شمع ماشین یکی از مهم‌ترین اجزای خودرو برای کارکرد صحیح اتومبیل محسوب می‌شود. به همین دلیل لازم است تا اطلاعات مختصری در زمینه‌ی عمر مفید شمع خودرو و بهترین زمان تعویض شمع داشته باشید. تعویض به موقع شمع ماشین کمک می‌کند تا عمر مفید موتور و در نتیجه سلامت ماشین شما افزایش پیدا کند. در این مطلب به بررسی نکات تعویض شمع می‌پردازیم.

عمر مفید شمع خودرو چقدر است؟
کارشناسان خودرو در زمینه‌ی عمر مفید شمع خودرو اختلاف نظر دارند. برخی می‌گویند که بهتر است هر 15 هزار کیلومتر سلامت شمع بررسی و تعویض شود. برخی نیز ادعا می‌کنند که شمع‌ها هر 50 هزار کیلومتر یک بار نیاز به تعویض دارند. با بررسی نظرات مختلف و میانگین گرفتن از این اعداد گوناگون می‌توان گفت که هر 30 هزار کیلومتر بهترین زمان تعویض شمع خودرو محسوب می‌شود. عواملی که روی طول عمر شمع ماشین تأثیرگذارند شامل موارد زیر است.

نوع شمع (مسی، پلاتینیومی، ایریدیومی، نیکلی و…): نوع الکترود مصرفی در شمع خودرو تاثیر مستقیمی در کیفیت و عمر مفید محصول دارد. برای مثال شمع های مسی به دلیل خواص حرارتی که دارند در مقابل فرایش مقاومت بیشتری دارند و ممکن است ماندگاری بیشتری داشته باشند.
نوع نگهداری و استفاده از خودرو: برخی نکات در نگهداری از خودرو می تواند در طول عمر شمع موثر باشد، مثل نوع سوخت مصرفی یا بهبود راندمان کار موتور و تعویض به موقع شمع ها و…
کیفیت ساخت و تولید شمع: انتخاب شمع درست و مناسب خودرو و خرید بهترین شمع موجود در بازار از جمله هزینه هایی است که هزینه های جانبی آینده را که حاصل استهلاک خودرو است کاهش می دهد.
کیفیت اجزای داخلی خودرو: کیفیت کویل احتراق و سیستم اشتعال خودرو و سیستم سوخت رسانی آن می تواند بر عمر شمع ها نیز موثر باشد.
به پایان رسیدن عمر مفید شمع خودرو و زمان تعویض شمع ماشین
برای اطمینان بیشتر و پیشگیری از خرابی کامل شمع می‌توانید هر 20 هزار کیلومتر یک بار ماشین خود را به مراکز معتبر برده و سلامت و عمر مفید شمع خودرو را بررسی کنید. البته برخی از شمع‌های بسیار باکیفیت حتی قادرند تا 90 هزار کیلومتر را بدون خرابی سپری کنند. اما تعویض به موقع شمع مزایای زیادی دارد که رانندگان را قانع می‌کند تا پیش از خرابی شمع ماشین اقدام به تعویض آن کنند. در زیر نشانه‌های فیزیکی که به شما می‌گویند زمان تعویض شمع فرا رسیده است مشاهده می‌کنید.

فرسودگی و خرابی کامل شمع
مشاهده‌ی لعاب یا لایه روی چینی شمع
ترک خوردن بخش چینی شمع
تغییر رنگ در چینی
مشاهده‌ی فرسودگی در الکترودها
ذوب شدن الکترود مثبت (الکترود مرکزی)

فواید تعویض شمع خودرو
شمع خودرو از طریق سیستم جرقه زنی سبب اشتعال در ترکیب هوا و سوخت می‌شود که هنگام رانندگی در سرعت بالا این اشتعال میتواند به 15 جرقه در ثانیه هم برسد. با پیشرفت در صنعت شمع‌‌سازی و بروزرسانی مداوم سیستم‌های جدید بازهم برای بهبود در کارایی و عملکرد شمع خودرو باید به صورت منظم نسبت به برسی و تعویض آن اقداماتی صورت بگیرد. از فواید تعویض شمع و وایر میتوان به بهبود در شتاب خودرو و جلوگیری از زدن جرقه اشاره نمود. برای تعویض شمع نیازی به دانش فنی بسیار بالایی نیست و هرشخص میتواند با استفاده از آچار و سوکت عایق که در بسته بندی شمع‌ها تعبیه شده است نسبت به تعویض آن اقدام نماید.

برای برق رسانی بهینه و درست به شمع‌ها از وایر شمع استفاده می‌شود که در محل قرار گیری آن ممکن است با برخی قطعات ماشین و گرمای بسیار زیاد در ارتباط باشد. از این رو این قطعه با گذشت زمان و به مرور فرسوده شده و توانایی برق‌رسانی خود را نسبت به شمع از دست خواهد داد. تعویض این قطعات از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری خواهد کرد و مجددا‌، در نصب و تعویض این قطعات نیاز به ابزار پیشرفته‌ای نیست. آشناییی با انواع شمع خودرو در خرید و انتخاب قطعه مناسب خودرو شما بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

نکاتی برای افزایش طول عمر مفید شمع خودرو
آگاهی از راه های افزایش طول عمر شمع خودرو به شما کمک می‌کند تا نه‌تنها مدت زمان طولانی‌تری از شمع بهره ببرید بلکه با رعایت این موارد از خرابی دیگر قطعات خودرو نیز جلوگیری کنید. در زیر فهرستی از موارد مهم برای افزایش عمر مفید شمع خودرو را می‌خوانید.

خرید شمع با کیفیت: گام اول برای طول عمر بیشتر شمع خرید محصولی با کیفیت و با دوام از مراکز مجاز و معتبر است.
انتخاب شمع مناسب: شمع‌های دارای انواع گوناگونی هستند که هر کدام از ویژگی‌ها و طول عمر متفاوتی برخوردارند. بهتر است شمعی متناسب با مشخصات خودروی خود انتخاب کنید تا میزان بهره‌وری ماشین بالاتر برود.
بهره‌گیری از سوخت مرغوب: از سوخت مطمئن و مناسب برای ماشین استفاده کنید. کیفیت سوخت روی طول عمر شمع ماشین اثر مستقیمی دارد.
خنگ نگه داشتن موتور: زمانی که موتور در حال کار است تمامی قطعات خودرو با یکدیگر در ارتباطند و این ارتباطات و فعالیت‌ها موجب داغ شدن موتور می‌شود. سیستم خنک‌کننده با به جریان انداختن مایع خنک‌کننده از طریق لوله‌های رادیاتور و چرخاندن فن خودرو از این گرمای شدید می‌کاهد تا اجزای ماشین در دمای مناسبی به فعالیت ادامه بدهند. در صورتی که سیستم خنک‌کننده نتواند وظیفه‌ی خود را به خوبی انجام دهد موتور دمای بیش از حدی را تجربه می‌کند که حاصل آن آسیب به شمع ماشین و دیگر اجزای اتوموبیل است.
نشانه‌های زمان تعویض شمع ماشین
در صورتی که در زمان مناسب شمع خودرو را معاینه نکنید یا نسبت به تعویض آن اقدام نکنید کم‌کم نشانه‌هایی را مشاهده خواهید کرد که به شما اعلام می‌کند هنگام تعویض شمع فرا رسیده است. بی توجهی به این نشانه‌ها و عدم تعویض شمع خودرو، ماشین را با خطراتی جدی و هزینه‌های سنگین روبرو خواهد کرد.

همچنین میتوانید مطالعه کنید :   بهترین استراتژی در لوازم یدکی

افزایش مصرف سوخت ماشین
کاهش قدرت پیشران و شتاب خودرو
بد کار کردن و لرزش موتور
تفاوت در استارت خوردن ماشین
روشن بودن چراغ چک
روشن نشدن ماشین

هنگامی که این نشانه‌ها رخ بدهند یکی از موارد مهمی که باید بررسی شود سلامت شمع خودرو است. دقت کنید که اگر یکی از این علائم به‌تنهایی اتفاق بیفتد لزوماً نشانه‌ی خرابی شمع نیست.

مراحل عوض کردن شمع ماشین
اگر شمع ماشین شما مستهلک شده و نیاز به تعویض دارد و به هر دلیلی دسترسی به تکنسین خودرو و مکانیکی ندارید می توانید خود اقدام به تعویض شمع خودرو خود کنید. مراحل تعویض شمع خودرو بسیار ساده است اما نهایت دقت را به کار ببرید تا از آسیب های احتمالی خودداری کنید.

باز کردن شمع:
وایر شمع را از قسمت لاستیکی متصل شده به سر شمع با احتیاط جدا کنید. اگر وایر به راحتی جدا نشد و از ابزار استفاده کردید مراقب ترمینال فلزی وایر باشید که آسیب نبیند. آسیب دیدن وایر و نصب مجدد آن می تواند در روند احتراق ماشین مشکل ساز شود. در ادامه باید کوئل را از شمع جدا کنید، ابتدا برق کوئل را جدا کنید و سپس قسمت روکش دار را با چرخاندن یا عقب و جلو کردن باز کنید و مراقب باشید روکش پلاستیکی آسیب نبیند. در مرحله آخر با احتیاط باید شمع ها را باز کنید و در نهایت دقت این کار را انجام دهید که شیارهای سرسیلندر آسیب نبینند. اگر نیاز به ابزار داشتید از آچار بکس برای این کار استفاده کنید.

نصب شمع جدید:
بعد از خارج کردن شمع های قدیمی نوبت به قرار دادن شمع های جدید میرسد. حین خارج کردن شمع های قدیمی حتما به ترتیب هر شمع دقت داشته باشید و هر یک را علامت گذاری کنید. سلامت شمع های جدید را بررسی کنید که از شمع معیوب استفاده نکنید. و پس از بستن شمع ها مجدد کوئل و وایر شمع را با گریس به حالت قبلی خود برگردانید. اگر بعد از نصب شمع جدید چراغ چک ماشین روشن شد احتمالا در یکی از مراحل اشتباهی پیش آمده و باید به تکنسین خودرو مراجعه کنید.

تعویض شمع خودرو و خرید شمع با کیفیت
با بررسی موارد گوناگون در این مطلب متوجه شدیم که کیفیت شمع نه‌تنها روی عمر مفید شمع خودرو تأثیرگذار است بلکه زمان تعویض شمع را نیز به عقب می‌اندازد. این موضوع هم سبب صرفه‌ی اقتصادی برای شما و هم سبب عملکرد صحیح ماشینتان می‌شود.

خرید قطعات خودرو با کیفیت بالا و ماندگاری طولانی تنها از طریق مراجعه به مراکز مجاز و معتبر ممکن است.

 
  
  نظربده مسابقه‌ای است برپایه نظرات، تجربیات و دانش ارزشمند شماست کاری که باید در این مسابقه انجام دهید ، این است که مطالب مختلف را مطالعه کنید و دیدگاه خود را درباره آن موضوع در بخش نظرات در پایین همان مطلب، به اشتراک بگذارید . شما با هر نظری که در سایت به ثبت می‌رسانید، امتیاز می‌گیرید و هر امتیاز دارای کد تخفیف خرید از فروشگاه و هدیه رایگان می باشد .  
  •  
  •  
  • پایان پیام

برندهای موجود

پخش قطعات و لوازم جلوبندی خودرو رفیع نیا

برندهای موجود

پخش پمپ بنزین های راویان نور ، دقایق فن

برندهای موجود

پخش ترموستات های باباپارت

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت مهرتابش

برندهای موجود

دیسک و صفحه کلاج لوک المان

برندهای موجود

پخش محصولات گروه کارخانجات لاستیک سازی گیلان

برندهای موجود

نماینده و پخش محصولات امیرنیا

برندهای موجود

مرکز پخش عمده کمک فنر کوشاوران ، kds

برندهای موجود

Ngktsq

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ایمن تک پیشرو

برندهای موجود

اسپری انژکتور و محصولات نگهداری خودرو STP

برندهای موجود

اکسل روئین صنعت

برندهای موجود

پخش پمپ بنزین خودرو با برند bpco ( بی پی کو )

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت رادیکال

برندهای موجود

اسپری انژکتور شوی گانک

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ایران پژوهش

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت اتحاد موتور ( امکو )

برندهای موجود

برند بوش bosch و همه چیز درباره ان

برندهای موجود

پخش محصولات سمن شیمی

برندهای موجود

پخش واترپمپ ایران گداخت

برندهای موجود

عرضه تسمه دانگیل کره

برندهای موجود

سنسور اکسیژن NTK ژاپن

برندهای موجود

ایده پارت

برندهای موجود

پخش محصولات گوهر قطعه پارسیان

برندهای موجود

پخش و فروش لنت پارس

برندهای موجود

پخش کابل های کنترلی خودرو و دستگاه های شیشه بالابر شرکت سبزوار PKC ( پیشرو کابل سبزوار )

برندهای موجود

بازرگانی الماس پور

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت بتا سرامد

برندهای موجود

تسمه تایگر

برندهای موجود

هرینگتون

برندهای موجود

پخش محصولات جلوبندی لاهیجان

برندهای موجود

وایرشمع بوجیکورد

برندهای موجود

امید فنر

برندهای موجود

زمان فنر

برندهای موجود

پخش کمک فنر های کوشاوران KDS

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت سامفر

برندهای موجود

نماینده و عاملیت توزیع لنت ترمز gss با مهر استاندارد ایران

برندهای موجود

پخش محصولات سوخت اما

برندهای موجود

ایده نگر

برندهای موجود

اینه پیشگام

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت مارپیچ باختر MBC

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت همتک

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ام دبلیو اچ mwh

برندهای موجود

پخش کیت کلاچ پراید پی اچ سی والئو آبی (PHC Valeo) ساخت کره

برندهای موجود

شما بگویید چه برند و کالایی نیاز دارید

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت شتابکار

برندهای موجود

کیت کلاچ ( دیسک و صفحه ) سکو

برندهای موجود

پخش لوازم یدکی خودرو چکاد

برندهای موجود

پخش الماس پور

برندهای موجود

نماینده و پخش لنت های G.S.S

برندهای موجود

پخش فنر لول های شرکت AGU

برندهای موجود

بلبرینگ های FAG – بهترین کیفیت و قیمت

برندهای موجود

پخش محصولات و پمپ بنزین های شرکت مادپارت

برندهای موجود

گارانتی محصولات عرضه شده

برندهای موجود

نماینده و پخش کننده شمع PMQ تحت لیسانس Autolite

برندهای موجود

نماینده و پخش کننده شمع KLG

برندهای موجود

پخش انواع جک خودرو مددرویان

برندهای موجود

پخش شمع اورجینال رنو

برندهای موجود

توزیع تسمه ها و کیت های تایم پاورگریپ ، گیتس

برندهای موجود

نماینده و پخش لامپ عقاب کره

برندهای موجود

شرکت NGK ژاپن

برندهای موجود

پخش انواع دیسک و صفحه والئو فرانسه

برندهای موجود

پخش اسپری انژکتور ام طوسی ( mtoosi )

برندهای موجود

پخش واترپمپ پارسیان

برندهای موجود

پخش محصولات دستگاه های شیشه بالابر شرکت صنعتی ابری

برندهای موجود

پخش جعبه فرمان های مارپیچ باختر mbc

برندهای موجود

ایران کاربراتور

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ارال تک

برندهای موجود

اینه کاوج

برندهای موجود

پخش شمع سوزنی NGK معرفی شمع جی پاور ۷۰۹۲

 
همچنین میتوانید مطالعه کنید :   خطرات شغل مکانیکی: آشنایی با سختی ها و معایب شغل مکانیک خودرو
 انلاین شاپ الماس پور     

نحوه ی خاموش کردن چراغ آچار(سرویس) سمند EF7

ماهک گیربکس چیست و چگونه عمل می کند؟

علت صدای لق لق ، تق تق یا تقه مداوم در جعبه فرمان

نحوه صحیح آب بندی کردن خودروی صفر

آموزش تعویض ماهک دنده پژو ۴۰۵ ، سمند ، پژو ۲۰۶ و زانتیا

تشخیص نوع خرابی شمع از روی شکل ظاهری شمع

مشکلات انژکتورها و نحوه بررسی و رفع آنها

علت اصلی سفت شدن فرمان هیدرولیک چیست؟

نکات و توصیه های مهم برای نگهداری انواع خودرو ها

واتر پمپ چه نقشی در خودرو دارد؟

آیا ماشین دنده اتوماتیک دیسک و صفحه کلاچ دارد؟

مهمترین مشخصه های روغن موتور مناسب برای خودرو

۷ مرحله برای شناسایی و تعمیر خودرو خود

آشنایی با روغن موتور و روغن سوزی خودرو

مکانیکی به زبان ساده؛ چگونه بدون دانش تخصصی عیب خودرو را کشف کنیم؟

۵ دلیل واضح برای تعویض دیسک و صفحه کلاچ خودرو

۶ برند برتر شمع خودرو در ایران

در مورد شمع خودرو چه میدانید ؟

تفاوت شمع پلاتینیوم و ایریدیوم

چرا خودروی ما داغ می کند؟

علت نرسیدن برق به پمپ بنزین

لیست و جداول عیب یابی سیستم های مختلف خودرو

آموزش نصب رله تقویت کننده شیشه بالابر پراید ، پژو ۴۰۵

ترموستات و مشکلاتش

چگونه از صفحه کلاچ خودرو خود مراقبت کنیم؟

اطلاعاتی در مورد سیبک فرمان خودرو و کاربرد ان

باز کردن و بستن پمپ بنزین ۲۰۶

سنسور اکسیژن و عملکرد ان

شیر فرمان یا شیر هیدرولیک چیست و چه وظایفی دارد؟

چگونه مصرف سوخت و بنزین خودرو را کاهش دهید

آموزش تصویری نحوه تعویض شمع خودرو پراید – ۲۰۶ – سمند – تیبا – پژو پارس

علائم خرابی سیستم فرمان هیدرولیک خودرو پراید ، پژو ۴۰۵ ،سمند ، پژو ۲۰۶ ،رنو تندر

روش‌های تست شمع خودرو چگونه است؟

آموزش کامل تمیز کردن استپر موتور Steper خودرو

استارت خوردن و روشن نشدن ماشین

نگهداری موتور xu7

شناسایی شمع NGK تقلبی و اصلی

شستشو موتور خودرو ، بشوریم با نشودیم ؟

نگهداری و سرویس دوره ای خودرو

تنظیم موتور با دستگاه دیاگ

عیب یابی استپر موتور

علت چرب شدن شمع خودرو و نحوه رفع آن

راهنمای خرید و انتخاب واترپمپ خودرو

علائم خرابی سنسور دریچه گاز + نحوه عیب یابی

عیب یابی سریع خودرو و تعمیر آن

از صفر تا صد اسپری انژکتور شور و نحوه استفاده از ان

جعبه فرمان چیست و چه وظیفه‌ای دارد ؟

نحوه انتخاب و خرید شمع موتور خودرو

درباره فیلتر بنزین (صافی بنزین خودرو) و نشانه های کثیف بودن آن بخوانید.

اهمیت نگهداری ، قطعات یدکی خودرو

اکسل خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

دلیل قطع و وصل شدن کولر ماشین چیست؟

بهترین روش های کاهش مصرف سوخت خودرو

اشتباهات رایج مکانیک ها

وایر شمع چیست و چه نقشی در خودرو دارد ؟

وظیفه پمپ بنزین خودرو + نشانه خرابی پمپ بنزین ماشین

کمک فنر و عیب یابی کمک فنر خودرو

برداشتن کاتالیزور ماشین و معایب و مزایا

روش‌های تشخیص رنگ شدگی بدنه خودرو کارکرده چیست؟

سیم کلاچ رگلاژ اتوماتیک یا رگلاژ دستی ؟

چرا صدای پمپ بنزین نمیاد؟

بلایی که بنزین معمولی سر خودرو‌ می‌آورد

نحوه تشخیص زمان تعویض صفحه کلاچ خودرو

نکاتی در مورد نگهداری خودرو

باتری خراب است یا دینام؟

بررسی دلایل پرش دنده گیربکس اتومات + نحوه رفع مشکل

اشتباه اکثر رانندگان ایرانی موقع پر کردن باک بنزین

شایع ترین ایرادات خودرو

نکات بسیار مهم درباره سیل رانندگی و خودرو

آموزش خاموش کردن چراغ سرویس در خودروهای داخلی

تفاوت قطعات اصلی و غیراصلی لوازم یدکی خودرو

نحوه ی خاموش کردن چراغ آچار(سرویس) پژو۲۰۶ و رانا

بررسی علل خاموش شدن ناگهانی خودرو

هوزینگ دیفرانسیل گیربکس خودرو

شمع خودرو چیست؟ عیب یابی تصویری شمع خودرو

شستشوی انژکتور

نشتی روغن هیدرولیک

علت ذوب شدن سر شمع خودرو

اصول نگهداری از خودرو

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس دستی و اتوماتیک

علائمی که خبر از خرابی و نیم‌ سوز شدن پمپ بنزین دارند

راه اندازی مغازه ی تعویض روغنی | درآمد و معایب تعویض روغنی

جعبه فرمان چیست و دقیقا چه کار می کند؟

موقع خرابی ماشین در جاده چیکار کنیم؟ 14 اقدام حیاتی

معرفی شغل مکانیک خودرو

انواع کمک‌فنر و کاربرد آن در خودرو

دلیل عطسه و صدای انفجار در هواکش

نگهداری خودرو نیازمند توجه به چه نکاتی است؟

خلافی آنلاین/استعلام خلافی خودرو از طریق اینترنت، پیام کوتاه ، تلفن

پمپ روغن یا اویل پمپ چیست و چه وظیفه ای در خودرو دارد؟

انتخاب باتری مناسب خودرو

اولین اقدام پس از روشن شدن چراغ چک خودرو چیست؟

انواع صدای ماشین و علت ان

دلیل آب کم کردن خودرو چیست؟

فواید تنظیم موتور خودرو چیست ؟

استپر موتور چیست و نشانه‌ خرابی استپر موتور خودرو چیست ؟

علت و علائم خرابی شمع خودرو

زمان و دلایل تعویض روغن گیربکس های دستی و دیفرانسیل

نشانه هایی که خرابی پمپ بنزین خودرو شما را هشدار می دهد

اهمیت شستشوی سیستم سوخت رسانی خودرو

آموزش روش های تعویض کاسه نمد و تعویض دنده

چرا وقتی ترمز میکنم ماشین خاموش میشه یا کم جون میشه؟

همه چیز درمورد ضدیخ

ماهک دنده چیه و چرا خراب میشه؟!

دلایل سوختن لامپ چراغهای خودرو و روشهای جلوگیری از آن

نکاتی که در مورد علائم نیم سوز شدن پمپ بنزین باید بدانید!

روغن سوزی موتور خودرو

تشخصیص صدای جعبه فرمان پژو ۴۰۵ و تست نشتی روغن

تست و تعویض پمپ بنزین ماشین

تفاوت لنت ترمز جلو و عقب خودرو در چیست؟

علت کار نکردن فن خودرو و نحوه حل مشکل

مراحل تست پمپ بنزین

علت خروج اب از اگزوز

7 راه ساده و سریع جهت تشخیص شمع خراب خودرو

همه چیز در مورد تسمه تایم و زنجیر تایم

زمان تعویض روغن های ترمز، هیدرولیک و گیربکس

دستگاه شیشه بالابر خودرو چیست و چه ویژه‌گی هایی دارد ؟

آیا بلبرینگ ها و رولبرینگ ها مشابه یکدیگر هستند؟

نشانه های مهم ضعیف شدن لنت ترمز

جلوگیری از دزدی و سرقت خودرو

معرفی سوزن انژکتور، علائم خرابی و روش های شستشوی آن

واتر پمپ ماشین و نحوه نگهداری از آن

از بین بردن خراش‌های روی ماشین

چرا پیشرانه‌ها ضربه‌ (ناک) می‌زنند

باور غلط زیاد بودن شتاب خودرو با شمع چند الکترود اما باور صحیح بالا بودن عمر مفید شمع چند الکترود

علائم و تست خرابی پمپ بنزین انواع ماشین

عواقب تاخیر در تعویض تسمه ها

راهنمای خرید لاستیک دولتی به قیمت کارخانه

نکات نگهداری خودرو

استپر چیست و چه نقشی در خودرو دارد؟

مراحل راه‌اندازی فروشگاه لوازم یدکی

۱۰ دلیل رایج روشن شدن چراغ چک در خودروها

راه اندازی فروشگاه لوازم یدکی خودرو

کوئل خودرو و عیب یابی

اگر دهانه یا گًپ شمع تنظیم نباشد، چه بلایی سر ماشین می‌آید؟

آشنایی با دسته موتور خودرو

نشانه های خرابی ترمز

نکات نگهداری از گیربکس دستی خودرو

چگونه چراغ چک خودرو را خاموش کنیم؟

چگونه شمع خودرو را تمیز کنیم؟

خودروی هیبریدی چیست و چگونه کار می کند؟/آشنایی با خودروهای هیبریدی موجود در ایران (+جزئیات و عکس)

نکاتی ساده جهت خنک تر کردن کولر خودرو

انواع پمپ بنزین خودرو

علت کم جون شدن ماشین

اموزش تعمیر جلوبندی پراید

معرفی ۱۵ هشدار برای جلوگیری از خرابی جلوبندی خودرو

تاریخچه شمع

چرا ماشین دیر روشن می شود؟

منشا نشتی مایعات زیر خودرو چیست؟

قطع و وصل اتوماتیک پمپ بنزین

راهنمای خرید جک خودرو و معرفی انواع جک ماشین

تشریح کامل چراغ های اخطار پشت آمپر خودرو

دستگاه ها و تجهیزات لازم جهت راه اندازی اتوسرویس تعویض روغنی و آپاراتی

همه چیز درباره شمع خودرو

وقتی آمپر آب ماشین بالا رفت چه کنیم؟

کاربرد درب سوپاپ و واشر درب سوپاپ چیست

با روش صحیح اضافه کردنِ آب رادیاتور آشنا شوید

استارت خوردن و علت روشن نشدن ماشین

بهترین روغن موتور بر اساس استاندارد گرانروی

شناسایی شمع اکیوم اصلی و تقلبی در بازار

نحوه خاموش کردن چراغ آچار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *