![علت صدای لق لق ، تق تق یا تقه مداوم در جعبه فرمان](http://almaspourco.ir/wp-content/uploads/2024/05/jabefarmonpride.png?v=1715795010)
مجموعه جعبه فرمان خودرو از تعدادی بوش به عنوان نگهدارنده قطعات فلزی کنار هم استفاده میکند که این بوش ها شامل : بوش داخل جعبه. بوش خارج جعبه. بوش کمک فرمان است که باهم بررسی میکنیم.
*شناخت اولیه بوش های فرمان :
مجموعه جعبه فرمان خودرو از تعدادی بوش به عنوان نگهدارنده قطعات فلزی کنار هم استفاده میکند که این بوش ها شامل : بوش داخل جعبه. بوش خارج جعبه. بوش کمک فرمان است که باهم بررسی میکنیم.
بوش داخل جعبه : برای محکم نگه داشتن میل شانه ای درون پوسته جعبه است.
بوش خارج جعبه : برای نقطه اتصال جعبه به رام استفاده میشود و نقش واشر را دارد.
بوش کمک فرمان : برای اتصال کمک به پوسته جعبه بر روی آن است و محکم کننده است.
*انواع بوش فرمان : بوش ها در دو مدل کائوچویی و فلزی هستند که فلزی توسط تراشکار ها ساخته میشود و کائوچوی فابریک است
*نشانه های خرابی بوش فرمان چیست ؟
1- صدای لق لق بسیار کم هنگام عبور از موج های جاده شنیده میشود ( خرابی بوش درون جعبه )
2- صدای تق تق بلند هنگام تکان دادن فرمان در حالت درجا و در زمانی که ماشین خاموش است ( خرابی بوش کمک فرمان )
3- صدای تقه مداوم هنگام تکان خوردن خودرو ( خرابی بوش خارج جعبه )
نکته : بوش های با کیفیت عمر بالایی دارند و برای تعویض بوش کمک و بوش خارج نیاز به باز کردن جعبه نیست.
نکته : بوش درون جعبه همیشه به علت پارگی گردگیر جعبه فرمان است و رسیدن آب به این بوش ها باعث پوسیدن آن ها میشود و برای تعویض هم باید جعبه فرمان خرد شود.
![](http://almaspourco.ir/wp-content/uploads/2024/05/1402-5-28-d6c3cff5-3d7a-4680-bd8d-1f1966810a8e-150x100.webp)
![](http://almaspourco.ir/wp-content/uploads/2024/05/3552_911cb7862c71b3fa2d1c1a279e81c77c-150x127.png)
- پایان پیام
![انلاین شاپ الماس پور]( https://almaspourco.ir/wp-content/uploads/2024/04/IMG_20240412_213007.png )