می توان رادیاتور را قلب سیستم خنک کننده خودرو دانست. این سیستم آب رادیاتور یا مایع خنک کننده را به اطراف سر سیلندر ها و سوپاپ های موتور هدایت می کند تا گرمای آنها گرفته شده و توسط فن های خنک کننده دفع شود.

وظیفه رادیاتور خنک کردن موتور است و اگر رادیاتور وجود نداشته باشد، امکان بالا رفتنِ بیش از حدِ دمای موتور و از کار افتادن آن وجود دارد. برای آنکه رادیاتور به درستی کار کند، به آب و مایع خنک کننده (ضد یخ) نیاز دارد. بنابر این باید در فواصل زمانی معین آب رادیاتور را چک کرده و مایع خنک کننده به آن اضافه کنید تا همیشه آب رادیاتور به میزان کافی باشد.

بخش 1 از 2 : چک کردن آب رادیاتور
وسایل لازم:

تبلیغات

دستکش
حوله یا یک تکه پارچه
مرحله اول: اطمینان حاصل کنید که موتور خنک باشد. پیش از چک کردن آب رادیاتور، باید موتور را خاموش کرده و منتظر بمانید تا دمای رادیاتور تا حدی پایین بیاید که بتوانید به راحتی به آن دست بزنید. توجه داشته باشید که قبل از اینکه درب رایاتور را باز کنید، باید موتور خنک بوده و دمای بسیار پایینی داشته باشد.

نکته: با دست زدن به درب کاپوت می توانید متوجه شوید که آیا موتور به اندازه کافی خنک شده است یا نه. اگر موتور را به تازگی خاموش کرده اید و درب کاپوت هنوز داغ است، باید حدودا نیم ساعت منتظر بمانید تا موتور خنک شود. البته در مناطق سرد، موتور در عرض چند دقیقه خنک خواهد شد.

مرحله دوم: درب کاپوت را باز کنید. پس از اینکه موتور به خوبی خنک شد، درب کاپوت را از داخل خودرو باز کرده و ضامن قفل کاپوت را بکشید. سپس درب کاپوت را کاملا باز کرده و آن را بوسیله میله نگهدارنده درب موتور ثابت کنید.

مرحله سوم: مکان درب رادیاتور را پیدا کنید. درب رادیاتور یک درب تحت فشار است که در قسمت بالای رادیاتور و بخش جلویی موتور قرار دارد.

نکته: در اکثر خودرو های جدید درب رادیاتور با برچسب مشخص شده و معمولا نسبت به درب های دیگرِ موجود در موتور بیضی شکل است. اگر درب رادیاتور خودروی شما با برچسب مشخص نشده است، می توانید به دفترچه راهنمای خودرویتان مراجعه کنید تا مکان آن را پیدا کنید.

همچنین میتوانید مطالعه کنید :   واتر پمپ چه نقشی در خودرو دارد؟

مرحله چهارم: درب رادیاتور را باز کنید. یک حوله و یا یک تکه پارچه را دور درب رادیاتور بپیچید و درب را باز کرده و آن را از روی رادیاتور بردارید.

هشدار: اگر درب رادیاتور داغ است، از باز کردنِ آن خودداری کنید. این سیستم تحت فشار کار می کند و اگر درب رادیاتور را هنگامیکه موتور هنوز داغ است باز کنید، این فشار می تواند باعث ایجاد سوختگی شدید شود.
نکته: در حالیکه درب رادیاتور را می چرخانید، آن را به سمت پایین نیز فشار دهید تا راحت تر باز شود.

مرحله پنجم: سطح مایع داخل رادیاتور را چک کنید. منبع انبساط رادیاتور از جنس شفاف بوده و روی آن درجه بندی هایی برای تعیین سطح مایع رادیاتور وجود خواهد داشت. می توانید از روی این علامت ها میزان مایع خنک کننده موجود در رادیاتور را تشخیص دهید. این مایع از آب مقطر و مایع خنک کننده تشکیل شده است.

بخش 2 از 2 : اضافه کردنِ آب رادیاتور
وسایل لازم:

مایع خنک کننده
آب مقطر
قیف
دستکش
توجه داشته باشید که برای آگاهی از مشخصات مایع خنک کننده ای که باید مورد استفاده قرار دهید، می توانید به دفترچه راهنمای خودرویتان مراجعه کنید.

مرحله اول: منبع انبساط را پیدا کنید. پیش از این که مایعی به رادیاتور اضافه کنید، منبع انبساط را که در کنار رادیاتور قرار گرفته پیدا کنید. اگر آب رادیاتور سر ریز شود، آب اضافه ای که از آن بیرون می زند در این مخزن کوچک که در کنار رادیاتور واقع شده جمع می شود.

نکته: در بیشتر موارد برای منبع انبساط قابلیتی در نظر گرفته می شود تا بتوان مایع خنک کننده جمع شده در آن را به سیستم خنک کننده خودرو بازگرداند، بنابر این بهتر است به جای اینکه آب رادیاتور را مستقیما به خودِ رادیاتور اضافه کنید، آن را داخل منبع انبساط بریزید. با این روش مایعی که اضافه می کنید در صورت وجود فضای خالی وارد سیستم خنک کننده خودرو شده و سر ریز نخواهد شد.
نکته: توجه داشته باشید که اگر سطح آب رادیاتور پایین بوده و منبع انبساط هم پُر باشد، احتمال خراب بودنِ درب رادیاتور و سیستم سر ریز شدن وجود دارد که در اینصورت باید به یک مکانیک مراجعه کنید تا نگاهی به سیستم خنک کننده خودروی شما بیاندازد.

مرحله دوم: مایع خنک کننده را با آب مقطر مخلوط کنید. برای اینکه آب رادیاتور خودروی شما ترکیب درستی داشته باشد، مایع خنک کننده و آب مقطر را با نسبت 50-50 مخلوط کنید. برای این کار می توانید از یک بطری خالی آب رادیاتور استفاده کنید: ابتدا نیمی از بطری را با آب مقطر پر کرده و سپس فضای خالی باقیمانده بطری را با مایع رادیاتور پر کنید.

نکته: توجه داشته باشید که می توانید تا 70 درصد مایع خنک کننده و 30 درصد آب مقطر نیز برای ساختن ترکیبِ آب رادیاتور استفاده کنید، اما در بیشتر مواقع نسبت نصف-نصف کارایی بیشتری دارد.

مرحله سوم: آب رادیاتور را داخل سیستم خنک کننده خودرو بریزید. اگر منبع انبساط وجود دارد، ترکیبی که برای آب رادیاتور ساخته اید را داخل آن بریزید. اگر خودروی شما منبع انبساط ندارد و یا اگر منبع انبساط قابلیت بازگرداندنِ مایع درونش به سیستم خنک کننده خودرو را ندارد، ترکیبی که برای آب رادیاتور ساخته اید را مستقیما داخل خودِ رادیاتور بریزید، فقط دقت کنید که سطح مایع از خطی که نشان دهنده پُر بودن است بالاتر نرود.

هشدار: فراموش نکنید که پس از اضافه کردنِ مایع خنک کننده تازه به رادیاتور و پیش از روشن کردن موتور، درب رادیاتور را ببندید.
مرحله چهارم: موتور خودرو را روشن کنید. دقت کنید که آیا صدایی غیر عادی به گوش می رسد یا خیر. علاوه بر این، عملکرد فن های رادیاتور را نیز چک کنید. اگر صدای دنگ دنگ، جرنگ جرنگ یا فرفر به گوش می رسد، ممکن است فنِ خنک کننده دچار اشکال شده باشد که در اینصورت در کارکرد سیستم خنک کننده خودرو اختلال ایجاد خواهد شد.

مرحله پنجم: اطمینان حاصل کنید که نشتی در سیستم خنک کننده وجود ندارد. چک کنید که لوله ها و شلنگ هایی که مایع خنک کننده در آنها جریان دارد نشتی و یا پیچ خوردگی نداشته باشند. اگر از قبل نشتی در سیستم وجود داشته، با اضافه کردنِ مایع تازه ممکن است بتوانید این نشتی را راحت تر تشخیص دهید.

اگر می خواهید سیستم انتقال قدرت خودروی شما برای مدت زمانِ طولانی عملکردی مناسب داشته و سالم بماند، باید بدانید که وجود آب رادیاتور به میزان کافی در سیستم خنک کننده خودرو تاثیر بسیار زیادی در این موضوع دارد. همانطور که می دانید، اگر سیستم خنک کننده به درستی کار نکند، امکان دارد دمای موتور بیش از حد بالا رفته و آسیب ببیند.

نکته: اگر مشاهده کردید که حتی پس از اضافه کردنِ مایع تازه به سیستم، سطح مایع خنک کننده پایین رفته است، احتمال دارد جایی در سیستم خنک کننده نشتی وجود داشته باشد که توسط شما قابل تشخیص نباشد. در این صورت باید به یک مکانیک متخصص در این زمینه مراجعه کنید تا سیستم خنک کننده خودروی شما را بطور کامل مورد بررسی قرار داده و نشتی آن را برطرف کند.
مواقعی که در هوای گرم رانندگی می کنید و یا چیزی را یدک می کشید، حواستان به مشکلات مربوط به سیستم خنک کننده باشد. همچنین مواقعی که برای مدت طولانی در مسیر سربالایی رانندگی می کنید، زمانیکه تعداد سرنشینان خودرو زیاد بوده و یا وزنِ بارِ موجود در خودرو زیاد باشد، احتمال بالا رفتنِ بیش از حدِ دمای موتور وجود دارد.

همچنین میتوانید مطالعه کنید :   آشنایی با دسته موتور خودرو

رادیاتور خودروی شما در جلوگیری از بالا رفتنِ بیش از حدِ دمای موتور نقشی حیاتی ایفا می کند. پایین بودنِ سطحِ آب رادیاتور می تواند سبب بروز صدمات جدی به موتور خودرو شود. توجه داشته باشید که هزینه چک کردن و اضافه کردنِ آب رادیاتور بسیار کمتر از هزینه تعمیرات موتوری خواهد بود که بر اثر بالا رفتنِ بیش از حدِ دما صدمه دیده است. هر موقع مشاهده کردید که سطح آب رادیاتور پایین آمده است، توصیه می شود در اسرع وقت به آن مایع خنک کننده اضافه کنید.

 
  
  نظربده مسابقه‌ای است برپایه نظرات، تجربیات و دانش ارزشمند شماست کاری که باید در این مسابقه انجام دهید ، این است که مطالب مختلف را مطالعه کنید و دیدگاه خود را درباره آن موضوع در بخش نظرات در پایین همان مطلب، به اشتراک بگذارید . شما با هر نظری که در سایت به ثبت می‌رسانید، امتیاز می‌گیرید و هر امتیاز دارای کد تخفیف خرید از فروشگاه و هدیه رایگان می باشد .  

  •  
  •  
  • پایان پیام

برندهای موجود

پخش محصولات سوخت اما

برندهای موجود

تسمه تایگر

برندهای موجود

پخش کابل های کنترلی خودرو و دستگاه های شیشه بالابر شرکت سبزوار PKC ( پیشرو کابل سبزوار )

برندهای موجود

پخش واترپمپ ایران گداخت

برندهای موجود

اینه کاوج

برندهای موجود

بازرگانی الماس پور

برندهای موجود

اکسل روئین صنعت

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ام دبلیو اچ mwh

برندهای موجود

شرکت NGK ژاپن

برندهای موجود

زمان فنر

برندهای موجود

وایرشمع بوجیکورد

برندهای موجود

پخش فنر لول های شرکت AGU

برندهای موجود

پخش محصولات گروه کارخانجات لاستیک سازی گیلان

برندهای موجود

پخش محصولات گوهر قطعه پارسیان

برندهای موجود

نماینده و پخش لامپ عقاب کره

برندهای موجود

پخش شمع اورجینال رنو

برندهای موجود

پخش کمک فنر های کوشاوران KDS

برندهای موجود

پخش محصولات دستگاه های شیشه بالابر شرکت صنعتی ابری

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت بتا سرامد

برندهای موجود

نماینده و پخش کننده شمع KLG

برندهای موجود

برند بوش bosch و همه چیز درباره ان

برندهای موجود

پخش شمع سوزنی NGK معرفی شمع جی پاور ۷۰۹۲

برندهای موجود

کیت کلاچ ( دیسک و صفحه ) سکو

برندهای موجود

پخش محصولات و پمپ بنزین های شرکت مادپارت

برندهای موجود

پخش پمپ بنزین خودرو با برند bpco ( بی پی کو )

برندهای موجود

سنسور اکسیژن NTK ژاپن

برندهای موجود

پخش کیت کلاچ پراید پی اچ سی والئو آبی (PHC Valeo) ساخت کره

برندهای موجود

نماینده و عاملیت توزیع لنت ترمز gss با مهر استاندارد ایران

برندهای موجود

دیسک و صفحه کلاج لوک المان

برندهای موجود

پخش ترموستات های باباپارت

برندهای موجود

پخش انواع دیسک و صفحه والئو فرانسه

برندهای موجود

مرکز پخش عمده کمک فنر کوشاوران ، kds

برندهای موجود

پخش انواع جک خودرو مددرویان

برندهای موجود

پخش واترپمپ پارسیان

برندهای موجود

ایران کاربراتور

برندهای موجود

امید فنر

برندهای موجود

پخش الماس پور

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ایمن تک پیشرو

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت سامفر

برندهای موجود

اسپری انژکتور و محصولات نگهداری خودرو STP

برندهای موجود

گارانتی محصولات عرضه شده

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت همتک

برندهای موجود

هرینگتون

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت مارپیچ باختر MBC

برندهای موجود

نماینده و پخش لنت های G.S.S

برندهای موجود

توزیع تسمه ها و کیت های تایم پاورگریپ ، گیتس

برندهای موجود

پخش لوازم یدکی خودرو چکاد

برندهای موجود

پخش و فروش لنت پارس

برندهای موجود

پخش محصولات سمن شیمی

برندهای موجود

نماینده و پخش محصولات امیرنیا

برندهای موجود

عرضه تسمه دانگیل کره

برندهای موجود

اسپری انژکتور شوی گانک

برندهای موجود

پخش جعبه فرمان های مارپیچ باختر mbc

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت اتحاد موتور ( امکو )

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ایران پژوهش

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ارال تک

برندهای موجود

پخش محصولات جلوبندی لاهیجان

برندهای موجود

بلبرینگ های FAG – بهترین کیفیت و قیمت

برندهای موجود

پخش پمپ بنزین های راویان نور ، دقایق فن

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت شتابکار

برندهای موجود

نماینده و پخش کننده شمع PMQ تحت لیسانس Autolite

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت رادیکال

برندهای موجود

شما بگویید چه برند و کالایی نیاز دارید

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت مهرتابش

برندهای موجود

پخش اسپری انژکتور ام طوسی ( mtoosi )

برندهای موجود

پخش قطعات و لوازم جلوبندی خودرو رفیع نیا

 
 انلاین شاپ الماس پور     

اولین اقدام پس از روشن شدن چراغ چک خودرو چیست؟

عیب یابی سریع خودرو و تعمیر آن

بلایی که بنزین معمولی سر خودرو‌ می‌آورد

شناسایی شمع NGK تقلبی و اصلی

شناسایی شمع اکیوم اصلی و تقلبی در بازار

نکات و توصیه های مهم برای نگهداری انواع خودرو ها

نکات نگهداری خودرو

دلیل قطع و وصل شدن کولر ماشین چیست؟

علت صدای لق لق ، تق تق یا تقه مداوم در جعبه فرمان

شیر فرمان یا شیر هیدرولیک چیست و چه وظایفی دارد؟

درباره فیلتر بنزین (صافی بنزین خودرو) و نشانه های کثیف بودن آن بخوانید.

آموزش تعویض ماهک دنده پژو ۴۰۵ ، سمند ، پژو ۲۰۶ و زانتیا

مکانیکی به زبان ساده؛ چگونه بدون دانش تخصصی عیب خودرو را کشف کنیم؟

باز کردن و بستن پمپ بنزین ۲۰۶

از صفر تا صد اسپری انژکتور شور و نحوه استفاده از ان

نگهداری و سرویس دوره ای خودرو

عواقب تاخیر در تعویض تسمه ها

معرفی ۱۵ هشدار برای جلوگیری از خرابی جلوبندی خودرو

نکات نگهداری از گیربکس دستی خودرو

۷ مرحله برای شناسایی و تعمیر خودرو خود

روغن سوزی موتور خودرو

تشخیص نوع خرابی شمع از روی شکل ظاهری شمع

مهمترین مشخصه های روغن موتور مناسب برای خودرو

قطع و وصل اتوماتیک پمپ بنزین

بهترین روغن موتور بر اساس استاندارد گرانروی

انتخاب باتری مناسب خودرو

شستشوی انژکتور

نحوه صحیح آب بندی کردن خودروی صفر

سیم کلاچ رگلاژ اتوماتیک یا رگلاژ دستی ؟

چگونه از صفحه کلاچ خودرو خود مراقبت کنیم؟

شمع خودرو چیست؟ عیب یابی تصویری شمع خودرو

اکسل خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

آموزش نصب رله تقویت کننده شیشه بالابر پراید ، پژو ۴۰۵

تنظیم موتور با دستگاه دیاگ

آموزش روش های تعویض کاسه نمد و تعویض دنده

کمک فنر و عیب یابی کمک فنر خودرو

اشتباهات رایج مکانیک ها

شستشو موتور خودرو ، بشوریم با نشودیم ؟

نشانه های مهم ضعیف شدن لنت ترمز

تشریح کامل چراغ های اخطار پشت آمپر خودرو

راه اندازی فروشگاه لوازم یدکی خودرو

زمان تعویض روغن های ترمز، هیدرولیک و گیربکس

نحوه ی خاموش کردن چراغ آچار(سرویس) سمند EF7

موقع خرابی ماشین در جاده چیکار کنیم؟ 14 اقدام حیاتی

وایر شمع چیست و چه نقشی در خودرو دارد ؟

جعبه فرمان چیست و چه وظیفه‌ای دارد ؟

مراحل تست پمپ بنزین

اموزش تعمیر جلوبندی پراید

۵ دلیل واضح برای تعویض دیسک و صفحه کلاچ خودرو

عیب یابی استپر موتور

اصول نگهداری از خودرو

معرفی سوزن انژکتور، علائم خرابی و روش های شستشوی آن

استپر چیست و چه نقشی در خودرو دارد؟

اهمیت شستشوی سیستم سوخت رسانی خودرو

علت ذوب شدن سر شمع خودرو

ماهک گیربکس چیست و چگونه عمل می کند؟

شایع ترین ایرادات خودرو

علت نرسیدن برق به پمپ بنزین

اگر دهانه یا گًپ شمع تنظیم نباشد، چه بلایی سر ماشین می‌آید؟

آموزش خاموش کردن چراغ سرویس در خودروهای داخلی

روش‌های تست شمع خودرو چگونه است؟

دستگاه شیشه بالابر خودرو چیست و چه ویژه‌گی هایی دارد ؟

واتر پمپ ماشین و نحوه نگهداری از آن

نکات بسیار مهم درباره سیل رانندگی و خودرو

هوزینگ دیفرانسیل گیربکس خودرو

معرفی شغل مکانیک خودرو

نگهداری موتور xu7

علت اصلی سفت شدن فرمان هیدرولیک چیست؟

بررسی علل خاموش شدن ناگهانی خودرو

آشنایی با روغن موتور و روغن سوزی خودرو

چرا صدای پمپ بنزین نمیاد؟

وقتی آمپر آب ماشین بالا رفت چه کنیم؟

تفاوت شمع پلاتینیوم و ایریدیوم

همه چیز در مورد تسمه تایم و زنجیر تایم

چرا ماشین دیر روشن می شود؟

نشتی روغن هیدرولیک

ماهک دنده چیه و چرا خراب میشه؟!

چگونه مصرف سوخت و بنزین خودرو را کاهش دهید

روش‌های تشخیص رنگ شدگی بدنه خودرو کارکرده چیست؟

وظیفه پمپ بنزین خودرو + نشانه خرابی پمپ بنزین ماشین

چرا خودروی ما داغ می کند؟

دلیل عطسه و صدای انفجار در هواکش

نکاتی ساده جهت خنک تر کردن کولر خودرو

آیا ماشین دنده اتوماتیک دیسک و صفحه کلاچ دارد؟

آموزش تصویری نحوه تعویض شمع خودرو پراید – ۲۰۶ – سمند – تیبا – پژو پارس

راهنمای خرید لاستیک دولتی به قیمت کارخانه

جعبه فرمان چیست و دقیقا چه کار می کند؟

همه چیز درباره شمع خودرو

علت و علائم خرابی شمع خودرو

دلیل آب کم کردن خودرو چیست؟

سنسور اکسیژن و عملکرد ان

آیا بلبرینگ ها و رولبرینگ ها مشابه یکدیگر هستند؟

۱۰ دلیل رایج روشن شدن چراغ چک در خودروها

دلایل سوختن لامپ چراغهای خودرو و روشهای جلوگیری از آن

باور غلط زیاد بودن شتاب خودرو با شمع چند الکترود اما باور صحیح بالا بودن عمر مفید شمع چند الکترود

برداشتن کاتالیزور ماشین و معایب و مزایا

آشنایی با دسته موتور خودرو

چگونه شمع خودرو را تمیز کنیم؟

تفاوت قطعات اصلی و غیراصلی لوازم یدکی خودرو

نکاتی که در مورد علائم نیم سوز شدن پمپ بنزین باید بدانید!

تفاوت لنت ترمز جلو و عقب خودرو در چیست؟

منشا نشتی مایعات زیر خودرو چیست؟

مشکلات انژکتورها و نحوه بررسی و رفع آنها

اهمیت نگهداری ، قطعات یدکی خودرو

راهنمای خرید جک خودرو و معرفی انواع جک ماشین

راهنمای خرید و انتخاب واترپمپ خودرو

نکاتی در مورد نگهداری خودرو

دستگاه ها و تجهیزات لازم جهت راه اندازی اتوسرویس تعویض روغنی و آپاراتی

بهترین روش های کاهش مصرف سوخت خودرو

همه چیز درمورد ضدیخ

کوئل خودرو و عیب یابی

در مورد شمع خودرو چه میدانید ؟

نشانه هایی که خرابی پمپ بنزین خودرو شما را هشدار می دهد

لیست و جداول عیب یابی سیستم های مختلف خودرو

علائمی که خبر از خرابی و نیم‌ سوز شدن پمپ بنزین دارند

۶ برند برتر شمع خودرو در ایران

7 راه ساده و سریع جهت تشخیص شمع خراب خودرو

با روش صحیح اضافه کردنِ آب رادیاتور آشنا شوید

مراحل راه‌اندازی فروشگاه لوازم یدکی

اطلاعاتی در مورد سیبک فرمان خودرو و کاربرد ان

استپر موتور چیست و نشانه‌ خرابی استپر موتور خودرو چیست ؟

خودروی هیبریدی چیست و چگونه کار می کند؟/آشنایی با خودروهای هیبریدی موجود در ایران (+جزئیات و عکس)

پمپ روغن یا اویل پمپ چیست و چه وظیفه ای در خودرو دارد؟

تاریخچه شمع

نحوه تشخیص زمان تعویض صفحه کلاچ خودرو

نحوه ی خاموش کردن چراغ آچار(سرویس) پژو۲۰۶ و رانا

آموزش کامل تمیز کردن استپر موتور Steper خودرو

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس دستی و اتوماتیک

علائم خرابی سیستم فرمان هیدرولیک خودرو پراید ، پژو ۴۰۵ ،سمند ، پژو ۲۰۶ ،رنو تندر

انواع پمپ بنزین خودرو

علت چرب شدن شمع خودرو و نحوه رفع آن

نحوه انتخاب و خرید شمع موتور خودرو

تشخصیص صدای جعبه فرمان پژو ۴۰۵ و تست نشتی روغن

چگونه چراغ چک خودرو را خاموش کنیم؟

علت خروج اب از اگزوز

انواع کمک‌فنر و کاربرد آن در خودرو

خلافی آنلاین/استعلام خلافی خودرو از طریق اینترنت، پیام کوتاه ، تلفن

واتر پمپ چه نقشی در خودرو دارد؟

اشتباه اکثر رانندگان ایرانی موقع پر کردن باک بنزین

استارت خوردن و روشن نشدن ماشین

نگهداری خودرو نیازمند توجه به چه نکاتی است؟

زمان و دلایل تعویض روغن گیربکس های دستی و دیفرانسیل

راه اندازی مغازه ی تعویض روغنی | درآمد و معایب تعویض روغنی

علائم و تست خرابی پمپ بنزین انواع ماشین

فواید تنظیم موتور خودرو چیست ؟

چرا پیشرانه‌ها ضربه‌ (ناک) می‌زنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *