راه‌ اندازی لوازم یدکی خودرو

در حال حاضر یکی از کسب‌ و کارهای محبوب و پرطرف‌دار است. چراکه از طریق راه‌ اندازی چنین فروشگاه و یا مرکز خریدی، سود قابل‌ توجهی به دست خواهید آورد و به موقعیت و جایگاه بالای اجتماعی هم دسترسی پیدا خواهید کرد. اما برای راه‌ اندازی این کسب‌ و کار نیز مانند دیگر مشاغل باید به نکات خاصی توجه داشته و شرایط ویژه‌ای را در نظر بگیرید تا به سود و بازدهی مورد نظر خود دست پیدا کنید. در این مقاله قصد داریم به ارائه مطالبی در این زمینه بپردازیم تا افرادی که به‌ دنبال راه‌ اندازی لوازم یدکی خودرو هستند با دشواری خاصی مواجه نشوند. لوازم یدکی در صنعت خودرو حتی در دوران بحران اقتصادی هم رونق خود را از دست نمی‌دهد. با توجه به این‌که بحران اقتصادی باعث می‌شود مردم کمتر خودرو خریداری کنند، سعی می‌کنند خودروهای قدیمی خود را حفظ کنند و برای سالم نگه داشتن آن‌ها، بیشتر لوازم یدکی می‌خرند. اما از آن‌جایی که صنعت تولید لوازم یدکی خودرو معمولا در کارخانه‌های بزرگ متمرکز است، قبل از راه‌اندازی فروشگاه لوازم یدکی، باید بازار را خوب بشناسید و مراحل این فرایند را به‌ درستی طی کنید. مکانی که برای احداث فروشگاه لوازم یدکی انتخاب می‌کنید، در میزان فروش و سوددهی آن تاثیر زیادی دارد. تعداد فروشگاه‌های لوازم یدکی موجود اطراف مکان مورد نظرتان را بررسی و در مورد مشتریان احتمالی و قدرت خرید آن‌ها تحقیق کنید. یکی از مکان‌های مناسب برای احداث فروشگاه لوازم یدکی، نزدیکی تعمیرگاه‌های خودرو است. می‌توانید لوازم یدکی فروشی خود را بر اساس خودروهایی که تعمیرگاه‌ها در تعمیر آن‌ها تخصص دارند انتخاب کنید.  

 

سرمایه مورد نیاز برای راه‌ اندازی لوازم یدکی خودرو

 

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید پیش‌ از راه‌ اندازی یک کسب‌ و کار به آن توجه داشته باشید، میزان هزینه و یا سرمایه اولیه‌ای است که برای شروع کار به آن نیاز خواهید داشت. بنابراین پیش‌ از این‌که به فکر راه‌ اندازی یک فروشگاه و یا مغازه برای فروش لوازم یدکی انواع مختلف خودروهای ساخت داخل و یا حتی خارجی باشید باید به سرمایه مورد نیاز برای این کار هم فکر کنید تا با دشواری و چالش‌های جدیدی مواجه نشده و با خیالی آسوده به این کار قدم بگذارید. یکی از مهم‌ترین هزینه‌هایی که باید در برنامه‌ریزی‌های خود لحاظ کنید، هزینه مربوط به رهن و یا اجاره یک مغازه مناسب است. میزان سرمایه اولیه‌ای که برای این کار نیاز خواهید داشت، به چند عامل بستگی دارد که مهم‌ترین آن‌ها مکان و یا موقعیت قرارگیری ملک مورد نظرتان است. از سوی دیگر و علاوه‌ بر پرداخت این هزینه به قفسه‌بندی مغازه خود نیز نیاز خواهید داشت تا بتوانید تمامی اجناس و لوازم را به‌ خوبی و با نظم و ترتیب مناسب در آن‌ها جای دهید. برای شروع این کار به کانتر نیز نیاز پیدا خواهید کرد که برای فروشنده ضروری و اساسی است. در حقیقت می‌توان گفت بیشترین میزان سرمایه که برای راه‌ اندازی یک مغازه و یا واحد فروشگاهی لوازم یدکی به آن نیاز دارید موارد ذکر شده است. هرچند شما می‌توانید از امکانات بیشتری به‌ منظور لوکس‌تر و جذاب‌تر ساختن ظاهر مغازه‌ خود نیز کمک بگیرید تا مغازه‌ای بسیار شیک و مورد پسند مشتری داشته باشید. یکی دیگر از سرمایه‌های اولیه و مورد نیاز برای این کار، سرمایه خرید لوازم یدکی است. برای این خرید باید بودجه بالایی در نظر بگیرید. هرچند میزان خرید لوازم یدکی با توجه به متراژ و مساحت مغازه و یا فروشگاه شما متفاوت خواهد بود. بسیاری از افرادی که به فکر راه‌ اندازی لوازم یدکی خودروهای مختلف داخلی و یا حتی خارجی هستند، اما سرمایه اولیه و بودجه‌ کافی برای این کار در اختیار ندارند، به راهکارهای دیگری می‌اندیشند تا بودجه مورد نیاز را تأمین کنند. یکی از مهم‌ترین این راهکارها این است که هزینه مورد نیاز برای تدارک دیدن فروشگاه و یا مغازه را فراهم کرده و سپس به‌ عنوان واسطه مشغول به فعالیت می‌شوند و نمایندگی لوازم یدکی خودروهای مورد نظر خود را از شرکت‌ها دریافت می‌نمایند. در این شرایط این افراد باید سودهای حاصل از فروش را براساس توافقی که با شرکت مورد نظر انجام داده‌اند، محاسبه و سپس دریافت نمایند.

 

انتخاب مکان مناسب

یکی دیگر از فاکتورها و نکات بسیار مهمی که باید پیش‌ از راه‌ اندازی کسب‌ و کار فروش لوازم یدکی انواع مختلف خودروهای ساخت داخل و یا خارجی به آن توجه داشته باشید، در نظر گرفتن مکان و موقعیت مناسب است. از آن‌ جایی‌ که توجه به این عامل نقش بسیار مؤثری در جلب نظر مشتریان و افزایش سود و بازدهی شما خواهد داشت پس باید به آن اهمیت زیادی بدهید. بهتر است مکانی را برای تأسیس و راه‌ اندازی لوازم یدکی خودرو در نظر بگیرید که هم‌ردیف و یا هم‌راسته با صنف لوازم یدکی و یا قطعه فروشان خودروها باشد. در نظر گرفتن چنین موقعیتی باعث می‌شود که رقابت بسیار بالایی میان شما و سایر هم‌صنفانتان صورت بگیرد. اما با این‌ حال از مزایای فراوانی هم برخوردار خواهد بود. یکی از مهم‌ترین مزایای راه‌ اندازی لوازم یدکی خودرو در چنین موقعیت مکانی، این است که از همان ابتدای تاسیس، تعداد بسیار زیادی از مشتریان به مغازه‌ شما رفت‌ و آمد خواهند کرد. به‌ همین دلیل هم امکان فروش بسیار بالایی خواهید داشت. از سوی دیگر شما می‌توانید چنین فروشگاهی را در نزدیکی تعمیرکاران و یا مکانیکی‌های خودرو تأسیس و راه‌ اندازی کنید. چراکه صاحبان این کسب‌ و کارها به قطعات و لوازم یدکی خودروهای مختلف نیاز پیدا خواهند کرد و این امکان وجود دارد که مغازه و یا فروشگاه شما را برای خرید در نظر بگیرند. بسیاری از افراد نیز ترجیح می‌دهند این کسب‌ و کارها را در مکان‌هایی راه‌ اندازی کنند که بیش‌ از سایر اماکن، شلوغ و پر رفت‌ و آمد است. در این‌ صورت نیز در دسترس و در معرض دید تعداد بسیار زیادی از افراد قرار خواهید گرفت و احتمال این‌که این افراد فروشگاه شما را برای خرید تجهیزات یدکی موردنیاز اتومبیل خود در نظر بگیرند بسیار بالا خواهد بود.  

همچنین میتوانید مطالعه کنید :   خطرات شغل مکانیکی: آشنایی با سختی ها و معایب شغل مکانیک خودرو

 

میزان سود و درآمد ماهیانه راه‌ اندازی لوازم یدکی خودرو

 

 

بسیاری از افراد پیش‌ از تأسیس یک کسب‌ و کار به میزان درآمد و سودی فکر می‌کنند که از طریق آن شغل به دست خواهند آورد. این موضوع در هنگام راه‌ اندازی لوازم یدکی خودرو نیز موضوع بسیار بااهمیتی است. چراکه اگر یک شغل درآمد کافی و مناسب نداشته باشد افراد از ورود به آن صرف‌نظر خواهند کرد.

 

به‌ طورکلی و با توجه به نیاز بسیار بالای دارندگان خودروهای داخل کشور به لوازم و قطعات یدکی، شما سود بالایی از این کسب‌ و کار دریافت خواهید نمود. اما با این‌ وجود میزان درآمد و سودتان به نکات دیگری هم وابسته است.

 

یکی از مهم‌ترین این عوامل حجم فروش قطعات یدکی به‌ صورت ماهیانه خواهد بود. میزان تخفیف‌های ارائه‌شده و یا حاشیه سود از دیگر عوامل مؤثر بر میزان درآمد ماهیانه شما در این کسب‌ و کار است. در حالت معمول و براساس موقعیت مکانی که مغازه شما در آن واقع شده و به‌ صورت میانگین می‌توان گفت حاشیه سود این کسب‌ و کار چیزی در حدود ۱۵ تا ۳۰ درصد خواهد بود که میزان بالایی است.

 

یکی دیگر از عوامل اثرگذار بر میزان سود و درآمد ماهیانه شما پس‌ از راه‌ اندازی لوازم یدکی خودروهای مختلف، محل قرارگیری مغازه و یا فروشگاهتان است. برای نمونه اگر شما مغازه خود را در تهران تأسیس و راه‌ اندازی کنید، به درآمد و سود متفاوتی نسبت‌ به زمانی دست پیدا خواهید کرد که مغازه‌تان در یک استان واقع شده و یا در یک شهرستان نسبتا دور باشد.

 

با این‌ حال مجموعه راهکارهایی وجود دارد که از طریق اجرای آن‌ها قادر به توسعه کسب‌ و کار و دستیابی به سود و درآمد بسیار بیشتر خواهید بود. برای این منظور باید در زمینه بازاریابی و تبلیغات محصولات خود فعال باشید تا به فروش بیشتر کمک کنید.

 

از سوی دیگر نباید مشتری به مغازه شما وارد شده و با نبود جنس و یا کمبود آن مواجه شود. پس توجه داشته باشید که در تمامی ایام و موقعیت‌های گوناگون جنس‌های خود را جور و تکمیل گردانید تا مشتریان از دست شما راضی و خشنود باشند و برای دفعات بعدی نیز مغازه شما را برای خرید در نظر بگیرند.

 

یکی از مهم‌ترین راهکارها به‌ منظور افزایش درآمد ماهیانه و سود بیشتر پس‌ از راه‌ اندازی لوازم یدکی خودرو، عدم فروش قطعات معیوب و یا تقلبی و غیر اصل به مشتریان است. این کار به‌ طور حتم، مشتریان شما را ناراضی خواهد کرد.

 

پس سعی داشته باشید قطعات و لوازمی را خریداری نموده و در اختیار مشتریان خود قرار دهید که اصل و اورجینال هستند تا مشتری به کسب‌ و کار و فروشگاه شما اعتماد کند. برای دستیابی به درآمد و سود بیشتر می‌توانید از امکانات موجود در فضای مجازی و یا کانال‌های اجتماعی هم استفاده کنید.

 

با راه‌ اندازی چنین کانال و یا صفحاتی می‌توانید تمامی اطلاعات مورد نیاز در زمینه کسب‌ و کار خود و یا قطعات و لوازم مورد نیاز برای خودروهای گوناگون را در اختیار مخاطبان قرار دهید. این عامل در شکل‌گیری ذهنیت مثبت مخاطبان نسبت‌ به شما و کسب‌ و کارتان تأثیر قابل‌ توجهی خواهد داشت.

 

شما می‌توانید هم‌زمان با راه‌ اندازی لوازم یدکی خودرو به‌ صورت حضوری یک کسب‌ و کار اینترنتی در این حوزه نیز تأسیس کنید. در این‌ صورت کاربران بسیار زیادی به صفحه و یا وب‌سایت شما وارد خواهند شد و امکان فروش لوازم یدکی خودروهای مختلف به‌ صورت فرامنطقه‌ای، فرا استانی و یا گاه فراملی را هم تجربه خواهید کرد.

تحقیقات بازار

در مورد بازار لوازم یدکی تحقیق و راهبرد ورود به بازارتان را مشخص کنید. رقبای خود را بشناسید؛ اگر فروشگاه‌تان نزدیک فروشگاه‌های لوازم یدکی بزرگ و مشهور باشد، باید راهبرد ورود به بازار را طوری طراحی کنید که نسبت به این فروشگاه‌ها برتری داشته باشید. اول راهبرد بازارایابی رقبای خود را بررسی و سپس، راهبرد بازاریابی خود را طراحی کنید. برای مثال اگر فروشگاه‌تان نزدیک فروشگاه لوازم یدکی یکی از کارخانه‌های تولید خودرو واقع شده، باید روی فروش لوازم یدکی کارخانه‌ای دیگر تمرکز کنید. 

استخدام

صندوقدار و فروشنده استخدام کنید. تعداد کارکنانی که نیاز دارید به اندازه‌ی فروشگاه بستگی دارد. فروشنده‌هایی که استخدام می‌کنید باید با لوازم یدکی خودرو و مکانیکی کمی آشنایی داشته باشند تا بتوانند مشتریان را راهنمایی کنند. البته اگر در امور مکانیکی خودرو و آشنایی با لوازم یدکی خبره باشند، به حفظ مشتری کمک زیادی خواهند کرد. 

 
  
  نظربده مسابقه‌ای است برپایه نظرات، تجربیات و دانش ارزشمند شماست کاری که باید در این مسابقه انجام دهید ، این است که مطالب مختلف را مطالعه کنید و دیدگاه خود را درباره آن موضوع در بخش نظرات در پایین همان مطلب، به اشتراک بگذارید . شما با هر نظری که در سایت به ثبت می‌رسانید، امتیاز می‌گیرید و هر امتیاز دارای کد تخفیف خرید از فروشگاه و هدیه رایگان می باشد .  
  •  
  •  
  • پایان پیام

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت اتحاد موتور ( امکو )

برندهای موجود

وایرشمع بوجیکورد

برندهای موجود

مرکز پخش عمده کمک فنر کوشاوران ، kds

برندهای موجود

پخش فنر لول های شرکت AGU

برندهای موجود

ایده پارت

برندهای موجود

اینه پیشگام

برندهای موجود

پخش محصولات سوخت اما

برندهای موجود

پخش جعبه فرمان های مارپیچ باختر mbc

برندهای موجود

نماینده و پخش لامپ عقاب کره

برندهای موجود

بازرگانی الماس پور

برندهای موجود

نماینده و عاملیت توزیع لنت ترمز gss با مهر استاندارد ایران

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت سامفر

برندهای موجود

زمان فنر

برندهای موجود

پخش پمپ بنزین های راویان نور ، دقایق فن

برندهای موجود

Ngktsq

برندهای موجود

سنسور اکسیژن NTK ژاپن

برندهای موجود

عرضه تسمه دانگیل کره

برندهای موجود

پخش ترموستات های باباپارت

برندهای موجود

ایده نگر

برندهای موجود

پخش قطعات و لوازم جلوبندی خودرو رفیع نیا

برندهای موجود

پخش محصولات و پمپ بنزین های شرکت مادپارت

برندهای موجود

کیت کلاچ ( دیسک و صفحه ) سکو

برندهای موجود

اینه کاوج

برندهای موجود

پخش واترپمپ پارسیان

برندهای موجود

گارانتی محصولات عرضه شده

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ایمن تک پیشرو

برندهای موجود

اسپری انژکتور و محصولات نگهداری خودرو STP

برندهای موجود

شما بگویید چه برند و کالایی نیاز دارید

برندهای موجود

پخش الماس پور

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت رادیکال

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت همتک

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ارال تک

برندهای موجود

پخش لوازم یدکی خودرو چکاد

برندهای موجود

ایران کاربراتور

برندهای موجود

توزیع تسمه ها و کیت های تایم پاورگریپ ، گیتس

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت مهرتابش

برندهای موجود

امید فنر

برندهای موجود

نماینده و پخش محصولات امیرنیا

برندهای موجود

پخش شمع سوزنی NGK معرفی شمع جی پاور ۷۰۹۲

برندهای موجود

تسمه تایگر

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت مارپیچ باختر MBC

برندهای موجود

پخش انواع دیسک و صفحه والئو فرانسه

برندهای موجود

اسپری انژکتور شوی گانک

برندهای موجود

پخش کیت کلاچ پراید پی اچ سی والئو آبی (PHC Valeo) ساخت کره

برندهای موجود

پخش محصولات گروه کارخانجات لاستیک سازی گیلان

برندهای موجود

پخش اسپری انژکتور ام طوسی ( mtoosi )

برندهای موجود

دیسک و صفحه کلاج لوک المان

برندهای موجود

هرینگتون

برندهای موجود

نماینده و پخش کننده شمع PMQ تحت لیسانس Autolite

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت بتا سرامد

برندهای موجود

پخش واترپمپ ایران گداخت

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ایران پژوهش

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت شتابکار

برندهای موجود

نماینده و پخش کننده شمع KLG

برندهای موجود

اکسل روئین صنعت

برندهای موجود

برند بوش bosch و همه چیز درباره ان

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ام دبلیو اچ mwh

برندهای موجود

پخش کابل های کنترلی خودرو و دستگاه های شیشه بالابر شرکت سبزوار PKC ( پیشرو کابل سبزوار )

برندهای موجود

پخش شمع اورجینال رنو

برندهای موجود

پخش محصولات گوهر قطعه پارسیان

برندهای موجود

بلبرینگ های FAG – بهترین کیفیت و قیمت

برندهای موجود

پخش کمک فنر های کوشاوران KDS

برندهای موجود

پخش پمپ بنزین خودرو با برند bpco ( بی پی کو )

برندهای موجود

پخش محصولات دستگاه های شیشه بالابر شرکت صنعتی ابری

برندهای موجود

نماینده و پخش لنت های G.S.S

برندهای موجود

پخش محصولات سمن شیمی

برندهای موجود

پخش و فروش لنت پارس

برندهای موجود

شرکت NGK ژاپن

برندهای موجود

پخش محصولات جلوبندی لاهیجان

برندهای موجود

پخش انواع جک خودرو مددرویان

 
همچنین میتوانید مطالعه کنید :   شیر فرمان یا شیر هیدرولیک چیست و چه وظایفی دارد؟
 انلاین شاپ الماس پور     

شایع ترین ایرادات خودرو

انتخاب باتری مناسب خودرو

تفاوت شمع پلاتینیوم و ایریدیوم

راهنمای خرید لاستیک دولتی به قیمت کارخانه

روغن سوزی موتور خودرو

سیم کلاچ رگلاژ اتوماتیک یا رگلاژ دستی ؟

اکسل خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

دستگاه ها و تجهیزات لازم جهت راه اندازی اتوسرویس تعویض روغنی و آپاراتی

نشانه های خرابی ترمز

نکاتی در مورد نگهداری خودرو

استارت خوردن و روشن نشدن ماشین

از صفر تا صد اسپری انژکتور شور و نحوه استفاده از ان

علائم و تست خرابی پمپ بنزین انواع ماشین

نشتی روغن هیدرولیک

ترموستات و مشکلاتش

چرا صدای پمپ بنزین نمیاد؟

بررسی دلایل پرش دنده گیربکس اتومات + نحوه رفع مشکل

جعبه فرمان چیست و دقیقا چه کار می کند؟

اولین اقدام پس از روشن شدن چراغ چک خودرو چیست؟

تشریح کامل چراغ های اخطار پشت آمپر خودرو

راه اندازی مغازه ی تعویض روغنی | درآمد و معایب تعویض روغنی

دلایل سوختن لامپ چراغهای خودرو و روشهای جلوگیری از آن

تشخیص نوع خرابی شمع از روی شکل ظاهری شمع

۷ مرحله برای شناسایی و تعمیر خودرو خود

مشکلات انژکتورها و نحوه بررسی و رفع آنها

ماهک دنده چیه و چرا خراب میشه؟!

بهترین روغن موتور بر اساس استاندارد گرانروی

معرفی ۱۵ هشدار برای جلوگیری از خرابی جلوبندی خودرو

راه اندازی فروشگاه لوازم یدکی خودرو

تفاوت لنت ترمز جلو و عقب خودرو در چیست؟

نحوه خاموش کردن چراغ آچار

۶ برند برتر شمع خودرو در ایران

تنظیم موتور با دستگاه دیاگ

موقع خرابی ماشین در جاده چیکار کنیم؟ 14 اقدام حیاتی

فواید تنظیم موتور خودرو چیست ؟

نحوه تشخیص زمان تعویض صفحه کلاچ خودرو

بهترین روش های کاهش مصرف سوخت خودرو

نحوه ی خاموش کردن چراغ آچار(سرویس) پژو۲۰۶ و رانا

لیست و جداول عیب یابی سیستم های مختلف خودرو

اهمیت شستشوی سیستم سوخت رسانی خودرو

وقتی آمپر آب ماشین بالا رفت چه کنیم؟

اگر دهانه یا گًپ شمع تنظیم نباشد، چه بلایی سر ماشین می‌آید؟

علت اصلی سفت شدن فرمان هیدرولیک چیست؟

روش‌های تست شمع خودرو چگونه است؟

مهمترین مشخصه های روغن موتور مناسب برای خودرو

تفاوت قطعات اصلی و غیراصلی لوازم یدکی خودرو

آموزش تعویض ماهک دنده پژو ۴۰۵ ، سمند ، پژو ۲۰۶ و زانتیا

اهمیت نگهداری ، قطعات یدکی خودرو

کمک فنر و عیب یابی کمک فنر خودرو

نشانه های مهم ضعیف شدن لنت ترمز

انواع کمک‌فنر و کاربرد آن در خودرو

شستشو موتور خودرو ، بشوریم با نشودیم ؟

نکات و توصیه های مهم برای نگهداری انواع خودرو ها

هوزینگ دیفرانسیل گیربکس خودرو

چرا پیشرانه‌ها ضربه‌ (ناک) می‌زنند

آموزش کامل تمیز کردن استپر موتور Steper خودرو

عواقب تاخیر در تعویض تسمه ها

نکات بسیار مهم درباره سیل رانندگی و خودرو

از بین بردن خراش‌های روی ماشین

تست و تعویض پمپ بنزین ماشین

تاریخچه شمع

جعبه فرمان چیست و چه وظیفه‌ای دارد ؟

اموزش تعمیر جلوبندی پراید

آیا ماشین دنده اتوماتیک دیسک و صفحه کلاچ دارد؟

نحوه ی خاموش کردن چراغ آچار(سرویس) سمند EF7

درباره فیلتر بنزین (صافی بنزین خودرو) و نشانه های کثیف بودن آن بخوانید.

آشنایی با دسته موتور خودرو

آموزش خاموش کردن چراغ سرویس در خودروهای داخلی

چگونه از صفحه کلاچ خودرو خود مراقبت کنیم؟

مراحل راه‌اندازی فروشگاه لوازم یدکی

چرا وقتی ترمز میکنم ماشین خاموش میشه یا کم جون میشه؟

اشتباه اکثر رانندگان ایرانی موقع پر کردن باک بنزین

وظیفه پمپ بنزین خودرو + نشانه خرابی پمپ بنزین ماشین

نگهداری خودرو نیازمند توجه به چه نکاتی است؟

کوئل خودرو و عیب یابی

آموزش نصب رله تقویت کننده شیشه بالابر پراید ، پژو ۴۰۵

شمع خودرو چیست؟ عیب یابی تصویری شمع خودرو

چگونه چراغ چک خودرو را خاموش کنیم؟

در مورد شمع خودرو چه میدانید ؟

چگونه شمع خودرو را تمیز کنیم؟

معرفی سوزن انژکتور، علائم خرابی و روش های شستشوی آن

نکات نگهداری از گیربکس دستی خودرو

دلیل قطع و وصل شدن کولر ماشین چیست؟

آموزش روش های تعویض کاسه نمد و تعویض دنده

انواع صدای ماشین و علت ان

برداشتن کاتالیزور ماشین و معایب و مزایا

واتر پمپ چه نقشی در خودرو دارد؟

دستگاه شیشه بالابر خودرو چیست و چه ویژه‌گی هایی دارد ؟

عیب یابی استپر موتور

معرفی شغل مکانیک خودرو

دلیل عطسه و صدای انفجار در هواکش

زمان تعویض روغن های ترمز، هیدرولیک و گیربکس

استپر چیست و چه نقشی در خودرو دارد؟

استپر موتور چیست و نشانه‌ خرابی استپر موتور خودرو چیست ؟

اشتباهات رایج مکانیک ها

نکاتی ساده جهت خنک تر کردن کولر خودرو

علت ذوب شدن سر شمع خودرو

عیب یابی سریع خودرو و تعمیر آن

روش‌های تشخیص رنگ شدگی بدنه خودرو کارکرده چیست؟

تشخصیص صدای جعبه فرمان پژو ۴۰۵ و تست نشتی روغن

وایر شمع چیست و چه نقشی در خودرو دارد ؟

۵ دلیل واضح برای تعویض دیسک و صفحه کلاچ خودرو

زمان و دلایل تعویض روغن گیربکس های دستی و دیفرانسیل

بررسی علل خاموش شدن ناگهانی خودرو

مراحل تست پمپ بنزین

چگونه مصرف سوخت و بنزین خودرو را کاهش دهید

شناسایی شمع اکیوم اصلی و تقلبی در بازار

دلیل آب کم کردن خودرو چیست؟

قطع و وصل اتوماتیک پمپ بنزین

شستشوی انژکتور

سنسور اکسیژن و عملکرد ان

چرا خودروی ما داغ می کند؟

علت نرسیدن برق به پمپ بنزین

باور غلط زیاد بودن شتاب خودرو با شمع چند الکترود اما باور صحیح بالا بودن عمر مفید شمع چند الکترود

نکاتی که در مورد علائم نیم سوز شدن پمپ بنزین باید بدانید!

پمپ روغن یا اویل پمپ چیست و چه وظیفه ای در خودرو دارد؟

آیا بلبرینگ ها و رولبرینگ ها مشابه یکدیگر هستند؟

علائمی که خبر از خرابی و نیم‌ سوز شدن پمپ بنزین دارند

علائم خرابی سنسور دریچه گاز + نحوه عیب یابی

باز کردن و بستن پمپ بنزین ۲۰۶

باتری خراب است یا دینام؟

۱۰ دلیل رایج روشن شدن چراغ چک در خودروها

مکانیکی به زبان ساده؛ چگونه بدون دانش تخصصی عیب خودرو را کشف کنیم؟

راهنمای خرید و انتخاب واترپمپ خودرو

علت کم جون شدن ماشین

واتر پمپ ماشین و نحوه نگهداری از آن

نشانه هایی که خرابی پمپ بنزین خودرو شما را هشدار می دهد

جلوگیری از دزدی و سرقت خودرو

اطلاعاتی در مورد سیبک فرمان خودرو و کاربرد ان

ماهک گیربکس چیست و چگونه عمل می کند؟

آموزش تصویری نحوه تعویض شمع خودرو پراید – ۲۰۶ – سمند – تیبا – پژو پارس

علت صدای لق لق ، تق تق یا تقه مداوم در جعبه فرمان

شناسایی شمع NGK تقلبی و اصلی

علت کار نکردن فن خودرو و نحوه حل مشکل

نگهداری و سرویس دوره ای خودرو

انواع پمپ بنزین خودرو

شیر فرمان یا شیر هیدرولیک چیست و چه وظایفی دارد؟

با روش صحیح اضافه کردنِ آب رادیاتور آشنا شوید

علت چرب شدن شمع خودرو و نحوه رفع آن

7 راه ساده و سریع جهت تشخیص شمع خراب خودرو

خلافی آنلاین/استعلام خلافی خودرو از طریق اینترنت، پیام کوتاه ، تلفن

همه چیز در مورد تسمه تایم و زنجیر تایم

علت خروج اب از اگزوز

کاربرد درب سوپاپ و واشر درب سوپاپ چیست

خودروی هیبریدی چیست و چگونه کار می کند؟/آشنایی با خودروهای هیبریدی موجود در ایران (+جزئیات و عکس)

اصول نگهداری از خودرو

بلایی که بنزین معمولی سر خودرو‌ می‌آورد

علائم خرابی سیستم فرمان هیدرولیک خودرو پراید ، پژو ۴۰۵ ،سمند ، پژو ۲۰۶ ،رنو تندر

چرا ماشین دیر روشن می شود؟

نحوه انتخاب و خرید شمع موتور خودرو

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس دستی و اتوماتیک

راهنمای خرید جک خودرو و معرفی انواع جک ماشین

همه چیز درباره شمع خودرو

نگهداری موتور xu7

منشا نشتی مایعات زیر خودرو چیست؟

علت و علائم خرابی شمع خودرو

نکات نگهداری خودرو

آشنایی با روغن موتور و روغن سوزی خودرو

استارت خوردن و علت روشن نشدن ماشین

همه چیز درمورد ضدیخ

نحوه صحیح آب بندی کردن خودروی صفر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *