🚘 لنت ترمز قسمتی از سیستم ترمز وسایل نقلیه‌است که با به وجود آوردن اصطکاک با دیسک یاکاسه ترمز باعث شتاب منفی در خودرو می‌شود. قدرت این سیستم معمولاً ۱۰ برابر قدرت موتور و حتی بیشتر می‌باشد. برای متوقف ساختن خودرویی با وزن یک تن که با سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت در حرکت است توانی به میزان ۱۵۰ کیلووات مورد نیاز است. این توان به صورت انرژی حرارتی (که در برخی نقاط از لنت ترمز دمای آن به ۳۰۰الی ۸۰۰ درجه سانتیگراد می‌رسد) دفع می‌شود.

لنت وظیفه دارد با تولید نیروی اصطکاکی مناسب انرژی جنبشی چرخ متحرکی را که تحت تأثیر نیروی موتور می‌باشد را گرفته و به انرژی حرارتی تبدیل کند. و سپس انرژی حرارتی را در فضا پخش نماید که با این عمل اتومبیل از حالت حرکت به حالت سکون و یا از سرعت آن کاسته می‌شود.

لنت باید ضریب اصطکاکی بالا و پایدار داشته و با تغییرات درجه حرارت خاصیت خود را از دست ندهد و همچنین باید در مقابل سائیدگی استحکام داشته و کاسه ترمز را خراش ندهد.

تاریخچه
لنت ترمز در سال ۱۹۰۲ توسط فردریک لنکستر اختراع شد.

پروسه تولید لنت
در کل تولید لنت ترمز دو پروسه عمده را طی می‌کند:

ساخت کفشک
ساخت لقمه لنت
کفشک
کفشک محل قرارگیری لنت است و با توجه به طراحی سازنده اشکال متفاوتی دارد.

لنت
لقمه لنت به ۵ نوع تقسیم می‌شود که عبارت است از:

بدون آزبست ارگانیک
سرامیکی
نیمه متالیک
کم متالیک
زینتری
انواع لنت
لنت کفشکی: لنتهای کفشکی در خودروهای قدیمی کاربرد داشتند.
لنت دیسکی، که نسبت به لنتهای کفشکی دارای مزایایی هستند.
فلزی ویرایش
تاریخچه
در گذشته لنت از ترکیب پنبه نسوز و سیمهای مسی و تارهای روی که به‌طور گشاد و شل بافته شده‌اند تشکیل می‌شد. این ترکیب پس از مدتی با رزین توام شده، ترکیبی آمیخته برهم تشکیل دادند که به صورت نوار آماده می‌شد و چون انعطاف‌پذیر بود به هر شعاعی که لازم بود بر روی کفشک به صورت چسبی یا به صورت پرچ قرار داده می‌شد. بعد از آن لنتها از آزبست ساخته می‌شد ولی امروزه استفاده از آزبست ممنوع است.[۱]در گذشته لنت از ترکیب پنبه نسوز و سیمهای مسی و تارهای روی که به‌طور گشاد و شل بافته شده‌اند تشکیل می‌شد. این ترکیب پس از مدتی با رزین توام شده، ترکیبی آمیخته برهم تشکیل دادند که به صورت نوار آماده می‌شد و چون انعطاف‌پذیر بود به هر شعاعی که لازم بود بر روی کفشک به صورت چسبی یا به صورت پرچ قرار داده می‌شد. بعد از آن لنتها از آزبست ساخته می‌شد ولی امروزه استفاده از آزبست ممنوع است.[۱][۲] تولید لنت ترمز کفشکی در ایران در دهه ۱۳۴۰ با تأسیس کارخانه لنت ترمز ایران واقع در کیلومتر ۵ جاده تهران-کرج صورت پذیرفت که اولین تولیدات آن مخصوص کامیون‌ها و اتوبوس و مینی بوس‌های تولیدی شرکت خاور (دایملر بنز)می شد. تولید لنت ترمز دیسکی در ایران در سال ۱۳۶۳ توسط بیژن ایازی و برادران هنربخش در کارخانه لنت ساز واقع در مازندران صورت گرفت که کل خط تولیداین کارخانه توسط صنعتگران ایرانی و فناوری بومی به بهره‌برداری رسید تا نیاز کشور به لنت دیسکی را در سالهای جنگ برآورده نماید.

مواد تشکیل دهنده لنت فلزی
در ساخت بیشتر لنتهای فلزی تعداد ۱۵ تا ۲۰ نوع مواد گوناگون استفاده می‌شود، برخی از این مواد مانند گرافیت نرم هستند و بعضی از آن‌ها مانند پودرهای کربنی سخت هستند.

مواد سازنده پس از مخلوط شدن به صورت پودر به داخل قالب ریخته شده و افزودنی‌هایی به آن اضافه می‌شود، و از سمت دیگر کفشکهای را که شستشو و چربی زدایی شده را چسب می‌زنند. در مرحله بعد لنتی را که شکل اولیه بخود گرفته روی کفشک قرار می‌دهند. سپس پرس پخت انجام می‌گیرد، که در آن لنت تحت فشار ۷۰۰ الی ۸۰۰ بار به کفشک متصل می‌شود.

بعد از اتمام قالب گیری و پرس، سطح لنتها ساب می‌خورد و به ضخامت استاندارد رسانده می‌شود. سپس لنتها وارد کوره با دمای ۳۰۰ درجه سانتیگراد می‌شوند. در نهایت شماره سریال ویژه خودروساز اصلی (OEM) بر روی آن حک می‌شود.

سرامیکی
فیبرهای تکه‌تکه شده کولار به عنوان جایگزین برای آزبست در لنت ترمز سرامیکی استفاده می‌شوند.

ویژگی‌های ظاهری و ساختاری لنت
لنت‌ها با ویژگی‌های ظاهری متفاوتی ساخته می‌شوند. شرکت‌های مختلف با هدف کاهش صدا، بهبود ترمزگیری و سازگاری بهتر با دیسک چرخ تغییراتی را در شکل لنت ایجاد می‌کنند. برخی از عملیاتی که بر روی ساختار و شکل لنت انجام می‌گیرند به شرح زیر می‌باشند.

ایجاد شیار بر روی سطح لنت:

این شیار منفذی را برای فرار گرد لنت و همچنین گازهای تولید شده از آن در هنگام ترمزگیری فراهم می‌کنند. همچنین وجود این شیار موجب بهبود جریان هوا بر روی لنت شده و باعث بهتر خنک شدن لنت می گردد. شیار روی لنت با کمک به کاهش دمای لنت و خروج بهتر گازها احتمال شیشه شدن لنت و از دست رفتن توان ترمزگیری در شرایط سخت را پایین می‌آورد.

همچنین میتوانید مطالعه کنید :   پخش محصولات گروه کارخانجات لاستیک سازی گیلان

پخ کردن حاشیه‌های لنت:

ممکن است کالیپر ترمز نتواند تمام سطح لنت را در هنگام ترمزگیری به دیسک بچسباند و فشار کمتری به حاشیه‌های لنت وارد کند که این مسئله می‌تواند موجب ایجاد صدا در هنگام ترمزگیری شود. این مسئله مخصوصاً زمانی که لنت نو می‌باشد و دارای حاشیه‌های تیز است بیشتر ممکن است اتفاق بیفتد برای مقابله با این مسئله بعضی از لنت‌ها به صورت پخ شده عرضه می گردند. پخ بودن حاشیه‌های لنت همچنین موجب توزیع بهتر فشار و تنش بر روی لنت می گردد.البته بعضی از تولید کنندگان ایرانی با تجربه، با اتکا به دانش و مهارت خود هیچ گونه پخی را روی لقمه لنت لحاظ نمیکنند، از معدود تولید کنندگان ایرانی که بدون خط لنت تولید میکند بعنوان مثال گروه تولیدی وارِن WAREEN رو میتوان نام برد . صفحه‌های فلزی یا غیر فلزی در پشت لنت: نقش این صفحه جذب برخی ارتعاشات و صداهای تولید شده می‌باشد. که عملکرد کم صداتری را برای لنت به ارمغان می‌آورد.

هشدار دهنده اتمام لنت:

بیشتر لنت‌ها دارای یک قطعه از جنس فلز نرم در داخل می‌باشند، زمانی که لنت رو به اتمام می‌باشد و ضخامت آن از حدّ مشخصی کمتر می‌شود، این قطعه فلزی با دیسک درگیر شده و ایجاد صدا می‌کند تا راننده خودرو متوجه اتمام عمر لنت گردد و قبل از آنکه دیسک آسیب ببیند آن را تعویض کند. در خودروهای پیشرفته تر این قطعه با یک سنسور جایگزین می‌شود که زمانی که لنت رو به اتمام است با ارسال سیگنال علامتی را بر روی صفحه نمایشگر خودرو نمایش می‌دهد.

از دست رفتن قابلیت ترمزگیری در هنگام داغ شدن ترمز brake fade
بارها شنیده شده‌است که راننده‌ای پس از ترمز گیری‌های متوالی مخصوصاً در جاده‌های کوهستانی و شرایطی که فشار بیشتری به لنت وارد می‌شود، توان ترمز را از دست داده است و اصطلاحاً گفته می‌شود که لنت خودرو شیشه شده‌است. دلیل این پدیده به شرح زیر می‌باشد: زمانی که به ترمز فشار وارد می‌شود، مثلاً در هنگام مسابقه یا زمانی که خودرو با وزن زیاد از شیب طولانی پایین می‌رود، لنت‌ها و دیسک ترمز به شدت داغ می‌شوند و دمای لنت به حدی می رسد که اجزای آن توانایی جذب گرمای بیشتری را ندارند و لنت خاصیت ترمزگیری و اصطکاک خود را از دست می‌دهد. همچنین با بالا رفتن دمای لنت، رزین‌های استفاده شده در ساختار آن شروع به تبخیر می‌کنند. بخارات ایجاد شده لایه‌ای را بین لنت و دیسک ایجاد می‌کنند که مانع تماس لنت با دیسک می گردند، در این حالت فشار دادن پدال ترمز بی‌فایده بوده و اصطکاکی بین لنت و دیسک ایجاد نمی‌گردد.

تستهای لنت
کلیه تستهای لنت بر اساس استاندارد ۵۸۶ ملی ایران انجام می‌شود. که شامل تست سایش – تست برش – تست چسبندگی – و تست سختی می‌باشد. سختی لنت باید بین ۴۰ الی ۸۰ راکول اس باشد (با راکول سی اشتباه نشود- مثلاً سختی ابزارهای برش از ۷۵ راکول سی به بالا می‌باشد). در صورتی که سختی کم باشد لنت زود خورده می‌شود و در ضمن درجه حرارت آن خیلی سریع بالا می‌رود و اگر درجه سختی زیاد باشد لنت به سرعت آینه شده و همچنین به دیسک و یا کاسه چرخ آسیب وارد می‌کند.

 
  
  نظربده مسابقه‌ای است برپایه نظرات، تجربیات و دانش ارزشمند شماست کاری که باید در این مسابقه انجام دهید ، این است که مطالب مختلف را مطالعه کنید و دیدگاه خود را درباره آن موضوع در بخش نظرات در پایین همان مطلب، به اشتراک بگذارید . شما با هر نظری که در سایت به ثبت می‌رسانید، امتیاز می‌گیرید و هر امتیاز دارای کد تخفیف خرید از فروشگاه و هدیه رایگان می باشد .  
  •  
  •  
  • پایان پیام

برندهای موجود

اکسل روئین صنعت

برندهای موجود

زمان فنر

برندهای موجود

برند بوش bosch و همه چیز درباره ان

برندهای موجود

امید فنر

برندهای موجود

پخش کمک فنر های کوشاوران KDS

برندهای موجود

نماینده و پخش کننده شمع PMQ تحت لیسانس Autolite

برندهای موجود

پخش محصولات گوهر قطعه پارسیان

برندهای موجود

پخش محصولات سمن شیمی

برندهای موجود

ایران کاربراتور

برندهای موجود

پخش محصولات سوخت اما

برندهای موجود

بازرگانی الماس پور

برندهای موجود

پخش فنر لول های شرکت AGU

برندهای موجود

نماینده و پخش محصولات امیرنیا

برندهای موجود

اسپری انژکتور شوی گانک

برندهای موجود

پخش کابل های کنترلی خودرو و دستگاه های شیشه بالابر شرکت سبزوار PKC ( پیشرو کابل سبزوار )

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ام دبلیو اچ mwh

برندهای موجود

پخش محصولات دستگاه های شیشه بالابر شرکت صنعتی ابری

برندهای موجود

توزیع تسمه ها و کیت های تایم پاورگریپ ، گیتس

برندهای موجود

نماینده و عاملیت توزیع لنت ترمز gss با مهر استاندارد ایران

برندهای موجود

ایده پارت

برندهای موجود

مرکز پخش عمده کمک فنر کوشاوران ، kds

برندهای موجود

نماینده و پخش کننده شمع KLG

برندهای موجود

پخش قطعات و لوازم جلوبندی خودرو رفیع نیا

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت همتک

برندهای موجود

پخش جعبه فرمان های مارپیچ باختر mbc

برندهای موجود

شما بگویید چه برند و کالایی نیاز دارید

برندهای موجود

پخش واترپمپ پارسیان

برندهای موجود

سنسور اکسیژن NTK ژاپن

برندهای موجود

عرضه تسمه دانگیل کره

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت بتا سرامد

برندهای موجود

پخش پمپ بنزین های راویان نور ، دقایق فن

برندهای موجود

دیسک و صفحه کلاج لوک المان

برندهای موجود

پخش لوازم یدکی خودرو چکاد

برندهای موجود

گارانتی محصولات عرضه شده

برندهای موجود

پخش و فروش لنت پارس

برندهای موجود

نماینده و پخش لنت های G.S.S

برندهای موجود

پخش شمع سوزنی NGK معرفی شمع جی پاور ۷۰۹۲

برندهای موجود

پخش کیت کلاچ پراید پی اچ سی والئو آبی (PHC Valeo) ساخت کره

برندهای موجود

پخش انواع دیسک و صفحه والئو فرانسه

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت مارپیچ باختر MBC

برندهای موجود

بلبرینگ های FAG – بهترین کیفیت و قیمت

برندهای موجود

اینه پیشگام

برندهای موجود

اسپری انژکتور و محصولات نگهداری خودرو STP

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت سامفر

برندهای موجود

پخش محصولات جلوبندی لاهیجان

برندهای موجود

پخش محصولات گروه کارخانجات لاستیک سازی گیلان

برندهای موجود

کیت کلاچ ( دیسک و صفحه ) سکو

برندهای موجود

پخش پمپ بنزین خودرو با برند bpco ( بی پی کو )

برندهای موجود

پخش شمع اورجینال رنو

برندهای موجود

ایده نگر

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ایران پژوهش

برندهای موجود

پخش الماس پور

برندهای موجود

شرکت NGK ژاپن

برندهای موجود

پخش ترموستات های باباپارت

برندهای موجود

پخش محصولات و پمپ بنزین های شرکت مادپارت

برندهای موجود

هرینگتون

برندهای موجود

پخش اسپری انژکتور ام طوسی ( mtoosi )

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ارال تک

برندهای موجود

پخش انواع جک خودرو مددرویان

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت مهرتابش

برندهای موجود

Ngktsq

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ایمن تک پیشرو

برندهای موجود

اینه کاوج

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت اتحاد موتور ( امکو )

برندهای موجود

پخش واترپمپ ایران گداخت

برندهای موجود

وایرشمع بوجیکورد

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت رادیکال

برندهای موجود

تسمه تایگر

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت شتابکار

برندهای موجود

نماینده و پخش لامپ عقاب کره

 
همچنین میتوانید مطالعه کنید :   شرکت NGK ژاپن
 انلاین شاپ الماس پور     

آموزش تعویض ماهک دنده پژو ۴۰۵ ، سمند ، پژو ۲۰۶ و زانتیا

آیا بلبرینگ ها و رولبرینگ ها مشابه یکدیگر هستند؟

درباره فیلتر بنزین (صافی بنزین خودرو) و نشانه های کثیف بودن آن بخوانید.

اشتباه اکثر رانندگان ایرانی موقع پر کردن باک بنزین

هوزینگ دیفرانسیل گیربکس خودرو

سیم کلاچ رگلاژ اتوماتیک یا رگلاژ دستی ؟

نکات نگهداری خودرو

آموزش کامل تمیز کردن استپر موتور Steper خودرو

نکاتی که در مورد علائم نیم سوز شدن پمپ بنزین باید بدانید!

نحوه صحیح آب بندی کردن خودروی صفر

۱۰ دلیل رایج روشن شدن چراغ چک در خودروها

علت ذوب شدن سر شمع خودرو

راه اندازی فروشگاه لوازم یدکی خودرو

علت کم جون شدن ماشین

نشانه هایی که خرابی پمپ بنزین خودرو شما را هشدار می دهد

همه چیز درمورد ضدیخ

لیست و جداول عیب یابی سیستم های مختلف خودرو

دلایل سوختن لامپ چراغهای خودرو و روشهای جلوگیری از آن

کمک فنر و عیب یابی کمک فنر خودرو

تنظیم موتور با دستگاه دیاگ

نشانه های خرابی ترمز

در مورد شمع خودرو چه میدانید ؟

چرا وقتی ترمز میکنم ماشین خاموش میشه یا کم جون میشه؟

چرا ماشین دیر روشن می شود؟

مشکلات انژکتورها و نحوه بررسی و رفع آنها

اشتباهات رایج مکانیک ها

علت خروج اب از اگزوز

قطع و وصل اتوماتیک پمپ بنزین

نحوه ی خاموش کردن چراغ آچار(سرویس) پژو۲۰۶ و رانا

کوئل خودرو و عیب یابی

از بین بردن خراش‌های روی ماشین

7 راه ساده و سریع جهت تشخیص شمع خراب خودرو

راهنمای خرید لاستیک دولتی به قیمت کارخانه

اهمیت نگهداری ، قطعات یدکی خودرو

علت صدای لق لق ، تق تق یا تقه مداوم در جعبه فرمان

ترموستات و مشکلاتش

آموزش تصویری نحوه تعویض شمع خودرو پراید – ۲۰۶ – سمند – تیبا – پژو پارس

مکانیکی به زبان ساده؛ چگونه بدون دانش تخصصی عیب خودرو را کشف کنیم؟

بهترین روش های کاهش مصرف سوخت خودرو

دلیل عطسه و صدای انفجار در هواکش

همه چیز درباره شمع خودرو

اطلاعاتی در مورد سیبک فرمان خودرو و کاربرد ان

مراحل تست پمپ بنزین

همه چیز در مورد تسمه تایم و زنجیر تایم

اموزش تعمیر جلوبندی پراید

نحوه انتخاب و خرید شمع موتور خودرو

نشتی روغن هیدرولیک

چگونه چراغ چک خودرو را خاموش کنیم؟

انواع صدای ماشین و علت ان

اکسل خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

باور غلط زیاد بودن شتاب خودرو با شمع چند الکترود اما باور صحیح بالا بودن عمر مفید شمع چند الکترود

شمع خودرو چیست؟ عیب یابی تصویری شمع خودرو

علت چرب شدن شمع خودرو و نحوه رفع آن

انواع پمپ بنزین خودرو

علائم خرابی سیستم فرمان هیدرولیک خودرو پراید ، پژو ۴۰۵ ،سمند ، پژو ۲۰۶ ،رنو تندر

خودروی هیبریدی چیست و چگونه کار می کند؟/آشنایی با خودروهای هیبریدی موجود در ایران (+جزئیات و عکس)

وایر شمع چیست و چه نقشی در خودرو دارد ؟

باز کردن و بستن پمپ بنزین ۲۰۶

نکاتی در مورد نگهداری خودرو

شستشو موتور خودرو ، بشوریم با نشودیم ؟

بلایی که بنزین معمولی سر خودرو‌ می‌آورد

آموزش خاموش کردن چراغ سرویس در خودروهای داخلی

نکاتی ساده جهت خنک تر کردن کولر خودرو

برداشتن کاتالیزور ماشین و معایب و مزایا

چگونه مصرف سوخت و بنزین خودرو را کاهش دهید

شیر فرمان یا شیر هیدرولیک چیست و چه وظایفی دارد؟

وظیفه پمپ بنزین خودرو + نشانه خرابی پمپ بنزین ماشین

نگهداری خودرو نیازمند توجه به چه نکاتی است؟

نگهداری و سرویس دوره ای خودرو

چگونه از صفحه کلاچ خودرو خود مراقبت کنیم؟

چگونه شمع خودرو را تمیز کنیم؟

اصول نگهداری از خودرو

نکات و توصیه های مهم برای نگهداری انواع خودرو ها

علائم خرابی سنسور دریچه گاز + نحوه عیب یابی

معرفی ۱۵ هشدار برای جلوگیری از خرابی جلوبندی خودرو

تشخصیص صدای جعبه فرمان پژو ۴۰۵ و تست نشتی روغن

انتخاب باتری مناسب خودرو

نحوه تشخیص زمان تعویض صفحه کلاچ خودرو

شستشوی انژکتور

اهمیت شستشوی سیستم سوخت رسانی خودرو

شناسایی شمع NGK تقلبی و اصلی

تشریح کامل چراغ های اخطار پشت آمپر خودرو

پمپ روغن یا اویل پمپ چیست و چه وظیفه ای در خودرو دارد؟

استپر موتور چیست و نشانه‌ خرابی استپر موتور خودرو چیست ؟

کاربرد درب سوپاپ و واشر درب سوپاپ چیست

شایع ترین ایرادات خودرو

۷ مرحله برای شناسایی و تعمیر خودرو خود

جعبه فرمان چیست و دقیقا چه کار می کند؟

موقع خرابی ماشین در جاده چیکار کنیم؟ 14 اقدام حیاتی

آموزش روش های تعویض کاسه نمد و تعویض دنده

علت کار نکردن فن خودرو و نحوه حل مشکل

آیا ماشین دنده اتوماتیک دیسک و صفحه کلاچ دارد؟

خلافی آنلاین/استعلام خلافی خودرو از طریق اینترنت، پیام کوتاه ، تلفن

روش‌های تست شمع خودرو چگونه است؟

جلوگیری از دزدی و سرقت خودرو

آشنایی با روغن موتور و روغن سوزی خودرو

ماهک گیربکس چیست و چگونه عمل می کند؟

آشنایی با دسته موتور خودرو

دستگاه شیشه بالابر خودرو چیست و چه ویژه‌گی هایی دارد ؟

عیب یابی استپر موتور

جعبه فرمان چیست و چه وظیفه‌ای دارد ؟

تفاوت لنت ترمز جلو و عقب خودرو در چیست؟

منشا نشتی مایعات زیر خودرو چیست؟

ماهک دنده چیه و چرا خراب میشه؟!

واتر پمپ ماشین و نحوه نگهداری از آن

از صفر تا صد اسپری انژکتور شور و نحوه استفاده از ان

چرا پیشرانه‌ها ضربه‌ (ناک) می‌زنند

آموزش نصب رله تقویت کننده شیشه بالابر پراید ، پژو ۴۰۵

باتری خراب است یا دینام؟

مراحل راه‌اندازی فروشگاه لوازم یدکی

استارت خوردن و علت روشن نشدن ماشین

نشانه های مهم ضعیف شدن لنت ترمز

سنسور اکسیژن و عملکرد ان

زمان و دلایل تعویض روغن گیربکس های دستی و دیفرانسیل

روغن سوزی موتور خودرو

علائمی که خبر از خرابی و نیم‌ سوز شدن پمپ بنزین دارند

۶ برند برتر شمع خودرو در ایران

دلیل آب کم کردن خودرو چیست؟

نکات بسیار مهم درباره سیل رانندگی و خودرو

تاریخچه شمع

تفاوت شمع پلاتینیوم و ایریدیوم

انواع کمک‌فنر و کاربرد آن در خودرو

چرا صدای پمپ بنزین نمیاد؟

بررسی دلایل پرش دنده گیربکس اتومات + نحوه رفع مشکل

استپر چیست و چه نقشی در خودرو دارد؟

۵ دلیل واضح برای تعویض دیسک و صفحه کلاچ خودرو

شناسایی شمع اکیوم اصلی و تقلبی در بازار

علائم و تست خرابی پمپ بنزین انواع ماشین

روش‌های تشخیص رنگ شدگی بدنه خودرو کارکرده چیست؟

تست و تعویض پمپ بنزین ماشین

علت اصلی سفت شدن فرمان هیدرولیک چیست؟

نکات نگهداری از گیربکس دستی خودرو

راهنمای خرید و انتخاب واترپمپ خودرو

اولین اقدام پس از روشن شدن چراغ چک خودرو چیست؟

نحوه خاموش کردن چراغ آچار

چرا خودروی ما داغ می کند؟

تشخیص نوع خرابی شمع از روی شکل ظاهری شمع

تفاوت قطعات اصلی و غیراصلی لوازم یدکی خودرو

راهنمای خرید جک خودرو و معرفی انواع جک ماشین

فواید تنظیم موتور خودرو چیست ؟

علت و علائم خرابی شمع خودرو

مهمترین مشخصه های روغن موتور مناسب برای خودرو

دستگاه ها و تجهیزات لازم جهت راه اندازی اتوسرویس تعویض روغنی و آپاراتی

معرفی سوزن انژکتور، علائم خرابی و روش های شستشوی آن

با روش صحیح اضافه کردنِ آب رادیاتور آشنا شوید

علت نرسیدن برق به پمپ بنزین

بررسی علل خاموش شدن ناگهانی خودرو

واتر پمپ چه نقشی در خودرو دارد؟

بهترین روغن موتور بر اساس استاندارد گرانروی

راه اندازی مغازه ی تعویض روغنی | درآمد و معایب تعویض روغنی

معرفی شغل مکانیک خودرو

استارت خوردن و روشن نشدن ماشین

زمان تعویض روغن های ترمز، هیدرولیک و گیربکس

عیب یابی سریع خودرو و تعمیر آن

دلیل قطع و وصل شدن کولر ماشین چیست؟

نحوه ی خاموش کردن چراغ آچار(سرویس) سمند EF7

اگر دهانه یا گًپ شمع تنظیم نباشد، چه بلایی سر ماشین می‌آید؟

نگهداری موتور xu7

عواقب تاخیر در تعویض تسمه ها

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس دستی و اتوماتیک

وقتی آمپر آب ماشین بالا رفت چه کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *