موتورهایی که از کاربراتور استفاده می کنند از پمپ های سوخت مکانیکی کم فشار استفاده می کنند. از طرف دیگر، یک موتور انژکتور سوخت از یک پمپ سوخت الکترونیکی استفاده می کند.

شناسایی پمپ سوخت معیوب
سوخت باید فشار ثابتی داشته باشد و این وظیفه پمپ بنزین است که این فشار را حفظ کند. خرابی پمپ بنزین منجر به کاهش فشار سوخت می شود. این امر می‌تواند باعث شود که سوخت موتور تمام شود، که منجر به توقف، تردید یا خاموش شدن موتور شود.

تعویض پمپ سوخت
پمپ بنزین مشکل دار نیاز به تعویض دارد. هنگامی که پمپ بنزین خود را تعویض می کنید، تعویض فیلتر بنزین نیز ایده خوبی است.

پمپ بنزین در بیشتر خودروهای مدرن در داخل باک سوخت قرار دارد. می توانید از زیر صندلی های عقب یا زیر پوشش محفظه به آن دسترسی داشته باشید.

با وجود اینکه دسترسی به پمپ بنزین آسان است، تعویض آن بهتر است توسط یک مکانیک حرفه ای انجام شود تا بتواند خطوط سوخت را نیز از نظر ایراد بررسی کند و پس از نصب تعویض، بررسی های لازم را انجام دهد.

ماشین خود را نزد یک مکانیک حرفه ای ببرید تا این کار را برای شما انجام دهد.

نتیجه

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا موتور شما پس از پا گذاشتن روی ترمز خاموش می شود. متأسفانه، اکثر این علل به بهترین وجه توسط یک مکانیک حرفه ای رسیدگی می شود تا بتوانید مطمئن شوید که مشکل به درستی برطرف شده است.

 
  
  نظربده مسابقه‌ای است برپایه نظرات، تجربیات و دانش ارزشمند شماست کاری که باید در این مسابقه انجام دهید ، این است که مطالب مختلف را مطالعه کنید و دیدگاه خود را درباره آن موضوع در بخش نظرات در پایین همان مطلب، به اشتراک بگذارید . شما با هر نظری که در سایت به ثبت می‌رسانید، امتیاز می‌گیرید و هر امتیاز دارای کد تخفیف خرید از فروشگاه و هدیه رایگان می باشد .  
  •  
  •  
  • پایان پیام

برندهای موجود

ایده نگر

برندهای موجود

شرکت NGK ژاپن

برندهای موجود

پخش محصولات سمن شیمی

برندهای موجود

اینه پیشگام

برندهای موجود

برند بوش bosch و همه چیز درباره ان

برندهای موجود

Ngktsq

برندهای موجود

پخش محصولات و پمپ بنزین های شرکت مادپارت

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت مارپیچ باختر MBC

برندهای موجود

پخش محصولات گروه کارخانجات لاستیک سازی گیلان

برندهای موجود

پخش و فروش لنت پارس

برندهای موجود

زمان فنر

برندهای موجود

پخش قطعات و لوازم جلوبندی خودرو رفیع نیا

برندهای موجود

پخش انواع دیسک و صفحه والئو فرانسه

برندهای موجود

پخش فنر لول های شرکت AGU

برندهای موجود

نماینده و پخش کننده شمع KLG

برندهای موجود

نماینده و پخش کننده شمع PMQ تحت لیسانس Autolite

برندهای موجود

گارانتی محصولات عرضه شده

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت مهرتابش

برندهای موجود

دیسک و صفحه کلاج لوک المان

برندهای موجود

اسپری انژکتور و محصولات نگهداری خودرو STP

برندهای موجود

ایران کاربراتور

برندهای موجود

پخش پمپ بنزین های راویان نور ، دقایق فن

برندهای موجود

پخش کیت کلاچ پراید پی اچ سی والئو آبی (PHC Valeo) ساخت کره

برندهای موجود

توزیع تسمه ها و کیت های تایم پاورگریپ ، گیتس

برندهای موجود

پخش کمک فنر های کوشاوران KDS

برندهای موجود

شما بگویید چه برند و کالایی نیاز دارید

برندهای موجود

پخش شمع سوزنی NGK معرفی شمع جی پاور ۷۰۹۲

برندهای موجود

اینه کاوج

برندهای موجود

پخش ترموستات های باباپارت

برندهای موجود

نماینده و پخش لامپ عقاب کره

برندهای موجود

امید فنر

برندهای موجود

نماینده و عاملیت توزیع لنت ترمز gss با مهر استاندارد ایران

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت سامفر

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت شتابکار

برندهای موجود

تسمه تایگر

برندهای موجود

پخش انواع جک خودرو مددرویان

برندهای موجود

پخش اسپری انژکتور ام طوسی ( mtoosi )

برندهای موجود

پخش پمپ بنزین خودرو با برند bpco ( بی پی کو )

برندهای موجود

نماینده و پخش لنت های G.S.S

برندهای موجود

پخش شمع اورجینال رنو

برندهای موجود

وایرشمع بوجیکورد

برندهای موجود

عرضه تسمه دانگیل کره

برندهای موجود

پخش محصولات گوهر قطعه پارسیان

برندهای موجود

پخش واترپمپ ایران گداخت

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ارال تک

برندهای موجود

سنسور اکسیژن NTK ژاپن

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ایران پژوهش

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت بتا سرامد

برندهای موجود

پخش محصولات جلوبندی لاهیجان

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت رادیکال

برندهای موجود

مرکز پخش عمده کمک فنر کوشاوران ، kds

برندهای موجود

پخش کابل های کنترلی خودرو و دستگاه های شیشه بالابر شرکت سبزوار PKC ( پیشرو کابل سبزوار )

برندهای موجود

کیت کلاچ ( دیسک و صفحه ) سکو

برندهای موجود

پخش لوازم یدکی خودرو چکاد

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ام دبلیو اچ mwh

برندهای موجود

نماینده و پخش محصولات امیرنیا

برندهای موجود

هرینگتون

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ایمن تک پیشرو

برندهای موجود

پخش جعبه فرمان های مارپیچ باختر mbc

برندهای موجود

اسپری انژکتور شوی گانک

برندهای موجود

بازرگانی الماس پور

برندهای موجود

بلبرینگ های FAG – بهترین کیفیت و قیمت

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت همتک

برندهای موجود

پخش محصولات سوخت اما

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت اتحاد موتور ( امکو )

برندهای موجود

اکسل روئین صنعت

برندهای موجود

پخش الماس پور

برندهای موجود

پخش محصولات دستگاه های شیشه بالابر شرکت صنعتی ابری

برندهای موجود

پخش واترپمپ پارسیان

برندهای موجود

ایده پارت

 
همچنین میتوانید مطالعه کنید :   معرفی ۱۵ هشدار برای جلوگیری از خرابی جلوبندی خودرو
 انلاین شاپ الماس پور     

نگهداری موتور xu7

همه چیز درمورد ضدیخ

از صفر تا صد اسپری انژکتور شور و نحوه استفاده از ان

اهمیت نگهداری ، قطعات یدکی خودرو

چگونه شمع خودرو را تمیز کنیم؟

راهنمای خرید جک خودرو و معرفی انواع جک ماشین

علائم خرابی سیستم فرمان هیدرولیک خودرو پراید ، پژو ۴۰۵ ،سمند ، پژو ۲۰۶ ،رنو تندر

نشتی روغن هیدرولیک

خلافی آنلاین/استعلام خلافی خودرو از طریق اینترنت، پیام کوتاه ، تلفن

استارت خوردن و روشن نشدن ماشین

سنسور اکسیژن و عملکرد ان

معرفی سوزن انژکتور، علائم خرابی و روش های شستشوی آن

اشتباه اکثر رانندگان ایرانی موقع پر کردن باک بنزین

علائم خرابی سنسور دریچه گاز + نحوه عیب یابی

آشنایی با روغن موتور و روغن سوزی خودرو

شناسایی شمع NGK تقلبی و اصلی

عیب یابی استپر موتور

نحوه خاموش کردن چراغ آچار

منشا نشتی مایعات زیر خودرو چیست؟

فواید تنظیم موتور خودرو چیست ؟

نکات نگهداری از گیربکس دستی خودرو

علت نرسیدن برق به پمپ بنزین

نکاتی در مورد نگهداری خودرو

آموزش خاموش کردن چراغ سرویس در خودروهای داخلی

تشخصیص صدای جعبه فرمان پژو ۴۰۵ و تست نشتی روغن

جعبه فرمان چیست و چه وظیفه‌ای دارد ؟

نکات نگهداری خودرو

آموزش تصویری نحوه تعویض شمع خودرو پراید – ۲۰۶ – سمند – تیبا – پژو پارس

هوزینگ دیفرانسیل گیربکس خودرو

چرا ماشین دیر روشن می شود؟

آموزش تعویض ماهک دنده پژو ۴۰۵ ، سمند ، پژو ۲۰۶ و زانتیا

نگهداری خودرو نیازمند توجه به چه نکاتی است؟

کوئل خودرو و عیب یابی

با روش صحیح اضافه کردنِ آب رادیاتور آشنا شوید

اشتباهات رایج مکانیک ها

چرا وقتی ترمز میکنم ماشین خاموش میشه یا کم جون میشه؟

شناسایی شمع اکیوم اصلی و تقلبی در بازار

باز کردن و بستن پمپ بنزین ۲۰۶

کاربرد درب سوپاپ و واشر درب سوپاپ چیست

اهمیت شستشوی سیستم سوخت رسانی خودرو

استپر موتور چیست و نشانه‌ خرابی استپر موتور خودرو چیست ؟

دستگاه شیشه بالابر خودرو چیست و چه ویژه‌گی هایی دارد ؟

مهمترین مشخصه های روغن موتور مناسب برای خودرو

اصول نگهداری از خودرو

باور غلط زیاد بودن شتاب خودرو با شمع چند الکترود اما باور صحیح بالا بودن عمر مفید شمع چند الکترود

انواع صدای ماشین و علت ان

چرا پیشرانه‌ها ضربه‌ (ناک) می‌زنند

درباره فیلتر بنزین (صافی بنزین خودرو) و نشانه های کثیف بودن آن بخوانید.

۵ دلیل واضح برای تعویض دیسک و صفحه کلاچ خودرو

از بین بردن خراش‌های روی ماشین

نشانه هایی که خرابی پمپ بنزین خودرو شما را هشدار می دهد

علت خروج اب از اگزوز

چرا صدای پمپ بنزین نمیاد؟

بلایی که بنزین معمولی سر خودرو‌ می‌آورد

علت و علائم خرابی شمع خودرو

آیا بلبرینگ ها و رولبرینگ ها مشابه یکدیگر هستند؟

7 راه ساده و سریع جهت تشخیص شمع خراب خودرو

خودروی هیبریدی چیست و چگونه کار می کند؟/آشنایی با خودروهای هیبریدی موجود در ایران (+جزئیات و عکس)

علت کار نکردن فن خودرو و نحوه حل مشکل

راهنمای خرید لاستیک دولتی به قیمت کارخانه

وظیفه پمپ بنزین خودرو + نشانه خرابی پمپ بنزین ماشین

نگهداری و سرویس دوره ای خودرو

جلوگیری از دزدی و سرقت خودرو

تست و تعویض پمپ بنزین ماشین

نحوه انتخاب و خرید شمع موتور خودرو

جعبه فرمان چیست و دقیقا چه کار می کند؟

انواع کمک‌فنر و کاربرد آن در خودرو

شیر فرمان یا شیر هیدرولیک چیست و چه وظایفی دارد؟

نشانه های مهم ضعیف شدن لنت ترمز

روغن سوزی موتور خودرو

چگونه چراغ چک خودرو را خاموش کنیم؟

همه چیز درباره شمع خودرو

۱۰ دلیل رایج روشن شدن چراغ چک در خودروها

باتری خراب است یا دینام؟

زمان و دلایل تعویض روغن گیربکس های دستی و دیفرانسیل

راهنمای خرید و انتخاب واترپمپ خودرو

نکات و توصیه های مهم برای نگهداری انواع خودرو ها

تشخیص نوع خرابی شمع از روی شکل ظاهری شمع

مراحل تست پمپ بنزین

تاریخچه شمع

لیست و جداول عیب یابی سیستم های مختلف خودرو

آموزش روش های تعویض کاسه نمد و تعویض دنده

معرفی شغل مکانیک خودرو

تفاوت قطعات اصلی و غیراصلی لوازم یدکی خودرو

دستگاه ها و تجهیزات لازم جهت راه اندازی اتوسرویس تعویض روغنی و آپاراتی

موقع خرابی ماشین در جاده چیکار کنیم؟ 14 اقدام حیاتی

واتر پمپ ماشین و نحوه نگهداری از آن

وایر شمع چیست و چه نقشی در خودرو دارد ؟

دلیل عطسه و صدای انفجار در هواکش

چگونه از صفحه کلاچ خودرو خود مراقبت کنیم؟

دلیل آب کم کردن خودرو چیست؟

اموزش تعمیر جلوبندی پراید

علت چرب شدن شمع خودرو و نحوه رفع آن

۷ مرحله برای شناسایی و تعمیر خودرو خود

انتخاب باتری مناسب خودرو

علائمی که خبر از خرابی و نیم‌ سوز شدن پمپ بنزین دارند

زمان تعویض روغن های ترمز، هیدرولیک و گیربکس

آموزش نصب رله تقویت کننده شیشه بالابر پراید ، پژو ۴۰۵

برداشتن کاتالیزور ماشین و معایب و مزایا

بهترین روغن موتور بر اساس استاندارد گرانروی

اگر دهانه یا گًپ شمع تنظیم نباشد، چه بلایی سر ماشین می‌آید؟

آموزش کامل تمیز کردن استپر موتور Steper خودرو

علت صدای لق لق ، تق تق یا تقه مداوم در جعبه فرمان

راه اندازی مغازه ی تعویض روغنی | درآمد و معایب تعویض روغنی

دلایل سوختن لامپ چراغهای خودرو و روشهای جلوگیری از آن

تفاوت لنت ترمز جلو و عقب خودرو در چیست؟

شستشوی انژکتور

ماهک دنده چیه و چرا خراب میشه؟!

شستشو موتور خودرو ، بشوریم با نشودیم ؟

سیم کلاچ رگلاژ اتوماتیک یا رگلاژ دستی ؟

بررسی علل خاموش شدن ناگهانی خودرو

نکاتی ساده جهت خنک تر کردن کولر خودرو

معرفی ۱۵ هشدار برای جلوگیری از خرابی جلوبندی خودرو

نکات بسیار مهم درباره سیل رانندگی و خودرو

مکانیکی به زبان ساده؛ چگونه بدون دانش تخصصی عیب خودرو را کشف کنیم؟

نشانه های خرابی ترمز

پمپ روغن یا اویل پمپ چیست و چه وظیفه ای در خودرو دارد؟

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس دستی و اتوماتیک

۶ برند برتر شمع خودرو در ایران

در مورد شمع خودرو چه میدانید ؟

چرا خودروی ما داغ می کند؟

انواع پمپ بنزین خودرو

قطع و وصل اتوماتیک پمپ بنزین

علائم و تست خرابی پمپ بنزین انواع ماشین

علت کم جون شدن ماشین

چگونه مصرف سوخت و بنزین خودرو را کاهش دهید

نحوه ی خاموش کردن چراغ آچار(سرویس) پژو۲۰۶ و رانا

دلیل قطع و وصل شدن کولر ماشین چیست؟

نکاتی که در مورد علائم نیم سوز شدن پمپ بنزین باید بدانید!

استارت خوردن و علت روشن نشدن ماشین

عیب یابی سریع خودرو و تعمیر آن

تشریح کامل چراغ های اخطار پشت آمپر خودرو

اولین اقدام پس از روشن شدن چراغ چک خودرو چیست؟

بررسی دلایل پرش دنده گیربکس اتومات + نحوه رفع مشکل

آشنایی با دسته موتور خودرو

راه اندازی فروشگاه لوازم یدکی خودرو

عواقب تاخیر در تعویض تسمه ها

نحوه ی خاموش کردن چراغ آچار(سرویس) سمند EF7

شمع خودرو چیست؟ عیب یابی تصویری شمع خودرو

واتر پمپ چه نقشی در خودرو دارد؟

مشکلات انژکتورها و نحوه بررسی و رفع آنها

مراحل راه‌اندازی فروشگاه لوازم یدکی

وقتی آمپر آب ماشین بالا رفت چه کنیم؟

علت اصلی سفت شدن فرمان هیدرولیک چیست؟

ترموستات و مشکلاتش

کمک فنر و عیب یابی کمک فنر خودرو

اطلاعاتی در مورد سیبک فرمان خودرو و کاربرد ان

همه چیز در مورد تسمه تایم و زنجیر تایم

شایع ترین ایرادات خودرو

تنظیم موتور با دستگاه دیاگ

روش‌های تست شمع خودرو چگونه است؟

ماهک گیربکس چیست و چگونه عمل می کند؟

علت ذوب شدن سر شمع خودرو

اکسل خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

بهترین روش های کاهش مصرف سوخت خودرو

نحوه تشخیص زمان تعویض صفحه کلاچ خودرو

استپر چیست و چه نقشی در خودرو دارد؟

روش‌های تشخیص رنگ شدگی بدنه خودرو کارکرده چیست؟

تفاوت شمع پلاتینیوم و ایریدیوم

نحوه صحیح آب بندی کردن خودروی صفر

آیا ماشین دنده اتوماتیک دیسک و صفحه کلاچ دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *