اصول شستشو موتور ماشین با بخار
شستشو موتور ماشین با بخار برخلاف شستشوی موتورماشین با آب فشارقویی هیچ آسیبی به قطعات موتورخودرو وارد نمی کند و می توان بعد از موتورشویی با بخار از ماشین استفاده کرد اما در موتورشویی با آب باید منتظر ماند تا قطعات ماشین خشک شوند و سپس از ماشین استفاده کرد. یکی دیگر از ویژگی های شستشو موتور ماشین با بخار خاصیت لکه زدایی و سرعت پاک کنندگی چربی و روغن می باشد.

آیا شستن موتور ماشین ضرر دارد؟
در جواب این سوال باید گفت شستن موتور ماشین هیچ ضرری برای موتور خودرو ندارد زیرا هنگامی که چربی و جرم ها روی قطعات خودرو وجود داشته باشد یک لایه نازک را روی قطعات ماشین ایجاد می کند که مانع دفع حرارت از روی موتور ماشین می شود و استهلاک موتور ماشین را بالا می برد.

بطور حتم روسوب های چرب و سیاه رنگ که از مواد نفتی و مشتقات آن تشکیل شده را روی موتور خودرو مشاهده کرده اید که در صورت بروز یک جرقه کوچک بدلیل خاصیت حریق پذیری باعث آتش گرفتن موتور ماشین می شود اما اگر موتور ماشین تمیز باشد برای بهبود عملکرد ماشین مفید است.

انواع روش های شستشو موتور ماشین و معایب و مزایای آن
شستشو موتور ماشین با آب
معمول ترین روش شستشو موتور ماشین استفاده از آب می باشد که اثرات مخربی روی قطعات ماشین دارد. بدلیل رطوبت حاصل از موتورشویی با آب که روی قطعات ایجاد می شود در دراز مدت باعث بوجود آمدن رسوب روی قطعات ماشین می شود. شستشو موتور ماشین با آب برای موتور ماشین نه تنها مفید نیست بلکه مضر است و خرابی قطعات را بهمراه دارد.
شستشو موتور ماشین با نوشابه
استفاده از نوشابه برای موتورشویی باعث پاک شدن جرم و چربی ها از روی قطعات خودرو میشود اما در نهایت رطوبت باقی مانده روی موتور ماشین اثرات سو روی قطعات ماشین دارد و در نهایت باعث خرابی موتور ماشین می شود.
شستشو موتور ماشین با اسپری
یکی از بهترین اسپرهای شستشوی موتورماشین در بازار ایران اسپری موتورشویی بلولزوان (engine degreaser bullsone) می باشد استفاده از این اسپری باعث از بین رفتن لکه های چرب روی قطعات ماشین می شود اما دسترسی کمی دارد.
شستن موتور ماشین با بخار
در شستشو موتور ماشین با کارواش بخار در زمان کمی تمامی چربی ها و گیریس های خشک را از بین میبرد موتورشویی با بخار هیچ آسیبی به قطعات ماشین وارد نمی کند بدلیل اینکه بخار خشک هیچ رطوبتی روی قطعات خودرو بجا نمیگذارد.
نکته: قطعاتی مانند سنسورهای الکتریکی، دلکو ماشین، کویل ماشین، شمع ها، سیستم ترمز ABS و سیستم ترزیق سوخت در شستشو موتور با آب امکان دارد آسیب ببینند.

مقایسه بخارشویی موتور ماشین و شستشوی موتور ماشین با آب
شستشو موتور ماشین با بخار هیچ اثر مخربی روی قطعات ماشین ایجاد نمی کند بدلیل اینکه این روش موتورشویی رطوبتی از خود بجا نمی گذارد. اما موتورشویی با آب رطوبت روی سطح قطعات ایجاد می کند که در دراز مدت باعث خرابی قطعات خودرو می شود. شستشوی موتور ماشین با بخار بدلیل خاصیت لکه زدایی بخار تمامی چربی ها و جرم ها را با بالاترین سرعت از بین میبرد و دسترسی بالای دارد اما شستشوی موتور ماشین با آب فقط یک نقطه را شستشو می دهد و سرعت شستشوی آن پایین است.

نکته: در مقایسه شستشو موتور ماشین با بخار و شستشوی موتور ماشین با اسپری باید گفت شستشو ماشین با بخار دسترسی بالای دارد اما شستشوی موتور ماشین با اسپری فقط یک نقطه را شستشو می دهد.
نحوه شستشو موتور ماشین با بخار و آب
نحوه شستشو موتور ماشین با آب
نحوه شستشو موتور ماشین با آب ابتدا باید موتور ماشین خنگ شود سپس مواد شوینده را به موتور میپاشند و سپس با آب فشارقویی آبپاشی نهایی انجام میگیرد سپس باید منتظر بمانید تا موتور ماشین خشک شود سپس اگر ماشین روشن نشد باید دوباره منتظر بمانید تا موتور ماشین کامل خشک شود سپس استارت بزنید.

شستشوی موتور ماشین با بخار بهمراه ویژگی ها، مزایا و معایب آن
مردم همیشه درین باره بحث می کنند که آیا شستشوی موتور ماشین با بخار امری ضروری برای نگهداری از خودرو است یا خیر. ما همیشه می گوییم موتورشویی لازم هست، اما اجباری نیست. ما مشتریان خود را از مزایا و معایب آن مطلع می کنیم، اما تصمیم برای استفاده یا عدم استفاده از این سرویس به آنها بستگی دارد. برای شستشوی موتور ماشین با بخار یا موتورشویی با بخار، از بخار خشک استفاده می شود که برای اینکه بدانید تفاوت بخار مرطوب با بخار خشک در دیگ بخار چیست؟ می توانیدکلیک کنید.

مزایای شستشوی موتور با بخار
ایمنی
بخارشوی موتور ماشین به طور قابل توجهی بروز حوادث ناشی از آتش سوزی موتور را کاهش می دهد.

طول عمر
شستشوی موتور ماشین با بخار می تواند عمر کلی موتور را افزایش دهد. یک موتور تمیز و به خوبی نگهداری شده در برابر زنگ زدگی و مسدود شدن که ممکن است بر عملکرد و طول عمر یک موتور تأثیر بگذارد و از آن بکاهد، ایمن است.

تشخیص زود هنگام
از طریق فرآیند شستشوی موتور ماشین با بخار، شما می توانید منبع هر گونه نشت مایعات را شناسایی کنید. بیشتر آتش سوزی های موتور به نشتی های تشخیص داده نشده نسبت داده می شود که تشخیص زودهنگام می تواند مانع آن شود. اما چگونه می توان نشت را تشخیص داد اگر گل و کثیفی موتور را پوشانده باشد؟

بهبود ظاهر موتور خودرو
بخارشویی موتور می تواند ظاهر موتور را بهبود بخشد و ارزش آن را برای فروش مجدد بالا ببرد. بعضی افراد معتقدند که تمیز کردن موتور خودرو، تلاشی برای پوشاندن نواقص آن است. ما طور دیگری می اندیشیم. یک موتور ماشین تمیز این پیام را ارسال می کند: این ماشین به خوبی نگهداری شده، دوست داشته شده و محافظت شده است، بنابراین برای یک دوره طولانی تر زیبا و کاربردی خواهد بود.

معایب بخار شویی موتور ماشین
سیستم های کنترل الکترونیکی
اگر شستشوی موتور ماشین با بخار به طور صحیح انجام نشود، می تواند به سیستم کنترل الکترونیکی موتور آسیب برساند. به همین دلیل است که ما به شدت توصیه می کنیم دانش کافی در مورد نحوه انجام شستشوی موتور ماشین با بخار را داشته باشید.

همچنین میتوانید مطالعه کنید :   برداشتن کاتالیزور ماشین و معایب و مزایا

سیستم احتراق
سیستم احتراق خودرو شامل کویل های احتراق، کابل ها و شمع موتور است. تمام این اجزا به آب حساس هستند. در صورتی که این اجزاء در حین شستشوی موتور ماشین با بخار آسیب ببینند، عملکرد و طول عمر خودرو ممکن است تحت تاثیر قرار گیرد. لازم به ذکر است که برای جایگزینی سیستم نیاز به صرف هزینه دارید.

سیستم ورودی هوا
سیستم ورودی هوای خودرو دارای سه قسمت اصلی است: فیلتر هوا، سنسور جریان جرمی، و دریچه گاز. این سیستم عموما نسبت به شستشوی موتور ماشین با بخار مقاوم است. با این حال، استفاده نادرست از بخار فشار بالا می تواند موجب قطع اتصال شبکه داکت ها شود. اگر این اتفاق بیافتد، آب می تواند به موتور برسد و بر عملکرد آن اثر بگذارد.

شستشوی موتور ماشین با بخار دارای مجموعه ای از جوانب مثبت و منفی است. از جوانب مثبت آن می توان به ایمنی، طول عمر، تشخیص زودهنگام و زیبایی اشاره کرد. نکته منفی شستشو با بخار این است که ممکن است سیستم های مختلفی که برای عملکرد و طول عمر خودرو ضروری است را، تحت تأثیر قرار دهد. اگر می خواهید موتور خودرو خود را با بخار شستشو دهید،

کارواش موتور ماشین
موتورشویی با بخار و نحوه انجام بخار شویی موتور
چرا موتورشویی با بخار را انجام بدهیم، در حالی که از داخل آن به راحتی داخل می شود؟ آیا موتورشویی با بخار اتلاف وقت و هزینه نیست؟ این مسئله واقعا به این بستگی دارد که تا چه اندازه از اتومبیل خود استفاده می کنید – و اینکه می خواهید چه مدتی همانطور کار کند که باید. اگر می خواهید طول عمر خودرو خود را تضمین کنید، وقت آن است که به قلب اتومبیل خود –موتور آن – توجه بیشتری نمایید.

به دلیل طبله کردن قطعات فلزی در حین تماس، محصولات جانبی احتراق سوخت و آلاینده ها در روغن، دوده و گریس در طول زمان روی سطوح موتور، بوجود می آید. موتورشویی منظم به شما این امکان را می دهد تا نشتی را در اوایل شناسایی و برطرف کنید و از وقوع آتش سوزی جلوگیری کنید.

این امر چیزی فراتر از این است که ظاهر خودرو خود را حفظ کنید – مسئله ایمنی است. در میان تمام راه هایی که می توانید موتور خود را تمیز کنید، بهترین نتیجه را با استفاده از موتورشویی با بخار به دست خواهید آورد. بخار، که در دمای و زاویه مناسب اعمال شده باشد، در حذف کثیفی هایی که مدت طولانیست بر روی موتور نشسته و عمیقا بین زوایای کوچک نفوذ کرده، قدرتمند عمل می کند.

همچنین موتورشویی، روشی ایمن تر است زیرا باعث آسیب رساندن به جزای حساس موتور مثل سیم ها و سنسورهای الکتریکی نمی شود. و چون شما فقط از بخشی از مقدار آبی استفاده می کنید که معمولا حین شستشوی منظم از آن استفاده می کنید، موتورشویی با بخار یک انتخاب اقتصادی تر نیز می باشد. برای کسب اطلاعات در مورد شستشوی موتور ماشین با بخار بهمراه ویژگی ها، مزایا و معایب آن کلیک کنید.

نحوه موتورشویی با بخار: راهنمای گام به گام
قبل از موتورشویی با بخار، اطمینان حاصل کنید که دستکش، عینک و لباس مناسبی به تن دارید که می توانند از شما در برابر آلوده شدن با گریس و ذراتی که ممکن است حین کار از موتور بیرون بپاشد محافظت کنند. علاوه بر کارواش بخار، شما همچنین به یک برس، دمنده هوا (برای از بین بردن کثیفی های سست)، آب و مواد پاک کننده چربی آلی نیاز دارید.

مرحله 1: تعیین کنید که آیا موتورشویی با بخار لازم است یا خیر؟
موتورشویی با بخار هر سه تا شش ماه ایده آل است تا از نگهداری مناسب قطعات موتور اطمینان حاصل شود و بررسی نشتی آنها صورت می گیرد. شما نمی خواهید دوده و خاک بر عملکرد موتور خودروتان تاثیر بگذارد. تمیز کردن موتور را برای مدت زمان طولانی به تعویق نیاندازید و خطر آسیب دیدگی قطعات موتور را برای ماشین خود ایجاد نکنید.

مرحله 2: موتور خودروی خود را آماده کنید.
توصیه نمی شود که موتور خود را هنگامی که هنوز داغ است شستشو دهید. تماس موتور داغ با ماده ای که درجه حرارت متفاوتی دارد می تواند به سطح و سایر اجزای آن آسیب برساند. بگذارید موتور خودرو حداقل دو ساعت قبل از موتورشویی با بخار خنک شود. در برابر رطوبت از اتصالات و سنسورهای الکتریکی مانند دینام، جعبه فیوز و دیگر مدارهای حساس، با استفاده از فویل پلاستیکی یا آلومینیومی محافظت کنید.

مرحله 3: خاک و ذرات سست را بردارید.
خاک ها و خرده های سست مانند برگ های خشک شده می توانند به موتور خودرو شما راه یابند و باعث ایجاد مشکلاتی شوند. آنها را با استفاده از برس تمیز کنید یا قطعات بزرگتر را با دست بردارید.

مرحله 4: از چربی زدا استفاده کنید.
به طور معمول، گرما و فشار ناشی از کارواش بخار برای سست کردن دوده و کثیفی در بخش های مختلف موتور کافی است. با این حال، اگر قطعاتی وجود دارند که دارای لکه های مقاومی بوده و تمیز کردن آن ها سخت می باشد، برای سست کردن گریس به مقداری کمی بیشتر، می توانید قبل از اعمال بخار استفاده کنید. در اینجا یک راهنمای گام به گام در مورد چگونگی چربی زدایی حین موتورشویی با بخار را مشاهده می کنید.

مرحله 5: از موتورشویی با بخار برای نواحی دارای کثیفی استفاده کنید.
داشتن دستگاه موتورشویی با بخار خوب یک سرمایه گذاری عالی است. این دستگاه باعث می شود موتور ماشین خود را به راحتی و سریع تر تمیز کنید و در بلند مدت موجب صرفه جویی در هزینه های شما می شود. موتورشویی با بخار یک گزینه تمیز کردن ایمن برای موتور ماشین شماست اما باید به درستی انجام شود.

اطمینان حاصل کنید که می دانید چگونه تنظیمات دستگاه را به درستی انجام دهید و در طول فرآیند تمیزکاری آنها را تغییر دهید تا تاثیر مورد نظر و ایده آل را به دست آورید. برای نواحی کثیف، از موتورشویی با بخار استفاده کنید تا مطمئن شوید که دوده و گریس به طور کامل سست و مذاب شده و از سطح موتور شما جدا شده است.

دستگاه های موتورشویی با بخار با نازل های مختلف و تجهیزات و برس هایی که دارای قابلیت های موتورشویی بهتری هستند، عرضه می شوند. برای دستیابی و تمیز کردن نواحی که رسیدن به آنها سخت است یا برای پاک کردن لکه های عمیق و مقاوم از آنها استفاده کنید.

همچنین میتوانید مطالعه کنید :   علت اصلی سفت شدن فرمان هیدرولیک چیست؟

مرحله 6: موتور خودرو را شستشو داده و پاک کنید.
از بخارشوی پرتابل WTS 15 برای شستشوی نهایی استفاده کنید. بگذارید فشار، مواد و کثیفی های باقی مانده را از سطح موتور جدا کند و آنها را از بین ببرد.

بعد از آن با یک دستمال، آب را از سطح موتور پاک کنید و آنرا خشک نمایید. شما همچنین ممکن است پس از موتورشویی با بخار برای محافظت از آنها در برابر خوردگی، انتخاب کنبد که از واکس فلزی برای اعمال بر اجزای فلزی، استفاده کنید.

همچنین محصولاتی هستند که برای حفاظت از شلنگ لاستیکی استفاده میشوند تا طول عمر و دوام آنها را بیشتر کند. شما می توانید تفاوت چشمگیر را بعد از موتورشویی با بخار و قبل از انجام آن ملاحظه کنید.

منبع : استیم پاور

 
  
  نظربده مسابقه‌ای است برپایه نظرات، تجربیات و دانش ارزشمند شماست کاری که باید در این مسابقه انجام دهید ، این است که مطالب مختلف را مطالعه کنید و دیدگاه خود را درباره آن موضوع در بخش نظرات در پایین همان مطلب، به اشتراک بگذارید . شما با هر نظری که در سایت به ثبت می‌رسانید، امتیاز می‌گیرید و هر امتیاز دارای کد تخفیف خرید از فروشگاه و هدیه رایگان می باشد .  
  •  
  •  
  • پایان پیام

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت سامفر

برندهای موجود

هرینگتون

برندهای موجود

پخش و فروش لنت پارس

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت رادیکال

برندهای موجود

پخش کیت کلاچ پراید پی اچ سی والئو آبی (PHC Valeo) ساخت کره

برندهای موجود

بازرگانی الماس پور

برندهای موجود

کیت کلاچ ( دیسک و صفحه ) سکو

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت همتک

برندهای موجود

پخش واترپمپ ایران گداخت

برندهای موجود

پخش جعبه فرمان های مارپیچ باختر mbc

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ایمن تک پیشرو

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ارال تک

برندهای موجود

پخش شمع اورجینال رنو

برندهای موجود

شرکت NGK ژاپن

برندهای موجود

پخش محصولات سوخت اما

برندهای موجود

پخش اسپری انژکتور ام طوسی ( mtoosi )

برندهای موجود

اسپری انژکتور و محصولات نگهداری خودرو STP

برندهای موجود

برند بوش bosch و همه چیز درباره ان

برندهای موجود

پخش محصولات و پمپ بنزین های شرکت مادپارت

برندهای موجود

پخش انواع جک خودرو مددرویان

برندهای موجود

نماینده و پخش محصولات امیرنیا

برندهای موجود

پخش فنر لول های شرکت AGU

برندهای موجود

اسپری انژکتور شوی گانک

برندهای موجود

پخش محصولات گوهر قطعه پارسیان

برندهای موجود

Ngktsq

برندهای موجود

اینه کاوج

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت بتا سرامد

برندهای موجود

اینه پیشگام

برندهای موجود

ایده پارت

برندهای موجود

پخش ترموستات های باباپارت

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت مارپیچ باختر MBC

برندهای موجود

زمان فنر

برندهای موجود

پخش کابل های کنترلی خودرو و دستگاه های شیشه بالابر شرکت سبزوار PKC ( پیشرو کابل سبزوار )

برندهای موجود

نماینده و پخش لنت های G.S.S

برندهای موجود

پخش پمپ بنزین خودرو با برند bpco ( بی پی کو )

برندهای موجود

پخش محصولات جلوبندی لاهیجان

برندهای موجود

نماینده و عاملیت توزیع لنت ترمز gss با مهر استاندارد ایران

برندهای موجود

پخش الماس پور

برندهای موجود

ایده نگر

برندهای موجود

نماینده و پخش کننده شمع KLG

برندهای موجود

سنسور اکسیژن NTK ژاپن

برندهای موجود

نماینده و پخش لامپ عقاب کره

برندهای موجود

پخش قطعات و لوازم جلوبندی خودرو رفیع نیا

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ایران پژوهش

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت شتابکار

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ام دبلیو اچ mwh

برندهای موجود

پخش کمک فنر های کوشاوران KDS

برندهای موجود

دیسک و صفحه کلاج لوک المان

برندهای موجود

پخش محصولات دستگاه های شیشه بالابر شرکت صنعتی ابری

برندهای موجود

مرکز پخش عمده کمک فنر کوشاوران ، kds

برندهای موجود

تسمه تایگر

برندهای موجود

پخش پمپ بنزین های راویان نور ، دقایق فن

برندهای موجود

وایرشمع بوجیکورد

برندهای موجود

عرضه تسمه دانگیل کره

برندهای موجود

شما بگویید چه برند و کالایی نیاز دارید

برندهای موجود

ایران کاربراتور

برندهای موجود

بلبرینگ های FAG – بهترین کیفیت و قیمت

برندهای موجود

پخش شمع سوزنی NGK معرفی شمع جی پاور ۷۰۹۲

برندهای موجود

پخش محصولات گروه کارخانجات لاستیک سازی گیلان

برندهای موجود

پخش انواع دیسک و صفحه والئو فرانسه

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت اتحاد موتور ( امکو )

برندهای موجود

گارانتی محصولات عرضه شده

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت مهرتابش

برندهای موجود

توزیع تسمه ها و کیت های تایم پاورگریپ ، گیتس

برندهای موجود

نماینده و پخش کننده شمع PMQ تحت لیسانس Autolite

برندهای موجود

اکسل روئین صنعت

برندهای موجود

پخش لوازم یدکی خودرو چکاد

برندهای موجود

پخش واترپمپ پارسیان

برندهای موجود

پخش محصولات سمن شیمی

برندهای موجود

امید فنر

 
 انلاین شاپ الماس پور     

شایع ترین ایرادات خودرو

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس دستی و اتوماتیک

استارت خوردن و علت روشن نشدن ماشین

اکسل خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

انواع کمک‌فنر و کاربرد آن در خودرو

آموزش خاموش کردن چراغ سرویس در خودروهای داخلی

علائم و تست خرابی پمپ بنزین انواع ماشین

تفاوت لنت ترمز جلو و عقب خودرو در چیست؟

شیر فرمان یا شیر هیدرولیک چیست و چه وظایفی دارد؟

نحوه ی خاموش کردن چراغ آچار(سرویس) سمند EF7

7 راه ساده و سریع جهت تشخیص شمع خراب خودرو

لیست و جداول عیب یابی سیستم های مختلف خودرو

۷ مرحله برای شناسایی و تعمیر خودرو خود

بهترین روغن موتور بر اساس استاندارد گرانروی

جعبه فرمان چیست و چه وظیفه‌ای دارد ؟

آشنایی با روغن موتور و روغن سوزی خودرو

نکات نگهداری خودرو

موقع خرابی ماشین در جاده چیکار کنیم؟ 14 اقدام حیاتی

جعبه فرمان چیست و دقیقا چه کار می کند؟

علائم خرابی سنسور دریچه گاز + نحوه عیب یابی

علت کار نکردن فن خودرو و نحوه حل مشکل

علت و علائم خرابی شمع خودرو

واتر پمپ چه نقشی در خودرو دارد؟

اهمیت شستشوی سیستم سوخت رسانی خودرو

روش‌های تست شمع خودرو چگونه است؟

ترموستات و مشکلاتش

دلیل عطسه و صدای انفجار در هواکش

نکات نگهداری از گیربکس دستی خودرو

دلیل آب کم کردن خودرو چیست؟

کوئل خودرو و عیب یابی

شستشو موتور خودرو ، بشوریم با نشودیم ؟

نحوه خاموش کردن چراغ آچار

همه چیز درمورد ضدیخ

مراحل راه‌اندازی فروشگاه لوازم یدکی

آموزش کامل تمیز کردن استپر موتور Steper خودرو

همه چیز درباره شمع خودرو

نکات بسیار مهم درباره سیل رانندگی و خودرو

علائم خرابی سیستم فرمان هیدرولیک خودرو پراید ، پژو ۴۰۵ ،سمند ، پژو ۲۰۶ ،رنو تندر

انتخاب باتری مناسب خودرو

اصول نگهداری از خودرو

اطلاعاتی در مورد سیبک فرمان خودرو و کاربرد ان

نکاتی که در مورد علائم نیم سوز شدن پمپ بنزین باید بدانید!

استارت خوردن و روشن نشدن ماشین

همه چیز در مورد تسمه تایم و زنجیر تایم

اشتباه اکثر رانندگان ایرانی موقع پر کردن باک بنزین

چگونه چراغ چک خودرو را خاموش کنیم؟

راهنمای خرید جک خودرو و معرفی انواع جک ماشین

مراحل تست پمپ بنزین

معرفی شغل مکانیک خودرو

زمان و دلایل تعویض روغن گیربکس های دستی و دیفرانسیل

چرا ماشین دیر روشن می شود؟

علت اصلی سفت شدن فرمان هیدرولیک چیست؟

آشنایی با دسته موتور خودرو

نگهداری خودرو نیازمند توجه به چه نکاتی است؟

سیم کلاچ رگلاژ اتوماتیک یا رگلاژ دستی ؟

نشانه های مهم ضعیف شدن لنت ترمز

از صفر تا صد اسپری انژکتور شور و نحوه استفاده از ان

شناسایی شمع اکیوم اصلی و تقلبی در بازار

از بین بردن خراش‌های روی ماشین

نحوه صحیح آب بندی کردن خودروی صفر

درباره فیلتر بنزین (صافی بنزین خودرو) و نشانه های کثیف بودن آن بخوانید.

نگهداری موتور xu7

انواع پمپ بنزین خودرو

علت کم جون شدن ماشین

نکات و توصیه های مهم برای نگهداری انواع خودرو ها

۵ دلیل واضح برای تعویض دیسک و صفحه کلاچ خودرو

نکاتی در مورد نگهداری خودرو

تشریح کامل چراغ های اخطار پشت آمپر خودرو

چرا خودروی ما داغ می کند؟

منشا نشتی مایعات زیر خودرو چیست؟

نشتی روغن هیدرولیک

دلایل سوختن لامپ چراغهای خودرو و روشهای جلوگیری از آن

قطع و وصل اتوماتیک پمپ بنزین

زمان تعویض روغن های ترمز، هیدرولیک و گیربکس

دلیل قطع و وصل شدن کولر ماشین چیست؟

باز کردن و بستن پمپ بنزین ۲۰۶

عیب یابی استپر موتور

علت ذوب شدن سر شمع خودرو

استپر چیست و چه نقشی در خودرو دارد؟

کاربرد درب سوپاپ و واشر درب سوپاپ چیست

علائمی که خبر از خرابی و نیم‌ سوز شدن پمپ بنزین دارند

استپر موتور چیست و نشانه‌ خرابی استپر موتور خودرو چیست ؟

فواید تنظیم موتور خودرو چیست ؟

کمک فنر و عیب یابی کمک فنر خودرو

در مورد شمع خودرو چه میدانید ؟

سنسور اکسیژن و عملکرد ان

وقتی آمپر آب ماشین بالا رفت چه کنیم؟

چرا وقتی ترمز میکنم ماشین خاموش میشه یا کم جون میشه؟

نشانه های خرابی ترمز

بهترین روش های کاهش مصرف سوخت خودرو

علت خروج اب از اگزوز

ماهک گیربکس چیست و چگونه عمل می کند؟

اموزش تعمیر جلوبندی پراید

معرفی سوزن انژکتور، علائم خرابی و روش های شستشوی آن

آموزش تصویری نحوه تعویض شمع خودرو پراید – ۲۰۶ – سمند – تیبا – پژو پارس

اشتباهات رایج مکانیک ها

آیا ماشین دنده اتوماتیک دیسک و صفحه کلاچ دارد؟

آموزش نصب رله تقویت کننده شیشه بالابر پراید ، پژو ۴۰۵

انواع صدای ماشین و علت ان

روغن سوزی موتور خودرو

روش‌های تشخیص رنگ شدگی بدنه خودرو کارکرده چیست؟

چگونه از صفحه کلاچ خودرو خود مراقبت کنیم؟

تشخصیص صدای جعبه فرمان پژو ۴۰۵ و تست نشتی روغن

چگونه مصرف سوخت و بنزین خودرو را کاهش دهید

چرا پیشرانه‌ها ضربه‌ (ناک) می‌زنند

آموزش تعویض ماهک دنده پژو ۴۰۵ ، سمند ، پژو ۲۰۶ و زانتیا

دستگاه ها و تجهیزات لازم جهت راه اندازی اتوسرویس تعویض روغنی و آپاراتی

علت چرب شدن شمع خودرو و نحوه رفع آن

واتر پمپ ماشین و نحوه نگهداری از آن

باتری خراب است یا دینام؟

ماهک دنده چیه و چرا خراب میشه؟!

نشانه هایی که خرابی پمپ بنزین خودرو شما را هشدار می دهد

راهنمای خرید لاستیک دولتی به قیمت کارخانه

تنظیم موتور با دستگاه دیاگ

راه اندازی فروشگاه لوازم یدکی خودرو

معرفی ۱۵ هشدار برای جلوگیری از خرابی جلوبندی خودرو

تفاوت قطعات اصلی و غیراصلی لوازم یدکی خودرو

اولین اقدام پس از روشن شدن چراغ چک خودرو چیست؟

بررسی دلایل پرش دنده گیربکس اتومات + نحوه رفع مشکل

مکانیکی به زبان ساده؛ چگونه بدون دانش تخصصی عیب خودرو را کشف کنیم؟

عواقب تاخیر در تعویض تسمه ها

خلافی آنلاین/استعلام خلافی خودرو از طریق اینترنت، پیام کوتاه ، تلفن

پمپ روغن یا اویل پمپ چیست و چه وظیفه ای در خودرو دارد؟

شستشوی انژکتور

عیب یابی سریع خودرو و تعمیر آن

برداشتن کاتالیزور ماشین و معایب و مزایا

نحوه انتخاب و خرید شمع موتور خودرو

وایر شمع چیست و چه نقشی در خودرو دارد ؟

شمع خودرو چیست؟ عیب یابی تصویری شمع خودرو

مشکلات انژکتورها و نحوه بررسی و رفع آنها

جلوگیری از دزدی و سرقت خودرو

راهنمای خرید و انتخاب واترپمپ خودرو

نحوه تشخیص زمان تعویض صفحه کلاچ خودرو

تاریخچه شمع

باور غلط زیاد بودن شتاب خودرو با شمع چند الکترود اما باور صحیح بالا بودن عمر مفید شمع چند الکترود

تفاوت شمع پلاتینیوم و ایریدیوم

نحوه ی خاموش کردن چراغ آچار(سرویس) پژو۲۰۶ و رانا

دستگاه شیشه بالابر خودرو چیست و چه ویژه‌گی هایی دارد ؟

چرا صدای پمپ بنزین نمیاد؟

شناسایی شمع NGK تقلبی و اصلی

علت صدای لق لق ، تق تق یا تقه مداوم در جعبه فرمان

۱۰ دلیل رایج روشن شدن چراغ چک در خودروها

وظیفه پمپ بنزین خودرو + نشانه خرابی پمپ بنزین ماشین

۶ برند برتر شمع خودرو در ایران

چگونه شمع خودرو را تمیز کنیم؟

تست و تعویض پمپ بنزین ماشین

مهمترین مشخصه های روغن موتور مناسب برای خودرو

تشخیص نوع خرابی شمع از روی شکل ظاهری شمع

راه اندازی مغازه ی تعویض روغنی | درآمد و معایب تعویض روغنی

آموزش روش های تعویض کاسه نمد و تعویض دنده

نکاتی ساده جهت خنک تر کردن کولر خودرو

با روش صحیح اضافه کردنِ آب رادیاتور آشنا شوید

بررسی علل خاموش شدن ناگهانی خودرو

آیا بلبرینگ ها و رولبرینگ ها مشابه یکدیگر هستند؟

خودروی هیبریدی چیست و چگونه کار می کند؟/آشنایی با خودروهای هیبریدی موجود در ایران (+جزئیات و عکس)

بلایی که بنزین معمولی سر خودرو‌ می‌آورد

هوزینگ دیفرانسیل گیربکس خودرو

نگهداری و سرویس دوره ای خودرو

اگر دهانه یا گًپ شمع تنظیم نباشد، چه بلایی سر ماشین می‌آید؟

علت نرسیدن برق به پمپ بنزین

اهمیت نگهداری ، قطعات یدکی خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *