نیرو حرکتی اکثر ماشین های امروزی بنزین است و تقریبا تمامی ماشین های داخلی با بنزین حرکت می کنند. برای حرکت ماشین لازم است که سوخت ماشین یا همان بنزین برای فرآیند احتراق به موتور فرستاده شود. سوخت خودرو توسط قسمتی به نام پمپ بنزین ماشین به موتور فرستاده می شود و پس از احتراق، ما شاهد حرکت کردن خودرو هستیم. بدون شک پمپ بنزین یکی از قطعات اصلی و مهم تمامی خودرو ها است که برخی از مواقع با خرابی و مشکلات رو به رو می شود.

در این مقاله از مجله الماس پور به نقل از یگانه بلاگ قصد داریم تا به طور کامل در مورد پمپ بنزین و نشانه ها و علائم خرابی آن صحبت کنیم. همچنین لازم به توضیح است که آشنا نبودن با علائم خرابی این پمپ، می تواند باعث وارد شدن آسیب به سایر قسمت های ماشین شود، پس اگر سلامت خودرو شما برایتان اهمیت دارد توصیه می کنیم حتما تا انتها این مقاله همراه ما باشید.

پمپ بنزین ماشین چیست؟
سوخت ماشین در محفظه ای به نام باک ذخیره می شود و برای حرکت کردن خودرو، باید این سوخت در موتور با اکسیژن ترکیب شود تا در اثر نیرویی که ناشی از فرآیند احتراق تولید می شود، چرخ ها به چرخش در آیند و خودرو حرکت کند. پمپ بنزین خودرو، پمپی است که وظیفه انتقال بنزین یا سوخت از باک به موتور را دارد.

وظایف پمپ بنزین ماشین
ارسال سوخت
همانطور که گفته شد ارسال سوخت از باک به موتور یکی از اصلی ترین وظایف پمپ بنزین خودرو است. این پمپ با ارسال بنزین از باک به موتور باعث احتراق و در نهایت حرکت ماشین می شود.

فیلتر کردن سوخت
یکی دیگر از وظایف اصلی پمپ بنزین در ماشین ها، فیلتر کردن سوخت می باشد. همانطور که می دانید بنزین به طور کامل خالص نیست و دارای ناخالصی ها و آلایندگی هایی می باشد که در طولانی مدت باعث وارد شده صدمه به موتور ماشین می گردد.

پمپ بنزین با فیلتر کردن بنزین می تواند در سلامت موتور و افزایش عمر و عملکرد آن موثر باشد.

فشار سوخت
برای ارسال سوخت از باک به موتور باید این فرآیند به علت فاصله داشتن این دو قسمت با فشار زیاد انجام شود. اگر پمپ بنزین با فشار سوخت را به سمت موتور نفرستد این فرآیند به درستی صورت نمی گیرد.

انواع پمپ بنزین ماشین
پمپ بنزین الکتریکی
پمپ بنزین مکانیکی
پمپ بنزین مکانیکی
این نوع پمپ در خودرو های قدیمی استفاده می شود که بنزین را با فشار از باک به کاربراتور می میفرسد. این پمپ فرآیند انتقال سوخت را به صورت مکانیکی و با استفاده از قطعات مختلف انجام می دهد.

قطعات تشکیل دهنده پمپ های مکانیکی عبارت هستند از: دیافراگم، فنر دیافراگم، فنر انگشتی، سوپاپ ورودی، سوپاپ خروجی، شیطانک، محفظه بنزین.

پمپ های سوخت مکانیکی را نمی توان در خودرو های انژکتوری استفاده کرد بنابراین پمپ های مکانیکی تنها در خودرو های کاربراتوری مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از این نوع پمپ ها در خودرو ها خیلی کم است.

پمپ بنزین الکتریکی
این پمپ های سوخت در اکثر خودرو ها مورد استفاده قرار می گیرند و با برق کار می کنند. باید بدانید در خودرو های انژکتوری نمی توان از پمپ های مکانیکی استفاده کرد. این پمپ ها در صنعت خودرو سازی خیلی بیشتر از پمپ های مکانیکی مورد استفاده قرار می گیرند.

محل قرارگیری پمپ بنزین
به طور معمول پمپ بنزین در اکثر خودرو ها، در باک بنزین قراردارد و دلیل آن نیز خنک ماندن پمپ است. یکی دیگر از دلایلی که خودرو سازان پمپ بنزین را درون باک قرار می دهند کاهش سر و صدای این پمپ می باشد.

مشکلات پمپ بنزین در خودرو
افت فشار بنزین
اگر پمپ بنزین نتواند با فشار مناسب سوخت را به سمت موتور هدایت کند، عملکرد موتور کاهش یافته و خودرو شما با مشکل مواجه می شود.

افزایش فشار بنزین
شاید با خود فکر کنید که هرچه فشار بنزین بیشتر باشد و پمپ بنزین، سوخت را با فشار بیشتری به موتور بفرستد بهتر است در صورتی که اصلا اینگونه نیست و اگر فشار پمپ بیش از اندازه زیاد باشد، باعث وارد شدن صدمه به پره ها و سایر قطعات می شود.

چرا پمپ بنزین ماشین خراب می شود؟
برخی از افراد با خود فکر می کنند که پمپ بنزین نباید خراب شود در صورتی که اینگونه نیست، پمپ بنزین یکی از قطعات مصرفی خودرو است که پس از گذشت زمان دچار مشکلات و خرابی هایی می شود، برخی از علت های خراب شدن یا سوختن پمپ بنزین ماشین عبارت هستند از:

آلودگی سوخت
یکی از اصلی ترین دلایل سوختن پمپ بنزین خودرو، وجود ناخالصی در سوخت و بنزین می باشند.

رانندگی با سوخت کم
مورد بعدی که می تواند در خرابی این پمپ موثر باشد، رانندگی کردن با سوخت کم است. معمولا توصیه می شود برای سلامت خودرو و پمپ بنزین، سوخت درون باک را بیشتر از یک چهارم نگهدارید.

همانطور که گفته شد، پمپ بنزین برای خنک ماندن درون بنزین قرارداد و در صورتی که شما با سطح بنزین کم رانندگی کنید، این پمپ درون مایع نیست و به درستی خنک نمی شود که این موضوع باعث خرابی این قطعه در خودرو می شود.

از طرفی پایین بودن سطح بنزین باعث می شود تا پمپ برای فرستادن سوخت به موتور فشار بیشتری را تحمل کند. همچنین سطح پایین سوخت باعث وارد شدن آلایندگی های سوختی به پمپ می شود و در خرابی زود هنگام آن تاثیر دارد.

سوخت بی کیفیت
یکی دیگر از اصلی ترین دلایلی که باعث خراب شدن پمپ بنزین خودرو می شود، استفاده از بنزین هایی با آلایندگی بالا است.

پمپ بنزین بی کیفیت
معمولا پمپ های بنزین بی کیفیت و ارزان قیمت عمر کوتاهی دارند و زود خراب می شوند. به همین دلیل توصیه می شود از پمپ های با کیفیت استفاده کنید.

همچنین میتوانید مطالعه کنید :   خودروی هیبریدی چیست و چگونه کار می کند؟/آشنایی با خودروهای هیبریدی موجود در ایران (+جزئیات و عکس)

باید بدانید تمامی ناخالصی ها و آلودگی های موجود در سوخت وارد پمپ بنزین ماشین می شود که به مرور زمان باعث خراب شدن آن می گردد.

باک فرسوده
در صورتی که باک بنزین خودرو شما فرسوده شده باشد، به علت فشاری که به پمپ بنزین وارد می شود باعث خرابی آن می گردد. اگر این فشار روی پمپ همچنان باشد این قطعه به طور کامل می سوزد.

تشخیص خرابی پمپ بنزین خودرو
تا اینجا به طور کامل در مورد این قطعه و اهیمت آن توضیح دادیم، اما در صورتی که پمپ بنزین خراب شده باشد باید از کجا بفهمیم و نشانه های سوختن پمپ بنزین خودرو چیست؟

1- روشن نشدن خودرو
یکی از اصلی ترین روش های تشخیص خرابی و از کار افتادن پمپ بنزین ماشین، روشن نشدن خودرو است. در صورتی که این پمپ از کار افتاده باشد، سوخت به موتور ارسال نمی شود و در نتیجه خودرو نیز روشن نخواهد شد.

2- ریپ زدن ماشین
اگر در سرعت های ثابت ماشین ریپ می زند و به درستی کار نمی کند می تواند نشانه از خرابی این پمپ باشد. چراکه سوخت مورد نیاز موتور به درستی تامین نشده و خودرو ریپ می زند.

3- صدای پمپ
قطعا قبل از روشن کردن خودرو و پس از باز کردن سوئیچ متوجه صدایی شده اید، این صدا در واقع صدای پمپ بنزین خودرو است که در حال انتقال بنزین از باک به موتور می باشد. حال اگر شما سوئیچ ماشین را باز می کنید اما صدایی شنیده نمی شود، نشانه از خرابی پمپ بنزین ماشین می باشد.

4- افزایش شتاب ناگهانی
همانطور که گفته شد اگر پمپ بنزین ماشین خراب باشد و سوخت به مقدار مناسب به موتور نرسد باعث کاهش عملکرد موتور می شود، حال اگر به صورت ناگهانی و بدون گاز دادن خودرو شتاب می گیرد، باز هم نشانه از خرابی پمپ بنزین ماشین می باشد.

5- کاهش شتاب
همچنین کاهش شتاب خودرو نیز می تواند یکی از دلایل خراب شدن این پمپ باشد.

6- افزاش مصرف سوخت
خرابی این پمپ می تواند افزایش مصرف سوخت را نیز به دنبال داشته باشد.

7- روشن شدن چراغ چک
یکی از دلایلی که باعث روشن شدن چراغ چک خودرو شما می شود، خرابی این پمپ است. در صورت روشن شدن چراغ چک خودرو می توانید با استفاده از دیاگ تشخص دهید که دلیل روشن شدن این چراغ خرابی پمپ بنزین ماشین است یا خیر. در صورتی که نمی دانید دیاگ چیست، پیشنهاد می کنیم حتما مقاله دیاگ را در وب سایت ما مطالعه کنید.

جلوگیری از خرابی پمپ بنزین ماشین
در این مطلب به طور کامل در مورد نشانه های پمپ بنزین ماشین صحبت شد، همانطور که گفته شد این قطعه یکی از قطعات اصلی خودرو است و خرابی آن می تواند باعث وارد شدن صدمات مختلف به موتور و سایر قسمت های خودرو شود، لذا جلوگیری از خرابی این قطعه می توانید به کاهش صدمات و هزینه های موتور ماشین کمک فراوانی نماید. در ادامه برخی از فعالیت هایی که می تواند خراب شدن این پمپ به تاخیر بیاندازد را برای شما آورده ایم.

رانندگی نکردن با سوخت کم
همانطور که گفته شد، یکی از علت های خرابی این قطعه، رانندگی با سوخت کم یا چراغ بنزین روشن است، لذا برای جلوگیری از خرابی زود هنگام این قطعه توصیه می شود با سوخت کم رانندگی نکنید و قبل از روشن شدن چراغ بنزین، باک را پر کنید.

تعویض فیلتر بنزین
آلودگی های سوختی یکی دیگر از مواردی که است تاثیر فروانی در خرابی پمپ بنزین خودرو شما دارد، شما می توانید با تعویض به موقع فیلتر بنزین در سرویس های دوره ای، از خرابی زود هنگام این پمپ جلوگیری کنید.

عدم استفاده از مواد شیمیایی
برخی از افراد برای تمیز کردن موتور یا باک از موارد شیمیایی یا مکمل های مختلفی استفاده می کنند اما باید بدانید این مواد می تواند آسیب جدی به موتور خودرو و پمپ بنزین وارد کند، لذا از این کار خودداری کنید.

زمان تعویض پمپ بنزین خودرو
گفتیم این قطعه یکی از قطعات مصرفی در خودرو است و پس از مدت زمانی باید آنرا تعیوض کرد اما این زمان در خودرو های مختلف کاملا به هم متفاوت است زیرا نوع رانندگی و کیفیت بنزین مصرفی می تواند در زمان خرابی پمپ بنزین خودرو تاثیر فراوانی داشته باشد.

پس بهتر است نسبت به نشانه ها و علائم خرابی این پمپ آگاه باشید و زمانی که متوجه خرابی یا از کار افتادن آن شدید، اقدام به تعویض آن نمایید.

قیمت پمپ بنزین خودرو
شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که قیمت پمپ بنزین خودرو چقدر است، باید به شما بگوییم که این قطعه قیمت خیلی گرانی ندارد و بهتر است در صورت خرابی سریعا آنرا با یک پمپ نو تعویض نمایید. زیرا صدمات که خرابی پمپ بنزین ماشین به موتور وارد می کند به مراتب بیشتر از قیمت آن می باشد.

کلام پایانی
پمپ بنزین ماشین یکی از قطعات اصلی خودرو است که وظیفه انتقال سوخت از باک به موتور را دارد. این قطعه با فشار استاندارد، بنزین را به موتور می فرستد پس اگر فشار این پمپ افزایش یا کاهش یابد در عملکرد موتور تاثیر خواهد داشت.

عوامل مختلفی مانند رانندگی با چراغ بنزین روشن یا سوخت بی کیفیت می تواند در خرابی این قطعه مهم در خودرو تاثیر داشته باشد. از آنجایی که این قطعه در سلامت موتور و سایر قطعات نقش مهمی دارد باید در صورت خرابی آن هرچه سریعتر نسبت به تعویض این قطعه اقدام کنید. بنابراین آشنایی با نشانه های سوختن پمپ بنزین خودرو می تواند در کاهش هزینه های شما و جلوگیری از خرابی موتور ماشین بسیار موثر باشد.

در این مقاله به طور کامل مورد پمپ بنزین خودرو و نشانه های خرابی آن صحبت شد، حتما این مقاله را به صورت کامل مطالعه کنید تا در صورت خرابی این قطعه متحمل هزینه های سنگینی نشوید. در صورت داشتن هر گونه سوال آنرا در انتها همین مقاله و در بخش دیدگاه ها برای ما بنویسید تا کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان پاسخگوی شما باشند.

همچنین میتوانید مطالعه کنید :   علت نرسیدن برق به پمپ بنزین
 
  
  نظربده مسابقه‌ای است برپایه نظرات، تجربیات و دانش ارزشمند شماست کاری که باید در این مسابقه انجام دهید ، این است که مطالب مختلف را مطالعه کنید و دیدگاه خود را درباره آن موضوع در بخش نظرات در پایین همان مطلب، به اشتراک بگذارید . شما با هر نظری که در سایت به ثبت می‌رسانید، امتیاز می‌گیرید و هر امتیاز دارای کد تخفیف خرید از فروشگاه و هدیه رایگان می باشد .  
  •  
  •  
  • پایان پیام

برندهای موجود

پخش لوازم یدکی خودرو چکاد

برندهای موجود

اسپری انژکتور و محصولات نگهداری خودرو STP

برندهای موجود

پخش محصولات و پمپ بنزین های شرکت مادپارت

برندهای موجود

پخش محصولات گروه کارخانجات لاستیک سازی گیلان

برندهای موجود

پخش فنر لول های شرکت AGU

برندهای موجود

پخش و فروش لنت پارس

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت مارپیچ باختر MBC

برندهای موجود

گارانتی محصولات عرضه شده

برندهای موجود

اکسل روئین صنعت

برندهای موجود

پخش جعبه فرمان های مارپیچ باختر mbc

برندهای موجود

پخش پمپ بنزین خودرو با برند bpco ( بی پی کو )

برندهای موجود

نماینده و پخش کننده شمع KLG

برندهای موجود

ایده نگر

برندهای موجود

پخش محصولات دستگاه های شیشه بالابر شرکت صنعتی ابری

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت بتا سرامد

برندهای موجود

عرضه تسمه دانگیل کره

برندهای موجود

نماینده و پخش لامپ عقاب کره

برندهای موجود

امید فنر

برندهای موجود

پخش واترپمپ پارسیان

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت اتحاد موتور ( امکو )

برندهای موجود

Ngktsq

برندهای موجود

بازرگانی الماس پور

برندهای موجود

نماینده و عاملیت توزیع لنت ترمز gss با مهر استاندارد ایران

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ایران پژوهش

برندهای موجود

زمان فنر

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت سامفر

برندهای موجود

شرکت NGK ژاپن

برندهای موجود

ایران کاربراتور

برندهای موجود

پخش محصولات سوخت اما

برندهای موجود

بلبرینگ های FAG – بهترین کیفیت و قیمت

برندهای موجود

پخش انواع جک خودرو مددرویان

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ارال تک

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ایمن تک پیشرو

برندهای موجود

مرکز پخش عمده کمک فنر کوشاوران ، kds

برندهای موجود

ایده پارت

برندهای موجود

پخش انواع دیسک و صفحه والئو فرانسه

برندهای موجود

سنسور اکسیژن NTK ژاپن

برندهای موجود

نماینده و پخش کننده شمع PMQ تحت لیسانس Autolite

برندهای موجود

اینه پیشگام

برندهای موجود

دیسک و صفحه کلاج لوک المان

برندهای موجود

پخش محصولات سمن شیمی

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت رادیکال

برندهای موجود

پخش کابل های کنترلی خودرو و دستگاه های شیشه بالابر شرکت سبزوار PKC ( پیشرو کابل سبزوار )

برندهای موجود

پخش پمپ بنزین های راویان نور ، دقایق فن

برندهای موجود

پخش محصولات گوهر قطعه پارسیان

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت مهرتابش

برندهای موجود

نماینده و پخش لنت های G.S.S

برندهای موجود

پخش شمع اورجینال رنو

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ام دبلیو اچ mwh

برندهای موجود

پخش کیت کلاچ پراید پی اچ سی والئو آبی (PHC Valeo) ساخت کره

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت همتک

برندهای موجود

اینه کاوج

برندهای موجود

پخش محصولات جلوبندی لاهیجان

برندهای موجود

پخش کمک فنر های کوشاوران KDS

برندهای موجود

شما بگویید چه برند و کالایی نیاز دارید

برندهای موجود

اسپری انژکتور شوی گانک

برندهای موجود

هرینگتون

برندهای موجود

توزیع تسمه ها و کیت های تایم پاورگریپ ، گیتس

برندهای موجود

پخش واترپمپ ایران گداخت

برندهای موجود

کیت کلاچ ( دیسک و صفحه ) سکو

برندهای موجود

تسمه تایگر

برندهای موجود

وایرشمع بوجیکورد

برندهای موجود

نماینده و پخش محصولات امیرنیا

برندهای موجود

پخش ترموستات های باباپارت

برندهای موجود

پخش الماس پور

برندهای موجود

برند بوش bosch و همه چیز درباره ان

برندهای موجود

پخش شمع سوزنی NGK معرفی شمع جی پاور ۷۰۹۲

برندهای موجود

پخش اسپری انژکتور ام طوسی ( mtoosi )

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت شتابکار

برندهای موجود

پخش قطعات و لوازم جلوبندی خودرو رفیع نیا

 
 انلاین شاپ الماس پور     

نحوه انتخاب و خرید شمع موتور خودرو

عواقب تاخیر در تعویض تسمه ها

نکات نگهداری از گیربکس دستی خودرو

آموزش تصویری نحوه تعویض شمع خودرو پراید – ۲۰۶ – سمند – تیبا – پژو پارس

بهترین روش های کاهش مصرف سوخت خودرو

در مورد شمع خودرو چه میدانید ؟

پمپ روغن یا اویل پمپ چیست و چه وظیفه ای در خودرو دارد؟

آموزش روش های تعویض کاسه نمد و تعویض دنده

لیست و جداول عیب یابی سیستم های مختلف خودرو

راهنمای خرید و انتخاب واترپمپ خودرو

همه چیز درمورد ضدیخ

۵ دلیل واضح برای تعویض دیسک و صفحه کلاچ خودرو

شستشو موتور خودرو ، بشوریم با نشودیم ؟

آیا بلبرینگ ها و رولبرینگ ها مشابه یکدیگر هستند؟

باتری خراب است یا دینام؟

اصول نگهداری از خودرو

روش‌های تشخیص رنگ شدگی بدنه خودرو کارکرده چیست؟

معرفی شغل مکانیک خودرو

علت چرب شدن شمع خودرو و نحوه رفع آن

وظیفه پمپ بنزین خودرو + نشانه خرابی پمپ بنزین ماشین

انواع کمک‌فنر و کاربرد آن در خودرو

نشانه های مهم ضعیف شدن لنت ترمز

چرا صدای پمپ بنزین نمیاد؟

راهنمای خرید لاستیک دولتی به قیمت کارخانه

کمک فنر و عیب یابی کمک فنر خودرو

نشانه های خرابی ترمز

نحوه خاموش کردن چراغ آچار

همه چیز در مورد تسمه تایم و زنجیر تایم

علت خروج اب از اگزوز

ترموستات و مشکلاتش

اکسل خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

وقتی آمپر آب ماشین بالا رفت چه کنیم؟

نگهداری خودرو نیازمند توجه به چه نکاتی است؟

اموزش تعمیر جلوبندی پراید

بررسی دلایل پرش دنده گیربکس اتومات + نحوه رفع مشکل

از بین بردن خراش‌های روی ماشین

برداشتن کاتالیزور ماشین و معایب و مزایا

آیا ماشین دنده اتوماتیک دیسک و صفحه کلاچ دارد؟

آموزش نصب رله تقویت کننده شیشه بالابر پراید ، پژو ۴۰۵

دلیل عطسه و صدای انفجار در هواکش

فواید تنظیم موتور خودرو چیست ؟

علت و علائم خرابی شمع خودرو

نکاتی که در مورد علائم نیم سوز شدن پمپ بنزین باید بدانید!

آموزش کامل تمیز کردن استپر موتور Steper خودرو

اولین اقدام پس از روشن شدن چراغ چک خودرو چیست؟

عیب یابی سریع خودرو و تعمیر آن

۶ برند برتر شمع خودرو در ایران

استپر چیست و چه نقشی در خودرو دارد؟

انواع صدای ماشین و علت ان

آموزش خاموش کردن چراغ سرویس در خودروهای داخلی

مکانیکی به زبان ساده؛ چگونه بدون دانش تخصصی عیب خودرو را کشف کنیم؟

نشتی روغن هیدرولیک

شناسایی شمع اکیوم اصلی و تقلبی در بازار

نحوه ی خاموش کردن چراغ آچار(سرویس) پژو۲۰۶ و رانا

شناسایی شمع NGK تقلبی و اصلی

چرا پیشرانه‌ها ضربه‌ (ناک) می‌زنند

قطع و وصل اتوماتیک پمپ بنزین

چرا وقتی ترمز میکنم ماشین خاموش میشه یا کم جون میشه؟

شمع خودرو چیست؟ عیب یابی تصویری شمع خودرو

ماهک دنده چیه و چرا خراب میشه؟!

بهترین روغن موتور بر اساس استاندارد گرانروی

۷ مرحله برای شناسایی و تعمیر خودرو خود

نکات بسیار مهم درباره سیل رانندگی و خودرو

علائمی که خبر از خرابی و نیم‌ سوز شدن پمپ بنزین دارند

نحوه ی خاموش کردن چراغ آچار(سرویس) سمند EF7

زمان و دلایل تعویض روغن گیربکس های دستی و دیفرانسیل

جعبه فرمان چیست و دقیقا چه کار می کند؟

چرا خودروی ما داغ می کند؟

کوئل خودرو و عیب یابی

تاریخچه شمع

تفاوت قطعات اصلی و غیراصلی لوازم یدکی خودرو

چگونه از صفحه کلاچ خودرو خود مراقبت کنیم؟

علت نرسیدن برق به پمپ بنزین

خلافی آنلاین/استعلام خلافی خودرو از طریق اینترنت، پیام کوتاه ، تلفن

علت اصلی سفت شدن فرمان هیدرولیک چیست؟

انتخاب باتری مناسب خودرو

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس دستی و اتوماتیک

معرفی سوزن انژکتور، علائم خرابی و روش های شستشوی آن

آشنایی با روغن موتور و روغن سوزی خودرو

موقع خرابی ماشین در جاده چیکار کنیم؟ 14 اقدام حیاتی

کاربرد درب سوپاپ و واشر درب سوپاپ چیست

7 راه ساده و سریع جهت تشخیص شمع خراب خودرو

مهمترین مشخصه های روغن موتور مناسب برای خودرو

مشکلات انژکتورها و نحوه بررسی و رفع آنها

چگونه مصرف سوخت و بنزین خودرو را کاهش دهید

جعبه فرمان چیست و چه وظیفه‌ای دارد ؟

علت کم جون شدن ماشین

بلایی که بنزین معمولی سر خودرو‌ می‌آورد

راهنمای خرید جک خودرو و معرفی انواع جک ماشین

راه اندازی فروشگاه لوازم یدکی خودرو

نحوه صحیح آب بندی کردن خودروی صفر

علائم خرابی سیستم فرمان هیدرولیک خودرو پراید ، پژو ۴۰۵ ،سمند ، پژو ۲۰۶ ،رنو تندر

ماهک گیربکس چیست و چگونه عمل می کند؟

مراحل تست پمپ بنزین

هوزینگ دیفرانسیل گیربکس خودرو

تفاوت شمع پلاتینیوم و ایریدیوم

اهمیت شستشوی سیستم سوخت رسانی خودرو

وایر شمع چیست و چه نقشی در خودرو دارد ؟

روغن سوزی موتور خودرو

نشانه هایی که خرابی پمپ بنزین خودرو شما را هشدار می دهد

نکات نگهداری خودرو

علت کار نکردن فن خودرو و نحوه حل مشکل

انواع پمپ بنزین خودرو

تنظیم موتور با دستگاه دیاگ

دستگاه ها و تجهیزات لازم جهت راه اندازی اتوسرویس تعویض روغنی و آپاراتی

دستگاه شیشه بالابر خودرو چیست و چه ویژه‌گی هایی دارد ؟

اهمیت نگهداری ، قطعات یدکی خودرو

چرا ماشین دیر روشن می شود؟

خودروی هیبریدی چیست و چگونه کار می کند؟/آشنایی با خودروهای هیبریدی موجود در ایران (+جزئیات و عکس)

شیر فرمان یا شیر هیدرولیک چیست و چه وظایفی دارد؟

نگهداری موتور xu7

واتر پمپ چه نقشی در خودرو دارد؟

اشتباهات رایج مکانیک ها

علائم و تست خرابی پمپ بنزین انواع ماشین

اشتباه اکثر رانندگان ایرانی موقع پر کردن باک بنزین

با روش صحیح اضافه کردنِ آب رادیاتور آشنا شوید

آموزش تعویض ماهک دنده پژو ۴۰۵ ، سمند ، پژو ۲۰۶ و زانتیا

زمان تعویض روغن های ترمز، هیدرولیک و گیربکس

راه اندازی مغازه ی تعویض روغنی | درآمد و معایب تعویض روغنی

درباره فیلتر بنزین (صافی بنزین خودرو) و نشانه های کثیف بودن آن بخوانید.

عیب یابی استپر موتور

همه چیز درباره شمع خودرو

دلایل سوختن لامپ چراغهای خودرو و روشهای جلوگیری از آن

شستشوی انژکتور

نکات و توصیه های مهم برای نگهداری انواع خودرو ها

باور غلط زیاد بودن شتاب خودرو با شمع چند الکترود اما باور صحیح بالا بودن عمر مفید شمع چند الکترود

تفاوت لنت ترمز جلو و عقب خودرو در چیست؟

منشا نشتی مایعات زیر خودرو چیست؟

نحوه تشخیص زمان تعویض صفحه کلاچ خودرو

نگهداری و سرویس دوره ای خودرو

علائم خرابی سنسور دریچه گاز + نحوه عیب یابی

چگونه چراغ چک خودرو را خاموش کنیم؟

چگونه شمع خودرو را تمیز کنیم؟

آشنایی با دسته موتور خودرو

استارت خوردن و روشن نشدن ماشین

تست و تعویض پمپ بنزین ماشین

استپر موتور چیست و نشانه‌ خرابی استپر موتور خودرو چیست ؟

شایع ترین ایرادات خودرو

علت ذوب شدن سر شمع خودرو

اطلاعاتی در مورد سیبک فرمان خودرو و کاربرد ان

اگر دهانه یا گًپ شمع تنظیم نباشد، چه بلایی سر ماشین می‌آید؟

علت صدای لق لق ، تق تق یا تقه مداوم در جعبه فرمان

بررسی علل خاموش شدن ناگهانی خودرو

نکاتی در مورد نگهداری خودرو

واتر پمپ ماشین و نحوه نگهداری از آن

۱۰ دلیل رایج روشن شدن چراغ چک در خودروها

نکاتی ساده جهت خنک تر کردن کولر خودرو

روش‌های تست شمع خودرو چگونه است؟

تشخیص نوع خرابی شمع از روی شکل ظاهری شمع

استارت خوردن و علت روشن نشدن ماشین

دلیل آب کم کردن خودرو چیست؟

جلوگیری از دزدی و سرقت خودرو

از صفر تا صد اسپری انژکتور شور و نحوه استفاده از ان

معرفی ۱۵ هشدار برای جلوگیری از خرابی جلوبندی خودرو

مراحل راه‌اندازی فروشگاه لوازم یدکی

باز کردن و بستن پمپ بنزین ۲۰۶

دلیل قطع و وصل شدن کولر ماشین چیست؟

تشخصیص صدای جعبه فرمان پژو ۴۰۵ و تست نشتی روغن

سنسور اکسیژن و عملکرد ان

سیم کلاچ رگلاژ اتوماتیک یا رگلاژ دستی ؟

تشریح کامل چراغ های اخطار پشت آمپر خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *