🚘 لنت ترمز قسمتی از سیستم ترمز وسایل نقلیه‌است که با به وجود آوردن اصطکاک با دیسک یاکاسه ترمز باعث شتاب منفی در خودرو می‌شود. قدرت این سیستم معمولاً ۱۰ برابر قدرت موتور و حتی بیشتر می‌باشد. برای متوقف ساختن خودرویی با وزن یک تن که با سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت در حرکت است توانی به میزان ۱۵۰ کیلووات مورد نیاز است. این توان به صورت انرژی حرارتی (که در برخی نقاط از لنت ترمز دمای آن به ۳۰۰الی ۸۰۰ درجه سانتیگراد می‌رسد) دفع می‌شود.

لنت وظیفه دارد با تولید نیروی اصطکاکی مناسب انرژی جنبشی چرخ متحرکی را که تحت تأثیر نیروی موتور می‌باشد را گرفته و به انرژی حرارتی تبدیل کند. و سپس انرژی حرارتی را در فضا پخش نماید که با این عمل اتومبیل از حالت حرکت به حالت سکون و یا از سرعت آن کاسته می‌شود.

لنت باید ضریب اصطکاکی بالا و پایدار داشته و با تغییرات درجه حرارت خاصیت خود را از دست ندهد و همچنین باید در مقابل سائیدگی استحکام داشته و کاسه ترمز را خراش ندهد.

تبلیغات

تاریخچه
لنت ترمز در سال ۱۹۰۲ توسط فردریک لنکستر اختراع شد.

پروسه تولید لنت
در کل تولید لنت ترمز دو پروسه عمده را طی می‌کند:

ساخت کفشک
ساخت لقمه لنت
کفشک
کفشک محل قرارگیری لنت است و با توجه به طراحی سازنده اشکال متفاوتی دارد.

لنت
لقمه لنت به ۵ نوع تقسیم می‌شود که عبارت است از:

بدون آزبست ارگانیک
سرامیکی
نیمه متالیک
کم متالیک
زینتری
انواع لنت
لنت کفشکی: لنتهای کفشکی در خودروهای قدیمی کاربرد داشتند.
لنت دیسکی، که نسبت به لنتهای کفشکی دارای مزایایی هستند.
فلزی ویرایش
تاریخچه
در گذشته لنت از ترکیب پنبه نسوز و سیمهای مسی و تارهای روی که به‌طور گشاد و شل بافته شده‌اند تشکیل می‌شد. این ترکیب پس از مدتی با رزین توام شده، ترکیبی آمیخته برهم تشکیل دادند که به صورت نوار آماده می‌شد و چون انعطاف‌پذیر بود به هر شعاعی که لازم بود بر روی کفشک به صورت چسبی یا به صورت پرچ قرار داده می‌شد. بعد از آن لنتها از آزبست ساخته می‌شد ولی امروزه استفاده از آزبست ممنوع است.[۱]در گذشته لنت از ترکیب پنبه نسوز و سیمهای مسی و تارهای روی که به‌طور گشاد و شل بافته شده‌اند تشکیل می‌شد. این ترکیب پس از مدتی با رزین توام شده، ترکیبی آمیخته برهم تشکیل دادند که به صورت نوار آماده می‌شد و چون انعطاف‌پذیر بود به هر شعاعی که لازم بود بر روی کفشک به صورت چسبی یا به صورت پرچ قرار داده می‌شد. بعد از آن لنتها از آزبست ساخته می‌شد ولی امروزه استفاده از آزبست ممنوع است.[۱][۲] تولید لنت ترمز کفشکی در ایران در دهه ۱۳۴۰ با تأسیس کارخانه لنت ترمز ایران واقع در کیلومتر ۵ جاده تهران-کرج صورت پذیرفت که اولین تولیدات آن مخصوص کامیون‌ها و اتوبوس و مینی بوس‌های تولیدی شرکت خاور (دایملر بنز)می شد. تولید لنت ترمز دیسکی در ایران در سال ۱۳۶۳ توسط بیژن ایازی و برادران هنربخش در کارخانه لنت ساز واقع در مازندران صورت گرفت که کل خط تولیداین کارخانه توسط صنعتگران ایرانی و فناوری بومی به بهره‌برداری رسید تا نیاز کشور به لنت دیسکی را در سالهای جنگ برآورده نماید.

همچنین میتوانید مطالعه کنید :   پخش فنر لول های شرکت AGU

مواد تشکیل دهنده لنت فلزی
در ساخت بیشتر لنتهای فلزی تعداد ۱۵ تا ۲۰ نوع مواد گوناگون استفاده می‌شود، برخی از این مواد مانند گرافیت نرم هستند و بعضی از آن‌ها مانند پودرهای کربنی سخت هستند.

مواد سازنده پس از مخلوط شدن به صورت پودر به داخل قالب ریخته شده و افزودنی‌هایی به آن اضافه می‌شود، و از سمت دیگر کفشکهای را که شستشو و چربی زدایی شده را چسب می‌زنند. در مرحله بعد لنتی را که شکل اولیه بخود گرفته روی کفشک قرار می‌دهند. سپس پرس پخت انجام می‌گیرد، که در آن لنت تحت فشار ۷۰۰ الی ۸۰۰ بار به کفشک متصل می‌شود.

بعد از اتمام قالب گیری و پرس، سطح لنتها ساب می‌خورد و به ضخامت استاندارد رسانده می‌شود. سپس لنتها وارد کوره با دمای ۳۰۰ درجه سانتیگراد می‌شوند. در نهایت شماره سریال ویژه خودروساز اصلی (OEM) بر روی آن حک می‌شود.

سرامیکی
فیبرهای تکه‌تکه شده کولار به عنوان جایگزین برای آزبست در لنت ترمز سرامیکی استفاده می‌شوند.

ویژگی‌های ظاهری و ساختاری لنت
لنت‌ها با ویژگی‌های ظاهری متفاوتی ساخته می‌شوند. شرکت‌های مختلف با هدف کاهش صدا، بهبود ترمزگیری و سازگاری بهتر با دیسک چرخ تغییراتی را در شکل لنت ایجاد می‌کنند. برخی از عملیاتی که بر روی ساختار و شکل لنت انجام می‌گیرند به شرح زیر می‌باشند.

ایجاد شیار بر روی سطح لنت:

این شیار منفذی را برای فرار گرد لنت و همچنین گازهای تولید شده از آن در هنگام ترمزگیری فراهم می‌کنند. همچنین وجود این شیار موجب بهبود جریان هوا بر روی لنت شده و باعث بهتر خنک شدن لنت می گردد. شیار روی لنت با کمک به کاهش دمای لنت و خروج بهتر گازها احتمال شیشه شدن لنت و از دست رفتن توان ترمزگیری در شرایط سخت را پایین می‌آورد.

پخ کردن حاشیه‌های لنت:

ممکن است کالیپر ترمز نتواند تمام سطح لنت را در هنگام ترمزگیری به دیسک بچسباند و فشار کمتری به حاشیه‌های لنت وارد کند که این مسئله می‌تواند موجب ایجاد صدا در هنگام ترمزگیری شود. این مسئله مخصوصاً زمانی که لنت نو می‌باشد و دارای حاشیه‌های تیز است بیشتر ممکن است اتفاق بیفتد برای مقابله با این مسئله بعضی از لنت‌ها به صورت پخ شده عرضه می گردند. پخ بودن حاشیه‌های لنت همچنین موجب توزیع بهتر فشار و تنش بر روی لنت می گردد.البته بعضی از تولید کنندگان ایرانی با تجربه، با اتکا به دانش و مهارت خود هیچ گونه پخی را روی لقمه لنت لحاظ نمیکنند، از معدود تولید کنندگان ایرانی که بدون خط لنت تولید میکند بعنوان مثال گروه تولیدی وارِن WAREEN رو میتوان نام برد . صفحه‌های فلزی یا غیر فلزی در پشت لنت: نقش این صفحه جذب برخی ارتعاشات و صداهای تولید شده می‌باشد. که عملکرد کم صداتری را برای لنت به ارمغان می‌آورد.

هشدار دهنده اتمام لنت:

بیشتر لنت‌ها دارای یک قطعه از جنس فلز نرم در داخل می‌باشند، زمانی که لنت رو به اتمام می‌باشد و ضخامت آن از حدّ مشخصی کمتر می‌شود، این قطعه فلزی با دیسک درگیر شده و ایجاد صدا می‌کند تا راننده خودرو متوجه اتمام عمر لنت گردد و قبل از آنکه دیسک آسیب ببیند آن را تعویض کند. در خودروهای پیشرفته تر این قطعه با یک سنسور جایگزین می‌شود که زمانی که لنت رو به اتمام است با ارسال سیگنال علامتی را بر روی صفحه نمایشگر خودرو نمایش می‌دهد.

از دست رفتن قابلیت ترمزگیری در هنگام داغ شدن ترمز brake fade
بارها شنیده شده‌است که راننده‌ای پس از ترمز گیری‌های متوالی مخصوصاً در جاده‌های کوهستانی و شرایطی که فشار بیشتری به لنت وارد می‌شود، توان ترمز را از دست داده است و اصطلاحاً گفته می‌شود که لنت خودرو شیشه شده‌است. دلیل این پدیده به شرح زیر می‌باشد: زمانی که به ترمز فشار وارد می‌شود، مثلاً در هنگام مسابقه یا زمانی که خودرو با وزن زیاد از شیب طولانی پایین می‌رود، لنت‌ها و دیسک ترمز به شدت داغ می‌شوند و دمای لنت به حدی می رسد که اجزای آن توانایی جذب گرمای بیشتری را ندارند و لنت خاصیت ترمزگیری و اصطکاک خود را از دست می‌دهد. همچنین با بالا رفتن دمای لنت، رزین‌های استفاده شده در ساختار آن شروع به تبخیر می‌کنند. بخارات ایجاد شده لایه‌ای را بین لنت و دیسک ایجاد می‌کنند که مانع تماس لنت با دیسک می گردند، در این حالت فشار دادن پدال ترمز بی‌فایده بوده و اصطکاکی بین لنت و دیسک ایجاد نمی‌گردد.

تستهای لنت
کلیه تستهای لنت بر اساس استاندارد ۵۸۶ ملی ایران انجام می‌شود. که شامل تست سایش – تست برش – تست چسبندگی – و تست سختی می‌باشد. سختی لنت باید بین ۴۰ الی ۸۰ راکول اس باشد (با راکول سی اشتباه نشود- مثلاً سختی ابزارهای برش از ۷۵ راکول سی به بالا می‌باشد). در صورتی که سختی کم باشد لنت زود خورده می‌شود و در ضمن درجه حرارت آن خیلی سریع بالا می‌رود و اگر درجه سختی زیاد باشد لنت به سرعت آینه شده و همچنین به دیسک و یا کاسه چرخ آسیب وارد می‌کند.

همچنین میتوانید مطالعه کنید :   نماینده و پخش لامپ عقاب کره
 
  
  نظربده مسابقه‌ای است برپایه نظرات، تجربیات و دانش ارزشمند شماست کاری که باید در این مسابقه انجام دهید ، این است که مطالب مختلف را مطالعه کنید و دیدگاه خود را درباره آن موضوع در بخش نظرات در پایین همان مطلب، به اشتراک بگذارید . شما با هر نظری که در سایت به ثبت می‌رسانید، امتیاز می‌گیرید و هر امتیاز دارای کد تخفیف خرید از فروشگاه و هدیه رایگان می باشد .  

  •  
  •  
  • پایان پیام

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت شتابکار

برندهای موجود

پخش محصولات سمن شیمی

برندهای موجود

پخش محصولات گوهر قطعه پارسیان

برندهای موجود

پخش شمع اورجینال رنو

برندهای موجود

پخش واترپمپ پارسیان

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت بتا سرامد

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت مهرتابش

برندهای موجود

هرینگتون

برندهای موجود

شما بگویید چه برند و کالایی نیاز دارید

برندهای موجود

توزیع تسمه ها و کیت های تایم پاورگریپ ، گیتس

برندهای موجود

بازرگانی الماس پور

برندهای موجود

پخش الماس پور

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت اتحاد موتور ( امکو )

برندهای موجود

پخش پمپ بنزین های راویان نور ، دقایق فن

برندهای موجود

پخش لوازم یدکی خودرو چکاد

برندهای موجود

عرضه تسمه دانگیل کره

برندهای موجود

کیت کلاچ ( دیسک و صفحه ) سکو

برندهای موجود

پخش فنر لول های شرکت AGU

برندهای موجود

نماینده و پخش لامپ عقاب کره

برندهای موجود

زمان فنر

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت سامفر

برندهای موجود

پخش کیت کلاچ پراید پی اچ سی والئو آبی (PHC Valeo) ساخت کره

برندهای موجود

اینه کاوج

برندهای موجود

نماینده و پخش لنت های G.S.S

برندهای موجود

پخش انواع جک خودرو مددرویان

برندهای موجود

ایران کاربراتور

برندهای موجود

پخش کمک فنر های کوشاوران KDS

برندهای موجود

مرکز پخش عمده کمک فنر کوشاوران ، kds

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت رادیکال

برندهای موجود

نماینده و پخش محصولات امیرنیا

برندهای موجود

پخش جعبه فرمان های مارپیچ باختر mbc

برندهای موجود

برند بوش bosch و همه چیز درباره ان

برندهای موجود

اکسل روئین صنعت

برندهای موجود

پخش محصولات سوخت اما

برندهای موجود

پخش محصولات گروه کارخانجات لاستیک سازی گیلان

برندهای موجود

پخش ترموستات های باباپارت

برندهای موجود

نماینده و عاملیت توزیع لنت ترمز gss با مهر استاندارد ایران

برندهای موجود

نماینده و پخش کننده شمع KLG

برندهای موجود

سنسور اکسیژن NTK ژاپن

برندهای موجود

اسپری انژکتور و محصولات نگهداری خودرو STP

برندهای موجود

پخش پمپ بنزین خودرو با برند bpco ( بی پی کو )

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ایمن تک پیشرو

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ام دبلیو اچ mwh

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ایران پژوهش

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ارال تک

برندهای موجود

اسپری انژکتور شوی گانک

برندهای موجود

پخش انواع دیسک و صفحه والئو فرانسه

برندهای موجود

گارانتی محصولات عرضه شده

برندهای موجود

شرکت NGK ژاپن

برندهای موجود

بلبرینگ های FAG – بهترین کیفیت و قیمت

برندهای موجود

پخش اسپری انژکتور ام طوسی ( mtoosi )

برندهای موجود

امید فنر

برندهای موجود

پخش کابل های کنترلی خودرو و دستگاه های شیشه بالابر شرکت سبزوار PKC ( پیشرو کابل سبزوار )

برندهای موجود

پخش واترپمپ ایران گداخت

برندهای موجود

تسمه تایگر

برندهای موجود

نماینده و پخش کننده شمع PMQ تحت لیسانس Autolite

برندهای موجود

دیسک و صفحه کلاج لوک المان

برندهای موجود

پخش شمع سوزنی NGK معرفی شمع جی پاور ۷۰۹۲

برندهای موجود

وایرشمع بوجیکورد

برندهای موجود

پخش و فروش لنت پارس

برندهای موجود

پخش محصولات دستگاه های شیشه بالابر شرکت صنعتی ابری

برندهای موجود

پخش قطعات و لوازم جلوبندی خودرو رفیع نیا

برندهای موجود

پخش محصولات جلوبندی لاهیجان

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت همتک

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت مارپیچ باختر MBC

برندهای موجود

پخش محصولات و پمپ بنزین های شرکت مادپارت

 
 انلاین شاپ الماس پور     

دستگاه ها و تجهیزات لازم جهت راه اندازی اتوسرویس تعویض روغنی و آپاراتی

شناسایی شمع NGK تقلبی و اصلی

تشخصیص صدای جعبه فرمان پژو ۴۰۵ و تست نشتی روغن

جعبه فرمان چیست و دقیقا چه کار می کند؟

علت اصلی سفت شدن فرمان هیدرولیک چیست؟

قطع و وصل اتوماتیک پمپ بنزین

نگهداری و سرویس دوره ای خودرو

آشنایی با دسته موتور خودرو

راهنمای خرید لاستیک دولتی به قیمت کارخانه

دستگاه شیشه بالابر خودرو چیست و چه ویژه‌گی هایی دارد ؟

همه چیز درمورد ضدیخ

آموزش خاموش کردن چراغ سرویس در خودروهای داخلی

اکسل خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

7 راه ساده و سریع جهت تشخیص شمع خراب خودرو

نکاتی در مورد نگهداری خودرو

نکات نگهداری خودرو

چگونه از صفحه کلاچ خودرو خود مراقبت کنیم؟

راهنمای خرید جک خودرو و معرفی انواع جک ماشین

از صفر تا صد اسپری انژکتور شور و نحوه استفاده از ان

نکات و توصیه های مهم برای نگهداری انواع خودرو ها

ماهک گیربکس چیست و چگونه عمل می کند؟

چرا ماشین دیر روشن می شود؟

معرفی سوزن انژکتور، علائم خرابی و روش های شستشوی آن

استپر چیست و چه نقشی در خودرو دارد؟

در مورد شمع خودرو چه میدانید ؟

اصول نگهداری از خودرو

عیب یابی سریع خودرو و تعمیر آن

تشخیص نوع خرابی شمع از روی شکل ظاهری شمع

دلیل آب کم کردن خودرو چیست؟

آموزش تصویری نحوه تعویض شمع خودرو پراید – ۲۰۶ – سمند – تیبا – پژو پارس

راهنمای خرید و انتخاب واترپمپ خودرو

مهمترین مشخصه های روغن موتور مناسب برای خودرو

وایر شمع چیست و چه نقشی در خودرو دارد ؟

بررسی علل خاموش شدن ناگهانی خودرو

نشانه هایی که خرابی پمپ بنزین خودرو شما را هشدار می دهد

بهترین روش های کاهش مصرف سوخت خودرو

باور غلط زیاد بودن شتاب خودرو با شمع چند الکترود اما باور صحیح بالا بودن عمر مفید شمع چند الکترود

شستشوی انژکتور

راه اندازی فروشگاه لوازم یدکی خودرو

پمپ روغن یا اویل پمپ چیست و چه وظیفه ای در خودرو دارد؟

همه چیز درباره شمع خودرو

علت چرب شدن شمع خودرو و نحوه رفع آن

نکات بسیار مهم درباره سیل رانندگی و خودرو

روش‌های تست شمع خودرو چگونه است؟

شمع خودرو چیست؟ عیب یابی تصویری شمع خودرو

همه چیز در مورد تسمه تایم و زنجیر تایم

معرفی ۱۵ هشدار برای جلوگیری از خرابی جلوبندی خودرو

دلیل عطسه و صدای انفجار در هواکش

۶ برند برتر شمع خودرو در ایران

نحوه انتخاب و خرید شمع موتور خودرو

تاریخچه شمع

درباره فیلتر بنزین (صافی بنزین خودرو) و نشانه های کثیف بودن آن بخوانید.

تفاوت قطعات اصلی و غیراصلی لوازم یدکی خودرو

تنظیم موتور با دستگاه دیاگ

دلیل قطع و وصل شدن کولر ماشین چیست؟

علائم خرابی سیستم فرمان هیدرولیک خودرو پراید ، پژو ۴۰۵ ،سمند ، پژو ۲۰۶ ،رنو تندر

چرا صدای پمپ بنزین نمیاد؟

استپر موتور چیست و نشانه‌ خرابی استپر موتور خودرو چیست ؟

آموزش نصب رله تقویت کننده شیشه بالابر پراید ، پژو ۴۰۵

معرفی شغل مکانیک خودرو

تفاوت لنت ترمز جلو و عقب خودرو در چیست؟

تفاوت شمع پلاتینیوم و ایریدیوم

نکات نگهداری از گیربکس دستی خودرو

نشتی روغن هیدرولیک

چرا خودروی ما داغ می کند؟

ماهک دنده چیه و چرا خراب میشه؟!

شستشو موتور خودرو ، بشوریم با نشودیم ؟

نحوه تشخیص زمان تعویض صفحه کلاچ خودرو

موقع خرابی ماشین در جاده چیکار کنیم؟ 14 اقدام حیاتی

عواقب تاخیر در تعویض تسمه ها

روش‌های تشخیص رنگ شدگی بدنه خودرو کارکرده چیست؟

وقتی آمپر آب ماشین بالا رفت چه کنیم؟

آیا بلبرینگ ها و رولبرینگ ها مشابه یکدیگر هستند؟

چگونه چراغ چک خودرو را خاموش کنیم؟

نکاتی که در مورد علائم نیم سوز شدن پمپ بنزین باید بدانید!

بلایی که بنزین معمولی سر خودرو‌ می‌آورد

نحوه صحیح آب بندی کردن خودروی صفر

کوئل خودرو و عیب یابی

آیا ماشین دنده اتوماتیک دیسک و صفحه کلاچ دارد؟

هوزینگ دیفرانسیل گیربکس خودرو

۷ مرحله برای شناسایی و تعمیر خودرو خود

۵ دلیل واضح برای تعویض دیسک و صفحه کلاچ خودرو

اهمیت نگهداری ، قطعات یدکی خودرو

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس دستی و اتوماتیک

چگونه شمع خودرو را تمیز کنیم؟

اگر دهانه یا گًپ شمع تنظیم نباشد، چه بلایی سر ماشین می‌آید؟

جعبه فرمان چیست و چه وظیفه‌ای دارد ؟

شایع ترین ایرادات خودرو

نگهداری موتور xu7

دلایل سوختن لامپ چراغهای خودرو و روشهای جلوگیری از آن

شناسایی شمع اکیوم اصلی و تقلبی در بازار

زمان تعویض روغن های ترمز، هیدرولیک و گیربکس

خلافی آنلاین/استعلام خلافی خودرو از طریق اینترنت، پیام کوتاه ، تلفن

علت و علائم خرابی شمع خودرو

مکانیکی به زبان ساده؛ چگونه بدون دانش تخصصی عیب خودرو را کشف کنیم؟

سنسور اکسیژن و عملکرد ان

لیست و جداول عیب یابی سیستم های مختلف خودرو

برداشتن کاتالیزور ماشین و معایب و مزایا

انواع پمپ بنزین خودرو

مراحل تست پمپ بنزین

مشکلات انژکتورها و نحوه بررسی و رفع آنها

واتر پمپ چه نقشی در خودرو دارد؟

اشتباه اکثر رانندگان ایرانی موقع پر کردن باک بنزین

۱۰ دلیل رایج روشن شدن چراغ چک در خودروها

انواع کمک‌فنر و کاربرد آن در خودرو

خودروی هیبریدی چیست و چگونه کار می کند؟/آشنایی با خودروهای هیبریدی موجود در ایران (+جزئیات و عکس)

شیر فرمان یا شیر هیدرولیک چیست و چه وظایفی دارد؟

چرا پیشرانه‌ها ضربه‌ (ناک) می‌زنند

وظیفه پمپ بنزین خودرو + نشانه خرابی پمپ بنزین ماشین

راه اندازی مغازه ی تعویض روغنی | درآمد و معایب تعویض روغنی

عیب یابی استپر موتور

باز کردن و بستن پمپ بنزین ۲۰۶

آشنایی با روغن موتور و روغن سوزی خودرو

اشتباهات رایج مکانیک ها

علت ذوب شدن سر شمع خودرو

علائمی که خبر از خرابی و نیم‌ سوز شدن پمپ بنزین دارند

اطلاعاتی در مورد سیبک فرمان خودرو و کاربرد ان

اموزش تعمیر جلوبندی پراید

نگهداری خودرو نیازمند توجه به چه نکاتی است؟

علت صدای لق لق ، تق تق یا تقه مداوم در جعبه فرمان

تشریح کامل چراغ های اخطار پشت آمپر خودرو

نحوه ی خاموش کردن چراغ آچار(سرویس) پژو۲۰۶ و رانا

اهمیت شستشوی سیستم سوخت رسانی خودرو

با روش صحیح اضافه کردنِ آب رادیاتور آشنا شوید

نشانه های مهم ضعیف شدن لنت ترمز

زمان و دلایل تعویض روغن گیربکس های دستی و دیفرانسیل

بهترین روغن موتور بر اساس استاندارد گرانروی

سیم کلاچ رگلاژ اتوماتیک یا رگلاژ دستی ؟

انتخاب باتری مناسب خودرو

آموزش روش های تعویض کاسه نمد و تعویض دنده

علت نرسیدن برق به پمپ بنزین

استارت خوردن و روشن نشدن ماشین

نحوه ی خاموش کردن چراغ آچار(سرویس) سمند EF7

آموزش کامل تمیز کردن استپر موتور Steper خودرو

علت خروج اب از اگزوز

مراحل راه‌اندازی فروشگاه لوازم یدکی

منشا نشتی مایعات زیر خودرو چیست؟

علائم و تست خرابی پمپ بنزین انواع ماشین

نکاتی ساده جهت خنک تر کردن کولر خودرو

اولین اقدام پس از روشن شدن چراغ چک خودرو چیست؟

فواید تنظیم موتور خودرو چیست ؟

چگونه مصرف سوخت و بنزین خودرو را کاهش دهید

روغن سوزی موتور خودرو

واتر پمپ ماشین و نحوه نگهداری از آن

آموزش تعویض ماهک دنده پژو ۴۰۵ ، سمند ، پژو ۲۰۶ و زانتیا

کمک فنر و عیب یابی کمک فنر خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *