عیب رفع عیب علتهای احتمالی
استارت موتور را نمی چرخاند
(نور چراغ جلو کم است.)
باطری را شارژ کنید، سیستم شارژ را کنترل نمایید. باطری ضعیف است.
باطری راتعویض نمایید. باطری معیوب است.
پست های باطری را تمیز یا تعویض نمایید. اتصال برق باطری و موتور استارت را محکم کنید. کابل های باطری خورده و زنگ زده، یا اتصالها شل است.
استارت موتور را نمی چرخاند.
(نور چراغ جلو خوب است.)
تعویض نمایید. سولونوئید استارت معیوب است.
جا شیار دنده استارت را تمیز نمایید. بندیکس کثیف و یا معیوب است.
تعمیر و یا تعویض نمایید. استارت معیوب است.
تعویض نمایید. سوئیج استارت معیوب است.
موتور آرام می چرخد ولی روشن نمی شود. باطری را شارژ کنید، سیستم شارژ را کنترل کنید. باطری ضعیف است.
تعویض نمایید. باطری معیوب است.
پست های باطری را تمیز و یا عوض کنید. اتصال های استارت را محکم کنید. کابل های باطری خراب، یا اتصال ها شل است.
تمیز و یا تعویض نمایید. اتصال بدنه موتور خوب نیست
تعمیر و یا تعویض نمایید. استارت خراب است
فیلتر و روغن موتور را تعویض نمایید. روغن داخل موتور سفت است.
گردش موتور عادی است ولی روشن نمی شود. جرقه سر شمع ها کنترل کنید. خرابی سیستم جرقه.
خروجی کوئل را کنترل کنید جرقه سر شمع مشاهده نمی شود.

شکستگی در دلکو و چکش برق را بررسی کنید و از نظر نداشتن رطوبت مطمئن شوید، هنگامی که جرقه ای از سر سیم کوئل به دلکو مشاهده نشد اتصال های مدارجرقه و پلاتین را کنترل کنید.اگر سرشمع ها برق وجود دارد، عیب مربوط به سوخت است.

فیلتر هوا را بردارید و عمل ساسات را بررسی کنید، اگر لازم باشد با فشار آرام انگشت آن را کمک کنید. روغن زدن به محور دریچه کاربراتور ممکن است کمک کند. اتصال بنزین از کاربراتور را شل کرده استارت بزنید و پمپ شدن بنزین را بررسی کنید.

جرقه سر شمع مشاهده می شود.

به داخل کاربراتور نگاه کنید گاز بدهید. رطوبت یا خشکی آن را تماشا کنید، اگر خشک بود مسیر پمپ شتاب دهنده را تمیز کنید، درصورتیکه مرطوب باشد شمعها را درآورده و پس از تمیز کردن آنها را از لحاظ فاصله تنظیم کنید.

در صورتی که بنزین به کاربراتور می رسد.
بنزین داخل باک را کنترل کنید ممکن است بنزین نداشته باشد و درجه اشتباه نشان می دهد. بنزین به کاربراتور نمی رسد.
اتصال بدنه موتور پمپ بنزین را چک کنید و به پمپ تقه بزنید، اگر شروع به پمپ کردن بنزین کرد، پمپ را سوار کنید. اگر پمپ بنزین الکتریکی باشد.

در صورتیکه کار نکرد به متخصص رجوع کنید. مطمئن شوید که مسیر از مخزن بنزین تا پمپ بنزین باز است، سر پمپ را بردارید و فیلتر پمپ را تمیز کنید و مطمئن شوید موقعی که سر پمپ را دوباره بستید محکم است و راه نفوذ هوا بسته شده است. لوله ها را از نظر نشت هوا کنترل کنید و در صورتیکه عیبی پیدا نکردید باید با متخصص مشورت کنید.

در صورتی که پمپ مکانیکی باشد.
جرقه پس می زند، در داخل کاربراتور صدا ایجاد می کند.

کنترل و دوباره تنظیم کنید. دلکو نامیزان است.
کاملا خشک نموده و ترتیب جرقه را کنترل کنید. در دلکو و نقطه های اتصال مرطوب است.
موتور روشن شده ولی دوباره خاموش می شود. به قسمت ” گردش موتور عادی ولی روشن نمی شود.”. رجوع کنید با تکیه بر مسئله ساسات جرقه و شمع ها. خرابی در سیستم بنزین و یا سیستم جرقه است.
در دور آرام موقعی که موتور سرد است خاموش می شود. تنظیم کنید. پیچ گاز احتیاج به تنظیم دارد.
فیلتر هوا را بردارید و کار ساسات را کنترل کنید. ساسات درست کار نمی کند.
هنگامی که موتور گرم است در دور آرام موتور خاموش می شود. در صورتیکه امکان داشته باشد پیچ گاز را زیاد کنید. دور آرام در دور کمی است.
اگر ممکن است سوخت دور آرام را تنظیم کنید. مخلوط بنزین و هوای دور آرام تنظیم نیست.
تمیز کنید. پیچ هوا میزان نیست.
عمل ساسات را کنترل کنید. ساسات گیر کرده است.
پلاتین را تنظیم کنید و در صورتیکه فرسوده باشد، تعویض نمایید. پلاتین درست تنظیم نیست و یا خال زده است.
سطح شناور را به مقدار مشخص شده تنظیم کنید. والوهای سوزنی را تمیز کنید. کاربراتور خفه کار می کند.
اتصالهای کاربراتور به منیفولد را محکم کنید. لوله مکش منیفولد را کنترل نمایید. نشتی در لوله مکش (لوله منیفولد)
دور آرام موتور (سلو) نرم نیست. سرعت سوخت دور آرام را به مقدار مشخص تنظیم کنید. مخلوط هوا و بنزین تنظیم نیست.
پلاتین را عوض ، تمیز و یا تنظیم کنید. پلاتین خال زده، کثیف و یا درست تنظیم نشده است.
فاصله دهانه شمعها را تنظیم نمایید. شمعها کثیف و یا نامیزان است.
تنظیم کنید. دلکو میزان نیست.
اتصالهای کاربراتور را به منیفولد محکم کنید. نشتی در لوله مکش (لوله منیفولد)
فیلرگیری کنید. فاصله ساق سوپاپها و چکشی ها میزان نیست.
شتاب اتومبیل کم است.

تنظیم کنید. تنظیم دلکو صحیح نیست.
پیچها را محکم کنید و در صورتیکه واشر خراب شده باشد، تعویض نمایید. در لوله مکش نشتی وجود دارد
سوراخها و والوهای سوزنی را تمیز کنید. سوخت کافی نیست.
مطمئن شوید که تمام گاز داخل اتومبیل برابر تمام گاز کاربراتور است، در صورتی که لازم باشد تنظیم کنید. بازوهای اهرمهای گاز میزان نیست.

قطعات فرسوده و یا خراب شده را تعویض نمایید. دلکو را طبق مشخصات موتور تنظیم کنید، گرفتگی داخل لوله آوانس مکش را برطرف نمایید واتصالات را محکم کنید.

آوانس اتوماتیک دلکو صحیح نیست.
موتور ریپ می زند. تمیز کنید و یا تعویض نمایید. شمع ها خراب شده است.
مدار جرقه، چکش برق و وایرهای سیستم جرقه را بررسی کنید تا مطمئن شوید که تمام قطعات سیستم خشک و تمیز است. مدار جرقه خراب است.
تمام قطعات متصل به منیفولد را محکم کنید. در لوله های تنفسی نشتی است.
در صورتیکه لازم باشد تمیز کنید. بنزین کافی نیست و یا با آب مخلوط شده است.
سوزن شناور را تمیز کنید. سطح شناور را کنترل کنید. خفه کردن کاربراتور.
اگزوز را تعمیر کنید. سیستم اگزوز گرفته است.
موتور دارای قدرت کمی است تنظیم کنید. دلکو تنظیم نیست.
تعمیر ویا تنظیم نمایید. آوانس اتوماتیک خلاء خراب است.
تمام قطعات متصل به منیفولد را محکم کنید. در مسیر لوله های تنفسی نشتی است.
فیلر گیری کنید. فیلر سوپاپ ها صحیح نیست.
فشار را اندازه بگیرید. فشار کمپرس کم است.
سوخت رسانی به کاربراتور و والوهای سوزنی را بررسی کنید. بنزین کافی نمی رسد.
مطمئن شوید که تمام گاز داخل اتومبیل برابر تمام گاز کاربراتور است. اهرم گاز خارج از تنظیم است.
در دور آرام موتور خاموش
می شود ولی در بقیه مواقع عادی کار می کند.

طوری تنظیم کنید که دور آرام موتور افزایش یابد. پیچ گاز احتیاج به تنظیم دارد.
تمیز کنید. سوراخ هوایی سلو (دور آرام) مسدود شده است.
تمام قطعاتی که متصل به منیفولد هستند، کنترل کنید و در صورتیکه محکم نبودند محکم کنید. در لوله مکش نشتی است.
در حین کار موتور ضربه می زند. مقدار آوانس را کاهش دهید. دلکو خیلی آوانس است.
فنرهای آن را بررسی کنید. آوانس اتوماتیک گریز از مرکز معیوب است.
سیستم خنک کن موتور را کنترل نمایید. موتور داغ می کنند.
شمع مناسب بکار ببرید. شمعها داغ می کنند.
کربن زدائی نمایید. جمع شدن جرم و دوده در محفظه احتراق.
در درجه حرارت عادی موتور آب از لوله اگزوز خارج می شود.

تعویض نمایید. واشر سرسیلندر سوخته است.
تعمیر کنید. سرسیلندر ترک برداشته
موتور در سرعتهای زیاد ریپ
می زند.
تمام اتصالهای داخل دلکو را تمیز و محکم نمائید و وضعیت آن را کنترل کنید. سر وایرها در مدار جرقه شل یا کثیف است.
پلاتین را کنترل و تنظیم کنید پلاتین سوخته و یا فاصله ها تنظیم نیست.
تمیز و یا تنظیم نمایید. شمع ها خراب است.
داغ کردن موتور نشتی و یا کمبود آب را کنترل کنید ولی قبل از اضافه کردن آب نیم ساعت جهت خنک شدن موتور صبر کنید. کمبود آب در سیستم خنک کننده.
سفتی تسمه پروانه را به مقدار مشخص شده تنظیم کنید و در صورتی که تسمه خراب شده باشد تعویض نمایید. تسمه پروانه شل است.
تعویض نمایید. لوله های جنت خراب است.

واشر درب رادیاتور را کنترل کنید و مطمئن شوید که در حالت خوبی است و درب رادیاتور نسبت به درجه حرارتهای متفاوت مناسب عمل می کند، در غیر این صورت تعویض نمایید.

درب رادیاتور خراب و یا مناسب نیست
مسیر را تمیز کنید. مدار دستگاه خنک کننده گرفتگی دارد.
ترموستات خراب شده را با یک ترموستات مناسب درجه حرارت کارکرد موتور تعویض نمایید. ترموستات خراب است.
طبق مشخصات داده شده در کاتالوگ، اتومبیل را تنظیم کنید. دلکو میزان نیست.
پمپ آب را تعمیر و یا تعویض نمایید. پمپ آب خراب و یا نشت می کند.
اتصال لوله را از نظر نشت کنترل کنید. عیب در لوله خارجی اتصال به رادیاتور جهت تنظیم و خروج بخار آب.
مسیرها را به وسیله گریس حل شده در آب باز کنید. از به کار بردن وسایل خشن خوداری کنید. راههای عبور هوا به رادیاتور مسدود شده مخصوصا مسیرهای عمود بر رادیاتور. (پروانه، مگس و آشغال مسیر عبور هوا را مسدود کرده).
از متخصص کمک بگیرید. ترمال سوئیچ پروانه برقی خراب است.
داغ کردن موتور اگر گرفتگی وجود دارد بر طرف سازید. لوله مکشی را چک کنید. آوانس دلکو را طبق مشخصات داده شده در کاتالوگ اتومبیل تنظیم کنید. قطعات فرسوده را تعویض نمایید. آوانس اتوماتیک دلکو خراب است.
در موقع روشن کردن موتور در هوای سرد از موتور صدای غیر عادی شنیده می شود.

موتور را متوقف کنید و اتومبیل را به محل گرم ببرید تا یخها آب شود به علت یخ زدن، پمپ آب کار نمی کند و تسمه روی پولی هرز کار می کند.
محکم کنید. تسمه پروانه شل است.
در صورتیکه جای گریس خور نداشته باشد ماده ای که توسط سازتده اتومبیل معرفی شده است به آب اضافه کنید. بلبرینگ پمپ آب احتیاج به گریس دارد.
با یک یا دو قطره روغن سبک روغن کاری کنید. بلبرینگهای دینام احتیاج به روغنکاری دارد.
ازمتخصص کمک بگیرید. خرابی فرمان هیدرولیک.
پمپ آب نشت می کند. تعمیر و یا از پمپ نو استفاده کنید. کاسه نمد خراب شده.
وجود دائمی حباب هوا در رادیاتور و داغ کردن موتور. در صورتیکه شکستگی مشاهده نگردید از واشر نو استفاده کنید. واشر سر سیلندر سوخته و یا سر سیلندر ترک برداشته است.
رادیاتورمرتبا آب کم می کند. لوله ها را بررسی کنید، اگر لازم بود تعویض نمایید. واشر سرسیلندر را در صورتیکه لازم بود تعویض نمایید. نشتی خارجی (معمولا محل نشت گچ و شوره می زند).

نشتی آب به داخل موتور را با استفاده از گیج روغن و بالا آمدن سطح روغن می توان کنترل نمود. در حالت خیلی بد روغن بصورت سفید رنگ است. بخار اضافی لوله اگزوز را کنترل کنید.

نشت به داخل موتور.
موتور زیاد بنزین مصرف می کند. کاربراتور را تنظیم کنید. کاربراتور احتیاج به تنظیم دارد.
فیلتر هوا را تمیز و یا تعویض نمایید. گرفتگی در ورود هوای مکشی است.
ساسات را رفع گیر نمایید. ساسات گیر کرده است.
موتور مرتبا روغن کم می کند و دود آبی از اگزوز خارج می شود. ازمتخصص کمک بگیرید. خوردگی سیلندر، پیستون، رینگ (ها) و یا خرابی کاسه نمد روی گاید سوپاپها.
دود اگزوز عادی است ولی مرتبا باید روغن به موتور اضافه شود. موتور را کاملا بشوئید و موتور را درحالت گرم نگه دارید و نشت آن را کنترل کنید، واشرهای لازم را تعویض و یا پیچ آنها را محکم کنید. روغن ریزی موتور.
تمیز کنید. مجرای تخلیه هوای موتر کثیف و یا بسته است.
وجود کمپرس. از متخصص کمک بگیرید، ممکن است احتیاج به تعمیر نداشته باشد. فشار زیاد در داخل کارتل.
چراغ روغن خاموش نمی شود. ارتفاع روغن داخل کارتل را بررسی کنید. عدم وجود روغن در موتور.

سیم چراغ اخطار روغن را از موتور قطع کنید. در صورتیکه روشن ماند در سیستم سیم کشی اشکالی وجود دارد و در صورتی که خاموش شود در سوئیچ فشار روغن اشکالی وجود دارد. قبل از اینکه دوباره موتور را روشن کنید از متخصص کمک بگیرید.

خرابی چراغ اخطار روغن و یا اشکال در فشار روغن.
ماشین را پیش متخصص ببرید. سیستم فشار روغن موتور خراب است.
هنگام چرخش به طرفین چراغ روغن روشن می شود. روغن اضافه کنید ارتفاع روغن پائین است.
هنگام زیاد شدن دور موتور چراغ روغن خاموش می شود در صورتیکه روغن مناسب به کاربرده شده از متخصص کمک بگیرید. کافی نبودن فشار روغن در دورهای کم موتور.
فشار روغن هنگام روشن کردن موتور درهوای سرد زیاد نمی شود. ارتفاع روغن را بررسی کنید. روغن کافی نیست.
موتور را متوقف کنید و با متخصص مشورت کنید. خرابی در سیستم فشار روغن.
فشار روغن هنگام رانندگی بطور ناگهانی افت پیدا می کند.

از نظر نشت روغن آن را کنترل کنید و پس از تعمیر، روغن اضافه کنید. با احتیاط رانندگی کنید، مجددا آن را بررسی کنید. سطح روغن پائین است.
موتور را خاموش کنید وآن رامجددا روشن نکنید و از متخصص کمک بگیرید. خرابی در سیستم فشار روغن.
وقتی موتور کار می کند چراغ اخطار دینام روشن باقی می ماند. از تسمه پروانه نو استفاده کنید. تسمه پروانه پاره شده است.
زغالها را چک کنید. در صورتیکه لحیم ها ذوب شده باشد تعویض و یا تعمیر لازم است. دینام برق تولید نمی کند.

آفتامات و اتصال بدنه آن را چک کنید. در صورتیکه قطع اتصال مشهودی وجود نداشت از متخصص کمک بگیرید.قسمتهایی که قطع شده اند نباید موقعی که موتور کار می کند وصل نمود.

دینام برق نمی دهد ولی به نظر می رسد که کار می کند.
اتومبیل هنگام رانندگی لرزش دارد. پیچهای چرخ رامحکم کنید. در صورتیکه حالت خاصی در تایر مشاهده نمودید یا متخصص مشورت کنید. از تایرهای نو استفاده کنید. چرخ ها لق شده یا تایرها بالانس نیست (بالانس نبودن تایر از لرزش در آوردن ماشین در سرعت معینی قابل تشخیص است). تایرها آسیب دیده و یا اینکه مناسب نیستند
بلافاصله تعویض نمایید. چهار شاخه شل و یا خورده شده یا اینکه میل گاردان آسیب دیده است.
از پروانه نو استفاده کنید. پره پروانه شکسته است.
بلبرینگ نو بکار ببرید. بلبرینگ جلو خراب است.
اتومبیل در دنده است ولی حرکت نمی کند (اگر میل گاردان بگردد).

از متخصص کمک بگیرید شاید احتیاج به جرثقیل باشد. خار محور، یا میل پلس بریده است.
از متخصص کمک بگیرید شاید احتیاج به جرثقیل باشد. قسمت اکسل عقب خراب است.
اتومبیل در دنده است ولی حرکت نمی کند (اگر میل گاردان نگردد). سطح روغن دنده اتوماتیک را چک کنید، در صورتیکه صحیح بود از متخصص کمک بگیرید. جعبه دنده اتوماتیک خراب است.
پس از خلاصی کلاچ صدا می کند. لقی را مرتفع سازید. اهرم کلاچ اشتباه تنظیم شده است.
هنگام درگیری کلاچ صدا می کند.

تعویض نمایید. بلبرینگ کلاچ خورده شده یا آسیب دیده.
در صورتیکه امکان داشته باشد تعویض و یا گریسکاری نمایید. بوش فلایول (انتهای میل لنگ)خشک است.
ترمز صدای غیرعادی دارد.

در صورتیکه لازم باشد کاسه چرخ یا دیسک ها را تعویض نمایید. اتصالات شل شده . دیسک یا کاسه چرخ خورده و یا خراب شده اند.
از لنت های نو استفاده کنید. لنت ها آسیب دیده اند.
هنگام ترمز، اتومبیل به یک سو کشیده می شود. تمام ترمزها را تنظیم کنید. یکنواخت نبودن تنظیم ترمزها.
واشرها را تعویض نمایید. از لنت چرخ مقابل سمتی که می کشد روغن بیرون زده.
پیستون آن را آزاد کنید و یا سیلندر چرخ را کاملا تعویض نمایید. سیلندر ترمز چرخ مقابل که می کشد، گیرکرده.
خلاصی پدال زیر پا زیاد است

تنظیم کنید و در صورتیکه فرسوده باشند تعویض نمایید. لنت کفشکها احتیاج به تعویض و یا تنظیم دارد.
تنظیم کنید. اهرم فشاردهنده روغن در داخل سیلندر اصلی دارای لقی زیادی است.
هنگام فشار روی ترمز ، لرزش حس می شود. تعویض نمایید. دیسک سالم نیست ، کاسه چرخ شکسته و یا خط برداشته است.
در اثر کار کردن به تدریج خوب خواهد شد. لنتها نو و کارنکرده هستند.
تنظیم ویا تعویض نمایید. بلبرینگ چرخ ها لقی دارند.
ترمز دو پا کار می کند هواگیری نموده و ترمزها را تنظیم کنید. وجود هوا در داخل سیستم.
اگر واشر عیبی ندارد سیلندر را تعویض نمایید. پیستون و سیلندر اصلی خراب است.
عیب را برطرف کنید. نشت جزئی در سیستم.
نیروی بیش از حد برای ترمز کردن لازم است تعمیر و یا تنظیم کنید. سیلندر چرخ گیر کرده است.
اثر خلاء روی بوستر را کنترل کنید.دست روی بوستر بگذارید در صورتیکه عملی از بوستر موقعیکه موتور کار می کند احساس نشد از متخصص کمک بگیرید. بوستر کار نمی کند.
ترمز گیر می کند. دوباره تنظیم کنید. لنتها خیلی نزدیک به کاسه چرخ تنظیم شده اند.
با بکار بردن سنجاق آن را باز کنید. سوراخهای درب مخزن روغن مسدود شده است.
آزاد یا تعویض نمایید. پیستون و سیلندر چرخها گیر کرده.
تمیز کرده ، روغن کاری نمایید و عمل آن را چک کنید. سیم ترمز دستی گیر کرده.
تعویض نمایید. فنر آزاد کن لنتهای ترمز ضعیف و یا شکسته شده است.
دوباره تنظیم کنید و جای بازی اضافه به پیستون و سیلندر داده شود. اهرم سیلندر اصلی تنظیم نیست.
روغن اشتباهی مصرف شده است آن روغن را خالی کرده روغن جدید بکار ببرید. گردگیرهای سیلندر ترمز حل شده.
ترمز داغ و یا دود می کند لنتها را باید تنظیم کنید. لنتها با کاسه چرخ در تماس است.
توقف کنید کنید و اجاز دهید خنک شود. استفاده زیاد از ترمز هنگام پایین آمدن از یک شیب طولانی.
ترمز بطور ناگهانی از کار می افتد با مکانیک ماهر تماس حاصل کنید. لوله ترمز بریده و یا نشتی در سیستم ترمز وجود دارد.
تعویض نمایید. اجزا داخل پمپ و یا سیلندرهای ترمز فرسوده

 

جدول

 
  
  نظربده مسابقه‌ای است برپایه نظرات، تجربیات و دانش ارزشمند شماست کاری که باید در این مسابقه انجام دهید ، این است که مطالب مختلف را مطالعه کنید و دیدگاه خود را درباره آن موضوع در بخش نظرات در پایین همان مطلب، به اشتراک بگذارید . شما با هر نظری که در سایت به ثبت می‌رسانید، امتیاز می‌گیرید و هر امتیاز دارای کد تخفیف خرید از فروشگاه و هدیه رایگان می باشد .  
  •  
  •  
  • پایان پیام

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت مارپیچ باختر MBC

برندهای موجود

شما بگویید چه برند و کالایی نیاز دارید

برندهای موجود

شرکت NGK ژاپن

برندهای موجود

اکسل روئین صنعت

برندهای موجود

Ngktsq

برندهای موجود

پخش قطعات و لوازم جلوبندی خودرو رفیع نیا

برندهای موجود

پخش واترپمپ پارسیان

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت مهرتابش

برندهای موجود

پخش انواع جک خودرو مددرویان

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ام دبلیو اچ mwh

برندهای موجود

اسپری انژکتور و محصولات نگهداری خودرو STP

برندهای موجود

اسپری انژکتور شوی گانک

برندهای موجود

زمان فنر

برندهای موجود

پخش محصولات گوهر قطعه پارسیان

برندهای موجود

پخش محصولات دستگاه های شیشه بالابر شرکت صنعتی ابری

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت سامفر

برندهای موجود

پخش الماس پور

برندهای موجود

گارانتی محصولات عرضه شده

برندهای موجود

پخش و فروش لنت پارس

برندهای موجود

ایده نگر

برندهای موجود

نماینده و پخش کننده شمع PMQ تحت لیسانس Autolite

برندهای موجود

پخش پمپ بنزین خودرو با برند bpco ( بی پی کو )

برندهای موجود

پخش شمع سوزنی NGK معرفی شمع جی پاور ۷۰۹۲

برندهای موجود

تسمه تایگر

برندهای موجود

پخش فنر لول های شرکت AGU

برندهای موجود

مرکز پخش عمده کمک فنر کوشاوران ، kds

برندهای موجود

پخش محصولات سوخت اما

برندهای موجود

پخش انواع دیسک و صفحه والئو فرانسه

برندهای موجود

وایرشمع بوجیکورد

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت همتک

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت شتابکار

برندهای موجود

پخش لوازم یدکی خودرو چکاد

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت رادیکال

برندهای موجود

پخش شمع اورجینال رنو

برندهای موجود

ایران کاربراتور

برندهای موجود

پخش پمپ بنزین های راویان نور ، دقایق فن

برندهای موجود

نماینده و پخش لامپ عقاب کره

برندهای موجود

پخش محصولات جلوبندی لاهیجان

برندهای موجود

پخش محصولات گروه کارخانجات لاستیک سازی گیلان

برندهای موجود

هرینگتون

برندهای موجود

پخش ترموستات های باباپارت

برندهای موجود

عرضه تسمه دانگیل کره

برندهای موجود

سنسور اکسیژن NTK ژاپن

برندهای موجود

پخش محصولات سمن شیمی

برندهای موجود

برند بوش bosch و همه چیز درباره ان

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ایمن تک پیشرو

برندهای موجود

کیت کلاچ ( دیسک و صفحه ) سکو

برندهای موجود

نماینده و عاملیت توزیع لنت ترمز gss با مهر استاندارد ایران

برندهای موجود

اینه پیشگام

برندهای موجود

امید فنر

برندهای موجود

بازرگانی الماس پور

برندهای موجود

پخش کیت کلاچ پراید پی اچ سی والئو آبی (PHC Valeo) ساخت کره

برندهای موجود

پخش اسپری انژکتور ام طوسی ( mtoosi )

برندهای موجود

پخش کمک فنر های کوشاوران KDS

برندهای موجود

پخش کابل های کنترلی خودرو و دستگاه های شیشه بالابر شرکت سبزوار PKC ( پیشرو کابل سبزوار )

برندهای موجود

اینه کاوج

برندهای موجود

دیسک و صفحه کلاج لوک المان

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت اتحاد موتور ( امکو )

برندهای موجود

نماینده و پخش کننده شمع KLG

برندهای موجود

بلبرینگ های FAG – بهترین کیفیت و قیمت

برندهای موجود

پخش جعبه فرمان های مارپیچ باختر mbc

برندهای موجود

توزیع تسمه ها و کیت های تایم پاورگریپ ، گیتس

برندهای موجود

نماینده و پخش لنت های G.S.S

برندهای موجود

ایده پارت

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت بتا سرامد

برندهای موجود

پخش واترپمپ ایران گداخت

برندهای موجود

نماینده و پخش محصولات امیرنیا

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ایران پژوهش

برندهای موجود

پخش محصولات و پمپ بنزین های شرکت مادپارت

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ارال تک

 
 انلاین شاپ الماس پور     

پمپ روغن یا اویل پمپ چیست و چه وظیفه ای در خودرو دارد؟

نحوه ی خاموش کردن چراغ آچار(سرویس) سمند EF7

استپر چیست و چه نقشی در خودرو دارد؟

مکانیکی به زبان ساده؛ چگونه بدون دانش تخصصی عیب خودرو را کشف کنیم؟

۱۰ دلیل رایج روشن شدن چراغ چک در خودروها

علت صدای لق لق ، تق تق یا تقه مداوم در جعبه فرمان

قطع و وصل اتوماتیک پمپ بنزین

دلیل قطع و وصل شدن کولر ماشین چیست؟

نحوه تشخیص زمان تعویض صفحه کلاچ خودرو

مراحل تست پمپ بنزین

زمان تعویض روغن های ترمز، هیدرولیک و گیربکس

چگونه مصرف سوخت و بنزین خودرو را کاهش دهید

انتخاب باتری مناسب خودرو

راهنمای خرید و انتخاب واترپمپ خودرو

معرفی ۱۵ هشدار برای جلوگیری از خرابی جلوبندی خودرو

نکات و توصیه های مهم برای نگهداری انواع خودرو ها

در مورد شمع خودرو چه میدانید ؟

آیا ماشین دنده اتوماتیک دیسک و صفحه کلاچ دارد؟

آیا بلبرینگ ها و رولبرینگ ها مشابه یکدیگر هستند؟

نحوه انتخاب و خرید شمع موتور خودرو

اهمیت نگهداری ، قطعات یدکی خودرو

دستگاه شیشه بالابر خودرو چیست و چه ویژه‌گی هایی دارد ؟

نکاتی ساده جهت خنک تر کردن کولر خودرو

نحوه خاموش کردن چراغ آچار

۷ مرحله برای شناسایی و تعمیر خودرو خود

علائم خرابی سیستم فرمان هیدرولیک خودرو پراید ، پژو ۴۰۵ ،سمند ، پژو ۲۰۶ ،رنو تندر

نشتی روغن هیدرولیک

راه اندازی فروشگاه لوازم یدکی خودرو

نکات نگهداری از گیربکس دستی خودرو

علائم خرابی سنسور دریچه گاز + نحوه عیب یابی

نحوه ی خاموش کردن چراغ آچار(سرویس) پژو۲۰۶ و رانا

علت خروج اب از اگزوز

چگونه چراغ چک خودرو را خاموش کنیم؟

چگونه شمع خودرو را تمیز کنیم؟

روش‌های تشخیص رنگ شدگی بدنه خودرو کارکرده چیست؟

علائمی که خبر از خرابی و نیم‌ سوز شدن پمپ بنزین دارند

شناسایی شمع اکیوم اصلی و تقلبی در بازار

ماهک گیربکس چیست و چگونه عمل می کند؟

وظیفه پمپ بنزین خودرو + نشانه خرابی پمپ بنزین ماشین

روغن سوزی موتور خودرو

از صفر تا صد اسپری انژکتور شور و نحوه استفاده از ان

دلایل سوختن لامپ چراغهای خودرو و روشهای جلوگیری از آن

تنظیم موتور با دستگاه دیاگ

با روش صحیح اضافه کردنِ آب رادیاتور آشنا شوید

دستگاه ها و تجهیزات لازم جهت راه اندازی اتوسرویس تعویض روغنی و آپاراتی

اگر دهانه یا گًپ شمع تنظیم نباشد، چه بلایی سر ماشین می‌آید؟

درباره فیلتر بنزین (صافی بنزین خودرو) و نشانه های کثیف بودن آن بخوانید.

هوزینگ دیفرانسیل گیربکس خودرو

چرا پیشرانه‌ها ضربه‌ (ناک) می‌زنند

نحوه صحیح آب بندی کردن خودروی صفر

تشخصیص صدای جعبه فرمان پژو ۴۰۵ و تست نشتی روغن

همه چیز درباره شمع خودرو

عیب یابی سریع خودرو و تعمیر آن

باتری خراب است یا دینام؟

علت اصلی سفت شدن فرمان هیدرولیک چیست؟

همه چیز درمورد ضدیخ

راهنمای خرید جک خودرو و معرفی انواع جک ماشین

ترموستات و مشکلاتش

چرا وقتی ترمز میکنم ماشین خاموش میشه یا کم جون میشه؟

نکاتی در مورد نگهداری خودرو

چرا صدای پمپ بنزین نمیاد؟

برداشتن کاتالیزور ماشین و معایب و مزایا

تفاوت شمع پلاتینیوم و ایریدیوم

انواع پمپ بنزین خودرو

اموزش تعمیر جلوبندی پراید

شیر فرمان یا شیر هیدرولیک چیست و چه وظایفی دارد؟

سنسور اکسیژن و عملکرد ان

تفاوت لنت ترمز جلو و عقب خودرو در چیست؟

آشنایی با روغن موتور و روغن سوزی خودرو

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس دستی و اتوماتیک

تفاوت قطعات اصلی و غیراصلی لوازم یدکی خودرو

علت ذوب شدن سر شمع خودرو

۵ دلیل واضح برای تعویض دیسک و صفحه کلاچ خودرو

شمع خودرو چیست؟ عیب یابی تصویری شمع خودرو

شستشو موتور خودرو ، بشوریم با نشودیم ؟

نشانه های خرابی ترمز

چگونه از صفحه کلاچ خودرو خود مراقبت کنیم؟

اهمیت شستشوی سیستم سوخت رسانی خودرو

وقتی آمپر آب ماشین بالا رفت چه کنیم؟

علت کم جون شدن ماشین

خلافی آنلاین/استعلام خلافی خودرو از طریق اینترنت، پیام کوتاه ، تلفن

اطلاعاتی در مورد سیبک فرمان خودرو و کاربرد ان

نشانه های مهم ضعیف شدن لنت ترمز

تاریخچه شمع

معرفی سوزن انژکتور، علائم خرابی و روش های شستشوی آن

مشکلات انژکتورها و نحوه بررسی و رفع آنها

فواید تنظیم موتور خودرو چیست ؟

آموزش تعویض ماهک دنده پژو ۴۰۵ ، سمند ، پژو ۲۰۶ و زانتیا

شایع ترین ایرادات خودرو

راهنمای خرید لاستیک دولتی به قیمت کارخانه

از بین بردن خراش‌های روی ماشین

نشانه هایی که خرابی پمپ بنزین خودرو شما را هشدار می دهد

نکات نگهداری خودرو

اصول نگهداری از خودرو

انواع کمک‌فنر و کاربرد آن در خودرو

دلیل آب کم کردن خودرو چیست؟

بهترین روغن موتور بر اساس استاندارد گرانروی

بلایی که بنزین معمولی سر خودرو‌ می‌آورد

علائم و تست خرابی پمپ بنزین انواع ماشین

شستشوی انژکتور

۶ برند برتر شمع خودرو در ایران

بررسی علل خاموش شدن ناگهانی خودرو

استارت خوردن و علت روشن نشدن ماشین

همه چیز در مورد تسمه تایم و زنجیر تایم

وایر شمع چیست و چه نقشی در خودرو دارد ؟

آموزش کامل تمیز کردن استپر موتور Steper خودرو

نکات بسیار مهم درباره سیل رانندگی و خودرو

لیست و جداول عیب یابی سیستم های مختلف خودرو

سیم کلاچ رگلاژ اتوماتیک یا رگلاژ دستی ؟

کمک فنر و عیب یابی کمک فنر خودرو

بررسی دلایل پرش دنده گیربکس اتومات + نحوه رفع مشکل

ماهک دنده چیه و چرا خراب میشه؟!

شناسایی شمع NGK تقلبی و اصلی

تشخیص نوع خرابی شمع از روی شکل ظاهری شمع

اولین اقدام پس از روشن شدن چراغ چک خودرو چیست؟

مهمترین مشخصه های روغن موتور مناسب برای خودرو

جعبه فرمان چیست و چه وظیفه‌ای دارد ؟

واتر پمپ چه نقشی در خودرو دارد؟

آموزش تصویری نحوه تعویض شمع خودرو پراید – ۲۰۶ – سمند – تیبا – پژو پارس

آموزش خاموش کردن چراغ سرویس در خودروهای داخلی

مراحل راه‌اندازی فروشگاه لوازم یدکی

نگهداری موتور xu7

دلیل عطسه و صدای انفجار در هواکش

کاربرد درب سوپاپ و واشر درب سوپاپ چیست

کوئل خودرو و عیب یابی

تست و تعویض پمپ بنزین ماشین

عواقب تاخیر در تعویض تسمه ها

علت نرسیدن برق به پمپ بنزین

آموزش نصب رله تقویت کننده شیشه بالابر پراید ، پژو ۴۰۵

زمان و دلایل تعویض روغن گیربکس های دستی و دیفرانسیل

باز کردن و بستن پمپ بنزین ۲۰۶

آموزش روش های تعویض کاسه نمد و تعویض دنده

روش‌های تست شمع خودرو چگونه است؟

معرفی شغل مکانیک خودرو

چرا ماشین دیر روشن می شود؟

عیب یابی استپر موتور

علت چرب شدن شمع خودرو و نحوه رفع آن

راه اندازی مغازه ی تعویض روغنی | درآمد و معایب تعویض روغنی

آشنایی با دسته موتور خودرو

اشتباهات رایج مکانیک ها

موقع خرابی ماشین در جاده چیکار کنیم؟ 14 اقدام حیاتی

واتر پمپ ماشین و نحوه نگهداری از آن

نگهداری و سرویس دوره ای خودرو

استپر موتور چیست و نشانه‌ خرابی استپر موتور خودرو چیست ؟

علت و علائم خرابی شمع خودرو

اشتباه اکثر رانندگان ایرانی موقع پر کردن باک بنزین

اکسل خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

جعبه فرمان چیست و دقیقا چه کار می کند؟

انواع صدای ماشین و علت ان

نکاتی که در مورد علائم نیم سوز شدن پمپ بنزین باید بدانید!

بهترین روش های کاهش مصرف سوخت خودرو

7 راه ساده و سریع جهت تشخیص شمع خراب خودرو

چرا خودروی ما داغ می کند؟

باور غلط زیاد بودن شتاب خودرو با شمع چند الکترود اما باور صحیح بالا بودن عمر مفید شمع چند الکترود

استارت خوردن و روشن نشدن ماشین

علت کار نکردن فن خودرو و نحوه حل مشکل

نگهداری خودرو نیازمند توجه به چه نکاتی است؟

منشا نشتی مایعات زیر خودرو چیست؟

تشریح کامل چراغ های اخطار پشت آمپر خودرو

خودروی هیبریدی چیست و چگونه کار می کند؟/آشنایی با خودروهای هیبریدی موجود در ایران (+جزئیات و عکس)

جلوگیری از دزدی و سرقت خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *