📰 سیستم ایمنی جدیدی توسط کمپانی بوش تدارک دیده شده که در صورت تصادف یک خودرو برقی، با فعال‌سازی چند انفجار کوچک، سیم کشی خودرو را متلاشی کرده و ارتباط باتری با دیگر اجزای خودرو را قطع می‌کند. این سیستم برای سرنشینان فرصت خارج شدن از شوک حادثه و فرار از صحنه تصادف را مهیا می‌کند.

از دیگر مزایای این سامانه ایمنی جدید، قطع ارتباط الکتریکی تمام بخش‌های درونی خودروست، بنابراین امکان برق گرفتگی برای سرنشینان خودرو وجود ندارد. این سیستم، عملکرد مشابهی با سوئیچ اینرسی در یک خودرو با موتور درون سوز ارایه می‌دهد. سیستم اینرسی، در هنگام وقوع حادثه، جریان سوخت خودرو را متوقف کرده و موتور را خاموش می‌کند. قسمت سخت افزاری این سیستم، از میکروچیپ بوش بهره می‌برد که در کیسه‌های هوا از آن استفاده شده است و فرآیندی مشابه را مدیریت می‌کند.

صحبت از انفجار مخازن سوخت و کیسه‌های هوا در خودروهای معمولی، بسیار طبیعی است. اما تاکنون راهکار مشابهی برای خودروهای برقی وجود نداشته و به خصوص با توجه به آن‌که باتری‌های این خودروها، در مواقع تصادف بسیار حساس هستند، بوش این ایده را در سطح خودروهای برقی پیاده کرده و این سیستم را پیروفیوز یا سوئیچ ایمنی پیروتکنیکی نام نهاده است.

بوش خودرو برقی

هنگامی که سنسورهای سیستم پیروفیوز تشخیص دهند تصادفی رخ داده است، با استفاده از شارژرهای انفجاری مینیاتوری، چهار انفجار کوچک و کنترل شده ایجاد می‌کنند که موجب قطع شدن ارتباط میان باتری ولتاژ بالا و سایر تجهیزات برقی خودرو می‌شود. تخلیه جریان الکتریکی در سراسر قسمت‌های بدنه خودرو، موجب می‌شود که سرنشینان از خطر برق گرفتگی محفوظ بمانند و با خاطری آسوده نسبت به خروج از خودرو اقدام کنند.

همچنین میتوانید مطالعه کنید :   ۹ مورد از اسپرت ترین شاسی بلندهای جهان؛ ترکیب تجمل و عملکرد

با وجود آن‌که گفته شد عملکرد سیستم پروفیوز بوش، مشابه سیستم اینرسی در خودروهای بنزینی است، اما یک تفاوت کوچک میان این دو سیستم وجود دارد. برخلاف سیستم اینرسی، نمی‌توان به سادگی و با استفاده از یک دکمه، کل فرآیند را به صورت عکس طی کرد و مجددا سیستم سوخت‌رسانی را فعال نمود. علاوه برآن، پروفیوز بوش تنها اتصالات میان باتری و سایر تجهیزات الکتریکی را قطع می‌کند، و کاری در خصوص ذخیره انرژی باتری‌ها انجام نمی‌دهد، از این رو باتری‌ها همچنان مستعد وقوع انفجار هستند و در صورت ایجاد ترک و شکستگی در پکیج باتری‌ها، آتش سوزی رخ خواهد داد. با این وجود، به گفته بوش، استفاده خودروسازان از این سیستم ایمنی، موجب به حداقل رساندن خطر آتش سوزی و انفجار برای سرنشینان خودروهای برقی خواهد شد.

منبع: CAR and DRIVER

پایان پیام .
   
  • برندهای موجود

برندهای موجود

شرکت NGK ژاپن

برندهای موجود

پخش انواع جک خودرو مددرویان

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت مهرتابش

برندهای موجود

نماینده و عاملیت توزیع لنت ترمز gss با مهر استاندارد ایران

برندهای موجود

پخش محصولات سمن شیمی

برندهای موجود

کیت کلاچ ( دیسک و صفحه ) سکو

برندهای موجود

توزیع تسمه ها و کیت های تایم پاورگریپ ، گیتس

برندهای موجود

شما بگویید چه برند و کالایی نیاز دارید

برندهای موجود

پخش قطعات و لوازم جلوبندی خودرو رفیع نیا

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت اتحاد موتور ( امکو )

برندهای موجود نگاهی به صنعت خودرو

بازرگانی الماس پور

برندهای موجود نگاهی به صنعت خودرو

پخش الماس پور

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت مارپیچ باختر MBC

برندهای موجود

پخش کیت کلاچ پراید پی اچ سی والئو آبی (PHC Valeo) ساخت کره

برندهای موجود

مرکز پخش عمده کمک فنر کوشاوران ، kds

برندهای موجود

پخش لوازم یدکی خودرو چکاد

برندهای موجود

پخش محصولات شرکت ایمن تک پیشرو

برندهای موجود

سنسور اکسیژن NTK ژاپن

برندهای موجود

پخش فنر لول های شرکت AGU

برندهای موجود

پخش محصولات و پمپ بنزین های شرکت مادپارت

  
همچنین میتوانید مطالعه کنید :   کیا اپتیما ۲۰۲۰ با ظاهری جدید، مشخصات فنی خوب، طی چند ماه آینده به بازار بین‌المللی عرضه می‌شود.


   انلاین شاپ الماس پور    

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *