👨‍🔧 در همه خودروهای رایج، تسمه ای وجود دارد که  قطعاتی از جمله دینام، واترپمپ، کمپرسور کولر و  احتماال فرمان هیدرولیک از آن استفاده میکنند.  چون معمولا این تسمه از بیرون نصب میشود  بنابراین میتوانید آن را از قسمت جلوی موتور  ببینید. البته در خودروهای دیفرانسیل جلو، موتور  اغلب به صورت عرضی نصب میشود. تسمه معمولا  یک نوار مارپیچ است که حول پولی های گوناگون  حرکت میکند. اگر پوسیدگی یا فرسودگی از جمله  ترک، ساییدگی و موارد مشابه به آن در تسمه  مشاهده کردید، باید برای تعویض آن اقدام کنید.  تسمه نیز مانند دیگر قطعات خودرو عمر مفیدی دارد  و باید در زمان معینی عوض شود تا مانع آسیبهای  شدید و جدی به موتور خودرو گردد.

اغلب موتورها یک تسمه تایمینگ یا زمان‌بندی نیز دارندکه از دید پنهان است که میل‌لنگ در قسمت پایین موتور را به سرسیلندر در قسمت بالا وصل می‌کند. این تسمه باز و بسته شدن سوپاپ‌ها را کنترل می‌کند. بسیاری از موتورها از زنجیر تایمینگ به جای تسمه استفاده می‌کنند. تفاوت کلیدی زنجیره تایمینگ در این است که معمولا به تعویض دوره‌ای نیاز ندارد. تسمه تایمینگ معمولا بعد از طی مسافت ۶۰ هزار کیلومتر نیاز به تعویض دارد که البته زمان درست آن را بایددر دفترچه راهنمای خودروتان ملاحظه کنید.

اگر تسمه تایمینگ پاره شود، خودرو خاموش خواهد شد و دیگر قادر نیستید آن را روشن کنید،‌اما در بعضی خودروها بعداز این که تسمه تایمینگ پاره شد، می‌توان دوباره آن را روشن کرد. اما درنظر داشته باشید که به خاطر دینام، زیاد نمی‌توانید رانندگی کنید. بدون دینام، باید به نیروی الکتریکی حاصله از باتری اتکا کنید. با این که تسمه می‌تواند بیش از ۱۶۰ هزار کیلومتر دوام داشته باشد اما باید به صورت دوره‌ای بازرسی شود. اگر می‌خواهید خودتان این کار را انجام دهید، بهتر است دفترچه راهنمای خودرو را مطالعه کنید.

این در بعضی از خودروهای امروزی مانند هیوندای که چهارسیلندر است بعد از شش سال یا ۹۶ هزار کیلومتر و یا بعد از دو سال یا ۲۴ هزار کیلومتر صورت می‌گیرد. فولکس واگن این کار را بعد از ۶۴ هزار کیلومتر توصیه می‌کند اما در بعضی از خودروهای فورد بعد از طی مسافت ۱۶۰ هزار کیلومتر این کار صورت می‌گیرد. هزینه تعویض تسمه دینام در کشورهای مختلف فرق می‌کند که از ۷۵ تا بیش از ۱۵۰ دلار متغیر است. گاهی اوقات ممکن است با شنیدن سیگنال‌های هشدار متوجه شویدکه زمان تعویض تسمه فرارسیده است؛ هنگامی که موتور را روشن کرده و یا شتاب می‌گیرید، صداهای قیژقیژ از تسمه دینام می‌شنوید.

در بعضی از خودروها اگر تسمه تایمینگ پاره شود یا روی پولی رد کند، پیستون‌ها همچنان به سمت بالا و پایین حرکت می‌کنند اما چون زمان‌بندی به هم خورده است، سوپاپ‌ها با پیستون‌ها برخورد کرده و خم می‌شوند. تعویض تسمه‌تایم بسیار مهم است و چون به آسانی قابل رویت نیست باید آن را به تعمیرگاه مجاز ببریدتا نگاه دقیق‌تری بهآن بیندازد. برای زمان تعویض این قطعه توصیه‌های گوناگونی وجود دارد. برای نمونه، تعویض تسمه‌تایمینگ در بعضی از خودروهای شورولت بعد از طی مسافت ۱۶۰ هزار کیلومتر صورت می‌گیرد.

در بعضی از موتورها، تسمه تایمینگ واترپمپ را نیز به حرکت در می‌آورد. بعضی از تعمیرگاه‌ها تعویض هم‌زمان واترپمپ و تسمه را توصیه می‌کنند. این کار قابل توجیه است زیرا اگر واتر پمپ چند ماه بعد از تسمه تایمینگ خراب شود، تعمیرکار مجبور است دوباره نگاهی به موتور بیندازد، قطعات را از هم باز کند و سیستم خنک‌کننده را عوض کند و بابت چند ساعتی که به بررسی این کار می‌پردازد، اجرت قابل توجهی خواهدگرفت. بنابراین اگر می‌خواهید حیران و سرگردان نمانید، به تعویض به موقع تسمه‌ها توجه کنید تا بعدها هزینه بیش‌تری را متحمل نشوید. تسمه تایمینگ یک تسمه الستیکی دندانه‌دار است که به میل‌لنگ اجازه می‌دهد تا دور میل‌سوپاپ بچرخد. یک تسمه تایمینگ گاهی اوقات تسمه سوپاپ نیز نامیده می‌شود. میل‌سوپاپ، سوپاپ‌ها را در یک حرکت هم‌زمان با پیستون‌های موتور باز و بسته می‌کند. اگر تسمه تایمینگ پاره شود، موتور از کار می‌افتد و معمولا باعث آسیب‌های شدید می‌شود.

این است که بازدید منظم تسمه تایم از اهمیت خاصی برخوردار است. اگر تسمه شل شود یا سر بخورد، سوپاپ‌ها در زمان نامناسب باز شده و پیستون‌ها آسیب می‌بینند. در این هنگام معمولا صدای ناهنجاری به گوش می‌رسد و توصیه می‌شود که در این گونه مواقع به سرعت پدال کلاچ را تا انتها فشار دهید تا از ادامه آسیب جلوگیری شود. معمولا تعویض تسمه تایمینگ هر ۶۰ هزار تا ۸۰ هزار کیلومتر صورت می‌گیرد. تسمه تایمینگ یک باند لاستیکی بزرگ است که در بعضی جاها دندانه‌دار شده و اجازه می‌دهد که میل‌لنگ دور میل‌سوپاپ بچرخد. نام تسمه تایمینگ از این قضیه ناشی می‌شود که مسوولیت حرکت هم‌زمان میل لنگ و پیستون‌ها را بر عهده دارد.

اگر تسمه تایمینگ کار باز و بسته نگهداشتن سوپاپ‌ها را در یک ترتیب موازی با میل لنگ نگه ندارد، موتور به طور کلی از کار می‌افتد. همچنین اگر تسمه تایمینگ پاره شود یا سربخورد سبب می‌شود که موتور بلافاصله ازکار بیفتد و حتی آسیب جدی به آن وارد شود. در صورت رخ دادن چنین اتفاقی، آسیب بسیار شدیدی به پیشرانه خواهد رسید ؛ ممکن است پیستون بشکند و سوپاپ‌ها از بین بروند. در این شرایط موتور به هیچ وجه روشن نخواهد شد و خودرو باید تا تعمیرگاه بکسل شود. شکی نیست که هزینه تعویض تسمه تایم از هزینه تعمیر موتور بسیار کم‌تر است، بنابراین عاقلانه است که این قطعه را به طور منظم عوض کنیم و اگر به پایان عمر مفید آن نزدیک می‌شویم، از تغییر ناگهانی دور موتور (مانندمعکوس کشیدن) و کارکرد پیشرانه در دورهای بالا خودداری کنیم.

همچنین میتوانید مطالعه کنید :   اولین اقدام پس از روشن شدن چراغ چک خودرو چیست؟

تسمه مارپیچ

تسمه‌های مارپیچ که به عنوان تسمه دینام نیز شناخته می‌شوند، قدرت را به کمپرسور کولر،‌پمپ هیدرولیک  فرمان، پروانه رادیاتور (در خودروهای با پروانه مکانیکی) و پمپ انژکتور انتقال می‌دهند. اگر تسمه مارپیچی پاره شود، همه قطعات موتور از کار می‌افتند، موتور بیش از حد داغ می‌کند و آسیب می‌بیند. تعمیرکاران به دنبال شیار، ترک‌خوردگی و یا پوسیدگی هستند که نشانگر لزوم تعویض این تسمه است. هنگام روشن شدن موتور در روزهای سرد سال و رانندگی در پیچ‌های تند، اگر صدای قیژ مانندی از موتور شنیدید، هشداری است که به شما اخطار می‌دهد، زمان تعویض تسمه فرا رسیده است. مطالعات نشان‌می‌دهد که تسمه دینام اغلب بین ۶۰ هزار و ۹۰ هزار کیلومتر پیمایش خودرو دچار نقص فنی و توصیه می‌شود که آن را قبل از فرا رسیدن این مسافت عوض کنید.

شیلنگها

شیلنگ‌های خنک‌کننده در موتورهای درون‌سوز شامل شیلنگ‌های رادیاتور در قسمت‌های بالا و پایین و شیلنگ‌های بخاری است. در بعضی از خودروها شیلنگ میان‌بر یا بای‌پس نیز دیده می‌شود. شیلنگ‌ها ارتباط انعطاف‌پذیر برای جریان خنک‌کننده بین موتور، رادیاتور و بلوک بخاری فراهم می‌کنند. در شیلنگ‌ها معمولا ترک‌های ریزی از داخل به وجود می‌آید که می‌تواند سرانجام منجر به پارگی آن و در نتیجه، گرمای بیش از حد موتور شود. توصیه می‌شود شیلنگ‌ها و قطعات مربوط به آن راهر دو سال یک‌بار عوض کنید.

تسمه تایم یا تسمه زنجیری، قسمتی از موتور احتراق داخلی است که زمان‌بندی سوپاپ‌ها را کنترل می‌کند. میل‌سوپاپ، سوپاپ‌ها را در یک حرکت هم‌زمانی با حرکت پیستون‌ها باز وبسته می‌کند. بعضی از موتورها از دنده تایمینگ استفاده می‌کنند. اصطلاح » تسمه تایمینگ « همچنین برای حالت کلی‌تر هر تسمه تخت با دندانه‌های پیچیده نیز استفاده می‌شود. چنین تسمه‌هایی زمانی که بار سنگین در خودرو مد نظر باشد برای انتقال قدرت یا حرکت چرخشی و حرکت خطی نیز استفاده می‌شود.

 
  
  نظربده مسابقه‌ای است برپایه نظرات، تجربیات و دانش ارزشمند شماست کاری که باید در این مسابقه انجام دهید ، این است که مطالب مختلف را مطالعه کنید و دیدگاه خود را درباره آن موضوع در بخش نظرات در پایین همان مطلب، به اشتراک بگذارید . شما با هر نظری که در سایت به ثبت می‌رسانید، امتیاز می‌گیرید و هر امتیاز دارای کد تخفیف خرید از فروشگاه و هدیه رایگان می باشد .  
  •  
  •  
  • پایان پیام

برندهای موجود

مرکز پخش عمده کمک فنر کوشاوران ، kds

برندهای موجود

عرضه تسمه دانگیل کره

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت همتک

برندهای موجود

اسپری انژکتور شوی گانک

برندهای موجود

نماینده و پخش کننده شمع PMQ تحت لیسانس Autolite

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت اتحاد موتور ( امکو )

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت مهرتابش

برندهای موجود

پخش کابل های کنترلی خودرو و دستگاه های شیشه بالابر شرکت سبزوار PKC ( پیشرو کابل سبزوار )

برندهای موجود

پخش انواع جک خودرو مددرویان

برندهای موجود

اینه پیشگام

برندهای موجود

اسپری انژکتور و محصولات نگهداری خودرو STP

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت رادیکال

برندهای موجود

شرکت NGK ژاپن

برندهای موجود

پخش شمع سوزنی NGK معرفی شمع جی پاور ۷۰۹۲

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت مارپیچ باختر MBC

برندهای موجود

پخش اسپری انژکتور ام طوسی ( mtoosi )

برندهای موجود

Ngktsq

برندهای موجود

پخش محصولات و پمپ بنزین های شرکت مادپارت

برندهای موجود

پخش پمپ بنزین خودرو با برند bpco ( بی پی کو )

برندهای موجود

هرینگتون

برندهای موجود

پخش پمپ بنزین های راویان نور ، دقایق فن

برندهای موجود

پخش لوازم یدکی خودرو چکاد

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت سامفر

برندهای موجود

پخش شمع اورجینال رنو

برندهای موجود

توزیع تسمه ها و کیت های تایم پاورگریپ ، گیتس

برندهای موجود

زمان فنر

برندهای موجود

پخش واترپمپ ایران گداخت

برندهای موجود

اینه کاوج

برندهای موجود

نماینده و پخش لنت های G.S.S

برندهای موجود

پخش جعبه فرمان های مارپیچ باختر mbc

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ام دبلیو اچ mwh

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت شتابکار

برندهای موجود

بازرگانی الماس پور

برندهای موجود

بلبرینگ های FAG – بهترین کیفیت و قیمت

برندهای موجود

وایرشمع بوجیکورد

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ارال تک

برندهای موجود

نماینده و عاملیت توزیع لنت ترمز gss با مهر استاندارد ایران

برندهای موجود

پخش فنر لول های شرکت AGU

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ایران پژوهش

برندهای موجود

پخش ترموستات های باباپارت

برندهای موجود

پخش محصولات سمن شیمی

برندهای موجود

ایده نگر

برندهای موجود

ایران کاربراتور

برندهای موجود

پخش الماس پور

برندهای موجود

نماینده و پخش کننده شمع KLG

برندهای موجود

برند بوش bosch و همه چیز درباره ان

برندهای موجود

پخش و فروش لنت پارس

برندهای موجود

پخش محصولات گوهر قطعه پارسیان

برندهای موجود

اکسل روئین صنعت

برندهای موجود

کیت کلاچ ( دیسک و صفحه ) سکو

برندهای موجود

تسمه تایگر

برندهای موجود

پخش کمک فنر های کوشاوران KDS

برندهای موجود

پخش قطعات و لوازم جلوبندی خودرو رفیع نیا

برندهای موجود

پخش محصولات گروه کارخانجات لاستیک سازی گیلان

برندهای موجود

شما بگویید چه برند و کالایی نیاز دارید

برندهای موجود

ایده پارت

برندهای موجود

نماینده و پخش محصولات امیرنیا

برندهای موجود

پخش محصولات جلوبندی لاهیجان

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت بتا سرامد

برندهای موجود

امید فنر

برندهای موجود

سنسور اکسیژن NTK ژاپن

برندهای موجود

پخش محصولات دستگاه های شیشه بالابر شرکت صنعتی ابری

برندهای موجود

پخش انواع دیسک و صفحه والئو فرانسه

برندهای موجود

پخش محصولات سوخت اما

برندهای موجود

گارانتی محصولات عرضه شده

برندهای موجود

نماینده و پخش لامپ عقاب کره

برندهای موجود

پخش واترپمپ پارسیان

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ایمن تک پیشرو

برندهای موجود

دیسک و صفحه کلاج لوک المان

برندهای موجود

پخش کیت کلاچ پراید پی اچ سی والئو آبی (PHC Valeo) ساخت کره

 
همچنین میتوانید مطالعه کنید :   7 راه ساده و سریع جهت تشخیص شمع خراب خودرو
 انلاین شاپ الماس پور     

وظیفه پمپ بنزین خودرو + نشانه خرابی پمپ بنزین ماشین

خودروی هیبریدی چیست و چگونه کار می کند؟/آشنایی با خودروهای هیبریدی موجود در ایران (+جزئیات و عکس)

معرفی ۱۵ هشدار برای جلوگیری از خرابی جلوبندی خودرو

بررسی دلایل پرش دنده گیربکس اتومات + نحوه رفع مشکل

چگونه چراغ چک خودرو را خاموش کنیم؟

نکاتی ساده جهت خنک تر کردن کولر خودرو

شناسایی شمع اکیوم اصلی و تقلبی در بازار

آموزش تصویری نحوه تعویض شمع خودرو پراید – ۲۰۶ – سمند – تیبا – پژو پارس

دلیل آب کم کردن خودرو چیست؟

چگونه از صفحه کلاچ خودرو خود مراقبت کنیم؟

علت صدای لق لق ، تق تق یا تقه مداوم در جعبه فرمان

از صفر تا صد اسپری انژکتور شور و نحوه استفاده از ان

بهترین روش های کاهش مصرف سوخت خودرو

روش‌های تشخیص رنگ شدگی بدنه خودرو کارکرده چیست؟

همه چیز درباره شمع خودرو

علائم خرابی سیستم فرمان هیدرولیک خودرو پراید ، پژو ۴۰۵ ،سمند ، پژو ۲۰۶ ،رنو تندر

انواع صدای ماشین و علت ان

همه چیز در مورد تسمه تایم و زنجیر تایم

باتری خراب است یا دینام؟

چرا پیشرانه‌ها ضربه‌ (ناک) می‌زنند

فواید تنظیم موتور خودرو چیست ؟

روش‌های تست شمع خودرو چگونه است؟

برداشتن کاتالیزور ماشین و معایب و مزایا

جلوگیری از دزدی و سرقت خودرو

آشنایی با روغن موتور و روغن سوزی خودرو

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس دستی و اتوماتیک

تفاوت قطعات اصلی و غیراصلی لوازم یدکی خودرو

دستگاه شیشه بالابر خودرو چیست و چه ویژه‌گی هایی دارد ؟

نحوه ی خاموش کردن چراغ آچار(سرویس) سمند EF7

۵ دلیل واضح برای تعویض دیسک و صفحه کلاچ خودرو

انواع کمک‌فنر و کاربرد آن در خودرو

انواع پمپ بنزین خودرو

چرا خودروی ما داغ می کند؟

نگهداری موتور xu7

باز کردن و بستن پمپ بنزین ۲۰۶

علت کار نکردن فن خودرو و نحوه حل مشکل

علت خروج اب از اگزوز

۶ برند برتر شمع خودرو در ایران

دستگاه ها و تجهیزات لازم جهت راه اندازی اتوسرویس تعویض روغنی و آپاراتی

روغن سوزی موتور خودرو

زمان و دلایل تعویض روغن گیربکس های دستی و دیفرانسیل

زمان تعویض روغن های ترمز، هیدرولیک و گیربکس

اگر دهانه یا گًپ شمع تنظیم نباشد، چه بلایی سر ماشین می‌آید؟

نشانه هایی که خرابی پمپ بنزین خودرو شما را هشدار می دهد

در مورد شمع خودرو چه میدانید ؟

نکات نگهداری خودرو

نکات و توصیه های مهم برای نگهداری انواع خودرو ها

چرا وقتی ترمز میکنم ماشین خاموش میشه یا کم جون میشه؟

درباره فیلتر بنزین (صافی بنزین خودرو) و نشانه های کثیف بودن آن بخوانید.

موقع خرابی ماشین در جاده چیکار کنیم؟ 14 اقدام حیاتی

آموزش تعویض ماهک دنده پژو ۴۰۵ ، سمند ، پژو ۲۰۶ و زانتیا

آیا ماشین دنده اتوماتیک دیسک و صفحه کلاچ دارد؟

لیست و جداول عیب یابی سیستم های مختلف خودرو

۱۰ دلیل رایج روشن شدن چراغ چک در خودروها

شناسایی شمع NGK تقلبی و اصلی

از بین بردن خراش‌های روی ماشین

علت ذوب شدن سر شمع خودرو

اولین اقدام پس از روشن شدن چراغ چک خودرو چیست؟

استپر موتور چیست و نشانه‌ خرابی استپر موتور خودرو چیست ؟

شیر فرمان یا شیر هیدرولیک چیست و چه وظایفی دارد؟

استارت خوردن و روشن نشدن ماشین

شمع خودرو چیست؟ عیب یابی تصویری شمع خودرو

عیب یابی سریع خودرو و تعمیر آن

انتخاب باتری مناسب خودرو

جعبه فرمان چیست و دقیقا چه کار می کند؟

نکات بسیار مهم درباره سیل رانندگی و خودرو

آموزش نصب رله تقویت کننده شیشه بالابر پراید ، پژو ۴۰۵

چرا صدای پمپ بنزین نمیاد؟

شایع ترین ایرادات خودرو

خلافی آنلاین/استعلام خلافی خودرو از طریق اینترنت، پیام کوتاه ، تلفن

آموزش روش های تعویض کاسه نمد و تعویض دنده

نکاتی در مورد نگهداری خودرو

چگونه مصرف سوخت و بنزین خودرو را کاهش دهید

عواقب تاخیر در تعویض تسمه ها

اهمیت شستشوی سیستم سوخت رسانی خودرو

نحوه انتخاب و خرید شمع موتور خودرو

نکات نگهداری از گیربکس دستی خودرو

راهنمای خرید و انتخاب واترپمپ خودرو

مراحل راه‌اندازی فروشگاه لوازم یدکی

بهترین روغن موتور بر اساس استاندارد گرانروی

معرفی شغل مکانیک خودرو

شستشو موتور خودرو ، بشوریم با نشودیم ؟

نحوه صحیح آب بندی کردن خودروی صفر

نگهداری خودرو نیازمند توجه به چه نکاتی است؟

همه چیز درمورد ضدیخ

علائم و تست خرابی پمپ بنزین انواع ماشین

اشتباهات رایج مکانیک ها

کمک فنر و عیب یابی کمک فنر خودرو

کاربرد درب سوپاپ و واشر درب سوپاپ چیست

تست و تعویض پمپ بنزین ماشین

جعبه فرمان چیست و چه وظیفه‌ای دارد ؟

بررسی علل خاموش شدن ناگهانی خودرو

وایر شمع چیست و چه نقشی در خودرو دارد ؟

آیا بلبرینگ ها و رولبرینگ ها مشابه یکدیگر هستند؟

استارت خوردن و علت روشن نشدن ماشین

نحوه خاموش کردن چراغ آچار

بلایی که بنزین معمولی سر خودرو‌ می‌آورد

راه اندازی مغازه ی تعویض روغنی | درآمد و معایب تعویض روغنی

نشانه های مهم ضعیف شدن لنت ترمز

۷ مرحله برای شناسایی و تعمیر خودرو خود

نشتی روغن هیدرولیک

با روش صحیح اضافه کردنِ آب رادیاتور آشنا شوید

منشا نشتی مایعات زیر خودرو چیست؟

نحوه ی خاموش کردن چراغ آچار(سرویس) پژو۲۰۶ و رانا

علت نرسیدن برق به پمپ بنزین

نگهداری و سرویس دوره ای خودرو

آموزش خاموش کردن چراغ سرویس در خودروهای داخلی

مشکلات انژکتورها و نحوه بررسی و رفع آنها

شستشوی انژکتور

باور غلط زیاد بودن شتاب خودرو با شمع چند الکترود اما باور صحیح بالا بودن عمر مفید شمع چند الکترود

مکانیکی به زبان ساده؛ چگونه بدون دانش تخصصی عیب خودرو را کشف کنیم؟

اطلاعاتی در مورد سیبک فرمان خودرو و کاربرد ان

تاریخچه شمع

هوزینگ دیفرانسیل گیربکس خودرو

مراحل تست پمپ بنزین

تفاوت لنت ترمز جلو و عقب خودرو در چیست؟

نشانه های خرابی ترمز

علائمی که خبر از خرابی و نیم‌ سوز شدن پمپ بنزین دارند

دلیل قطع و وصل شدن کولر ماشین چیست؟

کوئل خودرو و عیب یابی

تشخصیص صدای جعبه فرمان پژو ۴۰۵ و تست نشتی روغن

پمپ روغن یا اویل پمپ چیست و چه وظیفه ای در خودرو دارد؟

اصول نگهداری از خودرو

راه اندازی فروشگاه لوازم یدکی خودرو

راهنمای خرید لاستیک دولتی به قیمت کارخانه

استپر چیست و چه نقشی در خودرو دارد؟

عیب یابی استپر موتور

چرا ماشین دیر روشن می شود؟

نکاتی که در مورد علائم نیم سوز شدن پمپ بنزین باید بدانید!

ماهک دنده چیه و چرا خراب میشه؟!

تنظیم موتور با دستگاه دیاگ

اشتباه اکثر رانندگان ایرانی موقع پر کردن باک بنزین

تشریح کامل چراغ های اخطار پشت آمپر خودرو

ماهک گیربکس چیست و چگونه عمل می کند؟

واتر پمپ ماشین و نحوه نگهداری از آن

دلیل عطسه و صدای انفجار در هواکش

اهمیت نگهداری ، قطعات یدکی خودرو

راهنمای خرید جک خودرو و معرفی انواع جک ماشین

سنسور اکسیژن و عملکرد ان

وقتی آمپر آب ماشین بالا رفت چه کنیم؟

قطع و وصل اتوماتیک پمپ بنزین

7 راه ساده و سریع جهت تشخیص شمع خراب خودرو

دلایل سوختن لامپ چراغهای خودرو و روشهای جلوگیری از آن

علت چرب شدن شمع خودرو و نحوه رفع آن

ترموستات و مشکلاتش

علت و علائم خرابی شمع خودرو

علت اصلی سفت شدن فرمان هیدرولیک چیست؟

نحوه تشخیص زمان تعویض صفحه کلاچ خودرو

علائم خرابی سنسور دریچه گاز + نحوه عیب یابی

سیم کلاچ رگلاژ اتوماتیک یا رگلاژ دستی ؟

اکسل خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

تشخیص نوع خرابی شمع از روی شکل ظاهری شمع

اموزش تعمیر جلوبندی پراید

آموزش کامل تمیز کردن استپر موتور Steper خودرو

معرفی سوزن انژکتور، علائم خرابی و روش های شستشوی آن

مهمترین مشخصه های روغن موتور مناسب برای خودرو

چگونه شمع خودرو را تمیز کنیم؟

تفاوت شمع پلاتینیوم و ایریدیوم

واتر پمپ چه نقشی در خودرو دارد؟

علت کم جون شدن ماشین

آشنایی با دسته موتور خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *